>> ENGLISH VERSION <<
Ki várja már szeptember 14-ét? :) Mi biztosan! Terveink szerint 1-2 hétre elvonulunk a világtól és belevetjük magunkat a Shadow of the Tomb Raiderbe... Előző ilyen témájú cikkünkben már elkezdtük latolgatni a játékot, a néhány nemrégiben megerősített hivatalos forráson túl, most újra nekiálltunk és tovább gondoltuk az eddigieket. Most is szeretnénk leszögezni, hogy a soron következő dolgok legtöbbje 100%-ban rajongói agyszülemény, és a korábbi játékokra nézve spoileresek is lehetnek itt-ott! Azonban ezektől függetlenül, érdemes lehet egy kicsit elgondolkodni a következőkön...
De haladjunk szépen sorjában, és kezdjük a legelején, mert van miről beszélni:
- Folyamatosan érkeznek meg az alábbi kirakós darabjai, melyről feltételezhető, hogy akár a játék borítóképe is lehet. Már elérhető a rejtvény újabb része, amivel egy újabb darabot lehet feloldani, ehhez a közösségnek összesen 5000 alkalommal kell megoldania az alábbi feladványt:
[Path of the Stars feladvány]
- A korábbi tippünk a játék címére nézve helyesnek bizonyult, ami valljuk be nem annyira meglepő, mivel annyi nyelven úgy megírni a szöveget, hogy mindenhol a "Shadow" szó legyen kiolvasható belőle, nem lehet a véletlen műve. A 2013-as Reboot részben Lara egy túlélővé vált, a 2015-ös Rise of the Tomb Raiderben pedig élete első önálló kalandjára ment el, azonban a mostani hivatalos információ alapján, most válik Larából csak igazi Sírrabló ("defining moment"). Ezek szerint akkor Lara még nem Tomb Raider, amiből adódhat a következő kérdés: mégis kinek az árnyékáról beszélünk akkor? (Shadow of the Tomb Raider - A Sírrabló Árnyéka nyersfordításban) Könnyen elképzelhető, hogy a dolog ezen részét nem kell túlgondolni, és csak afféle metaforikus jelentéssel bír a cím, azonban egy fokkal érdekesebb az az elgondolás, hogy mi lenne akkor, ha Lara apja mégiscsak életben lenne és az ő "árnyékát", "életformáját" követnénk? És itt válik még érdekesebbé a dolog, hiszen többen is megfigyelni vélték a Rise of the Tomb Raider végén lévő mesterlövész titokzatos parancsnokának hangját, hogy ugyanaz szinkronizálta-e, aki Lara apját is. Erről nincs hivatalos megerősítés, és lehet, hogy ezt sem kell túlgondolni, ugyanis nagyon is bevett szokás, hogy egy szinkronszínész több szerepet is eljátszik, legyen az főszerep, vagy akár csak egyszer hallható. De mi van akkor, ha tényleg Lara apja az a parancsot leadó titokzatos személy? Végül is Lara eléggé meglepett fejet vágott a jelenet lejátszódása közben - ami persze lehetséges, hogy Ana hirtelen likvidálása és a meglepettség miatt történt, és persze lehet, hogy mégsem csak annak szólt a rémült ábrázata. Ezt az elméletet némiképp beárnyékolja (bocs a szóviccért :)), hogyha az apja titokban mégis csak a Trinitynek dolgozna, akkor képes lenne-e parancsba adni, hogy öljék meg a saját lányát, akit minden bizonnyal szeret? Aligha. Mert egy ilyen világszintű organizáció, mint a Szentháromság, simán képes lehet úgy megrendezni egy ember halálát, hogy egy gyerek elhiggye, hogy amit lát, az igaz, de azért azt nem hinnénk, hogy parancsba adna egy ilyen szörnyű tettet "az állítólagos életben lévő apa".
