Tomb Raider Anniversary Végigjátszás - Görögország

 

05. St. Francis Folly:

 

 

 

 

Statisztika: Time Trial:

Artifact 1-2-3-4-5-6:

 

Mentések--Savegames Time Trial (original):

 

Kills: 11 (A Hephaestus kapcsolónál ha mentesz, nem számol két denevért)

Supplies: 16 (Ha eddig az összes 50-es lõszert felvetted, a Poseidon teremben már nem tudod felvenni)

Artifacts: 6

Relics: 0

Additional Secrets: 0

[Checkpoint] Szoba magas oszlopokkal: Gyorsan elõ a fegyvereket, és gyilkold le a két oroszlánt.

[Checkpoint] Menj elõre, és lépj rá a nagy, kerek padlólapra. Látod, az emeleten kinyílt a rács, de ha lelépsz róla, akkor bezárul. Világos, hogy valami súlyt kéne rárakni. No keressük hát meg. Menj a terem végébe, és a jobb oldali oszlopra kapaszkodj fel a réseken keresztül. Fordulj meg, ugorj át a másikra, majd balra a következõre. Most ugorj át jobbra a teraszra. Itt látod az Artifact-ot a zárt rács mögött, de ez kicsit késõbb. Ugorj a következõ teraszra. Most következik a falon futás a csáklyával. Legjobb, ha futás közben dobod a csáklyát, és még a lendületbõl, végigfutva a falon, rögtön beugrasz a szemközti átjáróba. Nem olyan nehéz, csak gyakorold be. :) Elértél egy fali kép elé, amelyen gyémántokat látsz. [Checkpoint] Ezeket kell meglõni, de bizony nem mindegy melyiket. Menj a folyosón végig, mielõtt rálépnél a súlykapcsolóra, és nézd meg a falon a képet. Látod azt a két sárga gyémántot? Nos azokat kell, és csak azokat meglõni, az elõbbi képen, de úgy, hogy elõtte rálépsz a súlykapcsolóra, majd lelépsz róla, és célzott lövéssel lõdd meg a két gyémántot. A másik képnél kinyílt most az ajtó. Ott is egy falonfutással jutsz el a következõ teraszra, majd a másikra ugorva, jobbra, a földön egy újabb képet, egy újabb iránymutatót találsz, hogy most melyik gyémántokat kell meglõni. Irány hát vissza, újra lépj rá a súlykapcsolóra, és célzott lövésekkel lõdd meg ezeket is, és mögötted kinyílik a rács. [Checkpoint]

Menj a gömbhöz, és a két oldalán, a csáklyával rántsd le a tartó lemezeket. Legurul a földre a gömb. [Checkpoint] Most már csak a mélybe kell löknöd. Ugár az oszlopra, juss le a földszintre, és told a kerek padlólapra. [Checkpoint] Újra juss fel az oszlopokon át a magasba, és menj be a kinyílt rácson.

Menj balra, és a csáklyával kapd el a gyûrût. Mássz le a kötélen, és a bejárat felé fuss a falon, mert a sarokban egy beugróban egy Nagy Medipack-ot vehetsz fel. Menj le a földszintre, és a kapcsolóval nyisd ki az ajtót. Menj ki az oszlopos terembe, de gyorsan rohanj vissza a lépcsõkre, oda a két oroszlán nem fog követni, és kényelmesen kinyírhatod õket. Ha kell, lemenve a lépcsõn, csald õket be a terembe.

Artifact 1: Ha végeztél velük, mielõtt kimennél a nagyterembe, nézz fel a kapualjban, és látod, hogy a fenti teraszon melyik gyémántokat kell meglõni, hogy kinyíljon az Artifact rácsa. Mássz hát fel ismét az oszlopokra, irány újra a kis céllövölde, és lõdd meg a megfelelõ gyémántokat. Persze ismét rálépsz a súlykapcsolóra, majd le róla, és csak utána lõheted õket. Ha sikerült, kinyílt a rács, menj hát oda, és vedd fel az 1.Artifact-ot.

Juss le a földszintre, és told be a kis terembe a gömböt, ezzel kinyitva ott is a rácsot a lépcsõk tetején. [Checkpoint]

A központi, emeletes terem: Lemenve a lépcsõkön egy több emeletes terembe értél. [Checkpoint] Négy kapcsoló van a teremben, és négy ajtó, amiket nyitnak. Mindegyik ajtó mögött egy kulcsot kell felvenned, hogy a végén, a földszinten kinyithasd az ötödik ajtót is. Nem lesz könnyû, az egyik legnagyobb pálya ez. :)

Poseidon kapcsoló: Ugorj át a központi toronyba. Jobbra menj, és a csáklyával rántsd ki a falból a jobb oldali kis hidat. Ugorj is rá, majd balra a másikra, utána pedig a fali beugróba. A rúdon keresztül eljutsz a kapcsolóhoz, húzd hát meg. [Checkpoint] Két denevér fog megtámadni, végezz velük, majd ugorj vissza a központi emelvényre, a kimozdult hídról. Az emelvény túloldaláról kapaszkodj le a belsõ részen, és ess le egy szintet. Az Atlasz ajtó szintjén vagy. Nézz körül. Jobbra a falon egy gombot látsz. Célzottan lõj bele, és egy újabb híd fog kijönni a falból. Ha már itt vagy, csáklyázd meg az alatta levõ oszlopot, és rántsd le, késõbb jól fog jönni. Egyébként azt tudod, hogy a csáklyával is lehet célozni? Célozd meg a pisztollyal amit akarsz, és megnyomva a csáklya gombot, pont oda fog menni, amit célbavettél. No és persze csáklyára sincs mindig szükség, az oszlopot akár le is lõheted célzottan.

Hephaestus kapcsoló: Ugorj át a törött oszlopra a kirántott híd elé, de ne oda ugorj át, hanem ereszkedj lejjebb egy emeletet. Itt, a baloldali falon is találsz egy lerántható oszlopot. Nosza csáklyázd meg, és menj rajta végig, amikor lezuhant. Ugorj balra a Kis Medipack-ért. Ugorj fel a szemközti, fal melletti párkányra, majd kapaszkodj fel a peremre. A peremeken mászva, ugrálva feljutsz a kapcsolóig. Húzd hát meg. [Checkpoint] Újabb ajtó nyílt ki, és egy újabb kis híd jött ki a falból, amin keresztül visszajutsz a központi toronyba. Közben persze gyilkold le az újabb két denevért. (Itt, ha mentesz, vagy a csekkpontról kezded, a denevérek nem jelennek meg, így kettõvel kevesebb kill lesz a statisztikában)

