Tomb Raider (2013) Multiplayer segédlet: Szuperfegyverek

Írta: Xeno, fordította: Matie

1. Bemutatkozás
2. Pályák
2.1 Beach/Tengerpart
2.2 Shrine/Szentély
2.3 Chasm/Szakadék
2.4 Underground/Föld alatt
2.5 Monastery/Kolostor
3. Tippek és Trükkök
4. Köszönet
5. DLC pálya: Shanty Town

1. Bemutatkozás

Üdv! Xeno vagyok. Jelenleg a top 10-ben vagyok ölésben, nyerésben és újraélesztésben. Annyi ideje játszom ezzel a játékkal, őszintén, már nem is emlékszem! De ennek megvannak a maga előnyei, mivel rengeteget tudok róla.

Ezt az útmutatót a barátaimnak írom, de gondoltam, miért ne tenném publikussá, hogy mindenkinek segíthessek? Véleményem szerint a Tomb Raider multiplayere egész jó. Persze megvannak a problémái, de hé, senki sem tökéletes. Itt más játékstílusra van szükség, mint a legtöbb shooterben, szóval ez egy jó kis újítás. Sok embert láttam panaszkodni, hogy vacak lett, stb. Egyszerűen nem értek velük egyet. Véleményüket sose támasztják alá erős indokokkal, tehát megvan az esélye annak, hogy még csak ki se próbálták a multiplayert! Amúgy meg, hogy elkezdjem ezt az útmutatót, bizonyára elolvastad a címet, és ha új vagy, akár azt is gondolhatod:

Szuperfegyverek?!

Várjunk csak, micsoda?! Vannak szuperfegyverek a multiplayerben??
Igen! Minden pályán egy minigun és egy versenyíj van különböző helyeken elrejtve. Minden pályának 3 olyan helye van, ahol a minigun vagy a versenyíj spawnolhat*. Az adott helyszín minden alkalommal más, és egyszerre csak egy lehet „aktív”.

Annak az ellenőrzése, hogy kinél van a szuperfegyver a meccs során eldöntheti, hogy ki nyer.

Ha lelősz valakit, akinél szuperfegyver van, akkor az a játékos a földre ejti azt. Eljött a te időd, hogy megszerezd! Vagy tegyél róla, hogy eltűnjön. Pontosan 30 másodperc múlva ugyanis eltűnnek a földről. 60 másodperc múlva pedig újra feltűnnek a 3 helyszín valamelyikén.

Az, hogy felveszed a szuperfegyvert vagy hagyod eltűnni, teljesen rajtad áll.
Ez az, ami különlegessé teszi őket:

Minigun

  • nagy lőszerkapacitás
  • nagy sebzés
  • nincs szükség újratöltésre

Versenyíj

  • azonnali halált okoz, ha teljesen fel van töltve (kivéve, ha az ellenfél a Tűpárna [Pincushion] képességet használja)
  • nagyon gyors elővételi idő
  • végtelen tartási idő

A következő rész azt tartalmazza, hogy ezek hol találhatók meg.

2.1 Beach/Tengerpart

1. helyszín

Az első ilyen a Túlélők bázisához közel található meg. Amikor spawnolsz, 3 kijárat van. Bal, középső és jobb. Válaszd a bal oldalit, és fordulj jobbra. Vagy mehetsz a középsőn, és fordulj balra. Pont melletted van egy (nagyon) kicsi oszlop, aminek a tetején a fegyver spawnol.

Képek:

2. helyszín

A második a Solarii bázishoz van közelebb. A nagyon magas oszlop közelében faplatformok vannak a magasban. A spawn helye az utolsó, a Solarii bázishoz legközelebbi platformon van.

Képek:

3. helyszín

A harmadik egy rejtett helyszín. A pályán van egy nagy fehér/szürke bunker. Ez a Solarii bázisához közelebb van, szóval ha solariiként kezdesz, fordulj a Túlélők felé, aztán nézz balra. Ott van egy nagy bunker. 3 módon lehet odamászni, ezt tedd meg, és ragadd meg a szuperfegyvert.

Képek:

Kiegészítés a pályával kapcsolatban:

A nagy tornyot egészen a tetejéig meg lehet mászni! Rengeteg villámrúd van ezen a pályán, ezek azonnal ölő csapdák, úgyhogy vigyázz!

2.1.1 Beach/Tengerpart Videó

A videóimban ezt a szabályt követem:
Először a túlélők szemszöge, aztán a solariik. Helyszínek 1-től 3-ig.

