Tomb Raider 1 Végigjátszás - Atlantis

 

Tizenharmadik pálya: Natla's Mines (Secret : 3)

 

Secret 1-2-3:

Mentések-savegames


Erre a pályára nem lehet mást mondani, mint azt, hogy van baja épp elég, sok hibát lehet benne találni. Egy barlangban találjuk magunkat a fegyvereink és az oltóágak nélkül. Itt kezd igazán szemét lenni a játék, ezért kössétek fel az alsónemût. Ússzunk be a vízesés alá, és az itt található kart húzzuk meg. Menjünk vissza a tóba, és a csónak melletti helyen menjünk tovább. Húzzuk ki a ládát a helyérõl, és rántsunk egy nagyot az itteni karon is. Ismét a vízesés alá kell visszamennünk, de most már folytathatjuk az utunkat felfelé. Ugorjunk át a szemközti peremre, és menjünk be a járatba. Egy nagy daruhoz érünk, ami egy házat tart a magasban. A darunak hiányoznak a biztosítékai, ezeket kell megkeresnünk. A következõ helyen toljuk a ládát a bekerített házhoz, és a láda tetejérõl ugorjunk át a ház tetejére. A "potyogó padlónál" essünk le, és induljunk el a járatban. Húzzuk meg a kart, amit útközben találunk, és hamar visszajutunk a házakhoz. Induljunk el középen a zárt ajtó fele, ami jöttünkre kinyílik. Gátfutás következik. Ugráljunk át a gátakon nagyon gyorsan, közben ügyeljünk arra, hogy a keresztbe guruló lávagolyók ne lapítsanak ki minket. A velünk versenyt guruló lávagolyót is meg kell elõznünk, fel kell ugranunk futás és ugrálás közben a peremre, amin a golyó gurul, és be kell futnunk a járatba, mielõtt a golyó elzárja. Nem olyan nehéz, mint amilyennek tûnik. A járatban vegyük fel a biztosítékot, és jussunk ki. (Azon a járaton lehet kijutni, ami a versenyzõ kedvû lávagolyó starthelyénél van.) Menjünk vissza a bányatóhoz, és a csónakról ugorjunk át a ládás részre. Másszunk át a ládán, és sok Natla feliratú betontömb között találjuk magunkat. A megviseltebb kinézetûeket lehet mozgatni, bár egyenlõre még csak egy ilyet találunk. Húzzuk ki a helyébõl, és toljuk el oldalra. Húzzunk két pozíciót a következõ tömbön is, majd húzzuk el a másik oldalra. Menjünk be a járatba, és húzzuk meg a kart. Ezzel kihoztuk a bányagépet a bányából. Menjünk be a bányába, és toljuk meg kétszer a betontömböt. Másszunk fel rá, és húzzuk meg az ott található kart. Menjünk tovább, és vegyük fel az út közepén, heverõ biztosítékot. Ezután menjünk vissza oda, ahol a két ház található. Menjünk tovább balra, arra még úgysem jártunk. Húzzuk meg a futószalag mögötti szobában levõ kart. A futószalag iránya megfordul, és szépen kiköpi nekünk a harmadik biztosítékot. A biztosítékokat pakoljuk a helyükre, és a felfüggesztett ház nagy nyekkenéssel földet ér. A ház egyébként idõnként magától is leeresztõdik, anélkül, hogy egy biztosítékot is a helyére raknánk. Ez programhiba. Ha ilyet észlelünk, akkor menjünk ki a tóhoz, majd miután visszajövünk már mindent rendben fogunk találni. A