Hephaestus ajtó: Megint juss le a most még zárt Atlas ajtó szintjére, ismét ugorj rá a törött oszlopra, és most szembe ugorj, a kirántott hídra. Jobbra kapaszkodj le a peremre, csimpizz jobbra, a sarokban mássz fel, ugrás a rúdra. Ugrás a fali peremre, ess lejjebb, gyorsan nyomd meg a feladatgombot, és mássz fel a fali beugróba. Lopakodva menj át az átjárón, ismét kapaszkodj le a peremre, és jobbra csimpizve végre felmászhatsz a kinyílt ajtónál. Menj hát be rajta.[Checkpoint]

Nyisd ki a külsõ ajtót a kapcsolóval, de nem tudsz itt bemenni. Fordulj meg, és oldalt kapaszkodj fel a falra, ugorj feljebb, csimpizz jobbra, és a végén az ajtó feletti résen át tudsz bemenni az ajtó mögé. Menj végig a folyosón, és elérsz egy terembe. [Checkpoint]

Itt egy villámló gömböt látsz, és mozgó padlólapokat. Van a teremben négy padlólap, amikre rá kell lépned, de csak akkor jó, ha teljesen fent vannak, és csak azokra ugorj rá. Legjobb, ráugrani, gyorsan vissza, ugrás a másikra, vissza. Most rohanás át a túloldalra a zárt rács elé, és ott is ismételd ezt meg a másik kettõvel. Ha sikerült, akkor szemben kinyílt a rács, és egy újabb terembe értél. [Checkpoint]

Balra látsz egy súlykapcsolót. Ha rálépsz, lezuhan a kalapács, és ha ott maradsz, kilapít. Állj hát egy pillanatra rá, gyorsan hátra, és ha lezúdult a kalapács, rohanj oda, és kapaszkodj fel rá. Menj a közepéig, így nem esel le, ha elindul felfelé, és futás, ugrás a baloldali platform, ahol egy Nagy Medipack-ot vehetsz fel. Menj le, játszd ezt el újra, de most a jobb oldali platformra juss el. Ha nincs tele a tár, akkor itt Puska Lõszer-t vehetsz fel. A rúdon keresztül juss el a középsõ platformra. Balra még zárva a rács, itt lesz majd az Artifact. Most azonban a következõ rúdon át, juss el a túloldali platformra, fogd meg, lökd le a ládát. Menj le a földszintre, látod, széttört a láda, és egy szobor került ki belõle. Fogd meg a másik ládát is, told a kalapács alá, és meg is van a harmadik szobor is. Fogd meg õkat, de csak hátulról tudod, és told a kis kör alakú padlólapokra. Úgy told rá, hogy mindegyik közép felé nézzen. Most még egyszer rá kell lépned a kalapács alatti padlólapra, és kinyílik a rács, felvehetd végre a Key of Hephaestus-t. [Checkpoint]

Artifact 2: A kalapácson keresztül ismét juss fel a jobb oldali, majd a középsõ platformra. Nyitva a rács, és bemenve felveheted a 2.Artifact-ot.

Nincs más dolgod, irány vissza, [Checkpoint] a villámló termen át a bejárathoz. Húzd meg a kapcsolót a falon, gyorsan kapaszkodj fel az ajtóra, és amikor elindul vissza lefelé, kapd el a felette levõ rész a falon. Így visszajutsz az emeletes terembe. [Checkpoint]

Damokles kapcsoló: A falból kinyúlt hídon át visszajutsz a központi emelvényre, ráugorva a jobb oldali oszlopon levõ peremre. Csimpizz át a jobb oldalára, ugrás a létrára, majd egy tömbön keresztül, egy újabb peremre ugorhatsz. Onnan jobbra egy törött oszlopra jutsz el. Onnan a fal felé ugorva lecsúszol a fali kapcsolóhoz, ami kinyitja Damokles ajtaját. Több út is vezet ehhez a kapcsolóhoz, nem írom le mindegyiket. Viszont az egyik emeleten, ha már ott vagy, rántsd ki a falból a kis hidat, ez vezet majd a Poseidon ajtóhoz.[Checkpoint]

Atlas kapcsoló: Ess le most a földszintre, és felmenve a lépcsõn meghúzhatod a kart, ami az Atlas ajtót nyitja ki. [Checkpoint]

Menj most a központi emelvényhez. Vedd fel a Puska Lõszer-t, és ugorj balra a törött oszlopra. Csimpizz át a túloldalra, ugorj a létrára, és mássz fel. Ugrás a kis sziklatömb, onnan a szemközti párkány, végül feljutsz az Atlas ajtó szintjére. Juss fel egészen, a központi torony tetejére.

Atlas ajtó: Emlékszel még melyik kis hidat rántottad ki a falból az elején? Nos oda juss át, de most jobbra kell elindulnod. Ugrás a fali peremre. Ess le a párkányra, majd ugrás megint egy peremre. Onnan leesel a lecsúszós részre, de vigyázz, csúszás közben el kell kapnod a következõ kis fali peremet. Csimpizz balra, és akár fel i mászhatnál az Atlas ajtóhoz, de elõtte egy kis kitérõt kell tenni, a következõ Artifact-hoz.

Artifact3: Csimpizz hát balra tovább, ugrás balra a következõ párkányra, majd hátrafordulva a rúdra. Pörgés, ugrás, és máris felugorva a kis sziklára, felveheted a 3.Artifact-ot. Ha nem sikerül felugrani a sziklára, próbáld úgy, hogy guggolás, felugrás. Menni fog. Visszafelé ugyanaz az út, és most felkapaszkodva bemehetsz az Atlas ajtón. [Checkpoint]

Atlas ajtó: Húzd meg kapcsolót, és itt is kapaszkodj fel a felmenõ ajtóra, majd amikor lefelé elindul, ugrás fel a fali beugróba. Onnan átjutsz a kapu túloldalára. [Checkpoint] Elérsz egy szakadékhoz, ami elõtt egy forgatható kapcsoló van. Nosza, forgasd meg, balra lehet tekerni, közben persze a kurzorokkal váltani kell az irányt, hogy körbe tudd forgatni. Amikor megáll, gyorsan futás a kinyílt platformokon át a túloldalra. Látod már a folyosó végén az Atlas szobrot, kezében a tüzes gömbbel. De még ne menj oda. Kapaszkodj fel balra a peremre, ugrás fel a platformra, ahol felveheted az újabb 50-es pisztolylõszert. Ugrás át a kapcsolóhoz, ami rudakat enged ki a szakadék felett, erre nagy szükséged lesz, a menekülés közben. :) [Checkpoint]

Ess le a folyosóra, és menj fel, közelítsd meg a szobrot. Irányozva lõdd szét a szobor két oldalán a gombokat, így Atlas lezúdítja a gömböt. Menekülj. Futás a szakadék felé, közben ugrálj is, így gyorsabb vagy. Ugrás a rúdra, és rögtön, nincs idõd, rögtön ugorj tovább a túloldalra. Megúsztad a szétlapítást. Újra forgasd meg a kapcsolót, újra juss vissza a szoborhoz, és felveheted a Key of Atlas-t. És persze a Puska Lõszert is. [Checkpoint] Menj visszafelé. A lezúdult földgömb eltört egy baloldali kis oszlopot, így rajta keresztül feljutsz arra a platformra is, és felveheted a Kis Medipack-ot. A kart még ne húzd meg.