- A következő kérdés viszont adja magát: a Trinty/Szentháromság (akiknek a vezetőit eddig még nem láttuk, és nincs is róluk kb. semmilyen infónk) miért hagyta életben Larát? Lehetséges, hogy ők nem tudnak valamit megszerezni, amit vélhetően Lara meg igen. Akár még ez is lehet (és hiába közhelyes csavar, még lehet rá építkezni), mert még ha nincs is tudomása erről kedvenc Hősnőnknek, az apja által a tudatalattijában lehetnek olyan információknak, amikkel a Trinity nem rendelkezik. Vagy akár Lara materiális örökségében lehetnek olyan dokumentációk, amiknek még nagy hasznát veheti a későbbiekben. (Mi várjuk vissza a Croft Manort, mint játszható pályát!) És itt már tényleg csak zárójelesen jegyeznénk meg, hogy az új Tomb Raider filmhez is forgattak egy olyan jelenetet (vélhetően kivágták), melyben Lara és az apja játék címszó alatt kardvívást gyakoroltak, mivel az apja már akkor sejteni vélte Lara sorsát, és ahol természetesen Lara nyert. :) Egy aprócska, de abszolút nem elhanyagolható gondolat a téma végére, mi lenne akkor, ha kiderülne, hogy történetesen a Trinity valójában a "jófiú", csak az eddigi kevés róluk kapott információ és a játékokban való beállításuk miatt úgy tűnhettek, mintha ők lennének a rosszak? Ez sem elképzelhetetlen, és akkor ezáltal az is magyarázatra kerülne, hogy miért nem ölték meg Larát. Amit meg megdönteni vél az a gondolat, hogy akkor a Rise-ban miért ellenségként kezelte Larát Konstantin és a csapata? Harcolhattak volna együtt is, nemdebár (meg is próbálták átállítani az ő oldalukra Larát)? Hát persze, de azt tudjuk, hogy Anának önös érdekből kellett az Isteni Forrás, és még a saját testvérét is képes volt egész életén át manipulálni, így megint csak adódik a kérdés: és ha a Trinityt valahogy kijátszotta Konstantin, és nem is tudtak az ő kis magánakciójáról? A játékban a katonáinak egyszer elmondta, hogyha kitartanak mellette, akkor dicsőség és minden földi jó lesz a jutalmuk. Ez lehet, hogy csak demagóg buzdítás volt, de az is lehet, hogy az volt Konstantin titkos terve, hogy megszerzi az Isteni Forrást, meggyógyítja vele Anát, és a Forrással a kezében már a Trinity se tudta volna megállítani... Minden lehetséges, és semmi se biztos még. Két dolog viszont igen: az eddigi két játék egy nagyon jó alapot épített fel a soron következő játéknak, és hogy a játék címéből milyen messzire is elkalandoztunk. :)
- A korábban bemutatott 20 másodperces előzetesben egyértelművé vált, hogy valamilyen százalékban, de szerepelni fog egy dzsungeles helyszín, melyben várhatóan a maja/azték/inka kultúra és mitológia fog megjelenni, így ezt a részt is jól tippeltük meg. A Reboot széria eddigi két részében voltaképpen mindig egy nagyobb terület volt a játszóterünk színhelye, melyet azon belül felosztottak több kisebbre. Ez volt Yamatai szigete és Szibéria fagyos vadonja. Ha követik ezt a tendenciát, akkor tényleg Közép-Amerika lesz a központi szereplő, azonban ha mernek újítani, akkor akár egy Indina Jones szerű kalandban is részünk lehet, hiszen fentebb már megemlítettük a Croft Manort, az előző ilyen témájú cikkünkben pedig a Vatikán került szóba. Igen ám, de mind a Manor, mint a Vatikán egy viszonylag kisebb helyszín, így ezen logika mentén tovább haladva, legalább még egy nagyobb területnek lennie kellene a játékban. Mankót ezzel kapcsolatban talán a halhatatlanság tematikája adhat, aminek ha kicsit utána olvasunk, akkor rájövünk, hogy nagyon sokrétű, és számos kultúrában jelent már meg. Adná magát például Egyiptom (piramisok-múmiák), vagy akár még Kína (agyaghadsereg) is. És akkor menjünk egy kicsit a dzsungel mélyére... az szinte borítékolható, hogy a történetben fontos szerephez jut a napfogyatkozás - ez szorosan köthető is a maja mitológiához, emlékezzünk csak 2012. december 21-ére, amikor is a régi maja naptár szerint bekövetkezett (volna?) a világvége. Kis érdekesség:
"A szakértő egy nehezen megközelíthető csendes-óceáni szigeten gyűjtött bizonyítékokat Chilétől 670 kilométerre. A kutató egyik legnagyszerűbb felfedezése, amely elindította őt ezen az úton, az volt, hogy a maják misztikus kozmológiája megfeleltethető a mai világképünknek. Minden körszerű, így az idő is, vagyis visszatérő ciklusokban gondolkodhatunk. Minden korszak átalakul, illetve átadja helyét egy újnak. Turner túrázás közben fedezett fel egy kb. 45 méter magas monolitot, egy olyan sziklát, illetve emlékművet, amelyről feltételezte, hogy a maja Palenque-hez kapcsolódik. Csakhamar felismerte, hogy ez a maja napisten emlékműve. De ez még semmi. Rájött ugyanis, hogy ezt az emlékművet a maja naptár szerinti utolsó napfogyatkozás alapján tájolták."
