4. évforduló

Négy éves a TR.hu!

Milyen gyorsan is telik az idő


Mindegyik visszaemlékezőmet azzal kezdem, hogy elolvasom az előző év visszaemlékezését.

Az elmúlt év nagyon aktív volt a TR Franchise részéről.

Ugyan nem lett igaza OBig-nek a karácsonyi megjelenés miatt, viszont már ismerjük az AOD hibáit, így sírunk, miért nem karácsonyra hozták ki a játékot, egy tökéletes játékot. Nemsokkal az amerikai megjelenés után lehetőségem nyílt az elsők között végigvinni az AOD-t, és az első végigvitel után kicsit elkeseredtem. Itt bővebben olvashattok az élményemről. (TRAOD Bemutató) Azóta persze megszerettem a játékot. Még tavaly szeptemberben jött ki a TR Film második része. Valahogy most nem volt akkora nyüzsgés, mint az első résznél, ami lehet, előirányozta a film sikertelenségét. Itt kell megjegyeznem azért jobban tetszett, mint az első rész. Bár ezzel a véleménnyel egyedül vagyok. :-( Sem nálunk, sem külföldön nem volt sikeres a film folytatása. A filmesek a CORE-t hibáztatták, az AOD bukása miatt, amiért nem volt siker a film. Az EIDOS a filmeseket hibáztatta, az AOD bukásáért, a film bukása miatt. Tehát tömény egymásra mutogatás ment. A végén pedig Lara Croft, és a Tomb Raider kiötlőit állították a szőnyeg szélére. Sajnos - vagy nem, ezt még nem tudni - elvették a folytatás készítésének jogát a CORE-tól, és egy kontinenst ugrottak, Lara új "gazdáinak" megtalálásához. Az érintett céget a Crystal Dynamics-ot bízta meg. Ősszel jelent meg a Noki N-Gage játékkonzolja, és az elsők között lehetett megvásárolni a klasszikus Tomb Raider I. játékot, a konzolhoz. (Bővebben) Sajnos az AOD bukása, rántotta magával az utána megjelenő különféle TR játékokat is. Már a második résznél tart a Java-s mobil telefonokon játszható játék. Aki látta nem volt tőle elájulva, igazság szerint nem tudom mi köze a TR-hez, de ha már ezt a szöveget lehet olvasni a játék indulásakor, akkor fogadjuk el, hogy egy hivatalos TR játékkal játszunk.

A Franchise-nál járva jegyezzük meg az AOD társasjátékot. Még nincs nekem ilyen, de nem is töröm magamat, hogy beszerezzek egyet belőle. Azaz érzésem, kipukkadt a Lara Croft, Tomb Raider lufi. Egy hete fejeződött be az idei E3, és az EIDOS ígéretéhez hűen, egy árva infómorzsát sem tudtunk meg a TR7-ről. Talán hatalmas durranás lesz a játék, de ha csak egy középszerű játék, akkor az végképp megpecsételi Lara Corft, és a Tomb Raider végét. Azért ne keseredjünk el, még számtalan TRLE szint van - amit még OBig sem látott - és elég hosszú időre el vagyunk látva szerkesztett szinttel. Igaz elavult grafikával találkozunk, de egy 2001-es játéktól ne várjunk sokat, és még így is ledöbbenhetünk egy-egy szint feladványán, vagy megjelenítésén.

SYS, és ThoSi felajánlása által nagyobb tárhellyel tudunk gazdálkodni, ami nagy szerencse a tárhelyinséges időben. Credo erősen dolgozik a képregények oldalon, és hamarosan helyi elérhetése lesz az összes magyar, és angol képregénynek. Folyamatosan szűnnek meg, a hibás linkek, és a letölthetetlen TRLE szintek. Igen! Főleg a TRLE szintek miatt örülünk a nagy tárhelyért, mert több Gb az összes TRLE szint, ami között olyan ritkaságok is szerepelnek, amik külföldön már elérhetetlenek.

Sajnos a tagkapcsolatokban, és a fórumon tapasztalható egy erős visszaesés, de akik hűek hozzánk, bármikor megtalálnak minket, a fórumon, a cseten, vagy akár e-mail-en.

Az elmúlt évben pont az AOD miatt vettem magamnak egy PS2-t, így adott volt az új platformra való Eredeti TR gyűjtése. Már 45 különböző Eredeti TR játékom van, de ahogy tudom se OBig, se SYS nincs lemaradva tőlem, bárhogy próbálok elszakadni az élbolytól.