Artifact 4: Ugrás balra a magasabb platformra, és felveheted a 4.Artifact-ot.

Most juss vissza a karhoz, és húzd meg. Igyekezned kell, mert idõkapcsoló, siess hát átjutni a szakadékon, irány vissza a bejárat. [Checkpoint] Húzd meg a kart az ajtó mellett, kapaszkodj fel az ajtóra, és amikor felemelkedik, ugrás hátra a rúdra. Az ajtó leereszkedik, így át tufdz ugrani a rúdról a fali beugróba, majd az ajtó mögé jutsz. Irány vissza a fõterem. [Checkpoint]

Damocles ajtó: Lépj rá a falból kinyúlt hídra, ugorj át a központi emelvényre, és juss le egy emeletet. A pálya elején, itt két oszlopot rántottál le a falból. Most menj végig a másikon, és a túloldalán, jobbra, kapaszkodj fel a fali peremre. Ugorj jobbra a másikra, csimpizz jobbra a láda alá, és leesve egy Kis Medipack-ot vehetsz fel. Juss vissza a hídra, ugyanúgy, ahogy jöttél. Most balra kapaszkodj fel a mozgatható ládához, és told be teljesen. Most úgy kell futásból ugranod, hogy a kis fali beugróba ess le, és felveheted a következõ Kis Medipack-ot. Kapaszkodj le a peremre, ess lejjebb, majd csimpizz jobbra, végül a fal mellett lecsúszhatsz Damoklész ajtajához. Menj hát be a folyosóra. [Checkpoint]

Itt azért ments egyet, mert bug van a játékban. Nézz jól körül. Az ajtó felett a magasban egy gyûrût látsz. Nosza rántsd le a csáklyáddal a kõdarabot, és told az ajtó elé. Húzd meg a kapcsolót, gyorsan ugorj fel a kõtömbre, és amikor az ajtó a legmagasabb ponton van, akkor ugorj rá, és gyorsan feljebb ugorva elkapod azt a rést, ahonnan a követ rántottad le. Amikor az ajtóra ugrasz, az megáll felfelé menet, és lezuhan, így jól kell idõzítened. Arra is vigyázz, ha a tömböt áttolod esetleg a kinyitott ajtón, a fali kar nem fog visszaállni alap helyzetbe, így ha nincs mentésed, nem tudod folytatni a pályát. Én kérek elnézést ezért a hibáért. LOL A folyosó végén lépj rá a súlykapcsolóra, és feltárul az ajtó. [Checkpoint]

Most még nem kell félned sem a padlólapoktól, sem a mennyezeten függõ kardoktól. Menj át a termen, a következõben vedd fel a Kis Medipack-ot, és az 50-es Lõszer-eket, és persze középen a Key of Damocles-t. De ne maradj ott, ugorj tovább, mert lezuhannak a kardok. A terem hátuljában menj fel a ferde párkányon, ugorj, dobd ki a csáklyát. Kicsit mássz jobban fel a kötélen, és a falonfutással juss el a sarokban levõ oszlopra. Onnan ugorj át középre, és menj a platform jobb oldalán át, és ugorj a fali peremre. Mássz fel a karnál, és told meg. [Checkpoint] A túloldali sarokba még nem tudsz eljutni. Ess le a földszintre, és menj vissza az elõzõ terembe, de vigyázz jobbra a fal mellett menj, mert lezuhan egy újabb kard a magasból. Menj jobbra és a fehér padlólap elõtt állj meg. Figyeld meg a mozgó kardokat. Ha eddig nem használtad, most keresd meg a Walk, a Séta gombot. Tartsd nyomva, és úgy sétálj át a szabaddá vált padlólapokon. A fehérek kissé biztonságosabbak, a barnákon viszont igyekezz minél hamarabb túljutni. A túloldalon menj balra körbe az oszlopok körül, de ott is vigyázz a magasból leesõ kardokra. Ugorj fel a törött oszlopra, és onnan futásból kapd el a falon a peremet. Ugorj feljebb, csimpizz balra, és mássz fel a karnál, és told meg. [Checkpoint] Most vált szabaddá az út az elõbbi teremben, a másik oldalon. Kapaszkodj le a peremre, csimpizz balra, és balra ugorva visszajutsz az elõbbi terembe, ahol a kulcsot vetted fel.

Artifact 5: Ismét juss fel a ferde platformon át a magasba, de most balra induj el, és a fali beugróban felveheted az 4.Artifact-ot. [Checkpoint]

Menj vissza ismét a kardos terembe. Szerencsére nem kell újból átjutnod, mert az oszlop mellett szabaddá vált az út, most már csak a lezuhanó kardokra ügyelj, és a kis oszlopon át ismét juss fel az utolsó karhoz. Kapaszkodj most fel balra a fehér oszlopra, és onnan tudsz ráugrani a magas oszlopra a hátad mögött. Ugrás a következõre, majd jobbra ugorj elõször, a másik fali beugróba, ott is a fehér oszlopra. A beugróban vedd fel a Nagy Medipack-ot. Ugorj az alacsonyabb törött oszlopra, majd jobbra a fali peremre. Ugrás egyel feljebb, kapaszkodj balra, és ugrás, csáklya elõ, és falonfutás következik ismét. Most egy csalafinta ugrás következik, eddig nem volt ilyen, de szokd meg, mert még szükséged lesz rá. Tehát gyakorold be. Falonfutás elõre, hátra, és amikor elõrefelé eléred a baloldali oszlop magasságát, nyomd meg a Balra-t, és az ugrás gombot, ez utóbbit nem árt ha gyorsan kétszer is megnyomod, így a kötélrõl az oszlopra ugrik hõsnõnk. Ugrás végig az oszlopok tetején, majd jobbra a fali peremre. Jobbra kapaszkodás, ugrás a következõ peremre, és tovább, amig a kis erkélyen elérsz a forgatható kapcsolóhoz. Forgasd meg amíg tudod, és gyorsan leesve a földszintre átjutsz az ajtón. [Checkpoint]

Húzd meg a kijárati ajtó mellett a kapcsolót, kapaszkodj fel az ajtóra, és amikor elindul vissza lefelé, ugrás, és elkapod az átjárót, így visszajutsz a központi terembe. [Checkpoint]

Akár a földszintre is leeshetsz, de ismét menj fel a Damocles ajtó szintjére. Az ajtóval szemközti kis hídra ugorj, onnan jobbra a falon levõ peremre, majd újabb perem jobbra, utána feljebb kell ugranod, és felmásznod a kis fali beugróba. Bújj át a fali átjárón, és máris elértél a Poseidon ajtóhoz. Menj be hát rajta.[Checkpoint]

Poseidon ajtó: Itt is húzd meg a kapu mellett a kapcsolót, gyorsan kapaszkodj fel az ajtóra, és amikor elindul lefelé, ugorj fel a kis fali átjáróba. A túloldalon lõdd le a három patkányt, és elérsz egy medencéhez. [Checkpoint] A medence túloldalán vedd fel a Kis Medipack-ot, majd ugrás a vízbe. Húzd meg a vízi kart, vegyél egy mély levegõt, és ússz át a kinyílt rácson. Kikapaszkodva egy több emeletes terembe értél. [Checkpoint]

Artifact 6: Ugrás a vízbe, és a központi oszlop túloldalán húzd meg a vízi kart. Felnyílt a rács, és kimászva a vízbõl a fali kis szobában felveheted a 6.Artifact-ot.

