Los Alamos, New Mexico. Egy kísérleti atomrobbantás során felszínre kerül egy furcsa, hengeres objektum, mely ezután felnyílik, és egy emberszerû lény körvonalazódik a belsejében.
Calcutta, Imperial Hotel. Lara a hotel kávézójában éppen új könyvével van elfoglalva, mikor Larson munkát kínál neki :
Larson: Mi mindent meg nem teszünk, hogy felkeltsük az érdeklõdését...
Lara: Nem tudom. De Ön is elég jól elboldogul.
Larson: Szuper. De valójában nem is én keresem.
Lara: Nem?
Larson: Nem. Hanem Jacquline Natla, a Natla Technologies-tól. Látja? Õk csinálják mindazt, ami szép és fényes. He - he - he. (Eközben elõvesz egy laptopot, amelyen egy szõke nõ jelenik meg.)
Natla: Fogd be Larson.
Larson: Igen, asszonyom.
Natla: Vessen ide egy pillantást, Lara! Milyen hatást tesz Önre?
Lara: Sajnálom. Én ezt csak sportból csinálom.
Natla: Na akkor imádni fogja. Peru. Hatalmas, megmászhatatlan hegyek, jégsziklák, hegyláncok, jeges szelek... Na és ott van az a kis csecsebecse, titokzatos hatalommal bíró évszázados kis tárgy, Qualopec sírjába süllyedve. Ez az, ami nagyon érdekelne engem. Induljon már holnap! Ráér holnap?
Lara kísérõjével a perui hegyekben egy hatalmas barlang bejáratához ér. Felfedezik a kapu kapcsolóját, és Lara fel is mászik, hogy mûködésbe hozza. A barlang sötétjébõl elõrohanó farkasok leterítik a kísérõt, majd Lara a farkasokat. Miután belép a barlangba, a kapu bezárul mögötte.
A barlangon (Caves) keresztül eljut Vilcabamba városába (City of Vilcabamba). Az elhagyott városból kiérve megtalálja az elveszett völgyet (Lost Valley). A völgybõl titkos út vezet Qualopec sírjához (Tomb of Qualopec), ahol megtalálja a Sciont. (Illetve csak az egyik darabját.)
Lara's Home:
Első pálya: Caves (Secret: 3):
Ezen a pályán már teljes harci díszben pompázunk. (Természetesen Lara kizárólag a Kincsvadász kollekcióiból öltözködik.) Egy kifogyhatatlan tárú, de elég gyenge hatásfokú pisztoly képezi a teljes fegyverarzenálunkat. Ezt a SPACE segítségével vehetjük elõ és tehetjük el. Amikor a fegyver a kezünkben van, láthatjuk az aktuális erõnlétünket jelzõ csíkot is. (Akkor is megjelenik, ha a fegyver nincs a kezünkben, de serülést szerzünk.) Késõbb, amikor már erõsebb fegyverünk lesz, láthatjuk a fegyver munícióját is a jobb oldali sarokban. (Sajnos a Magnumhoz, Uzihoz és Shotgunhoz már nem jár végtelen lõszer.) Kövessük az állatnyomokat. Amikor a fal érdekes mintázatúvá válik, gyanút foghatunk, hogy egy Indy filmben látott csapda következik. Rohanjunk át a csapdán ugrálva, ha jól csináljuk, nem szerzünk sérülést. Miután az állat-nyomok eltûntek, mi még továbbmehetünk egy zsákutcának tûnõ helyre. Ennek az egyik sarká-ban van egy titkos hely, ami egy kis egészségügyi csomagot rejt. Ide úgy juthatunk fel, ha a perem fele nézünk, közben ugrunk egyet hátra (van ott egy szikla, ami segíti a feljutást), majd azonnal ugrunk egyet simán, és a CTRL