Tomb Raider Anniversary Végigjátszás - Peru
|
|
A nyitó mozi helyszíne Los Alamos, New Mexico 1945. Egy robbanás történik, házak semmisülnek meg. Egy kráterbõl (amit úgy tûnik a robbanás nyitott meg) egy lény szökik ki, és elrepül.
Croft Manor
Bejátszás: Calcutta, India 1996. Egy gyönyörû szobában, Lara könyvet olvas, mikor egy férfi lép oda hozzá. Az asztalra dob egy könyvet és Lara figyelmét kéri. Válasza szerint ehhez jó úton halad, de Larson csak azért jött hogy bemutassa valakinek. Bekapcsol valamilyen computert, amin egy szõke nõ látható, és bemutatja Jacqueline Natlát, a Natla Technologies-tõl. Natla üdvözli Larát, majd rögtön a tárgyra tér. A kutató részlege õsi ereklyéket tanulmányoz és Lara pont az a nõ, aki ezeket felkutathatja számára. Lara csak szórakozásból ûzi ezt a sportot, és ezt Natla is tudja, mert Lara korábban az apjával is játszotta. Éveket töltöttek az Atlantisi Scion kutatásával, és már csak Qualopec Sírjának helyszínére volt szükségük. Lara meglepettnek tûnik hogy Natla megtalálta Vilcabambát, így Natla megkérdi milyen gyorsan tudna Peruba érni.
Videóvégigjátszás:
1. pálya: Peru - Mountain Caves
Artifacts 1-2-3:
Relic:
Mentések--Savegames(original):
Mentések--Savegames Time Trial (original):
Kills: 14
Supplies: 5
Artifacts: 3
Relics: 1
Additional Secrets: 0
[Checkpoint] Havas sziklákon kezded a pályát. A kezdõ pozícióból indulj elõre és ugorj a sziklákra. Ugorj fel, kapd el a peremet, oldalazz jobbra és körbe a sarkon. Mikor elérsz a a végéig ugorj fel a következõ peremre és oldalazz tovább amíg egy nagy sziklát látsz Lara mögött. Ugorj és kapd el, mássz fel rá. Balra egy peremet látsz amire át tudsz ugrani. Tedd ezt és mássz a következõ kõ párkányig. Ugorj és kapd el balra a peremet, megint ugorj fel a következõre, és mássz fel.
Vedd észre balra fent az arany gyûrût. Ugorj el a peremrõl és a csáklyával kapd el a gyûrût. Leng át a túloldalra, nyomd meg az ugrást, hogy elengedd a csáklyát, és a kõhídon landolsz. Menj fel jobbra a lépcsõn.
A rövid bejátszás egy nagy zárt ajtót mutat (amint láthatod a Hegyi Barlangokba vezet) és ráfókuszál a peremre felette.
[Checkpoint] Arra a peremre kell feljutnod, tehát menj fel balra a sziklákon, ugorj és kapd el szemben a peremet. Mássz fel, megint használnod a csáklyát, hogy elkapd az arany gyûrût fenn jobbra. Ehhez ugorj el a peremrõl, és a levegõben használd a csáklyát. Lengj és ugorj át a túloldalra (kapaszkodj meg a peremben ha szükséges és mássz fel). Ugorj és kapd el balra a peremet, irány balra, majd ugorj fentebbi peremre. Oldalazz balra, a végén ugorj és megérkezel a peremre az ajtó felett. Használd a gombot.
A bejátszásban láthatod az ajtót kinyílni. Mögötte sötétség honol, de Lara társa mintha látna valamit. Hirtelen négy farkas ront elõ a barlangból, és megtámadja. Lara leugrik, de közben már lõ. Miután sikerült megölnie a farkasokat, rájön hogy a barátja már halott. Belép a barlangba, közben az ajtó bezáródik mögötte. Már nincs szüksége a szemüvegre, ezért leveszi.
[Checkpoint] A barlangban: Kövesd a barlangot amíg Lara egy nagy tányérra lép, ami beindítja a nyílcsapdákat. Óvatosan áthaladhatsz köztük, megállva mindegyik elõtt, és átfutva mikor szünetel. Ha ez nem megy, és vesztesz életet, ki is kapcsolhatod. Ehhez fordulj meg, amerrõl jöttél, és vedd észre fenn a két kapcsolót, egyiket a jobb, másikat a bal oldalon. Hogy elérd õket, ugorj fel jobbra és kapd el a peremet, majd ugorj fel a következõre, oldalazz balra, körbe a sarkon, ugorj a felsõ peremre, és végül ugorj és ragadd meg az elsõ kapcsolót. Mikor meghúzod ugorj és kapd el a peremet mögötted, oldalazz balra, körbe a sarkon, nyomd meg a guggolás gombot hogy elengedd a peremet és elkapd a második kapcsolót. A kettõ kikapcsolta a nyílcsapdát, tehát ess le a földre és simán menj végig a járaton.
[Checkpoint] A következõ helyszínen menj fel jobbra a lépcsõn, menj át a fa peremen és ugorj hogy elkapd a másikat. Mássz fel, menj körbe balra és ugorj a következõ fa peremre.