A másik kis párkányon egy újabb Kis Medipack-ot találsz, majd a központi oszlopra kell felmásznod, így jutsz fel az emeletre. Menj végig a kis hídon, és a halszobor mellett, 50-es Lõszer-t találsz. De ha eddig mindet megtaláltad, akkor ezt már nem tudod felvenni, hisz max 120 lehet Laránál. Ha már ott vagy, húzd félre a tömböt a szobor elõtt, így felemelheted a vízszintet. Ugrás a vízbe, és mássz ki a másik beugróban, és az ott található mozgatható követ, lökd a vízbe.

Ugrás a vízbe, és húzd meg most a központi oszlopon levõ vízi kart. Kinyitottál egy ajtót a vízben, és egy úszó platformot szabadítottál ki. Ez szükséges fent az emeleten, hogy elérd a fali peremet. Csakhogy elõbb megfelelõ helyre kell húzni. Azért figyeld meg, fordulj a halszobor felé, és nézd meg attól jobbra a fali peremet. Nos az alá kell majd lent a mélyben tolnod az úszó platformot, hogy a víz oda emelje fel. Tehát húzd el a követ a halszobortól, ugorj a vízbe, és a lelökött tömböt told rá a vízre, így teljesen leengedted a vizet a teremben. A bejárat mellett, a peremeken lejutsz a mélybe, és a csáklyával megfogva húzd a megfelelõ helyre, a fenti halszobortól jobbra a kis tutajt. Ismét emeld fel a vízszintet a teremben, elhúzva az elsõ tömböt. Most húzd a tutajt a végleges helyére, legjobb, ha elõször a relikvia beugrójában húzod magadhoz, majd ahol a medipackot találtad, így egészen a fal mellé húzhatod. Juss fel most a halszoborhoz, húzd el a tömböt, így teljesen felkerült a helyére a kis tutaj, és rajta keresztül elkaphatod a fali peremet. Ugorj onnan jobbra végül mássz át a zárt rács felett, és a kis szobában felveheted a Key of Poseidon-t. [Checkpoint]

Menj vissza a fõterembe, [Checkpoint] juss le a földszintre, és a négy kulcsoddal nyisd ki az ajtót, [Checkpoint] és a következõ pályára léptél. [Checkpoint]

Videóvégigjátszás:

 


06 - The Coliseum:

 

 

Artifact 1:

Secret:

 

Statisztika: Time Trial:

Mentések--Savegames(original):

Mentések--Savegames Time Trial (original):

 

Kills: 21
Supplies: 11 (és az 50-es pisztolyok)
Artifacts: 1
Relics: 0
Additional Secrets: 1


Menj végig a folyosón, öld meg a két patkányt, és egy romos terembe értél. [Checkpoint] Balra a tömbön keresztül feljutsz a platformra. Onnan fordulj vissza, ugorj fel az oszlopra, mert egy Kis Medipack-ot találsz ott. Ugrás vissza, ugrás a következõ platformra, majd elkapva a fali peremet, felmászhatsz a következõre. Öld le ott is a patkányt, majd a túloldalon egy medencéhez esel le. Ugorj át a túloldalára, ,mássz fel a tömbre, és vedd fel a Shotgun Lõszer-t. Ugorj a vízbe, és balra ússt, majd átúszva a fagerendák felett, jobbra, majd felfelé kell úsznod, míg végre kimászhatsz egy teremben. [Checkpoint]

Fegyvert a kézbe, mert két patkány, és két denevér ront rád. Ha végeztél velük, ugorj a kisebb ládára, majd onnan a fali peremre. Elõször jobbra indulj el, mert a nagyobb ládán egy Nagy Medipack-ot vehetsz fel. Most a másik irányba menj. Ugrás a peremeken, majd hátra a fa oszlopra, és onnan a nagyobb ketrecre. Menj fel az emelkedõn, és kiértél az amfiteátrumba.. [Checkpoint]

A filmbejátszásban láthatod, a két gorilla nem örül Neked, sõt, kövekkel dobál meg. :)

Az amfiteátrum: [Checkpoint] Öld meg a két gorillát, vigyázz, ne hagyd hogy a falhoz szorítsanak. Legjobb, ha nekik rohansz, elfutsz mellettük, és balra, ahonnan lejöttek, felszaladsz a ferde kövön, és elkapva a peremet, felmászol a nézõtérre, és onnan gyilkolod le kényelmesen õket. Ha végeztél velük, menj végig a nézõtéren, és vedd fel a Shotgun Lõszer-t. Menj vissza, ahol felmásztál, és menj most ott fel a lépcsõkön. Öld le a két denevért, nekifutásból kapõd el az oszlopon a rést, csimpizz balra, ugrás feljebb, megint csimpi balra, végül hátraugrás a másik oszlopra. Ugorj tovább, majd a túloldalon csússz le a köveken. Ugorj át a központi épülethez, menj be jobbra, és a zárt ajtó elõtt menj vissza ki balra a teraszra, és húzd meg a kart. [Checkpoint]

Kinyitottad lent az ajtót. Menj a túloldali nézõtérre, lõdd le a két denevért, és menj át a másik oldalon levõ épülethez. Ott ess le az arénába, és rohanj ahogy csak tudsz, közben ugrálj is, és ismét a ferde kövön keresztül juss fel a nézõtérre, mert a kinyitott ajtón át, két újabb gorilla, és két oroszlán is megjelenik. Lõdd le õket a magasból, majd menj be a kinyitott ajtón. Látod balra a magas ketrecen a kulcsot, de még nem éred el. Menj jobbra, vedd fel az újabb Shotgun Lõszer-t, menj át fadeszkákon, és a csáklyával rántsd le a magasabb ketrecrõl a kicsit. Húzd, told át a másik terembe, és ráugorva már feljutsz a kulcshoz, és felveheted a Balcony Key-t.[Checkpoint]

Menj fel a már ismert úton a központi épülethez, de vigyázz, az amfiteátrumban újabb két oroszlán akar megkóstolni. Nyisd ki a kulcsoddal az ajtót. Mássz fel a létrán, és felérsz az épület tetejére. [Checkpoint]

Az amfiteátrum tetején: Ha nem lõtted le a nézõtér jobb oldalán a két denevért, hát most is megteheted jobbra menve elõször a tetõn. Menj utána balra, ugorj át a szemközti párkányra, és a túloldalán ess le az alattad levõ sziklára, és vedd fel a Kis Medipack-ot. Ismét fel kell j7tnod a tetõre, ismét balra indulva ugrás a párkány, majd a túloldalon elugorva kapd el a csáklyával a karikát.

