Minden, amit az E3 alatt megtudhattunk a Shadow of the Tomb Raiderről

Írta: Matie.

ShadowE3InfoAz E3 óta özönlenek az újdonságok a Shadow of the Tomb Raiderrel kapcsolatban: képek, előzetesek, videók… ezek mellett azonban rengeteg interjú is készült temérdek izgalmas, és lényegi információval.

Tematikusan összegyűjtöttünk minden tudnivalót a játékról: szó lesz a harcrendszer újdonságairól, a nehézségi fokozatok terén bevezetett változásokról, Lara Croft személyiségének fejlődéséről, és még sok minden másról, melyek alapján méltán gondolhatjuk, hogy talán ez lesz az eddigi legnagyobb, és az egyik, ha nem a legjobb Tomb Raider játék.

Lara Croft és a mellékszereplők

  • Lara a Shadow of the Tomb Raiderben 23 éves, erősebb és felkészültebb, mint valaha. Ez az izomzatán és az öltözetén egyaránt látható. Sokkal gyakorlottabb, így számos képessége, amit már a korábbi kalandjai során elsajátított, meg is marad.
  • Camilla Luddington és Earl Baylon visszatérnek, mint Lara és Jonah szinkronhangjai.
  • Samet és Reyes-t nem látjuk viszont, Jonah-t azonban igen – ő lesz az, aki Lara erkölcsi iránytűjeként szolgál és megkérdőjelezi a tetteit. A kapocs Lara és Jonah között megerősödik, barátságuk tovább mélyül, de ugyanakkor kemény próbán esik át. Jonah az egyetlen, aki Larát leteremtheti. Kérdőre vonja, és arra készteti Larát, hogy meggondolja, mit is csinál, és milyen irányba is tart, mi lesz belőle.

shadow6

  • A Shadow of the Tomb Raider (A Sírrabló Árnyéka), mint cím sötétebb narratívát is sejtet. Lara gyakorlottabb és sokkal elszántabb, súlyos veszteségek érték, és küzd, hogy ne ő maga váljon azzá, aki ellen oly keservesen harcol. A sötétebb hangulat átjön a harci technikákon keresztül, illetve a történet központi témája sem hagyható figyelmen kívül, ami pedig egyenesen a maja apokalipszis.
  • A fentiek ellenére fogjuk majd Larát nevetni látni, a sötétebb hangulat és Lara belső harca ellenére lesznek szép pillanatai, még lazábbak, mint korábban, ami a sötét témát hivatott kiegyensúlyozni. Lara belső konfliktustól szenved, de egyszerre nagyon is elemében van. Rich Briggs (brand director) szerint olyan pillanat is van a játékban, amitől ő hangosan felnevetett (és azóta is nevetésre készteti), pedig ez soha nem történt még meg vele egy Tomb Raider játék során.
  • Lara haja az egyik képen ki van bontva. Ezt azonnal ki is szúrták a rajongók, amire az a válasz, hogy ez is Lara megszállottságát mutatja, nem igazán érdekli, hogy áll a haja.

shadow2

 

Történet, helyszínek

  • Az írói csapatot Jason Dozois és Jill Murray vezetik, akik munkájához a Crystal Dynamics is hozzájárul.
  • A játék hossza nagyjából megegyezik az elődjei játékidejével.
  • A történet a Rise of the Tomb Raider után nagyjából 1 évvel veszi fel a fonalat. A köztes időszakról rengeteg történet van a képregényekben, melyekben láthatjuk, Lara hogyan edzett és készült fel, és közben mi történt a többi szereplővel.
  • A demó  Mexikóban, egy Cozumel nevű szigeten játszódik, a játék többi része pedig Peruban.
  • Kiindulási pontként valódi történelmi elemeket használtak, és a hitelesség érdekében egy történésszel dolgoztak együtt.
  • A halhatatlanság, mint téma ismét jelen lesz, de nagyobb kiterjedésben: sokkal kevésbé lesz személyes, és annál inkább érinti az egész világot. A világ jövője forog kockán.

shadow4

 