Az 1.Ereklye: Mielõtt továbbmennél, balra fordulj meg amerrõl jöttél és vedd észre a peremet fenn. Ugorj fel hogy elkapd és mássz fel. Menj a végéig és ugorj a következõre. Menj körbe jobbra, ugorj és kapd el a kis járat bejáratát. Mássz fel és menj át a másik oldalra. Ugorj a következõ peremre, de vigyázz nehogy véletlenül lecsússz a földre. A rámpán csússz egy kicsit, de ugorj el mielõtt a végére érnél, hogy elkapd a peremet szemben. Mássz fel és vedd fel az 1.Ereklyét. Menj a perem másik oldalára és ugorj, kapd el kis peremet. Oldalazz balra, körbe a sarkon és ess le a földre.
[Checkpoint] Belépsz a második barlangba, ami kicsit magasabb mint az elõzõ. Mikor a keresztezõdéshez érsz három denevér támad hátulról. Miután megölted õket menj balra. Vedd észre a beugrót jobbra. Hogy elérd mássz fel a közeli sziklán, és ugorj, hogy elkapd a barlang peremét. Mássz fel, ugorj a következõ peremre és vedd fel a nagymedit. Térj vissza az elágazáshoz és menj a másik irányba. Ránts fegyvert és intézd el az újabb három denevért.
[Checkpoint] Terület nagy sziklával a közepén: A csúszós természetesen levisz, de elõtte menjünk el a secret-ért. Ha véletlenül lecsúsznál, vissza tudsz jönni, ehhez használd a peremeket a lenti terület jobb hátsó sarkában.
A 2.Ereklye - Ugorj el a csúszós tetejétõl (vagy csússz egy picit és aztán ugorj) és a levegõben használd a csáklyát, hogy elkapd a fenti arany gyûrût. Vigyázz, ne nagyon csússz le, mert denevérek támadnak akkor rád. Állítsd meg a lengést és tartsd lenyomva az akció gombot. Miközben lenyomva tartod a fel nyíllal felmászhatsz a csáklya kötelén, mikor meglátod a keskeny peremet elõtted kezdj lengeni és ugorj át. Oldalazz balra és ugorj a fentebbi peremre. Ugorj a mögötted levõ peremre, ess le az alatta levõre, oldalazz jobbra a végéig, és ugorj a beugró peremére mögötted. Mássz fel és vedd fel a 2.Ereklyét a sziklák mögül.
Hogy lejuss lógj le a beugró peremérõl, oldalazz balra, ha szükséges, és ess a lentebbi peremre. Ess a földre és ránts fegyvert. Két denevér támad, intézd el õket. Juss a terület alacsonyabb részére, ami egy kapcsolóhoz vezet. Használd, hogy kinyisd a közeli ajtót.
Terület két fahíddal: Menj át az ajtón és le a lépcsõn. Kövesd a járatot míg elérsz egy területre két fahíddal. [Checkpoint] Menj jobbra, ahogy megközelíted a kõtömböt morgást hallasz. Odalenn a gödörben van egy barlang ahonnan két farkas támad, tehát légy résen. Ha átmész a hídon leszakad. De ezt kell tenned, jó kis csapda ez ha a farkasok még élnek, hiszen támadnak amint földet érsz. Amint elintézted õket, keresd meg a másik barlangot a túloldalon (még lejjeb) ahol egy kismedit találsz. A farkasokat még a magasból is elintézheted, ha lekapaszkodsz, majd amikor megjelennek, felmászol, és célzott lövésekkel elintézed õkat. Utána menj csak át az elésõ hídon.
Ahogy kijössz a barlangból észreveheted a 3.Ereklyét balra egy beugróban, de túl magasan van hogy innen elérd. Ne vesztegesd rá az idõd, késõbb szerzed meg. Használd a híd leszakadt részét létraként, mássz fel a terület másik oldalára. [Checkpoint] Menj jobbra, ugorj és kapd el a peremet a falon. Majd ugorj a felette levõre, mássz fel. Mielõtt átmennél a második hídon fordulj meg és vedd észre a beugrót kismedivel. Hogy elérd használd a keskeny peremeket balra a két oszlopon. Miután megvan a nagy medipack, gyere vissza a második hídhoz.
Gödör medvével: Kelj át a második hídon és menj balra. Mássz fel a peremen, hogy elérd a területetet az oszlopokkal, egy gödörrel és egy kötéllel. [Checkpoint] Mielõtt köteleznél, használd a keskeny peremeket jobbra, hogy eljuss egy tömbre a gödör hátsó sarkában. A beugróból egy medve jön elõ, tehát maradj itt és lõdd le. Ha nem jönne ki, ugorj le hogy kicsalogasd.
A 3.Ereklye: Miután elintézted menj be a beugróban ahonnan kijött és használd a kapcsolót hogy kinyisd a közeli ajtót. Lassúra idõzített, nem fog gondot okozni hogy idõben átjuss rajta. Ess a lentebbi peremre és vedd fel a 3.Ereklyét. Ráismerhetsz a lenti helyszínre, itt volt korábban a két farkas. Juss fel újra a kötélhez, ahogy korábban tetted. Nálam sajnos ez az ereklye nem jelent meg a második végigjátszás után, viszont a statisztika már a pálya legelejérõl számolta. Érdekes. :)
Ugorj, kapd el a kötelet és fordulj balra. Elég lendületet kell szerezned hogy elérd és elkapd a beugró peremét ahol egy nagymedi van. Amint megszerezted ess le, a sarokban a kõtömb segítségével juss vissza fel, ugorj ismét a kötélre, ezúttal lengj és ugorj át szembe. Menj a bal hátsó sarokba egy újabb nagymediért az oszlop mögött. Menj le a rámpán és kövesd a járatot. A következõ lépések egy növényzettel benõtt gödörhöz vezetnek. Ha beleesnél könnyen visszamászhatsz. Ugorj balra a vízszintes póznára, lengj és ugorj tovább szembe a lépcsõre. Juss át a következõ két peremen és kövesd a járatot.
