Tomb Raider 1 Végigjátszás - Egypt

 

Tizedik pálya: City of Khamoon (Secret: 3):

 

Secret 1-2-3:

Mentések-savegames

 

Egyiptomba motorral érkezik, majd bejut Khamoon városába (City of Khamoon). Az obeliszk aktiválása (Obelisk of Khaamon) kitárja a kaput a Scion szentélyéhez (Sanctuary of the Scion), ahol megtalálja a tárgy harmadik darabját.

 

Itt kapásból egy egyszerû logikai feladattal találjuk szemben magunkat. Elõször húzzuk meg a kart, majd a feltárult ajtó mögül húzzuk ki a kõtömböt a másik alá. Így a magasabban levõ kõtömböt átjuttathatjuk a túloldalra, és továbbmehetünk a segítségével. Rögtön a Szfinxel találjuk magunkat szemben. Mi sem bizonyíthatná jobban, hogy ez itt Egyiptom, a robbanó múmiák földje. (Gondolom a bomláskor keletkezett gázoktól, robbannak.) Elsõ lépésként kukkantsunk bele a Szfinx üres fejébe. Egészen nem is üres, mert egy kulccsal leszünk gazda-gabbak. Húzzuk ki a Szfinxbõl a kõtömböt, és nyissuk ki a kulccsal az ott található ajtót. Itt csak egy irányba mehetünk, és hamarosan egy nagy csarnokba érkezünk. Az emelkedõn ismét megszívathatunk egy kõgolyót, ha úgy tartja kedvünk. Hátul jobbra a sarokban találjuk az elsõ titkos helyet (45/30). Folytassuk az utunkat a víz alatt. A kar meghúzása után az ajtó mögött ismét egy "mászókába" botlunk. Az alsó követ toljuk be középre, majd a kõ tetejérõl ugorjunk tovább. A teremben levõ kart húzzuk meg, majd addig húzzuk-vonjuk a kõtömbünket, amíg fel nem tudunk jutni róla a magasabban levõ kõtömb mellé. Kettõt toljunk ezen a kövön, majd a kõ mögötti helyen húzzuk meg a kart. A kõ tetejérõl jussunk át az aranyplatformra, onnan másszunk ki, és húzzuk meg az ott található kart is. Ugorjunk át a szemközti köves részhez. Jussunk át az épület tetejére. Onnan ugorjunk át a kis bejáró tetejére. Itt találjuk a második titkos helyet (45/31). A sakálszobor mellett (ez egyébként Anubisz) essünk le, és az utunkba kerülõ kart is, húzzuk meg. A kar után essünk le a gödörbe, majd másszunk fel a túloldalon. Ugorjunk át a szobor mellé, és mienk a harmadik titkos hely (45/32). Jussunk vissza, és menjünk be a járatba. Itt csak egy irányba mehetünk tovább. Az oszlop tetején szedjük fel a kulcsot, másszuk meg a homokdombot, és a következõ teremben ugráljunk el a karig, amit húzzunk meg. Ugráljunk vissza, majd láthatjuk, hogy a homok lejjebb folyt. Csússzunk le a homokcsúszdán, majd a mellette levõ homokdombon sétáljunk fel az új helyiségbe. Amint behelyezzük a kulcsot a zárba, átmehetünk a következõ pályára.

 



Tizenegyedik pálya: Obelisk of Khamoon (Secret: 3):

 

Secret 1-2-3:

Mentések-savegames

 

Az ugyanaz a helyszín, mint az elõzõ, ha más is a pálya. Némi futás után egy olyan terembe jutunk, ahol négy kõtömb található. Húzzuk ki mind a négyet, és négy járat tárul fel mögöttük. Menjünk be az említett rendszer szerinti elsõbe. Az alsó járat mögött egy fura építményt találunk, melynek nagy része a víz alatt van. Ennek az épületnek sok közös tulajdonsága van a sajttal. Többek között tele van lyukakkal, és a lyukak elhelyezkedése minden rendszert mellõz. Ússzuk körbe párszor az építményt, és a lyukakból vegyük fel a tárgyakat, meg a kulcsot. A következõ járat csak lõszer járat. Essünk le, és húzzuk meg a kart, majd másszunk fel. Az ajtó mögött lõszert találunk. A harmadik és negyedik járatban még lõszer sincs, nem érdemes azokba bemenni. A kulcsunkkal menjünk ki a kõtologatós terembõl, és nyissuk ki az ott található ajtót. Egy nagy "mászókára" lelünk. Egyenlõre csak egy irányba mehetünk, értelemszerûen menjünk is arra. (Ez nem túl észrevehetõ helyen, van.) Egy terembe érkezünk, ahol másszunk fel a platformok segítségével. (A terem tetejébe menjünk fel, a köztes emeleteknek nincs hasznuk.) Ha felértünk, húzzuk meg a kart. Menjünk arra ahol a központi oszlop van. Elõször nézzünk le, hátráljuk végig, majd ugorjunk át az oszlopra, és megtaláltuk az elsõ titkos helyet (45/33). Innen ugorjunk át a szemközti figura felé, és megtaláltuk a második titkos helyet (45/34). Essünk le húzzuk meg a kart, menjünk a lenyílt hídhoz, vegyük fel a tárgyakat. Ugorjunk a vízbe. Másszunk fel a kockán lõjük le a mummit, húzzuk meg a kart, menjünk a lenyíló hídra, vegyük fel a tárgyat. Ugorjunk át jobbra, menjünk be a folyosóra, onnan tovább be az ajtón. Másszunk fel a lépcsõn, a lépcsõ tetejérõl ugorjunk át a peremre, amin kapaszkodjunk végig, majd az aranytömb másik felén essünk le. Az itteni kart húzzuk meg, és ismét egy csúszda vált lépcsõvé kapaszkodjunk végig, essünk le, húzzuk meg a kart, mire a csúszós rész átváltozik lépcsõvé. Menjünk fel. Lõjük le a mummit. Húzzuk meg mindkét kart. Jussunk vissza a hidakhoz vegyük fel a maradék tárgyakat. Találhatunk egy szobát, ahol elõször balra tudunk elindúlni, majd jobbra kapaszkodni tovább. Amikor fel tudunk kapaszkodni, akkor egy körfolyosóra jutunk, ahol a harmadik titkos helyet találjuk (45/35). A célunk, hogy a bejárat alatt található karhoz jussunk. Ha meghúztuk vigyázzunk, arra, hogy ne essünk le, mert, akkor két mummi ront ránk. Jussunk vissza a központi terembe, vegyük fel a maradék tárgyat. Essünk a vízbe, ússzunk be a víz alatt az újonnan megnyílt ajtón. Csak egy irányba haladhatunk, és hamarosan visszajutunk az öreg Szfinxhez. Pakoljuk az oszlop négy oldalába a négy tárgyat, és lépjünk le a pályáról a kinyílt kapun át.


