Tomb Raider 1 Végigjátszás - Greece


Miután Lara kijön a sírból, szembe találja magát Larsonnal, aki megpróbálja megölni. Végül Lara sebesíti meg Larsont, és beszédre bírja.

Lara: Hát jó, figyelek magára. Bár nem tudom, maga is figyel-e rám. Na ?

Larson: Kicsinálom magát.

Lara: Na igen.

Larson: Magát, és azt a rohadt Scion darabkát. Ha annyira ragaszkodik hozzá, blablabla

Lara: Várjon, mirõl beszél ?

Larson: blablabla

Lara: Nyugi ! Azt mondta, darabkát ? Hol a többi része ?

Larson: Natla és Pierre talán többet tudnak errõl.

Lara: Hol lehetnek ?

Larson: Hah... Hát, Pierre elég gyors.

Lara: Tehát csak az idõmet vesztegetem azzal, hogy magával társalgok itt.

Larson: Én ebben nem vagyok olyan biztos. Én nem tudom, miért siet Pierre azzal a kis dologgal. Kérdezze meg Ms. Natlatól. (Közben a fegyveréért ugrik, de Lara megelõzi.)

Lara: Köszönöm, megkérdezem.

Lara elmegy a Natla Technologies központjába, hogy utánajárjon a történetnek. Sikerül betörnie Natla irodájába, amit átkutat, és rá is talál egy érdekes könyvre :

Lara: Most itt vagyok San Franciscoban, és újabb balsejtelmek gyötörnek Egy szerzetesrend gyûlésének könyve elbeszéli, hogy...

Könyv: ...a kolostor alatt Tihocan király, egy szûklátókörû uralkodó teste pihen. Õ megtartotta a saját részét az Atlanti Scionból, amit három darabba törtek, és felosztottak három uralkodó közt, akik hatalma olyan végtelen, hogy még a Teremtõével is felér. Kiver a víz, ha elgondolom, milyen közel vagyok a halálos veszedelemhez. Minden éjjel erõlködöm, hogy elûzzem ezeket a rémképeket, amikrõl tudom, hogy erõpróbák csupán számomra...

(Közben Lara megérkezik a kolostor bejáratához, rátalál Pierre tábortüzére.)

Lara: Pierre, mennyit szemetel.

A kolostor (St. Francis' Folly) alatt lévõ aknán keresztül Lara rátalál egy föld alatti építményrendszerre. A kolosszeumból (Colosseum) egy víz alatti csatornán át jut Midas király palotájába (Palace of Midas), ahonnan a ciszternákon (The Cistern) keresztül vezet az út Tihocan sírjához (Tomb of Tihocan).

 

Ötödik pálya: St Francis' Folly (Secret: 4):

 

Secret 1-2-3-4:

 

Mentések-savegames

 