Forrás: boldognapot.hu
- És az is borítékholható, hogy újra megjelenik egy halhatatlan gonosz entitás valamilyen formában, csakúgy mint a korábbi játékokban (ezeket is jól tippeltük meg, mert mindkettőre volt egyértelmű utalás az előzetesben). Ha mondjuk Mexikó lenne a hadszíntér, akkor valamiféle zombik is szóba jöhetnének talán, de egyelőre csak annyi biztos, hogy a maja kultúra részét képezték az olyan dolgok, mint a rituális kivégzések, melynek szerves (megint bocs a szóviccért :)) része volt a szívkitépés, vagy a lefejezés is, de előfordult, hogy az isteneik számára emelt hatalmas piramisaik tetejéről nyilazták le a pórul jártakat, úgyhogy akármilyen ellenfeleket is adnak nekünk a fejlesztők, nem lesz velük könnyű dolgunk. :)
- Nem szabad elmennünk a helyszín adta csodás lehetőségek mellett sem. Ugye korábban a Tomb Raider: Underworldben, már járhattunk Mexikóban, azonban csak egy pálya erejéig tehettük csak meg azt. Ha úgy vesszük, hogy most tetemesebb időt tölthetünk el a sűrűn burjánzó dzsungelben, akkor azt illő megfelelően benépesíteni is. Vegyük először az állatvilágot: ha a Rise-ban voltak hiúzok és medvék, akkor itt valószínűleg lesznek párducok is. A szemfülesek az előzetesben megpillanthattak egy pókszerű teremtményt, és az sem állna távol a valóságtól, ha úton-útfélen pókokba, kígyókba, bogarakba, rovarokba és még ki tudja, miféle élőlényekbe botlanánk bele. (Egy "álom" lesz majd hosszú perceken át hallgatni a bogarak-rovarok keltette zümmögést! :)) És egy afféle "zárt" térben, mint a dzsungel, abszolút nem tartjuk elképzelhetetlennek, ha néhány egzotikusabb állat, úgy mint pillangók, lepkék is megjelennének, miközben Lara folytatja kalandját. Elvégre nem kell mindig csak a harcról és a drámáról szólnia egy játéknak, Lara miért ne csodálhatná meg (akár még egy-két cutscene/bejátszás erejéig is) magát a természetet, és miért ne élvezhetné a kalandorok amúgy nehéz életének pozitív oldalait is? Az állatokon túl pedig, a helyszín organikus részét képezi a faunája is, el tudjátok képzelni miféle gyönyörű és akár még soha nem látott növényekkel, virágokkal találkozhatunk esetleg a játékban? A dzsungel adta lehetőségek miatt, és mert mind a két előző játékban valamilyen formában, de fontos részt kaptak a vizes, vagy víz alatti részek, egyáltalán nem tartjuk kizártnak, hogy lélegzetelállító vízeséseket is meglátogathatunk rögös utunk során, de tovább is megyünk: mi számítunk egy kis víz alatti barangolásra/harcra is. Ha ez bekövetkezik, akkor adja magát a cuki kis piranhák, szóval ne ijedjetek meg egy esetleges jump scare során - mi szóltunk :) Sőt! Azt is könnyen elképzelhetőnek tartjuk, hogy két kisebb területet egy kis folyó vagy vízesés fog összekötni, majd egy rövidebb szakaszban valamiféle tutajra vagy kenura kell pattanunk, miközben egy jófajta lövöldözésben vehetünk részt.