Terület zárt ajtóval, két csúszdával és nyílcsapdával: Óvatosan juss át a nyílcsapdán és elérsz a túloldalra. Itt a kijárat ajtaja, de még ki kell nyitni. Ha rálépsz a tányérra, egy kamera megmutatja az ajtó reteszét mozogni, és ráfókuszál a zárakra felette. Hogy kinyisd az ajtót, elõször ki kell nyitni a zárakat, kezdjünk hozzá.
Balra a keskeny peremeken juss fel a legfelsõig. Ha balra nézel, láthatsz egy járatot, de még ne menj oda. Inkább irány a jobbra levõ szerkezet. Hogy elérd ugorj és kapd el a másik peremet, ugorj a felette levõre, haladj jobbra, át a sarkon, és mikor elérsz a végére, ugorj és elkapod a szerkezetet. Lara súlyától lenyílik, így kinyitva az elsõ zárat.
Most menj át a járaton, de fegyvert elõ mert egy farkas támad szemben a nyílásból. Jobb ha megtanulod, hogy lövés közben ugorj is, így nem sérülsz, és késõbb nagy szükséged lesz rá. :) Miután kinyírtad menj át a nyíláson, és haladj végig rajta. Fordulj balra a három vízszintes pózna felé, juss át rajtuk a túloldalra. Újabb farkas jön elõ a következõ nyílásból, de nincs egyedül, hamarosan még egy csatlakozik hozzá, szóval légy készen.
A járat végén megleled a második szerkezetet, ami kinyitja a második zárat. Hogy elérd ugrálj fel a sziklán jobbra, két peremen át. Ugorj a rúdra mögötted és várj amíg elfordul. Ezután lengj, ugorj a szerkezetre, ez is lenyílik Lara súlyától, így kinyitva a második zárat is. Ess a földre és állj a tányérra hogy kinyíljon az ajtó. [Checkpoint] Ha mégsem nyílt ki, akkor az elsõ reteszre újra rá kell ugranod, mert nincs nyitva rendesen.
Mûtárgy: Mielõtt távoznál menj vissza a második szerkezethez (sajnos a hosszabb utat kell használnod). Juss fel a sziklán, peremeken ahogy korábban is. A következõ rész trükkös, gyorsnak kell lenned. Ugorj a rúdra mögötted és azonnal ugorj tovább (mikor a rúd kábé 45 fokot fordult) és kapd el a keskeny peremet szemben levõ falon. Haladj balra és mikor elérsz a végéig ugorj és kapd el a lentebbi rudat. (Muszály volt rálépni a tányérra és kinyitni az ajtót ez elõtt, mert korábban a rudak nem voltak itt. Így Lara nem tudta volna elérni az alsót.) Most át kell ugranod szembe a kis peremre, tehát menj kicsit jobbra a rúdon és lendülj át. Ugorj a fentebbi peremre, innen a második rúdra, mögötted. Lendülj, ugorj a peremre a másik falon levõ peremre, és végül mássz fel. Vedd fel a Mûtárgyat.
Juss vissza ahogy feljöttél, az alsó rúdról ess a földre, és menj át a kinyílt nagykapun a következõ pályára.
Videóvégigjátszás:
2. pálya: Peru - City of Vilcabamba:
Artifact 1: Statisztika: Time Trial:
Mentések--Savegames(original):
Mentések--Savegames Time Trial (original):
Kills: 17
Supplies: 8
Artifacts: 1
Relics: 0
Additional Secrets: 0
Fegyvert a kézbe, mert a lépcsõkön egy medve ront rád. Végezz vele. Menj fel a lépcsõkön, mássz le a gödörbe, és keresd meg a Kis Medipackot t. Kapaszkodj fel jobbra a fali peremre,ugorj át balra a következõre, majd egy hátraugrással az oszlopot kaphatod el. Onnan ugorj a másik oldali folyosóra.
Vilcabamba belvárosába értél. Terület szökõkúttal és medencével: [Checkpoint] Menj le a lépcsõkön, végezz a farkasokkal. [Checkpoint] Egy medve jelenik meg, az egyik épületbõl ront rád. Fuss vissza a lépcsõkre, oda nem követ, és végezhetsz vele messzirõl. Nézz körül, látod, az egyik kunyhó kinyitásához egy kulcs kell. Meg kell hát keresnünk.
Az elsõ épület: Ugrás a medencébe, és a fenéken vedd fel a Kis Medipackot. Ússz vissza, levegõért. Gyakorold az úszást, mert hamar elfogy a levegõ. A feladatgombbal gyorsabban úszik, a guggolás gombbal lefelé, az ugrás gombbal felfelé úszhatsz. No ha teletöltötted magad levegõvel, ismét a víz alá, ússz végig a járaton, húzd meg a fali kart, és ússz fel gyorsan a kinyílt csapóajtón át, és beértél a kunyhóba. [Checkpoint] Ha akarod, kinyithatod a fali karral az ajtót. Menj fel a falépcsõn, ugorj át a másik kunyhóba.
