Tomb Raider 7 - Legend Végigjátszás - Bolivia, Peru

 

 

01 - Bolivia – Tiwanaku

Vigyázz, ha meghalsz, akkor visszatöltéskor újra meg kell szerezned az ereklyéket a környéken!

A bevezető videóban a fiatal Larát látjuk a mamájával egy repülőgépen.


- Csak hogy még senki nem fogott egyet sem, nem jelenti azt, hogy nem is léteznek. - magyarázza Lara édesanyjának, miközben a füzetébe rajzolt jetiket mutatja meg neki.
- Ez nagyon is igaz, de talán nem is akarják, hogy megtalálják őket. Úgy hallottam nagyon vadak.
- A jetik csak vadnak is néznek ki. Biztos nem szeretnek állandóan fázni. Én sem szeretnék.
- Neked sosem kell fáznod, kicsi Larám, ha nem akarsz. - nyugtatja meg a lányt édesanyja. Ebben a pillanatban Lara észreveszi, hogy kigyulladt a gép egyik hajtóműve.
- Nézd!
- Henry, mi történik? - kiált Lady Croft a pilótafülke irányába.
- Lady Croft, maradjanak ülve!

...vészhelyzet ... vészhelyzet... itt BT229 ... elvesztettük az egyik oldalsó hajtóművet ... próbálom elzárni az üzemanyagot

- Le fogunk zuhanni?- kérdi Lara ijedten.
- Nem, hacsak feltétlenül nem szükséges. - hangzik anyjától a diplomatikus válasz.

... a jobb hajtómű nem reagál ... a stabilizátor beragadt ... kirúg a kormány ... vesztettünk a magasságból ... orral előre zuhanunk - hangzik a pilótafülke irányából.

- Csukd be a szemed, kicsim.
- Nem akarom becsukni.

A gép a hóba csapódik.

 






 

Mentések:

Mentések--Savegames Full Rewards:

Time Trial Full mentések--Time Trial Savegames

 

  • Felvehető cuccok: Géppisztoly, gépkarabély, medipackok, lőszerek.
  • Ellenségek: Zsoldosok, jaguárok.
  • Arany ereklye: 1
  • Ezüst ereklye: 5
  • Bronz ereklye: 10

 

Visszamentünk a jelenbe, ahol Lara sziklát mászik, mindenféle felszerelés nélkül, jó magasan. Közben ugrándozik ide-oda és beszél a headseten keresztül Zippel és Alisterrel.

- Hé Lara, azt hiszem direkt hagytad otthon a mászó felszerelést. - viccelődik Zip a rádióban.
- Hogy jut ilyen eszedbe? De igazán Zip, olyan ez, mint felmenni egy lépcsősoron, csak sokkal kevésbé unalmas.
- Ja, de engem mindig elkap a hányinger, mikor lenézel. Hé, Alister is visszatért! Kapj fel egy headsetet.
- Ilyen hamar visszaértél... Firenzéből, igaz? - kérdi Lara.
- Az utolsó pillanatban Genova mellett döntöttünk. A disszertációm sosem lesz kész ezzel a sebességgel, de ez nem lényeg. Mit csinálsz Bolíviában? - érdeklődik Alister.
- Emelkedek. Alister, o Tiwanaku, egy bájos pre-inka civilizáció, jelenleg romokban.
- Örvendek. - mondja Alister.

Mikor Lara felér a fennsíkra, elmagyarázza jövetele célját a többieknek.

- Keresek bizonyos ereklyéket,... most már egy ideje, és egy La Paz-ban dolgozó régi barátomtól ígéretes tippet kaptam. - ecseteli Lara miért vállalkozott a sziklamászásra.
- Miféle ereklyét? - kérdi Alister.
- Egy díszes kőemelvényt, egyebek mellett.
- Egy nagykövet, de nem mondja meg miért. - Zip.
- Na jó, de akkor nem lenne min izgulnotok.

Szemben, a szikla mögött megtalálod az első jutalmadat, az 1. Bronz ereklyét.

Most menj fel a sziklára, ugorj át a szemköztire, és a sziklatömb mögött meg is van a 2. Bronz ereklye.

Ugrás a vízbe, tanulj meg úszni. :) (ugrásgomb felfelé-guggolás gomb lefelé, ha gyorsúszást akarsz, akkor nyomd az akciógombot is az előre mellé) Ússz át a túlpartra, mássz a partra, és fel a sziklára.

- Ez csodás volt! - mondja Lara, mikor kimászik a vízből.
- Hé, tedd meg, hogy ránézel a PDA-dra. - kéri Zip Larát.
- Még mindig működik, ha ezért kérted.
- Remek. Mondták, hogy vízálló, gond nélkül bírnia kell, ha úszol benne. Ha csak le nem meríted, mert akkor várnod kell egy órát.

Told, lökd le a sziklát a mélybe, (előre+akció) ugrás át a szemközti oldalra, mássz fel a liánon, ugrás a jobb oldalira, majd jobbra, a sziklára. Ugrás a következő liánra.

- Rosszul leszek a képtől, ha tovább lengesz, Lara. - panaszkodik Alister.
- Akkor ne nézz a képernyőre. - tanácsolja Lara.

Balra elfordulva a liánon, ugorj be a szikla átjáróba. Meg is fogod ott találni az 1. Ezüst ereklyét.

Menj tovább, és kiérsz a szabadba. Ugrás át a túloldalra, és kapaszkodj fel a sziklaperemre. Csimpizz balra, ugrás a hátad mögötti sziklára, a vízesésnél, majd irány felfelé a kis folyón. Ha gyorsabb kapaszkodást akarsz, akkor nyomkodd az akciógombot.

- Óvatosan! - aggodalmaskodik Zip.
- Lélegezz mélyeket, Zip. Különben hosszú útnak nézünk elébe. - próbálja Lara elejét venni az anyáskodásnak.
- Elfelejtettem, hogy ilyen optimista vagy.

Vigyázz, egy sziklagolyó akar kilapítani. Lőj bele, vagy térj ki előle, ha veled szemben megindul.

- Hát, ez elég közel volt. - jegyzi meg Zip.