- Az eddigiek alapján valószínűsíthető, hogy Larának számos új "segítője" lesz a fegyverek terén, vagyis bővülni fog a repertoárja. De vajon mik is lehetnek azok? Merthogy az íj+nyilak és valamilyen gépfegyver, vagy sörétes adja magát, de a nehéz, sűrűn benőtt terep miatt a machete, vagy bozótvágó kapásból első helyen jelenik meg lelki szemeink előtt. A pont fentebb említett egzotikus növényekből akár különféle mérgeket is készíthetünk majd, amiből akár a köpőcsőre (régi szép iskolás emlékek :)) is gondolhatnánk. És ha egy nagyon durva hasonlítást megengedtek, akkor a maják és az indiánok között van azért több hasonlóság is, így akár egy balta, akár egy dobókés is megjelenhet új fegyver gyanánt.
- Hogy milyen arányban, még nem tudjuk, de az szinte biztos, hogy a Crystal Dynamics és az Eidos Montreál közösen dolgozik a játékon. Mint ahogy az is, hogy Camilla Luddington ismételten visszatér Lara szerepében, erről a színésznő saját Twitter fiókján is megerősítést adott. Camilla egyébként már a saját mocap felvételeivel végzett, úgyhogy ez is egy jel, hogy jó úton halad a játék.
- Egy rövid gondolat erejéig térjünk vissza még a helyszín adta lehetőségekre. Ugye elvileg kapnánk egy Mexikót, maja kultúrát, piramisokat - akkor ez (és néhány fenti gondolat) máris adja azt, hogy remélhetően jó sok csapdában, rejtvényben és fejtörőben lesz részünk, és ha ezt a szálat is tovább gondoljuk, akkor a dzsungel adta terepen egész jól el lehet majd rejteni őket (az olyan titkok, felfedeznivalókról már nem beszélve, mint a relikviák, dokumentumok stb.) Ha folytatódik a jó tendencia, akkor ezúttal az opcionális melléksírok száma 10 fölött lesz, mivel a 2013-as részben 7 volt, a Rise-ban pedig már 9. És tegyük a szívünkre a kezünket, azt se bánnánk, ha ezúttal még nehezebbek lennének ezek a dolgok, mint ahogy talán azt sem, hogy a főszál teljesítése során részünk lenne még több és még nagyobb kíhívással járó titokban, rejtvényben és misztikumban. Szintén ígéretes jel ezekre nézve, hogy a fejlesztők a fejtörőt már a játék marketingkampányába is beleépítették a Path of the Stars során. Érdemes meghallgatni a hozzá kapcsolódó zenét is, melyben a vájtfülűek észrevehetik Lara motívumát, amiből szintén adódik egy-két gondolat: esetleg az új főtéma egy kis részletét csodálhattuk meg? És ha igen, akkor ez szervesen illeszkedne a játék hangulatához? Ha ez is igen, akkor feltehetőleg most egy sötétebb, morózusabb játékot kapunk majd, aminek személy szerint mi csak örülni tudnánk. A játék zeneszerzőjéről még nem hullt le a lepel, azonban velünk együtt nagyon sok rajongóval madarat lehetne fogatni, ha visszatérne Nathan McCree! És hogy miért az ő neve merült fel most? Történt nemrég ugyanis, hogy egy rajongó megkérdezte a híres zeneszerzőtől, hogy ő fogja-e komponálni a Shadow zenéjét? Nathan válasza csupán annyi volt: "Idővel kiderül." Sejtelmes, mindenesetre. :)
Egyelőre ezek még többnyire csak felvetések, teóriák és vágyálmok, de az biztos, hogy április 27-én megtörténik a nagy bejelentés, ahol remélhetőleg sok mindenre fény derül majd. Addig is köszönjük megtisztelő figyelmeteket, és maradjatok velünk, mert a visszaszámlálás megkezdődött, és egyre több és több új hír, információ fog napvilágot látni!