segítségével megkapaszkodunk a peremen. A CTRL mellé még nyomjunk egy elõre gombot, és bent is vagyunk a járatban, ahol felvehetjük az EÜ csomagot (45/1). Ez természetesen az erõnlétünket növeli, ha szükségünk van rá. Menjünk vissza oda, ahol a nyomok köröket írnak le. Másszunk fel a sziklákon, és pár méter futás után lemészárolhatjuk elsõ denevéreinket. Innen balra található a második rejtekhely, ami két denevért és egy újabb EÜ csomagot rejt magában (45/2). Innen csak egy irányba haladhatunk tovább. Másszunk le a lyukba, és nyissuk ki a zárt ajtót a kar segítségével. A denevér agyonlövése után másszunk ki a lyukon. Elérkezünk oda, ahol a függõhidak alatt farkasok portyáznak. A farkasok levadászása egészségesebb a magasból. Menjünk végig az összes peremen és mindkét hídon. Essünk bele az itt található lyukba (ezt ki is lehet hagyni), és mészároljuk le a medvét, meg a két denevért. Vegyük fel az itt található EÜ csomagot és a különös mintázatú padlóra rálépve (súlykapcsoló) menjünk vissza a függõhidas helyre. Másszunk fel a magasba, és menjünk vissza a lyukhoz. Most azonban ne essünk bele, hanem ugorjunk át felette. Ismét begyûjthetünk egy EÜ csomagot, majd a lépcsõn lemenve ismét éhes farkasokba botlunk. A két farkas hazavágása után vegyük fel az itteni EÜ csomagot, és másszunk fel arra az emelvényre, ahol a zárt kapu található. Innen ugorjunk át a növényekkel benõtt peremre, és az e mögötti titkos helyen felvehetjük az elsõ nagy EÜ csomagunkat (45/3). Másszunk fel arra az emelvényre, ahol a kar található. Húzzuk meg a kart, majd gyorsan jussunk át a nagykapun, mert egy idõ után bezárul. (Ez a gyors persze relatív Ezt az idõzített kapcsolót szerintem aggastyánoknak tették ide. :-) ) Másszuk meg a lépcsõket, és ugráljuk át a falból, röpködõ mérgezett nyilakat. Öljük meg támadó farkast, és essünk le a "potyogó padlón". A terem végén ugorjunk át szemközti oldalra, vegyük fel az ott található nagy EÜ csomagot, és a farkast küldjük át az örök vadászmezõkre. Húzzuk meg a kart, és a karhoz közel csússzunk le a falon. (Így elkerüljük, hogy megint mérgezett nyilakon kelljen átugrálnunk.) Menjünk ki a nagykapun, és intsünk búcsút a, bemelegítõ elsõ pályának. Ha jól sejtem így kell végigverni perfect-re az elsõ pályát. Most már biztosan mindenki rutinosan mozog a játékban, ezért ezután már nem leszek ennyire szájbarágós. (Különben egy könyvet is megtöltene ez a leírás.) a következõ 14 pályán már nem írom le, hogy hol milyen ellenség jön, értelemszerûen mindegyiket le kell lõni, nem írom le, hogy hol milyen tárgyat találunk, természetesen mindent vegyünk fel, és nem írom le, hogy merre vannak a rejtekhelyek. A leírásomban a pályák, lehetõ legrövidebb végigverését, írom le, aki bonuszra, rejtett helyiségekre vágyik, az járja körbe a pályákat a saját szakállára. (Ajánlom mindenkinek, hogy nézzen be a pályák minden zegébe, zugába.)