Tizenkettedik pálya: Sanctuary of the Scion (Secret : 1)

 

Secret 1:

Mentések-savegames


Menjünk fel a lépcsõn, és másszunk fel. A nagy Szfinx fejébõl jövünk ki. Ez már egy elég mére-tes barlang. Kezdjük a Szfinx jobb oldalán, ahol a kõoszlopok vannak. Jussunk fel a karig, és húzzuk meg. Most következik a sziklamászás. A Szfinx bal mellsõ lábánál kezdjünk mászni, és balra, felfele másszunk az ajtó irányába. Ha mindent jól csináltunk, hamarabb eljutottunk a nyitott ajtóhoz, mint gondoltuk volna. Menjünk be, és a jobb oldalról toljuk át a követ a baloldalra. A kõ segítségével másszunk fel az emeletre, és a teremben vegyük magunkhoz az Ankhot. Ismét menjünk sziklát mászni, és ezúttal is ugyanott kezdjük, azonban most ne az ajtó fele haladjunk balra, hanem a kar fele, ami a fejünk felett van. Húzzuk meg a kart, és menjünk be az újonnan kinyílt ajtón. (A Szfinx hátánál található jobbra.) Menjünk egyenesen, de a lejtõn háttal csússzunk le, és kapjuk el a peremet, mielõtt a vízbe esnénk. Menjünk fel a lépcsõn, és essünk a másik tóba. A tó mélyén vegyük fel a kulcsot, és másszunk ki a tóból. A csúszdáról ugorjunk rá a tó felett, átívelõ hídra, és nyissuk ki az ajtót. Az ajtó mögötti teremben vegyük fel a második Ankhot. Másszunk fel a Szfinx hátára, onnan a fejére. Helyezzük a két Ankhot a fejdíszébe, egyet elölrõl, egyet hátulról. Ha megfigyeljük, akkor a Szfinx arcától jobbra egy láthatatlan résznél lõszereket-, és a pálya egyetlen titkos helyét találjuk (45/36). Menjünk be a kinyílt ajtón. Ússzunk be a jobb oldali lény alá, és húzzuk meg a kart. Az áramlat felvisz minket a víz felszínére. Ugráljunk fel az oszlopokon, majd a jobb oldali lény vállára csússzunk le, onnan pedig a bal oldali elõtt levõ oszlopra ugorjunk át. Húzzuk meg a kart, majd ússzunk be a kitárult ajtón át. Másszunk ki a vízbõl, és haladjunk sokat felfele. Vegyük fel a Szkarabeuszt, majd menjünk ki a rácson, és a másik rács melletti zárba helyezzük. A rács és a csúszda után már csak egy amerikai akcentusú fickót kell ártalmatlanná tennünk. Vegyük fel az oltóágat, és hasta la vista, pálya.

A sziklaüregbõl a szabadba jutó Larát elfogják Natla emberei :

Néger: Azt hiszi, megnyerte a fõnyereményt, mi?

Cowboy: Wow...

Lara: Hello.

Natla: Kezd melegedni a helyzet, ugye? Mondhatjuk így is. Most pedig elég a játékból. Visszaadja nekem azt, ami engem illet.

Néger: Nézzük meg a hátizsákját... (És kiveszi a zsákból a Sciont.)

Natla: És most öljétek meg! (De Lara a folyóba ugrik, és megmenekül.) Idióta banda. Menjünk.

Lara Natláék után száguld a motorjával, majd sikerül feljutnia az éppen kifutó hajójukra is, ahol elbújik.

Gördeszkás: Mi volt ez?

Néger: Hol?

Gördeszkás: Ott ni!

Néger: Talán egy hal.

Gördeszkás: Jófajta hal lehet az is.

Néger: Mi van, berezeltél? Visszamegyek. Jössz te is?

Cowboy: Óvatosan.

Fiatal: Ó, itt is van a sziget.

Natla: Menjünk.

 

Twitter response: "Could not authenticate you."