Miután bejöttünk a pályára, toljuk a követ a másik irányba a súlykapcsolóra. Menjünk be a kinyílt ajtón, és húzzuk meg a teremben található két kart. A fõteremben eresszünk pár golyót a ránk támadó fickóba, mire elmenekül. A kõtömböt toljuk át a másik súlykapcsolóra, majd vissza az elõzõre, de ezúttal toljuk át a kapcsoló felett ütközésig. A megnyílt ajtón bemenve gorillákat intézhetünk el. A kõtömbrõl jussunk fel a kõoszlopra. Innen a baloldali oszlopról egy hívogató peremre juthatunk. Ez csak egy rejtett helyiség, de megéri bemenni. Szerezhetünk némi bonuszt és gyakorlatot (45/15). A bonusz megszerzése után jussunk vissza arra a kõoszlopra, amire a tologatható kõtömbrõl lehet felugrani. Innen induljunk jobbra. Peremrõl peremre ugrálva jussunk el az ajtóhoz. Közben érdemes begyûjteni a legmagasabb oszlop tetején várakozó tárgyat is. Mentsünk a csúszda elején. Amikor már nagyon a csuszda végén vagyunk ugorjunk elõre kétszer, és megkapaszkodhatunk egy perembe. Bemenve találjuk a második titkos helyet (45/16). Essünk le egy szinttel, ugorjunk a vízbe, ússzunk a kis légréshez, másszunk ki és mienk a harmadik titkos hely (45/17). Ugorjunk vissza a vízbe, ússzunk el a végéig, majd ott másszunk ki a vízbõl, és húzzuk meg a kart. Ha akkor öltük meg a krokodilt, amikor még a vízben volt, most találkozhatunk a játék egyik tipikus hibájával, a "lebegõ krokodil és patkány szindrómával". Megláthatjuk, hogy miként lebeg a krokodil teteme a levegõben, miután megöltük a vízben, majd leeresztettük a vizet. (Ez igaz a patkányokra is. Bár úgy vettem észre, hogy nagy ritkán a tetemek nem maradnak lebegve, hanem leesnek a földre, ahogy a gravitáció diktálja.) Innen csak egy irányba mehetünk, és hamarosan egy nagy csarnokba jutunk. Ez a csarnok természetesen eltörpül a játékban késõbb elõforduló csarnokok mellett, és nem is olyan nehéz rajta le és felmászni, mint amilyennek tûnik. A trükkje a rendszerességben van, ne ugráljunk össze-vissza. Jussunk középre, húzzuk meg a legelsõ kart, fordúljunk a csarnok szemközti fala felé. Itt elég gyorsan kell cselekednünk mert az idõ szorít. Ugorjunk át a szürke négyzetre, forduljuk balra, hátrafelé ugrálva ereszkedjünk le két szintet, majd fussunk elõre, és futás közbe essünk le a csarnok padlójára, ha elég gyorsak vagyunk akkor szembe még nyitva van az idõzített ajtó, fussunk be az ajtón, és megtaláltuk a negyedik titkos helyet (45/18). Menjünk ki húzzuk meg a lenti kart, és induljunk el felfele. Menet közben sorban menjünk be az ajtókon. Elõször Damoklészt látogatjuk meg. (A sorrend természetesen kötetlen.) Az ajtó mögött Damoklész kardja lebeg a fejünk felett sok példányban. A kulcsot gyerekjáték megszerezni, a kardok csak kifele menet kezdenek el szurkálni. Ezután Thor terme következik. Itt elõször villámok csapkodnak, majd megismerkedhetünk Thor legendás kalapácsával is. Ne legyünk szívbajosak, álljunk nyugodtan a kalapács alá. Az viszont lényeges, hogy meddig maradunk ott. Ha túl rövid ideig, akkor a kalapács nem indul el, ha viszont túl sokáig, akkor még Ross doktor sem tudna összerakni minket. Ha megfelelõ ideig álltunk a kalapács alatt, majd elugrottunk alóla, akkor a kalapács lecsap, de nem ránk. A követ toljuk a falhoz, majd a segítségével másszunk fel a peremre. A peremen levõ követ toljuk a másik falhoz, és annak a segítségével meg a másik peremre másszunk fel. Innen egy nagy ugrással feljuthatunk a kulcshoz, amit tegyünk magunkévá, és lépjünk le a helyrõl. A következõ ajtó Atlaszé. Itt a Földet jelképezõ kõgolyót a már említett módon, cselezzük ki. Azonban amikor leugrunk a lyukba, ugorjunk egyet hátra, nehogy a kõ a fejünkön landoljon. Induljunk el arra, ahonnan a kõ jött. Balra a falon kapaszkodjunk fel a harmadik kulcsért, és irány Neptun isten terme. Itt természetesen vizet találunk. Ússzunk le a karig, és húzzuk meg. (A rács elõtt felfele található.) Menjünk vissza levegõért, majd vegyük fel a negyedik kulcsot is, ami a rács mögött vár ránk. Ezután ismét le kell mennünk a csarnok aljára, és ott be kell helyeznünk a, megfelelõ kulcsokat a, megfelelõ zárakba. A négy kard elhúzódik, mi pedig elhagyhatjuk a pályát.


