Tomb Raider Anniversary Végigjátszás - Atlantisz
|
|
12 - Lost Island - Natla's Mines
Mentések--Savegames(original):
Mentések--Savegames Time Trial (original):
Kills: 3 (ha visszamész a gödörbe, és ott is végzel a patkánnyal.)
Supplies: 10 (plussz a Shotgun, az 50-es pisztolyok, és az UZI-k)
Artifacts: 4
Relics: 1
Additional Secrets: 0
[Checkpoint] Barlang csónakkal, vízeséssel: Ússz a barlangba, de szemben mássz ki, hanem a vízesés mögött. Menj fel a járatban, ugorj jobbra a rúdra, onnan a fali peremre. Ugrás balra a másikra, majd hátra a ládát tartó kötélre. Ess le a ládára, ugrás a másikra, és elõször jobbra ugorj, a ládakupac tetejére, ahol felveheted a Nagy Medipac-ot. Ugrás vissza a függõ ládára, majd onnan a kötélre. Kicsit fordulj el balra, lengesd be, és a szemközti falon kell elkapnod a peremet. Csimpizz jobbra, majd hátraugorva a kis hídra érsz. Menj végig lefelé a járaton, és egy újabb helyre érsz. [Checkpoint]
A központi barlang: Menj elõször balra, végig a síneken. [Checkpoint] Megjelenik két patkány, de nincs fegyvered, így csak rohanj el mellettük. Ugorj fel a csillére, és vedd fel a Red Fuse-t. Irány vissza a központi barlangba, és menj fel balra a lépcsõn a vezérlõterembe. Tedd a helyére a biztosítékot, és nyomd meg a gombot.
Látod, az üveges szoba tetején elmozdult a függõ láda. Menj hát oda, a mozgatható ládát told az üveges szobához, így feljutsz a tetejére. Mielõtt a járatba ugranál, szerezzük meg az elsõ Artifact-ot.
Artifact 1: Nézz le a függõ láda mellett. Látsz egy leszakad híddarabot, de a lábaival felfelé. Ugorj hát rá a tartó oszlopokra, onnan a fali peremre. Ugrás balra a másikra, majd fel a magasabbra. Onnan hátra a rúdra, és rá a ferde deszkákra. Ugorj, kapd el a másik fahidat, és felmászva felveheted az 1.Artifact-ot.
Juss fel ismét az ablakos szoba tetejére, és ugorj át a járatba. Menj végig, ugrás át a másikba, és a végén kapaszkodj le a deszkahídra. [Checkpoint] Lökd le a ládát, így ha hibázol, könnyebb visszajutnod a magasba. Ugrás át a túloldalon levõ fali peremre, ugrás balra a másikra majd feljebb, csimpi balra, és balra ugorva elkapod a következõ fahidat.
A zöld, és a kék Fuse megszerzése: Fordulj jobbra, ugorj át a szemközti falon, a peremre. Gyorsan kapaszkodj meg, majd balra csimpi, ugrás a másik peremre, feljebb egyel, és balra csimpi, ugrás a baloldali fahídra. Itt is gyorsan kapaszkodj meg, mássz fel, ugrás a lecsúszós deszkákra, és kapd el a következõ fahidat. Futás végig rajta, ugrás balra a másikra, és a végén kapaszkodj le a kerítés mögött, és fel is veheted a Green Fuse-t. Most a csáklyát használva visszajuthatsz a központi barlangba, de én egy gyorsabb, könnyebb utat javaslok, igaz, így felesleges majd a zöld Fuse :-). Ime: Futás, ugrás, csáklya elõ. Menj le a kötél aljára teljesen. Lengesd be kissé, és ugorj a kiálló, a domború sziklafalra. Onnan lecsúszol a ferde szellõzõ csõre, és onnan le a mélybe a földszintre. Kicsit sérülsz ugyan, de mindjárt kapsz egy [Checkpoint]–ot, és ha visszatöltöd a mentést, ugye tudod? Full életerõd lesz újra. :-)
Lent vedd fel a Blue Fuse-t, cselezd ki a patkányt, és ugorj fel a ládára. Ugrás a csõre, amikor szünetel a gõz, mássz fel, fordulj el jobbra. Ugrás a másik csõre, mássz fel, és ugrás balra, a kis platformra. Figyeld meg szemben, a csövön forgó mittoménmit. :-) Az egyik oldala lapos, és kapaszkodók vannak rajta. Ugrás a jobb oldalára, mássz ki teljesen jobbra, és amikor a fal melletti csillékhez ér, úgy hogy épp a sarkához, akkor ugorj jobbra. Kapd el az elsõ csillét. Igyekezz jobbra csimpizni, mert lassan lenyílik, és akkor kezdheted elölrõl a feladatot. Ugrás a másik csillére, gyorsan jobbra csimpi, és ugrás hátra, a szellõzõre. Kapaszkodj a jobb oldalára, és amikor szünetel a gõz, ugrás hátra a csõre. Gyorsan kapaszkodj fel, és amikor a fenti gõz is szünetel, mássz fel teljesen, és ugrás balra, a másik szellõzõre. Kapaszkodj át a baloldalára, ugráshátra a fali peremre, onnan jobbra a másikra, majd feljebb, végül fel a kis fali beugróba. Fordulj meg, ugrás a szemközti fali peremre, és felkapaszkodhatsz egy kis járatba. Menj végig rajta, de NE jobbra menj, az csak a kerítéses területre vezet, hanem balra, és visszaérsz a fõterembe. Menj jobbra, ess le a sínekhez, kapaszkodj fel a kisebb ládákra, majd a nagyobbra, végül ott is felmászva egy Nagy Medipack.ot vehetsz fel.