A második épület: Fuss át a leszakadó fa padlókon, és a túloldali beugróban felveheted a következõ Kis Medipack-ot. Ha nemsikerült, az sem baj. Fogd meg a feladatgombbal a ládát, húzd a beugró alá, mássz fel rá, és ugorva így is odajutsz. Lent lõdd le a lakatot az ajtóról, és menj át a következõ szobába, ahol megtalálod a Village Key-t, és Kis Medipackot, Shotgun lõszert is találsz.[Checkpoint] Húzd, told át ebbe a terembe a ládát, kapaszkodj fel az emeletre, és Shotgun lõszert, és Kis Medipackot találsz ott.
Artifact: Fogd meg a ládát, húzd told, a téren levõ medencéhez, a lépcsõvel szembeni oszlop alá. Ugorj a ládára, majd az oszlopra. Mássz fel teljesen, fordulj el, és ugorva kapd el a fali peremet. Gyorsan mássz fel, mert denevérek rontanak rád. Ugorj a rúdra, majd a túloldalon, [Checkpoint] a csáklya segítségével jutsz át a túloldali falon levõ peremet elkapva. A kötélen, a feladat gomb megnyomásával tudsz fel, vagy lefelé mászni. Ismét ugrás a rudakra, végül a kis vízesésnél, leguggolva felveheted a pálya egyetlen Atrifact-ját. A jobb oldali tetõre ugorj, ott lecsúszol a térre. Ott viszont újabb denevérek akarnak megkóstolni, hát végezz velük.
Menj és nyisd ki az ajtót a kulcsoddal. Fegyvert a kézbe. Három farkassal is meggyûlik a bajod, mielõtt felmehetnél a következõ lépcsõn. [Checkpoint] Nyisd ki az ajtókat, a sorrend nemérdekes.
Baloldali kapu: Irány felfelé a lépcsõn, ugrás a platformra, onnan a fali peremre, majd hátrafelé a kis hídra. Gyilkold le a denevéreket, ugorj át a túloldalra, majd a kaput nyitó fareteszre. Lara súlya elég a zárhoz. Kinyílt az egyik fele a zárnak. Kapaszkodj le, és ess le a földszintre.
Jobb oldali kapu: [Checkpoint] Ugorj a vízbe, és vedd fel a Kis Medipack-ot, a medence fenekén. Mássz ki a vízbõl. Irány itt is felfelé a lépcsõn, ugrás a fali párkányra, onnan a kis hídra. Menj fel a folyosón, öld le a denevéreket, és itt is ugorj a másik ajtónyitó gerendára. Kinyílt lent a nagykapu. Juss le ismét a földszintre, és menj át rajta.
Mély gödör, farkassal: Ugorj át a szemközti oldalra, és elõször csússz le a mélybe. Öld le a farkast, és vedd fel a Shotgun lõszert. Fogd meg a ládát a falban, és húzd, told a fali párkány alá. Mássz fel a ládára, és ugorva kapd el a fali párkányt. Ismét eljutsz a gödör feletti részre. Most csúszás közben kapd el a rudat, és ugorj át rajta keresztül a túloldalra. Ugorj az oszlop tetejére, majd a túloldalra.
Mély gödör, újabb oszloppal: Ugorj a szemközti fali párkányra. Kapd el, majd ess le a mélybe. Menj balra, ugorj fel a sziklára, onnan a fali párkányra. Csimpizz jobbra, majd hátrafordulva kapd el a rudat. Ugorj át a szemközti fali párkányra. Csimpizz balra, ugorj fel a magasabb kapaszkodóra, onnan csimpizz ismét balra. NE kapaszkodj fel, hanem mindjárt hátrafelé ugorva juss fel a következõ oszlop tetejére, majd azon keresztül a túloldalra. Így eljutsz a következõ pályára.
Videóvégigjátszás:
03. Peru The Lost Valley:
Artifact 1-2:
Relic:
Mentések--Savegames(original):
Mentések--Savegames Time Trial (original):
Kills: 17
Supplies: 21 (plus the Shotgun)
Artifacts: 2
Relics: 1
Additional Secrets: 1
Egy völgybe értél, egy nagy vízeséshez. Össze kell gyûjtened három fogaskereket. Nem lesz könnyû, fõleg az utolsó. :) [Checkpoint] Mielõtt lemennél a lépcsõn, végezz a farkasokkal, majd balra, máris felveheted az 1.Cog-ot, az elsõ fogaskereket. Jobbra látsz egy magas létrát, ott kell majd a fogaskerekeket a helyére tenned, de elõbb az elsõ kettõt kell megszerezni.
Secret: Ugorj a vízbe, ússz át a barlangon, majd kimászva egy Kis Medipack-ot vehetsz fel a secretben Ússz vissza, és jobbra kapaszkodj fel a fali peremeken a magasba, közben Shotgun lõszert is találsz.
A vízesés tetején: Felértél a vízesés tetejére. Menj át a folyosón. [Checkpoint] Ugorj át szembe a kis törött hídon, kapaszkodj fel jobbra a peremeken, ugorj hátra a kis fadeszkás platformra. Lõj bele a másik hidat tartó kötélbe, és lezuhan. Kapaszkodj fel a fali peremre, csimpizz balra, és hátraugorva, a rúdon keresztül eljutsz a túloldalra. Végigmenve a folyosón, futás, ugrás+ csáklya, és átjutsz a következõ kis fahídra. Ezt a csáklyázást meg tudod egyébként oldali, a lecsapódó híd nélkül is, rögtön a faplatformról elugorva is használhatod a csáklyát..