Köszönöm minden szerkesztőnek az elmúlt évet, és bízom benne a következő év is intenzív lesz részükről.

Továbbá köszönöm a látogatóknak is a jelenlétet, a leveleket...

Boldog negyedik születésnapot TR.hu

Hamster



TR.hu - 4. születésnap

A szakmai oldallal kezdve rövid(nek tervezett) éves visszaemlékezésemet, az eltelt év kissé kiábrándító volt - köszönhetően a Tomb Raider sorozat hatodik ópusza, az Angel of Darkness komoly balhékkal tarkított kiadása utáni középszerű szereplésének. Nekem személy szerint az a véleményem, hogy a gém önmagában szép, és pár napra kétségkívül megragadó játékélményt nyújt, ám a korábbi részeknek csupán árnyéka. Őszintén szólva ezek után az amerikai Crystal Dynamics stúdióban készülő hetedik résznek sem szavazok túl nagy bizalmat, hiszen a sorozat sajnos már jó ideje eljutott egy marketingstratégia jól fizető tényezőjének egyedüli szerepébe.

A tavalyi nyár "bombasikerének" kikiáltott, és a fenti játékkal kart-karba öltve vonuló Tomb Raider: The Cradle of Life c. mozifilm az AoD-hez hasonlatos, közepes teljesítményt nyújtott, kiábrándítva nemcsak az előző rész gyér számú rajongóit, hanem a készítőket és a szereplőket is.

Az újabb generációs mobiltelefonokra készített Tomb Raider játékokra már csupán érintőlegesen térnék ki - ezeken a "konzolokon" a TR a tucatjáték, "egy a sok közül" kategóriába süllyedt le. Véleményem szerint a régebbi, GameBoy és GameBoy Advance-re készült verziók élvezetesek és egyediek voltak, reprezentálva a "nagy részek" fílingjét.

Ezek után, ha magáról az Oldalról szeretnék szólni pár szót, nálam az már óhatatlanul a Társaságot is érinti, így erről csak röviden. Úgy gondolom, a 2003-as év bő második felét is jellemezte egy-két fenyegetőbb cirkusz és botrány, de a valódi széthúzás az idei év januárjától általános. Én személy szerint az év elején még bíztam abban, hogy májusra már régen elfelejtjük a nézeteltéréseket, és minden a régi. Nem így történt. A regresszió hű tükre a Fórumnak a korábbiaknál jóval kisebb arányú frissülése, enyhe érdektelensége (tisztelet a kivételnek, akik mindennek ellenére naponta ott vannak).

Nem akarok senkit vádolni a dolgok ezen alakulásáért, és ez nem is kaphat itt helyet. Abban reménykedek, hogy a hullámvölgy után csak felfelé vezet az út ezúttal is - ám ezt társasági szinten kellene akarni, és tenni érte. Mert ha így folytatjuk, gyászos vége lesz annak, amire 1-2 éve még többen igen büszkék voltunk.

Bocs Mindenkitől a kiábrándult hangnemért . de úgy gondoltam, nem kendőzöm el a valódi érzéseimet és gondolataimat, azzal együtt, hogy még mindig bízom a javulásban.

Petúnia

2004. május 20.


 

Négy éves a TR.hu!

...a voice from the darkness.....

Nos, ezúttal egy kissé megkésve írom a beszámolót, amely részemről sem lesz teljesen mentes a negatív érzelmektől, de azért a születésnapra való tekintettel inkább az érdemi és szép dolgokra próbálok kitérni, legalább a vége felé. Petúnia és Hamster beszámolóját már olvastam, és egyébként én is mindig megnézem, hogy miről írtam tavaly...

Azt hiszem, először egy amolyan általános Lara-elemzéssel kezdem, aztán utána rátérek konkrétan az Oldalra (ugyanis az előbbi implikálja az utóbbit - ezúttal sajnos)...