Menj vissza a vezérlõterembe, a zöld Fuse-t hagyd a fenébe, és a kéket tedd a foglalatba, majd nyomd meg a gombot, ezzel a felfüggesztett láda betöri az üveges terem tetejét. [Checkpoint]
Ismét kapaszkodj fel oda, ess le a szobába, és felvehetd végre a Pár Kispisztoly-t. Lõdd ki az üvegeket, és menj ki a szobából. Most már végre bosszút állhatsz a patkányokon. Találsz is kettõt a területen, én még lementem a Kék Fuse lelõhelyére, és ott is végeztem a harmadik döggel. Már csak a kill miatt is. :-)
Artifact 2: Menj vissza a pálya elejéhez. Mássz fel a csónakra, és lõdd el a kötelét. Várd meg amíg a sziklafalhoz sodródik, ugorj, kapd el a fali peremet. A fali peremeken át eljutsz a másik falra, ott ess le, és a kis beugróban megleled a 2.Artifact-ot.
Relic: Ugorj a vízbe, mássz ki a vízesés mögött, menj fel a járaton, és lõdd le az elsõ láda tartóját. A másodikat felesleges, abban nincs semmi. Ugorj le a vízbe, mássz ki a partra, és a lelõtt ládából felveheted a Chalice of Torment-et. Irány vissza a fõterem.
A központi barlang ismét: Menj balra, és a bányagépnél, ahol a két patkánnyal találkoztál, lõdd ki a magasban a kis vezérlõterem ablakait. Mássz fel a gépre, ugorj oda, és mássz be. Nyomd meg a gombot. Menj le, ugorj fel a gépre, és indítsd be. A marógép elindul veled, és találkozol ismét Larson-nal, aki megmutatja a nála levõ kék fuse-t.
Larson: Itt az út vége drága.
Lara: Add át Larson ami nálad van, semmi közöd hozzá.
Larson: Neked sincs közöd semmi, a Scion Natlához tartozik. Fogd már fel. Menj innen, itt semmi dolgod.
Lara: Nincs idõm vitatkozni veled. Ne állj az utamba, állj félre, vagy meghalsz.
Larson: Lelõnél? Ugyan dehogy Lara. Én csak alkalmazott vagyok itt. Értsd meg, ez a dolgom, nem engedhetlek tovább. Én tudom, hogy nem fogsz megölni. Az nem rád vall.
Lara: Tévedsz, félreismertél. Más vagyok, mint akinek hiszel.
Aztán lelövi Larsont...
Lara odamegy Larson-hoz, aki épp kileheli a lelkét. Elveszi a Blue Fuse-t, és akkor döbben rá, hogy mit tett. Igazán sajnálja ezt az embert, akit oly rég óta ismer.
[Checkpoint] Vedd fel a Shotgun-t a hulla mellõl. Menj fel a vezérlõterembe, tedd a kék biztosítékot a helyére, és nyomd meg a gombot. [Checkpoint] Menj a marógéphez, ugorj fel rá, és indítsd be. Szállj le róla, és menj utána. [Checkpoint] A marógép áttöri a falat, és egy vulkános barlangba jutottál. [Checkpoint]
A vulkános barlang: Menj ki a leszakad híd végére. Ugorj le balra, az oszlopra. Kapaszkodj le a baloldalán, ess le az alsó peremre, csimpizz balra, és ugorj a kis vasra a vulkánban. Ugorj tovább a kis platformra, és felveheted az 50-es Pisztoly-okat. Ugorj vissza a kis vasra, majd a vasállványra. Mássz át a jobb oldalára, és ugorj hátra az oszlopra. Fordulj el jobbra, és hátraugrás a másik oszlopra, végül a túloldali vasállványra. Kapaszkodj át a baloldalára, és ugorj hátra a kis platformra. [Checkpoint] Futás, ugrás, csáklya elõ, és belengetve a kötelet, a lecsúszós sziklára ugorj. Rögtön 8gorj a rúdra, és az elfordul veled. Mehetnénk tovább, de elõször szerezzük meg a következõ Artifact-ot.
Artifact 3: Fordulj meg a rúdon, és ugorj a vasállvány alatti kis párkányra. Vedd fel a 3.Artifact-ot, és egy Kis Medipack-ot. Ugrás jobbra a lávában levõ oszlopra, majd a másikra, onnan pedig ismét a ferde sziklára, és a rúdra.
Amikor elfordult, ugrás a következõ ferde sz9klára, és onnan a vasállványra. Csimpizz balra, majd ugorj balra, elkapva a túloldali peremet. Ugrás fel, és felmászhatsz a járatba. Még ne menj tovább. Fordulj meg, futás, ugrás, csáklya elõ, és kicsit felmászva a kötélen, ugorj balra a kis hídra. Ott 50-es Lõszer-t, Kis Medipack-ot, és még egy 50-es Lõszer-t vehetsz fel. Ismét csáklyázás, és juss vissza a járathoz. [Checkpoint] Menj végig a járatban, ugorj jobbra a ferde sziklára, onnan elkapod a túloldalt. Mássz feljebb, majd ismét át kell ugranod a másik oldalra, ott is felfelé juss, végül ismét ugrás egy ferde részre, és onnan már eljutsz egy nagy barlangba. Filmbejátszás következik:
Kold: Na végre hogy elõkerültél. Utoljára még sikíts a kedvemért.
Lara: Ha nem tûnsz el az utamból, úgy végzed mint Larson. Nincs esélyed, fogd fel.
Kold: Isteni érzés ez. És még jobb lesz. Az emberek nem értik ezt meg. Ezt érezni kell.
Megvágja a saját kezét. Megjelenik Kid, aki dolgát végezve felrántja a sliccét, majd elõkapja a fegyvereit.
Kid: Jajj Kislány? Te nem vagy magadnál, elment az eszed teljesen.
