Tomb Raider (2013) Multiplayer útmutató

Olyan plusz került a legújabb Tomb Raiderbe, amit eddig a szériában nem láthattunk: többjátékos mód. Korábban a Lara Croft and the Guardian of Light című letölthető kaland során találkozhattunk hasonlóval, ahol megjelent a kooperatív játékmenet: a kalandot az egyjátékos mód mellett egy kooperatív kampány keretében Lara és Totec szoros együttműködésével lehetett végigjátszani. Ezúttal azonban nem csupán két játékos küzdhet egymással karöltve, hanem akár nyolc is részt vehet egy-egy meccsen egyszerre, csapatokban vagy egymás ellen a csapdákkal fűszerezett, különleges pályákon.

I. Általános

A Tomb Raider multiplayere négy játékmódból áll: Rescue, Team Deathmatch, Cry for Help és Free For All, ezek öt különböző pályán játszhatók.
A Multiplayer menü megnyitásakor több lehetőség közül választhatunk, ha játszani szeretnénk:

  • Quick match – ez a menüpont akkor jön jól, amikor nem számít a játékmód. Bármilyen típusú meccsre, akármelyik pályára betehet, ahol van még hely. Egy elég gyors megoldás a játékba kerülésre.
  • Find match – itt játékmódok szerint lehet meccset keresni. Ez már kicsit hosszasabb, ha épp tele vannak a meccsek. Viszont ha egy üres lobbyba (váróterembe) kerülnél, és van elég érdeklődő, előbb-utóbb meglesz a csapat, és indulhat is a játék!
  • Private match – ennél az opciónál már kiválasztható a pálya is a játékmód mellett. Meghívásos alapon működik. Nem csak a barátokkal való játékra megfelelő - jó lehetőséget nyújt a gyakorlásra, pályákkal való ismerkedésre, és a szuperfegyverek felkeresésére is.

Illetve van még x további menüpont, amelyek nem a játékba kerüléshez kapcsolódnak:

  • Character selection - itt választhatod ki, melyik karakterrel szeretnél játszani. Külön (..)
  • Loadouts - (...)
  • Leaderboards (...)
  • Feats & Setbacks - (...)

Mint ahogy az egyjátékos módban is, itt is lehetőségünk van gyűjtögetésre. A sárga dobozokból robbanóanyagot és zsákmányt szerezhetünk, az utóbbit karakterek feloldásához, fegyverek fejlesztésére lehet használni.

A különböző tettekért, mutatványokért, sikerekért, de még akár a kör elvesztéséért is XP (tapasztalati pont) jár. Ezek segítségével lehet szintet lépni. A legnagyobb szint egy presztízsen belül a 60-as, és összesen háromszor(?) lehet végiglépkedni ezeken a legmagasabb szint eléréséig. Bizonyos karakterek, képességek és fegyverek szintekhez vannak kötve. A legmagasabb, presztízs 2/3 ?-as 60-as szint elérésekor kerül feloldásra az utolsó karakter, maga a Generális.

Multiplayer karakterek:

(...)

Összesen kétféle csapat létezik: a túlélők és a Solarii tagjai. A túlélők megpróbálnak kijutni a szigetről, a Solarii pedig azon van, hogy ezt megakadályozza, illetve elpusztítsa őket. Egy meccs során mindkét oldallal játszani kell, ugyanis az első kör után bázisváltás van - akik először túlélőként játszottak, azok solariiként kezdenek, a Solarii tagjai pedig túlélők lesznek. Ha az első kört az egyik csapat nyeri, a másodikat pedig annak ellenfele, akkor sor kerül egy harmadik, mindent eldöntő mérkőzésre is.

1. Lobby/Váróterem

A meccsek előtti lobby alkalmas arra, ?? (..) //auto-balance

Csapatot váltani a „Switch fraction” opcióval lehet.

Fontos, hogy a saját csapatod mindig kékkel van jelölve, az ellenség pedig mindig pirossal.

2. Csapdák

Bármennyire is a lövöldözés tűnik a legfontosabbnak, a jól felállított csapdák mindig előnyt jelentnek. Ezeknek rengeteg formájuk van, és nem csak azt lehet csapdaként felhasználni, amit az adott pálya kíván - saját eszközökkel is épp elég hatásosan azonnal a levegőbe lehet repíteni bárkit. Nézzük először a pályák kínálta eszközöket:

2.1 Hurokcsapda

Elég egyszerű, mégis elég hatásos lehet. A földön vagy padlón itt-ott kötél található, ezt az interakciós gombbal aktiválhatod. Ha egy ellenség belefut, egy másodperc múlva már fejjel lefelé fog lógni a levegőben. Ha épp a közelben vagy és ezt észleled, elég könnyen még lógva ki lehet végezni a csapdába esett ellenfelet.

Lógás közben lőni is lehet, tehát ha csapdába kerülnél, célozhatsz az esetleg túl közel lévő ellenségre, vagy ki is szabadíthatod magad, ha a kötélre lősz.

ensnare (...)

2.2 Villámrúd

Villámrudak csak a Beach pályán találhatók. Egy gombnyomás aktiválni, aztán rögtön továbbállhatsz – a játék jelzi, ha egy ellenség túl közel került, és belecsapott a villám. A hurokcsapdánál és itt is egy kék ikon jelzi, ha csapattárs aktiválta a csapdát, viszont nem árt óvatosnak lenni. Ha túl közel kerülsz egy ellenség keze által beindított villámrúdhoz, sistergést lehet hallani, és ha nem állsz odébb nagyon gyorsan, azonnal megpörkölődsz.

