Lara Croft: Relic Run
A Lara Croft: Relic Run egy mobilplatformokra készült, a Temple Runhoz hasonló végtelen futós játék, melyet a Simultronics és a Crystal Dynamics fejlesztett. A nosztalgia jegyében visszatér az akrobatikus, dupla pisztolyokkal fémjelzett Lara Croft, aki az ereklyék utáni kutatása során Carter nyomára bukkan. A játék sava-borsát a harcok, járművek, a látványos mozdulatok, félelmetes főellenségek (köztük régi barátunk, a T-Rex), és persze az ereklyevadászat adja. 2015 május 28-ától ingyenesen is elérhető az alábbi mobileszközökön: |
Útmutató:
1. Főmenü
2. Pályák
3. Relikviák
4. Lara ruhái
5. Tippek, trükkök
6. Achievementek
1. Főmenü
Itt található a pályák listája, a Desert Ruins feloldása után ezen keresztül válthatsz pályát. Továbbá nyomon követheted a legnagyobb megtett távolságod, illetve a begyűjtött ereklyék számát is. | |
Áruház - Itt vásárolhatsz bármit, ami a segítségedre lehet: fejlesztések, eü. csomag, fegyverek, ruházat, és megátkozhatod az ismerőseidet. (Lásd: Tárgyak, fejlesztések) | |
Ranglista – havonta törlődik, megtekinthető heti és havi felbontásban is. Legmagasabb pontszámok, legnagyobb megtett távolság, megölt főellenség és túlélt átkok alapján van felosztva. Csak akkor érhető el, ha összekapcsoltad a játékot a Facebookkal. | |
Achievementek - vannak globális és pálya-specifikus teljesítmények is. (Részletes leírás itt.) | |
A megszerzendő és már begyűjtött ereklyék listája az épp kiválasztott pályán. | |
Az Opciók menüben változtatható meg a zene hangereje, a nyelv, kikapcsolható a lassítás (Parkour Slow Motion), és kitörölheted a mentésed is. | |
Korábban az elküldött átkok sikerességét ezen keresztül nézhettük meg, a legutóbbi frissítés óta csupán egy felugró üzenetet kapunk, így jelenleg nem sok haszna van. | |
A felső ikonnal a ranglistás helyezéseid tekintheted meg, az alsó ikon a Google Play achievement listájához vezet. | |
Lara hátizsákja, itt választhatod ki Lara öltözetét és másodlagos fegyverét. |
2. Pályák
Jungle Temple
Helyszín: Kambodzsa (újabban Thaiföld)
Jármű: quad
Ereklyék: 20
Főellenség: T-Rex
3. főellenség: vörös színű T-Rex
Különleges csapda: ingázó pengék
Desert Ruins
Helyszín: Szahara
Jármű: motor
Ereklyék: 20
Főellenség: mantikór
3. főellenség: fekete-arany mantikór
Csapdák: tüskés ajtó, forgó tüskés oszlopok, aranygolyó,
szétnyíló padlózat, lecsukódó kapuk, lándzsák, forgó pengék, súlyok
A T-Rex legyőzése:
A mantikór legyőzése:
3. Relikviák
1. pálya - Jungle Temple
Tjak jáde jogara (25 érme) Carter küldött egy képet erről a jogarról, amikor meglelte. És most itt találom a földön heverve? Vajon szándékosan tette ezt? |
|
Kinari Esődob (35 érme) Ebben a dzsungelben minden a vesztemre tör. Ez több, mint egy egyszerű dzsungel. |
|
Jantra Jutalomkés (45 érme) Ebből hármat találtam szépen elrendezve a szabadban, valószínűleg segélykérés céljábsól; jó úton járok. |
|
Naga Szeme (65 érme) Úgy gondolom, hogy ezek a hüllőemberek lehetnek a kambodzsai legendás nagák leszármazottjai. |
|
Nok Thet Maszk (90 érme) A legenda szerint a Naga király lánya egy indiai brahminhoz, Kaundinyához ment feleségül. Az ő utódaik népesítették be ezt a területet. |
|
Pelesit Urna (120 érme) A maláj nyelv nem az erősségem, de Pelesit egy démon. Véráldozat nagy hatalomért, valami ilyesmi rémlik ezzel kapcsolatban. |
|
Tyrannosaurus Rex Koponya (160 érme) Eddig szárnyas őshüllőket láttam, és most egy saját területét védelmező T-Rexet. Carternek igaza volt, valami nagyon sötét dolog van ennek az egésznek a hátterében. |
|
Bajang Talizmán (200 érme) Ez inkább már a malajziai mitológia része. Mit keres itt? Vajon mire bukkanhatott Carter? |
|