Lövöldözés, elõször Lara leteríti Kold-ot, de az felkel, nem engedi Kid-nek, hogy õ végezzen Larával, és hasba szúrja. El is kapja hõsnõnket, de Kid utolsó erejével végez Kold-al.
A piramis: [Checkpoint] Ha most felveszed Kid hullája mellõl az uzikat, akkor ott kapsz egy mentést, egy csekkpontot. Javaslom, várj vele egy kicsit. :-) Menj jobbra, húzd, told a mozgatható ládát a sziklák alá, és kapaszkodj fel rajta keresztül. Egészen fent, jobbra egy kis beugróban egy Nagy Medipack-ot kapsz. Csússz le a piramison, és most menj a másik irányba, még mindig NE vedd fel az uzikat. Ott is találsz egy mozgatható ládát, told azt is, az ottani sziklák alá. Kapaszkodj fel a ládán keresztül, majd jobbra, a peremre. Ugorj feljebb, és mássz fel a párkányra. Kapaszkodj ott is fel a sziklaperemre, és csimpizz jobbra, és a végén ugorj jobbra a sziklákra. Még ne menj feljebb, elõször ugorj le a piramishoz, menj egészen a sziklafalig. Ugorj fel a piramisra, és rögtön ugrás, és egy kis fali beugróban SMG Lõszer-t, egy Nagy Medipack-ot, és még egy SMG Lõszer-t találsz. Menj körbe a sziklákon, kapaszkodj fel a peremre, ugorj feljebb, és jobbra ugorva visszaérsz az elõbbi sziklapárkányra. Most kapaszkodj fel balra a sziklákra, ugorj feljebb, és felmászhatsz a sziklák tetejére. Nem nehéz egyébbként. Ha megbillensz, nyomd meg rögtön a feladatgombot. Mindig fordítsd irányba Larát, és nyomd meg az elõrét, majd utána az ugrást. Menni fog.
Nézz jól körül. Oszlopokat látsz a piramison. Ezek közül hat jelképes, ezek, ha ráugrasz, lesüllyednek. Elõször ezeket kell aktiválni, hogy a jelek felíródjanak az ajtóra, és ki lehessen nyitni. Nem írom le milyen sorrendben ugrálj, tulajdonképpen mindegy. Hidd el, egy sorozattal is meg lehet oldani, de ha leesel az sem baj, lecsúszva a piramison, újra felmászva a sziklákon, folytathatod. Az utolsó a jobb oldali sziklafal elõtti legyen, ahol fent, a sziklák tetején látod az Artifact-ot. De arra az utolsóra NE ugorj még rá. Hidd el, sok utat megspórolsz ha rám hallgatsz. :-) Mielõtt ráugranál az utolsóra, csússz le a piramison, és MOST vedd fel az UZI-kat. [Checkpoint]
Artifact 4: Juss el ismét az utolsó szimbólumos oszlop elõtti oszlopra. És most jól figyelj, ha eddig nem sikerült megoldani, megszerezni az Artifactot. Állítsd irányba hõsnõnket, nyomd meg az elõrét, majd az ugrást. Ráugrott az utolsó jelképes oszlopra. De most nincs idõd. Gyorsan fordítsd el kicsit jobbra, úgy, hogy a fenti sziklaperem sarka legyen a cél, és elõre, majd ugrás, és bizony hogy elkapja a sziklaperemet. Gyorsan kapaszkodj meg, mert megbillen, és csimpizz jobbra, ugrás a sziklákra, felkapaszkodni a tetejére, és máris felveheted a 4.Artifact-ot.
(Egyébként az sem baj, ha nem szerzed most meg. Amikor kinyitod majd a nagykaput, az összes oszlop felemelkedik, és akkor is megszerezheted. Igaz, a pálya végi statisztikában nem lesz benne, de az egész játékban, az összesített statisztikában igen. És úgy könnyebb is megszerezni.)
Juss fel ismét a túloldalon a sziklákra, ugrálj végig az oszlopokon, juss fel a piramis közepére a kis beugróba, és húzd meg a kart. Ezzel kinyitottad a nagykaput, és a következõ pályára léptél. [Checkpoint]
Videóvégigjátszás:
13 - Lost Island - The Great Pyramid
Mentések--Savegames(original):
Mentések--Savegames Time Trial (original):
Kills: 22
Supplies: 22
Artifacts: 1
Relics: 1
Additional Secrets: 0
[Checkpoint] Szoba hat nutáns bábbal: A szint az elõbb kinyitott piramis ajtó mögött játszódik, értelemszerûen a piramis belsejében. Kövessük az átjárót és vegyük fel a Mini SMGs Lõszert. Ezután egy nagy szobába értünk, amiben 6 mutáns bábot találunk.Menjünk a szoba végébe, és a jobb oldali utolsó mutánstojás mögött vegyük fel a két Mini SMGs Lõszert. Menjünk végig a rövid átjárón.
Lara belép, és egy nagyon magas terem fogadja lávával az alján. Megfigyeli Natlát a magasban, ahogyan fogja a sciont és valamilyen szerkezetbe beleteszi. Ekkor villámok törnek fel. Lara visszamegy az elõzõ bábos szobába, ahol kikel 4 mutáns.