Második pálya: City of Vilcabamba (Secret: 3):
Secret 1-2-3:
Mentések-savegames
Ezen a pályán egybõl egy farkas falka ront ránk. Természetesen szedjük le mindet. A pálya központjában egy medence található. Érdemes felfedezni, ússzunk le és jobbra, húzzuk meg a két kart, másszunk ki. Itt találjuk az
elsõ titkos helyet (45/4). Húzzuk meg a kart, de ne menjünk ki, ugorjunk vissza a vízbe, ússzunk végig, másszunk ki a medencébõl, a kinyilt ajtó mögött találjuk a
második titkos helyet (45/5). A medencétõl nem messze található egy zárt ajtó egy karral. A kart húzzuk meg, majd az ajtó mögött menjünk fel a lépcsõn a peremre. Innen ugorjunk át a szemközti peremre. Toljuk be az itt található kõtömböt a már ismertetett módszerrel. (Ne csak egyet toljunk rajta.) Az így feltárult terem végében vegyük fel mindkét kulcsot, majd ismét a kõtömb segítségével másszunk fel az emeletre, ahonnan jussunk vissza a medencéhez. Menjünk át a két szobor között a másik ajtóhoz, és helyezzük a világosabb kulcsot a zárba. Bent elõször a bal oldali ajtón menjünk be, igaz másfele nem is mehetnénk tovább. A medence felett kapaszkodjunk fel a karig, húzzuk meg, majd irány a jobb oldali ajtó. Itt is be kell mutatnunk mászó tudásunkat, majd ismételt karhúzás után már bemehetünk a középsõ ajtón. Itt az Indiana Jones-ból kölcsönzött bárdok utáni kart is húzzuk meg, és a vízben találjuk magunkat. Ne másszunk ki a medencébõl a medvénél, hanem a medence pereme alatti járatba ússzunk be. Az itt található kart is húzzuk meg, és innen, a magasból vadásszuk le a medvét. Menjünk arra a helyre ahol az a kar van, amelyik beindítja újra a bárdokat, itt a sötét beugróba találjuk a
harmadik titkos helyet (45/6). (Sokkal biztonságosabb) a maradék kulcsunkat helyezzük a kinyílt ajtó melletti zárba, és átmehetünk a következõ pályára.
Harmadik pálya: Lost Valley (Secret: 5):
Secret 1-2-3-4-5:
Kiérve menjünk a bal oldali részhez, ugorjuk át a folyót. Tegyük ez mindaddig amíg odaérünk a fogaskerekekig. Jobbra lent találjuk a sörétes puskát amit késöbb jól tudunk hasznosítani. Szembe állva a fogaskerekekkel, menjünk a bal oldalra, hátráljunk a meredélyig. Itt függeszkedve másszunk teljesen balra, essünk le, és megtaláltuk az
elsõ titkos helyet (45/7). Essünk bele a folyóba, és máris lezúdulunk a vízesésen. Másszunk be a vízeséssel szemben levõ barlangba. Itt egy nem túl észrevehet magaslatra is, másszunk fel, és megtaláljuk a Jurrassic Park másolatát. Néhány Raptor után ránk is ront a bazi nagy T-Rex, mintha egy Spielberg filmben lennénk. A völgy végén egy kis épületre lelünk. Az épületben levõ medence alján találunk egy fogaskereket, amit gyûjtsünk is be. Menjünk ki az épületbõl, fussunk a bal oldalra, itt a köveken teljesen feljuthatunk, és átugorva az elõzõ épület tetejére találjuk a
második titkos helyet (45/8). A következõ fogaskereket úgy találjuk meg, ha kijövünk a házból, és jobbra felmászunk az elsõ barlangba. Itt ugorjuk át a híd leszakadt részét, és vegyük fel a fogaskereket. A völgy tele van barlangokkal, érdemes mindegyikbe benézni. A völgy bal hátsó sarkában felmászva a zöld részhez találjuk a
harmadik titkos helyet (45/9). Az egyik ilyen barlangban tehetünk szert a harmadik fogaskerékre, mégpedik a vízesésbe beugorva. Az itteni vízesés tetején kapaszkodva, majd középen felállva, jutunk a
negyedik titkos helyhez (45/10). Amikor már mindhárom fogaskerék a birtokunkban van, menjünk vissza a vízeséshez, és a sziklákon másszunk fel a barlangba, oda, ahol bejöttünk a pályára. Ez után az a feladatunk, hogy a folyón állandóan átugráljunk a másik partra, így mindig kicsit haladva felfele a folyón végül eljutunk egy járatba. Ennek a végén egy függõhídon átjutva egy szerkezethez érkezünk. Rakjuk fel rá a fogaskerekeket, és hozzuk mûködésbe a kar segítségével. Ezzel eltereltük a vizet. Ússzunk be a zsilip melletti járatba. Eddig is besétálhattunk ide, de most a végén ki tudunk mászni a lyukon. Itt van az
ötödik titkos hely (45/11). Visszajutottunk a folyó régi medrébe. Ugorjunk le a tóba, ahol elõzõleg lezúdult a víz, és most már bemehetünk a vízesés mögötti barlangba.
