Tomb Raider Angel of Darkness Végigjátszás - The Hall Of Seasons; Tomb Of Ancients - 2, Archeological Dig - 2
- Parisian Back Streets
- Derelict Apartment Block; Industrial Roof Tops; Margot Carvier's Apartment
- Parisian Ghetto; Serpent Rouge
- Bouchard's Hideout - 1, St. Aicard's Church, Rennes' Pawnshop - 1
- St. Aicard's Graveyard, Bouchard's Hideout - 2, Renne's Pawnshop - 2
- Louvre Storm Drains; Louvre Galleries; The Archeological Dig; Tomb Of Ancients
- The Hall Of Seasons; Tomb Of Ancients - 2, Archeological Dig - 2
- Galleries Under Siege; Von Croy's Apartment
- The Monstrum Crimescene; The Strahov Fortress; The Bio-Research Facility
- The Sanitarium; Maximum Containment Area; Aquatic Research Area
- The Vault Of Trophies; Boaz Returns; The Lost Domain; Eckhardt's Lab
The Hall Of Seasons
Másodszor:
Mentések--Savegames (v42-v49-es ) A v52-es patchot feltéve, ezek nem mindenkor muködnek.
Nyisd ki az ajtót és lépj be. Egy kis folyosón vagy négy képpel és négy foglalattal a falon, ami egy nagy, kupolás körcsarnokba vezet. Sajnos nem vagy egyedül; itt létünk alatt egy harcias lovag igyekszik megkeseríteni az életedet. A csarnok közepén négy padlókapcsolót találsz a négy oselem, a víz, a föld, a tuz és a levego szimbólumaival, körülöttük a nekik megfelelo évszakok és csillagképek vannak felfestve. A padlókapcsolók 3-3 kaput nyitnak ki a csarnok kapcsolónak megfelelo oldalán. Menjünk sorjában. Az ajtó felol érkezve az elso, baloldali kapcsolóra hullámokat véstek, a Víz szimbólumát. Lépj rá, mire három kapu tárul fel a hátad mögött. Mindhárom három kart rejt, de csak egyikük nyitja a középso kapu mögötti nagy kaput, ami a Víz csarnokába vezet. Hogy melyik az, abban az egyes karok felett, a plafonon függo belso cégérek segítenek. A megfelelo kar felett mindig az adott oselem szimbóluma lóg, jelen esetben tehát a vízé, így a baloldali kapu mögötti kart kell választanod. Hatására felemelkednek a rácsok, és megnyílik a középso kapu. Lépj be rajt.
Ha rossz kart húztál meg, ami adott esetben némi bónusz megszerzését is jelentheti, akkor egy csapóajtó nyílik meg a talpad alatt, és Lara leesik. Innen egy lejton lecsúszva a pokol kínzókamrájához nagyon hasonlatos helyre kerülsz, tele halálos csapdákkal és izzó lávával. Ez a hely nem csak arra szolgál, hogy a különféle apróságok megszerzését túlságosan nehézzé tegye, hanem a folyosó egyik részén van egy kis ajtó, ami egy hatalmas alkimista gépezethez vezet. Ezt orzik a csapdák olyan gondosan, és ezért elobb-utóbb mindenképpen le kell jönnünk ide... Szaladj ki a körfolyosóra és indul balra. Hamarosan fésus vasfogak kezdenek el csapkodni az orrod elott. Fuss át alattuk amikor felemelkednek, majd balra, be a kis ajtón át a kézi felvonóhoz. Lépj a lánchoz és húzd meg. Amikor megáll, még ne húzd tovább, hanem fordulj meg. A kis beugróban kötszereket és egy doboz sörétet vehetsz fel. Menj vissza a felvonóba, és a láncot meghúzva juss fel teljesen. A közeledtedre a kis kapu kinyílik, és a következon át a Víz csarnokába vezeto kapuktól balra fogsz visszaérni az évszakok csarnokába. Most már használhatod a megfelelo kart, hogy bejuthass oda, ahol a víz az úr.
[NEPTUNE'S HALL (NEPTÚN CSARNOKA)]
A kapu kinyílik a jöttödre, és visszatérhetsz az évszakok csarnokába. A közepén a következo padlólap a Föld termébe vezeto három kaput nyitja. A három közül a középso rejti azt a kart, ami elvisz a Föld birodalmába - ez felett látható a Föld szimbóluma. Jobbra a beugróból Viper SMG loszert vehetsz fel. Húzd meg a kart és lépj be a középso nagy kapun.
