Tomb Raider 7 - Legend Végigjátszás - Nepal, Bolivia
- Bolivia, Peru
- Japan, Ghana
- Kazakhstan, England
- Nepal, Bolivia
- Croft Manor
07 - Nepal - The Ghalali Key:
Fontos! Ha meghalsz, visszatöltéskor újra meg kell szerezned a környéken az imakerekeket.
Mentések--Savegames Full Rewards:
Time Trial Full mentések--Time Trial Savegames
- Felvehető cuccok: Gránát, gránátvető, gépkarabély, géppisztoly, shotgun, medipackok, lőszerek és az Excalibur.
- Ellenségek: Zsoldosok, és hópárducok.
- Arany imakerék: 1
- Ezüst imakerék: 6
- Bronz imakerék: 9
- A roncsnak pont a túloldalon kell lennie. - közli Lara.
- Én nem látok semmit. Biztos vagy a helyszínben? - kérdi Zip.
- Sosem felejtek el arcokat.
Kapaszkodj fel a sziklára.
- És ismét..., egy hegyen találjuk magunkat mászófelszerelés nélkül. - mondja Zip.
- És én kétlem, hogy az a hó és jég stabil lenne, igyekezz, mielőtt leszakad alattad. - osztja tanácsait Alister.
- Tudod, csináltam én ezt már korábban is.
Kapaszkodj balra, de igyekezned kell itt majdnem mindenhol, mert leszakad, letörik minden kapaszkodó. Mássz fel a sziklára, csússz le, és juss át a következő oromra. Ugorj tovább, majd egyel lejjebb, balra folytasd az utat. Hátrafelé ugorva kapod el a mögötted levő peremet, majd gyorsan jobbra csimpizz, és mássz fel az oszlopra. Most rohanj fel a leomló ferde részen, ugrás a rúdra, és gyorsan át a másik oszlopra. Ha sikerült, kilihegheted magadat. A túloldalon kapaszkodj le, majd lejutva fel is veheted az 1. Bronz imakereket.
Juss vissza, fel az oszlop tetejére, majd a harangra lőve a csáklyát, jussunk át a letöredező jégcsapokon ugrálva a túloldalra. Csimpizz jobbra, majd felfelé, de mielőtt felmásznál a havas sziklapárkányra, mássz el teljesen jobbra, és ott felmászva találod az 1. Ezüst imakereket.
Most már juss fel a sziklapárkányra. Egy jégfal zárja el az utunkat.
- Most mi lesz. Lemászol és megpróbálsz valahol máshol feljutni? - kérdi Zip.
- Még nem vagyok rá kész, hogy feladjam. - válaszol Lara.
Lődd szét a falat, és menj át az átjárón.
- Ott van. - mondja Lara, mikor meglátja a gépet a mélyben.
- Apám, ez aztán tényleg roncs. - mondja Zip - Milyen idős voltál? Nyolc, vagy kilenc?
- Olyasmi.
Ugorj jobbra, az oszlopra, majd két lecsúszás után ugrás tovább a rúdra, onnan pedig a csáklyával jutsz át az átjáróba. Fordulj meg, és lődd szét jobbra a jégfalat. Akár a csáklyával is bejutsz a kis beugróba, és meg is van a 2. Ezüst imakerék.
Ugrás vissza, és menj át az átjárón.
- Nézd csak, ez a megfelelő felszerelés egy hegycsúcs meghódításához. - mondja Zip mikor meglátja a helikoptert.
- Rutlandé. Mondtam neki, hogy a saját dolgával foglalkozzon. És erre itt van, követ engem a világ végére.
- Talán rosszul hallott. Gondolod, hogy ő is itt van? - kérdi Zip.
- Nem hiszem. Minek, mikor otthon is ülhet.
Ugorj jobbra a törött repülőgépszárnyra, majd leesve bújj át a propeller alatt, és felveheted a 2. Bronz imakereket.
Ha akarod, a motort megcsáklyázva a szikla szélére ránthatod, de felesleges, mert ha ezt rántod majd le a géphez, az leszakad. Menj le balra a havas sziklákon, lődd le a hópárducot, és ugorj fel szemben a repülőgép melletti sziklára. Csáklyával rántsd el az útból a roncsdarabot, ugorj át a túloldalra, és meg is van a 3. Ezüst imakerék.
Menj vissza a géphez.
- Légy óvatos, tudod, hogy ez a roncs bármelyik pillanatban lezuhanhat. - figyelmeztet Zip.
- Tudtam akkor is, és most is tudom. Minden rendben lesz, Zip.
Menj be a gépbe, de még ne az elejébe, mert leszakad veled együtt.