ház tetejérõl ugorjunk be a járatba. A járat közepénél még feljebb tudunk mászni és megtaláljuk az elsõ titkos helyet (45/37). Menjünk vissza a bányába a Magnummal lövöldözõ figurához. Most már nem vagyunk fegyvertelenek, visszaszerezhetjük tõle a Magnumunkat. Essünk le a lávafolyó mellé a talajra, majd a peremen kapaszkodjunk végig jobbra, amíg egy járatba nem érünk. A járaton átmenve ismét a lávafolyónál lyukadunk ki. Ugráljunk szigetrõl szigetre, oszlopról oszlopra. Jól nézzük meg, hogy melyik oszlopon folytatjuk az utunkat, ugyanis néhány oszlopról azonnal belecsúszunk a forró lávába. Az egyik oszlopról észrevehetünk egy járatot. Ez csak a második titkos hely (45/38), de érdemes oda betérni. Amint beérünk a járatba, toljuk be a faládát. Így nem lapít ki minket a lávagolyó. Ezután húzzuk el a ládát oldalra, és másszunk fel az emeletre. Gyûjtsük össze a tárgyakat, majd menjünk vissza a lávafolyóhoz. Ugráljunk végig a láva felett, és egy csomó robbanóanyaghoz érünk. A mozgatható ládát (itt is a kopottabb a mozgatható) húzzuk át a másik barlangba a járat alá. (Ez a terem oldalában van, elõre még nem tudunk továbbmenni.) Menjünk be a járatba, és egy idõ után ismét a lávafolyó fölé érünk. Húzzuk meg a kart, és a dinamit eldurran. Menjünk vissza oda, ahol a "szeretetcsomagot" hagytuk. Most már tovább tudunk menni a kõtörmeléken át. A gördeszkástól szerezzük vissza az Uzinkat, majd innen is menjünk tovább. Keressük meg azt ahol víz van a láva helyén, oda beugorva találjuk a harmadik titkos helyet (45/39). Csak egy irányba mehetünk. Kerülgessük, a legördülõ köveket, majd jussunk fel a magasba. Egy kis épületben találjuk magunkat. Toljunk két egységet az elõttünk levõ kõtömbön. Ezután jobboldalt másszunk fel, húzzuk ki az itteni követ, és toljuk el valamelyik oldalra. Menjünk tovább, és az ajtó elõtt essünk le. Az itt található követ húzzuk ki a falból, majd másszunk vissza az emeletre, és essünk le a másik oldalon. Toljuk még beljebb az itteni követ, és húzzuk meg a kart. Menjünk be azon az ajtón, amit most nyitottunk ki. Toljuk be az utunkba akadó kõtömböt, és húzzuk meg az itt található kart. Menjünk vissza az elõzõ karhoz, és menjünk ki a mellette levõ ajtón. Másszunk fel a piramisra, majd csússzunk le a bal szélén. (A piramisokon való közle-kedés egyszerû, a sötétebb részek nem lejtenek annyira, így azokon szilárdan meg tudunk állni.) Menjünk be a járatba, és húzzuk meg a kart. Menjünk be a harmadik épületbe, és szedjük fel a piramiskulcsot. Nyissuk ki a piramist, és jön a következõ pálya. A pálya végén még láthatjuk, hogy Jacqueline Natla az általunk begyûjtött oltóágakkal üzembe helyezi Atlantisz gonosz gépezetét. Ez a gép sárkányokat és egyéb szörnyeket állít elõ, amikkel Natla valószínûleg a világot szerette volna leigázni, ha közben seggbe nem rúgtuk volna.