Tavaly ilyenkor már nagyon közel voltunk az AOD megjelenéséhez, és részint szubjektív okokból, részint pedig a franchise "áldásos" tevékenységének köszönhetően, talán mindannyian igen-igen sokat is vártunk tőle. Talán túl sokat is. Habár, a legutolsó "in-game" videókból is látszott már, hogy a dolog nem fog akkorát ütni, mégis, a megjelenés utáni tapasztalatok nagyon sokunkban komoly csalódást keltettek, még így is. Nekem is nagyon nehezen ment a játék, de nem azért, mintha nehéz lett volna. Bár én el tudtam volna fogadni olyannak, amilyen, amíg ki nem derült hivatalosan is, hogy egy idő előtt (fél évvel korábban) kikényszerített, félkész bughalmazzal van csupán dolgunk! Az, hogy "ez a játék úgy van kész, mint a fagyasztott hasábburgonya" (Ulukai), hamarjában eléggé nyilvánvalóvá vált annak számára, aki elkezdett játszani vele, és eljutott Prágáig (előtte is, de innen már hatványozottan érződött a befejezetlenség és a kapkodás). Aztán a DEBUG és a szövegállomány tanulmányozása során is elég sok meg nem valósított és kihagyott dologgal találkozhattunk: kihagyott "cut-scene"-ek és szövegrészek; kihagyott funkciók, mozgások, lehetőségek, és így tovább. A PC-s verzió fejlesztésére még kevesebb idő jutott - ne feledjük, először PS2-re jelentették be a játékot! -, így pl. abban nincs credits a játék végén, nincs havazás Prágában, és nem csöpög a víz Laráról, miután kimászott a vízből. Irigylem azokat, akik a játékot PS2-n is kipróbálhatták! A PC-t tekintve az AOD az egyik legelső igazi DX9-es játék lett (amelyekből még ma is csak néhány van), amely Pixel Shader 2.0-t, és pl. Glow meg DOF effekteket is támogat..ennek ellenére mégsem nevezném valami túl szépnek, és mindez csak arra lett jó, hogy manapság a V49-es verzióban debütált és a V52-es verzióból az nVidia kérésére kiszedett benchmark-funkció kihasználásával, videokártyák teljesítménymérésére lehessen használni. Így legalább nem merült teljesen és azonnali feledésbe a kívülállók körében sem. Az 5000 polygon (merthogy Lara ennyiből áll össze) már a megjelenés után nem sokkal sem volt olyan "nagy szám", de a megjelenésig szinte mindegyik újabb interjúban "elszajkózták", mint valami "nagy attrakciót". A gameplay megpróbált felzárkózni pl. az NPC-interakcióval és a karakterfejlődéssel, de igazából mindkettő iszonyúan "óvodás szintre" sikeredett. Előbbinél csak mindig "válaszd a hosszabb szöveget", míg utóbbinál inkább Lara önbizalmának folyamatos fejlődéséről lehet beszélni, amelyet nem éppen egy-egy 1851-es évjáratú konyak elkortyolásával szerzett ( ), hanem pl. egy láda eltolásával. Sajnáltam a történetet is - "Karel?!" -, pedig az igazán jó lett volna (így is elég jó volt), ha nem lett volna számtalan helyen "lyukas", a kihagyott dolgok miatt... A második végigjátszásra egyébként én is megkedveltem már a játékot, főleg a hangulata és a sztori miatt. De az előzőleg felsorolt negatívumok és az EIDOS kétségkívül becstelen és pénzéhes húzása felett egyszerűen nem tudok szemet hunyni, a mai napig sem. Úgy érzem, megvezettek, át lettem verve, és amíg a kiadóé az utolsó szó Larát illetően - márpedig ez így marad -, addig mindig félve fogok előretekinteni a következő epizódokra...

A Crystal Dynamics (pl. Soul Reaver játékok) talán új ötleteket hoz, és sokak szerint az amerikaiak nagyon értenek a játékfejlesztéshez. Viszont tartok tőle, hogy a háttérbe szorulnak azok a pozitívumok és motivációk, amelyek az eddigi epizódokban, s még az AOD-ben is megvoltak: kétséges, hogy a történet folytatódik; lehet, hogy a hangulatnak és főként az időnként megdöbbentő "reality-triviáknak" is búcsút mondhatunk; valamint én aggódom Lara személyisége miatt is... Teljesen egyetértek Hamsterrel: a TR6 legfeljebb sorsfordító, de a TR7 talán komolyan sorsdöntő lesz a játék történetében! Jövőre meglátjuk, de most erről ennyi elég lesz, mert nem akarok ennyire elmerülni a részletekben...

