Rise of the Tomb Raider információmorzsák

Az idei E3 során a bemutatott játékmenet és előzetes mellett rengeteg kérdésre is választ kaphattunk. A Square Enix hivatalos fórumán és a tombraiderforums.com-on Noah Hughes, a játék kreatív rendezője és Meagan Marie közösségi menedzser válaszoltak a rajongók által feltett kérdésekre.

A harcrendszer továbbfejlesztésén túl beszéltek a sírokról, Lara karakteréről, és egy új nehézségi szint bevezetéséről is. Néhány érdekesebb kérdésre, például pár klasszikus elem visszatéréséről igen sejtelmes választ adtak...

Az alábbiakban összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat:

  • A segítő tippeket ki lehet majd kapcsolni, de a fehérrel festett platform részek maradnak. Viszont ezek nem lesznek annyira feltűnőek az opcionális utakon, igyekeznek másképp megközelíteni a problémát, például természetes fénnyel megvilágítani egy-egy platformot.

  • Sam nem lesz szignifikáns szereplő, azonban lehetséges, hogy visszatér egy-egy flashback formájában.

  • A Rise of the Tomb Raider önállóan játszható játék lesz, nem szükséges az előző rész ismerete hozzá, de akik játszottak az előző résszel, azoknak ismerősek lesznek az átemelések, illetve Lara fejlődését is másképpen fogják látni. Megértjük, miért is kellett először túlélővé válnia, ugyanis a túlélési technikák, melyeket Lara elsajátított, a sírrablás fontos elemei.

  • Visszatér a craftolási rendszer, ezúttal azonban nagyobb szerepet kap. Az eszközfejlesztés meglátszik a ruházaton, és lehetséges, hogy egyes ruhák valamilyen módon a játékmenetet is befolyásolják majd. A felszereléseinket új módokon is alkalmazhatjuk majd, segítségükkel olyan területeket is elérhetünk, melyekhez korábban nem sikerült eljutni. Új felszerelések bemutatása is várható a közeljövőben.

  • Elsődleges céljuk volt a fejlesztőknek, hogy nagyobb területek legyenek a játékban, de nem akarták csak azért nagyra csinálni, hogy nagy legyen. Alapvetően lineáris lesz a kaland, bár bizonyos részeknél kissé elveszettnek érezhetjük majd magunkat. Minél többféle felszerelésünk lesz, annál jobban ki fogjuk tudni használni a területek adta lehetőségeket. A környezet komplexebb lesz, több felfedeznivalóval.

  • Igyekeznek Larát minél élethűbben ábrázolni, minél többféle érzelmet belevinni a történetbe. Nagyon odafigyeltek Lara arcára és hajára, a céljuk az volt, hogy minél dinamikusabban tudjon reagálni a szituációkra.

  • Egyaránt változatos harcokra törekednek mind az emberi és a nem emberi ellenségeknél. Kalandunk során sokféle emberrel és állattal találkozhatunk majd. Nem csak tömegharcra lesz lehetőség, hanem csendes gyilkolásra is, hiszen nem mindenhol lesz kötelező belemenni egy-egy nagyobb összecsapásba. A környezetből számtalan tárgyat készíthetsz majd, de lehetőségünk lesz fára mászni, vagy akár a vízből elintézni az ellenfeleinket. Újfent lesznek Boss harcok is.

  • Minden bizonnyal bemutatnak egy új nehézségi szintet is, ami sokkal hatásosabban teszi próbára a játékosok tudását és ügyességét, mint az előző játékban. Erről többet is elárulnak majd a közeljövőben.

  • Itt is lesz fast travel, de bizonyos okokból nem fogunk tudni szabadon mozogni az egész világban. Mint az előző részben, a történet befejezése után visszatérhetünk a korábban felfedezett területekre.

  • Lehetséges, hogy egy-egy cutscenben különféle helyszíneket láthatunk majd, de a játék főleg két nagyobb területre fókuszál - Szíriára és Szibériára. Mint Yamatai esetében, itt is igyekeznek minél változatosabbá tenni a helyszíneket.

  • Larának most sokkal több kihívással kell majd szembenéznie, mint korábban, és a csapdák is visszatérnek majd, hogy megnehezítsék a figyelmetlen játékosok életét :)

  • Az előző részhez képest több ruhát lesz szerencsénk felölteni, de pontos számot nem tudunk még.

  • Nem kell Larának ennie, innia, hogy életben maradhasson, a túlélő-akciónak nem ezen részére fókuszáltak.

  • A környezeti változások meglátszanak majd Larán, ha esik a hó, akkor ő is havas lesz, ha gurul egyet a porban, akkor koszos lesz, ellenben ha ezután belemegy a vízbe, akkor a ruhája is megtisztul.

  • Természetesen lesznek Ereklyék és Relikviák is, és a dokumentumok is visszatérnek majd. Újításként lesz jelen, hogy a környezetedben lévő dolgokat le tudod majd fordítani, ami nem csak plusz háttérinformációt és jutalmat ad, hanem a nyelvi készségedet is fejleszti.

  • A készítők szívügyüknek tekintik a sírok visszahozását, amelyekből most több lesz, illetve nagyobbak és nehezebbek lesznek. Nemcsak a fő történethez fognak kapcsolódni, hanem lesznek opcionálisan felfedezhetőek is, ezekbe nehezebb fejtörők is kerülnek.

  • Nagyobb területeken is lehet majd úszni, lesz néhány szabadon beúszható terület is.

  • Jason Graves, az előző rész zeneszerzője ezúttal nem fog visszatérni, azonban a titulus új betöltőjéről még nem adtak felvilágosítást.

  • Sok ötletük merült fel a jövőre érkező 20. évfordulóra. Szeretnének egy igazán színvonalas bulit adni a nagy eseménynek, a rajongók bevonásával.

  • Az előző részhez képest Lara sokkal felkészültebb lesz, mivel nem ez az első kalandja. Szeretnének egy sokkal komplexebb és nagyobb kockázattal járó történettel előrukkolni, amelyben most Rhianna Pratchett a kezdetektől részt tudott venni, egy csapatnyi tehetséges íróval együtt. Noah szerint ez a rész lesz az, ami Larát azzá a Sírfosztogatóvá teszi, akit korábban megismertünk és megszerettünk. Ebben a kalandjában fog rájönni Lara, hogy az ő szenvedélye tulajdonképpen nem más, mint az elveszett titkok felfedezése.

 

Sajnos a játék többi platformra való kiadásáról, letölthető tartalmakról, a készülő filmről és a PS4/PC-sek kompenzálásáról, a dupla pisztolyok visszatértéről, Lara klasszikus ruhájáról, egy esetleges letölthető demóról és a többjátékos módról vagy nem mondhattak semmit, vagy nincs még róla hivatalos megerősítés, vagy nem akarták a lehetséges történeti elemeket előre lelőni. Az is elképzelhető, hogy lesz gyűjtői kiadás, de erről még nem adtak hivatalos választ.

Bizakodásra adhat okot, hogy míg konkrétan nem válaszolhattak a fenti kérdésekre, egyúttal leszögezték, hogy tudomásul vették, mennyire szeretnénk viszont látni azokat az elemeket, amelyek Larát különlegessé teszik, és igyekeznek ezeket visszahozni. De hogy pontosan mit és hogyan, sejtelmesen annyit mondtak, várjunk, és majd meglátjuk.

Ha bővebben is érdekelnek a részletek, akkor a teljes interjúkat itt elolvashatjátok:

Square Enix fórum - tombraiderforums

Twitter response: "Could not authenticate you."