2.2 Shrine/Szentély

1. helyszín

Az első helyszín a Túlélők bázisához van a legközelebb. A messzi bal oldali hídon van, pontosan a kötélcsapda előtt. Van ott egy faoltár, ami mögött a legtöbb ember elbújik. A fegyver pont ott spawnol.

Képek:

2. helyszín

A második a Solarii bázisához van a legközelebb. Van egy épület két szobával: egy alsó és egy felső emelet (van egy alagsor is, de az most nem érdekes). A második emeleten a bal oldali szobában 3 ablak néz a Túlélők bázisára. A középső nyitott, a bal és a jobb oldali betörhető. A spawn helye a jobb oldali ablaknál van a fura szőnyegen.

Képek:

3. helyszín

Az utolsó spawn közel van a megmászható dombhoz, a Solarii oldalon. Azon a hegygerincen van egy robbantható hordó. A fegyver a közelben található meg.

Képek:

Kiegészítés a pályával kapcsolatban:

Van egy tüskés csapdával ellátott alagsor és egy hegy, amit a csákánnyal megmászhatsz.

2.2.1 Shrine/Szentély Videó

A videóimban ezt a szabályt követem:
Először a túlélők szemszöge, aztán a solariik. Helyszínek 1-től 3-ig.

2.3 Chasm/Szakadék

1. helyszín

Az első helyszín a Túlélők bázisához van közel. Onnan csússz le a jobb oldali kötélen, egy kis építményen fogsz landolni. A spawn belül van.

Képek:

2. helyszín

Ez a Solarii bázishoz van közelebb. Az ő bázisukon a bal oldalon van egy kötél, ami a nagy harang bal oldalán lévő kétemeletes toronyhoz van csatlakoztatva. A spawn az alsó szinten található.

Képek:

3. helyszín

Az utolsó spawn valahol középen van. Van egy kisebb domb, ami a másik két fegyverspawntól fel/lefelé megy. A harmadik ezek között egy sarokban van elrejtve.

Képek:

Kiegészítés a pályával kapcsolatban:

Homokvihar előhívásához a harangot meg lehet kongatni. A vihar leszűkíti a látókört, de aki megkongatta a harangot, az első 10 másodpercben „túlélőlátása” lesz a viharon keresztül. A kapcsoló a harang jobb oldalánál található.

Képek:

2.3.1 Chasm/Szakadék Videó

A videóimban ezt a szabályt követem:
Először a túlélők szemszöge, aztán a solariik. Helyszínek 1-től 3-ig.

2.4 Underground/Föld alatt

1. helyszín

Az első egész pontosan a Túlélők bázisa mellett van. Ha a középső kijáraton ugrasz le, fordulj pontosan az ajtónyílás felé, ott kell lennie. (A helyszín, ahova az orvosi csomagokat kell dobni Rescue/Kimentés módban.)

Képek:

2. helyszín

A második közvetlenül a Solarii bázis mellett van. Ha az ő kezdőhelyüknél a középső kijáratot választod, fordulj az ajtónyílás felé, ennek is pont ott kell lennie.

Képek:

3. helyszín

Az utolsó középen van. Itt van valami, ami lebeg a vízen. A fegyver a homokzsákok mellett van a híd alatt.

Képek:

Kiegészítés a pályával kapcsolatban:
Ha a kör 4 percig folyamatosan ment, a tengeralattjáró megnyílik, és megnyomhatod az önmegsemmisítés gombot. Ezt téve a maradék idő 2 percre vált, és az egész pálya elkezd szétesni. Kődarabok hullanak le és ölnek meg ellenségeket (vagy csapattársakat), ez ölésnek számít annak a javára, aki megnyomta a gombot.

Egy másik megjegyzés: nem számít, mennyi időnél tart a számoló a játékban, az önmegsemmisítés MINDIG 2 percre fogja ezt átállítani. Tehát ha jól csinálod, az eredetinél 2 perccel hosszabb játékidőt is szerezhetsz, 6 vagy 12 percet.

Képek:

2.4.1 Underground/Föld alatt - Videó

A videóimban ezt a szabályt követem:
Először a túlélők szemszöge, aztán a solariik. Helyszínek 1-től 3-ig.

2.5 Monastery/Kolostor

1. helyszín

Itt mind a 3 helyszín a Túlélőknek kedvez, az első a fő út alatt van. A Túlélők bázisáról a legszélső, jobb oldali járaton menj ki, és kövesd az utat egy darabig. Bal oldalt lesz egy kereszteződés és egy robbantható hordó. A fegyver a hordó mögött van elrejtve.