Bronz asztrolábium (250 érme) Megtaláltam Carter egyik segédeszközét. Sose veszítené el őket. Ez nem jó jel. |
|
Faragott koponya (305 érme) A jelenlétem mindenképpen felkavart itt valamit. Carter minden bizonnyal olyan felfedezést tett, amire egyáltalán nem számított. Pedig megáll ő a talpán, ez aggodalomra ad okot. |
|
Devata Üveg (365 érme) Még több utalás délkelet-ázsiai istenségekre. Carter nyomát elvesztettem, már csak az ereklyék vezetnek nyomra. |
|
Sárkányfog (435 érme) A faragások nem erre a területre jellemzőek. Carter valami olyasmire bukkant, ami sokáig rejtve volt a világ elől, és így is akar maradni! |
|
Aranyozott oroszlán (505 érme) A hely védelmezői, a gyíkemberek azonnal támadnak, amint meglátnak. És most csapdákat is állítanak nekem! |
|
Arany háromágú szigony (585 érme) Még több utalás az aszúrákra. Úgy tudom, hogy a hinduizmusban ez egy istenségcsoport, és nem éppen a jót képviselik, ha jól emlékszem. |
|
Hantu védőcsengő (670 érme) Ideje lenne ismét Carter nyomára bukkanni. Sokkal jön nekem. Mint mindig. |
|
Rahu harangja (760 érme) A hindu hiedelemben Rahu egy aszúra levágott feje, amely lenyeli a napot, ezzel napfogyatkozásokat okozva. Lenyűgöző, de hogy jön ez ide? |
|
Rituális kagyló (855 érme) Ez egy szertartásos kagyló. A papok hajnalban szólaltatták meg, hogy előhozzák a napot az árnyékok mögül. Mindehhez van valahol egy minta. |
|
Ezüst majommancs (960 érme) Őszintén, ki rak ingacsapdákat egy dzsungel közepére? És erre a babilóniai mitológiához való kapcsolatról hallok. |
|
Ezüst nyaklánc (1070 érme) Cartert minden bizonnyal elkapták, és az alapján, amit hallok, el kell jutnom a szaharába, hogy ismét gyorsan ráleljek a nyomára. |
|
A Napkirálynő Koronája (1185 érme) Ez az ereklye babilóniai, egyáltalán nem kéne itt lennie! Kezdem azt hinni, hogy bármi is történik, nem csak egy területen van jelen. |
2. pálya - Desert Ruins
Basmu Jelkép (25 érme) Mérges Basmu, a tizenegy nagy szörny-istenség egyike. Az ősi babilóniai mágiához tartoznak. |
|
Bikafej Rhüton (35 érme) Carter sok ilyet talált Kréta szigetén, de még mindig nem tudok rájönni, mit is jelent ez. |
|
Zarpanit Amulettje (45 érme) Mégtöbb teremtés mitológia, ezúttal Babilóniai. Még mindig fogalmam sincs, hogyan kapcsolódik ahhoz, amit a dzsungelben találtam. |
|
Isimud henger alakú pecsétje (65 érme) Ismét egy utalás Rahura, de sötét szektaszerű suttogás formájában. Valami nehéz és sötét jelenlétét érzem itt. |
|
Tishpak Tőre (90 érme ) Ezek a sírok nem csupán romok, tele vannak végtelen csapdákkal. Rengeteg munkába került megvédeni, bármi is legyen itt. |
|
Gnosztikus Napóra (120 érme) Vajon ezek a teremtmények Rahu erejéből származnak? Vagy ők teszik őt erősebbé? |
|
Srvara Sisakja (160 érme) És most óriási, perzsa mitológiában szereplő szörnyekkel küzdök? |
|
Daeva Handzsár (200 érme) Szó szerint tonnányi leigázott kőharcos törmeléke. Feltételezem, hogy Carter keze munkája. De miért nem találom őt? |
|
Pairika Korona (250 érme) Ezt a kőharcosok ásták fel, mielőtt elvettem tőlük. Mindenképpen vissza akarják szerezni. |
|
Lamasszu Védelmező (305 érme) Végre egy rövid, hiányos üzenet Cartertől a műholdas telefonomon. Csak annyit értettem, hogy nagy veszélyben van; és nem csak ő, hanem mindannyian. |
|
Lazurit Nyakék (365 érme) Tiszta sor, hogy ezek az ereklyék kulcsszerepet játszanak. Nem én vagyok az egyetlen, aki kutat utánuk, de én más okból teszem. |
|
Utu Arany Emblémája (435 érme) Ez is itt volt hagyva a szabadban. Egy sumér napistenség. Sok ereklye tartozik a naphoz. Kezdem azt gondolni, hogy ez nem véletlen. |
|
Maliqa Olajlámpása (505 érme) A mítoszon már rég túlléptünk. Az alapján, aminek itt szemtanúja voltam, Rahu valamiféle valós teremtmény. |