Tizennegyedik pálya: Atlantis (Secret : 3)

 

Secret 1-2-3:

Mentések-savegames

 

Közben Natla behelyezi a Sciont a tartójába, mire aktiválódik a piramis, és egy energianyaláb csap ki belõle. Lara a piramis belsejében (Atlantis) feljut a Sciontartóig, és el akarja venni a Sciont. Ekkor megtudjuk, hogy miért ítélték el Natlát.

Natla: Nincs ehhez jogotok.

Qualopec: Elítélünk téged Natla, a bûneidért. Amiért rosszra használtad a hatalmadat, és elloptad a miénket...

Natla: Hagyjátok abba! Én...

Qualopec: ...amiért széttörted a hármas hatalom egyensúlyát, és lerohantad a mi területünket a saját harcosainkkal, elfoglaltad a piramisunkat, hogy a piramist saját céljaidra használd, a teremtés hatalmát méltatlan pusztításod szolgálatára.

Natla: Méltatlan? Nézz magadra! Egyikõtök fejében sincs meg a teremtéshez kellõ kreativitás. Vén bolondok.

Qualopec: Jól van, kezdjük.

Natla: Tichocan!

Tichocan: Szentségtörést követtél el szent helyen, hogy saját örömödet elégíthesd ki a szörny-mûhelyedben.

Natla: Ezek a túlélõk. Egy új generáció.

Tichocan: Lemészárolni való horda. Be fogunk zárni az örök semmibe, hogy az ereid, gonosz szíved és beteg elméd folyadékai megfagyjanak, ne keringjenek többé. Nem ismered majd többé a nyugalmat, Natla!

Natla: Te se! És az átkozott földrészed se.

Larának nem sikerül elvenni a Sciont, és Natla is megjelenik.

Natla: Hát újra itt van?

Lara: Akárcsak maga.

Natla: A nagy újranyitás miatt, gondolom. Az evolúció korcsosul, a természetes szelekció lassabb, mint valaha. És ez a friss hús feléleszti az õsi és kegyetlen csontokat. Erõt és bizalmat adunk nekik. Sõt, új rasszt teremtünk.

Lara: Evolúció a szteroidoknak köszönhetõen?

Natla: Jól mondod. Ez a hülye Qualopec és Tichocan teljesen járatlanok a dologban. Az Atlantisz kataklizmája után fajtánk lezüllött. Leredukálódtunk a puszta létfenntartás szintjére... Ennek sosem lett volna szabad bekövetkeznie.

Lara: Értem.

Gép: A robbanás 15 másodperc múlva kezdõdik.

Natla: Túl késõ meghátrálni.

Lara: Térjünk a lényegre. (Lara szét akarja lõni a Sciont, de Natla magával próbálja rántani a piramis mélyébe. Végül Larának sikerül megmenekülnie.)

Gép: 10,9... 5,4,3,2,1

 

