Bejelentették a Shadow of the Tomb Raider zeneszerzőit
Bizonyára velünk együtt már sokan vártátok a mostani hírt, hiszen végre lehullt a lepel, hogy Jason Graves és Bobby Tahouri után ki lesz a Reboot trilógiát záró epizód fő zeneszerzője. Mivel Larának ebben a részben érzelmek egész hadát kell majd átélnie a maja apokalipszis és saját személyiségének következtében, ezért a zenének is legalább ennyire sokszínűnek és kiváltképp autentikusnak kell lennie, illetve arról sem szabad megfeledkezni, hogy a zene mindig is nagyon fontos és központi szerepet töltött be az egész Tomb Raider franchise életében (elég ha csak Nathan McCreere, vagy Peter Connellyre gondolunk), ezért a csapat úgy döntött, hogy felkéri...
Brian D'Oliveirát, hogy ültesse át a zene nyelvére mindazt, ami Larára vár. Persze egy ekkora kaliberű munkát nem végezhet egy ember, ezért a stúdió egy ütős és egyedi kis csapatot hozott létre, hogy a zenei- és hangélmény ezúttal is igazán minőségi legyen. Cikkünkben róluk lesz most szó, továbbá belehallgathattok a játék zenéjébe is!
Brian egy nagyon sokrétű és elismert, többszörös díjnyertes zeneszerző. Trinidad és Tobagoban született, zenéje sokszínúségét jól mutatja, hogy múvészi vonalának kialakulásában nagy szerepet játszott Venezuela, Ausztria és Kanada. Szívesen utazik a világ minden tájára, és saját stúdiója is van. Neve eddig sem volt ismeretlen a videojátékokból, a Shadow előtt dolgozott többek közt a Batman Arkham Knighton (Harley Quinn és Batgirl témái kapcsolódnak hozzá), vagy a LittleBigPlanet 3-on is. Mindemellett pedig egy olyan elképesztő dél-amerikai és Kolumbusz előtti időkből származó hangszergyűjteménye is van, amellyel egész biztosan képes lesz visszaadni a játék hangulatát és Lara ezúttal sötétebb személyiségét. Nézzétek csak meg a bejelentő trailer elkészültét, és láthatjátok, hogy a zene a vérében van Briannek, hiszen nem csak megannyi tradicionális hangszeren játszik egymaga, hanem a klasszikus csellón is, arról meg nem beszélve, hogy énekelni is tud, és különböző "törzsi" hangokat sem rest magából kiadni.
Neki köszönhetjük a korábbi Path of the Stars közösségi puzzle háttérzenéjét is.
A Square Enix jóvoltából belehallgathatunk három zeneszámba is. Elsőként a "Prológus" nyitja a sort, mely egy lassan építkező darab, egyfajta felvezetése a játéknak, de megtalálható benne a korábbi főtéma új változata is.
A második darab a "Megszállottság" címet kapta, Lara karakterét jól ismerőknek mondanunk sem kell, hogy miért.
A záró szám pedig a "Maja romokból menekülés" témáját prezentálja elénk, és az egyik korábban már bemutatott részre épül, amit szépen végig is vezet.
Extra ráadásként Soundcloudon meghallgató még plusz két szám, korai változata a maja síroknak, ami igazán morózus hangulatot áraszt magából, jól illeszkedve a fejlesztők korábbi nyilatkozatához, miszerint az a fő céljuk minden egyes sírnál, hogy a játékos féljen bennünk és érezze a rá váró veszélyeket. A második szám voltaképpen a játék nyitánya, mely szintén egy lassabban építkező darab, teljes mértékben a főtémát építi fel, és jól reflektál a mostani Larára is. Azt hiszem leszünk páran, akik a játék főmenüjét hosszú percekig fogjuk bámulni. :) Brian korábbi munkásságának egy része szintén elérhető Soundcloudon, szerintünk érdemes belehallgatnotok.
A csapat további tagjait képezi még Rob Bridgett, Martin Stig Andersen és Matt McConnell. Rob a játék zenei- és hangrendezője, dolgozott például a Prototype első és második részén, a Clash of the Titanson, vagy a TimeShiften is. Martin (LIMBO, Inside, Battlefield 3, Wolfenstein 2: The New Colossus) a környezeti zenékért felel majd, fő feladatai a víz alatti részek ismeretlenségének, idegen érzetének visszaadása. "Egy utolsó lélegzet" néven meghallgatható tőle is egy szám. Matt dolgozott már a 2013-as epizódon is, úgyhogy nem idegen tőle a TR zenei világa. Ezúttal a klasszikus hangszerelésben segédkezett, melynek célja, hogy az egyes tételeket még színesebbé, még szebbé tegye. "A Vér nyoma" címen pedig tőle is meghallgathattok egy csendesebb, sejtelmesebb számot.
Ha esetleg lemaradtatok volna, akkor olvassátok el a londoni élménybeszámolónkat, melyben nem csak a játék demojáról osztjuk meg a tapasztalatainkat, illetve ha valami kimaradt volna az idei E3-ról, akkor a mindent összefoglaló cikkünkben megtalálhatjátok amit kerestek.