Ugorj az első faág baloldalára, majd a következőre, kapd el a sziklaperemet, ugrás jobbra, és észreveszed az első zsoldost.

- Értem. ... Itt vagyok, de nem látok semmilyen sziklamászót. ... Nem tudom kérdés nélkül lelőni, ha nem is látom. ... Rákészültem, hogy valakit le kell szednem ma, erre semmi - jön nekem egyel.

Jóhogy, megmondom magának Rutlandnak is, mondom, add csak neki a rádiót. De ez különben is mesterlövész munka. Láttad a sziklákat odalent, nincs, aki felmászna ide. Kérdezd Sanchezt. ... Nincs itt senki, csak az idióta ikrek feljebb, úgy, hogy mindent lelövök, ami mozog. Mond meg nekik maradjanak a seggükön, vagy koporsóban mennek haza. Nem fogok igazolványokat kérni.

Lődd le a francba a fickót, vagy akár a ráugrásos gyilkolást is alkalmazhatod. Kétszer megnyomod az ugrást, és fejbe lövöd szépen. Ezt hívják ebben a játékban Bullet Time-nak. De le is rúghatod. Ha a közelébe érsz, nyomd meg az akciógombot, és Lara lerúgja a fickót. Kár, hogy lefejelni nem tudja, megnézném. :)

- Van ötleted, hogy kicsoda vagy kinek dolgozik? - kérdi Zip.
- Gőzöm sincs. Szándékosan azonosíthatatlan.- válaszol Lara.
- Az jó vagy rossz?
- Az ilyen szándékosság sosem jó.

Balra megtalálod a következő jutalmat, ez a 3. Bronz ereklye.

Ugorva kapaszkodj fel a sziklaperemre, csimpizz jobbra, és mássz fel. Lökd le a tömböt, az ráesik a kidőlt fára, így a felemelkedett ágon át feljutsz a magasabb sziklára. Rántsd ki a faragott kerek útakadályt a csáklyáddal, és menj át mögötte.

- Istenre esküszöm
- Szóval mi, kiugrott és elkezdett himbálózni?
- Háát, körbetáncolt. Rikoltozott vagy kiabált, ilyesmi.
- Hát én jól seggbe rúgtam volna.
- Hát, mindegy. Mikor nekem ugrott rikoltozva, makogva, ez jutott először eszembe. Bumm, a szemei közé pöcköltem.
- És elkezdte szívni?
- Azt akarta. A majmok hozzászoknak, megőrülnek, ha cigizni látnak. A legviccesebb dolog volt, amit valaha láttam.
- Hiszem, ha látom.
- Istenemre esküszöm.

Nyírd ki, ahogy akarod a két fickót, és kutasd át a zsebüket utána. Igen, ez hullarablás, de kell nekünk, amit hátrahagynak. :)

- Kik voltak ezek a fickók? - kérdi Zip.
- A kérdés az, miért fáradnak azzal, hogy romokat őrizzenek. - találja fején a szöget Alister.
- Pontosan. - mondja Lara.

Kapaszkodj fel a sziklaperemre, és csimpizz balra, de igyekezned kell, gyorsítsd be magadat az akciógombbal, mert leszakadnak a sziklaperemek. Most ugorj a mögötted levő sziklára, mássz át a baloldalára. Onnan balra ugorj, mássz fel, majd a kötélen át juss a túloldalra. Kapaszkodj fel a vízesés mögötti beugróba, ott leled meg a következő jutalmadat, a 4. Bronz ereklyét.

Menj tovább, két rúdon pörgés után nyírd ki a következő fegyverest, majd a csáklyával juss át a kis szakadékon. Lehet csáklyázni, de legegyszerűbb, ha az ugrást nyomod meg kétszer. Balra nézz fel, ott látod a következő jutalmadat, amit csáklyával tudsz a magadévá tenni. Ez az 5. Bronz ereklye.

Egy templomhoz értél, és fegyveresek jelennek meg.

- Hát nem gyönyörű? Újra fülig szerelmes leszek. - lelkendezik Lara, mikor megpillantja a romokat.
- Minden romra ezt mondod. - próbál ünnepet rontani Zip.
- Irtó szerencsés lány vagyok. ... És itt jönnek az átkozott turisták, hogy elrontsák az egészet. - folytatja Lara, mikor megjelenik a képben egy fekete helikopter.
- A kamera felbontása nem elég jó ehhez. Mit látsz? - kérdi Zip.
- Fegyvereseket. A kinézetük alapján zsoldosok.
- Mit csinálnak azok ott?
- Bajba kerülnek. - jelenti ki Lara magabiztosan.

Végezz a fegyveresekkel. Úgy is lehet, hogy a mellettük levő oszlopot lövöd, így az rájuk esvén kilapítja őket. A legtutibb kinyírás, ha kétszer megnyomod az ugrást, és amikor megjelenik a piros kör, akkor egy lövéssel kampeca nekik. Ha kész vagy, a lenti részen találod egy beugróban a 6. Bronz ereklyét.

És egy kicsit átkutatva a környéket, egy másik szikla mögött leled a 7. Bronz ereklyét.

Ha a templom előttiekkel is végeztél, menj fel kicsit a lépcsőn, menj balra, és lődd szét a falat. Ott lesz a 2. Ezüst ereklye.

Irány most már be a templomba. Ne aggódj, az újabb két fickó már a látványodtól is berezel, inkább választják a csapdát, mint a veled való szerelmes pillantást. :)

- Uhhh, ez véglegesnek hangzott. - jegyzi meg Zip.
- Az ironikus halál mindig fájdalmas. Amatőrök. - mondja cinikusan Lara.

Te is jól vigyázz. Észrevehető a csapda, világosabb a padlólap. Juss át hát felette a csáklyáddal, de be kell lengetned is ahhoz, hogy sikerüljön.

- Lara! ............ Örülök, hogy talpra estél. - mondja Zip fellélegezve, mikor Lara átjut a csapdán.
- Hasznos készség a túléléshez. - ravaszkodik Lara.

Balra menve megtaláltad a 8. Bronz ereklyét.

- Mire szolgálhatott ez? - csodálkozik Zip.
- Valószínűleg súlyos tárgyakat szállítottak vele a hegy gyomrába. Az ősi építészeknek néha alagutakat kellett fúrniuk a keményebb kőzet mellett. - osztja meg tudását Zip tanulatlan kollégájával.

