Érdekességek a Shadow of the Tomb Raider zenéjéről

Írta: drlecter.

paititi gameplayKöztudott, hogy mind a klasszikus Tomb Raider, mind a Legend-Anniversary-Underworld TR részek igen magas nívót képviseltek a zenéjükkel és a hangeffektjeikkel. Ezért is volt egy kicsit csalódás sok rajongó számára, hogy a 2013-as Reboot, illetve a Rise of the Tomb Raider ezen a fronton nem volt kimagasló. Szerencsére azonban elmondható, hogy az új részbe rengeteg erőfeszítést és munkát beletettek, amiből az audio részlegnek is jócskán kijutott, ugyanis sikerült egy olyan "élő" atmoszférát megteremteniük, mely méltón helyt áll a korábbi részek mellett is.

Az alábbi, mindössze hét perces videóba sok kis érdekesség belefért, ezért szerintünk mindenképpen érdemes megtekintenetek. Ráadásul angol felirattal is elérhető!

 

Ha esetleg nem mindenkinek menne jól az angol, akkor íme dióhéjban pár jópofa dolog: Rob Bridgett (az audio részleg vezetője) és Daniel Bisson (a játék rendezője) idestova már három éve elkezdték kiszemelni azt a zeneszerzőt, akinek a prekolumbián zene a kisujjában van - így esett elég gyorsan a választásuk Brian D'Oliveirára. Nagyon könnyen összebarátkoztak, és kezdetét is vette Brian számára a nagy kihívás, melyre egész gyerekkora óta vágyott. Először egy külön erre a célra történő 10 napos utazás vette kezdetét számára, kimondottan célja pedig a "hangszerek vadászata" volt. Beszélt nagyon sok hangszerkészítővel, kipróbálta és elsajátította különböző specifikus hangszereiket, majd hiába érkezett két bőrönddel, végül 8 jól megpakolttal tért vissza. A reptéren mindenki csak nézett, de nagyon kedvesek és segítőkészek voltak vele. Már a nagyon korai fázisban eldőlt, hogy fontos szerepet kap a "félelem" a játékban. (Ezt mi is meg tudjuk erősíteni, tényleg elég sok horrorisztikus elem került a játékba.) Rengeteg hangot egy valódi őserdőben rögzítettek, mely nagyban hozzájárult a kívánt atmoszféra megteremtéséhez, eléréséhez. Elég csak, ha a bőgőmajmok véletlen "bömböléseit", vagy a zacskósmadarak mindig váltakozó "trillázásait" említjük, a dzsungelnek sikerült egy olyan élő- és megkülönböztethetetlen hangulatot kölcsönzöni pusztán csak a hangeffektekkel, mely igazán párját ritkító a videojátékok történelmében. Lara motívumát két fő hangszer határozta meg, az egyik a cselló volt, mely Brian szerint nagyon jól képes kifejezni Lara személyiségét, fizikai megtestesülését, míg a másik az autentikus Halálsíp volt, bizarr hangja szinte az egész játékot végigkíséri, és nagyon sok helyen felbukkan, hangzása pedig a pumáéhoz hasonlítható. Paititiben, a játék fő helyszínénén, még arra is figyeltek, hogy az utcán zenélő dobosok animációi pontosan ugyanolyanok legyenek, mint ahogy az éppen hallható hangokat kell előcsalni a hangszerből.

Bravo, bravissimo!