Így a filmről már nem is írok annyit, de valamit azért nem állhatok meg: nem vagy egyedül Hamster, mert nekem is jobban tetszett ez, mint az első rész! Igaz, még inkább üres látványfilmnek éreztem, de mégis, valahogy nem bántam, hogy (legalábbis részben) nem erőltetik benne azokat a dolgokat, amikből az első részben talán túl sok volt. Például Angie Croft (valamiféle "beteg" Lara, aki pl. székre teszi a lábát egy aukción), hibás történet (a játékokhoz képest, hiszen azok szerint Lara apja él és virul), erőltetett játék-utánérzések, és így tovább... Tulajdonképpen azt akarom mondani, hogy az első részt én sokkal inkább egy számítógépes játék adaptációjának éreztem, míg a második résznél nem éreztem ezt az adaptálás-dolgot. Mostanában úgy néz ki, hogy a filmből nem lesz trilógia, amit én őszintén szólva nem is bánok...

Aztán igen, itt vannak még a mobilos TR-játékok: a TR1-nek az N-Gage már a sokadik platformja (van egyáltalán még egy játék a "legújabb korból", ami ennyire gépre kijött?!), valamint kapunk itt is egy trilógiát, amiből eddig két rész készült el, de az mindjárt pár hónap alatt. Véleményt nemigen szeretnék mondani így előre, amíg nem vittem végig őket, bár erősen gyanítom, hogy Petúniának igaza lesz. A The Osirix Codex-et pár hónapja már volt szerencsém kipróbálni a Sógor telefonján, de valahogy nem kapkodtam érte, vagyis nem nyafogtam Neki, hogy adja kölcsön állandóan egy 10 percre, mert Larázni szeretnék. LOL! Ennek ellenére én úgy tekintek ezekre is, mint újabb, hivatalos Lara-kalandokra, és úgyis a sztori fog érdekelni belőlük igazán - remélem, nem lesznek bennük ellentmondások a korábbi dolgokkal kapcsolatban...

Ha a franchise-ról beszélünk, én azt szeretném, ha a hetedik rész végre ismét sikeres lenne, és egyúttal a TR "visszasüllyedne" megint a "csak egy videojáték és semmi több, semmi más" szintre. Persze tudom, ez csupán utópia manapság, de előbb-utóbb úgyis be fog következni, amikor már nem lesz a dologban semmi komoly "business". Kicsit sajnálom azokat az időket, amikor 4 éve, még a "hőskorban", itt az Oldalon vártuk az ötödik részt. Akkor az első GB-epizód mellett még csak a képregények indultak el - bár már ott megbomlott a Lara-életpálya: érdekes, hogy azonnal, amint Lara Amerikába (a "Nagy Olvasztótégelybe") látogatott -, valamint a filmről is még csak az előkészületek szintjén lehetett beszélni. Szóval jobbára csak az eredeti játéksorozat állt rendelkezésre. De nekünk nem is kellett több! Ma ehhez képest Lara Croft szinte minden platformon megjelenik már, két filmen is túl van, kijött egy AOD-társasjáték, tucatnyi kártyajáték, meg néhány regény is..és még Isten tudja, mi minden, amiket már képtelenség felsorolni. Mindenki hasznot próbál húzni Belőle, de a legelső az EIDOS volt, amikor eladta Őt (pl. a Top Cow-nak meg a Paramount-nak). "Who is Lara Croft?" S tényleg - valójában kicsoda is Ő? A filmeknek és a képregényeknek köszönhetően pl. az Oldalon is fellelhető Lara-biográfia mára már elavulttá vált. De nincs is helyette jobb, helytállóbb - csupán van helyette másik kettő, avagy legalább kettő másik. Ma már szinte képtelenség követni Őt, és semmi biztosat nem lehet mondani a személyéről és a történeteiről, hacsak nem hivatkozunk állandóan, hogy "a játékokban...", "a filmben...", és így tovább... Lara mára már teljesen szétesett, kétségtelenül túlpopularizálódott és kommersz tömegcikké vált, akit 9-től 99 éves korig bárki "fogyaszthat" ("csak vigyétek, hadd dőljön a lé!")...