Hatodik pálya: Colosseum (Secret: 3):

 

Secret 1-2-3:

Mentések-savegames


Ússzunk át a víz alatt a másik barlangba. Az épület bal oldalán másszunk fel az épület peremére. Innen másszunk fel a második, magasabban levõ peremre, és a végén jussunk oda ahola barlangba jutnánk, de még várjunk. Futásközben ugorjunk át a szemközti kövekre, onnan tovább, és mienk az elsõ titkos hely (45/19). Jussunk vissz a és irány a barlang. A krokodilos gödrön úgy jussunk át, hogy a bal oldalán levõ peremen kapaszkodjunk át a túloldalra. Menet közben felkapaszkodhatunk a második titkos helyhez (45/20). Innen bejutunk az épület belsejébe. Húzzuk meg a kart, de ne a kitárult ajtón menjünk tovább, hanem menjünk fel a lépcsõn az aréna nézõterére. Itt elég sok állatot küldhetünk át az örök vadászmezõkre. Essünk le az arénába, majd menjünk be a nagy gödör melletti nyitott ajtón. Húzzuk meg mindkét kart, majd másszunk ki a gödörbõl, és menjünk be a sziklák közti ajtón, amit most nyitottunk ki. Itt nagyon gyorsnak kell lennünk. Elõször menjünk rá a rácsokon kívül levõ szürke súlykapcsolóra, ekkor felemelkednek a rácsok egy rövid idõre. Fussunk be a bal oldali terembe, és húzzuk meg a kart. A teremben található súlykapcsolóval ne törõdjünk, csak a kijutást szolgálja abban az esetben, ha túl lassúak vagyunk. Ugyanez igaz a másik terem súlykapcsolójára is. A kar meghúzása után rohanjunk át a másik terembe, és a terem végében levõ kis helyiségbe száguldjunk be. (Ha elég gyorsak voltunk még nyitva kell lennie.) Húzzuk meg az itt található kart. Menjünk vissza az elõzõ terembe, a súlykapcsoló segítségével jussunk ki, és menjünk ki a frissen kinyitott ajtón. Másszunk fel a sziklák tetejére, és ugorjunk át a másik sziklatömbre. A sziklatömbrõl ugorjunk át az uralkodói páholyba. Húzzuk ki a kõtömböt, és rántsuk meg a mögötte található kart. Essünk vissza az arénába, és a sziklák mögött kapaszkodjunk fel a nézõ-térre. Itt van egy kis saroképület, menjünk be, és ugorjunk a lyukba a kõgolyó elõl. Húzzuk meg a kart, és irány a következõ saroképület. Álljunk az oszlophoz ami az alsó platónál van. A taktika a következõ, ugorjunk, és közben nyomjuk meg az, elõre, jobbra hátra, elõre gombokat, és fussunk be a még nyitva lévõ ajtón. Ha elég gyorsak voltunk, és bejutottunk mienk a harmadik titkos hely (45/21). Vegyünk fel mindent, menjünk ki ugorjunk át a karhoz, majd miután meghúztuk, célozzuk meg az utolsó saroképületet is. Az itteni kart is húzzuk meg, majd ússzunk át a víz alatt a következõ terembe. Toljuk meg kétszer az itt található kõtömböt, majd húzzuk el oldalra. A mögötte levõ kulcsot gyûjtsük be, és az uralkodói páholyba visszamenve nyissuk ki vele a zárat. Ugorjunk be a vízbe, majd az elsõ lehetséges helyen másszunk is ki belõle. Húzzuk meg az itt található kart, majd ússzunk ki a pályáról.