Ugorj az első láncra, mássz fel, majd a baloldalira, onnan pedig a fali átjáróba. Igyekezned kell, mert a második lánc elkezd süllyedni veled. Az átjáró túloldalán mássz le a láncon, és a folyosó végén ugrás a vízbe. Tudod, a guggolással mész mélyebbre, az ugrással jössz a felszínre. Kis úszás után menj fel, mert ott rejtőzik a 9. Bronz ereklye.

Továbbúszás, majd kimászva a vízből, egy jaguár kinyírása következik.

- Ez egy jaguár? Rejtély hogy miért támadnak a ragadozók maguknál nagyobb prédára. - viccelődik Zip.
- És sajnálatos. - szánakozik Lara.

Most mozgó falon kell átjutnod. A következőnél fogd meg a ketrecet, és told magad előtt, így jutsz át a falakon.

- Az... az egy majom vagy egy ember koponyája? Borzongató. - mondja Zip viszolyogva.

Lara elhúzza a ládát, majd a mozgó kőtömbök közé tolva utat nyit azok között.

- Ügyes! - ismeri el Zip.

Egy hatalmas terembe értél, a kapu bezáródik a hátad mögött. Nincs mese, tovább kell menni valahogy.

- Úgy tűnik, előre fogsz menni. - mondja Zip mikor a teremben bezárul Lara mögött az ajtó.
- Igen, de hogy? - kérdi Alister.
- Türelemmel és kitartással. - mondja Lara.

Először is menj jobbra, kapaszkodj fel az utolsó, a lánc mögötti fali beugróba, és meg is van a 10. Bronz ereklye.

Valahogy ki kell nyitni a szemközt levő ajtót.

Told a ketrecet az első súlykapcsolóra. Lent öld meg a jaguárt, majd lemenve a baloldalon húzd ki a ketrecet a két karú inga alól, és told rá.

- Valaki rossz helyet választott a vadászatra. - mondja Lara mikor lelőtte a jaguárt, ezúttal már kevesebb szánalommal a hangjában.
- Ez a hely bizarr és bonyolult is. - mondja Zip, ahogy a kamerán keresztül többet látnak a teremből.
- Valószínűleg nem volt az, mikor teljesen be volt rendezve. A lecsupaszított verziót látjuk, ami ezer év után megmaradt. - mondja Alister.

A középső emelvényről ugorj az inga másik oldalára, így felrepíted a ketrecet a felső részre. Told rá a másik súlykapcsolóra. A másik oldalon is van egy inga, juttasd fel azt is, és told a harmadik súlykapcsolóra, így az ajtó felemelkedik.

Ha viszont az aranyat is meg akarod találni, ne így tégy, vagy folytasd így: Húzd le a baloldali ketrecet a súlykapcsolóról, majd állj rá, de csak addig, amíg félig megy fel az ajtó. Ez fontos. Ha így tettél, majd balra, ugrás a láncra, onnan a fali peremre. Ugrás feljebb, csimpi jobbra, és mássz fel. A láncot elkapva juss át a túloldalra, majd a fali rúdon keresztül eljutsz a félig kinyitott ajtóhoz. Még ne menj át rajta. Menj át a túloldalra, juss fel ott is a lánchoz, és átkapaszkodva rajta meg is van a 3. Ezüst ereklye.

Irány vissza az ajtóhoz. Mellette kapaszkodj fel az oszlopra, ugrás feljebb, majd az ajtóra. Ott is feljebb ugrálva megszerezheted a pálya egyetlen Arany ereklyéjét.

Most már elhagyhatod a termet.

Egy kis interaktív feladat következik. A film megmutatja, mit kell nyomnod. PC-n először a lefelét, majd a felfelét, és meg is oldottad a feladatot. Az ajtó bezárult mögötted.

- Az istenit! Futás! - kiáltja Zip mikor megindul a padló Lara lába alatt - ... Egyben vagy még?
- Még lélegzem, igen!

Egy mély teremhez értél. Még fentről nyírd ki az idetévedt jaguárt, majd lekapaszkodva a fali peremeken jutsz le. Told be teljesen a világosabb színű kőtömböt, és végigmenve a járaton megtalálod a 4. Ezüst ereklyét.

Menj vissza a terembe.

- Ez a fogas birodalom központja. - viccelődik Zip.
- Nem szerepel ilyen az irodalomban, de nekem úgy tűnik ceremoniális jellegű a hely. - okoskodik Alister.
- Ha így állunk, akkor ez nem az a ceremónia, amit látni szeretnék. - mondja Lara.

Menj fel jobbra, a kis magaslatra, és ugorj rá az első forgó állványra, ami egy kínzóeszköz volt hajdanán. Az elfordul, így ugrás a következőre, majd a harmadikról a fali peremre. Csimpi jobbra, ugrás jobbra, a másik peremre. NE mássz tovább, mindjárt ugrás hátra a forgó rúdra, majd az elfordul, és beugorhatsz a fali beugróba, ahol meg is van az 5. Ezüst ereklyét.

Ha tovább kapaszkodnál, akkor a forgó kínzóeszköz másik rúdjára tudnál átkapaszkodni, arról viszont nem tudsz az ezüsthöz bejutni. No, ha sikerült, ugrás vissza a rúdra, majd a fali peremre, onnan jobbra, majd felfelé, végül balra kapaszkodva fel is értél a folyosóra. Egy függőhídhoz értél, ami egy katonákkal megrakott térre vezet, kőoszlopokkal tarkítva. Emlékek tornyosulnak fel a fejedben.

- Lara, találtál valamit a tűzre? - kérdi édesanyja, miközben a kis Lara az ősi szerkezettel machinál. Mikor megérinti a kardot, az működésbe lép.
- Lara, mit csinálsz? Állj hátrébb! Mi az?
- Van valami a fényben. - mondja Lara.
- Maradj itt! ... Hogyan? Ki vagy? ... Mi? Mit akarsz a lányomtól? ... Maradj távol tőle, nem akart ártani neked. - mondja Lady Croft a szerkezetben feltűnt alaknak.
- Anya, mi történik? Ki van ott?
- Istenem, ne! - kiált fel Lady Croft, kihúzza a kardot a kőből, majd a szerteáradó heves fényárban eltűnik
- Anya! Anya! - kiabál a magára maradt Lara, majd a rúnákon látott jeleket a füzetébe másolja, és a jetis lapot hátrahagyva távozik.