Ha meghúztad a baloldali kapu rejtette kart, akkor leesve Viper SMG loszert találsz. Csússz le a lejton, ahol egy doboz sörét vár rád. Menj ki a csapdákkal teli körfolyosóra és fordulj jobbra. Közvetlenül elotted egy tuskés-fogas mángorló van. Ha balra indulnál, akkor beindulna és megpróbálna maga alá gyurni, tehát csak óvatosan. Jobbra a fal mellett át tudsz alatta mászni, de el is sétálhatsz mellette. Ugorj át a láva felett és lépj a következo lávás verem közepén húzódó keskeny peremre. Ahogy elindulsz rajta, egyszer csak egy forgó penge ugrik ki a falból, minden irányban hasítva a levegot. Ha elég bátor vagy, át tudsz szaladni alatta, amikor a penge vízszintesbe fordul, de ha a biztonságosabb megoldást választod, akkor közelebb lépve lekapaszkodsz a verem falán és átfüggeszkedsz a túlsó oldalra. Fuss be a jobboldalon lévo kis ajtón, és a felvonót használva juss vissza fel az évszakok csarnokába. Ideje meglátogatni a Föld termét...
[WRATH OF THE BEAST (A FENEVAD HARAGJA)]
Szaladj a csarnok közepéhez és lépj rá arra a padlólapra, amelyik egy szikrát ábrázol; a Tuz szimbólumát. Ismét kinyílik három kapu. A jobboldali mögött lévo kar vezet a Tuz szentélyébe.
Ha valamelyik másik kart húztad meg, akkor mostanra már lepottyantál az alagsorba. Itt fent nem találsz semmit, de a lejton lecsúszva egy tár Viper SMG loszert vehetsz fel. Fuss ki a körfolyosóra és indulj el jobbra. Hamarosan a falból kilökodo, döfködo karók akadályozák a továbbjutást. Indulj el valamelyik oldalon, és a karókhoz lépve várd meg, amíg elkezdenek visszahúzódni. Ekkor szaladj el mellettük. Ismételd ezt mindaddig, amíg biztonságosan át nem jutottál. Ugorj át a lávás verem felett, és rohanj be a jobboldali járatba, mielott a mángorló átgurulna rajtad. Ha elhaladt, menj vissza a körfolyosóra és haladj tovább jobbra. Innét már ismeros lesz a dolog. Ugorj át a láva felett, és a kiugró, forgó pengét haonlóan kerüld el, amint azt korábban is tetted: fuss át alatta, amikor vízszintesen forog vagy függeszkedj át alatta a lávás gödör peremén megkapaszkodva. Menj be a jobboldali kis ajtón és a felvonót használva juss fel a nagy csarnokba. Fuss a jobb kapu mögött lévo karhoz, húzd meg és szaladj be a hatására kinyíló nagy kapun.
[THE SANCTUARY OF FLAME (A LÁNG SZENTÉLYE)]
Menj ki a kapun, vissza a padlólapokhoz. A szélfodros padlókapcsoló a Levego elemet szimbolizálja. Lépj rá és feltárul az utolsó három kapu rejtette három kar. A jobboldali nyitja a rácsokat és a nagy kaput.
Ha szeretnél további hasznos tárgyakat szerezni, akkor eloször valamelyik rossz kart húzd meg, hogy leess a csapóajtón. Itt nem találsz semmit, de a lejton lecsúszva egy nagy egészségcsomagot vehetsz fel. Menj ki a körfolyosóra. Ha legutóbb aktiváltad a mángorlót, akkor most itt van balra toled. Aktivizáld úgy, hogy a fal mellett mássz el mellette. A baloldali út veszélyesebb, de mégiscsak gyorsabb. Miután a mángorló elment, át kell ugranod a lávás verem felett oda, ahol a kotömb zúzza a padlót. Amikor lecsapódik fuss neki és ugord át a gödröt, majd átérve gyorsan ugorj mégegyet, mielott a kotömb rád zuhan. Három fésus-fogas kar kezd el csapkodni oldalirányban és lefelé. Amikor elkezdenek visszahúzódni, fuss és ugorj át felettük. A lecsapódó pengék között csak fuss át még mielott kinyílnak és miszlikbe aprítanak. Menj tovább, el az ajtó mellett, és csapkolódó fogas csapda után szaladj be a baloldali kis ajtón a felvonóhoz.
Ha jobbra indultál volna a körfolyosón, akkor át kell ugranod a láva felett, elmenni egy zárt ajtó mellett, ahová hamarosan visszatérünk majd, és átugrani a két lávás vermet. Ha aktiváltad a mángorlót, akkor fuss be a kis folyosóra a jobb oldalon, mert hamarosan utolér. Ha nem aktiváltad, akkor azért fuss be ide, mert most fog elkezdeni gurulni. Ugorj át a láva felett és a korábbiakhoz hasonlóan kerüld el a döfködo karókat. A következo lávás verem közepén futó peremre átugorva csalogasd elo a forgó pengét, majd átjutva alatta szaladj be a jobboldali kis ajtón a felvonóhoz.
Húzd meg a láncot, majd felérve térj vissza az évszakok csarnokába a kis kapun át. Következik a...