Negyedik pálya: Tomb of Qualopec (Secret: 3):
Secret 1-2-3:
Itt az elsõ dolgunk az, hogy megszívassuk az Indiana Jones-ból kölcsönzött tonnás kõgolyót. Ez abból a járatból fog legördülni, ami szemben van a bejárattal. A megoldás az, hogy háttal ugráljunk a járatban felfele, majd ha meghalljuk a robajt, rohanjunk ki a járatból, és kanyarodjunk el a kõgolyó útjából. Ezután húzzuk meg a kart a falon, Lõjük le a megjelenõ dinókat, és menjünk be a járatba, amit kinyitottunk. Az út háromfelé ágazik, mindhárom utat be kell járnunk. A sorrend teljesen kötetlen. Mindhárom járatban van egy kar, ami felhúz egy rácsot a fõterembõl nyíló folyosón. Ha balra megyünk, elõször húzzuk meg a kart. Ezután essünk le a terembe, és a lépcsõkön menjünk fel a szemközti oszlopra. Ne is próbáljunk átugrani a másik mozgatható oszlopra, lehetetlen. Jobbra viszont fel lehet ugrani egy peremre, majd a járatban körbe kell menni. Megnyílt egy rejtett fal, ami megkönnyíti a mozgásunkat. Menjünk vissza az elõzõleg már meghúzott karhoz, és húzzuk meg ismét. Másszunk ki a titkos járaton át a mozgatható oszlopra, és ugorjunk át abba a járatba, ahova eddig nem tudtunk bejutni. Húzzuk meg az itt található kart, majd menjünk vissza a másik karhoz, és ismét húzzuk meg. Most a két mozgatható oszlop végre jó pozícióba került. Ugráljunk át rajtuk a karók feletti járatba, majd húzzuk meg az ottani kart is. Menjünk vissza a hármas elágazáshoz, de vigyázzunk, mert a karóba húzás ártalmas az egészségre. Ha a középsõ utat választjuk, egy kamukarba botlunk. (Az egyetlen kar a játékban, amit nem tudtam meghúzni.) Amint odamegyünk a karhoz, a "potyogó padló" aktív közremûködésével a mélyben találjuk magunkat. Menjünk fel a kõtömb-höz, és húzzuk ki. Ezután oldalról toljuk el, és szabaddá válik a kõtömb mögötti járat. Az itt található kart is húzzuk meg, majd menjünk a hármas elágazásnál jobbra. Toljuk be a kõtömböt kétszer, majd a balra esõ kõtömböt is toljuk be egyszer. Fussunk át a "potyogó padlón", és húzzuk meg a kart. A plafon túl alacsonyan van, ezért ha a karók felett vissza akarunk ugrani, beleesnénk a karókba, ha a CTRL segítségével nem kapaszkodnánk meg a peremben. Irány a nagyterem, ahonnan a szabaddá vált folyosón keresztül menjünk be. Az elsõ bal oldali oszlopnál ahol mérgezett tüskék lövelnek ki a falból, másszunk fel az szobor mellé. Közeledtünkre kinyílik az ajtó az
elsõ titkos helyhez (45/12). Fussunk be vegyük fel a tárgyat, Erszkedjünk le és a lap bal szélénél ereszkedjünk le a padlóra, Felvéve a tárgyat szereztük meg a
második titkos helyet (45/13). Lépkedjük át a karókon másszunk fel oda ahol bejöttünk. Ugorjunk le és tovább a másik terembe. Itt vegyük fel az elsõ oltóágat, mire beomlik a folyosó. Menjünk neki annak a kapunak, ami elõtt a kõgo-lyó eredetileg állt. A kapu kinyílik, mi pedig visszajutunk a nagyterembe. Ugorjunk a vízbe majd a víz alatt ússzunk be a megnyílt jobb oldali barlangba, és megtaláltuk a
harmadik titkos helyet (45/14). Másszunk ki intézzük el az ellenfelünket. Kis animáció után átjutunk a következõ pályára.