João Correa, és művei, inspirációja.

| .

2joao1Az alábbiakban João Correa megosztja a sorozathoz fűződő hosszú múltját, és ismerteti a többi videojáték művészeti stílusát, amelyek az újragondolását inspirálták:

 

    „A nevem João. Grafikus vagyok Brazíliából. Már több mint 10 éve foglalkozom grafikai tervezéssel, és az illusztráció mindig is nagy szenvedélyem volt. Még 2008-ban kezdtem el digitális művészeti alkotásokat és terveket készíteni, a Tomb Raider fórumokon a "Tomb Raider Underworld fan artwork" téma miatt. Ott kezdődött számomra minden, és sikerült elvégeznem a tervezői iskolát, és ebből megélnem. Megtiszteltetés számomra, hogy ezt a művet a 25. évfordulóra készíthetem. Úgy érzem, hogy minden beteljesedett, és nem is lehetnék boldogabb. Olyan érzés, mint egy álom. A 90-es évek vége óta Tomb Raider-rajongó vagyok, és ez a franchise olyan szenvedélyes, hogy a részemmé vált. Olyan sokat tanultam és olyan sok emberrel találkoztam miatta. Még mindig csodálkozom, hogy egy videojáték mennyire megváltoztathatja az életemet, és boldog vagyok, hogy most már hivatalosan is részese lehetek a 25. évforduló megünneplésének. Köszönöm, hogy itt lehettem!”

Mondanom sem kell, hogy João szeretete a franchise iránt átüt mind ebben a munkában, mind a történetében, és nagyon örülünk, hogy beleegyezett, hogy velünk dolgozzon! Azt szeretjük a legjobban ebben az újragondolt sorozatban, hogy a különböző művészek stílusa mennyire változatos, és hogy minden egyes darab mögött egy történet áll. Megkérdeztük João-t a saját inspirációjáról.

    „Ennél a darabnál a játékban jelenlévő esztétikára akartam koncentrálni. Ahelyett, hogy valami teljesen újat csináltam volna, úgy döntöttem, hogy visszatérek ahhoz, ami az eredeti borítót számomra olyan feltűnővé tette.

    Az ikonikus kék tűz, a mögötte kinyíló vaskapuk, az európai panoráma alul, és Lara markáns alakja, aki oly hősiesen áll a jelenet közepén. Erősen inspirált Nekro, Bill Elis és Kilian Eng művészete. Más videojátékokból is merítettem ihletet, mint például a Bloodborne, a Castlevania és a Blasphemous, és ügyeltem arra, hogy ezek az inspirációk nyilvánvalóak legyenek. Szeretek játék-kereszteződéseket készíteni az esztétikai elemeik felhasználásával. A barokkos jellegű faragványok az oldalakon egy történetet hivatottak elmesélni. A baloldalon Eckhardtot a Lux Veritatis tiltja be, míg a jobb oldalon egyfajta feltámadás a sötét művészeteken keresztül. Felemelkedik! Ki, a börtön mélyéről, a 21. századba. A fekete alkimista a mai világban él. Az alján olyan szobrokat próbáltam használni, amelyek a kétségbeesést és a káoszt jelképezik. Azzal, hogy Lara majdnem átsétál rajta, az ő útját hivatott jelképezni, hogy megtisztítsa a nevét és helyrehozza a dolgokat. A vérrel borított kezek... egy választás voltak. Nem voltam biztos benne, hogy jó ötlet volt-e vérrel borítani az ikonikus kettősét, de úgy döntöttem, hogy mindenképpen ezt választom, mert ez hozzátesz az egész történethez. Abszolút öröm volt ezen dolgozni! Kiderült, hogy az egyik kedvenc darabom lett, amit valaha csináltam, és szívből remélem, hogy mindenki más is ugyanúgy élvezi, mint én.”

João a második a négy közösségi művész közül, akiket ebben a hónapban mutatunk be a Sötétség angyala alkalmából. Most pedig nézd meg Caleb Groves egyedi, stilizált változatát a dobozképről. João művének különböző változatait letöltheted itt!

Forrás

Twitter response: "Could not authenticate you."

SZERZŐI JOGOK

Az oldalon található tartalom a TombRaiderS.hu szellemi tulajdona. Másolni és terjeszteni csak a szerző(k) beleegyezésével, valamint a lapra, mint forrásra utaló egyértelmű hivatkozás feltüntetésével lehet.
Az oldalon fellelhető tartalmak, melyek nem a TombRaiderS.hu csapatának alkotásai a jogtulajdonosok/alkotók beleegyezésével kerültek közlésre, illetve a public domain részét képezték felhasználásuk időpontjában. A weboldalon megjelenő védjegyek és logók azok jogtulajdonosainak tulajdonát képezik.