A pályára érve azonnal megcsapja a fülünket a búgó, lüktetõ géphang. Továbbá megláthatjuk a véresen, lüktetõ falakat, a hatalmas tojásokat és a keltetõgépeket is. Ha tojás közelében tartózkodunk, számíthatunk rá, hogy egy véres sárkány, vagy egyéb szörny támad ránk. Ezek már igazán kemény ellenfelek. Az elsõ teremben egybõl hat tojás várakozik ránk, csak, hogy szokjuk. (Jó kilátások.) a terem végében induljunk balra, és menjünk fel az ajtó mögötti lépcsõn. A terem másik végében húzzuk meg a kart, és a kinyílt ajtó mögötti karnak se kegyelmezzünk. Ezzel egy újabb ajtót nyitottunk ki. Menjünk le az ajtó mögötti lépcsõn, és az utunkba akadó kart is húzzuk meg. Menjünk ki a terembõl. Ahova érkeztünk az egy olyan nagy csarnok, hogy nem is látjuk a tetejét. Ereszkedjünk le és megtaláltuk az elsõ titkos helyet (45/40). Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kell feljutnunk a legtetejére. Egyenlõre csak egyfelé mehetünk. Ugorjunk át a szomszédos peremre, és menjünk be a járatba. Egy szakadékhoz érünk, ahol át kellene ugranunk a szemközti ajtóhoz. Egyenlõre ne ezt tegyük, mert az ajtón úgysem tudunk bemenni. Essünk le az egy szinttel lejjebb levõ járatba, majd húzzuk meg a kart, és az ajtó végre kinyílik. Ezután ugorjunk át az ajtóhoz, és menjünk be rajta. A következõ helyen egy tavat találunk. Jobbra a csúszós résznél szembe, fent találjuk a második titkos helyet (45/41). A víz alatti kart húzzuk meg, ez nyitja az ajtót. Az ajtó elõtti peremre azonban nem tudunk felmászni, az ajtó pedig bizonyos idõ után bezáródik. Miután meghúztuk a kart, ússzunk gyorsan a terem másik végébe. Másszunk ki a vízbõl, és a meredek falon (a piramis módszerrel) ugráljunk el az ajtóig. Nehezítésnek még pár golyóval és karóval is fûszerezték a helyszínt a készítõk. A következõ teremben essünk le, majd a karnál másszunk fel, és húzzuk meg a kart. Menjünk be a kinyílt ajtón, és visszajutunk az elõzõ terembe. Ugráljunk el a járathoz, menjünk be, és húzzuk meg az ott található kart is. Menjünk vissza a másik terembe, amit idõközben elárasztottunk lávával, ami kissé át is rendezte a termet. Itt nincs nehéz dolgunk, két ugrás, és mehetünk is tovább. Hamarosan a víz alatt találjuk magunkat. Húzzuk meg a kart, és már ki is úszhatunk az ajtón. A vízbõl kimászva ismét az óriáscsarnokban találjuk magunkat, és ismét át kell ugranunk a szomszédos peremre. (Ez lassan szokásunkká válik.) a következõ helyen karokat kell huzigálni, hogy a víz alatti ajtók kinyíljanak, mi pedig továbbúszhassunk. Cselekedjünk így. Elérkezünk egy nagyon organikus helyre. Mintha egy állat belsejében lennénk. A három út közül a középsõt válasszuk. Nyissuk ki az ajtót a mellette levõ karral, és menjünk is ki rajta. A golyó elzárja elõlünk a továbbvezetõ utat. Sokkal gyorsabb nálunk, nem versenyezhetünk vele. Ezért trükkhöz fogunk folyamodni. Húzzuk kijjebb a mozgatható követ, és toljuk a golyó útjába. A véres járaton át menjünk vissza a karhoz, és menjünk ki az ajtón ismét. A csel bevált, a golyónak esélye sincs ellenünk. Menjünk tovább, és ismét a nagy csarnokba érkezünk. Jó szokásunk szerint ugorjunk át a szomszédos peremre, és menjünk be a járatba. A következõ helyen csúszunk le a csúszdán, de mielõtt a karókban végeznénk, ugorjunk át a túloldalra. Itt a véres részek azok, amiken meg tudunk állni, tehát a vörös részre ugorjunk, ha nem akarunk fiatalon elhalálozni. A