A Rise of the Tomb Raider újdonságairól

Azoknak, akiknek már volt szerencséjük kipróbálni a Rise of the Tomb Raider-t nemigen lesz újdonság, de azok számára, akik még várnak, a PC verzió megjelenésének közeledtével készítettünk egy kis kedvcsinálót.

Nem csupán a látvány terén, avagy grafikailag lett jobb az új rész, hanem új gameplay elemekkel is megtűzdelték. A játék hozza a korábbi formulát, de épp elég újdonság akad benne ahhoz, hogy friss élményben legyen részünk.

00-mountain.jpg

Nem titok, hogy az új reboot sorozat arról szól, hogy miként lett Lara egyszerű diáklányból Tomb Raider, azaz Sírrabló. A Tomb Raider 2013-ban tanúi lehettük, miként vált kedvenc hősnőnk igazi túlélővé, azonban az új epizódban már a Szentháromság által sokkal nagyobb veszedelemmel kerül szembe. Céljuk a halhatatlanság titkának megszerzése, és nem lesznek szégyellősek, ha céljuk eléréséhez szükséges eszközökben kell majd válogatniuk! Éppen emiatt Larának muszáj kibővítenie a repertoárját, hogy eredményesen vehesse fel velük a harcot, hiszen nemcsak velük kell majd szembenéznie, hanem Szibéria kegyetlen vadonjával is. Kalandja során ősi sírokat és elfeledett katakombákat kell bejárnia, és túl kell járnia ellenfelei eszén is.

A Crystal Dynamics a rajongók kéréseit, észrevételeit figyelembe véve több hiányolt és új elemet vitt a játékba. Visszatért az úszás, a kötélen lengés, a halálos csapdák, Lara ismét tud sprintelni, és ezúttal sokkal nagyobb figyelem övezi a sírokat.

(További információkért, egyedi képekért olvass tovább!)

Azon túl, hogy Lara több sírt kutathat át, immáron komplexebb fejtörőkre is számíthatunk, ám a sírok felkutatása sem egyszerű feladat. Már némely sírbejárat megtalálása is kisebb kihívást jelenthet, és bizonyos eszközök megszerzésére is szükség lehet a bejutáshoz. A sírok rejtvényeit megfejtve immár nem csupán nyersanyagokat kaphatunk, hanem egy-egy kódex által különleges, ősi képességekre tehetünk szert. 01-codex.jpg

Az egyik legfőbb újítás, hogy a területek átlagos nagysága kétszer, de akár háromszor is nagyobb lett a széria előző részében szereplő területekhez képest. Rengeteg gyűjtögetnivaló van, melyet egy kicsit izgalmasabb formába öntöttek. Mivel barangolásaink során két gazdag múltú, idegen országban (Szíria és Szibéria) is megfordulunk, ezért lehetőségünk lesz egy kicsit a nyelvi ismereteinket is fejleszteni, aminek következtében képessé válunk elfeledett nyelvek és ősi szövegek lefordítására, megértésére is. A falfestmények feliratainak megvizsgálásával mélyebb tudásra tehetünk szert görög, mongol és orosz nyelvből, mely által rejtett kincseket fedezhetünk fel. Emellett rengeteg dokumentum is fellelhető az egész játékban, ezeket mindenképpen érdemes elolvasni, ugyanis kiváló hátteret nyújtanak a játék történetéhez.

És hogy ne csak egy nagy üres terület legyen bejárható, a Tomb Raider játékok sorában először megjelentek a mellékküldetések, melyek kihatnak a játékmenetre is. Nem mindenki bizonyul ellenfélnek, úton-útfélen Lara belebotlik néhány segítségre váró emberbe, akik kéréseit teljesítve értékes jutalmakra tehetünk szert.

02-snow.jpg 02-tomb.jpg

Lara szibériai körútja nem lesz fenékig tejfel, ezért a túlélés reményében minden rendelkezésére álló eszközt be kell majd vetnie. Elemi fontosságú lesz a vadászat és gyűjtögetés, hiszen azok segítségével tudunk majd különböző hasznos tárgyakat, felszerelést, gyógyszert és speciális lőszertípusokat készíteni. Kezdetben ugyan ismét előtérbe kerül a túlélés, de Lara immár könnyedén megállja a helyét a vadonban, és megannyi lehetősége lesz, hogy különböző módszerekkel tegye el láb alól azt, aki az útjába kerül. Kiemelt szerep jut a lopakodásnak, nem minden esetben éri meg ajtóstul rontani a házba. A bokrokban megbújva, a környezetben található eldobható tárgyakkal kiválóan át lehet osonni az ellenfél katonái által elárasztott területeken. Sőt, a fára mászás és úszás is újabb lehetőségeket nyújt, nem csak olyan területekre juthatunk el általuk, hanem kivégezhetjük ellenfeleinket lesből, a fáról leugorva, vagy pedig a víz alá is ránthatjuk őket.

03-underwater.jpg
A nagyobb kihívást kedvelőknek egy új nehézségi fokozat is került a játékba „Túlélő” (Survivor) néven. Ezen a nehézségen játszva az ellenfelek sokkal könnyebben észrevehetnek, életerejük nagyobb, a fejlesztések drágábbak, és Lara életereje nem regenerálódik automatikusan, hanem az összeszedett nyersanyagokból kell felgyógyítanunk magunkat (hasonlóan a régebbi játékok medipack rendszeréhez).

Mindezek által egy legalább 25-30 órán át ívelő kalandnak nézünk elébe, ami a pörgős történet mellett izgalmas rejtvényekkel, sokoldalú harccal és megannyi extra élménnyel kecsegtet, hogy utána tűkön ülve várhassuk a következőt.

Végül, de nem utolsó sorban hatalmas köszönet a Crystal Dynamics-nek és a Microsoftnak, hogy lehetővé tették, hogy kipróbálhassuk a Rise of the Tomb Raider-t!


További screenshotok a játékból (többnyire csak a hivatalosan megjelent képek és trailerek helyszínei szerepelnek a képeken, spoilert nem tartalmaznak, így nyugodtan megtekinthetők):

 

 

Ettől a ponttól lefelé csak saját felelősségre!

A képek nem tartalmaznak spoilert a történetből, de még korábban nem látott helyszínek szerepelhetnek rajtuk!


A cikk képei az Xbox One verzióból származnak.

Twitter response: "Could not authenticate you."