- Hé, állj csak meg! Ha tovább mész anélkül, hogy kisúlyoznád ezt a végét, már zuhantok is a szakadékba. - figyelmeztet Zip.
- Jó tanács, Zip. Igazán vigyázol rám.
- Rád és Winstonra. Ő írja alá a csekkeket.
A gép közepe előtt állj meg és a csáklyával húzd a gép végébe a kint levő, leszakadt motort. Indulj a gép elejéhez, ahol megpillantod a keresett kulcsot, ami nem más, mint édesanyád kitűzője.
- Ez az? - kérdi Zip.
- Igen.
Épp hogy el tudod kapni a majdnem leeső kitűzőt. Interaktív rész következik. Nyomd kellő időben a megmutatott gombokat, és csak egyszer teheted mindegyiket. A sorrend: jobbra-fel-le-fel. Ha sikerült, a gép lezuhant, te viszont megúsztad. Lényeg, a Ghalali kulcs megvan.
- Lara? Jól vagy? - kérdi Zip.
- Hát persze.
- Csak érdeklődtem. Általában más múltjában szoktál kutatni.
- Ebben tévedsz, Zip. Mindig erről volt szó. Van még egy hely, amit meg akarok látogatni. Nem fog soká tartani.
Ugorj a jeges csúszdára, majd a rúdra, utána újabb csúszás, és megint egy. Elő a fegyvert, lődd szét az akadályt, mert felkenődsz, és ismét egy ugrás, és csúszás a menü. Rúdon pörgés, és átugrás a már fix havas sziklára. Fordulj meg, és a szemközti beugróból, a csáklyával szerezd meg a 3. Bronz imakereket.
Menj át az átjárón. Ugrás át a párkányra, onnan jobbra, a rúdra, majd a sziklaperemre. Kapaszkodj balra, ugrás át a baloldalira, majd hátra a rúdra. A jégcsapról pedig a labilis oszlopra, onnan pedig tovább gyorsan a fali peremre kell eljutnod. Jobbra kapaszkodva fel is mászhatsz, és kilihegheted magadat. Nézz vissza. A jégcsapoknál meglátod, és a csáklyával a magadévá teheted a 4. Bronz imakereket.
Most a keskeny hídon kapaszkodjunk le a túloldalon, csimpi balra, majd lefelé, megint balra, megint lefelé, és egy fali beugróban megszereztük a pálya egyetlen Arany imakerekét.
Juss vissza a keskeny hídra. Kapaszkodj fel a falra, majd a hátad mögöttit kell elérned. Ott egyel lejjebbről ugorj hátra a rúdra, majd megint jobbra, a fali peremre. Ugorj át jobbra a leomló peremre, gyorsan juss fel a sziklapárkányra és megpihenhetsz ismét. Az átjáró után harc következik. Használd fel a gázpalackokat is, majd ha végeztél szedj össze mindent. A kis vízzel szembeni beugróban találod az 5. Bronz imakereket.
Ahol bejöttél, mássz fel a kis havas sziklára, lődd szét a szemközti repedt jégfalat, mert mögötte találod meg a 4. Ezüst imakereket.
Juss fel most ahonnan a gránátvetős fickó lövöldözött, és meg is van a 6. Bronz imakerék.
A csáklyáddal juss át a kifeszített kötélhez, és csússz át rajta. Csússz le a jeges sziklán, majd balra egy kis fali üregben megtalálod a 7. Bronz imakereket.
Egy jeges barlangi folyóhoz értél. Nehogy a vízbe ess, mert lila szájjal mész a paradicsomba. Oda mész akkor is, ha az ár elkap, és nem ugrasz majd tovább időben. Az első jégről lődd le a plafonon levőt, kell az a tovább ugráláshoz. A negyedik után ugorj balra az átjáróba. Most jön a nehezebbje, itt már sodrás van, igyekezned kell az ugrásokkal. Ráadásul balra, felfelé kell haladnod, a sodrás ellenében. Először a baloldali beugróba juss el, mert ott vár rád az 5. Ezüst imakerék.
Most már érj át a szemközti partra, menj át a nyitott kapuin, fel a lépcsőn, de vigyázz, a jobb oldali oszlop mögött egy eltéved hópárduc les rád. Ha kinyírtad menj le a jobb oldali lépcsőn, és mindjárt jobbra lődd szét a falon a világosabb kőtáblát, mert mögötte lapul a 6. Ezüst imakerék.
Menj fel, egészen a törött korláthoz a karzatra. A csáklyával jutsz át a Buddha szoborhoz, a három felső kis harangot kell megkötelezned. :) Ha sikerült, ugorj a szobor előtti emelvényre, onnan kényelmesen kinyiffanthatod az előbbi párduc párját. Menj fel most a baloldali lépcsőn, és a karzat túloldalán meg is van a 8. Bronz imakerék.