Öljük meg mind a 4 mutánst, majd menjünk vissza a terem bejáratához és menjünk be a bejárat mellett jobbra található ujjonnan kinyílt ajtón. Másszunk fel a létrán, majd forduljunk meg és most a terem fölött vagyunk. Újabb 2 repülõ mutáns kel ki a maradék 2 bábból, öljük meg õket.Vegyük fel a 2 Nagy Medipackot és a Mini SMG lõszert. Menjünk a terem végébe és jobbra be az átjárón. [Checkpoint]
Magas, lávás szoba: Az elõbbi videóban látott magas lávás szobába értünk, csak most egy kicsit magasabban lévõ párkányon vagyunk. Vegyük fel ezen a párkányon, a hátunk mögött található Nagy Medipackot, a Mini SMG és a Shotgun Lõszereket. Észrevehetünk a jobb oldali falon egy gombot. Lõjünk bele a fegyverünkkel (bármelyik fegyver jó csak a shotgun nem, mert az túl lassú) és lõjük addig a gombot, amíg az összes atlantiszi írásjel ki nem gyulladt a gomb körül. Ekkor kijött a gomb fölött egy fémkarika és megjelent egy repülõ mutáns, öljük meg. Észrevehettük, hogy mialatt a mutánst megöltük, a kigyulladt jelképekbõl alig ég pár, vagy egy sem, ez azt jelenti, hogy idõre jön ki a falból a vaskarika, ami segítségével átfuthatunk a falon. Na akkor lõjünk bele újra annyit, hogy megint az összes jelkép kigyulladjon. A sarokban lévõ kõoszlopon van egy kézzel elkapható repedés. Gyorsan ugorjunk oda és oldalazzunk be, ameddig csak lehet, innen gyorsan hátraugrással lõjjük ki a csáklyánkat a fémkarikára, amit a gombbal eresztettünk ki a falból és ha lehet akkor egyetlen egy hosszú lendülettel ugorjunk is el a kötélrõl és kapjuk el a sarokban lévõ megfoghatõ peremet. Oldalazzunk, ameddig lehet és ugorjunk hátra a platformra, amire felmászhatunk. [Checkpoint]
Itt nagyon hasonló lesz a helyzet, megint láthatunk a sarokban elkapható peremet, és gombot a falon. Ugyan az a feladat, mint az elõbb, lõjük a gombot az összes jel kigyulladásáig, majd lõjük le a megjelenõ repülõ mutánst. Annyival nehezebb itt, hogy egyet, egyet fel kell ugranunk, peremrõl, peremre, és úgy oldalazni a csáklyázásig, de ez is megcsinálható bõven. Itt is egy lendülettel ugorjunk a következõ elkapható peremre a falonfutásból,ugorjunk egy peremmel feljebb és hátra a felmászható platformra. [Checkpoint]
Na ez már azért keményebb menet lesz. A feladat hasonló, de összetettebb és nehezebb, ez elsõre nem biztos hogy sikerül, sõt lehet másodjára sem. :) Megint láthatunk egy gombot a falon, de most a közelünkben nincs megfogható perem a sarokban csak egy lejtõ. Lõjük meg a gombot az összes jel kigyulladtáig ismételten, és lõjük le a 2 kikelt, repülõ mutánst. Itt majd az lesz a kellemetlen, hogy checkpoint a mutánsok megölése elõtt van, és mindig ki kell õket nyírnunk, ha nem sikerült az átjutás a falon. Ha kinyírtuk a mutánsokat akkor valamennyi jel biztosan megint nem ég már, lõjjünk a gombba újra. Ekkor kijött nekünk 3 rúd, amibõl kettõ itt van mellettünk, és 2 vaskarika is kijött a falból. Nnna ugorjunk a sarokban lévõ lejtõre. Mikor csúszunk visszafele ugorjunk az alacsonyabban lévõ rúdra, egyetlen pörgés után a következõ rúdra, ezen pedig a fél pörgésnél kézen állva forduljunk meg és a másik irányba pörögjünk rajta. Ha lehet itt is csak egyet pörögjünk, innen pedig a megfogható peremre a sarokban. Oldalazzunk be ameddig lehet, gyorsan hátraugrás falonfutni, egy hosszú lendülettel oldalra elugrani a falonfutásból és kilõni a csáklyát a következõ vaskarikába és szintén egyetlen hosszú lendületre van idõ hogy elkapjuk a sarokban lévõ megfogható peremet.Ezt egy kicsit gyakorolni kell, mert nem egyszerû, de menni fog. Ha eljutottunk a következõ felmászható platformra akkor végre: [Checkpoint]
Ismét hasonló a helyzet, gomb a falon és lejtõ a sarokban, de mások az átjutási eszközök és kevesebb idõnk van rá. Lõjük meg az itteni gombot is addig, míg a jelek ki nem gyulladnak. Lõjük le a 2 kikelt repülõ mutánst.Kijött a falbõl 2 rúd, és két platform, amik lejtenek. Ugorjunk a sarokban lévõ lejtõre, errõl gyorsan a rúdra, egy pörgés után a lejtõ platforma, innen gyorsan a következõ rúdra, és errõl a rúdról is egy pörgés után a sarokban lévõ megfogható párkányra. Oldalazzunk ki és hátra a felmászható platformra.[Checkpoint]
Végre elértünk az utolsó ilyen feladathoz. Megint lõjük meg a már ismert gombot az ismert helyzetig, és ismét lõjjük le a 2 kikelt repülõ mutánst. Most kaptunk össz, vissz 2 vaskarikát a falból. Na ez nem lesz annyira nehéz, ugorjunk a sarokban lévõ lejtõre, a végérõl pedig ugorjunk el és lõjjük ki a csáklyánkat a falonfutáshoz. Egy hosszú lendület után, ha elég nagy volt a lendület, újra egy lejtõn landolunk, ennek a végérõl is ugorjunk el, és lõjjük ki a csáklyánkat az újjab falonfutáshoz. Hosszú lendület után sarokban lévõ párkány, párkány, majd hátra ugrás a felmászható platformra.[Checkpoint] Itt szedjük fel a Kalibert pisztoly Lõszert és a Nagy Medipackot.