Játékmenet

  • Új eszközök állnak majd rendelkezésre, például egy tákolt kés.
  • Larának új képességei lesznek: víz alatti úszás, falon futás, kötélen lengés, leereszkedés kötélen és a kinyúló sziklákon való mászás.
  • Visszatér a víz alatti felfedezés, immár felfedezhetjük a szakadékokkal, csatornákkal, ősi ereklyékkel teli víz alatti területeket is. Minél messzebbre mész, annál többre bukkanhatsz, de a víz tele van veszélyes élőlényekkel, és a levegő sem végtelen…

concept03

  • Paititi, egy legendás, elveszett város lesz a legnagyobb hub az eddigi Tomb Raider játékok területeihez képest, ahol Lara arra számít, hogy csak romokat talál, de emberekre lel. Itt elbeszélget az emberekkel, árusokkal, a ruhák, amiket visel, segítik beilleszkedni, hogy ne idegenként kezeljék őt. Paititi magasan a hegyekben található, teljesen elszigetelődve fejlődött, ezért itt keverten találhatók meg a maja, az azték és az inka kultúra elemei. Ez a hatalmas város a játékmenet szempontjából is változatos lehetőségeket kínál: vadászhatunk vadállatokra, társaloghatunk, ősi területekre bukkanhatunk a föld alatt, és mindez egy nagy egésszé áll össze. A helyszínt újra meglátogathatod, és újabb területekre juthatsz be, amiket korábban nem lehetett megközelíteni.

shadow8

  • Lesz egy olyan opció, amivel beállíthatod, milyen nyelven beszéljenek a városlakók: az általad beállított nyelven, vagy a saját nyelvükön, felirattal.
  • Változott a nehézségi szintek felépítése is. Immár külön állítható a játék fő részelemeinek (fejtörők, felfedezés, harc) nehézségi szintje. Könnyű szinten pl. a harcban lesz célzás rásegítés, a felfedezésnél fehér festés segít, hol kapaszkodhatsz meg, a fejtörőknél pedig egy kis időzés után Lara segít megoldani a feladványt és tippeket ad. A nehézség magasabbra állításával ezek a segítő tényezők mind külön-külön kikapcsolhatók. Tehát ha a harc nem a szíved csücske, de szeretnéd magad felfedezni a járható utakat és megoldani a feladványokat, akkor a harcot veheted könnyűre, a másik kettőt pedig nehezebbre.
  • A félelem több oldalát is megmutatja a játékban. Jelen van az a félelem, amit Lara érez, illetve amit ő okoz az ellenségnek. A félelem megmutatkozik a bezártságban, elszigeteltségben és az elhagyatottság érzésében is.
  • A játék felfedezésre késztet, ha választanod kell, merre menj, gyakran fogsz tűnődni, mi lett volna, ha a másik utat választom? Újralátogathatsz területeket, és felfedezheted azokat az utakat, ahol még nem jártál.

shadow1

  • A Shadow of the Tomb Raider játékideje az elődjeihez hasonlítható.
  • Lesznek olyan öltözékek, melyeket te magad rakhatsz össze, tehát külön válogathatod ki a felső és az alsó részt. A ruhák bónuszokat is adnak, ezáltal – a megfelelő öltözéket kiválasztva - segítséget nyújtanak abban, amire épp szükséged van.
  • Hallgattak a rajongók kérésére, és bevezették a víz alatti úszást, több sír került a játékba, melyek nem csak nagyobbak, de sokkal több kihívással kecsegtetnek, mitológiai háttérrel is rendelkeznek, és veszélyesebbek, mint valaha. A csapdákból szintén többet láthatunk majd.
  • Lehet „cserekereskedelmet” folytatni, aranyért öltözékeket vehetsz vagy turbózhatsz fel.
  • Vannak sírok és kripták is, a különbség az, hogy a sírok nagyok, veszélyesek és nehezebb megtalálni őket. A sírok nem csak fizikán alapuló fejtörőket rejtenek, amiket eddig láthattunk az újabb részekben, hanem hagyományos feladványokkal is találkozhatunk.

shadow3

 

 Harcrendszer

  • Az első előzetesben Lara megijeszt egy katonát, aki véletlenül lelövi a saját társait, és köteles nyilat használ, hogy felakasszon egy katonát egy fára. Ezeket a játékban is meg lehet csinálni.
  • Bizonyos nyilak hallucinációt idéznek elő, a sarat pedig rejtőzködéshez is fel lehet használni. Játszhatsz agresszívan is, de a lopakodásban sokkal több a lehetőség.
  • A Rise of the Tomb Raiderben ha észrevett az ellenség, már nem volt visszaút, kénytelen voltál harcolni. A Shadow of the Tomb Raiderben már nem így van. Ha valamit elrontasz és idő előtt lebuksz, elbújhatsz, a katonák visszatérnek járőrözni, te pedig újra átgondolhatod, hogyan fogsz támadni.
  • A Szentháromság (Trinity) is mindent bevet a cél érdekében, amit csak lehet.

shadow5 

 