[THE BREATH OF HADES (HÁDÉSZ LEHELLETE)]
Menj a kis folyosóra a képekkel és foglalatokkal, amin keresztül eloször léptél be a nagy csarnokba. Helyezd el a megszerzett kristályokat a megfelelo helyükre. Minden egyes kristály egy pántot húz vissza a csapdákkal teli alagsorban lévo zárt ajtóról. Miután mindegyiket sikerült eltávolítanod, el is kellene jutnod hozzá. A Tuz Szentélyéhez vezeto három ajtó közül válassz ki egy kart, ami lejuttat az alagsorba. Csússz le a lejton, és a szaladj ki a kis folyosóból a nagy körfolyosóra. Indulj balra, ugord át a két lávás vermet, és balra meg is pillanthatsz egy táblát a falon. Közelebb érve a vele szemben lévo ajtót is láthatod. Nyiss be és szaladj le a csigalépcson, át a kapun. Itt egy kart találsz, ami kinyitja a melletted lévo kaput. A mögötte található lépcso egy nagy terembe vezet.
A terem közepén egy óriási alkimista kohót láthatsz. Ez a Négy Oselem teremto erejét felhasználva energiát termel egy hatalmas gépezet muködtetéséhez. A hozzávalókat azonban nekünk kell biztosítanunk. Egy peremen állsz. Fuss a baloldali végéhez, ahol a Levegot jelképezo tábla alatt egy szelepet találsz, ahonnan egy vastag cso vezet a kohóba. Nyisd ki a szelepet, és hallod is, ahogyan a csövön végigsüvít a szél. Menj vissza a perem másik végébe és mássz le a létrán. Már innét is megfigyelheted, hogy egy lovag ólálkodik odalent. Fordíts hátat a létrának, és figyeld meg a terem közepe felé mutató vastag gerendát nem is olyan messzire. Egy nekifutásos ugrást követoen kapaszkodj meg a szélében, majd húzd fel magad. Menj jobbra a gerenda fal feloli végéhez és mássz fel az itteni létra tetejére, ahonnan egy hátraszaltóval ugorj a mögötted lévo peremre. Fordulj meg és sétálj ki jobbra egy újabb létrához. Mássz fel, és jobbra leszállva már szemközt is találod magad a következo szeleppel, ami felett a Föld szimbólumával ellátott tábla függ. Nyisd meg, mire göröngyök gurulnak végig a csövön, egyenesen a kohóba. Mássz le a létrán, és fordulj a kohó felé. Rövid nekifutást követoen át tudsz ugrani a felette húzódó kör alakú peremre. Menj jobbra egy negyed kört, és az itt húzódó vastag cso alatt egy vasláncot figyelhetsz meg. Felugorva kapaszkodj meg bent és függeszkedj át rajta a terem fala mentén húzódó peremre. Ennek a másik végén egy létra van, amin felmászva jobbra egy újabb szelepet találsz, ami a Víz adagolásáért felelos. Megnyitva csak úgy zúdul végig a csövön. Menj le a létrán, és a láncban megkapaszkodva függeszkedj vissza a kohó feletti peremre. Menj balra, és ugorj vissza a létrás peremre, ami a Föld-szelephez vezet. A kis beugróban, ahol a létra van, kapaszkodj le és ess le az alsó gerendára. A gerenda felett szintén egy lánc húzódik, ami a kohó aljánál lévo kör alakú peremhez vezet. Juss át oda. Balra találod az utolsó szelepet, a Tuzét, ami végre begyújtaná a kohót. Azonban mielott még ezt tennéd, mássz le a peremen lévo létrán, és megfordulva ugorj le a koperemre a nagy kerékhez. Mellette egy tár Viper SMG loszer hever. Vedd fel. A magányos lovag valószínüleg eddigre már elég közel merészkedett - legjobb lesz, ha belelököd a lávával teli gödörbe. Mássz vissza a létrán és forgasd el végre a Tuz-szelepet is.
A Föld és Levego táplálja a Tuz lángját, ami a Vízbol keletkezo goz hajtóerejével lassan elindítja a nagy gépezetet. Neked sincs sok idod, hogy az éltedet mentsd, ezért a szelep kinyitása után azonnal szaladj jobbra a lánchoz. Idoközben a forgásba lendülo póznákról pengék nyílnak le és kezdenek forogni. Odalent is vastag, horgas végu pengék kezdenek csapkolódni, és furészes lapok forognak közvetlenül a fa perem felett. Azzal, hogy idejében ide szaladtál, gyakorlatilag elkerülted a csapdákat, de ha ki akarod próbálni milyen is kikeveredni errol a helyrol rajtuk keresztül, hát csak maradj egyhelyben a szelep elforgatása után, és próbáld a létrán lemászva elérni a kijáratot. A láncon függeszkedj át a vastag gerendára, majd fordulj jobbra. A leheto legrövidebb távot véve fuss neki a gerendán és ugorj át a létrás peremre a bejárat alatt. Elképzelheto, hogy kapaszkodnod is kell... Mássz fel a létrán, és mielott elhagynád a termet, még vess egy utolsó pillantást rá: a kohóban vadul lobog a tuz, goz lövell ki a kohó kéményein és a kitartóan forognak a pengék. Szaladj fel a lépcson, a kart a helyére tolva nyisd ki a kaput és szaladj fel a csigalépcson.