Artifact: Fordulj el a kötélen úgy, hogy belendítve, elugorva, a csáklyával elkaphasd a másik, alacsonyabb karikát. Ha sikerült, mássz le a kötélen, és belendítve ugorj a fali beugróba, ahol megtalálod az Artifact-ot. Guggolva veheted fel, a felvételt jelzõ háromszög itt meg sem jelenik. Ismét fel kell jutnod a tetõre, ismét ugrás a csáklyával, de most a magas párkányra kell érkezned.

Secret: Kapaszkodj le a párkány túloldalán, csimpizz teljesen jobbra, és felmászva felveheted az 50-es Pisztoly-okat. Csimpizz vissza a párkányra.

Most a szemközti oszlopon kell elkapnod a rést. Csimpizz jobbra, és hátraugorva kapd el a falon a peremet. Kicsit jobbra mássz, majd feljebb ugorva fel is mászhatsz a párkányra. Kapaszkodj le a túloldalán, ess le, és csúszás közben ugorj, elkapva a túloldali peremet. Mássz fel, és vedd fel a Kis Medipack-ot. Kapaszkodj fel az oszlopon levõ résbe, csimpizz balra, ugrás feljebb, majd balra csimpizve hátraugorhatsz a következõ párkányra. Onnan ugorj át a tetõre, a szobrokhoz.

Az amfiteátrum túloldala: Itt ne kapaszkodj le, hanem ugorj a tetõrõl a szemközti, lejjebb levõ sziklára, és onnan beugorva az épületbe felveheted az 50-es lõszereket. [Checkpoint] Menj le a lejtõn, még megölhetsz két denevért, és elérkezel Midas palotájába. [Checkpoint]

Videóvégigjátszás:

 

 


07 - Midas's Palace:

 

 

 

 

Statisztika: Time Trial:

Artifact : Relic 1-2:

 

Mentések--Savegames(original):

Mentések--Savegames Time Trial (original):

 

Kills: 16
Supplies: 9
Artifacts: 1
Relics: 2
Additional Secrets: 0


[Checkpoint] Midas terme: Menj végig a folyosókon, fel a lépcsõkön, és elérsz Midas király szobrához. Ugye tudod a történetét a híres királynak? Amihez hozzáért, arannyá változott, így vigyázz a kezéhez ne érj, mert te is aranyba leszel foglalva. Öld le a két megjelenõ gorillát, a legkönyebb úgy, hogy gyorsan felmászol a szoborhoz, oda nem tudnak követni. Ha végeztél velük, a szobor jobb oldalán kapaszkodj fel a résbe, ugrás a magasabbra, végül fel a szobor tetejére. Vedd fel a Shotgun Lõszer-t, és húzd meg a akrt, amivel lent, kinyitottad az egyik ajtót. Menj be hát rajta [Checkpoint]

A pálya nem lineáris, így többfelé is elindulhatsz, én így oldottam meg:

A jobb oldali ajtó: Menj lefelé a lépcsõkön, de figyeld meg egy helyen, felfelé is mehetnél, de ez késõbb. Elérsz egy oszlopos terembe. Ott már látod hogy mit kéne megszerezni, de itt nem lehet, folytasd az utadat a hátsó lépcsõkön lefelé. [Checkpoint] A következõ teremben gyorsan ugorj fel a kitámasztott oszlophoz, onnan kényelmesen levadászhatod a gorillát, és az oroszlánt, bár néha kaphatsz egy pofont a gorillától. :) Rántsd le a csáklyával a három gerendát, és az oszlop lezuhan, és felveheted az 1. Lead Bar-t. Menj most visszafelé, át az összedõlt termen, és most menj fel az említett lépcsõkön, és felérsz a romos terem tetejére. [Checkpoint]

A romos terem: Vedd fel balra a Shotgun Lõszer-t. Öld le a négy denevért, és indulj el jobbra. Ugorj a sziklára, majd a következõre, kapaszkodj fel a fali peremre, ugrás jobbra, és felmászva felveheted a Nagy Medipack-ot. Itt most kétfelé is mehetsz. Elmondom a hivatalos utat: Kapaszkodj le, ugrás jobbra, a másik peremre, majd a jobb oldali falon levõre. Kapaszkodj teljesen jobbra, majd ugrás, csáklya elõ, és falonfutás következik. El kell kapnod a túloldali falon levõ peremet. Ha sikerült, csimpi jobbra, ugrás a másik peremre, majd hátrafelé a kötélre. Ereszkedj le teljesen, majd a törött oszlopot célozd be, de az alacsonyabb, a jobb oldali részére kell hogy ugorj. Lecsúszol az oszlopon, a mellette levõ platformra. Ugorj fel a homokos, ferde részre, és rögtön ugorva kapd el az oszlopon a rést.

Van ennek azonban egy egyszerûbb módja is: Onnan, ahol felvetted a Nagy medipack-ot, nos onnan egy futásos ugrással is lejutsz az oszlop melletti platformra, így szerintem könnyebb. Lehet hogy kificamodik a bokád, de akkor is megéri. :)

Kapaszkodj az oszlop résében jobbra, majd hátraugorva egy sziklapárkányra érkezel. Kapaszkodj fel a falra, majd feljebb, ugorj jobbra, ott is feljebb, és felmászhatsz egy párkányra. Ugrás, elõ a csáklyát, és falonfutás következik. Amikor a legtávolabb, és legmagasabban van Lara, és egy pillanatra megáll, hogy megforduljon, nos akkor kell jobbra ugranod a kötélrõl, sziklapárkányra. Onnan már eléred a fali beugróban levõ Kis Medipack-ot. Juss vissza a sziklára, és a fal felé ugorj a lecsúszós részre, és bent is vagy az emeleti átjáróban. [Checkpoint]

Menj végig a folyosón, öld meg a két gorillát, vedd fel az 50-es lõszereket, és húzd meg a kart a falon. Ez nyitotta ki a fõteremben, az emeleten, a szobor mögötti ajtót. [Checkpoint] Irány hát vissza a fõterembe.

