Tomb Raider 3 Adventures of Lara Croft Végigjátszás - South Pacific Islands
- India
- Nevada
- South Pacific Islands
- London
- Antarctica
Gyönyörû tengerparti környezetben találjuk magunkat, lehet élvezni a napfényt, a kristálytiszta vizet és a homokot. Úszkáljunk kicsit, nézzünk körül a víz fenekén, míg rá nem lelünk a Smuggler's Key-re. Miután ez megvan, a homokos parttól nem messze az egyik vízben levõ sziklán egy kis elsõsegély csomag csábít minket, másszunk ki a sziklára és vegyük fel, majd az elsõ titkos hely megszerzése érdekében nézzünk jól körül, melyik sziklára is tudnánk továbbugrani innen. Ha háttal állunk a partnak szemben velünk van egy ferde szikla mellette egy vízszintessel, nekünk a ferdére kell ráugrani egy pontos ugrással, csúszás végén megkapaszkodni, majd jobbra araszolva felhúzódzkodni a vízszintesre. Innen elõre-balra ugrás a következõre, onnan még egyet elõre, miénk a töltény és az elsõ titkos hely. Ússzunk ki a partra, itt két út közül választhatunk: vagy lecsúszunk a barlangba baloldalon, vagy ha kellenek a titkos helyek, bemegyünk a kunyhóba és a kulccsal haladunk tovább.
Nézzük a barlangosat, ez azoknak való, akik nem akarják megszerezni az összes titkos helyet. Csússzunk le tehát, menjünk, másszunk fel, és kiérünk egy nagy, sziklák övezte tisztásra, ahol egy nem túl kedves baltás bennszülött fogad bennünket. Menjünk a mocsár felé, ugorjunk a közepén levõ tömbre, onnan a túloldalra. Ide vissza fogunk még jönni, de most menjünk a szürke kövek által övezett vízeséshez és csobbanjunk bele, hagyjuk, hadd sodorjon le az ár a peremre. Innentõl olvassuk az 1/A bekezdést lentebb.
Nézzük a kulcsos megoldást, ez a titkos hely-vadászoknak való: Nyissuk ki a csapóajtót a kulccsal, essünk le, haladjunk elõre. Ha folyamatosan haladunk, az ósdi tüskés csapda nem tehet kárt bennünk. Egy vizes teremhez érünk, vegyük elõ a fegyverünket, és lõjük le a vízben úszkáló két krokodilt és a magasban portyázó ismeretlent, aki egy bennszülött, és aki - ha ezt nem tesszük meg - odafen majd mérgezett köpõnyíllal támad nekünk. Miután megtisztítottuk a terepet, kutassuk át a tó alját egy fáklyával, összeszedhetünk pár szigonyt. Ússzunk ki a kiinduló helyre, ahonnan jöttünk, és ugráljunk kétszer elõre majd fel, innen - a fáklyától - felül-kapaszkodással araszolhatunk át a túlpartra. Innen láthatunk egy falmélyedést, ami töltényt rejt, vegyük fel, kicsit lejjebb esünk, de hamar visszajutunk ugyanoda. Menjünk jobbra, egy zöld részre ugorhatunk rá. Itt függeszkedhetünk tovább, majd elhaladunk a lentrõl kinyírt bennszülött hullája mellett. Egy lejtõs részhez érünk, melyre a falhoz simulva egyszerû, nem nekifutásos ugrással kell ráugrani, és nem a fenti kapaszkodó peremet kell elkapni - bármennyire is csábít - hanem leérve a vízbecsobbanás elõtt kell átugrani a sziklára.
Innen mielõtt felmászunk a létrára, lõjük ki a fent portyázó bennszülöttet, aki valószínûleg sajnos meg is lõ minket. Vigyázva a tüskékkel másszunk fel. Kristállyal gyógyíthatjuk magunkat és a miénk egy kis és egy nagy elsõsegély csomag. A perem szélérõl mostmár ráugorhatunk a hõn áhított lejtõvel szembeni kõre. Ne pont a szélérõl ugorjunk - lépjünk hátra kettõt - és ne nekifutásból, mert különben Lara beveri a fejét, és a vízbe zuhan. Haladjunk elõre, egy hídhoz érünk. Innen többfelé mehetünk. Aki továbbra is titkos helyekre vadászik, nézzen körül a hídon (körülnézhet a teremben is, de ne essen a vízbe, és ne csússzon le a lejtõn), onnan át lehet ugrani egy sziklára, majd párat ugrálva miénk a második titkos hely. Itt két lehetõségünk van, mindkettõ jó. Vagy bemegyünk a terembe (1-es bekezdés), vagy aláereszkedünk a mélybe óvatosan, teljesen mindegy. Ha aláereszkedünk, menjünk a mocsár felé, a közepén levõ tömbre ugorva keljünk át rajta, majd menjünk a szürke köves vízesés felé. Essünk a vízesésbe, hagyjuk sodorni magunkat, és innen olvassuk az 1/A bekezdést lentebb.