Újra a veszélyekkel teli körfolyosón vagy. Menj balra és ugord át a két lávás vermet. Ha a mángorló közeledne valamelyik irányból, akkor fuss be a kis folyosóra a jobb oldalon, hogy elkerülhesd. Miután elment, ugorj át a láva felett és a korábbiakhoz hasonlóan kerüld el a döfködo karókat. A következo lávás verem közepén futó peremre átugorva csalogasd elo a forgó pengét, majd átjutva alatta szaladj be a jobboldali kis ajtón a felvonóhoz. Térj vissza fel a nagy csarnokba.
A terem közepén négy különbözo magasságú oszlop jelent meg, amik hol felemelkednek, hol lesüllyednek. Tulajdonképpen négy csillagjegy padlólapja emelkedett ki a beindított gépezet muködése következtében. Menj oda a legalacsonyabbhoz, ami pont szemben található, amellett a padlólap mellett, amin a víz szimbóluma szerepel. Amikor leereszkedik, ugorj fel és kapaszkodj meg a szélében. Felmászva láthatod, hogy a tetején a Skorpió jegy található. Most körbe kell haladnod felfelé az óramutató járásával ellentétes irányban, oszlopról oszlopra ugorva. Várd meg, amíg az oszlop amin állsz eléri a legmagasabb pontját, és a következo oszlop eléri a fel-le mozgásának mélypontját. Ekkor ugorj át a Nyilast ábrázoló oszlopra. Haladj tovább ugyanígy a Bika, végül pedig az Ikrek képét ábrázoló legmagasabb oszlopra ugorva. Fordulj balra, a terem közepe felé, és amikor az oszlop eléri a legmagasabb pontját, ugorj fel és kapd el a fagerendát. Mássz fel rá. Szemben, kissé balra, egy lapos gerenda vezet a nagy körfolyosóhoz. Sétálj végig rajta és lépj fel a kokorlátra. Balra láthatsz egy felfelé vezeto lépcsot, de az arra vezeto utat egy vasrács zárja el. Körbe kell hát menned... Balra és jobbra is kis fülkéket láthatsz a falon. Ezekhez közel lépve lovagok törik át a falat és támadnak rád. Ha nagyon zavarnak, próbáld meg lelökdösni oket a peremrol, ahol hiányzik a korlát. Menj körbe a lépcsohöz és szaladj fel rajta. Egy kis folyosóra érkeztél, jobbra egy zárt kapuval. Fuss ki a körfolyosóra. Egy lovag már egészen a közeledbe is ért. Lökd le a mélybe vagy csak fuss el mellette balra. Hamarosan egy újabb lovagba ütközöl. Vele is hasonlóan járj el. Ha körbeértél, a leszakadt padlórésznél meg tudsz kapaszkodni a falon és fel tudsz mászni egy keskeny peremre. Tovább is tudnál mászni felfelé, de nem lenne erod a végéig, így húzd meg inkább az itt található kart. Hatására kinyílik a kapu a kis folyosón. Mássz le a körfolyosóra és fuss vissza oda (ügyesebbek a szakadék felett is megpróbálhatnak átugorni). Odabent egy doboz sörétet vehetsz fel. Mielott távoznál, figyeld meg, hogy a jobboldali fal egy kis részlete beljebb van, mint a többi. Ezt be tudod tolni.
Lara: Most már erosebbnek érzem magam.
Emellett egy nagy egészségcsomagot is felvehetsz a fülkében. Menj vissza a mászható falhoz és mássz fel a kis peremre. Egy elég nehéz függeszkedés következik... A kupola egy része sérült; ezekben a repedésekben meg lehet kapaszkodni. Mássz fel amíg lehet, majd miután Lara megfordult, függeszkedj tovább elore és balra, hogy mielobb elérd a kis peremet. Ess le rá és gyujts erot az ennél is komolyabb mászáshoz, hiszen a java még csak most következik. Fordulj meg és kövesd végig az elotted álló utat a szemeddel: elore és balra kell majd függeszkedned. Tégy így, lehetoleg pillanatnyi megállás nélkül. Amikor erre a pontra érsz, látszólag véget ér az út, de ne ijedj meg, mert Lara megfordulva megkapaszkodik a kupola belso felén lévo repedésekben és fel tudsz mászni a kupola csúcsánál lévo résbe. Oldalazz el balra, és már meg is vagyunk. Nem is volt olyan hosszú az út, mint amilyennek tunt. Fordulj meg és balra egy zárt kaput láthatsz. Közelebb lépve magától kinyílik és egy kis folyosóra érsz, balra is, jobbra is egy kapuval. A jobboldali zárva van, de a baloldali egy lépcsot rejt. Szaladj fel rajt, be az újabb kapun.