Artifact Itt ahol felszedtük a medit és a kaliber lõszert, még ne menjünk be az átjárón, hanem vessünk egy pillantást a sarokban lévõ megfogható párkányra és egy lyukra a falban. Ugorjunk a párkányra, oldalazzunk el a lyukig, másszunk be és vegyük fel a pálya egyetlen Artifact-jét.Ha visszaugrottunk megjelent egy újjabb repülõ mutáns, öljük meg, ezután már bemehetünk az ajtón.
Átjáró csapdákkal: Haladjunk az átjáróban és szedjük fel a 2 útba esõ Shotgun Lõszert. Megfigyelhetünk sok összecsapódó vas ajtót és messzebb lángszórókat a falon.Van egy megoldás amit csak késõbb vettem észre, hogy akár életvesztés nélkül is átlehet itt jutni, méghozzá úgy, hogy a vasajtók fölötti atlantiszi jeleket meglõjjük, és kis ideig nem csapódnak össze az ajtók, tegyük ezt, a lángszórós részeknél guggoljunk le és az utolsónál vegyük fel a Nagy Medipackot. Menjünk tovább az átjárón, majd álljunk meg. [Checkpoint]
Lara hasonmásának terme: A következõ terembe lecsúszással tudunk belépni, ekkor vegyük elõ a fegyverünket, de vigyázzunk hova célzunk, kikelt 3 mutáns és van itt még egy valaki.. :) Ártalmatlanítsuk a mutánsokat. Most a Tomb Raider elsõ részének talán a legötletesebb szereplõjével találkozunk újra Lara gonosz hasonmásával, aki végül is nem árt nekünk, ha mi sem neki. Ugyanúgy mozog mint mi, és ha lõjük akkor szépen visszalõ lávalövedékkel. Az utóbbit ne próbáljuk ki. A feladatunk az lesz hogy megöljük a másolatunkat, de ezt úgy kell tennünk, hogy mi ne haljunk meg.
Elõször szedjük fel a hátsó és elülsõ oszlop mögötti 2 Mini SMG lõszert. A teremben van két létra, amiket nem érünk fel és van a teremnek pontosan a közepén egy hatszög alakú tekerhetõ kis mechanizmus. Menjünk oda hozzá és tekerjük el az eltekerhetõ irányba, a kedves másolatunk is szalad, segít eltekerni. :) Ennek hatására a 2 létra alatt kijött a falból 2-2 platform, amiket elérünk, és ezek segítségével felmászhatunk a létrán. De semmi sem tart örökké, ezek is csak egy kis ideig vannak kint a létrák alatt. Elsõnek arra a létrára másszunk fel, ahonnan mi csúsztunk le, a mi oldalunkon lévõ létrán, majd a létra tetejérõl oldalra kell ugrani a gõzt kibocsájtó kis párkányra, errõl pedig hátra ugrani. Ekkor mutatja a kamera, hogy a hasonmás ugyanott landolt mint mi, csak õ egy súlykapcsolóra is lépett, ami itt nálunk csak egy fedõ egy lávagödör felett.Így, hogy õ a súlykapcsolóra lépett, bezárta az ajtót, ami itt van a mi oldalunkon velünk szemben.Itt vegyük fel a Nagy Medipackot, majd menjünk itt tovább. Egy repülõ mutáns kel ki, öljük meg, vegyük fel a Kaliber Pisztoly Lõszert, és húzzuk meg a kart a falon a bezárult ajtó mellett. Ez a kar kinyitotta a lávás kis gödröt fedõ kis kör alakú rácsot itt a mi oldalunkon, ahol most is vagyunk. Mivel ez is idõre megy, nincs is idõ létrázni, nem is tudnánk. Ugorjunk le innen pont a hatszögletû szerkezet tetejére, és nem fogy semmi az energiánkból. Gyorsan tekerjük meg megint aszerkezetet hasonmásunkkal együtt, megint kintvannak a peremek egy rövid idõre, hogy elérjük a létrákat, de most a másik létrán másszunk fel, ahol az elõbb a hasonmás volt és most mi ugorjunk hátra a gõzt kibocsájtó kis párkányról, most mi landolunk a súlykapcsolón, és ha megérkeztünk, videó következik:
Ha idõben landoltunk a súlykapcsolón, a kamera mutatja, ahogy a hasonmás is oda ugrik ahova mi, csak a terem másik oldalán, ahol mi kinyitottunk egy lávagödröt fedõ kis kör alakú rácsot. Ebbe most szépen belezuhan a „Bacon-Lara” :) Lara ezután mond egy aranyköpést: "Errõl beszélünk, a legrosszabb ellenség, saját magad vagy".
Szedjük fel az itt is útbaesõ Nagy Medipackot és vegyük elõ a fegyverünket mert ahogy közelítünk a karhoz, egy újabb repülõ mutáns kel ki és támad ránk. Öljük meg. Vegyük itt fel a karnál a Shotgun Lõszert és húzzuk meg a kart, ez kinyitotta az ajtót, amit még mi zártunk be a súlykapcsolóval. Ugorjunk rá a hatszögletû tekerõre, tekerjük meg. Egyedül máris nehezebben forog, és most menjünk fel a másik oldalra megint, az újonnan kinyílt kijárathoz. [Checkpoint]
Szoba széles lávás gödörrel és 3, 3 oldalról kicsapó kötömbbel: Menjünk az átjárón végig, és tetszõleges sorrendben indulhatunk el a jobb vagy bal oldali kicsapódó kõtömbök felé. Menjünk, mondjuk jobbra, mert ez egy pici fokkal nehezebb de akár elsõre is sikerülhet. Ezek a kõtömbök alatt nincsen semmi csak láva, ezért rájuk kell ugrani, vagyis a középsõre, majd mikor lassan megy vissza a falba továbbugrani. Vegyük itt fel a Nagy Medipackot, majd húzzuk meg a kart. Kinyílt a terem közepén egy nagy ajtó, de átjutni még nem tudunk.Kikelt egy szárnyas mutáns, [Checkpoint] mondanom sem kell mit kell tenni. Jussunk vissza a kõtömbökön, most menjünk balra. Itt egyszerûbb, a kõtömbök alatt van szilárd talaj, Gyalogoljunk át a kõtömbök között, nincs idõ mind a hármon átgyalogolni, egyszerre csak 2 kõtömb között. Ha átjutottunk húzzuk meg az itt található kart is. Újabb mutánsölés. Most már egy betonhíd is átvezet az elõbb kinyitott ajtóhoz, így könnyen át tudunk jutni. Jussunk vissza a kicsapódó kõtömbök között.