Kapaszkodj fel jobbra, a fali párkányokra, majd ugrás át jobbra, a másik falon levõ párkányra és végigmenve a kis folyosón, majd a fahídon, felveheted a 2.Cog-ot, a második fogaskereket. Lõdd le a megjelenõ denevéreket. [Checkpoint] Ugorj a forgó fogaskeréken levõ rúdra, onnan pedig a vízesés elõtti sziklákra. Juss fel a legfelsõ peremre, ott is a jobb oldalra, majd hátrafelé ugorva eljutsz egy kis folyosóra, ahol egy kart húzhatsz meg. Ez nyitja ki a víz alatt a Relikviához vezetõ utat, de ennek megszerzése majd a pálya végén jön. NE kapaszkodj le, hanem juss vissza, egészen oda, ahol a fogaskereket találtad. Vedd elõ a pisztolyokat, és lõdd szét a híd tartóköteleit. Ugorj, elõ a csáklyát, és a túloldali leszakadt hídrészre ugorva lemászhatsz, majd jobbra elkapva a kis barlang peremét, mássz be, menj végig a folyosón, és máris felveheted a Shotgun-t, és egy Nagy Medipack-ot.
Menj most vissza a legelsõ terembe, a vízesés aljára. Az sem baj, ha beleesel a vízbe, nem sérülsz úgy sem, de ha folyamatosan jobbra úszol, akár ki is mászhatsz a vízesés elõtt. Vigyázz, ahogy leérsz, újabb farkasok jelennek meg, hát végezz velük, majd mássz most már fel a magas létrán.
A két fogaskerék használata: Felmászva a létrán, (ha közben nyomod a feladatgombot, akkor gyorsabban mászik, érvényes ez a párkányokon való kapaszkodáskor is) tedd a helyére az elsõ fogaskereket, és húzd meg a mellette levõ kart. Beindulnak a fogaskerekek, legalábbis az elsõ része. [Checkpoint] Ugorj fel a keréken forgó rúdra, onnan pedig a fapárkányra, ahol a második fogaskereket is a helyére teheted, és ott is húzd meg a kart is. [Checkpoint]
Kapaszkodj fel a fali peremre, ugrás a jobb oldali falon levõre, ott ugrás a felsõ perem, majd hátraugorva egy kis fahídon landolsz. Fordulj meg, nekifutásból kapd el a falon levõ peremet, csimpizz jobbra, ugrás egyel feljebb, és onnan hátraugorva elkapod a kötelet. No de azért várj egy kicsit, egy medipack kedvéért teszünk egy kis kört. Az alsó peremen kapaszkodj ki teljesen jobbra, leesve elkapod az alattad levõ kis barlang peremét, és bemászva egy Nagy Medipack-ot találsz ott. Lecsúszva ismét juss fel a magasba, a már ismert módon, és most már ráugorhatsz a kötélre a felsõ párkányról. Fordulj balra, lengesd be, és kapd el a magas falon levõ peremet. Csimpizz jobbra, egészen a barlang fölé, ott engedd el a peremet, és leesel a sziklapárkányra a barlang elé. Lezuhan a híd, de most ne foglalkozz vele, menj be a járatba, ami egy medvéhez vezet. [Checkpoint]
A medvebarlang: Ne állj le a medvével küzdeni, felesleges. Inkább gyorsan mássz fel balra a sziklákra, onnan kivégezheted sérülés nélkül, kényelmesen. Néha ugyan elõ kell csalogatni. Ha végeztél vele, mássz fel a fa emelvényre, és vedd fel az 50-es pisztolylõszereket. Mássz fel az elsõ oszlopra, hátraugorva elkapod a falon levõ peremet, ugrás feljebb egyel, és onnan hátraugorva az oszlop tetején leszel. Ne feledd, a feladatgombot megnyomva stabilizálhatod Larát, ha kibillen az egyensúlyából. Ugrás a következõ oszlopra, majd a folyosóra. Lecsúszol egy újabb barlangba. Még ne menjünk tovább, gyûjtsünk be mindent elõbb, amit lehet. Kapaszkodj hát fel a kisebb oszlopra, ugorj onnan a lecsúszós részre, majd vissza, az oszlop tetejére. Ugrás be a folyosóra. Mielõtt lecsúsznál a medvés barlangba, tégy egy kis kitérõt balra, mert egy Kis Medipack-ot találsz ott. Most már visszatérhetsz a medvés helyre.
Artifact 1: Mássz fel ismét a fa emelvényre. A második oszlop mellett jobbra kell elugranod nekifutásból. Leesel a kis háztetõre, onnan ugrás, és elkapod a fali peremet, egészen az oszlop szélén. Csimpizz át balra, és egy hátraugrással máris bemászhatsz a kis fali beugróba, és felveheted az 1.Artifact-ot.