A bejárattól jobbra, a szökõkút elõtt mássz fel a köre, onnan pedig fel a szökõkút tetejére. A fali peremeken át feljutsz a magasba. Vedd fel a Nagy Medipack-ot, és húzd meg a kart. [Checkpoint]

A baloldali ajtó: Kinyílt a baloldali ajtó, menj hát rajta be. [Checkpoint] menj végig a folyosón, és elérsz egy nagyterembe. Keresd meg, és vedd fel a Shotgun Lõszer-t, és a terem túloldalán menj be a másik folyosóra. A lépcsõ mellett húzd ki a ládát, és húzd meg a kart, ezzel kinyitva a lépcsõ tetején az ajtót. Menj fel, vedd fel a Kis Medipack-ot, és elérsz a karzatra, egy karhoz. [Checkpoint]

Itt több feladatot kell megoldanod. A karral az oszlopokat emeled fel, platformokat engedsz ki a falból. A feladatok sorrendje is mindegy.

Relic 1: Húzd meg a kart, ugrás le a felemelkedõ fehér oszlopra, de várd meg, amíg felemelkedik, mert rálépve elkezd visszasüllyedni. Megállás nélkül ugorj balra, de csak a peremet kapd el, mert az oszlop tetején, ha teljesen felemelkedett, tüskék nyílnak ki. Csimpizz át a túloldalára, ugorj hátra a lejtõre, majd ugorva kapd el a párkányt. Mássz fel rá teljesen a jobb oldalán, és a fal felé ugorva kapd el a párkányt. Csimpizz jobbra, majd felfelé, végül felugorva a fali beugróba felveheted az Athenian Owl Figure-t. [Checkpoint] Mássz le, ess le a terembe, és újra menj fel a karhoz, jöhet a második feladat.

Minden feladatot, illetve a Relikvia, és az Artifact megszerzését, megoldhatsz másképp is, talán könnyebben, ha lent a teremben, a mozgatható ládát az utolsó oszlop elé tolod, és fent, a kart meghúzva, leugrasz a földszintre, fel a ládára, és amikor kellõ magasságba emelkedett az oszlop, felugorva rá, gyorsan a kívánt helyre ugrasz. Fontos megvárni, amíg kellõ magasságba emelkedik az oszlop, mert felmászva rá, nem emelkedik tovább, hanem visszasüllyed. Hát válassz kedvedre a megoldások közül. :)

Artifact: Húzd meg a kart ismét. Juss el arra a platformra, ahol a fal felé ugrottál az elõbb. Most jobbra indulj, ugorj a magas oszlop peremére, majd feljebb. Csimpizz át jobbra a túloldalára, hátraugrás a másik oszlopra, onnan a lecsúszósra, végül ugrás, és elkapod a másik falból kijött platformot. Ezt jegyezd meg, ide kell jönni legközelebb is. Most jobbra indulj, és az oszlopokon át eljutsz egy fali beugróba, ahol felveheted az Artifact-ot. Ess le a terembe, és irány újra vissza a karhoz.

Lead Bar 2: Húzd meg a kart, és juss el az elõbb említett platformra. Most balra ugorj át a másikra, onnan balra az oszlopra. Csimpizz a másik oldalára, ugrás hátra az oszlopra, végül itt is eljutsz egy fali beugróba, ahol megtalálod a 2. Lead Bar-t. [Checkpoint] Ess le a terembe, és indulj vissza a fõterembe. [Checkpoint]

Az emeleti ajtó: A fõteremben öld meg az újabb két gorillát, és juss fel az emeletre, menj be a kinyitott ajtón. [Checkpoint] Eljutsz egy vizes terembe. [Checkpoint]

A tûzfújós terem: Elõször is ugorj a vízbe, és gyorsan kimászva öld le a krokodilt, így ha késõbb véletlenül belepottyansz, nem fog zaklatni. Ismét ugorj a vízbe, és a középsõ platform túloldalán húzd meg a vízben a kart, ezzel felemeled az elsõ oszlopot.. Menj ki a kiugró párkányra, és lépj rá az arany padlólapra, ezzel meggyújtod a tüzeket. Nem kell annyira félni ezektõl a tüzektõl, nem égetnek annyira, nem gyulladsz ki, sõt, a kerek oszlopokon a szélénél meg sem sérülsz. Ugorj át az elõtted levõ kerek platformra, onnan jobbra a másikra, elkapva a peremét. Várd meg amíg elmegy a tûz, mássz fel, futás a tûz után, és az oszlop tüloldalán ugorj fel az elsõ peremre. Ugorj tovább felfelé, csimpizz balra teljesen, és hátraugorva az erkélyre, húzd meg a kart. [Checkpoint] Felemelted a következõ oszlopot a teremben.

Ugorj le a mozgó tûzhöz, futás a túloldalára, onnan át a másik kerek platformra, majd a következõ oszlopra. Csimpizz balra, és hátra kell ugranod a kis kõre, a víz tetején. Onnan ugrás a létrára, és felmászva a másik erkélyre, egy újabb karral felemeled a következõ oszlopot is. [Checkpoint] Menj ki az erkély bal széléra, és a csáklyáddal forgasd el az oszlopot, hogy fel tudj majd mászni a tetejére. Ugrás hát oda, ugrás feljebb, és feljebb, és feljutsz az oszlopra. Ugrás balra a másikra elkapva a rést rajta. Csimpizz jobbra, majd feljebb ugorva megint jobbra, végül hátraugorva elérsz az erkélyre, ahol egy Nagy Medipack társaságában, a kis emelvényrõl leemelheted a 3. Lead Bar-t. [Checkpoint]

Ugrás a vízbe, irány vissza a kijárathoz. [Checkpoint] Ha nemakarod megszerezni a következõ Relic-et, akkor akár vissza is mehetsz a fõterembe. Ha viszont kell, folytassuk tovább itt a feladatot.

Relic 2: Juss el ismét a jobb oldali erkélyre, ahol az elsõ kart meghúztad. Most a túloldali peremrõl ugorj, és csáklyázd meg a karikát a falon. Falonfutással ugorj, és kapd el lent a falon a peremet. Csimpizz jobbra, majd feljebb ugorj, végül hátra a csúszdára Ugorj, kapd el a rudat, de a közepén forogva ugorj tovább a másikra, majd a kis faoszlopra a vízben. Ugorj jobbra a fali peremet elkapva, csimpizz a csúszda fölé, és leesve elkapod az oszlopot, majd felmászva egy kart húzhatsz meg. [Checkpoint] Ez egy idõkapcsoló is egyben, nincs egy perced sem, hogy a felemelt oszlopnál, feletted, felvegyed a Relic-et. Ugorj hát a vízbe, és gyorsan ússz a jobb oldali lépcsõhöz. Közben nyomkodd gyorsan a feladat gombot, ezzel gyorsítva az úszást. Mássz ki a vízbõl, futás, ugrás felfelé a lépcsõn, ugrás az elsõ kerek platformra, onnan a jobb oldalira, majd balra megint a következõre, végül az elforgatott oszlopra. Innen ne akarj továbbmenni a baloldali erkélyre, hanem a túloldalára csimpizve gyorsan felugrálva juss fel a tetejére, és gyorsan ugorj tovább a felemelt oszlopra. Menj balra egy kicsit, és ha idõben érkeztél, felveheted a Griffin-Head Protone-t.