Menj fel a másik karzatra is, mert ott van a 9. Bronz imakerék.
Menj vissza a szobor előtti ingához. A feladat az, hogy a kis emelvényre feljuttasd az aranyládát. Egyszerű a feladat. A jobb oldali mérlegre kapaszkodj fel, az lemegy a súlyod alatt. Húzd rá a kisebbik ládát. Menj fel az emelvényre, és állj rá a másik serpenyőre. A láda könnyebb, mint te, így lesüllyedsz. Húzd rá erre az aranyládát. Menj vissza fel az emelvényre, és állj rá a kis láda mellé. Most ketten nehezebbek vagytok, mint az aranyláda, és lesüllyedtek. Érdekes mi? Nehezebb vagy, mint egy aranyláda? Nem kéne fogyizni? :) Húzd rá most a nagy ládát is, és az aranyláda felemelkedik. Menj fel, és rántsd le a mérlegről, majd kézzel igazítsd a helyére, és lent kinyílik az aranykapu. Bújj hát át rajta. :) A kapu bezárul mögötted. Menj le a lépcsőn.
- Honnan tudtad, hogy ez ott lesz? - kérdi Zip mikor meglátja a szerkezetet.
- Várj egy csöppet, kérlek. - mondja Lara Zipnek, és a Ghalali kulcs segítségével egybeforrasztja a kardot – Íme, az Excalibur újrakovácsolva.
- Szép munka, Lara. - jegyzi meg Alister.
- Törött, de talán... - mondja Lara, és beleteszi a kardot az emelvénybe, bízva abban, hogy az majd megint beindítja a Csillagkaput. Sajnos ez nem jön össze, mivel az emelvény összeomlik.
- Ha ez minden, amit csinál, akkor ez nagy időpazarlás volt. - jegyzi meg Zip.
- Gondolom most már ideje, hogy kigondoljam, hogyan tudom elhagyni a kolostort.
- Mi lenne, ha suhintanál párat az Excaliburral? Csak a móka kedvéért. - kérlel Zip.
- Ez egy felbecsülhetetlen értékű műtárgy, nem játék. - kárál Alister.
- Csak mondtam. - védekezik Zip.
Lara a kulccsal összeilleszti a kardot, beleszúrja a kőbe, mire az darabokra esik szét. Menj hátra, és a karddal suhintva az ajtó széttörik.
- Most már tudjuk, hogyan lett király az ifjú Arthurból. - jegyzi meg Lara látva a kard erejét.
Átmenve rajta összeomlik minden. Gyorsan ugorj a baloldali oszlopra, onnan jobbra a másikra, megint jobbra a leomlóra, onnan tovább a másikra. Az utolsóról a legutolsó pillanatban ugorj el, akkor a kapuhoz jutsz, és megúsztad a dolgot.
- Nézelődsz még, Lara, vagy ezzel lezártad az ügyet? - kérdi Zip.
- Megyünk vissza Bolíviába. Majd akkor meglátjuk.
Jutalmak a Time Trialért:
- Special - Wield Excalibur
- Outfit - Winter, Pink
Jutalmak az ereklyék megszerzéséért:
- Cinematics - 6 új bejátszás
- Character Profiles - Amanda Evert
- Location Concepts - Nepal
- Outfits - Winter, Orange, Snowsuit
- Pistol Upgrades - Increased Accuracy
Végigjátszás: OBig
Szöveg: bodlac
Videó végigjátszás: cesaritox09
08 - Bolivia - The Looking Glass:
Mentések--Savegames Full Rewards:
Time Trial Full mentések--Time Trial Savegames
- Felvehető cuccok: Medipackok.
- Ellenségek: Zsoldosok és Amanda.
- Arany ereklye: 0
- Ezüst ereklye: 0
- Bronz ereklye: 0
Larát már várja szívrepesve Amanda, Rutland, és a fickói a Bolíviai ásatásoknál, lent a mélyben, a rúnáknál.
- Fiúk, ehhez tiszta fejre lesz szükségem, ne zavarjatok. - mondja Lara a rádióba.
- Sok szerencsét. - búcsúzik Zip.
Lara átcsúszik a kötélen a kis szigetre.
- Aki a kövek és közém áll, meghal.
- Állj meg, nem akarom, hogy baj történjen, de fog, ha közelebb jössz. - fenyegeti meg Amanda, és az amulettjéért nyúl. De használni már nincs ideje, mert Lara feléjük súlyt a karddal, amiből a kitörő energianyaláb elsodorja Amandáékat.
