Tomb Raider 4 - The Last Revelation Végigjátszás - Egypt - Giza

 

 

Harmincadik pálya: Sphinx Complex. Titkok száma: 1.

 

Secret 1:

Mentések--Savegames

 

Innentõl a titkos helyeket csak az ott található tárgyak felvételével lehet megszerezni, erre figyeljünk oda! Menjünk tovább, majd a ránk támadókat lõjük le. Jobbra az ajtó elõtt egy kulcsot találunk, vegyük fel, így a miénk lett a Silver Key. Használjuk is rögtön a zárban. Menjünk be, és forduljunk jobbra. Lõjük le támadóinkat, majd másszunk fel jobbra, és ugorjunk át a szakadékon, húzzuk meg az itteni kart. Ugorjunk vissza, és ugráljunk át szembe, itt is húzzuk meg a kart. A bejárattól balra lévõ ajtó erre kinyílik, menjünk be rajta, ha a tárgyakat összeszedtük. Az utánunk jövõ támadót lõjük le, majd forduljunk jobbra. A szakadék jobb oldalán csússzunk lejjebb, ugorjunk át balra, majd innen a szakadék túlsó szélének a közepén kapaszkodjunk fel, és másszunk fel. Menjünk tovább, és a következõ szakadék bal oldalára ugorjunk le, lõjük le a támadót, majd innen át a túlsó jobb oldalára, és másszunk fel. Menjünk a jobb oldali ajtóhoz, nyissuk ki, majd a jobb oldalon lévõ szekrényt toljuk arrébb. A mögüle feltáruló rácsot guggolva lõjük ki, majd másszunk be. Lõjük ki a következõ rácsot is, majd a szobában a támadót is. Lõjünk bele a ládákba is, és vegyük fel a Metal Blade-t, majd húzzuk el a szekrényeket, és vegyük fel a Shotgun-t, ami a pálya egyetlen titkos helye (63/70).

Forduljunk meg, nyomjuk meg az ajtó melletti gombot, és lõjük le a támadóinkat. Menjünk ki, és balra ugráljunk vissza a már egyszer leküzdött szakadékon. A következõnek a bal oldalán tudunk lejjebb ugrani, innen ugorjunk tovább elõre, majd át a jobb oldalra, és másszunk fel. Folytassuk az utunkat jobbra, majd a Szfinx elõtti kõlaphoz, amit Lara úgy megnéz.

Lara Gizába siet, hogy életre keltse Hóruszt. A Szfinx mellsõ lábai között egy kõtáblát talál.

Lara a kõtábláról: a felirat azt mondja, egy éjjel álmomban a Szfinx lelke eljött hozzám. Távoztában nagy bölcsességet közölt velem: "Thutmosis, ez igaz végzeted: Egyiptom földjét örökké uralni fogod. Cserébe mindig óvj meg az idõ homokjától. Ahogy te is szabad vagy, nekem is szabadnak kell lennem tetõtõl talpig. Így mindketten láthatjuk az isteni teremtés szépségét."

 

Menjünk tovább, és a Szfinx lába mellett csússzunk lejjebb, ugorjunk át a túloldalra, majd megint vissza. A támadóinkat lõjük le, és másszunk fel. Lõjük ki a bal oldali dobozokat, és vegyük fel a Wooden Handle-t. Menjünk vissza a kõlaphoz. Elõtte a repedezett földrészletnél kombináljuk a Wooden Handle-t és a Metal Blade-t. Az így kapott Shovel-t használjuk itt.

Nosza keres is gyorsan egy ásót, és elkezdi félrelapátolni a homokot a Szfinx lába közül. Egy alagút tárul fel elõtte, amely a Szfinx alá vezet.

 

Ugorjunk le, és fussunk tovább a következõ pályára.

 


Harmincegyedik pálya: Underneath The Sphinx. Titkok száma: 1.