A videó most a jelenbe visz vissza, ahol már észrevették Larát a katonák, és tüzelni kezdtek rá. James Rutland megálljt parancsol a katonáinak, és tárgyalni kezd Larával.

- Tüzet szüntess! ... Lara Croft, reméltem, hogy találkozunk. ... Nyugi, csak beszélünk.
- Hallgatom. - mondja Lara.
- Megtalálta ennek egy darabját? ... Emiatt jött ide? - kérdi Rutland egy furcsa tárgyat felmutatva.
- Hol találta azt?
- Az nem számít. A lényeg, hogy mire képes. ... Ön tudja? - faggatózik Rutland.
- Hogy mit tudok az az én dolgom. - rejtélyeskedik Lara.
- Szóval nem. Eszerint nincs is a birtokában egy másik darab. Amanda mondta, hogy felületes. Jobban kellett volna figyelnie Paraisoban. - mondja Rutland, és megindul vissza a helikopteréhez.
- Amanda? Amanda halott. Mi az ördögöt tud maga Paraisoról?
- Végeztünk a csevejjel. - mondja Rutland a zsoldosainak, akik ismét tűz alá veszik Larát.

Juss át a hídon gyorsan, mielőtt rommá lőné a helikopter. Végezz a túloldalon a fegyveresekkel.

- Több van belőle. Apa, igazad volt. - mondja Lara, megvizsgálva a követ.
- Mi az? - értetlenkedik Zip.
- Maradjatok éberek, srácok. Még áll egy kis munka előttünk.
- És a küldetés folytatódik, emiatt nem panaszkodhatunk.

Jutalmak a Time Trialért:

  • Ouftit - Sport Green
  • Special - Show Enemy Health

Jutalmak az ereklyék megszerzéséért:

  • Cinematics - 10 bejátszás
  • Character Profiles - Lara Croft
  • Location Concepts - Bolivia
  • Object Models - Bolivia
  • Outfits - Legend, Union Jack, Sport

 

Végigjátszás: OBig

Szöveg: bodlac

Videó végigjátszás: cesaritox09

 

 

Anglia – Croft birtok:

 


- OK, ki volt az? - kérdi Lara.
- Hallottál az amerikai Rutlandokról, igaz? Ő volt a szenátor kisebbik fia, James Rutland. A West Pointon tanult, aztán ... ennyit tudunk arról, mivel foglalkozik. - mondja Zip.
- Keresd vissza a felvételt! - kéri Lara Zipet.
- Isten hozta itthon, Lady Croft! Ki- vagy bepakolni kell a kézipoggyászát? - kérdi Winston szolgálatkészen.
- Winston, nézd meg ezt. Majdnem azonos, csak más az elrendezése. - mutatja Lara a tiwanakui rúnákról készített felvételt a monitoron.
- Mivel azonos? - kérdi a most betoppanó Alister.
- Valamivel, amit nagyon régen láttam Nepálban. Mérföldekre bármilyen pre-inka kultúrától.
- És úgy hiszi, ez a kard egy darabja. - kérdi Winston a képernyőre bökve.
- Milyen kardé? - kérdi Alister.
- Valószínűbb, hogy egy másik ugyanabból a fajtából. Zip, te próbálj meg mindent kideríteni, amit csak lehet erről a Rutlandról. Leginkább azt, hogy hol lehet most. - adja ki az utasítást Lara.
- Próbáld Perut. Beszélt Paraisóról. - javasolja Zip.
- Utalt arra, hogy ott meg lehet tudni valamit a tárgyról. - helyesel Lara.
- Azt mondta voltál Paraisóban. Mi történt ott? És kicsoda Amanda? - dőlnek a kérdések Alisterből.
- Alister, nézd át ezeket a képeket, meglátjuk, mire jutsz! Zip, hívd fel Anaya-át, tudd meg, hogy tud-e velem találkozni Paraisóban szombat reggel.

02 - Peru - Return to Paraiso:

Vigyázz, ha meghalsz, akkor visszatöltéskor újra meg kell szerezned az ereklyéket a környéken!






Mentések:

Mentések--Savegames Full Rewards:

Time TrialFull mentések--Time Trial Savegames

  • Felvehető cuccok: Gránát, gépkarabély, sörétes puska, medipackok, lőszerek.
  • Ellenségek: Zsoldosok.
  • Arany ereklye: 1
  • Ezüst ereklye: 2
  • Bronz ereklye: 8

Paraisóban kezdődik ez a pálya, egy putris, romos kis faluban. Úgy néz ki, mindenki beijedt Lara láttán, mert elnéptelenedett az utca pillanatok alatt.

- Úgy tűnik, nem nagyon rajonganak itt a látogatókért manapság. - jegyzi meg Lara.
- Hé, te jöttél fegyverrel. - emlékezteti Zip.
- Nem hibáztathatsz azért, mert értek a kiegészítőkhöz. - viccelődik Lara. - Van valami hír Anaya-ról?
- Azt mondta a szobornál találkozik veled, a piactéren.
- Legalább négyszemközt beszélhetünk. - utal Lara a házakba húzódó lakosokra.

Menj jobbra, és a balra, a ház mellett levő ládán keresztül feljutsz a tetőre. Menj át a ház másik oldalára, majd a lámpavasat megcsáklyázva átjutsz a túloldali házra. Ugorj le a kis udvarba, és felveheted az 1. Bronz ereklyét.

Told a ládát a kerítéshez, így visszajutsz a térre. A bábun gyakorolhatsz egy kicsit, a rúgást, közelharcot. A labdát, ha berúgod a kapuba, láthatatlan közönség ujjong, hogy Góóóóóól! Kis poén is kell a kalandba. :)

Menj, keresd meg a főtéren a lovas szobrot, és találkozol régi barátnőddel, Anayaval.