Juss vissza az oszlopokon keresztül abba a barlangba, ahol az elõbb, a kisebb oszlopra másztál fel. [Checkpoint]
Menj most tovább, a lépcsõnél vedd fel a Shotgun lõszert. Már ha tudod. :) Mert ha tele a tár, nem bírja el Lara. Max 40 lõszer lehet nála. [Checkpoint] Ugorj a lecsúszós részre, ugorva kapd el a falon a peremet, és ugorj jobbra. Újabb Shotgun lõszert találsz, majd a rúdra ugorva juss át a túloldalra. Ismét a fali peremre kell ugranod. Csimpizz balra, majd hátraugorj, a szemben levõ falra. Itt gyorsan kapaszkodj a faplatformra, vagyis nyomd a feladatgombot, nyomkodd egyfolytában, mert denevérek lepnek meg. Ess le a platformra, végezz velük, és vedd fel a Nagy Medipack-ot. Menj tovább az átjáróba, végig a ködös folyosókon, míg elérsz egy kis fahídig. [Checkpoint] Lépj rá, és leszakad alattad, leesel, lecsúszol egy alsó folyosóra, ami kivezet az elveszett völgybe. [Checkpoint]
Az Elveszett Völgy: Ne foglalkozz most a felvehetõ utánpótlással. Gyorsan rohanj jobbra, ugorj fel a kis sziklára, és onnan végezd ki a rád rontó raptorokat. Vigyázz, ha végeztél az elsõkkel, várj egy kicsit, újabb falka fog megjelenni. Gyilkold le mindet.:)[Checkpoint]
A filmbejátszásban látod az újabb ellenséget. Meg is rémül Lara, menekülésre fogja a dolgot a megjelenõ T-Rex elõl. De nincs menekvés, sehol egy perem, egy szikla. Meg kell hát küzdeni az életért. Elõször könnyû a dolog, a képernyõn megjelenõ nyilakat kell csak gyorsan lenyomni. Ha az áthúzott piros kör jelenik meg, lassú voltál, kezd elõrõl. :)
[Checkpoint] Kétféle kinyírási módot is választhatsz. A nehezebb, ám a hivatalos megoldás: Találsz a völgyben három tüskés, karókkal ellátott hengert. Elcsalod a T-rex et az egyikhez. Folyamatos lövéssel felhergeled, majd mikor megvillant a narancssárga kör a dögön, elkezd rohanni feléd. Maradj a rom közelében, majd mikor feléd közelít, megjelenik egy kék kurzor alul. Elõször ugrás jobbra majd, megnyomod a lassító gombot (jobb egérgomb alapbeállításon). Ahogy összér a piros célkereszt, belelõsz a szemébe, és neki ütközik a romnak. Ezt ezen kívûl még megismételed 2 szer, a másik hengereknél, és a kegyelemdöfés a videóban lesz majd.Egy kis filmbejátszás, ugrás a nyilaknak megfelelõen, és ráomlik a templom. Kimúlt végre.[Checkpoint]
A másik, könnyebb megoldás: Fuss az egymás mellett levõ két hengerhez. A jobb oldali mellé balra, mássz fel, ugorj fel a sziklára, ás állj szorosan a fal elé. Itt nem ér el, megúszhatod az egészet, sérülés nélkül.. Itt nem kell mást tenned, mint folyamatosan lõni, és lõni, minél gyorsabban nyomkodva az egér, vagy a billzet gombját, és elõbb, utóbb kimúlik a dög, így is a templom szakad rá a végén. [Checkpoint]
Most kutasd át a völgyet. Két Pisztoly lõszert, és a kimúlt T-Rex mellett, egy Kis Medipack-ot találsz. Mássz fel a dög jobb oldalán, a kõdarabon keresztül a templomba, és megtalálod a 3.Cog-ot, a harmadik fogaskereket. [Checkpoint]
Ugorj a vízbe, ússz át az átjárón, majd kimászva mássz fel az oszlopra. Ugorj a fali peremre, majd vissza az oszlop tetejére. Onnan az újabb fali peremre, végül a kijáratba, ami a völgy tetejére vezet. [Checkpoint] Elõször menj végig a fa párkányon, egy Kis Medipack-ért, majd visszamemve, menj körbe a völgyön, a platformokon. Ugrás a sziklákon levõ párkányra, kapaszkodj körbe, majd végül hátraugrással egy fahídra érkezel. Az oszlopon felkapaszkodva, majd hátraugorva a falra, a járatban, egy Kis Medipack-ot találsz. De ne arra menj. Ugorj tovább, és juss le a völgybe.
Leérsz arra a területre, ahol a raptorokkal találkoztál. Nos, most nincs más dolgod, mint begyûjteni a felvehetõ utánpótlást. Jól nézz körül a növények tövében is, mert egy Nagy Medipack-ot, és két Kis Medipack-ot is találsz a területen. Ha megvannak, ugorj fel a sziklára, majd a fa platformra, ahol egy újabb Kis Medipack a jutalmad. Feljutva a járatba egy újabb Kis Medipack-ot vehetsz fel, majd jobba menve ugorj fel a sziklára, onnan kapaszkodj fel jobbra, a párkányra, ugrás az oszlopra, és jobbra, be a járatba. most felveheted az elõbb említett Kis Medipack-ot.
A fahídon túl: Nekifutásból ugorj a leszakadt híd túloldalára. Menj be a kis szurdokba, és vedd fel a Nagy Medipack-ot. Menj vissza a hídhoz, kapaszkodj fel jobbra a fali párkányra. Kapaszkodj balra, ess le eggyel lejjebb, ismét balra kapaszkodás, majd feljebb ugrás. Ugrás balra, majd a hátad mögötti párkányra, végül ismét hátraugrással felkerülsz a fal tetejére.
Artifact 2: Most jól kell figyelned. Úgy kell elugranod, hogy NE csússz le a lejtõn, hanem a mögötte levõ sziklaoszlopra kell érkezned. Tehát a sziklafal teljesen jobb oldalán fuss, és ugord át a lecsúszós részt. Onnan ugorj le az alattad levõ falra, végül a kis udvarban felveheted a 2.Artifact-ot. Mássz fel a falra, onnan ess le a túloldalra.