 

Secret 1:

 

 

Mentések--Savegames

 

Fussunk tovább, be a rácsos ajtón. Beérve két bikát, és a mögöttük lévõ jelölt gombokat láthatunk. Figyeljük meg, hogy a bal, és jobb oldalon az ajtó melyik oldalán vannak a karok. Menjünk közelebb, és az egyik bika elé érve ingereljük fel, hogy kövessen bennünket. Csaljuk a bejövet felõl az egyik szobába, majd háttal a falnak várjuk, hogy ránk rontson. Az utolsó pillanatban elugorva a bika rövid idõre a szarvával a falban ragad, ezt használjuk ki, hogy az ajtón kirohanva a kart meghúzhassuk. Ha így sikeresen bezártuk az egyiket, akkor jöhet a másik, azt zárjuk a másik szobába. Ekkor menjünk a gombokkal szembe állva a bal oldalra, és ahová Lara néz, a csontváz mellett vegyük fel a Scrap Of Paper-t. Menjünk a kódokkal jelölt gombokhoz. Használhatjuk új szerzeményünket a kódok megfejtésére, így ábécérendben nyomjuk meg a gombokat (A, I, Q). Ha megfelelõ sorrendben nyomtuk be a gombokat, akkor a bal oldalon lévõ folyosó felé vezetõ egyik ajtó kinyílik. Segítségképpen az alábbi képeken látható sorrendben nyomjuk meg a gombokat:

 

 

Menjünk el balra, és a kinyitott középsõ rácson menjünk be. Ugorjunk át szembe, a denevéreket lõjük le, majd jobbra fordulva ugorjuk át ezt a szakadékot is. Itt jobbra-balra a messzelátóval felnézve a színes résekben láthatjuk a többi ajtót nyitó kódokat. Ezt felhasználva nyissuk ki majd a többi ajtót, és menjünk be mindegyikbe. A kijutáshoz az elsõ szakadék jobb, a második bal oldalát vegyük igénybe. Menjünk a gombokhoz. Elõször a kék kódot javasolom.

 

 

Ekkor a jobb oldali középsõ rács nyílik ki, szaladjunk be rajta, és nyírjuk ki a denevéreket. A szakadék bal oldalánál ugorjunk át, és menjünk tovább. Szemben a jobb szélsõ résbe nyúljunk be, ahol a Stone of Re-t találjuk, majd balra fordulva is a jobb szélsõbe nyúljunk be, ez nyitja a rácsot. Ugorjunk vissza, és fussunk ki a gombokhoz. A következõnek a zöld kódot javasolom.

 

 

Erre a bal oldalon balra nyílik ki a rács, fussunk be rajta, itt is denevérek keserítenek bennünket. A bal oldalról ugorjunk át, majd küzdjünk meg egy egész sereg krokodillal. Nyúljunk be mindkét oldalon a négy résbe kétszer is, ez nyitja középen a csapóajtót, ahol felvehetjük a Stone of Kephri-t. A terem végében a kart meghúzva a rács újra kinyílik, így visszafuthatunk a gombjainkhoz. A szakadéknál a jobb szélen átugorva, megkapaszkodva, majd felmászva juthatunk át. A piros kóddal folytassuk.

 

 

Ekkor a bal oldalon jobbra nyílik meg az út. Itt is denevérek fogadnak. Leküzdve õket a szakadék jobb oldaláról ugorjunk a bal oldalára, majd onnan jobbra tovább. A denevért lelõve a következõ részen kússzunk be jobbra. Itt balra kússzunk tovább, majd jobbra felkúszva, és itt balra találjuk a rácsot nyitó kart. A deszkákkal rejtett csapdákat kerüljük el. Az esetleg kialvó fáklyánkat kúszás közben úgy cserélhetjük ki, ha elõveszünk egy fegyvert, amire Lara eldobja a kiégettet. Kússzunk vissza teljesen, majd a középsõ járatban kússzunk egy kicsit. Jobbra kúszva egy deszkás részt találunk, itt essünk bele nyugodtan, majd vegyük fel a Grenade Gun-t, ami a pálya egyetlen titkos helye (64/70). Menjünk feljebb, majd kússzunk ki, és kússzunk be a megmaradt kúszórésbe. Itt kússzunk el balra, majd megint balra, és vegyük fel a Stone of Maat-ot. Kússzunk ki, és induljunk el visszafelé. A jobb oldalon lecsúszva balra ugorjunk át, és megint menjünk a gombokhoz. A lila kód maradt, kódoljuk be ezt is.