következõ teremben elõször ugorjunk át a bal oldali részre, majd innen ugorjunk tovább a tojás felé. Menjünk körbe, majd ugorjunk rá a terem közepén a lávahegy kihûlt tetejére. Innen ugorjunk át a másik oldalra, és húzzuk meg a kart. Menjünk végig a peremen, húzzuk el a követ a helyérõl, és menjünk át a járaton. Ugorjunk át oda, ahonnan a két szörny szórta ránk az áldást. Következik a nagy csarnok, és a szomszédos peremre való átugrás. A következõ teremben ugorjunk át a legközelebbi oszlopra, és a mögötte levõ járatban húzzuk meg a kart. Az oszlopok ez által átrendezõdtek, következik az "ugróiskola". Ugráljunk el a következõ járatig, majd az ottani karral ismét rendezzük át a terepet. Ugráljunk ki a terembõl. Miután felfutottunk a lépcsõn, ne húzzuk meg a kart, hanem az ajtó elõtt másszunk fel a felsõbb szintre. Ismét a nagy csarnokba érkezünk, és ismét át kell ugranunk a szomszédos peremre. Ott ahol három mummi támad ránk, fussunk el mellettük, és be a nyitott jobb oldali ajtón. Így mienk a harmadik titkos hely (45/42). Találkozunk egy, gördülõ golyóval, amit a megszokott módon szívassunk meg. A poén kedvéért a mérgezett nyilak, és a "szeletelõ ajtó" is keserítik az életünket. A következõ helyen három kõtömb van. Toljuk be kétszer a baloldalit. (Mást nem is lehet itt csinálni.) Menjünk be a kõ után, és eljutunk egy ajtóhoz, amit két gyanús kar fog közre. A jobb oldali a nyerõ, a bal balszerencsét hoz. Miután meghúztuk a jobb kart, és leestünk, ugorjunk át a lávagolyó oldalára, majd rögtön vissza. A golyó legurul, nekünk pedig zöld az út. Menjünk fel, és húzzuk meg a kart. Ezután már bemehetünk a két kar közti ajtón. A következõ teremben csak a kart kell meghúznunk, és máris mehetünk tovább az ajtón át. A játék talán legötletesebb helyére jutunk. Ahogy futunk be a terembe, úgy fut velünk szembe egy véres, bõr nélküli figura. Hiába lövünk rá, meg sem kottyan neki, azonban amikor rá lövünk, is lõ ránk a nem létezõ fegyverével, ami sérülést okoz nekünk. Ez a lény a mi szörnymásolatunk. Teljesen ugyanúgy mozog, mint mi. Ha körülnézünk a teremben, talán nem ötlik azonnal a szemünkbe, de a terem is önmagának az elferdített tükörképe. Elõször másszunk fel az épületre, és keressük meg azt a helyet, ahol a kamera "rá-zoomol" az "ikertesónkra". Ekkor a "tesó" pont a csapóajtó felett áll. Jegyezzük meg a helyet. Menjünk át a karhoz, és rántsunk rajta egy nagyot. Ez nyitja a csapóajtót, ami csak rövid ideig marad nyitva, aztán újra bezáródik. Gyorsan jussunk fel a házra, és álljunk arra a bizonyos helyre. Zsupsz, a "tesó" eltûnt a süllyesztõben. Menjünk ki az ajtón a terembõl. A következõ nagyteremben elõször menjünk jobbra, és húzzuk meg a kart, majd rohanjunk balra, és az ott levõ kart is húzzuk meg. (Mindkét kar idõzítõs, ezért gyorsnak kell lennünk, mint a szél.) Száguldjunk át a hídon, be az ajtón. Itt láthatjuk a gonosz gépezetet, továbbá egy óriási tojás is fenyegetõen lóg a magasban. Menjünk oda a géphez, és nyomjuk meg a CTRL billentyût. Ezzel teljesítettük is a pályát. Bejön a nálunk két fejjel magasabb Jacqueline Natla, és elkezd dicse-kedni a géppel és a tojással. Amikor lazán le akarjuk puffantani (ahogy az Indy filmekben is láthattuk), pofátlanul nekünk ugrik. A bunyó végeredménye az lesz, hogy Natla leesik a mélybe, mi pedig szerencsésen megkapaszkodunk az egy szinttel alacsonyabban levõ platformon.