- Hello Lara. Gondolom észrevetted, hogy egy perce még nem voltak ilyen kihaltak az utcák. - üdvözli Larát Anaya.
- Pedig annyira igyekszem ismerkedni. - ironizál Lara. – Remélem, én ijesztem el őket, nem valami más.
- Nincs itt semmi. Csak egy rakás törött cserép, és régi barátok tetemei. Ha tudtam volna, hogy ide fog vezetni, sosem beszéltem volna neked Bolíviáról. - mondja Anaya keserűen.
- Mégis itt vagy.
- La Paz nincs túl messze.
- Ahogy a múlt sem.
- Lara! - kiált Anaya, mikor a kapun áttörve behajt a piactérre egy teherautó.
- Menj! Majd utolérlek.
- Zip, hívd fel Anayát a mobilján, mond meg neki, hogy utána megyek, ha ezzel itt végeztem.

Kösd fel a gatyót, nagy harc következik. Teherautóval érkeznek a bestiák, és több hullámban. Használj ki minden olyan tárgyat, ami robban, úgy könnyebb dolgod lesz. Ha az összes elfogyott, akkor a kis bódén keresztül feljutsz egy teraszra, majd két rúdon át a másikra, ahol meg is találtad a 2. Bronz ereklyét.

Csússz le a kötélen, lent a teherautóval szemközti épület mögött leled meg a 3. Bronz ereklyét.

Mássz fel a zászlótartó rúdon, ugrás az erkélyre, rúgd be az ajtót, és meg is van az 1. Ezüst ereklye.

A csáklya segítségével juss át a szemközti erkélyre, és vedd fel, amit a lelőtt fickó hátrahagyott. Új fegyvereid vannak, a shotgun, és a gránátok. Menj be a szobába, végezz a fickóval és vedd fel a gránátokat. Ezeket egy külön gombbal tudod eldobni. Fontos az is, mindig csak egy fegyvered lehet a pisztoly mellett, választanod kell mindig. Továbbmenve egy gépkocsira szerelt géppuska is megjelenik. Lődd le a kezelőjét, ugorj fel helyette, és adj a többieknek azzal. Kihasználhatod a villanyoszlopot is, döntsd rá a fickókra. A kis elárusító bódéval szemközti sikátorban találod meg lent, a teherautóval szemközti épület mögött a 4. Bronz ereklyét.

Menj most már a motorhoz, és szállj fel rá, hagyd itt ezt a porfészket. Egyszerű a kezelése, akciógombbal ülsz fel rá, az előrével gyorsítasz, a hátrafelével lassítasz, illetve mész hátra.

- Anaya hívott a mobilján. Üldözik a zsoldosok. - tájékoztatja Zip Larát.
- Mond neki, hogy indulok.
- Rendben.

Igyekezned kell, hogy megmentsd a barátnődet, nincs idő totojázni.

- Anaya azt mondja, behozzák. Sietned kell! Siess Lara, Anaya azt mondja, közelednek hozzá! Nyomd neki, ilyen sebességgel sosem éred utol Anayát! - buzdít Zip.

[- Lara, megszakadt a kapcsolat Anayával. A telefonja süket. Azt hiszem egy lövést hallottam. - mondja Zip, ha elkésnénk.]

Egyfolytában nyomd az előrét, és lőj folyamatosan. Te csak azzal törődj, hogy kikerüld az akadályokat, lehetőleg vedd fel a medipackokat, és persze az égő hídról se zuhanj le. Közben tenyerelj rá a lövő gombra. :) Arra azért vigyázz, ha lelövöd a motorost, a motorja is bajt okozhat.

- Felrobbantották a hidat! - mondja Lara a rádióba.
- Nyomd neki, Lara! Hűha!

A teherautókkal is vigyázz, kerüld ki a leeső ládákat, majd lődd le a platón utazó turistákat is. :)

- Na most mi lesz? Hogyan éred el? A kamionok beszorítanak, legyél óvatos. - mondja Zip.

Hajts fel a platóra, és a bejátszásban látod, megmentetted a barátnődet.

Mikor Anaya észreveszi Larát a teherautó tetején, lefékez, Lara pedig átugrik a Jeepbe, miközben még a teherautó sofőrjét is lelövi. Hamarosan megérkeznek egy ásatás helyszínére.

- Nem sokat változott. - jegyzi meg Lara.
- Miért is számítana már az a pár év, ami a több mint ezerhez még hozzáadódik.
- Van valami, amit nem mondtam meg. Azt hiszem Amanda nem halt meg odalent.
- Erről van szó? Lezárásról?
- Nem mindig erről van szó? Felássuk a múltat, hogy megérthessük?
- Én mérnök vagyok Lara, a jövőnek építek. Nem vájkálok a múltban.
- Majd fogsz egy nap, végül mindenki azt teszi. - mondja Lara, és gondolatai visszakalandoznak a múltba, mikor diákként jártak itt....
-Lara, gyere le te lógós. - mondja a szőke Amanda. - Jason azt mondta közel vagyunk a célhoz.
- Egy perc, Amanda. Van néhány szerkezeti problémánk. - mondja Lara, a darut vizsgálva.
- Gyere csak le. - biztatja újra Amanda, és leereszkedik a kötélen. Lara végül követi, a kötél leszakad.
- Elszakadt a kötél? - kérdi Amanda.

Egy ásatáshoz érkeztetek. Leszakad a kötél, és a mélybe zuhansz. Nincs semmi bajod, max egy bokaficam, indulj hát el. Nem a jelenben, a múltban vagy most.

Guggolva juss át a résen, majd a víznyelő fölött a csövön kapaszkodva jutsz át.

- Úgy látszik nincs világítás, remélem hoztál fáklyákat. - kiált hátra Amanda.
- A pallók a víznyelő felett eltörtek, úgyhogy függeszkedned kell. - tanácsolja Amanda.
- Lemaradtál! - húzza Amanda Larát.
- Te olyan turista vagy! - vág vissza Lara.

Valami megtámadja Amandát, de előtted beomlik a járat, más utat kell választanod.

- Aaaaaah! Eva! - kiabál riadtan Amanda.
- Mi történt? Amanda! Amanda, hallasz? Amanda!

Visszafordulva menj balra, át a kapu alatt, és megtalálod Sarah holttestét.