1. Menjünk át a hídon, be a terembe, itt egy baltás gyilkos támad ránk. A körpengét guggolással megúszhatjuk, bent pedig a gombot megnyomva hatástalaníthatjuk a tüskéket. Elõfordulhat, hogy nem tûnnek el a tüskék, ilyenkor a gomb megnyomása után mentsünk egyet, töltsük be újra a mentést, és eltûnnek a tüskék. Itt megint két lehetõség adott, vagy a vízbe esünk (1/A), akkor meglesz a harmadik titkos hely is, vagy lecsúszunk a kristály alatti lejtõn, de akkor nincs titkos hely. Ha lecsúszunk, azonnal oda jutunk, ahová a következõ bekezdés végén, a faluba. Ha ezt választjuk, hagyjuk ki az 1/A bekezdést, ugorjunk a 2-hoz.
1/A Essünk a vízbe, az egy nagy vízeséshez sodor minket egy tömbre, mely mögött egy szép rózsaszín követ találhatunk, ez az elsõ Serpent Stone, vegyük fel. Óvatosan ugorjunk vissza a kiálló kõre, onnan kétfelé visz az út, elsõnek a létrán másszunk fel, majd egy újabb létra következik. Felértünk. Balra a sziklában egy járat van ajtókkal, ezeket egy bennszülött õrzi. Lõjük ki, majd nézzük meg az ajtókat - mindegyik zár egy kígyófejet formáz, valami hiányzik a kígyók szájából. Az elsõbe be is tehetjük frissen szerzett kövünket, a másik kettõt meg kell keresni. Menjünk ki a szabadba, de ne másszunk le, ugorjunk fel a mellettünk levõ sziklára, majd tovább a második kõhöz, ahonnan már a harmadik Serpent Stone is jól látszik, vegyük fel. Essünk újra a vízbe, kisodor a peremre, onnan most a kristály felé ugorjunk. Másszunk fel, nézzünk körül, egy bennszülött is csatlakozik hozzánk. Láthatjuk a távolban a hidat, amelyen átkeltünk nemrég. Kapaszkodjunk felfelé a sziklára, onnan a fára, majd megint a sziklára, láthatjuk is a harmadik követ. Balra a zöld háromszögeken ugrálva töltényekhez juthatunk, ez a harmadik titkos hely. Menjünk fent arra, amerre a hidat láthatjuk, balra ugorjunk át a fatörzsre, onnan már simán átugorhatunk a harmadik Serpent Stone-ért. Jussunk vissza a kígyós zárakhoz, aktiváljuk õket. Lecsúszunk, és egy bennszülött faluban találjuk magunkat. És amint láthatjuk, minden út ebbe a faluba vezet. :-)
2. Pár bennszülött megpróbálja utunkat állni, ne hagyjuk. Kutakodjunk, némelyik kunyhó értékes dolgokat rejt, viszont amelyikben nagy elsõsegély csomag csalogat, oda ne menjünk be, mert csapda, elnyel a mocsár. Ha alaposan körülnézünk, három utat láthatunk: egyet még nem járhatunk, mert tüskék vannak alatta, valahogyan le kellene hajtani az indafalat, hogy majd azon átkúszva továbbjussunk. Viszont felette egy töltény vár ránk. Második egy vízbeugrós rész, de ott meg zárt ajtókkal fogadnak, a harmadik egy mocsár melletti rész, menjünk oda. Végezzünk a bennszülöttekkel, majd ugorjunk a karhoz és forgassuk el azt. Erre láthatjuk, ahogy elhárul a tüskés akadály. A mocsarat egyelõre hagyjuk, majd még visz az utunk erre. Menjünk a megnyílt út felé, a falu másik része válik láthatóvá új ellenségekkel. Kutakodjunk a földszinten, ott van a negyedik titkos hely a jobb sarokban.
Larának ismét nem sikerül kifizetni a teljes viteldíjat, így egy lagúna felõl úszva kell megközelítenie a szigetet. Egy titkos barlangrendszeren át eljut a part menti faluba, ahol nem éppen barátságosan fogadják. A bennszülöttek nem ismerik fel, hogy lándzsáikkal és köpõcsöveikkel milyen esélytelen harcot vívnak az állig felfegyverkezett kalandornõ ellen, és ez lesz a vesztük. Miután a falu (csak férfiakból álló) teljes lakossága kipusztul, egy cölöpökön álló viskóban Lara rátalál egy lábavesztett katonára. Egyik kezében szivar, a másikban egy összecsavart papírlap, amivel a sebben kiváló peterakó helyet felismerni vélõ legyeket igyekszik elriasztani.
Lara: Remélem nem zavarok.
Katona: Nem vérzel, ugye? És nem klotyónak akarod használni ezt a helyet?
Lara: Nem és nem.
Katona: Jó. Jó. Csak nem akarok légy-vonzó látogatókat magam körül.
Lara: Rendben, értem. Mi történt?
Katona: Hát nem arra ébredtem a dzsungelben, hogy az egyik kis fickó csócsálja a lábamat?
Lara: Egy bennszülött? Szokatlan tõlük, hogy csontostól leharapjanak egy lábat.
Katona: Hát végül is sötét volt és sosem kaptam el a gazfickót, úgyhogy nem lehetek benne biztos. Van valami kísérteties ebben a dzsungelben. A repülõnk lezuhant fent a hegyekben. Minden éjjel nyomtalanul eltûnt néhány emberem, mások elmenekültek félelmükben, aztán ez történt. Lehoztam az embereimet a parthoz a biztonságunk kedvéért, amikor foglyul ejtett bennünket ez a falánk csürhe. Valami áldozat az istenüknek, aki a domboknál él. De úgy tûnik, engem nem hívtak meg a buliba.
Lara: Talán te leszel a desszert. Az érett hús ínyencfalat lehet errefelé.
Katona: Komolyan?
Lara: Figyelj, jobb ha kijuttatunk innen. Tudod, hogyan jutnak át a törzsbeliek a mocsáron? Melyik kövekre lépnek?
Katona: Igen, tudom, de én maradok. Ezzel a sebbel olyan lennék a bozótban, mint valami töltõállomás minden átkozott bogárnak. Akkor már inkább leszek a fõfogás az igazi lakomán. Hé, ha az embereim közül valakit életben találsz, küldd az északi partra, rendben? El innen - és átadja a kezében tartott papírlapot Larának, amely a mocsáron való átjutáshoz ad majd segítséget.
Lara: Hát persze.
III/2. pálya: SOUTH PACIFIC - Crash Site (3 titkos hely)
Miután otthagytuk a katonát, nekiláthatunk átkelni a mocsáron a tõle kapott térkép segítségével. A térképrõl ugyan lemaradt, de ott van a pálya elsõ titkos helye is a mocsár túloldalán; mielõtt az utolsó levélrõl kiugranánk a partra, ugorjunk inkább balra a falmélyedéshez, és megvan az elsõ titkos hely.
Mostmár elhagyhatjuk a mocsarat. Készüljünk fel, mert leereszkedvén a völgybe egy dinoszaurusz támad ránk, egy raptor, így meg is tudhatjuk, hogy ki csente el a katona lábát. Vagy megküzdünk vele, vagy futunk és felkapaszkodunk a továbbvezetõ útra hátul a szikláknál. Itt egy hatalmas repülõroncs fogad minket, errõl beszélt a katona az imént a kunyhóban. Láthatunk mellette a sziklán létrát, fel is juthatunk rá ügyes ugrásokkal, de semmit nem ér a dolog, zsákutca. Valahol még egy barlang is felsejlik a magasban, de odajutni nem tudunk.
A gép másik oldalán a dombról nézzük végig két katona és egy dínó meccsét, a végkifejlet változó, vagy életben marad mindkét katona, vagy az egyik belehal a támadásba. Ha gondoljuk, segítsünk nekik kilõni a dínót, de a katonákat ne bántsuk, még hasznunkra lehetnek. Ha egyszer akár véletlenül is meglõjük az egyiküket, onnantól nem leszünk túl közkedveltek a társaik szemében sem, mint a majmoknál nemrég. Ha valamelyik katona meghal, hullarablóskodjunk, mert töltényeket hagynak maguk után. Itt több járat van a sziklában, de csak egy vezet valahová, viszont kell a fáklya, hogy ezt kiszúrjuk. Bemenvén egy kis tisztásra érünk egy folyóval, ahol hamar vonuljunk fedezékbe - másszunk fel a sziklákra, mert így nem ér el a raptor, és a katonák kinyírják õt helyettünk. Másszunk fel a fali liánokon, de mentsünk elõtte feltétlenül. Itt választhatunk, felérve vagy hátraugrás közben irányt változtatunk, és így érve a lejtõs részre a végén megkapaszkodunk, vagy egyszerûen csak ugrunk, a lejtõs részrõl meg arccal a fa felé ugrunk lecsúszás helyett. Ez utóbbi azért kellemetlen, mert bár az ugrás így egyszerûbb, de egy olyan ágon találjuk magunkat, melyet egy raptor õriz, és esetleg dulakodás közben lelök minket.
Ha a fordulós ugrást választjuk a lejtõs részen lógva, araszoljunk jobbra, míg fel nem tudunk kapaszkodni, innen ugorjunk az eggyel fentebbi, mellettünk levõ sziklára, majd a fára. Innen már kényelmesen kinyírhatjuk az õslényt. Feltûnik egy másik is az ágak között, végezzünk ezzel is. Láthatunk egy kötélen lógó tetemet, lõjünk bele, erre leszakad a kötélrõl, és a vízbe esvén eltereli a piranhák figyelmét rólunk. De mielõtt leugranánk a vízbe, ugorjunk fel az egyik faágra kicsit ferdén a második titkos helyért.
Miután ez megvan csobbanjunk a vízbe, húzzuk meg a kart, mire a túloldalon kinyílik a rács. Egy raptor ront elõ onnan. Menjünk vissza a vízbe, húzzuk meg a kart ismét, azaz zárjuk vissza az ajtót, másszunk ki a biztonságos oldalon, és onnan lõjük ki a bemenekülni nem tudó állatot. Majd ajtó kinyit, mentés, mielõtt bemennénk. Ott két raptor vár ránk, az ajtó meg becsukódik. Másszunk fel a bejárat melletti kis emelvényre, onnan lõjük õket, ott nem bántanak. A szobában három kart kell meghúzni, sorrend mindegy, mindig új célpontokat kapunk. Ha meghúztuk az összes kart, kinyílik a bambuszajtó felettünk, hullarablóskodjunk és miénk az Lt.Tuckerman's Key. Egy újabb célpont ront elõ a sötétbõl, nem kell vele bajlódni, egyszerûen essünk le.
Menjünk vissza a repülõgép orrához, nézzünk körül, szemben a repülõgép orrával a szikla mentén egy lejárót találhatunk, menjünk le. Itt a katona egyik embere küzd a raptorokkal, segítsünk neki, de elõtte a bejáratnál vegyük fel a fegyvert. Csússzunk le a kis zöld dínókhoz, nyírjuk ki õket, majd nézzünk körül - zárt rácsok mögött kapcsolókat találhatunk. Odébb a raptorfészekben egy katona teteme mellett egy kulcs hever, a Commander Bishop's Key, melyet mielõtt felveszünk, mentsünk, mert gigantikus jelenet következik. Egy óriási T-Rex rengeti meg a földet, és jön minket felfalni. Próbáljuk meg kicselezni, és eljutni a távolabbi rácsos ajtóhoz, ami azóta kinyílt. Ha ide bejutottunk húzzuk meg a kart, és innen, tuti fedezékbõl végezhetünk az óriással, ami eltart egy darabig. Ha kimúlt, menjünk a másik kinyílt rácsos ajtóhoz, húzzuk meg a kart, majd vissza az elsõhöz, így feljutunk oda, ahonnan jöttünk. Keressünk egy ágat, amelyre felkapaszkodva miénk a harmadik titkos hely.
Irány a repülõroncs. Álljunk szembe az orrával, és így állva válasszuk a jobb oldalát, ott van az orrtól nem messze egy rész, ahol oda tudunk menni a gép oldalához és felkapaszkodhatunk rá. Bent tisztítsuk meg a terepet, majd a pilótafülkében aktiváljuk a kulcsokat, nem mindegy melyiket melyik zárba rakjuk. Essünk eggyel lejjebb, ott aktiváljuk az ajtó mögött a kart, készen áll a fegyver a dínóírtásra, kezdjünk neki! Elõbb-utóbb elfogynak a célpontok, és ha a nagy lövöldözésben nem lõttük volna eddig ki a szemközti bal oldali falat fent, tegyük meg. Majd a letörött szárnyon át közelítsük meg a falat, a lépcsõs rész elõtt vegyük fel a nagy elsõsegély csomagot. Utána szerencsénk lesz egy igazi emberevõ bennszülöttel társalogni. :-)
Lara egy vésett falhoz kerül
Bennszülött: Handabanda - handabanda. Szerencséd, hogy ma böjtölök. Különben jó lennél a húsosfazékba.
Lara: Elfelejted, hogy én is éhes lehetek. Nagyon is éhes.
Bennszülött: Ajaj!
Lara a kenun menekülõ polinéziaiakat ábrázoló képre mutat.
Lara: Miért menekültek el az õseitek olyan hirtelen az Antarktiszról?
Bennszülött: Koma-Koma rossz hely. Sok hús, de a gonosz szabja meg érte az árat. Megcsonkítás! A hatodik fõnök, Mauki, arc nélkül született. Szörnyû viharok. Az emberek féltek. Menekültek! Mauki elátkozta a helyet. Most senki sem megy oda.
Lara figyelme most a meteort és a négy ereklyét ábrázoló festményre irányul.
Lara: Még mindig imádjátok?
Bennszülött: Késõbb fehér fickó idejött Koma-Koma varázskõvel. Holnap ünnepeljük a halálát. Smythe ünnepe.
Lara: Darwin egyik matróza. Szegény bolond. Hol van most a kõ?
A bennszülött kántálásba kezd.
Bennszülött: Szerencsés fickó, aki megöl téged. Egy ilyen kiadós Marcsát, mint te.
Lara: erre biztosan figyelmeztetni fogom.
III/3. pálya: SOUTH PACIFIC - Madubu Gorge (3 titkos hely)
Egy szép folyó mellett találjuk magunkat. Két mérget köpõ óriásgyík ront ránk, öljük meg õket. A túlpartra nem tudunk egyszerûen átjutni, viszont vizsgáljuk meg a mi oldalunkon levõ épület alját, és kapaszkodjunk fel. Itt van a földön az egyik sarokban egy zárt ajtó. Szedjük fel a muníciót, majd menjünk a folyó felé, van egy szikla balra, ahová le tudunk ereszkedni, majd még lejjebb, és ki tudunk ugrani a folyó közepén álló magányos sziklára. (Nem kell nekifutni, és ne a szélérõl ugorjunk, mert Lara túlugrik, és a vízbe esni itt azonnali halált jelent.) Onnan lendüljünk neki és ugrás át a szemközti lejtõre, megkapaszkodás, és araszolhatunk jobbra, míg Lara fel nem tudja húzni magát biztonságosan. Innen a köveken ugráljunk tovább óvatosan jobbra, míg egy kapcsolóhoz nem érünk, aktiváljuk azt. Menjünk visszafelé, lógassuk le magunkat ahol kell, és kapaszkodva araszoljunk vissza balra, ahonnan jöttünk, de ne ugorjunk vissza a középsõ sziklára, hanem araszoljunk csak tovább balra, míg ki nem tudunk kapaszkodni. Itt egy bambuszajtó van a lábunk alatt, lógassuk le Larát róla a víz fölé, engedjük el a kapaszkodás gombot egy pillanatra, majd újra nyomjuk le, Lara egy szinttel lejjebb esik. Kapaszkodjunk fel, vegyük fel a kristályt, majd aktiváljuk a gombot, lenyílik a bambuszajtó, így vissza tudunk mászni.
Nézzünk körül a fejünk felett, kapaszkodót találhatunk, használjuk. Menjünk tovább, míg lehet, majd szemben a falban egy bejárat tûnik fel. Ferdén oda tudunk ugrani és megkapaszkodni a lejtõs részen, majd odaaraszolni a sima részhez, és beugrani a barlangba. Itt egy zárt bambuszajtó fogad. Vele szemben le tudunk ereszkedni a mélybe, a falon mászási lehetõség van, de azt majd visszafelé kell használni. Vigyázzunk a tüskékkel, fentrõl egyszerûen ugorjuk át õket. Itt tudunk barangolni kicsit, megnézhetjük a ránk váró pálya egy részét, szép ugye? :-) Ha megvan a kapcsoló irány vissza a kinyílt kapu. Menjünk balra a vízesés felé, ugorjunk oda, itt van az elsõ titkos hely. De mielõtt leesnénk mögé, fentrõl végezzünk a gyíkkal. Essünk le, töltény a jutalmunk.
Másszunk vissza fentre, a fenti kapaszkodóval másszunk a túloldalra. Itt csúszás közben földet érés elõtt ugorjunk elõre és húzzuk fel magunkat az oszlopra. A következõ oszlopot hagyjuk ki, mert odaégünk, hiába csábít a kristály. Nekifutásból ugrás, így elérjük a harmadik oszlopot, onnan gyerünk tovább. Felülkapaszkodós rész jön, majd kiérünk a szabadba, alattunk a víz, lentebb egy bambuszperem, balra pedig egy létra a falon, célozzuk meg. Mikor felértünk ne menjünk be a barlangba, hanem hátraszaltózzunk a bejárata melletti ferde kõre, lecsúszás, kapaszkodás, araszolás a bambuszállványhoz, majd onnan tovább a bunkerben levõ ajándékokhoz. Megvan a második titkos hely is.
Visszafelé egy bonyolult ugrást kell kiviteleznünk a bambuszállványról a szembe-jobb oldalon levõ lenti sziklára. (Segítség: lógassuk le magunkat a bambuszállvány bal szélérõl - úgy hogy a létra a jobb felünk felé essen, még ha nem is látjuk -, majd húzzuk fel magunkat, fordítsuk Larát kissé jobbra a cél felé, de ne nagyon! Futás, elrugaszkodás, és kellõ mértékben nyomjuk a jobbra gombot, hogy Lara a levegõben is forduljon picit. Kitartás, elõbb-utóbb sikerül!) Újból fel a létrán, de ezúttal bemehetünk a terembe, ahol vízbe ugrás elõtt tanácsos végezni az óriásgyíkokkal. A medencében egy kart találhatunk, mely a bambuszajtót nyitja, ezzel belekezdhetünk Lara vadvízi-evezõs túrájába! :-) Az irányítás nem túl könnyû, ki kell tapasztalni. Ha vízesésen esünk lefelé, tompíthatjuk az esést egy kis hátrafelé evezéssel. Ha tüskékhez érünk, kivédeni õket nem lehet, minél elõbb jussunk túl rajtuk. Menjünk, míg el nem érünk egy teremig, melynek a közepén egy lánc lóg - furcsa módon ez egy dugó, mint a kádakban, majd ki kell húznunk. Most menjünk kicsit visszafelé, arra amerrõl jöttünk, és evezzünk a zöld kristály felé, itt lesz a harmadik titkos hely, azonban felvenni semmit nem tudunk egyelõre.
Menjünk vissza a dugóhúzós terembe. Ebben a teremben van több vízesés, egy lefelé, azt hagyjuk, kettõ fentrõl, na azok egyikén kell elindulni felfelé, árral szemben, ami nem egyszerû feladat. Csak ráállni nehéz, utána már könnyedén lehet felfelé evezni. Fent szórjunk szét pár golyót, majd a víz felõli peremhez állva felfelé kapaszkodással induljunk el. A tûzköpõ szobroknál ki kell számítani az átsurranást, nem nehéz. Egy kõre esünk, ugrás a másikra, gyerünk tovább, majd miután kijutottunk a vízhez menjünk jobbra, itt már ügyesen ugrálva fel tudjuk venni a titkos hely tárgyait. Keressük meg a kapaszkodót a falon, és felsõ csimpaszkodással menjünk fel a vízesés mellé. Onnan kõrõl kõre ugrálással majd egy kis kapaszkodással egy barlangba ereszkedhetünk le. Mikor elindulunk a folyosóján vigyázzunk, mert egy kõ kezd száguldani felénk, ezért érdemes háttal elindulni, és a kellõ idõben menekülni és visszakapaszkodni a létrára. Vissza elõre, újabb golyó ront nekünk, de nem kell megijedni. Menjünk elõre az emelkedõig, guggoljunk le mögé, így a golyó a fejünk felett fog elsüvíteni. Láthatjuk hogy még egy lapul a fejünk felett, induljunk el elõre, majd mielõtt szétlapítana, ugorjunk be a bal oldali járatba, de óvatosan, mert kicsit beljebb tüzes padló vár ránk, amit helybõl átugorhatunk, viszont újabb golyó szabadul ránk. Alkalmazzuk az emelkedõ elé való guggolást.
Másszunk ki, menjünk tovább, egy kábelen tudunk aláereszkedni, rajta. A nagy dugó fölé érkeztünk, másszunk fel a halálfejes falon, húzzuk meg a kart, ezzel kihúztuk a dugót. Menjünk tovább, hamar visszajutunk a kenunkhoz. Óvatosan ereszkedjünk alá az örvényben, amit a dugó kihúzásával okoztunk. (Javaslom a hátrafelé evezést, hogy csökkentsük az esést, mert ha nem vigyázunk, nem éljük túl.) Aktiváljuk a víz alatti kapcsolót és irány a következõ pálya.
III/4. pálya: SOUTH PACIFIC - Temple of Puna (1 titkos hely)
A pálya elején rögtön két bennszülött fogad minket. Láthatunk itt egy hatalmas követ, igen, sajnos az elõl majd még menekülnünk kell. Láthatunk egy bezárt ajtót, ezt kell kinyitnunk. Menjünk fel a lépcsõn, be a járatba. Lent guruló pengéket láthatunk, a feladat nem lesz egyszerû, mentsünk. A megfelelõ idõben csússzunk le, szaladjunk fel jobbra vagy balra valamelyik kapcsoló mellé, tapasztaljuk ki hol nem ér el a penge minket, ha odagurul. A padló mintázata segíthet! Ha jön a penge, lapuljunk oda a falhoz, ha elment aktiváljuk a négy kapcsolót, a másik oldalra a pengék között átugorva juthatunk át. Türelemjáték, elõszörre pár életünkbe belekerülhet. Ha megvan minden kapcsoló, kinyílik az ajtó. Amint beléptünk rajta mentsünk, mert jön a következõ akadály: egy szobába csúszunk, ahol három kar van, és egy tüskefal indul el felénk a plafonról. Meg kell húzni mindhárom kart, hogy kinyíljon a rácsos ajtó. Essünk az elsõ kapcsoló elé fentrõl, majd fordulás után rohanjunk a szemköztihez, végül a harmadikhoz. Sok szerencsét! :-)
Ha ez megvan, újból mentsünk. Menjünk le, egy nagy golyó magasodik felénk alatta egy kapcsolóval. Ez a kapcsoló nyitja a pálya elején található ajtót, húzzuk meg. Ha elindulunk kifelé a nagy golyó a nyomunkba ered, sprinteljünk. Majd ki az ajtón, irány jobbra, mert visszaértünk a pálya elejére és bizony a másik nagy golyó is elindult felénk közben, úgyhogy rohanás tovább. Nyírjuk ki az ellent, majd menjünk vissza a lépcsõs részhez, ahol jobbra fent lapul a pálya egyetlen titkos helye. Megéri felmenni, új fegyverre tehetünk szert.
Úgy jutunk fel, hogy szembeállunk a lépcsõkön a bejárattal, kicsit jobbra megyünk, majd a halálfejes részhez ugrunk a falon, amin nem látszik ugyan, hogy kapaszkodó, de az. :-) És beoldalazunk a barlangba. Most jöhet a kinyílt ajtó, mentsünk, mert itt lesz az aktuális fõellenség, aki villámokat szór felénk, és gyilkos gyíkokat küld ránk. Legyünk folyton mozgásban a villámok miatt, és mindig elõbb a gyíkokkal végezzünk, utána visszatérhetünk a trónos õrültre. Ha pajzs van a fõellen körül, nem fog rajta a fegyver. Ha meghalt, vegyük fel az elsõsegély csomagot és a hátrahagyott Element 115-öt.