- Öljétek meg! - kiált a földön fekvő Rutland a zsoldosokhoz.
A kard birtokában a harc nem nehéz, de csak az első fele. Irtsd a fickókat, és közben vegyél fel minden medipackot, szükséged lesz rá. Amanda lassan magához tér Rutlanddal együtt.
- James! - sikolt fel Amanda, mikor meglátja, milyen rossz formában van szerelme.
- Amanda. Találkozunk... - mondja Rutland, majd átadja lelkét teremtőjének.
- Istenem, James! Oh-oh.
- Igazán sajnálom, Amanda. - mondja Lara, miközben a kövek felé tartva elmegy mellettük.
- Mit csinálsz? Maradj távol attól! - kiáltja Amanda.
- Ezért jöttem. - mondja Lara. Amanda leveszi a nyakából az amulettjét.
- Nincs arra szükség, mindketten megcsinálhatjuk. - próbálja meg meggyőzni Lara.
- Csak egyszer működik, és én leszek az az egy. - mondja Amanda. Az amulettje felpörög, Amanda egy hatalmas vörös démonná alakul.
A kardot vedd elő, a többi fegyver itt mit sem ér. Négyszer kell a padlóra küldened régi barátnődet, és négyszer kell a szörnyikébe belemerítened a kardodat az akció gombot megnyomva. Ráadásul ezt gyorsan kell megtenned, mielőtt észhez tér. A jobb oldali energiacsíkon látod, hogy hol tartasz. Ha akarsz, bújj az oszlopok mögé, ott egy kicsit védve vagy, épphogy a szörnyike közelében maradsz, hogy jobban sebezhesd, gyorsabban leszúrhasd. Nekem ez jött be jobban. Talán az se rossz, ha a beállításokban úgy állítod be a harci módot, hogy a célkereszt mindig a dögön legyen.
Megszerezve az amulettet a kard a helyére, a kőbe kerül. Aktiválod a rúnaköveket is, majd a kardot teljesen beleszúrva a kőbe, felemelkedik a kör, és emlékképek jelennek meg.
- Lara, állj hátrébb! Mi az?
- Van valami a fényben.
- Maradj itt!
- Hogyan? Ki vagy?
- Lara vagyok, a lányod. - mondja Lara anyja emlékképének.
- Mi? Mit akarsz a lányomtól?
- Ne fogd meg a kardot! - kiáltja Lara.
- Nem akart ártani neked.
- Húzd ki a kardot! - kiáltja Amanda Larának.
- Mi? Ne! - Kiáltja Lara meglepődve Amanda közbeavatkozásán.
- Anya, hallgass rám.
- Felrobban, ha nem húzod ki a kardot! - sürgeti ismét Amanda.
- Istenem, ne!
- Nem! - kiáltja Lara is, akinek még mindig nem esik le, hogy a múltba tekintett.
A berendezés felrobban, Lara egy tigrisbukfenccel menekül a lángokból. Az Excalibur a feje mellett landol.
- Idióta, mindent tönkretettél! - sziszegi Amanda.
- Évekig magamat hibáztattam, pedig te voltál, te ölted meg! - mondja a feldühödött Lara, és fegyvert fog Amandára.
- Megöltem? Hiszen nem halott. Ott van ahova nekem kellett volna mennem, ahova te is mehettél volna.
- Magyarázd meg ezt azonnal, vagy esküszöm, kinyírlak, itt ahol állsz.
- Megmondtam, hogy húzd ki a kardot, megmondtam!
- HOL VAN AZ ANYÁM!? - kiabálja Lara, szavait egy-egy Amanda arca mellett eleresztett golyóval nyomatékosítva.
- Avalonban! Nem mítosz, nem érted? Sosem fogod megérteni, csak vesztegetem az időmet.
Lara elfordul Amandától, de aztán fordulatból leüti a pisztolyával.
- Ettől a pillanattól minden perced az én ajándékom.
- Lara? - kérdi Zip aggódva.
- Apám évekig hitte, hogy anya életben van. Ez tartotta benne a lelket. Sajnáltam e hite miatt. Alister, menj a British múzeumba. Csörögj rám, ha odaértél. Öltözködj rétegesen, ott leszel egy ideig.
- OK, indulok.
- Zip, hívd fel Edington professzort a Cavendish Laboratóriumban, szervezz meg egy találkozót.
- Rendben. Mit mondjak neki?
- Mond azt, hogy apának mindenben igaza volt. És talán még mindig nem késő, hogy tegyünk valamit.
Jutalmak a Time Trialért:
- Special - One Shot Kill
Vége.
Végigjátszás: OBig
Szöveg: bodlac
Videó végigjátszás: cesaritox09