- Ó Sarah, Istenem, mi történt! - szörnyülködik Lara.

Told a ládát a súlykapcsolóra, annak jobb oldalára, majd rajta keresztül ugrás a rúdra, és a szemközti sziklapárkányra, ahol meg is van az 5. Bronz ereklye.

Ugrás a jobb oldali falon levő peremre, csimpi balra, és ugrás a járatba. A fene egye meg, újabb barátra leltünk, de ez is halott. Mi történik itt?

- Istenem! - szörnyülködik Lara meglátva az újabb tetemet.
- Lara, itt vagyok! - kiabál valaki a rács mögül.
- Kent? Mi folyik itt?
- Megölte Oscart.
- Mi ölte meg?
- Nem tudom, nem tudom. Nem láttam. Ez a kapu nem mozdul. Eressz ki innen.
- Minden rendben van. - próbálja Lara nyugtatni Kentet.
- Van felettem egy lyuk. Ki kell innen juttatnod. Siess, ki kell innen jutnunk!
- Siess Lara, vissza fog jönni!
- Tarts ki, megyek.

Menj át a lándzsáknál a jobb oldalon, gurítsd félre a kőgolyót, majd visszamenve a túloldalra, a jobb oldali sziklapárkányról ugrás a kötélre, és arról a felső párkányra. A túloldalon lecsúszva egy újabb barátot, Kentet pillantod meg, de elrohan, elrohan, a vesztébe. Most te következel.

- Jön, az istenit Lara! - pánikol Kent.
- Majdnem ott vagyok!
- Hé, azt hiszem fényt láttam! - tudósit Kent.
- Maradj ott, Kent! Lemegyek.
- Amanda! Amanda! - kiabál Kent.
- Kent! - kiált vissza Amanda.
- Ez ő! - kiált fel az immár felbátorodott Kent, és futva elindul a folyosón.
- Várj! Kent! Kent! - próbálja Lara megállítani barátját, de az nem hallgat rá, és egyenesen egy polipszerű szörny karmai közé szalad. Lara futásnak indul a szörny elől, egyszer megbotlik, de gyorsan halad tovább.

A szörny elől kell menekülnünk. Kicsit fura az irányítás, de a lényeg, ugráljuk át az akadályokat, a köveket, és a végén leugorva az alsó terembe, a szörny eltűnik a szemközti kőfalba csapódva. Menj fel balra, a párkányra, és lökd le a golyót. Lent told a súlykapcsolóra, és egy lándzsa jelenik meg. Menj vissza újra a párkányra, ugrás át a másikra. A rács mögött feltűnik Amanda. Be van gyulladva rendesen.

- Lara, Jason meghalt! Mindenki halott! - kiabálja a pánikba esett Amanda
- Van valami… nem tudom mi az. Csak annyit láttam… - elmélkedik Lara, cselekvés helyett.
- Aaaaah, neeee! - sikoltozik Amanda, majd futásnak ered, egy srác utána.
- Mami! Aaaaaaaaarrrrrrrggggggghhhhhhhhhhhh! - hangzanak a srác utolsó szavai.

Ugrás a lándzsára, majd a kötélre, onnan meg a szemközti járatba. Jobbra a sarokban felvehetjük a 6. Bronz ereklyét.

A tüskés gödör felett a csőben kapaszkodva jutunk át, majd találkozunk végre Amandával.

- Amanda!
- Azt hiszem ez a kő nyitja az ajtót. - mondja Amanda, aki egy a falba ágyazott kristályt vizsgál.
- Nem tetszik ez nekem. Biztos, hogy jól olvasod? - kérdi Lara.
- Az a dolog közeledik! Van jobb ötleted?
- Lehet, hogy az ajtó be van csapdázva!
- Mi vagyunk csapdában. Ah, Istenem! - mondja Amanda halálravártan, mivel meglátja a szörnyet. Nekiáll kihúzni a követ, eközben a szörny Larára ront, de amikor Amanda megszerzi a kristályt, eltűnik.
- Amanda, fuss! Amanda! - kiált Lara, mikor észreveszi, hogy a terem össze fog dőlni.

Menekülni kell. Lara mögött lezuhan a rács, hiába próbálja meg tartani, Amanda lába beszorult a sziklák alá. A víz ellepi őket, a sziklák is rázuhannak Amandára, beomlik az egész járat. Nincs mese, menekülni kell, kiúszni innen.

A jelenbe kapcsol át a játék. Anayával beszélgetsz.

- Hogy teljesen őszinte legyek, szerintem ez egy szörnyű ötlet. Megegyeztünk, hogy úgy hagyjuk a dolgokat, ahogy voltak. - mondja Anaya.
- Megpróbálom majd, amennyire tudom. De abból amit Rutland mondott biztos vagyok benne, hogy van odalent valami, ami rávezet, mi ölte meg anyámat. Vissza kell mennem. - érvel Lara.
- Ne próbálj ugyanazon a helyen bemenni. Be van omolva.
- A folyónak be kell oda jutnia valahogy.
- Rád hagyom, hogy rájöjj, hogyan jutsz be. Én nem tudok lemenni, sajnálom.
- Semmi baj, igazán. Ha bármi probléma adódna, hívd Zipet, ő majd hozzám kapcsol. Ne kockáztass: nem vesztem el több barátomat. - mondja Lara búcsúzóul, majd elindul az akna felé.
- Szóval, hogyan jutsz be? - kérdi Zip a rádión.
- Ugyanúgy, ahogy a viz, remélem. Ha Anaya hívna, azonnal kapcsold hozzám. Kissé aggódom, hogy egyedül hagytam.
- Majd én elszórakoztatom.

Te újra lemész, és megnézed az ásatást, de ő nem tart veled. Érthető, én se mennék. :)

A daru mögötti ládáknál megtalálod a 7. Bronz ereklyét.

A vízparton, a deszkakerítés mögött pedig a 8. Bronz ereklyét.

Ugorj a vízbe, és merülj lefelé. Ússz át a járatokon, néha levegőt is tudsz venni, és elérsz egy nagy barlangba. Oda, ahol Amanda eltűnt. Fent levegőt vehetsz, majd lemerülve nyomd meg a kék gombokat. Időre fog menni a feladat, ha már egyet megnyomtál, igyekezned kell a többivel is. Ha sikerült, a víz lement, és megtalálod a szikláknál Amanda magas szárú dorkóját. Érdekes az, hogy ki van fűzve, mintha levette volna.