|
Azal Harci Maszkja (585 érme) A kérdés az, hogy mi Rahu célja? És miért épp most került elő? Többről van itt szó, mint ami első ránézésre feltűnik. |
|
Utukku dísztábla (670 érme) Biztosra kell mennem, hogy minden ereklyét megszereztem, mielőtt továbbállok. Nem hagyhatok itt egyet se, ami esetleg hasznos lehet! |
|
Rabisu Tekercs (760 érme) Egy ősi tekercs egy dolgot biztosan tisztáz; ezek az ereklyék mind olyan régi hősöktől származnak, akik Rahu ellen tevékenykedtek. |
|
Szimurg Pajzs (855 érme) Ismét egy rövid üzenet Cartertől, amely alátámasztja az eddigi felfedezéseimet. Bár a részletek tekintetében jóval előrébb jár. |
|
Ur-Uta Királyfej (960 érme) Úgy tudom, hogy ezen ereklyék együttesen valahogy feltartóztathatják Rahut. |
|
Urvai edény (1070 érme) Úgy néz ki, Carter már elhagyta a területet és a Himalája felé tart, azt hiszem. Utána kell mennem. |
|
Rakush Mellszobra (1185 érme) Kőharcosok, a gyíkembereknél is jobban nyugtalanít. Mi után kutatnak ezekben a romokban? |
4. Lara ruhái
Lara ruhatára nem csupán kozmetikai szerepet tölt be: felfejlesztve nagyobb lesz az alapszorzód, így pontszerzés terén máris előnnyel indulsz. Fontos a jó választás, mert a ruhák segíthetnek a harcban, az ereklyevadászatban és a magas pontszám elérésében is.
1. Lara alapruhája
Nincs különleges képessége, de teljesen felfejlesztve 3-at ad az alapszorzóhoz.
2. Stealth Suit
Az ellenség pontatlanabbul céloz, ha gondod van a harccal, ezt válaszd. Felfejlesztve ötszörös szorzóval fogsz kezdeni.
3. Bomber Pilot
Az ereklyevadászatot könnyíti meg, az utolsó néhány relikvia megszerzésében igen jó szolgálatot tehet. Használatával több Clue (ereklyéhez vezető nyom) fog megjelenni, és meghosszabbítja a Clue Boosterek idejét is. Teljesen felfejlesztve ötszörös szorzót ad.
4. Biker
Felfejlesztve itt is megvan az ötszörös szorzó, emellett pedig a szorzód nem csökken, ha Lara épp járművet vezet, így ideális, ha magas pontszámot szeretnél elérni.
5. Tippek, trükkök
A játék során folyamatosan haladsz előre, igyekezz mindent felszedni, amit csak lehet. Ez által növekszik a képernyő bal felső sarkában található szorzó - minél nagyobb, annál több pontot kapsz. A szorzó körüli kék csík a relikviamérő, ahogy gyűjtöd a nyomokat (Clue - térkép, nagyító, távcső), úgy növekszik folyamatosan. Minél több ereklyéd van, annál nehezebb megtalálni a következőt.
Tövábbá segítségedre lehetnek a Powerupok: a mágnessel magadhoz vonzod az érméket, x5 ötöt ad a szorzódhoz, a dupla nagyítóval (Clue Booser) pedig értékesebb nyomokat találhatsz a relikviákhoz.
- Boss harc közben nagyon figyelj oda, mikor töltesz újra. Ha az ellenfél fején épp megjelenik a piros kör, addigra már legyen újratöltve a fegyvered. Rossz pillanatban történő újratöltés végzetes lehet.
- Ha nincs elég gyémántod, igyekezz minél többször megölni egy-egy bosst, egy futás alatt az első boss megöléséért 10 gyémánt a jutalmad, a másodikért 15-öt kapsz, a harmadikért pedig már 25 gyémánttal jutalmaz a játék.
- Ha nehézséged akad a bossok legyőzésével, minél jobban fejleszd fel a Nyílpuskát. Érdemes a pisztolyokra is szánni pár drágakövet, hogy könnyebben megúszhasd a harcokat.
- Nem rossz ötlet már az elején kicsit felfejleszteni a Coin Trails-t, ez által hamarabb találkozol nagyobb értékű ezüst és aranyérmékkel.
- Ankhokat csak végszükség esetén érdemes felhasználni a nehezebb ereklyék megszerzéséhez vagy magas pontszám esetén.
- Vehetsz golyóálló mellényt, ez megvéd az első néhány lövéstől. Fejlesztheted a csizmád is, így Lara rövidebb ideig fog bukdácsolni, ha esetleg hibáznál, ez néha életmentő is lehet.