Megjelenés, kiadások, DLC-k, multiplayer

  • Az Eidos Montréal a fő fejlesztő, a Crystal Dynamics-szel együtt dolgoznak a játékon. Az Eidos Montréal már a Tomb Raider 2013 óta besegít a Tomb Raider játékok fejlesztésében, így nem ismeretlen számukra a terep.
  • A Foundation Engine-t használják alapnak a fejlesztéshez, ugyan azt a motort, amit a Rise of the Tomb Raiderhez is, de az Eidos drámaian feljavította a motort.
  • A Shadow of the Tomb Raider PC-n, PS4-en és Xbox One-on fog megjelenni, PS3-on és Xbox 360-on sajnos nem. A legerősebb konzolokon szeretnék megjelentetni a játékot, hogy minél jobb élményben lehessen részünk.
  • Leszögezték, hogy ezúttal nem lesz konzol exkluzív tartalom.
  • A Shadow of the Tomb Raider minden platformon egy időben jelenik meg szeptember 14-én.

shadownvidia3

  • A Digital Deluxe, a Croft Edition és az Ultimate Edition 48 órás korai hozzáférést biztosít, dobozos játék esetén egy kód lesz a dobozban, és a játék hamarabb oldódik fel. >> A Shadow of the Tomb Raider kiadásairól <<
  • A zenei hanganyag (soundtrack) digitálisan lesz elérhető.
  • Egyelőre 7 DLC-ről lehet tudni, melyek havonta érkeznek majd a játék megjelenése után. Középpontjukban a sírok állnak, a történetük a fő történeti száltól elválik, de beleillik a Shadow of the Tomb Raider történetébe.
  • A DLC-khez co-op mód is lesz, azaz kétjátékos módban is végigjátszhatók.
  • Nem lesz kompetitív (TR2013-hoz hasonló) többjátékos mód, de később többet is megtudhatunk arról, hogyan bővítik majd a játékmenetet.

 

Egyéb információk

  • Az előzetesben érdekes, új stílusban vágták meg a jeleneteket, ezzel pedig a kísértésre, a megszállottságra, Lara két oldalára igyekeztek rámutatni. Larának van egy pozitívabb és egy sötétebb oldala, ezt az érzést, Lara világának szétesettségét igyekeztek megragadni. Lara valósága ugyanis kezd darabokra hullani.
  • Több figyelmet szentelnek a narratívának, Lara konfliktusának, ami egyre inkább befelé fordul, és belső konfliktussá alakul át.
  • Lara tettei többet mondanak a szavaknál, ő az egyetlen, aki megállíthatja a Szentháromságot, túllép minden fizikai, szellemi és érzelmi határt. De ez ahhoz is vezet, hogy hibát vét.
  • Többen érdeklődtek már egy játékon belüli képkészítő mód létrehozása felől, erre sejtelmesen azt felelték, megbeszélik majd, és fontolóra veszik.
  • Igyekeztek minél több embert bevonni az általuk alkotott világba, először 3 nagy eseménnyel a Shadow of the Tomb Raider leleplezésekor, ahol nagyjából 100 hivatalos Tomb Raider oldalból 60 lehetőséget kapott a részvételre (az élménybeszámolónkat ITT olvashatjátok), az E3-on szintén részt vehettek a rajongók.

shadow7 

 

Spoiler
(minden, amit eddig nem említettünk azok kedvéért, akik nem szeretnének túl sokat előre megtudni a történetről - CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGRE)

  • A halhatatlanság témája itt is előkerül, a Szentháromság igyekszik felhasználni az apokalipszis erejét, hogy megváltoztassa az emberiség jövőjét, és a saját elképzeléseik szerint alakítsák a világot.
  • Lara immár hajthatatlan és konok, hibákat követ el: elveszi a helyéről a tőrt, amivel megindul az apokalipszis, a szökőár pedig áldozatokat szedve lerombolja Cozumelt. Lara vívódik, hogy vajon tényleg ő okozta-e ezt a katasztrófát, és a bűntudat súlya nehezedik rá.

shadownvidia2

  • Lara ellenfele és a Szentháromság egyik vezetője, Dr. Dominguez örömmel nyugtázza a tényt, hogy Lara által elszabadult a pokol, jó lehetőségnek látja a helyzetet, hogy a Szentháromság átformálhassa a világot. 
  • A rajongók megkérdezték, Lara ugyan hogyan éli túl a repülőszerencsétlenséget, amit az E3-on bemutatott játékmenetben láthattunk? A fejlesztők annyit elárultak, hogy lesznek sérülései, és megtudtuk, hogy Laránál nem marad más, csak egy kés és egy íj. Lara és Jonah nem sebezhetetlen, sokkal erősebbek, Jonah már sokkal többet is kibír.
  • Az állatvilág igen változatosnak ígérkezik, lesznek veszélyes piranhák és barátságos, simogatható lámák.