- Az az, amire gondolok? - kérdi Zip.
- Ez anakronizmus. - mondja az okostojás Alister.
- Amandáé volt. - mondja Lara, mint aki szellemet látott.
- A magasszárú dorkó nem esik le ilyen könnyen az ember lábáról? - kérdi Zip.
- Ki van fűzve. Sosem képzeltem, hogy túlélhette.
- Rengeteg víz volt ott, még mindig lehet, hogy nem élte túl. - jegyzi meg Alister.

Nézz körül, mert az egyik beugróban megleled a 2. Ezüst ereklyét.

Menj át a kitört falon, és nézd meg a fali írást. Egy réges-régi történetet mesél el.

- Tiwanaku utolsó királynőjének történetét mondja el. Az apja a király volt, de ő elveszett, és egy harcos nevelte fel. Azután lett királynő, hogy a Tunupa nevű sámán rájött királyi származására. - olvassa fel Lara a feliratot.
- Tunupa egy másik neve Viracucha-nak, a teremtés istenének. - mondja Alister.
- A sámán elvitte a Titicaca-tóhoz, ahol kölcsön adta neki a botját, mely egy hatalmas erővel bíró tárgy. - folytatódik a történet.
- A mitosz szerint Viracucha eredetileg egy tóban lakott. - osztja meg tudását Alister.
- A vízvezetékszerelés istene. - poénkodik Zip.
- Népét a béke korszakába vezette. Sok évnyi bölcs és igazságos uralkodás után volt ... valamiféle hatalmi harc. Nem sokkal utána meghalt, és egy hajón a Paradicsomba vitték. - fejezi be Lara az olvasást.
- Emlékeztet valamire? - kérdi Alister.
- Igen, Arthur király mítoszára. Igen, megdöbbentő a hasonlóság. - válaszol Lara.
- Arthur király? Egy kis segítséget kérek. - kapcsolódik be a tanulatlan Zip.
- Ugyan az a történet. Egy ifjú, aki nincs tudatában királyi származásának, felemelkedik az ismeretlenségből és bölcs királlyá válik egy barátságos varázsló és a botja vagy kardja segítségével. És ezek után elviszik a Paradicsomba. - okítja Lara tudatlan barátjukat.
- Sok kultúrának vannak hasonló legendái, például, mint a vízözön. Mindenkinél meg lehet találni azt is. - mondja Alister.

Továbbmenve kapaszkodj fel a baloldali falra, majd ugrás a csáklyával, és ismét falmászás, ismét csáklyás ugrás következik. Egy terembe értél, ám a padló összeomlik alattad. Interaktív rész következik ismét, mutatja, milyen gombokat kell lenyomnod. Az előre-előre-jobbra a jó. És csak akkor, és csak egyszer nyomhatod le ezeket a gombokat.

- Lara, tűnj onnan! - kiált közbe Zip.

Ha sikerült, akkor átértünk a túloldalra, épségben.

- Huh, szép lábmunka. - ismeri el Alister.
- Köszönöm.
- Woah, döbbenetes ez a hely! Itt hasznos lehet a távcsöved RAD módja. - jegyzi meg Zip.
- Igazad lehet. - mondja Lara.

Told a kőgolyót a mellette levő, a baloldali súlykapcsolóra.

- Ez biztos elkápráztatta a falusiakat akkoriban. - lelkendezik Zip mikor megpillantja az előtörő fénynyalábot.
- Azt tudom, hogy engem elkápráztat. - mondja Lara.

Az egyik szobor kinyílik, széttárja ölelésre a karjait. :) A bejárattól nézve balra van egy alacsonyabb szobor, annak a tetején is van egy golyó. Célozd meg a csáklyával az alatta levő fénylő pontot, és lerántva a szobrot a golyó is leesik. Célozni is tudsz a csáklyával, ahogy a fegyverekkel, csak a csáklya gombot nyomod meg a lövés helyett.

- Hé, az tetszett. - elégedetlenkedik Zip.
- Szép volt, de útban is volt. - indokolja meg régészhez méltatlan tettét Lara.

Told rá a golyót most a jobb oldali kapcsolóra, és újabb szobor nyílik meg, újabb fénysugár jelenik meg. Jobbra mássz fel a szétnyílt szobor jobb oldali létráján, majd ugrás balra a szoborra, ugrálás feljebb, és feljebb, majd a baloldali létrán jutsz fel a tetejére, ahol lelökheted a harmadik golyót. Menj le, és told a golyót a harmadik, a középső súlykapcsolóra. Egy szobor emelkedik fel középen, és a két fénysugarat előrevetíti a szemközti szoborba, és megnyílik az is.

- Azt kell mondanom, le vagyok nyűgözve, Lara. Ez csodálatos. - mondja Alister.
- Nem semmi látvány. - helyesel Lara.

A szobor talapzatán is van írás.

- A királynő sámánja; kőemelvény egy beleállított karddal, azaz ebben az esetben Viracucha botja. Ezaz. - tolmácsolja Lara mit lát a talapzaton.
- Azt hiszed ugyan az, amit Tiwanakuban láttunk? - kérdi Alister.
- Több mint egy kőemelvény van, de elképzelhető.
- Szóval a sámán lenne Merlin, a bot meg... aminek Arthur kardját hívták. - igyekszik összefoglalni Zip.
- Véletlen egybeesésnek hívják. - veti közbe Alister szkeptikusan.
- Furcsa név egy kardnak. - Zip.

Mássz fel annak a szobornak az oldalán levő létrán, és felmenve a lépcsőn, a királynő szobra előtt megtalálod a keresett kard egyik darabját.