Újra juss fel a fal tetejére, és most ugrás a csúszdára. Az utolsó pillanatban ugorj a másik csúszdára, majd a végérõl ugorva kapd el a rudat. Pörgés, ugrás a másik rúdra, majd a fa emelvényre. Ugorj át a másik fa emelvényre, és visszajutsz a ködös barlangba, amin idejöttél. [Checkpoint]
A ködös átjáró visszavezet a mély szakadékhoz. [Checkpoint] Csússz le, majd kapaszkodj fel a fali peremre, mássz balra, ugrás a hátad mögötti peremre, csimpizz jobbra, és ugorj hátra a fahídra. [Checkpoint] Kapaszkodj le a falon, mássz jobbra, ess le egyet, és hátraugorva a rúdra kell ugranod, majd a fapárkányra, ahol a lõszert már nem tudtad felvenni. Ugrás az elsõ csúszra, ugorva kapd el a falon a peremet, csimpizz balra, és ess le a másik csúszra. Ott is ugorj, kapd el fali peremet, és feljebb ugorva végre felérsz a kis lépcsõhöz, majd a kis barlangba, ahol káét oszlopot találsz. Emlékszel még hogy szerezted itt meg a kis medipackot? Újra mássz fel a kisebb oszlopra, ugorj hátra a ferde sziklára, onnan mindjárt vissza az oszlop tetejére, ás ugorj a fali résbe. Csússz le, és visszaértél a medve barlangjába. Menj ki az elsõ fõterembe. [Checkpoint]
A fõterem újra: Ugorj balra a rúdra, onnan a túloldalra. Jobbra ugorj bele a tóba, ez a leggyorsabb lejutás, majd mássz ki a vízbõl, és irány fel a magas létrán. Juss át ismét a másik oldalra, ahol a második fogaskereket tetted a helyére. [Checkpoint] Ismét kapaszkodj fel a falra, csimpizz jobbra, ugrás a jobb oldali falra, ott is csimpi jobbra majd a feletted levõ párkányról ugorj a mögötted levõ fahídra. Most ugorj szembe, a forgó faplatformon át a túloldalra, és végre a helyére teheted a 2.Cog-ot, a harmadik fogaskereket. [Checkpoint] Látod a bejátszásban, megnyílt a zsilip és lezúdul a víz.
Ugorj a vízbe, de még ne a volt vízesés mögötti lépcsõknél mássz ki, hanem a parton, a barlangban.
Relikvia megszerzése: Ismét juss fel a magasba, a gáthoz. Guggolva menj át a nagy fagerenda alatt, és ugorj a vízbe, most már nem ragad el az ár. Ússz felfelé a kis folyón, és jobbra a víz alatt egy járatot találsz. Ússz át rajta, és kimászva a vízbõl felveheted a Relikviát, a Kero Mug-ot.
Ha esetleg a relikviához vezetõ rács zárva volna, a pálya elején nem húztál meg egy kart. De nincs az olyan messze innen, nézd meg a leírás elejét.
Ússz vissza, juss le a tóba, és kimászva a lépcsõknél, véget is ért ez a gyönyörû pálya. [Checkpoint]
Videóvégigjátszás:
04. Tomb of Qualopec
Artifact 1-2:
Mentések--Savegames(original):
Mentések--Savegames Time Trial (original):
Kills: 6
Supplies: 6+Shotgun (ha az elõzõ pályán nem szerezted meg)
Artifacts: 2
Relics: 0
Secret: 0
[Checkpoint] Menj végig a folyosón, ugorj az elsõ oszlopra, rögtön ugorj tovább a rúdra, majd a rúd közepérõl a következõ oszlopra. Ismét ugrás a következõ oszlopra, majd a jobb oldali párkányra. Ugorj át szemközt, menj végig a folyosón, és elérsz egy hatalmas terembe. [Checkpoint]
Terem kõ híddal: Menj át a hídon, de vigyázz, az elsõ lépcsõre rálépve egy kõgolyó fog legördülni, így rohanj vissza, és oldalra, várd meg, amíg a hidat leszakítja. Az ajtó ott bezárul, de két oldalt nyitva vannak az átjárók, csak oda kéne jutni. A kis platformos faoszlopra ugorva, a kõhíd alatt, lejutsz a mélybe.
Elõször vedd fel az 50-es pisztolylõszert, és nézz körül. Találsz egy mozgatható ládát, ezt told a fali perem alá, ezen keresztül tudsz majd visszajutni a kõhídra. Találsz még két mozgatható oszlopot is, de egyelõre csak az egyiket tudod mozgatni. Ezt told úgy, hogy fent, a bejárattal szemközti oldalon, ahonnan a kõgolyó zúdult le, balra, rajta keresztül eljuthass a kis beugróba. Juss hát oda, kapd el a fali peremet, ugorj feljebb, majd hátra a másik peremre. Mássz fel, ugrás az oszlopra, és onnan a felsõ párkányra. Onnan már lelõheted a kõhíd feletti, túloldali lógó pajzsot, ellõve a tartó köteleket. Fuss, ugorj, és a csáklyát használva ugorj át a bejárat feletti fali beugróba, és húzd meg a kart.[Checkpoint] Juss le ismét a mélybe, és most már told úgy a két oszlopot, hogy rajtuk keresztül, fent, a kõhídon át, aljuthass a baloldali járatba.
