Tomb Raider 2013 - Coastal Forest

[HUN] A sorozat fő célja az, hogy egy kicsit más szemszögből is megszemlélhessétek a játékot. A játékmenet gyors tempót diktál, gyakran kénytelenek vagyunk átszaladni bizonyos területeken, és nem jut elég idő arra, hogy jobban megvizsgálhassuk a környezetünket. A történet általában nem engedi, hogy megálljunk, máskülönben elveszítenénk a történések fonalát. Most, hogy már többször is végigjátszottam a játékot, magam mögött hagyhatom a történetet, és megállhatok egy percre, hogy megcsodáljam a rengeteg részletet, ami máskülönben elveszik, és ez az, amit meg szeretnék osztani veletek.

[EN] The main purpose of this series is to provide a slightly different viewpoint to the game. The gameplay dictates a fast pace, usually we're required to just rush through certain areas and we don't get enough time to measure the surroundings. The story often doesn't allow us to stop, otherwise we would lose track of what's currently happening. Now that I played the game through several times, I can leave the story behind, stop for a moment and appreciate all the details that would otherwise just get lost and this is something I would love to share with you.

[HUN] Igen tüzetesen átvizslattam a kezdő területet, közelebbről is megnéztem pár hajót, illetve ránéztem a mentőhajóra, amit Lara észrevesz a pálya elején. Csak ezen a területen körülbelül 1-2 órát töltöttem el. A horizont különösen gyönyörű; csak álltam és csodáltam a felhők mögül előtörő napsugarakat és a körülötte cikázó villámokat, a tovarebbenő madárrajokat, a szépen megvilágított hullámokat... Az egész látvány a borongós világításával figyelmeztet bennünket a ránk leselkedő veszélyre.

[EN] I explored the opening area quite thoroughly, I checked some wrecks and also visited the lifeboat that Lara points out in the beginning. I spent 1-2 hours in this first area alone. The horizon here is gorgeous, as I stood there, I admired the sunlight peeking through the clouds and the lightnings flashing up around it, the birds flying by, the nicely lit waves... The entire scene with the gloomy lights already warns us of the danger that's waiting for us ahead.

[HUN] Kicsivel később elkezd esni az eső - az egész pályán hol esik, hol nem, jó kis pluszt ad, és kissé megváltoztatja a terület hangulatát. A következő napon egy erdőbe érkezünk. A világítás itt szöges ellentéte a partszakaszhoz képest; rendkívül világos, de ennek ellenére nem túl barátságos. Számomra elég másviláginak tűnik, aminek valószínűleg a szép nappali fény és a szigetből áradó veszély érzete keltette ellentét eredménye.

És most, hogy megszereztük az íjat, mehetünk is vadászni! Kár, hogy Lara arckifejezése rejtve marad, amikor céloz, elég vagányul néz ki. Remélem, sokkal többet fogjuk ilyen magabiztosnak és elhatározottnak látni, mert nagyon jól áll neki.

[EN] Later on it starts raining - throughout the level it's raining on and off, it's a pretty nice touch, it changes the atmosphere of the areas slightly. The next day we arrive to a forest. The lighting here makes a big contrast compared to the beach, it's very bright, but still not too friendly. It actually looks kind of otherworldly to me, which is probably the result of the clashing mood of the nice daylight versus the dangerous feel of the island itself.

Also, now that we have the bow, we can go hunting! Too bad Lara's expressions stay hidden while she aims, she looks really fierce. I hope we'll see a lot more of this confident, determined look on her face, as it fits her quite well.

[HUN] Az erdő igazán gyönyörű látványt nyújt a vizesésekkel, effektekkel és kanyargós fáival. De egy pillanatra elhagyjuk ezt a helyet, és belépünk egy másik, koponyákkal tarkított, rémisztő zenei aláfestéssel rendelkező szentélybe. A fény és árnyékok játéka itt kifejezetten jól megalkotott ebben a kicsi szobában. A következő terület szintén szép a maga kis hídjaival, a rózsaszín levelű fa szintén nagyon szépen néz ki a világoskék éggel a háttérben.

[EN] The forest is truly beautiful with its waterfalls, particles and curvy trees. But we leave this section behind for a moment and enter another shrine with skulls all over and some rather creepy music. The lights and shadows are especially well crafted in this small room. The next section is also nicely done with its small bridges, the tree with the pink leaves also looks pretty together with the light blue sky.

[HUN] Az utolsó ösvény szintén nagoyn jól néz ki. Whitmant magam mögött hagyva megnéztem a bejátszás helyszínét a gyönyörű oltárral. Ez a pálya tökéletes lehetőséget nyújtott pár sziluett elkészítéséhez, úgyhogy megragadtam az alkalmat, és készítettem pár különlegesebb képet az erdőben. A pályán kívül még puzzle-t is találtam!

[EN] The last pathway also looks really well done. I went ahead of Whitman and checked the cutscene area with a really beautiful altar. This level was perfect for silhouettes, so I took some special screenshots in the forest. I found some puzzles outside the map, too!

Silhouettes

Bonus shots

Screenshots by Matie
2016.10.04.