Lara belép egy terembe, ahol szobrok oriznek egy síremléket. Mindegyik egy képet tart a kezében. Lara odalép a kokoporsóhoz, amit szerzetes-szobrok tartanak a vállukon. Olvasni kezdi a rávésett szöveget:
Lara: ULTRA VIGILIS UMBRAM, ECCE VERITAS
Az orzo szellemén át megpillantod az igazságot.
Ez a jegyzettömbben is megjelenik.
Lehet, hogy Lara nem pontosan így gondolta, de ebben a pillanatban Obscura barát tüzesen égo, de eléggé csapzott szelleme jelenik meg a háta mögött, nagyon fenyegetoen. Ellene egyetlen módon lehet védekezni: ha leguggolsz. Ekkor hiába próbál meg neked rontani, mindig elszáll a fejed felett. Mielott nekilátnál a feladatodnak, talán lenne kedved összegyujteni néhány hasznos holmit. Fordulj balra és szaladj a terem sarkába, ahol egy nagy egészségcsomagot és egy doboz sörétet vehetsz fel. Tovább haladva az óramutató járásával ellentétesen, a következo sarok felé félúton találsz mégegy doboz sörétet, majd a sarokban egy sörétes puska hever. Az ugyanezen rend szerint következo sarok üres, de utána félúton egy doboz sörét vár rád, csakúgy mint a negyedik sarokban (sörét). Ideje, hogy nekilássunk a feladatunknak...
Talán már észrevetted, hogy a szobrok tartotta kép nem más, mint az egyik Obscura Festmény. Ezt kellene megszereznünk, de amikor közel lépsz a kékes fényben derengo képhez, az mindig egy újabb szobor kezébe vándorol át és neked csak a másolat marad. Nem kétséges, Obsura barát keze van a dologban... Hogyan tudjuk hát megszerezni a Festményt? Eloször is, talán már felfigyeltél rá, hogy a fény csak akkor vándorol, ha a lávás szegélyen belülre merészkedsz. Tehát érdemes lenne egy olyan helyre "kergetni", ahol a Festményt tartó szobor a terem kerülete felé néz. Ekkor szaladj oda és guggolj le vele szemben, a szegélyen kívül, miközben a felboszült Obscura barát boszen kering a fejed felett. Ideje lenne kissé lelassítani az öreget, hogy megszerezhessük a festményt. Ránts pisztolyt és kezdj el loni rá, amíg egyszer csak lemerevedik - igaz csak néhány másodpercre. Csupán ennyi idod van arra, hogy megszerezd a Festményt. Az, hogy a nem túl barátságos barát mikor válik mozdulatlanná, elég sok körülménytol függ. Nem mindegy, hogy milyen fegyvert használsz, és az sem mindegy, hogy mekkora a távolság köztetek. Hogy nagyjából tudj számítani rá, hogy ez mikor fog bekövetkezni, szolgálhatok néhány statisztikai adattal... Egy általános távolságot véve alapul, amikor a barát elrepül a fejed felett és megfordul, elkezded loni, egészen addig, amíg megáll, hogy felkészüljön a támadásra. Ez alatt az ido alatt a következo számú lövésre van szükség az ártalmatlanná tételéhez: MV-9 és Vector: 34, Desert Ranger: 14, Sörétes puska: 21. Tehát a leghatékonyabb fegyver a Ranger. A közelebbi lövések még hatékonyabbak; a legkevesebb loszer, amit felhasználtam az egyes fegyverekbol: MV-9 és Vector: 26, Desert Ranger:5, Shotgun: 16. Természetesen ezek a számok mindig változnak, de az átlag nagyjából a fentiek szerint alakul. A Sokkoló nem hat Obscura barátra. A számok alapján nagyjából el tudod dönteni, hogy mikor fog lebénulni, de ezt akkor sem olyan könnyu észrevenni. Az utolsó lövéseket mindig egyenként hajtsd végre, akkor amikor Obscura barát mozgásban van. Ha megáll, abban a pillanatban pattanj fel, rohanj a szoborhoz és vedd ki a kezébol az Obscura Festményt.
Ezzel itt végeztünk is; áthatod, hogy a terembe vezeto kapu is kinyílt. Szaladj le a lépcson a folyosóra, ahová idoközben befolyt a víz. A szemközti kapu kinyílt, rajta keresztül visszatérünk az Osök Sírjához.
Könnyebb megoldás: A lávás részen kívülrol, guggoljunk szembe azzal a szoborral, amelyik kezében kéken világít a festmény. Kezdjük el loni a szellemet. Kb. 24 lövés után magába, roskad a szellem, így lesz idonk megszerezni a szobor kezébol a festményt. (THX: OBig) Ha átváltana másik szoborra a kék fény, akkor meg kell ismételnünk a szellem idoleges kiiktatását. Miután megszereztük a festményt, hagyjuk magára a szellemet, és fussunk le a lépcson.