2.3 Tüskés csapda


Saját eszközökkel alkotott egyedi csapdák:

2.4 Robbanó lőszerdoboz

2.5 Akna

2.6 Dinamit

2.7 Explosive trap from body skill

ellenség csapdájának észlelése!!

Tippek spawnhalál kikerülésére

Loadouts! Pályán belül is

Turret ?

Multiplayer achik

bugok + fórum

DLC-k, pályák jellemzői, taktikák

X. Játékmódok

Rescue
Írta: Thak

A Scavenger csapat feladata a túlélők legyilkolása és kivégzése közelharci módszerrel, vagy pedig úgy, hogy miután földre kerültek, senki nem éleszti fel őket. Érdemes rendezetten szétszóródniuk (a rendezett szétszóródás alatt azt értem, hogy egy csoportban kell mozogniuk, de nem közel egymáshoz), ugyanis a földbe harapó túlélők elég jól ledarálják őket, amíg megpróbálják őket megközelíteni a kivégzéshez. Nem felétlenül kell csáklyát vágni a fejükbe, ha jó ponton állunk, akkor bevédhetjük a területet, megakadályozva, hogy bárki is a szerencsétlen közelébe jusson, és felélessze. Arra természetesen mindig figyelniük kell, hogy a medikit ne jusson be a helyére. Könnyen lehet úgy veszteni, hogy az ember szaladgál mindenfelé, csak nem a medikites után, esetleg egymaga belerohan az egész túlélő csapatba, és hiába szed le belőlük kettőt, s aztán meghal, ha egy életben marad, és feléleszt mindenkit. Ezért kell, hogy a csapattársak a közelben legyenek. A scavengernek a pont megszerzése a fontos, akár annak árán, hogy utána rögtön lelövik (természetesen ha a medikites még mindig szaladgál, akkor nem).A Survivor csapat feladata az, hogy semmiképp ne haljanak meg, és egy kék körbe visszacipeljék az 5 db medikitet. Egyszerre mindig csak egyet lehet, és azt az ellenség is látja, hol van. Aki cipekedik, az nem tud harcolni, viszont ha megnyomja a fegyver gombját, akkor azonnal eldobja a medikitet, és célozni kezd. A csapattagoknak érdemes fedezniük őt, és egymást is feléleszteni, ha elhulltak. Ha valaki meghal, először csak a földre kerül, és pisztollyal még fog tudni lőni. Meg kell próbálni olyan útvonalon menni, ami sok fedezéket nyújt, arra az esetre, ha valaki elesik, fel lehessen éleszteni. Ugyanis amíg tart a procedúra, elég sokáig állunk egyhelyben, és egy jó kempelőpontról simán meg lehet akadályozni a dolgot. Bizonyos idő elteltével (30 másodperc talán), ha addig nem végezték ki a csáklyával, meghal, és az ellenség pontot szerez.
Survivort feléleszteni a sprint/evade gombbal lehet (alapértelmezésként 'shift').Survivort megölni a melee(közelharc) gombbal kell, miután lekerült a földre. ('F)Medikitet felvenni az akciógombbal lehet('E').

TDM

Ez a játékmód a legegyszerűbb az összes közül. Két szembenálló csapat igyekszik minél több ellenséget eliminálni. Amelyik csapat hamarabb eléri a képernyő bal alsó sarkában megadott limitet (publikus meccseken ez mindig 25), az nyeri a kört.

Cry for Help
Írta: Thak

A Scavenger csapat feladat az, hogy összeszedjen 20 db batteryt(elem) és megakadályozza, hogy feltöltődjenek a rádiók. Tehát elsősorban nem a kill a fontos, hanem az, hogy fel is tudják venni a batteryt. Így nem érdemes nyílt területen lelőni valakit, és eszeveszetten odarohanni, mert nagy eséllyel kilőnek, mielőtt elérhetenéd a batteryt. Nekik könnyebb feladatuk van, ugyanis ha bedobnak egy tűzbombát a rádió területére, addig sem tud ott állni senki, és azalatt több irányból leszedhetik a túlélőket. Ráadásul a térképen mindig látszik, hogy hány túlélő áll az adott rádióponton, a kék körben. Emiatt azt javaslom, hogy a survivor csapatból sose álljanak többen egy pontban, hanem valaki menjen el fedezni bizonyos bejáratokat, de ne álljon benne a körben semmiképp. Ők trükközhetnek úgy, hogy ha biztosan tudják, hogy meg fogják ölni őket, akkor beleugranak valami szakadékba, így az ellenség nem tud batteryhoz jutni. Most hogy ez mennyire etikus...A survivor csapat is fel tudja venni a batteryt, és ajánlatos is, ezzel megakadályozva, hogy az ellenség pontot szerezzen.A Survivor csapat feladata, hogy aktiváljon 3 db rádiót, amiket úgy tehetnek meg, hogy benne állnak a rádiópontok körüli kék körben. Ha meghalnak, Batteryt dobnak el.
A batteryt az akciógombbal lehet felvenni, alapértelmezettként 'E'.

Free For All

A Free For All meccseken mindenki mindenki ellen játszik, itt magadra vagy utalva. Az, aki halálozás nélkül a legtöbb ölést szerzi megkapja az Executioner, vagyis „Hóhér” címet. …? (....)

Twitter response: "Could not authenticate you."