Hetedik pálya: Palace Midas (Secret: 3):

 

Secret 1-2-3:


Miután kimásztunk a vízbõl, menjünk be a szemközti nagy terembe. Ennek a végén menjünk tovább a kapu elé, ami kinyílik a tiszteletünkre. Húzzuk meg az itt található kart, majd menjünk vissza a medencéhez, és induljunk jobbra. Lõjük le a gorillákat. A fák között balra találunk egy kart amit, húzzunk meg, ennek hatására kinyílik egy ajtó, ami az elsõ titkos helyet rejti (45/22). Vigyázzunk a csapódó ajtókra. Menjünk vissza a medencéhez, majd tovább a lépcsõkig. Menjünk fel a lépcsõn, és egy jópofa helyre jutunk. Menjünk jobbra, és másszunk fel a szürke kõ legalsó részére. Innen kõoszlopról kõoszlopra ugrálva jussunk el az öt kar mellé. Elõször még ne foglalkozzunk a karokkal, menjünk le a lyukba, és húzzuk meg az ottani kart. Ez segíti a közlekedésünket, nem kell oszlopról oszlopra ugrálni állandóan. Menjünk vissza a karokhoz. Ez a játék leginkább idõigényes része. Ha valaki nagyon unja magát, ezt a feladatot oldja meg egyedül. Vizsgáljuk meg az ajtók mintázatát, és rájöhetünk, hogy a mintája a karok állapotát jelzi.. Kezdjük az Y0000-ás ajtóval. Miután átléptük a vonalat, a tüzek elalszanak egy rövid idõre. Ez alatt az idõ alatt kell átugrálnunk az ólomrúdhoz. Csak úgy tudjuk megcsinálni, ha végig rohanunk, és mindig úgy ugrunk, hogy meg legyen a nekifutásunk a következõ ugráshoz. Az ólomrúd felvétele után a vízben ússzunk vissza a nagyterembe. Miután bementünk a következõ, a 00YY0-ás ajtón, hátul menjünk le, és húzzuk ki a fatömböt a falból. Ezután menjünk fel a lépcsõn, és jussunk át a szemközti peremre. (Elõször a középsõ törött oszlopra kell felugrani oldalról.) Lõjük le az összes vadállatot a medencénél, ugorjunk a vízbe, és ússzunk át a második terembe. Kimenve láthatunk egy csúszós részt, itt átjutva találjuk meg a második titkos helyet (45/23). Menjünk teljesen vissza, a sarokban, ahol láthatjuk, hogy nem esünk nagyot, essünk le, és miénk a harmadik titkos hely (45/24). Így jutunk le az elsõ emeletre. Ugorjunk át az épület másik szárnyába, onnan pedig a szemközti sziklapárkányra. Ennek a végében ugorjunk vissza a másik oldalra, majd egy csomót haladva kijutunk a medence feletti peremre. A peremen végigmenve ismét egy ismerõs terembe jutunk, de ne essünk le az oszlopról, hanem ugorjunk át a másik oszlopra. Az épület tetején végre megtaláljuk a második ólomrudat. Állítsuk be a 00Y0Y-es ajtót, és menjünk be rajta. Menjünk be a következõ ajtón is, majd a kõtömb elhúzása után húzzuk meg az ott található kart. Menjünk fel, ugráljunk körbe az oszlopokon, és vegyük fel a harmadik ólomrudat. Menjünk vissza a medencéhez, és menjünk jobbra. Újra visszaérkezünk a kertbe. A szökõkút emelvényérõl ugorjunk fel a szemközti peremre. Bejutunk Midas király szobrához. (Ahhoz, ami a szoborból maradt.) a letört kézbe ne ugorjunk bele, mert arannyá változunk, ami káros az egészségre. Tegyük a kézbe a három ólomrudat, amik szép sorban aranyrudakká változnak. Most állítsuk be az Y000Y-es számot, és menjünk be a kinyílt ajtón. Helyezzük az aranyrudakat a rendeltetési helyükre, és menjünk át a következõ pályára.