[NEPTUNE'S HALL (NEPTÚN CSARNOKA)]
Mentések--Savegames (v42-v49-es ) A v52-es patchot feltéve, ezek nem mindenkor muködnek.
v52-es mentések--Savegames
Egy kis terembe vezeto rövid folyosón vagy, aminek a közepén egy még üres medence található. Nincs ido nézelodni, mert egy lángoló kardot forgató lovag már feléd is vetett egy jókora lángcsóvát. A legjobb módszer ellene, ha megpróbálod belelökni az üres medencébe, anélkül, hogy magad is beleesnél. A sörétes puska jó szolgálatot tesz, de kézzel-lábbal is el lehet terelgetni a lovagot. Ha sikerült, két doboz sörétet vehetsz fel a kis terem két sarkából. Ezen az oldalon egy újabb rövid folyosó nyílik, a végén egy vízköpo Neptún-fejjel, aminek a szájából a víz egy kis medencébe hullik. Ugorj bele, és ússz lefelé, át a padlón lévo résen, majd tovább egyenesen. Egy beugróban egy kart figyelhetsz meg, de óvatosan közelíts, mert a bejáratát csapkodó pengék orzik. Ússz át közöttük és húzd meg a kart, ami részben vízzel tölti meg a nagy medencét. Ússz ki innen, vissza a plafonon lévo résen, és fel a felszínre. Mássz ki a medencébol, és menj vissza a kis terembe. Most már biztonságosan beleugorhatsz a nagy medencébe. Fordulj meg. Kimászni nem tudsz, de szemben, a Neptún-fejes ajtótól jobbra be tudsz úszni egy kis résbe balra, ahol újabb kart tudsz meghúzni. A nagy medence vízszintje tovább emelkedik. Ússz ki innét, és fel a felszínre. A rés feletti peremre kimászva ki tudsz menni az ajtón egy vizes csatornába. Balra szaladva loszert találsz a Vector-hoz. Menj vissza a medencéhez. Az óra járásával ellentétesen következo ajtó mögött balra szaladva egy nagy egészségcsomagot vehetsz fel. Az utolsó ajtó egy vizes aknához vezet. Ugorj bele és ússz egyenesen. A rácsos koablakoknál újabb nagy egészségcsomagot találsz. Vedd fel, ússz tovább, amíg még lejjebb nem tudsz tempózni, egy másik aknába. Itt megint egy nagy egészségcsomag lehet a tiéd. Fordulj meg és ússz át a kitört rácson. Itt fel tudsz úszni levegoért. Készülj fel, mert veszélyes úszás fog következni. Végy egy nagy levegot, merülj alá és ússz át a rácson. Maradj a fenék közelében, és ne állj meg egy pillanatra sem. Hamarosan minden oldalról karók kezdenek el döfködni. Ha folyamatosan úszol és lent maradsz, akkor mind a négy karós csapdát el tudod kerülni; legfeljebb az alsó karókat kell kerülgetni, kissé oldalt úszva. Ha sikerült, akkor ússz át a rácson, és tovább úszva az elozo módszerrel kerüld el az utolsó karókat. A következo rácson kiúszva egy elágazáshoz érsz. Jobbra egy tár MV-9 loszert tudsz felvenni, és beúszva a szuk csatornába levegot is tudsz venni. Fordulj meg, bukj alá és egyenesen úszva juss ki a nagy medencébe. Lent egy hatalmas oszlop tetejérol felveheted a Víz Kristályt. A fejed felett lévo rács, ami eddig zárva volt, most kinyílik. Az oszlop szemközti oldalán középtájon van egy kar, ami kinyítja a Neptún-fejes ajtót. Gyorsan ússz fel a nagy medence közepén levegoért. Merülj alá újra és ússz ki a Neptún-fejes ajtón, majd fel a plafonon lévo résen át. Mássz ki a vízbol, és szaladj a szemközti folyosón lévo kijárathoz.