Relikvia: Menj végig a hídon, de ne menj még be a terembe, hanem figyeljünk fel a bejárat plafonján lévõ gombra. Lõjünk bele, erre leszkad egy nagyobb darab a plafonból és áttöri az elõttünk lévõ rácsot. Ugorjunk bele az így keletkezett gödörbe. Most csúszunk, a végén gyorsan ugorjunk egyet és lõjük ki a csáklyánkat. Hintázzunk át a szemközti lyukba a láva felett, és itt vegyük fel a Nagy Medipackot. Menjünk végig a kis barlangon, másszunk fel a létrán és vegyük fel a Relikviát, a Torc of Embitterment-et. A visszaút a hídhoz egyszerû, itt a relikvia mellet a kis lyukon másszunk ki és át a hídon, ugorjuk át a gödröt amit az elõbb csináltunk, menjünk be és vége a pályának.
Videóvégigjátszás:
14 - Lost Island - The Final Conflict
Mentések--Savegames(original):
Mentések--Savegames Time Trial (original):
Kills: 10
Supplies: 24
Artifacts: 4
Relics: 0
Additional Secrets: 0
[Checkpoint] A szint ott kezdõdik, ahol az elõzõ véget ért.
Lara belép a szobába. Megközelíti az oltóág 3 darabját ahogy forognak és változnak. Vet egy pillantást a helyszín további részére is, látja hogy egy kicsit lentebb van egy óriási tojásszerû báb.
Ekkor megjelenik Natla és 4 mutáns õr. Natla elmondja Larának,hogy nemcsak újjáépítette atlantisz seregét a piramisban, hanem a scion birtoklásával bármit megtehet amire vágyik. Azt is elmondja, hogy ha Lara csatlakozna hozzá, akkor mindent meg tudnának valósítani ketten. Lara ezt õrültségnek találja, de Natla továbbra is biztatja Larát hogy a scionban minden kérdésére választ kapna ,és az eddigi tettei ide vezették mert õ ide tartozik.
Gondolkodás után Lara bocsánatot kér az apjától.Natla elmosolyodik,de Lara hirtelen elõkapja a fegyverét és szétlövi a sciont.. Natla Larának ront és mind a ketten elkezdtek zuhanni a mélybe,de Lara ügyesen a csáklyájával elkapta a párkány szélét és csak Natla zuhant a lávába.. Amikor Lara felhúzza magát,az óriási bábból egy hatalmas mutáns kelt ki.
[Checkpoint] Harc a Torzóval: Amint elkezdõdik a harc, felfigyelhetünk a párkány 4 sarkán lõszerekre, valamint medipackokra, ezeket harc közben csak akkor ajánlatos felszedni, ha nagyon fontos egyébként nincs sok idõ rá.A képernyõ jobb felsõ sarkában van két csík, egy sárga és egy piros. A sárga a mutáns életének mennyiségét jelzi, a piros pedig a dühét egy bizonyos lövésmennyiség után. Ahonnan indult a szint, a párkányon, olyan helyzetben álltunk, hogy mögöttünk volt a nagy mélység. Ennek van jelentõsége, méghozzá az, hogy legjobb, ha ilyen irányból lõjük a mutánst (mindig háttal a szakadéknak) mert ha sikeres volt a belassulós támadás, akkor elkezd gurulni a mutáns és megkapaszkodik a mélység fölött.
Na induljon a harc: Kezdjük el lõni a mutánsunkat, mozogjunk sokat és soha ne legyünk túl közel a kezeihez, mert elkaphat és lenyelhet. Ez vagy halállal, vagy erõs energiavesztéssel jár. Ha mégis bekapna, belülrõl kezdjük el lõni a gyomrát. Ha sikeresen megnöveltük a mutáns dühét,akkor sárga körök jelennek meg a feje körül, ez jelzi azt hogy támadni fog. Elkezd gyorsan közelíteni felénk, és amikor a jobb alsó sarokban a képernyõn megjelenik 4 kis kék nyíl, akkor kell alkalmazni a belassulós támadást, ezt szerintem mindenki tudja már, mert az elõzõ 2 boss csatánál is ezek alkalmazásával lehetett kinyírni a fõellenségeket. Amikor megkapaszkodott, a célkereszt a mutáns kapaszkodó kezére vált, kezdjük el kíméletlenül lõni az ujjait.
Ezután visszalendíti magát, és meg kell ismételnünk a belassulós támadást, másodjára nem fontos hogy megkapaszkodjon a párkány szélében, mert beakadnak az ujjai a párkányba, és a célkereszt most is az ujjait veszi célba, de most a másik kezén, amelyiken csak 1 ujja van. Ha eleget lõttük ezt a kezét, akkor leszakadnak az ujjai.
Harmadjára dühítsük fel, ismételjük meg a belassulós támadást, de most újra a mélységnek háttal. Ekkor megint megkapaszkodik, de már csak egy kézzel tud,és újra a kezére irányul a célkereszt,ezt most viszont jobb egy nagyobbat sebzõ fegyverrel lõni, talán uzival a legjobb,és a mutáns megadja magát elengedi a párkányt. Egy kis videóban megnézhetjük a Torzó halálát a lávában.