 


Tizenötödik pálya: The Great Pyramid (Secret : 3)

 

Secret 1-2-3:

Mentések-savegames


Kikel a tojás, és egy óriási emberforma valami támad ránk. (Be kell vallanom, hogy én valami érdekesebbre számítottam, mondjuk egy óriássárkányra.) Miután ártalmatlanná tettük, menjünk be az ajtón. Az elsõ mozgatható követ hagyjuk békén, a másodikat viszont toljuk be ütközésig. Visszajutunk a felsõ kõtömbhöz, csak ezúttal hátulról. Toljuk ki, így kívülrõl már feljuthatunk róla a következõ emeletre. Egy elágazáshoz jutunk. Menjünk oldalra, és toljuk ki az ott található kõtömböt. Jussunk vissza az elágazáshoz, és menjünk egyenesen tovább. Másszunk át a kövön, és toljuk ütközésig a lejárathoz. Menjünk körbe, és a kõ tetejérõl húzzuk meg a kart. Menjünk be az ajtón, és a ferde falakon a piramis módszerrel ugráljunk át a kijáratig, de még ne menjünk ki. Nézzünk vissza, és láthatunk egy eddig lecsukódott hidat. Jussunk vissza oda, és a hídon átmenve találjuk az elsõ titkos helyet (45/43). Menjünk újra vissza a leejtõs részhez, és ki a kijáraton. Az itt található lávagolyókat a jól begyakorolt módszerrel kerüljük el. A "potyogó padlón" leesve visszajutunk az oltóágakkal mûködtetett gépezethez. Most már rá tudjuk fogni a fegyverünket a gépre, addig lõjük, amíg fel nem robban. Ekkor nagy erõk szabadulnak el. A játékban innen már végig földrengés és robbanások zaja fogja kísérni utunkat. A láva pedig szinte mindenhova befolyt, rendesen átrendezve ezzel a pálya alaprajzát. Menjünk ki az ajtón, és álljunk meg a hídon. Jobbra a híd alatt már kihûlt a láva (szürke köves lett a talaj), ott essünk le. Találunk egy lyukat, azon átessünk még lejjebb. Kapaszkodjunk át a peremen, és a végén ugorjunk egyet, hogy ne csússzunk bele a lávába. A következõ teremben háttal induljunk le a lejtõn a bárd felé. Amikor meglátjuk, hogy a lávagolyó közelít felénk (a zajban nehezebb meghallani), akkor ugorjunk oldalra. A bárdnál ugorjunk át a túloldalra, majd a lyukakat és karókat kerülgetve jussunk el a következõ járatig. Itt egy hiányos csúszdát találunk. Nagyjából az oszlopok közepérõl ugráljunk tovább, és a terem végében levõ peremen kapaszkodjunk ki a következõ járatba. A következõ helyen rohanjunk át a "potyogó padlón" be a bárd mögé. Fussunk le az úton, és forduljunk be a végén. (Ne álljunk meg felvenni az EÜ csomagot, mert a golyó kíméletlenül átgurul rajtunk.) Csússzunk le a csúszdán, és a végén ugorjunk át a szemközti részre. (Egy golyó és egy bárd nehezítik a feladatunkat.) a következõ terembe elkezd befolyni a láva mindkét oldalról, amint belépünk. Itt se álljunk meg bonuszt gyûjteni. Ha határozottan végigrohanunk a termen az ajtó irányába, és a végén ugrunk egyet, nem esik bántódásunk. A karral nyissuk ki az ajtót, és menjünk ki rajta. Miután bezárult az ajtó, fussunk balra. A szakadékon ugorjunk át, de ne húzzuk fel magunkat addig, amíg a lávagolyó el nem zúg a fejünk felett.Ne csússzunk le a csúszdán, hanem forduljunk a bal, oldal felé, ugorjunk arra, és kapszkodjunk meg a láthatatlan résben, araszoljunk át a termen. Ahol leereszkedhetünk vegyük fel a tárgyakat, és miénk a második titkos hely (45/44). Essünk le, ugorjunk át a szemközti részre. (Egy golyó és egy bárd nehezítik a feladatunkat.) a következõ terembe elkezd befolyni a láva mindkét. Egy érdekes helyre érkezünk. A mélyben a láva közt egy kis vizet látunk. Az orrunk elõtt (kellõ távolságban) egy bárd leng, és csak egy kis "potyogó padlóra" tudunk továbbugrani. A szemközti hely csak bonusz, de érdemes bemenni, mert könnyebb a bejutás, mint gondolnánk. Így mienk a játék utolsó titkos helye (45/45). A perem szélétõl ugorjunk egyet hátra (a normális nekifutási táv), majd lépjünk még egyet hátra a SHIFT segítségével. Így fussunk neki az ugrásnak, és a "potyogó padlóról" is lesz elég hely a nekifutásra és továbbugrásra. A rejtett kamra szélérõl egy sima ugrással ugorjunk bele a vízbe. (Ha leesünk a "potyogó padlóról", és kihagyjuk a rejtett kamrát, akkor is a vízben landolunk.) Ússzunk át a víz alatt, és az utolsó terembe érkezünk. Ekkor ismét elõkerül Jacqueline Natla, aki idõközben nagy átalakuláson ment át. Miután lelõttük, az akciófilmek íratlan szabályai szerint felkel, és újra ránk támad. Küldjük a padlóra ismét, és végleg ott is marad. (A második részig biztosan. ) Másszunk be a nagyobb sziklakupac mögötti járatba (több járat is van a csarnokban, de a többiben csak bonusz van, aminek persze nagy hasznát vesszük harc közben). Innen már egyszerû a játék, és veszélytelen annak, aki idáig el tudott vergõdni. (Csak a nyakunkat törhetjük ki, más baj nem érhet minket. ) Amikor kijövünk a járatból, az oszlopokon ugráljuk át a következõ járatba. Ezt ismételgessük addig, amíg fel nem jutunk a tetõ alá. Ugorjunk át a díszes járat alatti párkányra, másszunk fel, és csússzunk le a járatban található nagy csúszdán.

 

Vége.

Írta: TranSam

Videó-végigjátszás: Tomb Raider Collector

Szövegkönyv: bodlac

 

Twitter response: "Could not authenticate you."