[WRATH OF THE BEAST (A FENEVAD HARAGJA)]
Mentések--Savegames (v42-v49-es ) A v52-es patchot feltéve, ezek nem mindenkor muködnek
Egy repedezett padlójú terembe érsz, aminek a másik végében egy szárnyas szörnyalak kezében fáklyát tartva oriz egy kaput. A terembe belépve a föld megremeg, a szobor összeroppan és a terem padlója beszakad. Fordulj jobbra, lépj a peremhez, függeszkedj le, és pottyanj a talajra. A padlórészlet közepén kötszereket találsz. Mássz vissza a kapuhoz, és menj tovább egyenesen, most a másik oldalon esve el. Menj tovább és ess lejjebb ismét. Szemben keskeny padlómaradvány húzódik keresztül a termen. Szökkenj át a falhoz közeli részére. A föld megremeg. Fordulj jobbra és szaladj végig egyenesen a másik oldal irányába, miközben a nyomodban mindenütt leomlik a padló a feneketlen mélységbe. Ahol a padló véget ér, ugorj elore a fal mellett lévo biztonságos párkányra. Innen egy keskeny peremen tudsz tovább oldalazni a következore. Nézz át a terem másik oldala felé, de maradj a fal közelében. A szemközti fal mellett kissé lejjebb van egy perem. Fuss neki a közben leszakadó peremen, és kapd el a szélét. Két kézzel kell kapaszkodnod, mert egyébként lezúz egy aláhulló szikla a párkányról a mélybe. Mássz fel, de nincs idod megpihenni, mert a perem elkezd leszakadni alattad. Fordulj jobbra és ugorj tovább a biztonságosabb helyre. Innét fuss neki és ugorj a terem sarkába. Fuss át a leszakadó padló felett és a végénél állj meg. Ugorj elore, majd rögtön mégegyszer, és mássz fel, mert a padló beomlik mögötted. A sarok itt is biztonságos. Fordulj jobbra, és kapaszkodással ugorj tovább, majd gyorsan ugorj vagy mássz fel. Mégegy kapaszkodásos ugrás következik, miközben minden leszakad mögötted. Mássz fel. Jobbra egy elég veszélyesnek tuno, keskeny perem vezet a kapu felé. A megérzésed nem csal, a keskeny út eléggé csalóka. Kezdj el futni rajt, miközben a talpad alatt és elotted is leszakad a padló. Csak a közepén marad meg néhány pillanatra egy kis darab, ami éppen elég arra, hogy elrugaszkodj és átugorj a kapuhoz. Kitartásod jutalma két doboz sörét és a Föld Kristály, amit a kapunál vehetsz fel.
Ebben a pillanatban a kavargó mélységbol kis padlólapok szállnak fel, és egymás mellé rendezodve szilárd talajt képeznek, ahol mejd megvetheted a lábad. A terem közepén egy nagyobb rész azonban hiányzik; beleesve elnyelhet a végtelen mélység. A két oldalán két kar van a falon, amik a bejárati kaput nyitják. Indulj el feléjük. Az új padlóra lépve három nagy láng jelenik meg, amibol három lángoló kardú lovag lép ki. Közelebb érve hozzájuk meg is indulnak feléd, vagy lángcsóvákat szórva csapkodnak a kardjukkal. Ha eltalálnak, akkor Lara ruhája meggyullad. Ez esetben rohanj a két kapu feletti részen fakadt vízek valamelyikéhez és állj alá. A karokat elég nehéz úgy meghúzni, hogy közven a lovagok üldöznek; még akkor is, ha elég messzire csalod oket. Talán az a legjobb megoldás, ha egyenként beletaszítod oket a feneketlen mélységbe, és csak azután foglalkozol a karokkal. A sörétes puska nagy segítség ebben, de ha a perem közelében éred oket, akkor jókora rúgásokkal is elvégezheted a feladatot. Ezután húzd meg a karokat és a kapun átszaladva menj vissza az évszakok csarnokába.
[THE SANCTUARY OF FLAME (A LÁNG SZENTÉLYE)]
Mentések--Savegames (v42-v49-es ) A v52-es patchot feltéve, ezek nem mindenkor muködnek
Egy vörösen izzó terembe érkeztél, ahol kis szigetek állnak ki a forró olajból. Belépve lecsapódik mögötted a kapu, majd a körülötte tekergo kígyók szájából láva folyik ki és végigkúszik a padló vájataiban. Lángok csapnak fel mindenütt, és lángcsóvák repkednek a levegoben. Az olajat elérve a láng az egész termen végigfut, csak hogy még forróbb legyen a hangulat. Amikor kissé lecsillapodtak a lángok, indulj el lefelé, ügyelve, hogy bele ne ess a padlón lévo résekbe. Kerülj kissé balra és menj le a terem közepe felé benyúló részhez középtájon. Útközben a padló néhány tömbje a levegobe repül az alóla kilövello láng hatására, vagy éppen az izzó, híg lávába süpped a lépted nyomán. Fuss ki a középen kiugró perem széléhez. Helybol ugorj elore a szemközti padlólapra és sétálj a másik végéhez. Az egyik padlólap eltunik a lábad alatt, és láng csap fel alóla. Fordulj jobbra és szökkenj át átellenben szembe. Lángok kezdenek repkedni a fejed felett. Fordulj balra és újabb szökkenés következik a következo padlórészletre. Ezután jobbra fordulva ugorj tovább. Sétálj elore és ugorj elore a lépcso aljához. Szaladj fel rajt. Mielott beszaladnál a beugróba, amit a lángok övezte fej oriz, vess egy pillantást a jobb oldalra. Két kis perem lebeg a láva felett. A lépcso tetejérol ugorj át az elsore, majd felugorva kapd el a következot és húzódzkodj fel. Egy kapaszkodásos ugrással kapaszkodj meg a kis fülke szélén és mássz fel. Kötszereket és egy doboz sörétet vehetsz fel. Fordulj meg, célozd meg meg a kis peremet, lépj egy lépést hátra és ugorj vissza rá. Innét az alacsonyabb peremet ki is tudod hagyni, mert egy sima ugrást követoen a lépcsokön fogsz landolni. Fuss be a beugróba és vedd el a Tuz Kristályt a tartójáról.