A video után kinyílik a tovább vezetõ utat jelentõ ajtó.Ha még nem szedtük fel az utánpótlásokat, akkor még ne menjünk be az ajtón, hanem szedjük fel a 2 Nagy Medipackot, a Shotgun és két Mini SMG-s Lõszert. Menjünk be az ajtón.
A láva elõtt: [Checkpoint] Ugorjunk a kis kõlapra a láván, majd másikra, amin felvehetjük a Nagy Medipackot. Errõl a párkányról ugorjunk az oszlop tetejére, majd errõl a másik oszlop tetejére, innen kapaszkodjunk meg a párkányban. Amikor felmásztunk a párkányra, kikel egy repülõ mutáns, ártalmatlanítsuk. Húzzuk meg az itt lévõ kart, ennek hatására szemben közelít felénk egy párkány, amin állunk, az pedig megy lassan a falba. Várjuk meg, amíg a szemben lévõ teljesen kijött, ekkor ugorjunk át. Húzzuk fel magunkat, és az átjáróban vegyük fel a Shotgun Lõszert, és menjünk tovább. Ha a következõ szobához értünk egy kentaur támad ránk, öljük meg. [Checkpoint]
Terem két láva gödörrel: Amikor még nem voltunk a szobában, biztos észrevetted egy nem elérhetõ magasságú lyukban az ereklyét de ezt kicsit késõbb szerezzük meg.. A szobában vegyük fel a Nagy Medipackot és a Shotgun Lõszert. Húzzuk meg a szoba végében lévõ kart, ekkor a bejárat bezárul és kinyílik az az ajtó, ami elõtt a medit és a lõszert vettük fel. Kikelt egy repülõ mutáns is, öljük meg.
Terem, egy sokszögletû medencével: Menjünk be az új ajtón és vegyük elõ a fegyverünket. [Checkpoint] Öljük meg a 2 ránk támadó mutánst, utána szedjük fel a teremben a Shotgun és Kaliber pisztoly Lõszer-eket.
Artifact 1-2: Ugrás a medencébe és húzd meg a a víz alatti kart. A bejárat mellett ekkor egy lyuk alatt kijött egy elérhetõ kis párkány. Másszunk ide fel és öljük meg innen a kikelt mutánst. Másszunk fel a lyukba és vegyük fel a Nagy Medipackot. Másszunk fel a következõ nyílásba és toljuk innen le a kalitkaszerû fémládát, és ez leesik az elõzõ 2 lávagödrös terembe. Még mielõtt mennénk a kalitka után, forduljunk meg és megfigyelhetjük az elsõ ereklyét. Ugorjunk oda hozzá, a kis sziklapárkányra és vegyük fel az Artifact 1-et. Ugorjunk le most már a kalitka után a lávás terembe. Toljuk a kalitkát a szobában található sziklaoszlop alá, és itt másszunk fel. Egy újabb repülõ mutáns támad, öljük meg, itt a sziklaoszlop tetején vegyük fel a Kis Medipackot azután innen, másszunk fel a bejárat fölötti párkányra, és húzzuk meg az itt található kart. Újra nyitott a bejárat, toljuk a fémkalitkánkat a nemrég látott elérhetetlen lyuk alá, hogy felvehessük a következõ, az Artifact 2-õt. [Checkpoint]
Toljuk vissza a kalitkát a teremben lévõ sziklaoszlop alá, és újra másszunk fel rá. Most ugorjunk szemben a falon lévõ kis megfogható, gõzt kibocsátó párkányra. Itt gyorsnak kell lennünk, mert a forró gõztõl elengedi Lara a párkányt.3 ilyen párkányon kell átjutnunk majd az utolsóról a sarokdíszen lévõ kis megfogható párkányba kapaszkodunk. Innen egy falonfutást kell csinálnunk a túloldalra. Kapjuk el a lávagödör feletti megfogható sziklarepedést, másszunk fel a lyukba. Itt felvehetjük a Kalibert pisztoly Lõszert. Ha lejjebb megyünk, felvehetjük a következõ Shotgun Lõszert. Másszunk ki és figyeljük meg a falon lévõ kõ szerkezetet ami jelképekkel van ellátva. Ugorjunk rá erre a kõszerkezetre. Lara megkapaszkodik benne és ez lejjebb tolódik, mögötte felül pedig van egy gomb. Gyorsan engedjük el és lõjjünk bele a gombba, ekkor kinyílik az elsõ ajtó a víz alatt,. az alacsony sziklánál a sarokban, és kijuthatunk a medencés terembe. Ahol most kijutottunk, velünk szemben a terem végében is van egy ilyen kõszerkezet a falon, de alatta van egy láva gödör. Egy hosszabb ugrással ugorjunk rá erre a szerkezetre is, majd ugorjunk hátra róla és az ez mögött található gombot is lõjük meg. Ekkor kinyílt a második ajtó a víz alatt. Újabb repülõ mutáns kelt ki, természetesen öljük meg.
A terem másik hátsó sarkában van még egy ilyen kõszerkezet a falon, de semmi nehezítés nincs, csak rá kell ugranunk, és ha lejjebb csúszott, az ez mögött található gombot is meg kell lõni. Kinyílt a víz alatt a harmadik, az utolsó ajtó is. Mielõtt a vízbe ugrunk, öljük meg a ránk támadó újabb repülõ mutánst. A vízben a 2. és 3. ajtó között vegyük fel a Kis Medipackot. Ússzunk és másszunk ki az alagút végén,vegyük fel a Kaliber pisztoly Lõszert és menjünk tovább. A folyosón át egy újabb láva folyóhoz érünk. [Checkpoint]
A láva folyó: Ugorjunk rá a kõlapokra a lávában, és ha a végéhez értünk, egy hosszabb ugrással ugorjunk rá a lentebb lévõ létrára. Másszunk ennek a tetejére, és ugorjunk oldalra, a gõzt kibocsátó nyílásra, amiben Lara megkapaszkodik. Fel kell ugrani egy kis sziklaszegélyre, majd oldalra, a díszes szürke falon lévõ párkányra. Oldalazzunk ki a szélére és ugorjunk át a másik ilyen párkányra. Engedjük el, vegyük fel a Nagy Medipackot..Innen eggyel lejjebb ereszkedhetünk. Errõl a párkányról pedig ugorjunk hátra, ezt engedjük el, majd a következõt is, most a láva folyó tetején, egy kõlapon vagyunk.
