Tomb Raider 4 - The Last Revelation Végigjátszás - Cambodia, Egypt - Valley of the Kings

 

Nagyon FONTOS: A mentések Patch nélküli verzióhoz jók csak. Ha feltetted, vedd le, máskülönben hibákat fogsz találni. Nem látszanak tárgyak, még Lara se sokszor.

 

Prológus: CAMBODIA

 

Elsõ pálya: Angkor Wat. Titkok száma 8.

 

 

Secret 1-2-3-4-5-6-7-8:

Mentések--Savegames

Angkor Wat, Kambodzsa, 1984.

Az épület fala átszakad az erõteljes ütések alatt, éles fény hasít a terem félhomályába. Werner Von Croy, egy kemény fejû kalandor mászik be a résen, majd az akkor 16 éves, tapasztalatlan Lara Croft követi õt. Céljuk a legendás ereklye, az Írisz megszerzése.

Von Croy: És íme, bejutottunk az õsök szentélyébe. Évszázadok óta ezek az elsõ lépések ebben a sírban.
Lara: Kiver a hideg ettõl a helytõl. Csak utánad.
Von Croy: Óvatosan. Nem minden az, aminek látszik. Rejtett csapdák és vermek várnak a figyelmetlenekre. Maradj a közelemben és kövesd az utasításaimat.

Az irányítás átvétele után menjünk kicsit elõre, ahol észrevehetjük az elsõ arany koponyát (1/70). Menjünk Von Croy után.

Von Croy elõvesz egy zsebkönyvet, melyben az Íriszhez vezetõ útról összegyûjtött információk vannak.

Von Croy: Jó emberek haltak meg az ebben lévõ információkért, és kegyetlenek kereskedtek vele a saját céljaik érdekében. Ezért meg kell becsülnünk. Nem térünk le az általa ajánlott útról, és te nem térsz el az utasításaimtól. Erre!

Nekivágnak az útnak a zsebkönyv útmutatásai alapján. Von Croy folyamatosan ellátja tanácsokkal Larát a sírokban való helyváltoztatás szabályairól.

Mielõtt a tüskés csapdába lépnénk, várjuk meg kísérõnket, amíg semlegesíti õket. Ezután menjünk tovább, ahol újabb tanácsok következnek.

Von Croy: Az elsõ akadály. Egy kis ugrás, hogy kipróbáljuk a, hogy is mondjam, merszedet. Tartsd lenyomva a SÉTA gombot. Most nyomd meg az ELÕRÉ-t.
Gyere, gyere, gyermekem. Ne félj. Ez csak egy kis ízelítõ az elõttünk álló veszélyekbõl. Nyomd le együtt az ELÕRÉ-t és az UGRÁS-t.
Nyugalom, gyermekem. A tiszteletlenség nemtörõdömséghez vezet. Utunk a patak felett vezet.

De az ugrás elõtt elõször ugorjunk a vízbe, és vegyük fel a második arany koponyát (2/70), ezután végezzük el az ugrást, és kövessük Von Croyt. Kerüljük el a varacskos disznót, és fussunk tovább.

Von Croy: Ez a hasadék szélesebb, és a széle csalóka. Elõször sétálj a szélére, majd nyomd meg egyszerre az ELÕRÉ-t és az UGRÁS-t. Mikor a levegõben vagy tartsd lenyomva a CTRL-t. El fogod kapni a peremet. Tartsd lenyomva a CTRL-t, és nyomd be a FEL-t.

Végezzük el a feladatot, és húzódzkodjunk fel.

Von Croy: Ó, gyorsul az iram, ja? Még egyszer ugrás, gyermekem. Vagy tán meg akarsz állni egy teára?
Lara: Ó, azt hiszem talán tudnám tartani. Nem akarnám a csini ruhádra önteni... semmi áron.

Ereszkedjünk le elõször itt is, és hátul az egyik kis medence mellett találhatjuk a harmadik arany koponyát (3/70). Jöjjünk vissza a kis emelkedõn visszafutva. Ugorjunk át Von Croy utasításai szerint.

Von Croy: Ehhez nekifutásra van szükség. Én megyek elõször. Most legyél óvatos, gyermekem. Nincs sok idõnk ügyetlenkedésre. Menj a peremig, majd lépj vissza, hogy nekifuthass. Most nyomd be az ELÕRÉ-t, majd egybõl nyomd és tartsd lenyomva az UGRÁS-t. Végül nyomd be a CTRL-t, hogy elkapd a peremet.

Hajtsuk végre a feladatot, és fussunk tovább.

Von Croy: Egy hasznos repedés, elfedve az idõ keze által. Gyakorlatlan szem nem veszi észre.
Lara: Valódi szuperhõs vagy, Werner.
Von Croy: Ó igen, a szuper... man? Hümm! Elég a tréfából. Fuss a falhoz. Most nyomd be az ELÕRÉ-t és tartsd lenyomva a CTRL-t, hogy megkapaszkodj. Nyomd be a JOBBRÁ-t az oldalazáshoz. Jó! Jó! Most nyomd be az ELÕRÉ-t, hogy felmássz.

Végezzük el a feladatot, majd menjünk tovább. A következõ teremhez érve újabb segítséget kapunk.

Von Croy: Ez túl nagy esés lenne. Ereszd le magad, hogy biztonságban érj földet. Fordulj meg, hogy az ajtónak háttal legyél. Nyomd meg a HÁTRÁT, és tartsd lenyomva a CTRL-t. Ereszd el a CTRL-t, hogy leess a földre.

Ezt is végezzük el, majd kicsit fussunk megint tovább.

Von Croy: Itt az esély, hogy megkeresd a kenyered, Fräulein (kisasszony). A hidat aktiváló gépezet a patak túlpartján van. Ezek a folyók mélyen e történelem elõtti meredélyek alatt üregeken és barlangokon áramlanak keresztül. Következésképpen...
Lara: Jéghideg! Gondoltam. Ismét elõjön a köszvényed, Werner?
Von Croy: A mély medencékben úgy úszhatsz, ha nyomod az UGRÁS-t. Használd a NYILAKAT a vízben való irányításhoz. Talán vannak ereklyék... csecsebecsék a mélyén.

Ugorjunk a vízbe, és az alján keressük meg a negyedik arany koponyát (4/70), és beúszva a járatba két elsõsegély csomagot is találunk.

Lara: Közönséges értéktelen moszat.
Von Croy: Ezúttal nincs számodra jutalom, Lara! Ó igen, használd az ELÕRÉ-t, a JOBBRÁ-t és BALRÁ-t a felszínen való úszáshoz, míg el nem éred a partot. Nyomd be a CTRL-t a kimászáshoz.

Másszunk ki a vízbõl.

Von Croy: Kapcsolót keress, vagy nyomópadot. Ott kell lennie a közelben. Mikor megtaláltad, használd a CTRL-t, hogy aktiváld.

Ekkor a hídon utánunk tud jönni kísérõnk, fussunk utána. Kinyit egy ajtót, amin fussunk tovább.

Von Croy: Halálra fagysz ezekben a göncökben, kedvesem. Egy gyors sprint a létráig meg fog szárítani.
Lara: Micsoda aggodalom. Sosem tudtam, hogy törõdsz ezzel.
Von Croy: Kedves Lara, értékes része vagy a kutatásnak.
Lara: Te vén romantikus, te.
Von Croy: Igen, meglehetõsen. Sétálj el a létráig. Most tartsd lenyomva a CTRL-t, hogy felmássz rá. Tartsd lenyomva e gombot, és használd az ELÕRÉ-t, hogy feljuss a létra tetejére. Lesz odafent egy másik kapcsoló. Húzd meg, majd gyere le ide gyorsan. A kutatás lassan a végéhez ér.

Fussunk Von Croy után.

Von Croy: Gyorsan, a kúszónövényeken keresztül. Nyomd meg az UGRÁS-t, majd tartsd lenyomva a CTRL-t, hogy megkapaszkodj a rudakon.
Most nyomd az ELÕRÉ-t, hogy végiglengj. Ne engedd el a CTRL-t, vagy újra elmerülhetsz!

Kapaszkodjunk fel, és függeszkedve haladjunk végig. A következõ nyitott teremben jobbra tartva a sarokban találjuk az ötödik arany koponyát (5/70), kerüljük el a varacskos disznókat, segítõnk elintézi õket.

Fussunk keresztül a következõ termen. Menjünk tovább, és forduljunk jobbra, hogy megtaláljuk a hatodik arany koponyát. (6/70)

Egy zárt kapuhoz jutnak, a közelben egy rés tátong.

Von Croy: Ezt nem említi a szöveg. Attól tartok belülrõl kell kinyitni. A rácson keresztül kell bejutnunk, figyelve a csapdákra.
Lara: Feltételezem, hogy mikor "bejutnunk"-ot mondasz, rám gondolsz.
Von Croy: Ja. Az én nagyobb súlyom aktiválhatja a csapdákat. Te észrevétlenül átjutsz.
Lara: Milyen kézenfekvõ.

Von Croy: Állj arccal a rács felé. Most tartsd lenyomva a GUGGOLÁS gombot. Nyomd az ELÕRÉ-t, és mássz be a résen. Légy figyelmes!

Menjünk be, Von Croy-ra hallgatva négykézlábon közlekedve, majd forduljunk balra, ahol a hetedik arany koponyát (7/70) találjuk. Menjünk vissza és folytassuk utunkat tovább.

Lara odabent megtalálja a kapcsolót, valamint egy jobblétre szenderült egykori kalandor tetemét is. A csontváz egy fitos kis hátizsákot tart a kezében, amely úgy megtetszik Larának, hogy rögtön magára veszi.

A kar meghúzásával az eddig utunkat elzáró kõ elgördül. Menjünk ki.

Von Croy: Ó, egy hátizsák! Reménykedjünk, hogy neked nem olyan szerencsét hoz, mint az elõzõ gazdájának.
Lara: Én vagyok a magam szerencséjének kovácsa, Werner. És most?
Von Croy: Most kezdõdik. Rajtunk az õsök szeme, és a bosszújuk szörnyû. Gyorsan kell mozognunk! Mikor futsz, tartsd lenyomva a SPRINT-et, hogy plusz sebességre tegyél szert!

Jussunk ki, és fussunk tovább a megnyílt úton. Gyors futással haladjunk, hogy kikerüljük a mérgezett nyilakat.

Von Croy: Ugorj át a kapun! Nyomd le az UGRÁS-t a tigrisbukfenchez!

A lépcsõn a két oroszlán közötti kapukhoz menjünk elõször, ha a késõbbiekben a könnyebb versenypályát szeretnénk megkapni. Ha a nehezebb versenypályát szeretnénk majd megkapni, akkor a lépcsõre való lépés elõtt menjünk el jobbra a korlát mögé az aranykoponyáért. Feltétele még a nehezebb pályának, hogy az eddigi összes aranykoponyánk meglegyen! Ezután menjünk fel a lépcsõn.

Ha a könnyebb utat választjuk:
Von Croy: Az Öt Torony Kertje. Jobbra az eretnekek ösvénye. Balra az erényesek útja.
Lara: Tudod Werner hogy igazi virtuóz vagyok..

Ha a nehezebb utat választjuk:
Von Croy: Szóval megtaláltad az Öt Torony Kertjét. Szép munka, gyermekem. Jobbra az eretnekek ösvénye. Balra az erényesek útja.
Lara: Én kissé hajlom az eretnekségre.

Menjünk az általunk kívánt kapuhoz, hogy Von Croy kinyithassa azt. De ha a könnyebb utat választottuk, mielõtt bemennénk menjünk vissza le a lépcsõn és keressük meg a korlát mögött az utolsó nyolcadik arany koponyát (8/70). Fussunk tovább a következõ teremig.

Von Croy: Most kezd érdekessé válni, ja? Látod, ez nem nyúlszívûeknek való. Hogy tartod magad, kislány?
Lara: Ó, azt hiszem hozzá tudok szokni.

Menjünk tovább balra, ahol újabb utasításokat kapunk.

Von Croy: Az elõttünk álló ajtó kinyitásához két ember szükséges. Te felmész az ajtó feletti párkányra. Én idelent fogom aktiválni a kapcsolót. Nyomd az ELÕRÉ-t. Most tartsd lenyomva a CTRL-t. Mikor már a párkányról lógsz, nyomd be a GUGGOLÁS-t, hogy bepasszírozd magad a lyukba.

Hajtsuk végre az utasítást, és kússzunk be, majd menjünk tovább. A terem közepérõl lógó kötélhez érve újabb segítséget kapunk.

Von Croy: Lendülj át a párkányra. Ugorj el a peremrõl, aztán tartsd lenyomva a CTRL-t, hogy elkapd a kötelet. Hogy elengedd, engedd fel a CTRL-t.

A kötélen csússzunk lejjebb a HÁTRA gombbal, és a SPRINT gombbal lehet lengeni, a leugráshoz használjuk az UGRÁS gombot. Ugorjunk át, amikor éppen a szemközti fal felé lengünk, majd húzzuk meg a kart. Ezután függeszkedve ugorjunk le, majd az elgördült ajtó helyén fussunk be.

 



Második pálya: The Race For The Isis. Titkok száma: 0.

 

Mentések--Savegames

Von Croy: És most utolsó leckének. Példás tanítvány vagy, Lara, habár még nem tanultad ki minden kalandozás gyökerét, a gyõzni akarást minden áron. Kesztyût dobok neked, gyermekem. Aki elõbb ér az Íriszhez, azé.
Lara: Figyeld a hátad, öregember. Figyelmeztetlek, nem tartom vissza az erõmet.
Von Croy: Nem is számítottam kevesebbre. Akkor háromra: Egy..., kettõ...

És ezzel futásnak ered. Lara mindent megtesz, hogy elõször érjen az Íriszhez, és ez (jó esetben) sikerül is neki. Az Íriszt rejtõ kamrában találkoznak újra.

Mielõtt elkezdenénk ezt a szintet, javasolom, hogy rögtön mentsünk is egyet.

Könnyebb versenypálya:

Fussunk Von Croy után, ahol csak lehet, használjuk a gyorsítást. Fussunk a folyosón jobbra, balra, majd ismét balra. Ezután ugorjuk át az árkot, másszunk feljebb, és fussunk tovább. Ugorjuk át az újabb árkot, majd fussunk tovább jobbra. Ugorjunk le, és fussunk be a kapun. Itt forduljunk jobbra, és másszunk fel a járatba. Ebben fussunk tovább kanyarogva, majd balra befordulva rögtön jobbra kell fordulnunk, hogy le ne essünk. Ha leesünk sincs nagy baj, oldalt a sarkoknál kimászhatunk, de a versenynek ekkor már lõttek. Fussunk be az ajtón, majd tovább jobbra, és újra jobbra. Itt a függõhíd alján függeszkedve haladjunk tovább, de ha leesünk, szintén kimászhatunk szemben a falon. Fussunk tovább, majd ugorjunk fel szemben a sziklára, onnan másszunk feljebb. Itt, ha jobbra felmászunk, kicsit spórolhatunk a futkározással. Tegyük meg ezt, és fussunk el jobbra, ugorjunk át, majd fussunk át a függõhídon. Ha nem voltunk elég gyorsak, akkor itt bezáródik elõttünk az ajtó, és kezdhetjük az egész futást elölrõl. Fussunk tovább, majd forduljunk balra, jobbra, és újból jobbra, majd balra, és fussunk tovább. Megérkeztünk az Iris termébe, ha gyorsak voltunk, akkor más animációt nézhetünk meg, mint ha Von Croynál lassabbak.

Nehezebb versenypálya:

 

Itt több változat is elõfordulhat, attól függõen, hogy Lara, vagy Von Croy gyorsabb-e a verseny bizonyos szakaszain. Ne keseredj el, hátrányos helyzetbõl is lehet fordítani!

Fussunk Von Croy után balra be az ajtón, majd tovább jobbra. Itt rögtön két csapda vár minket, az elsõnél kicsit, a másodiknál pedig nagyot ugorjunk. Fussunk tovább, majd ugorjunk egy nagyot, és kapjuk el szemben a falat, és másszunk fel. Fussunk el jobbra, majd megint jobbra,

ha Von Croy nem nagyon elõzött meg bennünket, ekkor még beugorhatunk a lecsapódó rács elõtt. Balról kerüljük meg a medencét, és a túloldalon másszunk fel, majd balra még feljebb. Fussunk tovább, majd ugorjunk le, és ezt a medencét is balról kerüljük meg. Itt fussunk be a bal oldali járaton.

ha Von Croy bezárja elõttünk a rácsot, itt balra folytassuk az utunkat. Fussunk tovább balra, majd szaladjunk át a leszakadó függõhídon, a lejtõs részrõl ugorjunk tovább, és az újabb lejtõs részrõl megint ugorjunk. Fussunk tovább, majd balra, és ugorjunk fel a sziklákra, majd jobbra be a járatba.

Itt fussunk jobbra, majd

ha Von Croy elõrébb jár, akkor lerombolja elõttünk a függõhidat. Ekkor a vízbe ugorva folytassuk a versenyt. Ússzunk be a járaton, majd jobbra felfelé, ezután balra felfelé. Itt másszunk ki jobbra, majd fussunk be a rácsos ajtón, majd forduljunk balra, és fussunk tovább, a tüskés csapdákat ugorjuk át. Fussunk tovább, és balra másszunk fel. Itt vagy a kötél segítségével lendüljünk át a túloldalra, de leugorva a falon is felmászhatunk. Másszunk fel, majd fussunk tovább balra. Itt jobbra egy zárt rácsot láthatunk, szembe viszont egy óriási kõfejet, amelynek a szájába kell eljutnunk. Ugorjunk le, kerüljük ki a ránk támadó disznókat, majd fussunk balra, és jobbra fordulva rögtön másszunk fel a falon a fejhez. Ugorjunk le a szájában, és fussunk tovább jobbra. Itt fussunk kicsit balra, majd tovább fel az emelkedõn, majd a legközelebbi járaton balra az Iris terméhez.

ha mi vagyunk elõrébb, akkor fussunk át a függõhídon, és kövessük a folyosó irányát. A következõ medencés teremben fussunk át a túloldalra, be a rácsos ajtón, és tovább balra. Ugorjuk át a két tüskés csapdát, majd balra mászunk fel, és fussunk át a függõhídon. Másszunk fel, majd fussunk balra, és jobbra be a rácsos ajtón. Ezután forduljunk balra, és fussunk végig, majd ismét fussunk balra. Itt kissé szokatlan nézetbõl irányítsuk be Larát az óriási kõfej szájába. Leugorva forduljunk jobbra, és fussunk tovább, kicsit balra, majd tovább fel az emelkedõn, majd a legközelebbi járaton balra az Iris terméhez.

Az Írisz egy mély verem közepén álló talapzaton van elhelyezve. Õsi gépezet védi az ereklyét a behatolóktól.

Ha Lara gyõz, akkor:

Von Croy: És íme, a tanítvány meghaladja mesterét. Gratulálok a gyorsaságodhoz. Vedd el a jutalmad a talapzatáról. Kiérdemelted.
Lara: Míg ide nem értél, megvizsgáltam a feliratokat. Bosszúval fenyegeti azt, aki elmozdítja.

Ha Von Croy gyõzne, akkor:

Von Croy: Ha! Mégsem vagyok olyan vénember, ja? Gyere ide, gyermekem. Mindkettõnkre szükség van, hogy a gépezet kiengedje.

Lara szemügyre veszi a verem szélén álló kõtáblát.

Lara: A felirat a talapzaton bosszúval fenyegeti azt, aki elmozdítja..

Innen egyformán folytatódik a történet:

Von Croy: Ah, õsi hókusz-pókusz. Felejtsd el ezt a hülyeséget, és gyere ide!
Lara: Én a mérges nyilakat és az aktiválódó csapdákat nem számítom egy átlagos gyerek tea-party kellékei közé. Úgy érzem adóznunk kellene egy kis tisztelettel ennek.
Von Croy: Ó, és te vagy a világhírû régész-kalandozó, Lara Croft, ja? Nem, nem, én vagyok a híres régész-kalandozó, Werner Von Croy, és azt teszed, amit mondok. Menj a falhoz, és húzd meg a kart!
Lara: Mit is mondtál? A tiszteletlenség nemtörõdömséghez vezet?
Von Croy: Elegem van ebbõl. Húzd meg a kart most, Croft kisasszony!
Lara: Te akartad, Von Croy!

Szétnyílik az Íriszt óvó burok, és egy kis híd jön létre a kamra széle és a verem közepén álló oszlop között. Von Croy odasétál és elveszi az Íriszt.

Von Croy: Higgy a gyakorlatban, gyermek, és többet fogsz tanulni, mint egyszerû...

A terem megrázkódik, a híd leszakad, Von Croy-t pedig foglyul ejti a bezáródó gépezet.

Lara: Mit mondtál?
Von Croy: A lábam! A lábam! Beszorultam! Beszorult a lábam! Segíts, Lara! Segíts!
Lara: Tarts ki! Visszajövök érted!

És ezzel kimenekül az összeomló épületbõl.

Lara: Werner!

 


EGYPT – VALLEY OF THE KINGS

Harmadik pálya: The Tomb of Seth. Titkok száma: 5.

 

 

Secret 1-2-3-4-5:

 

Mentések--Savegames

Királyok Völgye, Egyiptom, 1999.

Két burnuszos alak tevegészik a homokviharban. Egy sziklacsoportnál leszállnak a tevékrõl. Egyikük meglát egy macska szobrocskát a homokban, de a skorpiók lebeszélik a tapogatásról. Közben a másik burnuszos egy sztélére bukkan. Meghúzzák a közepén lévõ kart, mire valami beomlik alattuk, és elnyeli õket a homok. Végigcsúsznak egy alagúton, és nagy puffanással érnek földet a Szet rég elfeledett sírja felé vezetõ barlangban. Levetik a burnuszokat, és láss csodát, egyikõjük Lara Croft!

A tárgyakat mindenütt vegyük fel, itt található a Shotgun is egy mélyedésben. A többi mélyedésben is találhatunk tárgyakat, amelyeket vegyünk fel, de a skorpióktól óvakodjunk, mert ha a marásuk nem is halálos, azért egy elsõsegély csomagunkba kerülhet. De néhány lövéssel ártalmatlaníthatjuk is õket. Hamarosan a ránk támadó sakál szemszögébõl láthatjuk magunkat, lõjük le! Továbbhaladva az árkon átugorva másszunk fel a jobb oldalon, és megtalálhatjuk az elsõ titkos helyet (9/70).

Jöjjünk vissza, és menjünk be a kapun, és rögtön menjünk le jobbra. A következõ teremben jussunk le, és az üregben megtaláljuk a második titkos helyet (10/70).

Visszatérve nyúljunk be minden fali lyukba, az egyikben elsõsegély csomag van, a másik a termet homokkal feltöltõ kapcsolót aktiválja. Menjünk vissza a lenti terembe, vegyük fel az elsõsegély csomagot, és az Eye Piece-t, aminek hatására felnyílik a továbbjutásunkat megakadályozó ajtó. Fussunk tovább, és a következõ teremben lefelé, majd ahogy meglátjuk a másik Eye Piece-t, várjuk meg kísérõnket, aki hatástalanítja a csapdát. Most már elvehetjük a másik darabot is. Menjünk vissza, és az emelvényen ugorjunk a kötélre. Ugorjunk át a segítségével, ahol megtaláljuk a harmadik titkos helyet (11/70).

Jussunk fel jobbra vigyázva a forgó pengére, majd menjünk tovább. Ugorjunk át, és küzdjük le a sakálokat. A jutalmunk az Uzi lesz. Menjünk vissza az emelvényhez, és jobbra a kapuhoz, ahol kombináljuk a két Eye Piece-t, ebbõl Eye of Horus (Hórusz szeme) lesz, és használjuk is. Menjünk tovább, ahol egy óriási szfinxet láthatunk majd. Kövessük Ahmedet, aki újabb ajtót nyit ki nekünk. Menjünk tovább, és amíg kísérõn balra fordul a folyosón, mi jobbfelé haladjunk tovább. Ott egy olyan terembe jutunk, aminek az elején egy lánc van, húzzuk meg. Ekkor Ahmed bejön a lenti terembe, és az ottani medencében lévõ olajat meggyújtja, amely a padlón lévõ jeleket megvilágítja nekünk. Ha még nem vettük fel a Shotgunt, akkor visszamenve csússzunk le, és továbbhaladva vegyük fel azt. A láncot meghúzva ismét visszatérhetünk. Javasolom, hogy itt is mentsünk a biztonság kedvéért. Itt arra figyelve, hogy mindig csak a kivilágított jelekre ugorjunk, jussunk át a túloldalra. Ha megfelelõen ugráltunk, akkor kinyílik az ajtó, ahol felvehetjük a The Timeless Sands-ot. Menjünk le, és teljesen balra a sziklafalig, ott jobbra, majd be a járatba. Itt kinyílik a kapu, de a szfinx átkától megijedve kísérõnk elszalad. Menjünk tovább, át a termen a szemközti szoborhoz. Tegyük a kezébe a The Timeless Sands-ot, erre a felsõ terembõl lehull a homok, így szabaddá téve a szfinx szájában lévõ járatot. Menjünk vissza, és a járatból kiérve rögtön forduljunk balra, másszunk fel a létrán. Hagyjuk egyelõre a kart, és a szfinx fején másszunk körbe, ott találhatjuk a negyedik titkos helyet (12/70).

Menjünk vissza, és a kar meghúzása után, másszunk le a létrán, és a kinyílt ajtón bejutva az ötödik titkos helyet (13/70) találjuk.

Menjünk ki a szfinx elé, másszunk be a szájába, és továbbjutunk a következõ helyszínre. Még mielõtt lecsúsznánk, mentsünk egyet, mert a következõ titkos hely megszerzéséhez jó idõzítés kell.

 


Negyedik pálya: Burial Chambers. Titkok száma: 5.

 

Secret 1-2-3-4-5:

 

Mentések--Savegames

 

Miközben csúszunk lefelé, megláthatunk egy lyukat felül, ahová ugorjunk fel, kapaszkodjunk meg, itt található az elsõ titkos hely (14/70).

Húzzuk meg a kart, és menjünk tovább. Itt egy idõzített csapda vár ránk, gyorsan vegyük fel a The Hand Of Orion-t, és Máris ugorjunk tovább kicsit balra, ahol a második titkos hely (15/70) vár ránk.

Menjünk át a pengés csapdákon, és a megfelelõ helyen használjuk a The Hand Of Orion-t. Ez beindít egy újabb csapdát, amelyen a feladatunk, hogy minél kevesebb sérüléssel ugráljunk át. Javasolom, hogy itt is mentsünk. A következõ teremben láthatunk egy szarkofágot, fussunk el mellette. A következõ teremben bal oldalon hátul találjuk a harmadik titkos helyet (16/70).

Térjünk vissza a szarkofághoz, és menjünk az elejénél található lépcsõhöz, ahol kis animációt láthatunk majd, amiben Lara elveszi az Amulet Of Horus-t. Ismét menjünk a következõ terembe, és a középsõ szobrot húzzuk a bal oldali jelre. Ekkor animációban láthatjuk, hogy merre kell mennünk tovább. A múmiákat megközelítve életre kelnek, lövéseinkkel lelassíthatjuk õket, de csellel is mögéjük kerülhetünk. Továbbhaladva egy nagy terembe érünk. Itt az épület elõtt balra fordulva felfelé menjünk, és ahol meglátjuk a mászható falat, a jobb oldali gödörben találjuk a negyedik titkos helyet (17/70).

Másszunk fel a falon, a vázákat kilõve vegyük fel a tárgyakat, majd szerezzük meg a The Golden Serpent-et. Az elvitelét két múmia igyekszik megakadályozni, de ne zavartassuk magunkat, menjünk tovább. A következõ terembe lecsúszva rögtön fussunk el balra, és itt is a bal hátsó sarokba, csak így kerülhetjük el, hogy a csapda kivégezzen bennünket. Haladjunk tovább, majd a lyukon óvatosan kapaszkodva jussunk le. Fussunk át a függõhídon, és lõjük le a ránk támadó sakálokat. Továbbmenve óvatosan ereszkedjünk le, majd másszunk le a létrán. Itt jobbra az elsõ kiemelkedésre másszunk fel, majd ugorjunk át róla szembe, és onnan be az ötödik titkos helyre (18/70).

Menjünk a középsõ kiemelkedéshez, ahol másszunk fel legfelülre a létra segítségével. Itt mûködtessük a kart, majd menjünk be a lent kinyílt ajtón. Itt húzzuk meg a kart, ami egy gépezetet mûködtet. Ennek a hatására a terem az animációban látható módon 90 fokkal elfordul. Menjünk ki, és az elsõ lyukba lejutva vegyük fel a The Hand Of Sirius-t. Innen menjünk tovább, másszunk fel teljesen, ameddig tudunk. Szembe átugorva a bal oldalon láthatunk egy bemélyedést, ugorjunk bele. Itt a létrát használva jussunk le a lánchoz.

Húzzuk meg a láncot, aminek a hatására újból elfordul a terem 90 fokot. A múmiával ne törõdjünk, ugorjuk át, majd másszunk fel a létrán. Jobbra átugorva használjuk a The Hand Of Sirius-t. Ennek a hatására leereszkedik egy kötél, amivel átugorhatunk a már szabaddá vált helyre. A kötélen a JOBB BAL gombbal állíthatjuk be a helyes irányt. Itt vegyük fel a Scarab Talisman-t. Menjünk tovább, nyírjuk ki a sakálokat, majd visszajutunk megint a központi épülethez.

Itt rögtön balra menjünk be, és a megfelelõ foglalatban használjuk a nálunk lévõ tárgyakat. A terem elkezd homokkal feltöltõdni, a múmia feléled, de hatástalanítsuk, amíg a homok szintje megfelelõ nem lesz. Ekkor továbbjuthatunk ki a szabadba.

 

Lara olvas az amulettrõl.

Én, Szemerket, Hórusz fõpapja figyelmeztetlek, hogy aki elmozdítja az amulettet, az kiszabadítja Szetet. Õ, aki az emberiség hajnalán a sakállal együtt járt, újra a Földre támad. Szet, a gonoszság ura, újra szabad lesz, hogy visszatérjen egy távoli ezredfordulón. A sarkában sáskák hada. Az összetört égbolt alatt elmarad az aratás.

Valaki egy fegyvert szorít Lara fejéhez.

Lara: Megbízható társam visszatért.
Ahmed: Az amulettet, asszony!

Lara tovább olvas az amulettrõl: Ha elõ lett hívva, az ég ketté fog hasadni, és Hórusz, a napisten fénye fogja számûzni a sötétség urát, Szetet.
A mennydörgés rázza meg a földet, Ahmedet elveszti lába alól a talajt. Mire újra felemelné fegyverét, Lara már elõkapta az övéit.

Lara: Azt nem javasolnám.

 



Ötödik pálya: Valley of The King’s. Titkok száma: 3.

 

Secret 1-2-3:

 

Mentések--Savegames

 

Küzdjük le a ránk támadókat, majd a bejárattól balra esõ üregben másszunk fel, és ott találhatjuk az elsõ titkos helyet (19/70).

Ha végeztünk, menjünk a bejárat jobb oldalára másszunk fel, majd jobbra ugorjunk fel a falra, hogy a bejárat tetejére juthassunk. Itt jutalmunk a második titkos hely (20/70).

Menjünk le, és vegyük fel az Ignition Key-t. Kezdjük el üldözni a dzsipet, és lehetõleg kerüljük ki a gránátokat. Aki elénk kerül, nyugodtan üssük el. Ahol a szikla jobb oldalán egy rámpa vezet felfelé, álljunk meg, és lõjük le az ellenfelet. Kapaszkodjunk le a szakadékba, és oldalazzunk jobbra. Itt csak akkor tudjuk felhúzni magunkat a résbe, ha egy pillanatra elengedjük a CTRL-t, és Lara lába lóg. Itt van a harmadik titkos hely (21/70).

Kövessük tovább a dzsipet, persze ne essünk le sehol.