Menj vissza a lépcsohöz. Néhány lebego platform jelenik meg. A lépcso aljáról szökkenj át a szemközti padlólapra. Fordulj jobbra és ugorj át a közelebbi lebego platformra, majd kapaszkodj fel a következo ketto valamelyikére. Fordulj balra, sétálj a peremhez és ugorj át az újonnan megjelent padlólapokra. Menj a keskeny padló túlsó végéhez és most balra ugorj le az alacsonyabban lévo platformra. Újabb lebego platformok jelennek meg. Sétálj végig rajtuk, és jobbra kanyarodj a végén. Mialatt elgondolkozol, hogy most merre tovább, és újabb perem tunik elo. Ugorj hát fel rá. Jobbra van mégegy perem a terem szélénél, ahová át tudsz ugrani. Innen szökkenj le balra, fordulj jobbra, és ugorj át a biztonságosabb részre. Az üregeket kerülgetve juss vissza a kapuhoz és távozz a Tuz szentélyébol.
[THE BREATH OF HADES (HÁDÉSZ LEHELLETE)]
Mentések--Savegames (v42-v49-es ) A v52-es patchot feltéve, ezek nem mindenkor muködnek
Lépj be a felemelkedo kapun. Már messzebbrol is láthatod, mint süvít a szél a koszörnyek szájából. Lent, egy lávás verembol facölöpök állnak ki, a túlsó oldalon pedig egy rácsos kaput láthatsz. Fordulj jobbra, és sétálj végig a peremen. A falon van egy kis rész, ami beljebb van, mint a fal szintje. Ezt be tudod tolni, és egy rejtett kis cellába jutsz. Két Vector loszer hever a földön és egy kar található a falon. Meghúzva a rácsos kapu felemelkedik és az oszlopok is kiemelkednek a verembol. Hagyd el a cellát és sétálj a perem másik végéhez. A feladat nem egyszeru: a mozgó cölöpökön ugrálva kell átjutnod a túlsó oldalra, vigyázva, hogy a szél a mélybe ne sodorjon. Mindig várd meg amíg az oszlopok elérik mozgásuk holtpontját, és csak akkor ugorj, ha éppen nem fúj a szél. A verem bal oldalán fogunk haladni. Várd meg amíg közel ér a legközelebbi cölöp és szökkenj át rá. Amikor a következo cölöp és az között amin állsz a legkisebb a távolság, szökkenj át rá. Ugyanígy juss át az újabb cölöpre is, ami ekkor lesüllyed a súlyod alatt, és hatására visszahúzódik az egyik szörnyu fej. Egy kis beugró tárul fel, ahová átugorva egy nagy egészségcsomagot és két doboz sörétet vehetsz fel. Szökkenj vissza a megsüllyedt cölöpre, ami teljesen mozdulatlaná vált. Fordulj balra és ugorj a baloldali, a legtávolabbi mellett lévo cölöpre. Innét már csak egy újabb ugrásnyira van toled a perem. A beugróban vedd el a Levego Kristályt a tartójáról.
A szél elállt, de az oszlopok továbbra is mozognak. Menj vissza a peremre és ugorj a bal oldalon lévo legközelebbi cölöpre. Innen ugorj egyenesen tovább a szintén ezen az oldalon lévo harmadikra, kihagyva ebbol a szélso hármasból a középso cölöpöt. Fordulj kissé jobbra, és egy utolsó ugrás következik középre, a peremhez legközelebb eso facölöpre. Szaladj fel a lépcson, és a kapun át térj vissza az évszakok csarnokába.
Tomb Of Ancients - #2
A folyosón indulj el az ajtó felé. Hirtelen víz zúdul be, és teljesen megtölti a folyosót. Ússz az ajtóhoz, és fel a résen az ismeros folyosóra, ahol annak idején a kötszereket vettük fel. Ússz ki a hídhoz, majd fel levegoért. Ha egyenesen úsztál fel, akkor szemben láthatsz egy takart kis peremet (a víz alól nézve ennek egyenes a pereme), amin kötszerek vannak. Úgy is idetalálhatsz, ha a falat követed körben, valamelyik irányba. Mássz ki oda, vedd fel oket, és ugorj vissza a vízbe. A kis perem alatt lefelé úszva rátalálsz a barlang nyílására, ahol még száraz lábbal jártál. Ússz be, el a gerenda mellett. Jobbra is van egy járat, de nem kell beúsznod oda, csak ha levegore van szükséged. Ússz fel egyenesen a fénybe...
Egy csatornán keresztül visszatértünk a régészeti ásatás helyszínére. Fordulj jobbra és szaladj a kerítéshez. Lépj fel a ládára és felugorva kapd el a kerítést. Húzd fel magad és ugorj át felette. Az ásatáshoz vezeto drótos kapu most zárva van, indul hát el a nagy fémkapuk felé.