Képek:

2. helyszín

A második egy különálló oszlopon van. Magasan van, és többnyire elhagyatott, ha az ide vezető út fel van robbantva. Könnyű észrevenni. A Solarii számára nagyon könnyen hozzáférhető a messzi jobb oldali kötélpálya használatával, de rendkívül sebezhetővé válsz, ha azon a kötélen csúszol le.

Képek:

3. helyszín

Az utolsó egy másik kőoszlopon van. Ez esetben a nagyról van szó, ami lehetővé teszi, hogy az épület tetejére mássz. Van egy kis kitérő, ami látszólag nem vezet sehová, de a spawn ott van a végén.

Képek:

Kiegészítés a pályával kapcsolatban:

Az épület második emeletén van egy ajtó, amit egy kapcsolóval ki lehet nyitni a könnyebb megközelítés érdekében. A kapcsoló belül van.

Képek:

2.5.1 Monastery/Kolostor Videó

A videóimban ezt a szabályt követem:
Először a túlélők szemszöge, aztán a solariik. Helyszínek 1-től 3-ig.

3. Tippek és Trükkök

Ne felejtsd el ezeket az egyszerű tippeket!

  • Egyszerre csak egy szuperfegyver létezhet.
  • Egy elejtett fegyver pontosan 30 másodperc múlva tűnik el.
  • Egy „eltűnt” fegyver véletlenszerű idő elteltével(10-60 másodperc, de általában 60) spawnol újra.
  • A versenyíjat (majdnem) a végtelenségig (kb. 1 percig) tarthatod készenlétben.
  • Minden pályán 3 spawn van.
  • A minigunt nem kell újratölteni, de vigyázz, hogy ne melegedjen túl.
  • A zsákmányos ládák néha adnak „hűtőt”, melynek segítségével a fegyverek soha nem melegednek túl, mehet a golyózápor!
  • A fejlövés mindig nagyobb sebzést okoz, még a minigun esetében is.
  • A versenyíj nyilait a pályán található sima lőszercsomagokkal lehet újratölteni.
  • A minigun nem tölthető újra, ehelyett halj meg, és vedd fel újra.

4. Köszönöm az olvasást!

Köszönöm, hogy elolvastad az útmutatóm, 2 órámba telt az egészet összerakni.
Mindenesetre nagyra értékelném, ha kommentet is írnál (akár pozitívat, akár negatívat).
És ha bármi javaslatod van, kérlek írj!

Élvezd a játékot multiplayer módban!

Forrás: Xeno leírása a szuperfegyverekről

5. DLC pálya: Shanty Town/Bádogváros

Ez a pálya sajnos csak Free For All módban érhető el, viszont a szuperfegyverek ugyanúgy megtalálhatók benne. Mivel ezen a pályán nem lehet csapat alapú meccset játszani, nem igazán lehet a bázisokhoz kötött tájékozódást használni. Viszont van két oldal, ami jól elkülöníthető, a kettőt középen egy többnyire egyenes út köti össze, az út mentén pedig összetákolt házak vannak. Ha kicsit feljebb is szemügyre vesszük a terepet, az egyik oldal az, ahol a két épület közötti leszakadt híd látható, itt egy elbarikádozott kapu van. A másik oldalon pedig egy repülőgép roncsai szóródtak szét. A kiindulópont legyen az előbbi:

Ezt figyelembe véve a spawn helyei a következők:

1. helyszín
Ha az elbarikádozott kaputól indulunk, rögtön szemben van egy kisebb összetákolt fedett rész. Onnan kilépve a falépcső előtt a földön azonnal megpillanthatjuk a fegyvert.

Képek:

2. helyszín
Itt szintén abba az irányba kell haladni, mint az előző helyszínnél, most viszont teljesen végig kell menni az úton, egészen a roncsokig. Felmászni nem kell, hanem még a roncsokhoz vezető falépcső előtt fordulj balra, a fegyver ott lesz a földön.

Képek:

3. helyszín
Ez a helyszín a kapuhoz van közelebb. Az elbarikádozott kaputól nézz az első spawn felé, a fedett tákolmánytól jobbra van egy másik épület, oda kell felmászni. A spawn a tetőn található.

Képek:

Kiegészítés a pályával kapcsolatban:

A roncsokhoz közelebbi oldalon két tüskés csapdát lehet aktiválni.

Shanty Town Videó:

 

*spawn: olyan megadott pont, ahol egy fegyver (vagy játékos) megjelenik a játék kezdetén vagy újraéledés után