Most pedig térjünk rá az Oldalra, és nézzük meg, hogy az elején miért is mondtam, hogy a fentiek implikálják az alább következő negatívumokat... Tulajdonképpen a dolog eléggé egyértelmű és érthető, nem? Lara régi fénye immáron megkopott, s manapság már inkább úgy próbálják Őt ránk "tukmálni". Én az ötödik rész után azt gondoltam, hogy Hősnőnk "kegyvesztett" lett, de amikor láttam, hogy mennyien, és milyen érdeklődéssel és újbóli bizalommal várják az AOD-t, rájöttem, hogy tévedtem. De aztán az új rész mégis csalódást okozott - ha nem is mindenkinek, de a többségnek egyértelműen. Ezekben a sorokban most természetesen általánosságban a játékosokról/gamerekről beszélek, nemcsak (és nem elsősorban) a Rajongókról. Ezután sorozatos további bukások következtek, majd pedig a nagy bölcs (?) hallgatás a hetedik részről. Vegyük észre, hogy mindezek és a fentiek miatt a fókusz folyamatosan elterelődik Laráról! Talán sokan úgy érzik, hogy a hat rész után is eleget láttak már, és nem kíváncsiak pl. a szerkesztett szintekre, pedig pl. a TR4 huszadik végigjátszása helyett igazán ajánlani tudnám pl. Piega valamelyik szintjét... Rengeteg igen ötletes szint van, s aki egyszer kipróbál egy nívósabbat - OBignél lehet jelentkezni -, az hamar rájön, hogy még mindig nem látott eleget. Sőt, talán még csak nagyon is keveset, ha csak a játékról van szó (hiszen a szintek és az azokban felhalmozódó élmények és ötletek többszörös többségben vannak!)...

Persze így is benne van a dologban az, hogy sokan már nem veszik ehhez a fáradtságot, mert nekik tényleg elég volt annyi, amit eddig láttak. Ez is érthető dolog, és egy természetes folyamat: az érdeklődés lassan alábbhagy, majd egészen elveszik (aztán évek múlva már csak legfeljebb nosztalgia-szinten jön elő újra)... Már nem lesz mit kibeszélni a kalandokból, már nem jön ki új rész, vagy ami megjelenik, nem hoz már akkora pozitív lökést, mint a korábbi epizódok, és így tovább... Akárhogyan is, semmi sem tart örökké. Én leginkább ennek tulajdonítom be a Fórumon manapság tapasztalható inaktivitást. Persze van itt egy társaság is, de ez tulajdonképpen "más tészta", mert a Fórum maga elsősorban akkor is a TR.hu-Fórum, ami a TR-ről szól..és csak akkor tud pörögni, ha van igazi érdeklődés. De a jelek szerint sajnos egyre kevesebb van. Ezért nem Ti, a Rajongók és az Oldal Látogatói, és nem is az Oldal Szerkesztői, valamint nem egy-két-öt kiragadott Fórum-Tag a felelős. Nem lehet ezeket a dolgokat ilyesmikre fogni. Egyszerűen arról van szó, hogy Lara "amortizálódik", és mostanság éppen közel van a teljes érdektelenséghez. Ez ellen sajnos mi nem tehetünk semmit, s ez a helyzet most már odakint is megfigyelhető, nemcsak itthon (csak itthon hamarabb következett be - ajánlom a tavalyi beszámolót is elolvasni), úgyhogy e tekintetben sem kell feltétlenül megijedni. Ámde, a dolog még azért kimozdulhat ebből az állapotból! Hogy sikerül-e, az a jövő titka, majd a TR7-tel eldől, de én azért is optimista maradok... Természetesen bármit is hoz a jövő, mi sosem fogjuk Őt elfelejteni, csupán lehetséges, hogy holnapután már nem érdemel majd akkora figyelmet, mint amekkorát az Oldal szentel Neki még ma. De Ő Maga akkor is "örök" marad, sokunk számára, és mi tudjuk is, hogy sosem kell lemondanunk Róla véglegesen...