A baloldali járat: Men a folyosón, ha nincs tele a tár, vedd fel a Shotgun Lõszert. [Checkpoint] Továbbmenve ugorj a fali peremre, és afali nyíllövõkre ügyelve, a fali párkányokon kapaszkodva, ugorva, eljutsz a következõ folyosóra. Egy helyen, hátraugorva egy létrára ugorsz, ott vigyázz, nem mindegy, milyen magasságból ugorsz el róla jobbra. Ne felejtsd el, ha elveszíted az egyensúlyodat, akkor a feladat gombbal, alapban E tudod az egyensúlyt visszakapni. Egy oszlopra ugorva jutsz el a következõ folyosóra. Vedd fel a Kis Medipack-ot, és folytasd az utad a folyosón. Újabb Kis Medipack-ot vehetsz fel, és elérsz a következõ terembe. [Checkpoint]
Terem törött lépcsõvel: A csáklyával juss el a leszakadt híd túloldalára, jobbra vedd fel a 50-es pisztolylõszert. Ugorj a fali peremre, majd balra ugorj a fali karra, és rántsd le. Ezzel kinyitottad a harmadik kaput a fõteremben. [Checkpoint] Juss most vissza a fõterembe, de vigyázz egy raptor feni rád a fogadat, végezz hát vele. A shotgun-t is használhatod, így felveheted a lõszert is. Ebbõl három elég egy raptornak.
Terem kõ híddal másodszor: Újra menj le a mélybe, és most a két oszlopotm told át a másik oldalra, hogy bejuthass a jobb oldali folyosóra.
Jobb oldali járat: Menj a folyosón, amíg elérsz egy kis szakadékig. [Checkpoint]
Artifact 1: Kapaszkodj le, és ess le a kis szakadékba. Keresd meg az egyik sarokban, és vedd fel az Artifact 1-et. Visszafelé, az oszlopra felmászva jutsz.
Ugrás az oszlopra, majd a fali peremeken át eljutsz a következõ folyosóra, ami egy terembe vezet. [Checkpoint] Balra, a fal mellett vedd fel a Shotgun lõszert, majd készülj fel a harcra. A padló leszakad alattad, és lent két farkas rohan ellened. Végezz velük, majd menj fel valamelyik oldalon az emelkedõn, és középen húzd ki a falból a mozgatható rácsot. Húzd le a földszintre, és told az oszlop alá, így felmászva rá, felugorhatsz az oszlopon levõ peremre. Ugorj feljebb, majd hátra a törött faoszlopra. Onnan a másikra, majd a másik kõoszlopon levõ peremet kell elkapnod. Csimpizz jobbra, és a másik oldalról ugorj hátra a rúdra, és onnan a fali párkányra. Kapaszkodj feljebb, majd jobbra, és ugorj hátra a faoszlopra. Mássz fel teljesen, és elfordulva elkaphatod a mögötted levõ peremet, a lerántható kar felett. Ess le, és rántsd le a kart. Kinyílt az utolsó, a második rács is a fõteremben. [Checkpoint] Jobbra ugorj a karról, és egy rúd, majd egy peremen át eljutsz a jobb oldali kis folyosóra, ami visszavezet a leszakadt padló mögé. Most visszamehetnél a fõterembe, de akkor nem lenne meg a 2. Artifact.
Artifact 2: Juss le ismét a mélybe, ráugorva a kar elõtti ferde részre. Ismét juss fel az oszlopokon keresztül, a felsõ fa oszlopra, ahonnan a kar feletti peremre ugrottál. Most ne arra menj, hanem a cél a baloldali kis fali folyosó. Mássz hát ismét teljesen fel az oszlopon, és onnan ugorj be oda, és felveheted a 2.Artifact-ot. Irány vissza most a fõterem. [Checkpoint]
Visszafelé vigyázz, mert egy raptor szeretne megkóstolni, sõt, abban a gödörben is kinyírhatsz egyet, ahol az elsõ Artifact-ot találtad. Visszaérve most már felmehetsz a lépcsõn, és elérsz egy újabb terembe. [Checkpoint]
Egy filmbejátszás következik Látod, a trónón Qualopec-et, két múmia társaságában. Ne félj, most még nem lesz velük dolgod. Lara elolvassa a feliratot: "Itt ül az Isten-Király Qualopec A triumvirátus egyike A három Scion õr egyike." Lara akkor megközelíti és a jobb oldali múmia felébred. De összeesik. Lara hátraugrik elõrántja fegyvereit. Amikor elcsendesedik minden, felveszi a kis talapzatról a Scion of Qualopec-et. Földrengés rázza meg a termet. Hõsnõnk menekülésre fogja a dolgot..
[Checkpoint] Vissza kell menned, a fõterembe, majd átugorva a túloldalra, vissza, egészen a The Lost Valley pályára. Közben egy gödörben még kinyírhatsz egy raptort, csak hogy meglegyen a 6 kill. :)
Újabb filmbejátszás: Lara beugrik a vízbe, majd átúszva az átjárón, a túloldalon Larson várja. Itt nincs más dolgod, mint a nyilaknak megfelelõ gombokat nyomogatni, és Lara lefegyverezi a támadót, elvéve tõle a puskáját is. Ezt, ha az elõzõ pályán már megszerezted, nem számolja a statisztika.
Újabb filmbejátszás. Lara betör Natla irodaházába, és megtudja a következõ feladatát. Most Pierre-t kell meglelnie. A helyszínt is tudja. St. Francis Folly.
[Checkpoint]
Videóvégigjátszás: