Tomb Raider 2 - Dagger of Xian Végigjátszás - Wreck of the Maria Doria

 


Ötödik fejezet: Olajfúrótorony (Offshore Rig)

 

Lara egy cellában tér magához, persze fegyverek nélkül. Sikerül kijutnia a szobából és rájön, hogy egy tengeri fúrótoronyban van. Visszaszerzi fegyvereit, és lejut a fúrótorony merülési zónájába, ahonnan a Fiama Nera tengeralatti expedícióját irányítják. Miközben egy nagy terem felé tart, a következõket hallja:

3. párbeszéd: Marcoék vallatják a szerzetest (Track 58 a CD-n)

-A választ vagy a véredet, de köpni fogsz.
Esetleg mindkettőt!


- OK, Marco,
Örülök, hogy a fedélzeten vagy.

Közben püfölik a szerzetest, de az nem beszél.

- Mire vársz még? Gyerünk. Gyomron szúrjalak?
A kolostor melyik részében? Ha, fivér?


A repülõgépes közjátékot követve Larát láthatod, mint épp magához tér a cellájában. Ez még a kisebb baj, a nagyobb az, hogy minden fegyverét elvették úgyhogy elsõ feladatod, ezek visszaszerezése. A szobában néhány faláda van, ezek tologatásával hozzáférsz egy kapcsolóhoz, mely nyitja a szobából kivezetõ utat. Megszólal egy vészjelzõ, s két fegyveres férfi rohan elõ. Próbálj úgy helyezkedni, hogy az egyik lelõje a másikat, majd szaladj el mellette. Rohanj be a baloldali folyosót követõ szobába, s ha kis szerencséd van, jó-képességû ellenfeled kilövi helyetted az ablakot. Szaladj át rajta, majd indulj jobbra. Egy kapcsolót találsz, mely a repülõgép tetején, egy csapóajtó kinyitására szolgál. Ússz a gép alá, mire találnod kell a környéken még egy kapcsolót, mely leállítja a repcsi motorját. Ha megvan, mássz ki a vízbõl, menj a felsõ platformra, majd ugorj a gép leszállótalpára. onnan egy pár lépés a tetõajtó. Mássz be, egy kis keresgélés után rálelhetsz elveszett pisztolyodra. Menj vissza, s törleszd az adósságod a fickónak, majd vedd fel az általa elhajított Sárga Kártyát. Menj vissza a törött ablakú szobába, majd odakint fordulj balra. A víz alatt, néhány kanyart követõen rálelhetsz az elsõ szoborra, a Jáde Sárkányra, mely a propeller mögött tanyázik. Ússz vissza a felszínre, majd keresd fel ismét a törött ablaküvegû szobát, melynek egyik falán hívogatóan kacsintgat a Sárga Zár. Az ajtó a kártyával nyitható. A folyosón egy kapcsolót pillanthatsz meg, ezzel kikapcsolhatod a szirénát. Végre... Szaladj fel a lépcsõkön, majd jobbra, a kerékzárral ellátott ajtóhoz. Nyisd ki. Öld meg a munkást, majd menj a másik szobába, s ott is lõj le mindenkit. A következõ ajtó is kerékzárral van felszerelve. Nyisd ki, s irts ki mindenkit, aki él és mozog. Ha végeztél az õrrel, felveheted az elsõ köteg szigonyt, mellyel a víz alatt is harcolhatsz. A bunkerben középen valahol, megtalálod a szigonypuskát is. Menj vissza a bunker bejáratához, majd a kapcsolóval nyisd ki a szemközti, jobb felsõ részben lévõ ajtót. Nekifutásból ugorj oda, húzd fel magad, majd folytasd az utad a folyosón át. Csússz le háttal a lejtõn, majd a végén kapaszkodj meg. A létrán ereszkedj le a padlóra. Az elsõ faládát húzd meg balra, majd a másodikat told be. Ha minden igaz, már át tudsz ugrani a lángoló padló felett, hogy elkapd a létrát. Mássz fel rajta a tetejéig, és jobbra távozz róla. Öld meg a fegyverest, majd vedd fel a Vörös Kártyát, amit elejtett. A létra segítségével megtalálhatod a második szobrot, a Kõ Sárkányt. Szaladj fel a lépcsõkön, ezt követõen fuss a vizes szobába, ahol nem rég voltál. (ott vagy, ahol a vészjelzõt kikapcsoltad...) lõdd le az õrt és kutyáját, majd keresd meg a Vörös Zárat az egyik falon. A kártyával nyisd ki, s óvatosan haladj elõre. Mindenféle guruló hordók alatt végezheted, ha nem vagy elõvigyázatos... A mögötted feltûnõ munkást nyírd ki, majd jobbra találsz egy kijáratot, ahonnan mindenféle lõszert vehetsz magadhoz. Menj vissza a bejárat környékére, told meg faládát, menj a másik oldalához, és húzd meg egyszer. Így hozzáférhetsz a másik ládához, aminek a tetejérõl elérheted a fali nyílást. Öld meg az õrt, majd menj a falhoz, amin a Zöld Zár található. Találsz ott egy kapcsolót és egy csapóajtót is. A kapcsoló az elõzõ teremben lévõ egyik medencét tölti fel vízzel. Ússz át rajta a túloldalra, majd keresd meg a fal és a csövek közti résben megbúvó kapcsolót, ami az elõzõ szobában lévõ csapóajtót nyitja. Ereszkedj le a mélybe, menj a folyosó végére, mire egy hatalmas terem felsõ részén elhelyezkedõ erkélyen találhatod magad. Ha lenézel, és szerencséd van, megpillanthatsz egy búvárt... lõdd le. Ereszkedj le a vízbe, végezz a többi búvárral, majd ússz ahhoz az oszlophoz, ahol fel tudsz kapaszkodni. A búvárokkal itt a szárazföldön bármelyik fegyverrel végezhetsz. A legközelebbi oszlop egyik felén egy létra van. Ugorj át oda, öld meg az alkalmatlankodókat, s vedd fel az oszlop egyik felén, csücsülõ harmadik szobrot, az Arany Sárkányt. Mássz fel a létrán, majd kövesd az acélpadló vonalát. Néhány nekifutásos ugrás, és munkás megölése után egy kicsit megpihenhetsz. A falba vágott és üvegfallal védett odúban megtalálod a Zöld Kártyát. Visszafele az úton figyelj felfele, egy folyosót találsz, igyekezz felkapaszkodni oda. Futás vissza a Zöld Záras szobába. Ja? Egy-két munkás fogja utad állni... ne hagyd õket életben. Ugorj a medencébe, ússz át a fal-menti kapcsolóhoz, majd aktivizálva azt, vezesd át a vizet a másik medencébe. Ugorj bele a vízbe, majd a szemközti falon lévõ résen ússz be, és kövesd a folyosót, mely a következõ próbatétel helyszínére vezet...

Kõsárkány: A piros kódkártyát birtokló pasinál egy létra vezet felfelé a szoborhoz.

 

 

 

Jádesárkány: A víz alatt húzzuk meg a nyílás alatti kart, majd ússzunk be a turbina mögé a sárkányért.

 

 

 

Aranysárkány: A rámpás teremben, a zöld kártyát tartalmazó oszlop alján található, és csak a vízbõl lehet kimászni hozzá.

 

 



Hatodik fejezet: Merülési terület (The Diving Area)


Ugorj a kiszögelésrõl a létrára, majd nyomd meg a falon lévõ gombot, ami leállítja a turbina propellerjeit, mögötte néhány gránátot találhatsz. Az átjáró közelében egy kapcsoló szolgál az ajtó nyitására. A hallban számíts két fegyveres és egy dobermann társaságára, balról fognak érkezni. Ugorj a medence közepén lévõ oszlopra, de vigyázz, hogy a lengõ kampók, ne találjanak el. A medence túloldalán két õrrel kell megbirkóznod, mire egy újabb medencéhez érsz, melynek alján sav, vagy valami hasonlóan mérgezõ vacak, van. A lejtõ ereszkedj le, félúton egy fali bemélyedést találhatsz, benne az elsõ szobor, a Kõ Sárkány. Mássz ki, majd a lejtõ aljáról lendülj át a szemközti rámpára. Igen nehéz feladat, ugyanis nagyon ki kell számolni az utolsó pillanatot. Mássz fel a létrán, majd háttal ugorj a lyukba. Egy lejtõre érkezel, aminek a végét elkaphatod. Ereszkedj le a hídra, nyírd ki az õrt, majd fordulj balra. Az alattad, elterülõ medencében a bal falon egy mélyedést, vehetsz észre, benne lapul a Kék Kártya. Szerezd meg, ez után a baloldali lépcsõkön át tedd meg még egyszer a pár sorral feljebb leírt utat. Tehát. Kapaszkodj meg a lejtõn, ereszkedj a hídra, most viszont fordulj jobbra, ahol megtalálod a kártyához tartozó Kék Zárat. Az új teremben négy dobermannal és egy lángszórós férfivel kell szembenézned. A terembõl négy kijárat van, kettõn kerekes zár található, egyikbõl az út felfele, a másikból lefele vezet. Szaladj le a lépcsõkön, öld meg a munkást. Ha eltolod a faládát, vethetsz egy pillantást a zárra, melybõl egy áramkör hiányzik, valamint a medence túloldalán lévõ Vörös Kártyára, melyet jelen pillanatban a felette mûködõ körfûrész véd. Ugorj a vízbe, nyírd ki a búvárt, ússz a felszínre, végy egy nagy levegõt, majd vedd célba nemrég még a békaember által védett folyosót. Két kapcsolót találsz a folyosón, aktivizálásuk után egy rakás jobbkanyart követõen visszatérhetsz a medencébe. Nem messze egy ajtó kinyílt, vedd szemügyre. Három fickót találhatsz, akik egy épp felszálló helikopter védelmét biztosították. Ha végeztél velük, szaladj át a termen, mire egy kisebb szobára lelhetsz, melybõl egy folyosó vezet el, benne lángoló padlóelemek. A baloldali kapcsolót aktivizálva egy kis idõre kikapcsolhatod a lángokat, a folyosó végén az elveszett áramkör-panel vár rád. A jobboldali kapcsoló a csapóajtó kinyitására szolgál, mögötte némi lõszert találhatsz. Szaladj vissza abba a szobába, hol hasznát veheted az áramkör-panelnek, s nyisd ki vele az ajtót. Kövesd az utat lefele a rámpán, öld meg a munkást, aki a medence túloldalán tevékenykedik. Balról egy lángszórós mókus lép elõ, ha meggyújt, használd a medence vizét, hogy eloltsd magad. Jobbra, a narancssárga tartályok mellett a falon egy rejtett padlólap-kapcsolót vehetsz észre. Odabent egy másik kapcsoló vár, mely kinyitja a medence alján lévõ csapóajtót, így hozzáférsz a második szoborhoz, a Jáde Sárkányhoz. Mássz ki a vízbõl és vedd fel a búvártartályok elõtt heverõ szigonypuskát. Vissza a vízbe, ott is a folyosót követve. Öld meg az útközben elõ-elõ pofátlankodó búvárokat, majd ússz át a következõ szobába. Az alacsony párkányon mássz ki a vízbõl, és lõdd le a két munkást. Ugorj fel a fali kiszögeléshez, aktivizáld a kapcsolót, ami egy hátsó ajtót nyit ki. Menj vissza az elõzõ szobába, ahol néhány búvár és munkás már vár rád. Ölj meg mindenkit, majd az elõzõleg kinyitott ajtón át menj a következõ terembe. A kapcsolóval aktivizálj egy darut, melyre ugorva átjuthatsz a túloldalra. A sarokban mássz fel a ládára, a falon egy kapcsolót találsz, mely az elõzõ búváros teremben érezteti hatását. Menj vissza oda, nyírd ki a munkásokat és kutyáikat, majd mássz le a szoba közepén egy újabb folyosóra. Egy fegyveres és egy lángszórós férfi vár, öld meg õket, majd vedd fel a földrõl a második áramkör-panelt. Fuss a körfûrészes szobába, illeszd a helyére a panelt, majd mikor a körfûrész leállt, vedd ki alóla a Vörös Kártyát. Menj vissza az elõzõ terembe, a Vörös Kártyával nyisd ki az ajtót, lõdd le a pálya legkeményebb ellenfelét (két fegyver van nála), majd követve a folyosót, szaladj át az egyik elõzõ medencés terembe. A földön találsz elsõsegély-csomagot, szigonyt, vedd õket magadhoz. A terem másik oldalán egy folyosót követve, balra leereszkedhetsz egy másik szobába, ahol két fegyveres eliminálása után megtalálhatod a harmadik szobrot, az Arany Sárkányt. Ha megvan a szobor, az elõzõ terem medencéjének alján egy tengeralattjárót fedezhetsz fel, mely a következõ pályára szállít. Elõtte egy kis közjáték, melyben egy tibeti férfi arról hablatyol, hogy neked is el kell menned Tibetbe. Ekkor tûnik fel elõször a fõgonosz, aki egy jól irányzott lövéssel félbeszakítja társalkodó-partnerünket. Mit tehetünk, ússzunk az árral, míg a tengeralattjáró neki nem megy egy sziklának...

Kõsárkány: A savas lejtõ közepén egy lyukban hever, háttal csússzunk le.

 

 

Aranysárkány: Az elsõ chip-es ajtó mögött menjünk jobbra a narancsszínû tartályhoz, és nyissunk ki egy rejtett ajtót. A rejtett ajtónál a kapcsolót megnyomva kinyílik a medence alja, ahol a sárkány van.

 

 

 

Jádesárkány: A pálya végén még ne menjünk a pasihoz, hanem a lenti nyitott ajtó mögül vegyük fel a szobrot.

 

 

 

4. párbeszéd: Lara és Chan Barkhang találkozása (Track 4 a CD-n)
- Oh, Maga nem közülük való.
- De maga pedig egy szerzetes?
- Chan Barkhang fivér. Maga az én megváltóm. Erős fényt láttam mindenfelé.
- Az fegyvertűz volt. És azt hiszem velük végzett.
- Maga az én vezérem. Az útmutatóm a következő inkarnációhoz. Lejárt az itteni időm, igaz?
- Mit keres maga itt... Marco Bartoli-val?
- Semmit. Én... Én tisztességesen éltem... csak elkerülhetetlen rosszat tettem, ahogy előttem apám is mikor Gianni hajóját a mélybe küldte. És most itt vagyok...uh, voltam, hogy megakadályozzam a fiát a Seraph megmentésében.
- Miféle Seraph?
- Nem is ismeri az életemet igazán. Biztos hogy nem értük jött?
- Az ő semmirekellő napjaiknak vége.
Miközben a szerzetes beszél, Lara felveszi a búvárruhát.

- A Seraph-al akarnak feltárni egy szörnyű kincset amit a tibeti kolostorunkban őrzünk. Évszázadokkal ezelőtt ostoba csavargók ellopták, azóta nincs hozzá kulcsunk...
Kizárólag az imáinkban bízhattunk, hogy megfékezze.
Aztán az okkultista Gianni B. megszerezte. Tudtuk, hogy baj lesz.
Újra felélesztett egy ősi hitet. Amit számtalan főhajtás sem állíthat meg.
És most újra... itt van. Marco, őrültséggel fertőzve.
Erőszakos vágyakkal, de még erő nélkül, hogy kielégítse őket.
Így hát újra fegyverhez nyúltunk.
- Akkor a gonosznak befellegzett.

- Hová visz majd? Azt hittem ez lesz a nagy alkalom!
Nyugodtan illene ujjá születnem. Ohh, kéne egy....



Animáció: a pasiról kiderül, hogy tibeti, és Bartoli azért kínozta meg, hogy eláruljon néhány titkot. A lényeg az, hogy a tenger alján van egy hajóroncs, ahol a Seraph nevû kulcs található, amely egy õsi kaput nyit Tibetben. A kapu a Taliont rejti, egy olyan varázstárgyat, amire szükség van Marconak, ha a Xien-tõrhöz akar jutni. Miközben a derék ferdeszemû mindezt elõadja, megjelenik Bartoli, és lelövi õt. Lara ezután menekülõre fogja a dolgot, és belekapaszkodik az éppen lemerülõ tengeralattjáróba.


Hetedik fejezet: 40 öl mélyen (40 Fathoms)

 

A pilóta észreveszi a kívül kapaszkodó Larát, és megpróbálja a mechanikus karral elcsípni. Miközben a karra figyel, egy hatalmas cápa úszik elõ a sötétbõl, megijesztve a pilótát, aki rémületében egy sziklafalnak vezeti a tengeralattjárót. A hajó összetörik, Lara pedig egyedül találja magát 40 öl (73 m) mélységben az óceán fenekén.

Animáció: Merülés közben a pilóta megpróbálja lerázni Larát, de csak azt ér el, hogy õ maga semmisül meg a tengeralattjáróval együtt, Lara pedig egyedül marad a tenger mélyén, néhány cápa társaságában.

 

Mentések--Savegames


A pálya rögtön az óceán mélyén kezdõdik, s hogy ne legyen túl sok, idõd gondolkodni, még egy nagy fehércápával is meg van fûszerezve. Fordulj meg, és kövesd a földön, heverõ csomagok vonalát, míg az elsüllyedt hajóroncshoz nem érsz. A vasmacska mögött ússz be a roncsba, használd ki az idõt, s végy lélegzetet a légzsákból, ugyanis a cápa régen ehetett, s követ téged. A víz alatt jobbra van egy rés, azon át egy kisebb terembe érsz, onnan ússz balra, egy másik terembe, ahol a padlóhoz közel találsz egy kapcsolót. A kapcsoló a padlón lévõ csapóajtót nyitja. Ússz át rajta, s kövesd a folyosót mindaddig, míg el nem érkezel a légzsákig, s ki nem tudsz mászni a vízbõl. A teremben, a sekély vízben mindenhol ládák úsznak, mássz fel a legalacsonyabbra. Jobbra a padlóhoz közel találsz egy kijáratot, ússz át rajta. Mássz ki a vízbõl, majd fordulj jobbra. A sötét terembõl a ládák tetejérõl tudsz a következõ szobába érni. Mielõtt azonban elhagynád a termet, aktivizáld a kapcsolót. Ereszkedj le, öld meg a munkást, aki a hátad mögül lép elõ (felmerül a kérdés, o meg mit keres itt?). Lépj be a sötét szobába, melynek a közepén egy nagy csapóajtó van. Ne lépj a padló e részére, hanem ugord át, a fal mellett ugyanis megtalálod az elsõ szobrot, a Kõ Sárkányt. Ugorj a csapóajtóra úgy, hogy mielõtt leesnél, megkapaszkodhass a szélébe. Húzd fel magad, s lõdd le biztonságos távolból a lenti teremben lévõ ellenfeleket. Ereszkedj le a legközelebbi lábára, majd a szoba közepén lévõ ládáról ugorj az egyik magasabbra, onnan a fali kiszögelésre, ahonnan elhagyhatod a szobát. A következõ szobában, bokamagasságban csövek vannak, balra a falon egy kapcsolót találsz. A kapcsoló az ablakok távolságában egy ajtót nyit, mely csak rövid ideig van nyitva. Az ajtó mögött egy lejárót találhatsz, mely a víz alatt a második szoborhoz vezet, a Jáde Sárkányhoz. A tenger tele van mindenféle kreatúrával, inkább kerüld ki õket, minthogy harc közben elfogyjon a levegõd. Mássz vissza a folyosóra, majd az egyik mellékjáraton készülj fel lelkileg a játék talán legbosszantóbb helyzetére. A folyosón idõzített lángoló vackok vannak. Szaladj be az egyik sötét járatba, kapaszkodj fel az emeletre, majd a kapcsolóval hatástalanítsd az elsõ két égõt. Körülbelül tíz másodperced van arra, hogy az égõkhöz rohanj, miközben a bokamagasságban lévõ csövek akadályoznak. Az égõknél a falon egy kapcsolót találsz, mely egy ajtót nyit ki. Szaladj a nyitott szobába, s kapcsolóval hatástalaníts ideiglenesen az összes égõt. A hátsó két égõ mögötti kapcsolóval egy csapóajtót aktivizálhatsz, mely egyenesen az óceán mélyére nyílik. Ugorj a vízbe, öld meg a csattogó fogú halacskát, majd végy egy nagy levegõt, s folytasd az utad. Egy víz alatti folyosóra kerülsz, mely függõeleges, s emeletekbõl áll. Ússz a harmadik terembe, aktivizáld a kapcsolót, majd ússz a legalsó szintre. Egy kapcsolót találsz, mely a legfelsõ szinten egy csapóajtót nyit meg. A kapcsoló mellett nem messze egy sötét folyosót pillanthatsz meg, mely a harmadik szoborhoz, az Arany Sárkányhoz vezet. Ússz a legfelsõ szinten kinyílt ajtóhoz, mire egy terembe érsz, ahol mintha földrengés lett volna (lehet, hogy volt is...), minden össze-vissza van borulva, sziklák szanaszét. A földön találsz egy lyukat, mely egy másik, hasonló terembe vezet. Keresd meg a ládát, és húzd ki. Most már hozzáférsz egy kapcsolóhoz, mely egy kissé átrendezi az elõzõ két szoba rendetlenségét, mintha rádobtad volna az atomot... Most két új feljárót és egy ajtót láthatsz. A jobboldali feljárón mássz vissza az elõzõ emeletre, majd a próbálj eljutni a sziklákon a szoba közepére. Nem messze onnan egy kapcsolót vehetsz észre, mely egy ajtót nyit ki valahol máshol ezen a pályán. Menj vissza az elõzõ terembe, s próbálkozz most a baloldali feljáróval. A szobában maradj a jobboldalon, míg fel nem tudsz jutni egy kiszögelésre, melyrõl átugorhatsz egy másik platformra, ahol egy kapcsoló vár. Menj vissza az elõzõ, legalsó terembe, kapaszkodj fel az ajtóig, kövesd a folyosót, mely egy szobába vezet. A padlón egy csapóajtó van, amin át a vízbe juthatsz. Öld meg a búvárt, ússz a járat végéig, mássz ki a vízbõl. Nyírd ki a munkást és a fegyverest. Vedd fel a földön, heverõ tartozékokat, majd aktivizáld a falon lévõ kapcsolót egy ajtó kinyitásához, mely a következõ pályára vezet.

Kõsárkány: A leesõ padlós teremben kerüljük ki a padlót, és máris felvehetjük.




Jádesárkány: Húzzuk meg a rögtön balra található kapcsolót, és rohanjunk egyenesen, majd balra a kinyíló ajtóhoz, mert az idõzített. Ha nem csukódik be, mire odaérünk, a tenger fenekérõl megszerezhetjük a szobrot.

 

 

 

Aranysárkány: A sok kapcsolós függõleges vízifolyosó alján hever.

 

 



Nyolcadik fejezet: A Maria Doria roncsa (Wreck of the Maria Doria)

 

Larának a horgonynyíláson keresztül sikerül bejutnia a Maria Doria nevû hajó roncsába, ami Gianni Bartoli utolsó tartózkodási helye volt. Gianni, Marco apja, híres mágus volt, és a már megszerezte a szeráfot, mikor a Maria Doriát elsüllyesztették. Lara végigkutatja a hajó rakterét, a legénységi szállásokat és a fedélzetet, ahol végül megtalálja a szeráfot.

 

Mentések--Savegames


A szigonypuskával végezz a búvárral, mielõtt felvennéd a földrõl a szigonyokat. A víz alatti folyosón ússz mindaddig, míg fel nem kapaszkodhatsz a felszínre. Araszolj a kiszögelés szélén, majd ereszkedj le óvatosan. A padló be fog szakadni alattad, ezek után lõdd le a munkást és a fegyverest. Húzd ki a mozgatható faládát, ami felfed néhány másik ládát. Told be a sötét folyosóra, majd a másik két láda kihúzásával két folyosót fedhetsz fel. Fordulj meg, majd igyekezz felmászni a szoba jobb sarkában lévõ lyukon keresztül a másik szobába. Öld meg a két õrt és vedd fel az elsõ szobrot, a Kõ Sárkányt. Menj vissza az elágazásokhoz, majd válaszd a baloldalit. Egy zárt helységbe érkezel. lõdd le a két ellenfelet, majd menj vissza az elágazáshoz, ahol most a másik úttal érdemes próbálkozni. A hátsó szoba egy fejre állított bálterem. lõdd le az õröket, majd azt, aki az emeleten akrobatikázik. Menj át a termen, mire egy kisebb helységben régi ismerõsöddel, az üvegcserepekkel találkozhatsz. A földön lévõ lyuk egyik oldalán nincs üveg. Menj oda, lépj hátra, majd szaladj bele a résbe. Az alján is üveg van, századik próbálkozásra talán el tudod kapni a közbensõ szintet, ami végén egy kulcs vár. Kifelé nekifutásos ugrással juthatsz ki. A baloldali elágazásnál veheted hasznát a kulcsnak, mely egy üvegajtót nyit ki. Odabent egy másik kapcsolót találsz, mely a hátsó szobában, az emeleten lévõ ajtó nyitására szolgál. Mielõtt a bálterembe mennél, az üvegajtót zárd be. A bálterem jobb sarkában egy emelkedõt vehetsz észre a padlón, onnan gyerekjáték felkapaszkodni az emeletre. Kapaszkodó oldalazással juthatsz el a nemrég kinyitott ajtóhoz, de még nem haladj át rajta, hanem kövesd az utat, ugord át a rést, és vedd fel az elsõ áramkör-megszakítót. Menj a nyitott ajtóhoz, mely egy folyosóra vezet, benne egy pár másik ajtóval. Az elsõ, baloldali látszólag egy teljesen üres szobát rejt. Nyisd ki a jobboldali ajtót, majd ereszkedj a padlóra. A mozgatható ládát toszogasd a kapcsoló alá, majd aktivizáld azt. A szobában egy ajtó ki fog nyílni. Menj át rajta, öld meg az õrt, mire egy olyan terembe érsz, ahol elsõnek egy ládát fogsz megpillantani. A padlón lévõ ládát told félre, alatta egy rozsdás kulcsot találsz. Térj vissza a folyosóra, majd az üres szobával szembeni ajtót nyisd ki a kulccsal. Két ládát fogsz megpillantani. Az elsõt húzd ki, a másodikat kétszer told meg. Jobbra egy folyosót találsz, melyben a padló egy része leszakad, s ráadásnak néhány guruló hordót is kerülgetned kell. Az a folyosó, ahonnan a hordók legurultak, rejti a második szobrot, a Jáde Sárkányt. Óvatosan közelítsd meg a feljárót, mert maradt még egy pár hordó, amelyik szívesen átgördülne rajtad... Ha megvan a szobor, kövesd a folyosó másik ágát. Öld meg a fegyverest, majd a padló lejáratán keresztül ereszkedj le az alsó szobába, ahol egy hajó lebeg a vízen. A víz alatt, a létra mellett akad egy kapcsoló, mely a hajós szoba felettiben egy idõzített ajtót nyit ki. Ha sikerült bejutnod a szobába, találsz egy kapcsolót, majd egy furcsa padlózat következik, két lejtõ közötti padlórésben karók vannak. A lejtõkön ugrálva várd meg, míg a rést elzárja egy padlólap, majd a baloldali falon lévõ bejáratra kapaszkodj fel. A szobában lévõ kapcsoló a hajós terem feletti szoba egyik rejtekajtaját nyitja meg. Szaladj a frisseiben kinyitott terembe, öld meg a két ellenfelet, majd mentsd el a játékot. A következõ rész másodpercre kiszámított idegeskedés lesz. A terem két emeletbõl áll. Te most a felsõ szinten vagy, a terem közepén egy medence terül el, alján üvegcseréppel. A tennivaló a következõ. A baloldali falon találsz egy kapcsolót, mely a jobb oldaladon lévõ csapóajtót nyitja meg egy rövid idõre. Fusd körbe a termet, hogy a csapóajtón át a lenti emeletre ugorhass. Kövesd az utat, mire egy kapcsolót találsz a falon, mely a hajós szobából engedi le a vizet. Fordulj meg, s vedd fel a sarokban, heverõ, második áramkör-megszakítót. Ezzel egy idõben a szemközti falnál, megnyílik rövid idõre egy másik csapóajtó, melyen keresztül visszamászhatsz az emeletre, s onnan a hajós szobába. Az egyik sarokban egy kerekes ajtót találhatsz, majd a folyosót követve egy terembe érhetsz, melybõl egy csapóajtó vezet az elágazásos szobába. Milyen jó, hogy becsuktuk az üvegajtót, most nem kell bejárni a fél világot, hogy a felvehesd a harmadik áramkör-megszakítót. Kapaszkodj fel, majd ereszkedj le a szobába, ahol két fegyveressel kell végezned, hogy visszamehess a pálya elejére, ahol a vízbe ugorva, s a folyosót követve egy kapcsolót pillanthatsz meg. Egy másik padlónyílás tárul fel. Mássz ki, lõdd le a munkást, az õrt és fõnököt. A három áramkör-megszakítóval megállíthatod a padló-égõket, majd a ládát az emeleti bejárat alá húzva felkapaszkodhatsz rá, s áthaladhatsz az ajtón. Egy munkás áll az utadba, halála után a sarokban lévõ kapcsolóval egy ajtót nyithatsz meg. Ugorj át a csöveken, hogy elérd az új területet. Kövesd az átjárót, majd lõdd le a földön lévõ lyukból kíváncsiskodva elõúszó halat. A sötét folyosó balra, egy munkáshoz vezet. Vess egy pillantást a kabinkulcsra, mely elég messze, az óceán fenekén hever. Az ablakoktól nem messze egy kerekes ajtót találsz, mögötte egy kapcsolót, mely a túloldalon, egy idõzített ajtó nyitását szolgálja. Szaladj át oda, told el a ládát, mire mögötte egy csomag fény-rudat és egy kapcsolót találhatsz, mely az egyik mellékjárat végén, a padlón lévõ csapóajtót nyitja. A csapóajtón át ugorj a vízbe, majd várd meg, míg a tengeri herkentyûk, cápák és miegyebek szépen köréd sereglenek. Ezt követõen, mint az állat, ússz arra helyre, melyet az ablakból láttál, ahol a kabinkulcs hever. Ha megvan, menj vissza a bejárathoz, mássz ki a vízbõl, és spékeld meg ólommal a lyuk környékén lévõ halakat. Haláluk után ugorj ismét a vízbe, majd az ellenkezõ irányt követve, mint amelyik a kulcshoz vezetett, keresd meg az egyik barlangba rejtett harmadik szobrot, az Arany Sárkányt. Vissza a roncsba, majd balra keresd fel a kabint, ahová a kulccsal juthatsz be. A kapcsolóval aktivizálj egy kinti csapóajtót. Odakint ugorj a lyukba, majd a mozgatható ládát told meg. Kapaszkodj fel rá, hogy elérj egy kapcsolót, mely a kabin egy rejtekajtaját nyitja meg. Menj vissza a kabinba, kövesd a folyosót, mely egy másik szobába vezet. Jobbra, a földön egy lyukat vehetsz észre, ugorj bele, majd fuss egészen a medence széléig. Mielõtt a vízbe ugranál, nyírd ki az õrt és a fõnököt. A vízben, lesben álló búvárt is megszórhatod, majd keresd fel a sötét alagutat, ugyanis a végén egy M16-os mosolyog feléd. A vízben nyírd ki a másik búvárt, majd a medence fenekén lévõ hordók mögött ússz át a következõ pályára...

Kõsárkány: A kezdõteremnél, balra az ágyak mögött kapaszkodhatunk fel egy titkos folyosóra.

 

 

Jádesárkány: A leguruló hordók mögött, újabb hordókat kikerülgetve juthatunk el a szoborhoz.

 

 

Aranysárkány: A hajóablakos terem csapóajtóján át kiúszva, majdnem egyenesen, egy száraz üregben van.

 



Kilencedik fejezet: A szállások (Living Quarters)

Mentések--Savegames


A víz alatt ússz a bejárat bal oldalára, majd a kapcsolóval nyisd ki a fenti csapóajtót. Ússz felé, kerüld el a murénát, majd mássz ki a vízbõl. Az érkezésedre elõjövõ munkást lõdd le, majd keresd meg a falon lévõ kapcsolót. A gépterem másik oldalán találsz egy folyosót. Szaladj át rajta, de vigyázz, mert néhány hordót ki kell majd kerülnöd. lõdd le a fegyvereseket, Majd szaladj a rámpa végére. Az egyik oldalon egy rést láthatsz a falon. Ugorj át, kapaszkodj meg, majd araszolgass jobbra mindaddig, míg fel nem húzhatod magad. A résben egy kapcsoló vár, mely néhány padlóégõt kapcsol ki. Balra egy bejárat egy másik kapcsolóhoz vezet. Aktivizáld, majd a lyukon keresztül fuss vissza a gépterembe. Ugorj fel, s kapd el az elsõ dugattyút. Öld meg az õrt, majd nekifutásból ugorj jobbra, ahol megtalálod az elsõ szobrot, a Kõ Sárkányt. Ugorj vissza a dugattyúra, majd ugorj a járatba, ahol az elõbb az õrt láthattad. Kövesd a folyosót, addig, míg egy ládát nem találsz. Told meg, mire feltûnik egy másik láda. Told meg még kétszer az elsõt, majd miután már lesz helyed, told meg a másodikat is. Ugorj le a lyukba, mire egy kapcsolót találhatsz. Aktivizáld, majd ugorj vissza a ládás szobába. Térj vissza a gépterembe, s a dugattyúkon ugrálva menj a terem túloldalára. A dugattyúk új pozíciója révén lehetõség van az utolsóról egy kiszögelésre ugrani. Kapaszkodj meg, majd a kapcsolóval nyisd meg a padló-égõs szobát. Menj az égõs szobába, majd a kapcsolóval nyiss meg egy másik kijáratot. Ússz át az ajtón, öld meg a búvárt, majd a folyosót követve térj balra. A barlang bal oldalán egy óriás muréna vár, azzal az idegesítõ szokásával, hogy elkap, és nem ereszt, úgyhogy próbáld kikerülni. Aktivizáld a kapcsolót, majd a nyitott csapóajtón mássz ki a vízbõl. Öld meg a csapóajtónál álldogáló õrt, majd a kapcsolóval nyissd meg a másik terembe, vezetõ ajtót. Odabent két kapcsolót, az emelvény alatt némi üveget és fali csapó-platformot láthatsz. Na mármost. Aktivizáld az elsõ kapcsolót, ugorj balra, aktivizáld a második kapcsolót, az End gombbal fordulj meg, nekifutásból ugorj a fali csapó-platformra, kapaszkodj meg, majd araszolj el jobbra. Vigyázz a platformok csak egy ideig nyújtanak biztos támpontot, utána lecsapódnak. Jobbra egy kapcsolót találsz a fali bemélyedésben, mely egy csapóajtót nyit ki a padlón. Fordulj az alacsonyabb rész felé, majd ugrások sorozata után kapaszkodj meg a kiszögelésben. Egy légvezeték hálózathoz érsz. A csõ szélét elkapva elaraszolhatsz a középsõ részre, ahol felhúzva magad, felugorhatsz a középsõ, függõleges csatornába. Követve a „folyosót", átjuthatsz a terem túloldalára, ahol a csöveket kövesd mindaddig, míg fel nem kapaszkodhatsz egy fali kiszögelésre. A következõ szobában öld meg a munkást (Azért írok folyton munkást, mert annak néz ki, egy franciakulcs a fegyvere. Fegyverest a lõfegyverrel rendelkezõ munkásra írok.), Lejjebb megtalálod a második szobrot, az Arany Sárkányt. Sajna üvegcserepek védik, nem lesz egyszerû megszerezned. Ugorj elõre, majd kapaszkodj meg a fenti szintben. Mássz fel, majd helység sarkában menj a leszakadó padlórészhez. Ess le, vedd fel a szobrot, majd sétálj az üveg közé, ahonnan felkapaszkodhatsz a hallba. Folytasd az utad, ereszkedj le, majd a nyílásban megjelenõ barakudát öld meg. A járat az óceánba vezet, annak mélyén megleled valahol a harmadik szobrot, a Jáde Sárkányt. A szobában, ahol most vagy, egy pár lejtõs tetejû oszlop áll. Húzódzkodj fel az ablak mellettire, majd ugorj át a szemben állóra, s kapaszkodj meg. Araszolj balra, míg fel nem kapaszkodhatsz. Odafent egy folyosóba botolhatsz, mely egy színházterembe vezet. Ölj meg mindenkit, aki az utadba áll, majd ereszkedj le a szoba átellenes részén lévõ törésbe. Told el a dobozt, alatta megtalálod a színház kulcsát. Told vissza, kapaszkodj fel rá, s nyírd ki a fõnököt, akit eddig elkerültél. A lépcsõn át menj a színházba, használd a kulcsot, majd öt, vagy hat ember eliminálása után kapaszkodj fel a páholyba. A páholyból egy folyosó vezet ki, végén üvegcserepek, és egy kapcsoló. Aktivizáld, majd szaladj vissza abba a szobába, ahol a kulcsot találtad. Amint te is észrevehetted, az elõzõ rés, ahol a ládát tologattad, tele van vízzel. Ugorj bele, majd a szemközti üvegajtónál mássz ki belõle. Irány a fedélzet...

Kõsárkány: A nagyterem utolsó oszlopától jobbra kell egy hosszú-kapaszkodósat ugrani.

 

 

Aranysárkány: A terembõl kivezetõ fenti folyosó jobb oldali elágazásában van, de csak felülre ugorva, és leesve a mozgópadlón tudunk hozzájutni.




Jádesárkány: A mozgó padlós vízi lejáróból vezet az út a sárkányhoz, a víz alá.

 

 



Tizedik fejezet: A fedélzet (The Deck)

Mentések--Savegames


A pálya kezdetén rögtön két fegyveressel kell megküzdened. Az egyiknél lángszóró van, de nem messze jobbra találhatsz egy gránátvetõt. Fordulj vissza, ugorj a vízbe, majd ússz jobbra. Mássz ki a sekély vízbõl, majd öld meg a barakudát. Balra találsz egy kiszögelést, melyen egy acélkulcs vár. Ugorj vissza, fordulj balra, majd ússz a sziklák közti résbe. Ússz jobbra, majd balra, míg fel nem kapaszkodhatsz egy kiszögelésre, melyen meg kell küzdened egy munkással. Egy óriási propeller van az útban, majd késõbb foglalkozunk vele, inkább haladj jobbra, míg egy lángszórós mukiba nem ütközöl. Nem messze tõle egy csapóajtó van a földön, mely zsákutcába torkoll. Menj ki, majd keresd meg a helyet, ahol három, vagy négy faládát pillanthatsz meg. Kapaszkodj meg az elsõben, majd told meg a legfelsõ ládát. Ereszkedj le, és húzd ki az elsõ ládát, menj mögé, és tolj rajta egyet. Ha minden igaz, hozzáférsz egy harmadik dobozhoz, mely egy ajtót takar. Használd az acélkulcsot, majd ugorj a szobában lévõ vízbe. Ússz jobbra, s aktivizáld a kapcsolót, mely az elõbbi zsákutcából nyit meg egy csapóajtót. Odakint akad még egy-két fickó, akivel végezned kell, mielõtt a zsákutcába mehetnél. A létrán felmászva egy folyosót találhatsz, mely végül a nagy propeller mögé vezet. Ugorj a vízbe, nyírj ki két búvárt. Balra, az úszó platform mögött, a hínárok között megtalálhatod az elsõ szobrot, a Kõ Sárkányt. Ússz balra, míg egy, a falban lévõ réshez nem érsz. A barakudát öld meg, mássz ki a vízbõl, kövesd az alagutat, majd az elágazásnál válaszd a baloldali átjárót. Mielõtt leereszkednél a földbe vágott lyukon, töltsd fel 100%-ra életerõd. Ugorj el, mire a tóban úszó platformra érkezel. A láda tetején találsz egy kulcsot. Várd meg, míg a három cápa elõmerészkedik, s a szárazföldrõl ölj meg kettõt. A harmadik „elszalad". Ugorj a vízbe, s ússz megint balra, a fal réséhez. A harmadik cápa ott vár, de mikor átúszol a résen, o beszorul (nálam legalábbis beszorult... lehet, hogy ez nem általános). Végezz vele, mielõtt megragad. Az átjárón szaladj elõre mindaddig, míg el nem éred a fedélzet felsõ részét. A fedélzeten egy kis medencét találsz, amit egy lángszórós mókus õriz. Öld meg, majd küzdj meg a medencében lakó búvárral is. A rövidke folyosót követve keresd meg a második szobrot, az Arany Sárkányt. Mássz ki, majd keresd fel azt a helyet, ahol a gránátvetõt találtad. (ki emlékszik már rá?) Nekifutásból ugorj a lejjebb lévõ platformra, majd onnan a szemköztire, onnan a narancssárga tetõre. Menj jobbra, míg alant meg nem pillantod a nemrégiben tologatott ládás részt. Kapaszkodj meg a tetõ szélében, s araszolj el addig, míg eleresztve a tetõt meg nem kapaszkodhatsz egy résbe a falon. Onnan nekifutásból a barlang egyik résébe ugorhatsz. Kövesd a járatot, öld meg a munkást. Hagyd el a barlangot, majd ugorj át a tetõre. Szaladj a közepére, ugorj át a völgyön, majd keresd meg a csapóajtót. Öld meg a munkást. Az automatikusan kinyíló ajtó mögött egy ládára lelhetsz, melyet eltolva egy kapcsolót találhatsz, ami a felsõ fedélzeten egy ajtó kinyitására szolgál. Menj ki, fel és jobbra, nemsokára találsz egy kulcslyukat, melybe illek a nálad lévõ kulcs. Egy sötét szobába érsz, melyben két sor leszakadó padló vár. Mögötte egy szilárd részen egy kapcsolót lelsz. Aktivizáld, majd nyírd ki a bejáratnál várakozó õrt. Kövesd a járatot, míg a padlón egy lyukhoz nem érsz. Ide-oda, végül megtalálhatod a Raktár Kulcsot. Menj vissza a narancssárga tetõre, ahonnan jobbra - már elõbb észrevehetted - a barlangrést elkapva, s az üvegcserepeken átsétálva megszerezheted a harmadik szobrot, a Jáde Sárkányt. Hagyd el a barlangot (ha leesel, véged), majd küzd meg a két lángszórós fickóval. Az utat követve elérhetsz a Raktárhoz, amit a nemrégiben megszerzett kulccsal nyithatsz meg. Odabent egy õsi szobrocskát találhatsz...

Kõsárkány: A tóban, a csónak alatt elúszva a vízi növények között található.

 

 


Aranysárkány: Az eggyel lentebbi fedélzeten az úszómedence egyik fala mögött van.



 

Jádesárkány: Arról az oszlopról lehet elérni, amelyikrõl átugranánk a narancstetejû épületre. Vissza csak némi vérveszteség árán ugorhatunk.

 

 

Animáció: Egy életmentõ ballont használva feljut a felszínre, és beszáll a fúrótorony dokkjában lévõ hidroplánba. Most, hogy már megvan a szeráf, Tibetbe kell mennie, hogy kinyithassa az ajtót, ami a szerzetes által említett titokhoz vezet. A hidroplánnal a Tibeti hegyek felé tart, mikor a motor leáll, és a repülõ zuhanni kezd. A repülõ már szárnyafosztottan csúszik egy jeges kanyonban, amikor sziklák tûnnek fel elötte. Lara látja, hogy az ütközés elkerülhetetlen, és egy ejtõernyõvel kiugrik a gépbõl.