- Nézz csak rá! Gyönyörű! Olyan közel voltunk korábban! Olyan közel.
- Csodálatos, Lara. - mondja Alister.
- Nem tűnik ismerősnek a kardja?
- Ezt volt Rutlandnál. - mondja Zip.
- Leszámítva, hogy ez csak egy szertartási másolat. És ez itt mi? A hegye letört... Istenem, eszembe sem jutott volna, hogy így néz ki. Láttam ezt korábban, a Waseda Egyetemen Japánban. De nem tudtam, hogy bármi köze lenne ezekhez az ereklyékhez.
- A pokolba is, lefoglaltatom neked. - Zip.
- Nincs már ott. Shogo Takamoto ellopatta.
- Takamoto? A jakuzákkal nem jó szórakozni, Lara. - inti óvatosságra Zip.
- Nem érdekel Zip, akarom azt a darabot. Szervezz meg egy találkozót.
- OK, de ... várj egy kicsit, Anaya hív. Átkapcsolom. - mondja Zip.
- Lara, Lara hallasz? Itt vannak azok a szemetek a városból, és lemennek utánad. - suttogja Anaya a telefonba.
- Végülis ez egy sir, gondoskodom róla, hogy otthonosan érezzék itt magukat. – keménykedik Lara.
- Bocsi, nem figyeltem Anayára - szabadkozik Zip - elcsapongott a figyelmem. De úgy tűnik, egyelőre biztonságban van.
- Semmi baj, csak értesíts, ha zsoldos barátaink közelebb kerülnek hozzá.
- Rendben.
- Hogyan jön vissza, ha hiányzik a padló? - értetlenkedik Alister.
- Azt hiszem, a fenti utat kell választanom. - mondja Lara.

Kapaszkodj fel jobbra a szobron, fent ugorj át a szemközti létrára, majd felmászva ugrás a kijárat felé, a másik szoborra. A fali peremeken kapaszkodj balra, a leszakadt részen ugorj át, majd lefelé haladva az oszlopról ugorj a liánra. Fordulj el balra, az akció gombot is nyomva mássz feljebb rajta, hogy egyvonalban légy a szemközti oszlop feletti, már ép résszel. Lengesd be a kötelet, és kapd el a szemközti peremet. Balra kapaszkodva, a lépcsőnél mássz fel, menj fel jobbra és lökd le a golyót a földszintre. Juss le, és told ezt is a középső kapcsolóra. A szobor felemelkedik és felveheted alóla a pálya egyetlen Arany ereklyéjét.

Ismét juss el a liánig, de most jobbra a másik oszlopon landolj róla. Két fegyveres beszélget lent.

- Én nem látok semmit. Te?
- Gondolod leesett? Talán szerencsénk van.
- Ma nincs szerencsém.
- Hogy van a térded?
- Jó hogy kérded, szarul.
- Nem én botlottam el.
- Nem én nem tudtam megtartani azt az átkozott kötelet.
- Nedves volt.
- Nem tudom, hogy a francba tudott oda átjutni kötél nélkül ezeken a csúszós köveken és...
- Látom!
- Végezz vele!

Jobbra ugorj a másik oszlopra, majd csússz le a fickókhoz, és intézd el őket. A nagyteremben újabb fogadóbizottság van.

- Egyikük sem jelentkezik.
- Talán ki van kapcsolva a rádiójuk.
- Talán alszanak, pihiznek egyet a sárban.
- Menj és ellenőrizd le.
- Miért nem te mész?
- Csak csináld Miller, hagyd a rinyálást legalább egyszer.

Tedd őket is ad acta, majd a kötélen felmászva, átugorva a kijárathoz, mehetsz tovább, kifelé innen. Mássz fel a létrán, majd a kötélen is.

- Azt hiszem láttam egy leopárdot, nehéz megmondani.
- Jaguárt. Itt nincsenek leopárdok.
- Akkor jaguárt, nem mindegy? Láttam egy akkora pókot is, mint a kezed.
- Tarantulát.
- Te valami kartondobozban nőttél fel?
- Bocsi hogy nem tudom az összes latin nevet is. De azt tudom, ami számit.
- Csak figyelj a rossz hírekre, Einstein. Ha az a Croft feljut ide, kiloccsan az a nagy agyad a padlóra. Arra mérget vehetsz.

Fent egy egész csapatot kell kinyírnod, míg újra találkozol Anayával.

- Zip, ott van még Anaya a másik vonalon? - kérdi Lara Zipet a rádión.
- Igen.
- Mondd neki, hogy bújjon a Jeep alá! Valaki jön.

Fent is megjelenik egy katona, végezz vele, mielőtt bajt csinál.

- Remélem megtaláltad, amit kerestél, mert én soha nem jövök ide többet. - kezdi Anaya a Jeep mellett állva.
- Igazam volt. Csak ezt hagyta hátra. - mondja Lara, és átadja Anayának Amanda tornacipőjét.
- Kijutott onnan, és nem mondta el nekünk? Miért bujkált évekig? - kérdi Anaya meglepetten.
- Talán nem kifejezetten bujkál, csak nem tartja a kapcsolatot a régi barátaival. Talán talált vagy megtudott valamit odalent, amit meg akart tartani magának. Zip, beszéltél Takamotóval? - kérdi végül Lara.
- Végül sikerült. Nem akart találkozni veled, ezért emlékeztettem, mennyire utálod azt a szót, hogy "nem". - válaszol Zip.
- Szörnyű társalkodópartner vagyok. Gondolom, semleges terepen akar találkozni.
- Ezt csípni fogod. Toro Nishimura irodájában akar veled találkozni, a saját fészke melletti épületben.
- Nishimura? Takamoto nem tudja, hogy barátok vagyunk?
- Nem. Annyit tud, hogy Nishimura egy vállalati bulit rendez holnap este, és ott találkoztok.
- Egyre jobb! Rendben, akkor egyenesen oda megyek. De találnom kell valami alkalomhoz illő ruhát.

A dzsippel elhajtotok a helyszínről. Irány a következő pálya.

Jutalmak a Time Trialért:

  • Special - Infinite SMG Ammo
  • Outfit - Winter, Pink, No Coat

Jutalmak az ereklyék megszerzéséért:

  • Cinematics - 14 új
  • Character Profiles - Zip
  • Location Concepts - Peru
  • Object Models - Peru
  • Outfits - Legend, Blue, Classic

 

Végigjátszás: OBig

Szöveg: bodlac

Videó végigjátszás: cesaritox09

 

 

Tovább (Japan) >>