S azért valljuk be, az Oldal így, ezekben a nehéz időkben is csak tartja magát! Továbbra is megjelennek a hírek (már amik vannak egyáltalán, de persze ez "alap-dolog" is), minimum a Fórumon lehet olvasni az újabb trendekről (szerkesztett szintek, GliDOS, dgVoodoo, TRX, stb.), és továbbra is bővül a BugSzekció és a TRLE-részleg is (most már ez utóbbi is a legnagyobb gyűjteménnyé válhat a Világon). A Képregények is folyamatosan bővülnek, Credónak köszönhetően, és Varga Tominak továbbra is hálásak vagyunk a fordítások miatt! Petúnia és Hamster nagyon szerényen nem említették meg, de az Ő kettejük munkája a TRAOD magyarosítása, amely hatalmas segítség a sztori megértésében azok számára, akik nem tudnak angolul... Egy kicsit sajnálom, hogy mostanában a Fan Art és pl. a HardCore részlegekbe nem érkeznek újabb anyagok..nosza, tessék küldeni! Mi továbbra sem feledkezünk meg Rólatok, s Nektek is tudnotok kell, hogy az Oldalt Ti, Látogatók is építitek/szerkesztitek, hiszen ha van valami érdemleges dolog, azt bármikor beküldhetitek, hogy mi kitehessük, és a Site így bővülhessen. S ne tartsátok vissza az információt, hanem osszátok meg, hiszen az önmagában semmit sem ér (legfeljebb hiún magának tetszeleghet vele az ember), viszont megosztva mindannyian gazdagodunk általa, és szinte mindig van lehetőség hozzátenni is...

Én is szeretnék említést tenni a tárhely-probléma megoldásáról, de ez csakis ThoSi - a Sógor - érdeme, nem az enyém, még csak részben sem. Ő segített ezzel az oldalnak, és így a korábbi problémák tartósan és biztosan megoldódni látszanak. Hamster már így is rengeteg lyukat befoltozott: "alap-dolgok", mint pl. demók és patchek most már gond nélkül elérhetők és azok is maradnak, valamint a képregényekhez is egyszerűebb lesz így hozzáférni. A legnagyobb helyigénye viszont valóban és egyértelműen OBignek van (hiába, Ő mindenben Big :D): a TRLE és TReditor-szintek egyaránt helyet fognak kapni - csak töltögessétek őket sűrűen! Szóval hatalmas köszönet jár ThoSi-nak a tárhelyért - a bannerét alul találhatjátok minden oldalon (Central-Game.NET), s egyébként mi is be vagyunk linkelve onnan is... Köszönjük!

Meg kell említenem a külföldi kapcsolatokat is megint. Klassz volt vendégül látni a Fórumon három TRC-Fórumos Tagot is: ELEN-t, Nicky-t és TR-Player-t, akik a TRC-Fórumról látogattak el ide (egyébként ott mindhárman Moderátorok), jóllehet, az Oldalból, annak magyar nyelve miatt, nem sokat értenek. Érkeztek Tőlük bugok is bőven. Azt kell mondanom, hogy a TR.hu Oldalt és annak szekcióit (na meg a hírhedt "HC-Mode"-ot) egyre jobban ismerik és respektálják odakint is, szóval nemzetközi szinten is ismert az Oldal, nemcsak egy kis elszigetelt társaság; és persze a hasznos információk is áramlanak oda és vissza egyaránt. Jut eszembe: az április elsejei tréfát (TRLE PS2-re) a TRC a mi (pontosabban OBig meg Hamster) ötletünk alapján csinálta meg és hozta nyilvánosságra angolul (jó sokan bedőltek neki ott)... :D

A Szerkesztők is Látogatók és a Látogatók is Szerkesztők - legyen ez most a mottó! Ennek fényében, mint látogató, köszönöm a Szerkesztőknek az Oldalon az elmúlt év során felhalmozott információkat, és mint szerkesztő-féle (mert mostanában egy kissé háttérbe húzódtam és ez személyes és halaszthatatlan okok miatt valószínűleg így is marad), a Látogatóknak mindennemű visszajelzést és jelenlétet...

Maradjatok velünk és hallassátok hangotokat a jubileumi ötödik éven is!

HAPPY BIRTHDAY TO TR.HU FOR THE PAST 4 YEARS OF FULL ACTIVITY!

Hamster, OBig, Credo, Petunia, Bodlac, Extasy and SYS...


SYS "Congratulations Ms Croft. You are positively Amazonian."

SZERZŐI JOGOK

Az oldalon található tartalom a TombRaiderS.hu szellemi tulajdona. Másolni és terjeszteni csak a szerző(k) beleegyezésével, valamint a lapra, mint forrásra utaló egyértelmű hivatkozás feltüntetésével lehet.
Az oldalon fellelhető tartalmak, melyek nem a TombRaiderS.hu csapatának alkotásai a jogtulajdonosok/alkotók beleegyezésével kerültek közlésre, illetve a public domain részét képezték felhasználásuk időpontjában. A weboldalon megjelenő védjegyek és logók azok jogtulajdonosainak tulajdonát képezik.