Artifact 3: A szilárd kõlapról, ahol most vagyunk ugorjunk a következõre,de nincs sok idõnk mert a láva ezt elnyeli másodperceken belül,és még ugyanezen forduljunk hátra és ugrás be a „lávazuhatag” mögé,itt felszedhetjük a 3.Artifact-ot. Menjünk vissza, ugorjunk rá a süllyedõ kõlapra , errõl pedig gyorsan a falon lévõ szegélyre.
A szegélyrõl ugorjunk hátra a függõleges oszlopra, majd errõl a következõ ugyanilyen oszlopra, de vigyázzunk, mert a falból égetõ gõzök csapnak ki. A másik oszlopról pedig a vízszintes rúdra ugorjunk, innen pedig a süllyedõ kõlapra, ami a lávában van, utána a szilárdabb részre. Újabb süllyedõ kõlap a láván, errõl gyorsan ugorjunk megint el, a szemben lévõ létrára.
Artifact 4: Forduljunk meg itt ahol a létráról felmásztunk és megfigyelhetünk a plafonon egy fémkarikát, hintázzunk át a csáklyánkkal.Itta falból tüzes gõz jön ki, vigyázzunk vele, vegyük fel az itt található Nagy Medipackot .Itt megfigyelhetünk egy belógó sziklapárkányt a lávafolyó fölé, ezen felvehetjük a következõ Nagy Medipackot. Errõl a párkányról ugorjunk be a szemben lévõ kis lyukba, és vegyük fel a játék utolsó, a 4.Artifact-ot. Menjünk vissza egészen oda, ahova a létráról másztunk fel. Induljunk az új szoba felé. [Checkpoint]
Lara belép a terembe, körülnéz, ekkor Natla repül ki egy nyílásból. Úgy tûnik, hogy életben maradt, túlélte a zuhanást és a lávafürdõt, de eléggé megégett. Natla dühösen ordította Larának hogy évezredek óta várta ezt a pillanatot, hogy birtokolja a sciont, fel tudja e Lara fogni, hogy mit tett.
Folyton hajtogatta, hogy nézz magadba Lara, vér van a kezeiden, és a szíved ugyanolyan sötét mint az enyém.
Harc Natlával 1. rész . Vegyük elõ a fegyverünket.A harc elsõ része abból áll, hogy Natla szárnyait kell ártalmatlanná tenni. A célkereszt többnyire a szárnyaira megy, de nem árt néha nyomni a célzást, kb ha lement Natla energiájának egy harmada, akkor leesik a földre és video következik. Még a harc elsõ felében ajánlatos felszedni a terem közepén a 3 Mini SMG és 1 Shotgun Lõszert.
Lara megközelíti a földön fekvõ Natlát. Megfigyel a hátán egy színes fény pontot. Ekkor Natla hirtelen felugrik és elkapja Lara nyakát. Közli Larával, hogy õ úgysem tud meghalni, és elõbb vagy utóbb úgyis kifogynánk a lõszerbõl.
Harc Natlával 2. rész . A képernyõ jobb felsõ sarkában ismét van energia, és düh jelzõ csík. Megint a belassulós támadás lesz a nyerõ, lõni kell Natlát és elkerülni a tüzes lövedékeit, mindaddig, amíg fel nem ment teljesen a piros düh csík, és Natla el nem kezd támadni. Mikor szalad felénk alkalmazzuk a belassulós támadást de soha ne oldalra, tehát soha ne jobra vagy balra vetõdjünk, hanem elõre vagy hátra, mert ha oldalra, akkor Natla a szárnyaival megcsap minket, és félbeszakítja a támadásunkat.2-3x kell mindezt megismételni, újra elkerülni a lávagolyós lövéseit, majd újra a belassulós támadásoknak kell következnie. Ha elfogyott Natla energiacsíja, újabb video következik, méghozzá egy interaktív video nyilas-mini játékkal. Nyomjuk a megfelelõ nyilakat.
Ha végeztünk a nyilakkal, Natla csúnyán egy oszlophoz vág minket, és mondja nekünk hogy mit gondolunk, ez a sziget az egyetlen lehetõség, amibõl Atlantisz újjáépülhetett volna. Keresni fog másikat, de õ semmit sem veszített, viszont szerinte mi mindent elveszítettünk. Ezután Natla támadna, de újabb 2 nyilat kell megnyomnunk. Szembelõttük Natlát, és nem lát minket. Lara körülnéz és meglát egy instabil oszlopot. Újabb nyilat kell nyomnunk hogy Lara a csáklyájával elkapja azt az oszlopot ,és rá rántsa Natlára.
Lara végszava: Nem, én nem (nem vesztett el semmit)
A következõ videoban Lara felmászik egy ledõlt oszlopra és kijut a piramisból, elmenekül a szigetrõl egyenesen a tengerbe, és a hajó után úszik, amivel érkezett. A volán mögé ül magabiztosan, és hazahajókázik.
VÉGE
Az elérhetõ bónuszok:
Írta: OBig és Szizoli
Videóvégigjátszás:
Videóvégigjátszás: cesaritox09