- Amint teheted, vegyél magadnak pár eü. csomagot, így a harcok során nem fognak túl hamar lelőni.
- Harc közben jelentős mértékben növelheted a szorzód, ha lelősz mindent, ami mozdítható. Ellenfelek, ládák, hordók, semmit ne kímélj :)
- A Jungle Temple pályán itt-ott szétszórva hever pár csont, ezeket rugdosva szintén emelkedik a szorzód.
- Ha magas pontszámot szeretnél elérni lőj le mindent, ami mozdítható és fejleszd fel teljesen a Biker ruhát.
- Érdemes 6 óránként ránézni a játékra és indítani egy-egy kört, hogy a végén felvehesd az ellátmányt: kaphatsz plusz érméket, gyémántokat és akár ankhokat is.
6. Achievementek
Atléta
Egy futás alatt teljesíts 20 parkour mozdulatot. Jutalom: 100 érme
Egy futás alatt találkozz kétszer a főellenséggel. Jutalom: 100 érme
Lőj szét 250 robbanó hordót. Jutalom: 150 érme
Vásárold meg mind az öt másodlagos fegyvert. Jutalom: 200 érme
Éledj újra ötvenszer. Jutalom: 10 drágakő
300 másodpercet zuhantál összesen. Jutalom: 50 érme
Ölj meg minimum 3 ellenfelet egyetlen lövéssel. Jutalom: 50 érme
Lőj bele egy halott ellenfélbe. Jutalom: 50 érme
Csússz összesen 500 métert. Jutalom: 50 érme
Rombolj szét 250 tereptárgyat. Jutalom: 100 érme
Fuss 1500 métert egy futás alatt úgy, hogy nem csúszol egyszer sem. Jutalom: 150 érme
Fusd le a maratoni távot. Jutalom: 100 érme
Gyógyulj 1000 életerőt a ládák szétlövésével. Jutalom: 50 érme
Gyűjts össze 1000000 érmét a futásaid során. Jutalom: 10 drágakő
Fuss összesen 500 métert a falakon. Jutalom: 50 érme
Gyűjts össze 500 érmét egy futás alatt. Jutalom: 50 érme
Lőj le 25 ellenséges lövedéket a levegőben. Jutalom: 100 érme
Veszítsd el az egyensúlyodat 20 alkalommal egy futáson belül. Jutalom: 100 érme
Gyűjts össze 1000 érmét a ládákból. Jutalom: 50 érme
Fejleszd fel teljesen Lara jelképes pisztolyait. Jutalom: 50 drágakő
Tölts el összesen 300 másodpercet lassítsában. Jutalom: 50 érme
Lőj le minimum 2 ellenfelet egyetlen shotgun lövéssel. Jutalom: 50 érme
Egy lövöldözős rész során ne sebesülj meg. Jutalom: 50 érme
Viselj 4 különböző ruhát. Jutalom: ? érme
Küldj 6 különböző átkot a barátaidnak. Jutalom: 200 érme
Lődd le az ellenfeled lövedékét a levegőben, majd öld is meg őt. Jutalom: 100 érme
Zavarj meg 500 növényt a Dzsungelben. Jutalom: 50 érme
Öld meg a Főellenséget a Dzsungelben. Jutalom: 100 érme
Öld meg a Főellenséget a Dzsungelben 10 alkalommal. Jutalom: 150 érme
Öld meg a Főellenséget a Dzsungelben egy futás alatt 2 alkalommal. Jutalom: 200 érme
Egy futás alatt élj túl 25 pengét. Jutalom: 150 érme
Gyűjtsd össze mind a 20 Ereklyét a Dzsungelben. Jutalom: 250 érme
Etesd meg magad a T-Rexszel 5 alkalommal. Jutalom: 50 érme
Használd a parkour mozdulatot, hogy megleld a titkos ösvényt a Dzsungelben. Jutalom: 50 érme
Lőj le 300 tüzes lövedéket. Jutalom: 100 érme
Gyűjtsd össze mind a 20 Ereklyét a Sivatagban. Jutalom: 10 drágakő
Törj szét 25 cserépedényt. Jutalom: 100 érme
Használd a parkour mozdulatot, hogy megleld a titkos utat a Sivatagban. Jutalom: 50 érme
Landolj és múlj ki a csilláron. Jutalom: 50 érme
Törj át 50 ablakon és ajtón. Jutalom: 50 érme
Élj túl 9 különböző csapdát a Sivatagban egy futás alatt. Jutalom: ?
Öld meg a Főellenséget a Sivatagban. Jutalom: 100 érme
Utazz 3500 métert egy keréken. Jutalom: 100 érme
Öld meg a Főellenséget a Sivatagban 10 alkalommal. Jutalom: 150 érme