Na most már visszamehetsz a fõterembe, [Checkpoint] Közben persze gyilkold le a két utolsó gorillát. [Checkpoint]

Menj Midas kinyitott tenyeréhez, és tedd bele a három szerzeményedet egyenként, és amikor arannyá változott, vedd el. Menj a három üres foglalathoz, kettõ a földszinten van, és tedd a helyükre, ezzel kinyitva a vízben a rácsokat. Ugorj a vízbe, ússz át a járatokon, egy helyen jobbra felúszva levegõt is vehetsz, és átúszol a következõ pályára. [Checkpoint]

Videóvégigjátszás:

 

 

 

 


08 - Tomb of Tihocan

 

 

Statisztika: Time Trial:

 

Artifact 1-2:

 

Mentések--Savegames(original):

Mentések--Savegames Time Trial (original):

 

Kills: 8
Supplies: 12
Artifacts: 2
Relics: 0
Additional Secrets: 0

[Checkpoint] Midas palotájában ugorj a vízbe, és ússz le a mélybe, ússz át a folyosókon, egy helyen jobbra felúszva levegõt vehetsz, majd folytatva az úszást átúszol erre a pályára. Kimászva a vízbõl, egy kis terembe értél. [Checkpoint]

Told át a ládát a másik terembe, öld meg a patkányt. Told a ládát a kar alá, és felmászva húzd is meg, ezzel kinyitva egy csapóajtót. Öld meg az újabb két patkányt, és a csapóajtón át leértél a ciszternába. [Checkpoint]

A Ciszterna: Itt a fõ feladat, a földszinten, a medence mélyén kiszabadítani egy kis tutajt, és felhozni a vízzel a magasba, hogy tovább tudjunk haladni. De ez persze nem egyszerû. :) Menj elõször jobbra. Ugorj a rúdra, majd pörgés után ugrás, elõ a csáklya, és egy falonfutás után kapd el a jobb oldali falon a peremet. Csimpizz balra, kapd el a mögötted levõ peremet, és leesve felveheted az 50-es Lõszer-eket. Ugorj fel a fali peremre, csimpi jobbra, majd jobbra ugorva elkapod a platformot, ahol UZI Lõszer-eket vehetsz fel. Menj vissza a párkány szélére, futás, ugrás, csáklya elõ, és egy újabb falonfutás következik. Ugorj a fali párkányra, majd átugorva a leszakad részt, futás körbe a hídon, és a túloldalon vedd fel a Shotgun Lõszer-t. Menj tovább, ugrás a rúdra, majd a túloldali párkányról lökd a mélybe a ládát. [Checkpoint]

Felfelé kapaszkodj a fali peremre, majd még feljebb, ugrás balra a rúdra, majd a következõre, végül a következõ párkányról is a mélybe lökheted a másik ládát. Most le kell jutnod a földszintre. Menj visszafelé, lekapaszkodva a falon, majd jobbra ugorva, most már lejjebb esve a falon, lejutsz a földszintre. Keresd meg a sötétben a Kis Medipack-ot, majd egy forgatható kart. Forgasd is meg, és leeresztetted a vizet teljesen a terembõl. [Checkpoint] Jegyezd meg ezt a kart, mert még vissza kell térni ide. :)

Menj körbe a földszinten, öld le az újabb krokodilt, és lökd a mélybe a ládákat. Most már lemehetsz a leengedett víz helyére. Gyorsan ugiorj fel az egyik ládára, és végezz a két krokodillal. Itt is keresd meg a Kis Medipack-ot, majd told a két ládát, a két súlykapcsolóra. Ezzel kiszabadítottad a kis tutaj, már csak fel kell emelni a vízzel a magasba. Találsz ott egy ferde oszlopot. Ugorj rá, majd ugrás, csáklya elõ, falonfutás, és ugrás a sarokban levõ kis oszloptöredékre. Kapaszkodj fel a fali peremre, csimpi balra, ugrás a másik peremre, majd a rúdra, pár pörgés, és fel fogsz jutni újra a medencébõl, menj ismét az elõbbi karhoz, és engedd tele a medencét vízzel. [Checkpoint]

Felemelted a tutajt. Menj balra, át a falon, és a csáklyával, ha kell elõször a fal tetejérõl, húzd be teljesen a kis csatornába, mindegy hogy melyik oldalon húzod be, lényeg, hogy teljesen húzd a parthoz. Menj tovább balra, és ahol egy krokodillal találkoztál nemrég, egy szikláról felkapaszkodhatsz egy létrára. Mássz fel teljesen, majd jobbra ugorj a fali peremre. Gyorsan nyomd meg a feladatgombot, ha bizonytalanul kapta el a hõsnõnk. Csimpi balra, ugrás a másik peremre, majd feljebb, és feljebb, végül felérsz oda, ahonnan az elsõ ládát a mélybe lökted. Irány most oda, ahonnan a másik ládát lökted a mélybe, ismerõs az útvonal, nem írom le külön. Ha átjutottál a rudakon, fali peremeken oda, most a leszakadt hidat átugorva, jobbra menve elérsz a felsõ szinten levõ forgó kapcsolóhoz.. Forgasd meg, és a ciszterna megtelik vízzel, és felemeli a kis tutajt is. [Checkpoint]

Most gyûjtsünk be pár felvehetõ cuccot, mielõtt továbbmennénk. Ugye láttad, hogy milyen, rácsos csöveken áramlott a víz a ciszternába? Nos három ilyen a vízben rejti a cuccokat. Az elsõhöz a kis hídról balra ugorj a vízbe, kicsit ússz le, és a rács felett beúszva egy Nagy Medipack-ot vehetsz fel. Most a szemközti oldalhoz ússz. A baloldalon szintén kissé leúszva, a rács alatt beúszva egy Kis Medipack-ot találsz, majd a jobb oldali falnál, pont szemben a vízemelõ karral, Shotgun Lõszer-t találsz.

Artifact 1: Most keresd meg az egyik oszlopon a vízi kart, és húzd meg. Lent a mélyben, ahol a ládákat tologattad, kinyílt a rács, és leúszva felveheted az Artifact 1.-et, és mellette 50-es Lõszereket is.

Most már ússz fel, mássz fel a felemelt tutajra, és ugorj róla a partra. A csáklyáddal húzd úgy, hogy rajta keresztül fel tudj kapaszkodni az átjáróba. Kapaszkodj is fel, és egy terembe érsz, egy újabb medencéhez. [Checkpoint]

Ugorj a vízbe. Az áramlat elkap, hagyd magad sodortatni, sõt néha be is segíthetsz úszással. Végül leesel egy kis tóba. [Checkpoint] Mássz ki a partra, és vedd fel a Shotgun Lõszer-t. Ugorj ismét a vízbe, keresd meg a víz alatti járatot, és egy templom elé érsz. [Checkpoint]

A Tihocan templom kívül: Mássz ki a templommal szemközti oldalon elõször, és vedd fel a Shotgun Lõszer-t, és az 50-es Lõszer-eket is. Ússz át a templomhoz.