Nyolcadik pálya: The Cistern (Secret: 3):

 

Secret 1-2-3:

Mentések-savegames


Ezen a pályán találkozhatunk a legtöbb, lebegõ patkánnyal és krokodillal, bár, mint említettem néha azért engedelmeskednek a gravitáció törvényének. Essünk le, és toljunk kettõt a kõtömbön. Toljuk be a követ a kar alá, majd a kar meghúzása után essünk le a lyukba. Egy nagy csarnokba érünk, amit sokféleképpen meg lehet oldani. Én elõször el szoktam árasztani a pályát vízzel, mert így könnyebb lemészárolni a dögöket, és néha lebegve is maradnak. A jobbra látható erkély mögötti karral szabályozhatjuk a vízszintet. Bármikor feltölthetjük a pályát vízzel, és bármikor le is engedhetjük a vizet. A vízszintszabályozós teremben, jussunk teljesen fel, és miénk az elsõ titkos hely (45/25). Essünk a vízbe, és szedjük fel a rozsdás kulcsot ott, ahol kimászunk a vízbõl. Ezután ússzunk egyet a csarnok közepén található nagy víztárolóban. Bent a víz alatt találjuk a második titkos helyet (45/26). A két kisebb járat ugyanoda vezet, egy rejtekhelyre. Induljunk el a nagyobb járaton, és húzzuk meg a kart. (Amikor idejövünk, legyen magasan a vízszint.) Itt vegyük fel az ezüstkulcsot az ajtó mögött, és a csarnok legmagasabb peremén levõ rozsdás kulcsot is gyûjtsük be. A két egymás mellett levõ zárt ajtó közül elõször a jobboldalit vegyük kezelésbe a rozsdás kulccsal. Az itt található aranykulcsot is vegyük fel, majd eresszük le a vizet. Menjünk be a baloldali zárt ajtón a másik rozsdás kulcs segítségével, és jussunk el a túloldalra úgy, hogy az alacsonyabb peremekrõl átugrálunk a magasabbakra. (Olyan, mint a felemás korlát.) a következõ teremben csússzunk le a csúszdákon, majd másszunk fel az ajtóig. (A kar, ami az ajtót nyitja lentrõl nem látszik, de pont az ajtó mellett van.) Az ajtó mögötti tüskék mellett essünk le (ez a megoldás minden tüskés problémára a játékban), majd másszunk fel a kapcsolóig a következõ teremben, és nyissuk ki vele az ajtót. Vegyük fel az ezüstkulcsot, majd jussunk fel a nagy erkélyre, Itt találhatunk egy kötömböt amit betolva jutunk a harmadik titkos helyhez (45/27). A terembe ugrálva kell feljutni a felsõ folyosóra, ahol tárgyakat találunk. Nyitogassuk ki az ajtókat az ezüstkulcsokkal. A teremben jussunk fel az aranyzárhoz, és az aranykulcs segítségével nyissuk ki a nagy ajtót. Ezek karókat rejtenek, az egyik pedig bonuszt. Itt elég kihúzni a kõtömböt, és mögötte át is mehetünk a következõ pályára. Ha valaki még lõszerre vágyik, az a karral nyissa ki az ajtót, a kõtömböt pedig tolja át a másik terembe. A kõ segítségével lehet felmászni a tetõre, ahol további lõszerek várnak a kincsvadászra.


Kilencedik pálya: Tomb of Tihocan (Secret: 2):

 

Secret 1-2:


Itt csak egy irányba úszhatunk. Húzzuk meg a vízikart, majd a szárazföldit is, és menjünk ki az ajtón. Másszunk fel a karhoz, és húzzuk meg. Így már továbbmehetünk a terembõl. A víz alatti kart is húzzuk meg, majd ússzunk át a hosszú járaton. Húzzuk odébb a kõtömböt, aminek a segítségével felmászhatunk. Menjünk be a bárd meletti terembe. Lõjük le a krokót. Lépjünk az összes szürke négyzetre, mire kilyílik az elsõ titkos hely (45/28). Itt is ugrálva tudunk feljutni, ugyanúgy mint az elõzõ titoknál. Menjünk vissza a mozgó bárdhoz. Ugorjunk át kaszkodjunk végig a peremen, húzzuk meg a kart, és essünk a vízbe. Másszunk ki belõle, majd ismét egy víz alatti járatban kell továbbúsznunk. Menjünk be elõször hátul, és húzzuk meg az ott levõ kart. Most már felugorhatunk az emeletre, és az ajtó mögött gyûjtsük be az aranykulcsot, meg az EÜ csomagot. Az ajtóból ugorjunk ki, ugyanis az ajtó alatt és az ajtó melletti párkány alatt is karók meredeznek. (Gondolom sokan bedõltek a trükknek.) Most már továbbmehetünk a következõ terembe. Helyezzük a kulcsot a zárba, és ugráljunk át a kõtömbökön. A következõ terem berendezése hat zárt ajtóból, egy mozgatható kõtömbbõl és négy súlykapcsolóból áll. Egyértelmû, hogy rá kell tolnunk a követ a kapcsolókra. Az ajtók kinyílnak. Ezek az ajtók nem idõzítettek, és ha egyszer kinyílnak, nyitva is maradnak. Miután kinyitottuk az öt ajtót, menjünk is be az ajtókon. Érdemes a játékban mindent valami rendszer szerint csinálni. Az ilyen helyeken én azon az ajtón megyek be elõször, ami az óramutató járása szerint következik. Az elsõ ajtó mögött két golyó próbál meg kilapítani minket, ráadásul a készítõk még csalit is tettek a csapdába, egy EÜ csomagot. Rohanjunk egyenesen a terembe, majd a terem közepénél ugorjunk egy nagyot. A kövek csattannak a falon, mi pedig begyûjthetjük a rozsdás kulcsot, meg az EÜ csomagot. A következõ ajtó mögött csak lõszer van. A magasan levõ ajtó mögött ismét egy rozsdás kulccsal gyarapíthatjuk az arzenálunkat. Természetesen a kõtömb segítségével lehet feljutni. A maradék két ajtó mögött nincs veszély, csak tárgyak. A két rozsdás kulcs segítségével nyissuk ki a zárva maradt ajtót. Mentsünk a csúszda elején. Ugorjunk valamelyik oldalra, itt ugrálva jussunk a csúszda bal végén található sima részhez. A padló végigugrálva találjuk a második titkos helyet (45/29). Egy nagy tóba pottyanunk. Keressük meg a kis szürke talapzatot, és másszunk fel rá. A mögötte levõ bar-langban jussunk el a karig, amit húzzunk is meg jó szokásunk szerint. Ezután keressük meg azt a mesterséges víz alatti járatot, ahol kinyílt az ajtó. Ez nagyjából az épület alatt található. Húzzuk meg a kart, és kinyílik az épület ajtaja. Mielõtt bemennénk, megelevenedik az egyik kentaur szobor, és pofátlanul tûzgolyókat kezd el ránk szórni. Az épület belseje vörös, leginkább a Twin Peaks hangulatát idézi. Itt végre megölhetjük a szakállas figurát, aki egy értelmetlen dumát vág le szörnyû oroszos akcentusán. Ha jól sejtem egy vetélytársunk volt. Fosszuk ki derekasan a hulláját, és muníció mellett még egy aranykulccsal és egy oltóággal is gazdagabbak leszünk. Másszunk fel az emeletre, és helyezzük a kulcsot a zárba. Jöhet a következõ pálya.
 

 

A sír bejárata elött Pierre Larára támad.

Pierre: Egy kicsit késõn jöttél a díjátadáshoz, nem? Ilyenkor, vacsora idõben. Á, de fõ a részvétel. És most újrakezdõdik a régi dilemmánk, de mit lehet tenni. Kár, ilyen az élet.

Larának sikerül lelõni Pierre-t, és elveszi tõle a Scion második darabját. Ez után bemegy a sírba, ahol a következõ sírfeliratot olvassa :

Lara: Itt nyugszik Tichocan. Az egyik Atlantisz két igazságos uralkodója közül, akik a kontinensüket ért csapás után is megkíséreltek talpraállni ezen a szerencsétlen helyen. Örökösök nélkül halt meg, utódairól nem tudni semmit. Õrködj felettünk, Tichocan!

Mikor összeilleszti a két Scion darabot, Larának víziója támad. Látja a piramist, a három uralkodót, és rájön, hogy a harmadik részt Egyiptomban kell keresnie.