Ki az a Lara Croft?
Hallottad már a nevet: LARA CROFT? Nem?! Hát eddig hol a csudában voltál?! Lara belevaló, intelligens és merész. Eredetileg a Tomb Raiderben jelent meg, de már túllépett a játékok világán. Személye legendává vált: számtalan hirdetés, és két nagysikerű akciófilm főszereplőjeként láthattuk viszont.
Hogyan kezdődött?
1995 eleje, Core Design-Derby, Egyesült Királyság
Egy kreatív értekezlet alatt az egyik ötlet így szólt: fejlesszenek ki egy olyan fantasztikus kalandjátékot, amelyben ősi piramisok, sírok és templomok között játszódik. Egy háromdimenziós játék, amelyben egyaránt van felfedezés, akciós és rejtvény. Mindez megtűzdelve egy olyan sajátos rendszerrel, amely nem csupán követi a főhőst, de közelíteni és pásztázni is tud, így teremtve meg a moziszerű hatást. Az eseményeket hipermodern környezetbe helyezték, amely nagyobb fokú interaktivitást és mozgásszabadságot tett lehetővé a játékos számára, mint bármely más akkor kínált játék.
A vállalkozás nem csupán technikai szempontból volt egyedülálló. Feltételezett egy magával ragadó cselekményt, valamint egy olyan dinamikus főszereplőt, aki képes leküzdeni a játék által kínált kihívásokat, feltalálja magát ismeretlen környezetekben, s végül képes megoldani a rejtélyeket.
Így született meg a Tomb Raider…
Lara születése
Ahogyan a fejlesztés haladt, egyre sürgetőbbé vált a kérdés: ki vagy mi legyen a játék főszereplője? A cselekményszál és az ősi helyszínek egy emberi figurát kívántak, ám olyat, aki igazán különbözik az akkoriban tipikus izomagyú férfi főszereplőktől. A Core Design tervezői azt akarták, hogy szereplőjük elég vonzó legyen ahhoz, hogy elbűvölje a játékosokat, még inkább bevonva őket a kalandba. Egy olyan figurára volt szükség, akivel azonosulni – akit még szeretni is – tudnak és akit akár még meg is akarnak védeni.
Azon túl, hogy megjelenésében vonzónak kellett lennie, a szereplőnek elegendő erőre volt szüksége ahhoz, hogy megküzdjön a játék fizikai kihívásaival; elegendő ruganyosság az akrobatikus kunsztokhoz és gyorsaság az összetett mozdulatok kivitelezéséhez. A játékkörnyezet interaktív természete egy igen eleven figurát követelt, aki mozgékonyan és kecsesen tud közlekedni a káprázatos helyszíneken, a legalaposabban bemutatva ezeket. Hamarosan nyilvánvalóvá vált: mindezeknek a feltételeknek csak egy női karakter felelne meg.
Számos 2D-s változat után végül összeállították a végső 3D-s poligonmodellt. Egy gazdag angol arisztokrata leányzó, Lara Croft első ízben életre kelt a komputerek képernyőin, katonai sortba és szűk mellénybe öltözve. Fizikai szépsége, merész akrobatamozdulatai és kitűnő fegyverhasználata következtében azonnal megnyerte a vállalatvezetők szívét. A legtökéletesebb akcióhős iránti keresés ezennel sikeresen befejeződött!
Afelől nem volt semmi kétség, hogy Lara vizuálisan szemrevaló személyiségének megformálása volt a legfontosabb: intelligens, leleményes és független szellemű karakterre volt szükség ahhoz, hogy hitelessé váljon. Gyors mozgású videóképsorok és vágott jelenetek kíváncsi és vakmerő felfedezőként mutatták be a hősnőt, aki semmitől sem riad vissza azért, hogy elérje a célját, miközben arisztokrata származása biztosítja a kalandokhoz szükséges anyagi hátteret. A következő évek folyamán Lara személyiségét és megjelenését fokozatosan továbbfejlesztette a Core Design, 2004-től pedig a Crystal Dynamics, egészen odáig, amikor már túlnőtt a Tomb Raider-játékokon. A média egyik főszereplőjévé lépett elő, mint e világ legismertebb virtuális híressége, akit végül már emberi sztárként kezeltek.
Forrás: A Hivatalos Tomb Raider Akták