Tomb Raider 2013 - Introduction
[HUN] Mindig is csodáltam a Tomb Raider (2013) stílusát és látványvilágát, ezért úgy döntöttem, hogy újrajátszom, és újra meglátogatom ezeket a gyönyörű helyszíneket egy hasznos kis programmal, ami több szabadságot ad a screenshotok készítése terén. A táj olyan részeit is bejárhatom, ahová alapesetben nem lehet eljutni. A Yamatai Patch nevű programmal be tudom állítani a kamerát, "lefagyaszthatom" Larát, stb. Kihívás elé állítom magam, miszerint igyekszem minél érdekesebb képeket készíteni, az eközben szerzett tapasztalataimat, gondolataimat pedig megosztom. Lassan fogok haladni, mivel minden kis sarokban megállok, hátha találok egy jó helyet a képkészítéshez. Remélem, tetszeni fognak!
[EN] I've always admired the art and scenery of Tomb Raider (2013), so I decided to replay the game and revisit these beautiful locations with a handy tool that gives me more freedom for taking screenshots. I can also visit some parts of the scenery that aren't normally reachable. I'm using Yamatai Patch for altering the camera position, freezing Lara's pose, zooming in and out, etc. I'll challenge myself to take as interesting screenshots as possible and share my experience and thoughts about the game as I go (you can also read my comments about the screenshot taking process at tombraiderforums). My progression is going to be slow, I stop nearly every corner to find good places to take pictures of. I hope you'll enjoy the screenshots as much as I enjoyed taking them.
[HUN] Az első barlang igen hatásos belépőként szolgál a Tomb Raider világába, nem csupán az oltár miatt, hanem a lenyűgöző részletgazdagsága rengeteget dob a hangulatán - a szétszórt csontok, a konzervek, a koponyákból kirakott dekoráció, a víz tündöklése a sziklákon... bármennyire is rémisztő, kísértetiesen szép látványt nyújt.
[EN] The first cave makes quite an impression as we step into the world of Tomb Raider, not only because of the altar, but the astonishing details adding a lot to the atmosphere - the scattered bones, the cans, the skull decor, the reflection on the rocks... as scary as it is, it's also hauntingly beautiful.
[HUN] Az első területet és annak klausztrofobikus járatait magunk mögött hagyva megérkezünk egy új színpalettával rendelkező nyitottabb terepre. A sziklák közötti nyílás azt sugallja, hogy közel járunk a kijárathoz, hallhatjuk a hullámok robaját a közeli sziklákon. Az ember alkotta szerkezetek jól beleillenek a környezetbe, mintha a része lenne itt, és a játék későbbi területein is.
[EN] Leaving the first area and its claustrophobic passages, we arrive to a more open space with a different colour scheme. The opening in the rocks suggests we're getting closer to the exit, we can hear the ocean waves washing up against the rocks nearby. The manmade constructions blend in nicely with the environment, giving the impression that they're part of it both here and also later in the game.
[HUN] Ahogy haladunk a kijárat felé, a barlang összeomlik, csupán pár másodpercünk van szétnézni és megcsodálni a hatalmas hajókat, melyek már szinte beleolvadtak a sziklafalba. Végül szerencsésen kijutunk, és a szemünk elé tárul a nem túl biztató, roncsokkal teli látkép.
[EN] As we rush towards the exit and the cave collapses around us, we only have a few seconds to look around and admire the huge ships that became part of the rock wall. In the end, we finally make it out and see the not-so-promising vista riddled with wrecks...
Bonus shots
Screenshots by Matie
2016.09.26.