A templommal szembe nézve, balra ugorj a vízbe, és keresd meg a kis barlangot, ahol kimászva a vízbõl egy kart húzhatsz meg. Ez nyitja ki a templom ajtaját. [Checkpoint]

Artifact 2: Ugorj a vízbe, és visszafelé úszva most szemben, egyenesen ússz, és meglátod a fénylõ Artifact 2-õt a vízben. Veddd fel, és úszás felfelé, mássz ki a vízbõl a templom elõtt.

Nézd meg a két kentaur szobrot, hamarosan meggyûlik velük a bajod, de most még ártalmatlanok. Nézd meg a terepet is, itt kell majd harcolnod. Most még begyakorolhatod az Anniversary speciális harcát, az oldalugrásos lövést. De errõl majd kicsit késõbb. Menj be a templomba. [Checkpoint]

A filmbejátszásban Lara bemegy a templomba, megközelíti a Sciont.

Itt nyugszik az Tihocan, a király, és isten, egyike a triumvirátusnak, akik a három Sciont õrzik, a nagy árulás után, amikor Atlantis arra kényszerült, hogy elvesszék a habok között.

Larafeltárja a sírt, de ott nincs semmi, üresen tátong. Megjelenik viszont Pierre, aki fegyvert fog rá.

Pierre: Nos Mademoisille az Ön megérzései, kutatásai, a Scion két darabjába kerülnek. És az életébe, ha nem adja ide önként.

Lara: Ezt az árat nem adom meg ezért. És persze a Scionok sem lesznek az Öné.

Pierre: Ne legyen bolond. Nincs az a kincs, amiért érdemes lenne meghalnia.

Lara: De igen, van!

Lara leüti Pierre-t, fedezékbe vonul a lövések elõl, majd megtámadja Pierre-t. A filmben most újabb interaktív feladat következik, idõben, gyorsan nyomd meg a megfelelõ nyilakat, amiket a képernyõ mutat.

A templom elér érnek, ahol megelevenedik a két szobor. Pierre halálosan megrémül.

Pierre: Átgondoltam a dolgot. A kincsek Önt illetik. Sok sikert hozzájuk.

Odadobja Larának a Sciont, azt gondolva, hogy így megússza a halált. Lara el is kapja, de a kentaurok így is végeznek Pierrel. Larának nincs más választása, végeznie kell a dögökkel.

[Checkpoint] Készülj fel a harcra. Állítsd be úgy a billentyûket, hogy minden, ami kell, kézre essen. Én nem használtam az egeret, de persze mindenki úgy harcol, ahogy akar. A lényeg: Fel kell bõszíteni a kentaurokat. Amikor az alsó csík, a düh csíkja megtelik elõször, akkor kõvé akarnak változtatni, ez ellen egyszerûen használd a csáklyát, és dobd rájuk kétszer, háromszor. (egyszer nem elég) Ez arra jó, hogy abbahagyja a kõvé dermesztést. :) A második felhergelésre, amikor másodszor is megtelik a dühcsík, akkor neked fognak rohanni, hogy legázoljanak. Ekkor egy kis zöld kör is megjelenik a fejük felett. Nos ekkor vigyázz. Rohanj oldalra, majd amikor közel érnek, és megjelenik a négy kék nyíl a képernyõ jobb sarkában, nyomd meg az oldalra gomb mellett a guggolás, bukfenc gombot is, Ezzel kitértél elõlük, és amikor a kék nyilak összeérnek, megjelenik a piros célkereszt. Nos akkor lõj egyet a fejükbe. Ezzel lebénítod a kentaurt. Most gyorsan rohanj a közelébe, csáklyázd meg a pajzsát, gyorsan nyomd meg a feladat gombot, és rántsd magadhoz. Ez a lényeg, hogy legalább az egyiktõl megszerezd a pajzsot. A másikkal már nem kell ugyanezt eljátszanod, elég egy pajzs is.

Ne felejtsd el: Mindig kétszer kell felhergelni õket. Elõször kõvé akarnak változtatni, a másodikra lerohannak. Most az a lényeg, mivel már megvan a pajzs, hogy a lerohanáskor felre szaladj. De légy mindig a pajzs közelében, mert amikor kõvé akarnak változtatni, akkor gyorsan a feladat gombbal kapd fel, ezáltal a sugár visszamegy a feladónak, és a kentaur válik kõvé. Ilyenkor tedd le a pajzsot, és lõdd õket. Persze az egészségcsíkot is figyeld, nehogy közben elfogyjon az életed. Bátran adagold a medipackot, amíg nem gyakorlod be, van belõle bõven, és érdekes, hogy a harc végén a mentés visszatöltésnél meglesz újra mind, a lõszerekkel együtt. :) Én kérek elnézést ezért a hibáért Crystal Dinamics. LOL

A gyengébb idegzetûek megtehetik azt is, hogy el sem mozdulnak a pajzstól, csak lõnek. Néha egy, egy medipack, majd kellõ idõben felkapni a pajzsot, és lõni a megkövesedett dögöket. Így is meg lehet oldani, a tûzbombák ellenére is. :)

Tehát a mozgáskombináció a kék nyilak megjelenésénél: Oldalra futás, utána plusz guggolás-bufenc gomb, és a piros célkereszt megjelenésénél lövés.

Mozgáskombináció a pajzzsal: Lõni a kentaurt, majd amikor kõvé akar változtatni, felkapni a pajzsot a feladat gombbal, (alaphelyzetben "E") majd amikor kövé vált, a feladatgombbal letenni a pajzsot, és lõni ezerrel.

Az én billzetkiosztásom, (csak javaslat :) : Jobb kézre: Kurzorok, jobb kisujjra a numpad0-án a csáklya, numpad1-en a feladatgomb, amivel elrántom a pajzsot.

Bal kézre: Lövés-Space, bal CTRL guggolás-bukfenc. A medipack adagolást, ha kell, állítsd be magadnak hogy kényelmes legyen, és ne kelljen nézni közben a billzetet, arra nincs idõ. :)

 

Ha végeztél a kentaurokkal, Lara összeilleszti a Scion két darabát, és jön a látomás. Látja a három uralkodót, a három Scion õrzõjét. Qualopec, és Tihocan, és, és a harmadik egy nõ. Már tudja, a cél Atlantisz.

A látomás végén Lara felveszi a Sciont, és elindul tovább, hogy megtalálja a harmadik darabot. Most Egyiptom a cél. [Checkpoint]

Videóvégigjátszás:


Tovább (Egyiptom) >>