Tomb Raider 5 - Chronicles Végigjátszás - Black Isle

Harmadik fejezet.

 

Croft Manor

Villámlik, kialszik a kandalló is, pokoli éjszaka van. Ez visszaemlékezteti Dunstant a Conussieben, ír otthonában töltött időkre. A tizenéves Lara egyszer ott vendégeskedett Winstonnál Dunstan atyával, és furcsa kísérteteket látott az egyik szigeten. Az ír öregfiúk nem árulták el neki, mi az oka ennek a természettudományos alapokon nyugvó világnézettel rendelkező ember által nehezen megemészthető jelenségnek, így Lara felszökött Dunstan csónakjára, hogy maga járjon utána a dolgoknak.

Kane: Lara eleget látott az ereklye erejéből ahhoz, hogy felismerje, a legjobb helyen ott van, ahol az emberek nem férnek hozzá, és nem tudják rossz célokra felhasználni.
Dunstan: De ahhoz nem látott eleget, hogy az ereklye elpusztítsa. Bizonyos erők túl vannak az emberi értelem határán.

Villámlik, sötétség borul a szobára.

Winston: Ó jaj, uraim. Elnézésüket kérem. Úgy tűnik, valakinek odafent van humorérzéke. Ha megbocsátanak egy pillanatra, gyújtok gyertyákat.

Dunstan és Kane az ablaknál folytatják a beszélgetést.

Kane: Pokoli éjszaka ez.
Dunstan: "Ahogy a lovasok keresztül vágtattak a világon a menny forrt a nyomukban." Ó, a vallásos nevelés áldásai.
Dunstan: Ez az éj a Connussie-ben töltött időre emlékeztet.
Kane: Winston otthonában?
Dunstan: Azám! Igen! A személyzet el lett bocsátva az áradás miatt. Lara, aki akkoriban még csak egy kis fruska volt, maradt Winstonnal és a feleségével. Ő volt, aki felvette velem a kapcsolatot. Zűrök voltak az egyik szigeten. Furcsa fények. Jelenések. Efféle dolgok. Gondolta, talán én segíthetek. Pont ilyen pokoli éjszaka volt, mikor megérkeztem.

 


 

Level 08: Gallows tree: Bitófa. Titkok száma 3.

 

 

Secret 1-2-3:

 

 

Mentések--Savegames

 

Connussie

Winston írországi házának egyik hálószobájában az ifjonc Lara a lefekvéshez készülődik. Épp átöltözne, mikor a résre nyitott ajtón keresztül meghallja, hogy valaki a bejárati ajtón kopogtat. Bram Patrick Dunstan atya érkezett, hogy Winstonnal szót váltson a jelenésekről.

Dunstan: Jó estét Winston! Hogyan tudnék én segíteni? Szóval az emberek látták ezeket a kísérteteket a szigetnél?
Winston: Ez a szóbeszéd járja a faluban, Bram. Mindent megteszek, hogy Lara ne tudjon a pletykáról.
Dunstan: Ez bölcs dolog, nem lenne jó, ha a kíváncsisága arra a helyre vonzaná.
Winston: És van valami ötleted, mi lehet ez?
Dunstan: Hogy őszinte legyek, nincs. De mivel az ördög munkát adott tétlen kezeimnek, beszéltem Finnegan atyával, és ma éjszakára előkészíttettem egy bárkát az átkeléshez.
Winston: Szentséges Úristen, Bram! Csak nem este akarsz odamenni?
Dunstan: A hitem megvéd engem, Winston.
Winston: Légy óvatos, Bram! Attól tartok, hogy azon a szigeten olyasmi árthat neked, amit nem is láthatsz.
Dunstan: Ideje végére járnunk e dolognak, öreg barátom.

Winston kikíséri a papot a kikötőbe, és int a távolodó hajó után. Nem is sejtik, hogy Lara még időben távozott a házból (az ablakon keresztül), és most ott lapul a hajón a ponyva alá rejtőzve. A szigetre érve Dunstan hamar eltűnik egy sziklafalba vájt átjáróban, így Lara egyedül vág neki az éjszakának.

 

Menjünk el balra, és ugorjunk át a mélység fölött szembe a világosabb lejtős részre, majd kapaszkodjunk fel a résre, és függeszkedjünk el teljesen balra. Innen ugorjunk tovább az újabb lejtős részre, és megkapaszkodás után ereszkedjünk lejjebb. Itt jobbra fordulva a ködös barlangba ugorjunk be hátrahúzódás után egy kis ugrással. A denevérektől kis szaladgálással szabadulhatunk meg, majd begyük fel a tárgyat, és az aranyrózsát, így a miénk lett a pálya első titkos helye (36/19).

Menjünk ki a barlangból, és jussunk le teljesen, majd balra mászunk fel a járatba, és végighaladva rajta újra a kezdetekhez jutunk. Innen ugyanúgy jussunk át a túloldalra, mint az előbb, függeszkedjünk el balra, majd innen a lejtős részre átugorva függeszkedjünk el jobbra, és a sarkon túl nem sokkal egy pillanatra engedjük el a sziklát, és essünk lejjebb a résbe kapaszkodva. Itt másszunk be, és menjünk tovább. Jobbra fordulva másszunk feljebb, majd a fejünk fölött függeszkedve jussunk át a túloldalra. Menjünk be, és vegyük fel a jobbra található tárgyat, majd csússzunk le balra, és menjünk beljebb a baljóslatú térre.

 

Közelítve a sziget egykor lakott részéhez Lara egy akasztófára bukkan. Villámlik, a kötélen egy oszlásnak indult tetem jelenik meg. A szélben lágyan lengedezo hulla beszélgetést kezdeményez.

Hulla: Jöjj gyermekem! Jer közelebb, ajándékom van számodra!
Lara: Maradok, ahol vagyok.
Hulla: Ne félj ettől a látványtól! Csak egy porhüvely kárhozott lelkem számára. Gyere közelebb, biztonságban vagy, hisz úgy csüngök itt, mint egy kötözött sonka.
Lara: Hát te ki vagy?
Hulla: Ki? Hümm... Talán inkább mi? Arra vagyok kárhoztatva, hogy bolyongjak az emberek és az elemek birodalma között. Hümm... De sietnem kell a kérésemmel. Figyelnek és arra várnak, hogy újra visszarántsanak a sötétségbe.
Lara: Kéréssel?
Hulla: A szívem, kislány. Elrejtették megkövült szívemet ennek a Világfának a gyökerei közé. Lent, Neadhog a sárkány éber őrizete alatt. Hümm... Találd meg, gyermekem, és juttasd vissza megérdemelt nyughelyére. És elnyered jutalmad!
Lara: És mi az Istenér' bíznék benned?
Hulla: Nem az Istenért, az biztos. A lelkem eltávozott és senki se nem tudja, se nem törődik vele, merre bolyong.

 

Forduljunk meg, és menjünk a bejárattól balra, majd kapaszkodjunk fel a falra, húzzuk fel magunkat, és mielőtt lecsúsznánk, ugorjunk hátra az oszlopra. Vegyük fel az arany rózsát, és máris a miénk lett a második titkos hely (36/20).

Másszunk le, és menjünk a kutat minél jobban elkerülve a pirosas barlangrészhez. Itt ne kússzunk be, hanem a fejünk fölött függeszkedve kapaszkodjunk el balra, majd a ránk támadó Batman ivadékokat rázzuk le. Másszunk feljebb, majd egyszerűen a kút felé sétálva csússzunk bele. Ússzunk tovább a vízben, majd jobbra, megint jobbra, azután balra, és felfelé. Ezután ússzunk el jobbra a stég mellett, és másszunk ki a jobb oldali ferde részre, de mielőtt visszacsúsznánk hátraszaltózzunk egyet. Közben patkányok is zavarnak bennünket, de őket is rázzuk le. Kússzunk be a résen, és vegyük fel a tárgyat, majd a fiókból vegyük ki a Rubber tube-t. Ugorjunk itt a vízbe, és ússzunk tovább, majd felfelé. Másszunk ki a stégre, és ugorjuk át a lejtős falat, majd szemben másszunk ki a vízből, és menjünk ki a járaton, és kis kúszás után újra a téren találjuk magunkat. Fussunk át teljesen, a kutat minél jobban elkerülve, és kússzunk be az itteni résen is. Menjünk tovább, és be a ködös barlangba, itt vegyük fel a Pitchfork-ot. Menjünk ki, és másszunk feljebb a peremre, és menjünk oda a bedeszkázott részhez. Itt kombináljuk a Pitchfork-ot és a Rubber tube-t. A kapott Catapult-ot használva kis animációban láthatjuk, hogy Lara csúzlijával kilövi a harangokat tartó követ, erre a harangok leesnek, a bedeszkázott akadály pedig leomlik.

Menjünk be, és vegyük fel a földről az Iron clapper-t, majd másszunk le a harang mögött, és menjünk végig a járaton. Kimászva menjünk be rögtön a helységbe, és a láda mögött vegyük fel a fáklyát. Menjünk ki, és fussunk végig az ösvényen, majd a végénél ugorjunk le a járatba, vagy a fáklyát ledobva ereszkedjünk le. Forduljunk jobbra, és menjünk felfelé a járaton, majd jobbra az égő fáklyánál dobjuk el a miénket úgy, hogy később megtaláljuk. Menjünk tovább, és rázzuk le a denevéreket. Teljesen leérve sétálva menjünk át a lándzsák között, majd a végénél kússzunk be a járaton, majd vegyük fel a tárgyat, és az arany rózsát, így a miénk a pálya harmadik titkos helyet (36/21). Kúszva, és óvatosan sétálva menjünk vissza az eldobott fáklyánkhoz, és gyújtsuk meg. Megfordulva menjünk tovább, majd jobbra felfelé, és rázzuk le az újabb denevéreket. Teljesen felérve egy fa gyökereit találjuk, amit gyújtsunk meg. A gyökér elégve elengedi a terhét, így a fáklyánkat eldobva felvehetjük a Heart-ot.

 

A sziget temetőjében Lara rábukkan egy föld alatti alagútrendszer bejáratára. A katakomba egyik termének plafonjából kilógva találja meg az életfa gyökerei között a kísértet szívét. Mikor magához veszi a szívet, észreveszi, hogy Dunstan atya a szomszéd teremben egy verem szélén állva valamilyen rituálét hajt végre. A veremből egy természetfeletti lény hangja hallatszik.

Dunstan: Szunnyadj el újra. Ez csak egy gyermek. Nem fogja keresztezni az utadat, és te sem az övét.
Démon: Gyere közelebb, hamis próféta, messziről könnyű bátornak lenni.
Dunstan: Most itt vagyok. És ajándékom van számodra, te rosszindulatú féreg.

S ezzel bedob valamit a gödörbe.

Démon: Arrgh! Átkozott légy, pap! Ha ítéletnapig élsz is, egy héttel tovább fogsz égni, mint a világ! Esküszöm!
Dunstan: Vas. Még sosem találkoztam démonnal mely ne égett volna el az érintésétől.
Lara: Mi volt a veremben?
Dunstan: A veremben... Ne is foglalkozz vele. Mi a fittyfenét keresel itt egyébként? No mindegy, ezt majd később tárgyaljuk meg. Most találnunk kell neked egy biztonságos helyet, ahol ellehetsz reggelig. Ez feltételezi, hogy meg tudsz maradni egy helyen, ifjú hölgy.
Lara: Semmi démon, igaz?
Dunstan: Hát semmit sem tudok ígérni ezen az isten háta mögötti helyen. Én kivilágítom az utat és előremegyek, hogy elűzzem a hívatlan vendégeket. Mikor kijutottál innen, menj a hídon túli kápolnához. Ott találkozunk. Megfeledkezem a viselkedési szabályokról. Ne beszélj furcsa dolgokkal, és ha valami van a környéken - bízz a képességeimben ezen a téren - itt nem kellene lenniük. Vas, leányom. Használj vasat az elriasztásukhoz. Fent találkozunk. Ne csinálj butaságokat.

S eképpen osztogatva a bölcsességeket magára hagyja Larát a teremben.

 

Menjünk vissza a gyökér felé, és tovább a járaton, majd itt egyenesen, jobbról kikerülve a jobb oldalon lévő csapdát, majd másszunk fel a létrán, és fussunk el jobbra, majd az ösvény végén a jobb oldali barna fali beugróba tegyük bele a Heart-ot. Mielőtt elérnének bennünket kis ellenfeleink, lépjünk be a mellettünk kinyitott ajtón.

De hősünket nem kell félteni. A vakablakba helyezi a kísértet szívét, mire megnyílik az átjáró a kápolna felé. A kriptákból kis kölökdémonok ugrálnak ki, és megpróbálják visszatartani Larát, de csúfosan szétpukkannak, mikor ő hozzájuk vágja a harangnyelvet. Lara megnyitja a továbbjutáshoz vezető utat.

 

Menjünk le a megnyílt úton, kússzunk, majd másszunk feljebb, és a hídra érve vegyük fel a tárgyat, majd rázzuk le a denevéreket, majd menjünk tovább, másszunk feljebb a járatokban, és fussunk tovább.


Level 09. Labyrinth- Labirintus. Tikok száma: 3.

 

Secret 1-2-3:

 

 

Mentések--Savegames

 

Forduljunk meg, és induljunk el az ajtó felé. Itt kis animációban láthatunk egy kísértetet, aki valamit manipulál az egyik karfánál. Fussunk át a templomon az össze-vissza dobált padok között, és a falon lévő nagy gombokat nyomjuk meg a következő sorrendben: először a középsőt, majd a bal oldalit, végül pedig a jobb oldalit is. Ekkor kis animációban felülről láthatjuk a templom belsejét, majd a kinyílt ajtón átjutva egy, az emelvényen fekvő csontvázat is. Menjünk vissza az ajtóhoz a padokat, és az alig látható szellemeket kerülgetve. A szellemeket messzebbről kerüljük el, mert kardjukkal halálra is sújthatnak bennünket. Menjünk be, és a szellem által piszkált karfánál mi is nézzünk körül, majd vegyük is ki alóla a Bone dust-ot. Menjünk újból vissza a templom másik végébe a padokat, és a szellemeket kerülgetve. Dobjuk be a Bone dust-ot a bal oldali beugróban látható szenteltvíz tartóba, mire a szellemek pörögve, felemelkedve eltűnnek. Ismét kanyarogjunk vissza a padok között, de most a bal oldalon kinyílt ajtón menjünk be. Másszunk fel szembe, és húzzuk meg a kart. Menjünk le, majd ki az ajtón, és fussunk át az emelvényen fekvő csontvázhoz. Vegyük fel a tárgyakat, majd nyúljunk be a fali résen, és máris a miénk a pálya első titkos helye (36/22).

Menjünk vissza az előző helységbe, és csússzunk le a lejtőn. A padlón lévő lyuk túloldaláról függeszkedve essünk le a zöld színű vízbe. Kimászva újabb kis animációban láthatjuk, hogy a szellem merre halad tovább. (Könnyű neki, sem a híd hiánya, sem a zárt ajtó nem jelent akadályt.) Menjünk feljebb, és az első folyosón menjünk ki. A hídon rögtön ugorjunk át balra a hiányzó korlátnál, és függeszkedjünk át teljesen jobbra. Itt felmászva ugorjunk át a kis hídra, és menjünk be. Az arany rózsát felvéve miénk így a második titkos hely (36/23).

Menjünk vissza, és ugorjunk vissza az első hídra. Itt menjünk be balra a szerkezetbe, és húzzuk meg a kart, mire láthatjuk, hogy a szerkezet, amiben vagyunk, elfordul. Fussunk ki, és fussunk felfelé, majd az első járaton ki jobbra. Itt is van egy kar, ezt nem kell meghúznunk, de ha mégis ezt tesszük, akkor kétszer is húzzuk meg. Fussunk tovább, és felfelé, majd jobbra. A szerkezetben vegyük fel a Bestiary-t, majd a kinyílt ajtóhoz ugorjunk át. Menjünk be, és vegyük fel lentről a tárgyunkat, majd mászunk, és ugorjunk feljebb. Ezután ugorjunk át a mennyezeten lévő kapaszkodós részre, és függeszkedjünk el a résig, ott kússzunk be, a csapdát függeszkedve kerüljük meg, majd kússzunk tovább, hogy a miénk legyen a pálya harmadik titkos helye (36/24).

Menjünk vissza, és a játékos fények után vegyük az irányt egyre feljebb. Ahonnan a mennyezeten lévő kapaszkodós részre ugrottunk, kis ugrással ugorjunk át a keskeny platformra, és másszunk fel, majd ugorjunk feljebb, és menjünk tovább. Kövessük a fényeket, csússzunk le, és igyekezzünk, hogy ne maradjunk le a fénytől, és a ronda szörny se kapjon el bennünket. Ugorjunk át egyenesen, majd fussunk jobbra, ezután balra, ugorjunk át egyenesen, fussunk tovább, majd balra fordulva megint ugorjunk át, fussunk tovább, majd balra, megint ugorjunk át, és fussunk jobbra, majd balra csússzunk le, és vegyük fel a tárgyat, és induljunk el a nyitott ajtó felé.

Lara a kápolnából kijutva hamarosan a szerzetesek könyvtárában találja magát, ahol az iménti kísértet akaratlan segítségével megtalálja a Bestiáriumot. Ez után néhány jótét lélek is Lara segítségére siet, hogy a labirintuson át mielőbb visszataláljon a kápolnába. Belép egy furcsa koporsó szerű ajtón, és egy csúnya esés után arcra érkezve rátalál az atyára.

Dunstan: Szentséges Úristen, leányom. Én vagyok az. Anélkül is elég bajom van, hogy te kiugrasztanál a bőrömből.
Lara: A haja...
Dunstan: Mi van a hajammal?
Lara: Megőszült!
Dunstan: Hmm... Hát az meglehet. Néhány kellemetlen alvilági fickó fogva tartott. Alaposan sikerült rámijeszteniük. Ezért nem voltam a kápolnánál, de látom te jól elfoglaltad magad. No mindegy, gyorsan ki kéne juttatnunk téged innen valami biztonságos helyre. Nos, fiatal hölgy. Én gyorsan körülnézek, hogy biztonságos helyet találjak számodra. Most maradj itt, vagy bele fogsz botlani valamibe, ami a te hajadat is megőszíti. És azt most nem akarjuk, igazam van?
Lara: Atyám, találtam egy könyvet a labirintusban.
Dunstan: Szóval ott is körbenézelődtél? Mindenható Úristen, leányom! Ki kell kösselek valamihez.
Lara: Vannak benne védelmet adó szimbólumok. Talán fel tudná használni őket.
Dunstan: Áldott légy a gondolatért, de én odafentről kapok elegendő védelmet. És hogy annak a diagramnak bármi haszna legyen, ahhoz le kellene rajzolnod, és a beülni a közepébe. És tudod mi van, az összes színes ceruzámat otthon felejtettem ma este. Nagy szívességet tennél nekem, ha megülnél egyhelyben, még mielőtt valami nálad nagyobba ütközöl.
Lara: Egyhelyben. Hát persze.

 


Level 10: Old mill: Öreg malom. Titkok száma 3.

Secret 1-2-3:

 

 

Mentések--Savegames

 

Ha továbbmegyünk egyenesen, kis közjátékban lesz részünk.

 

Persze Lara nem fogad szót. Indulna a pap után, mikor egy kísértetlovas vágtat le a domboldalról, és csúnyán letarolja Larát. Kicsit még szemléli is a grabancánál fogva, de végül nem találja túl érdekesnek, így megkíméli az életét.

 

Ezért induljunk el balra a járaton keresztül, és az elágazásnál menjünk jobbra a szakadék felé. Odaérve megtekinthetjük kis animációban a környéket, és a kis kölökdémonok rögtön dobálni is kezdenek bennünket, ezért ne sokat időzzünk itt. Ugorjunk a kötélre, majd forduljunk vissza rajta a bejárat felé, és ugorjunk át a segítségével balra tőle a sima részre. Itt vegyük fel a fáklyát, csúszunk le, és menjünk be a járaton. Folytassuk az utunkat egyenesen, és a denevérek lerázása után az újabb elágazásnál jobbra vegyük fel a tárgyat, majd balra fordulva menjünk tovább, és gyújtsuk meg a fáklyánkat az égő fáklyáról. Menjünk vissza a szakadékhoz, és dobjuk a kis kölökdémonok felé az égő fáklyát, mire azok zavarodottan össze-vissza fognak rohangálni ahelyett, hogy minket bosszantanának. Mostmár nyugodtan átugorhatunk hozzájuk, és balra visszafelé kússzunk be a résen, és vegyük fel az arany rózsát, így már meg is találtuk az első titkos helyet (36/25).

Kússzunk ki, majd ugorjunk vissza a bejárat alatti lapos részre, majd másszunk fel a bejárat elé. Ugorjunk megint a kötélre, és forduljunk meg, de most jobbra, a rács felé ugorjunk át. Az egyik rúd egy kicsit másként néz ki, mint a többi, ezt feszegessük le, így a miénk lett a Crowbar. Ugorjunk vissza a bejárathoz, és vegyük igénybe megint a kötelet. Jól lengjünk be, és egyenesen ugorjunk egy nagyot, keresztül a ferde rész felett. Menjünk el balra, vegyük fel a tárgyat, majd folytassuk az utat, és másszunk fel balra az alacsonyabbik zöld részre. Innen a lejtős részek segítségével a balra fent látható réshez kell eljutnunk, hogy megkapaszkodhassunk ott. Ugorjunk egy kicsit balra előre a ferde részre, onnan egyből ugorjunk tovább, majd még egyszer, és kapaszkodjunk meg, majd húzzuk fel magunkat. Csúszás közben ugorjunk, majd ezután megint ugorjunk, és kapaszkodjunk meg a kívánt helyen. (Ugye, hogy nem is olyan bonyolult?) Négykézláb másszunk tovább, és ahol véget ér a járat, kapaszkodjunk le balra, és függeszkedve jussunk tovább, nagyjából a rács alatti helyre, ahol másszunk fel, kússzunk be, majd másszunk le az üregbe. Vegyük fel az itt található tárgyat, majd feszítsük ki a falból a Chalk-ot. Kússzunk vissza, ereszkedjünk le, és a már kipróbált módon jussunk vissza a bejárathoz. Menjünk vissza a járaton a kezdőhelyszínre oda, ahol a lovastól nem tudtunk továbbmenni. Használjuk új szerzeményünket a sötét színű kőlapon.

A lovas miatt Larának más utat kell választania. Egy furcsa völgyben talál egy krétát, és ezzel felfegyverkezve újra megkísérel a pap után menni. Mikor a lovas feltűnik, gyorsan megpróbál a Bestiáriumból egy pentagrammot kimásolni, de még mielőtt befejezhetné, a kísértet lesújtásra készen áll felette. Dunstan menti meg a lányt, aki a kísértet vállára veti magát. A kísértet leüti a papot, majd feldobja a lóra és elvágtat.

 

Menjünk tovább, csúszunk le, és menjünk tovább a járaton keresztül.

 

Lara utánuk szalad, és egy pajta előtt be is éri őket.

Vladimir: Ki az, aki előttem áll? Hétszáz éve az első, aki meglátogat börtönömben.
Dunstan: Hétszáz év? Egyedül egy pajtában? Hú, azokon a téli estéken csak úgy repülhetett az idő.
Vladimir: Hallgass, tudatlan eretnek, vagy lenyakazlak.
Lara: Hagyd békén!
Vladimir: De a gyermekben van lélek, vagy mi is ez? Miközben a szigetet szent emberek csontjai borítják. Az én ajándékom nekik, amiért akadályoztak abban, hogy jogos örökségemet követeljem.
Dunstan: És ez az örökség, gondolnám én, valami módon magyarázatot ad arra, miért jársz-kelsz és veszed a levegőt, mikor már régóta jobblétre kellett volna szenderülnöd.
Vladimir: Az örökségem az örök élet ajándéka, melyet egy szent tekercs tartalmaz, amit Dollard apát és társai elrejtettek. A tekercset, mely fakó démon vért vezet ereimbe. Nem vagyok már ember. A földhöz és Hádész tátongó mélységéhez egyaránt tartozom.
Dunstan: No és miért maradsz a szigeten? Idejöttél nyaralni és beleszerettél a környékbe?
Vladimir: Tartsd a csahos nyelved, vagy levágom. Kelések és pestis lepték el a szigetet és hitszegő lakosait. Mivel ok és a kisökör apátjuk volt az, aki kitervelte, hogy egy örökkévalóságra bebörtönözzenek ebbe a tömlöcbe. Én, Vladimir Kalita, aki imádkoztam az első Kremlben, aki Levskyvel lemészároltam a svédeket a Néva partján. Bezárva a folyóvíz börtönébe.

(Alexander Levsky, Novgorod hercege 1240-ben a Névánál győzte le a svédeket ezzel biztosítva Oroszország nyugati határait. Ebben a csatában vehetett részt démonunk.)

Lara: Folyóvíz... A folyóvíz ejtett csapdába!
Dunstan: A démonok nem kelhetnek át folyóvízen.
Vladimir: Igen. Az apát utolsó trükkje, mielőtt átalakultam. És te meg fogod találni a módját, hogy megállítsd ezt a kis patakot, különben szent emberedet felvágom, és kibelezem mint a vágómarhát.

És ezzel bevágtat a pajtába. (Ugyan már Vologya, mondhatnánk, hisz akkor is átkeltél a patakon, mikor begyűjtötted a papot. Így jár, aki a dogmákban hisz, nem a kísérleti tapasztalatokban.)

 

Fussunk balra, és tocsogjunk át a vízen, majd a nagy kaputól jobbra az épületek között fussunk el, és ugorjuk át a gyors sodrású folyót, majd menjünk tovább a járaton. Egy szélmalomhoz érkezünk, előtte egy nagy tóval. Ugorjunk bele, és balról megkerülve a malmot álljunk lesben, amikor megpillantjuk a fenéken a kincseket. Várjuk ki, amíg a vízi boszorkány elúszik jobbra a barlangjába, majd ússzunk a kincshez, és vegyük fel a Silver coin-t, majd menjünk fel levegőért. Ha nem sikerülne a cselünk, akkor kis animációban láthatjuk, hogy a boszi bőszen védelmezi a kincseit, még verekszik is Larával. Ekkor, ha visszakapjuk az irányítást, gyorsan ússzunk fel levegőért, és próbálkozzunk újra. Ha sikerült, akkor ússzunk a beugrás felőli helyre, és a kötélen a vízbe lógó ketrecbe dobjuk bele a Silver coin-t. Erre kis animációban láthatjuk, hogy boszorkányunk mohóságában a pénzdarab után veti magát, mire Lara rácsapja a ketrecajtót. A malom előtt lesben álló kölökdémonoknak sem kell több, felhúzzák a ketrecet, majd felfalják a kapzsi boszorkányt.

Ússzunk megint oda, ahol a boszorkány lesben állt a kincseknél, és ússzunk be a járaton, majd másszunk ki, és máris a malom belsejében találhatjuk magunkat. Menjünk tovább, majd beérve menjünk fel balra a kormánykerékhez. Itt egy időrefutást kell végrehajtani, legyünk gyorsak, és pontosak! Húzzuk meg a kereket háromszor, majd ugorjunk balra, és nekifutásból ugorjunk át a nem túl jól látható falból kilógó rúdra. Ezen pördüljünk egyet, és elengedve ugorjunk át szembe. Itt forduljunk jobbra vissza, ugorjunk át balra, majd a lecsukódó ajtót megelőzve menjünk be, esetleg rásegíthetünk egy kis négykézláb mászással is. Rögtön denevérek támadnak meg bennünket, ezen a rövid szakaszon rázzuk le őket, ne csússzunk le, bárhogyan is csábítana bennünket. Másszunk fel a lejtős járat fölötti részhez, és visszafordulva ugorjunk át a karhoz, majd húzzuk is meg. Kis animációban láthatjuk, hogy ennek hatására megáll a malom, és a víz folyása is megváltozik. Csússzunk mostmár le, és ugorjunk bele a vízbe, majd a jobb oldali járaton ússzunk ki, majd kiérve a malom alatti tóba ússzunk el jobbra, hagyjuk magunk mögött a víz alatti járatot, és ússzunk tovább jobbra, majd másszunk ki a partra. Szemben egy kúszórést láthatunk, menjünk oda, és kússzunk be. Ha a malom megállítása előtt jövünk ide, akkor tűz is vár bennünket, így csak a tárgyat kell felvennünk, és az arany rózsát, amely a második titkos helyet (36/26) rejti.

Menjünk ki vagy visszafelé, vagy tovább a két vizes medencén keresztül. Menjünk tovább, és menjünk ki jobbra a járaton keresztül. Kiérve a folyóhoz, ahol először átugrottunk, ugorjunk át most is, fussunk ki a nagy kapu előtti térre, és át a másik oldalra. Itt ugorjunk bele a vízbe, és ússzunk be a víz alatti járaton, majd balra kicsit távolabb lesz egy rés, ahol ússzunk be, másszunk ki, és szerezzük meg a harmadik titkos helyet (36/27).

Ezt a titkot a pálya elején is megszerezhetjük igaz, akkor a sodrás miatt elég nehéz a dolgunk. Ugorjunk vissza a vízbe, és ússzunk vissza a térhez, de kissé hamarabb, mint ahogy kiérnénk a vízből jobbra másszunk fel. Másszunk még feljebb, majd kússzunk tovább, kicsit fussunk, majd újból kússzunk tovább. Kiérve másszunk fel jobbra, majd megfordulva ugorjunk át a kiálló részre, és innen ugorjunk tovább az épület tetejére a kevésbé meredek részre, innen a kapu fölötti részhez, majd újra tovább a másik kevésbé meredek részre. Innen jobbra kell átugranunk a malom tetejére kapaszkodás nélkül, ami épphogy sikerül majd. Itt egy felső kameraállásból láthatjuk magunkat. Vagy négykézlábra állva háttal ereszkedjünk le a résen, vagy az új mozgást használva négykézláb szembe a réssel az UGRÁS gomb segítségével bukfencezzünk le. Keressük meg a jobb oldalon a kereket, forgassuk meg, és ezzel állítsuk le a malmot végleg.

Larának hamarosan sikerül leállítani a malmot, és ezzel a víz folyását is. A démon győzedelmesen ugrat ki a pajtából.

Vladimir: A gyermeked jól végezte a munkáját, és én egy örökkévalóság óta először érezhetem újra a szabadság ízét. Most félsz tőlem? Te is jól szolgáltad a célod, szent ember, és ezért talán könyörületet kéne tanúsítanom, mint egy jó gazdának?
Dunstan: Hát az jó lenne, de azért nem várom lélegzetvisszafojtva.
Vladimir: Igen, meg kellene kíméljelek, ezzel biztosítva számodra egy a halálnál is rosszabb végzetet. Mikor elmúlsz e világról, a Menny nem fog befogadni, amiért feloldoztál egy démont.
Dunstan: A hitem megóv engem az olyan kis felelőtlen démonoktól, mint te.

Erre Vladimir megfejeli az atyát, és el is dobja messzire. Lara ekkor ér oda.

Lara: Atyám!
Vladimir: Ó! A gyermek. Elfújom az életét, mint egy gyertyát.

Ezzel megindul Lara felé.

Dunstan: A könyv a könyvtárból... A neveket... Olvasd fel a neveket!
Lara: Askeroth. Aqueil. Arrancula. Belial. Bucom. Boliath. Segíts!
Dunstan: Olvass tovább, leányom, már majdnem ott vagy.

Dunstan hátulról Vladimirre veti magát, ezzel újra megakadályozva, hogy az levágja Larát.

Lara: Camos. Masteflou. Verdilet.

Vladimir felemeli kardját, hogy lecsapjon, de úgy is marad megdermedve.

Vladimir: Ez meg mi? Lesújtanék, de nem tudok!
Dunstan: Jól csináltad, leányom, és még mielőtt megkérdeznéd, elmondom. A könyvet, ami nálad van magam is kerestem, de mivel nem tudtam megtalálni feltételeztem, hogy nálad van. És szerencsére így is volt!

(Ne hantázz öreg, mondhatnánk, nem kellett ezt feltételezni, tudtad pontosan. Még mondtad is, hogy haszontalan.)

Lara: De hogyan?
Dunstan: Ha megnevezel egy démont, hatalmad lesz felette, és te megnevezted! A te kiáltásod tette!
Vladimir: Ezért égni fogtok az örökkévalóságig! Saját beleitek mocskába fojtalak benneteket, mielőtt szétlapítalak!
Lara: Maradj csöndben!
Dunstan: Mit szólnál, ha itthagynánk ezt az Isten háta mögötti helyet, és innánk egy jó csésze teát Winstonnal? Majd elfelejtettem, szeretnél pá-pát inteni a mi kis barátunknak?
Lara: Menj vissza, ahova tartozol!

A nehéz éjszaka után Lara és Dunstan hajóra szállnak, hogy mielőbb hazaérjenek.

Dunstan: Gondolom, tanultál ebből egy-két értékes leckét.
Lara: Jól gondolja, atyám.

 

 

Twitter response: "Could not authenticate you."