 

 

Fussunk el a jobb oldalon jobbra nyíló kapun, és ugorjunk le a jobb oldalra. Itt menjünk el egészen a lapos rész végéig, majd ugorjunk át, és ugorjunk fel. Itt újabb denevér található, ezt lõjük le, és ugorjunk be a vízbe. Itt a járatokban úszkálva kell feladatunkat megoldani, ehhez adok egy térképet, igaz csak két dimenziós, de megmenthet a vízbefúlástól. :-))

 

 

A helyes sorrendet a képek mutatják:

 

 

Ugorjunk a vízbe, ússzunk le, és ott jobbra. Ússzunk tovább lefelé, majd az elágazásnál balra. Ezután jobbra lefelé vegyük az irányt, az újabb elágazásnál pedig ússzunk tovább egyenesen. Itt megint ússzunk lefelé, majd újra jobbra. Ha meglátjuk a hieroglifás falat, ott ússzunk fel, és másszunk ki. Itt egy kart találunk, ezt húzzuk meg. Ugorjunk vissza, és ússzunk tovább. Felfelé, majd balra, az elágazásnál szintén balra felfelé ússzunk. A hieroglifás faldarab elõtt ússzunk tovább, majd jobbra. Az újabb hieroglifánál pedig ússzunk fel, másszunk ki, és húzzuk meg az itteni kart is. Ugorjunk vissza a vízbe, az elágazásnál ússzunk egyenesen, majd balra, ahonnan jöttünk az elõbb. Itt a hieroglifánál ússzunk fel. Itt is másszunk ki, és húzzuk meg a kart. Ugorjunk vissza, és ússzunk el balra, az elágazásnál megint balra, majd megint balra. Ezután a következõ elágazásnál ússzunk felfelé, majd jobbra, és a hármas elágazásnál pedig tovább egyenesen. Ezután felfelé, az elágazásnál jobbra, majd a hieroglifánál újból felfelé ússzunk. Itt is másszunk ki, és húzzuk meg a kart. Ugorjunk vissza, és ússzunk tovább. Itt felvehetünk egy kis elsõsegély csomagot, majd folytassuk tovább az utunkat. Ússzunk balra, majd a hármas elágazásnál szintén balra, majd az újabb elágazásnál felfelé, és az utolsó hieroglifánál is ússzunk fel. Másszunk ki, húzzuk meg a kart, ez kinyitja a rácsot, és vegyük fel a Stone of Atum-ot. Ugorjunk vissza, ússzunk le, majd tovább egyenesen, és végül a hármas elágazásnál ússzunk fel. Másszunk ki, a szakadék bal oldalánál csússzunk le, ugorjunk át a másik oldalra, kapaszkodjunk meg a perem szélén, majd függeszkedjünk jobbra addig, amíg ki nem tudunk mászni. Innen ugorjunk ki, és fussunk ki a rácsos kapun.

 


Maradt még egy ajtó, ahol nem mentünk be, ehhez nem is találtunk kódot, de a kíváncsiak ezt is megfejthetik. Itt viszont csak halálfejes falak, és ravasz csapdák találhatóak, majd a járat legvégén a rácsot nyitó kar.

 


Ha itt végeztünk, és már az összes teremben voltunk, akkor menjünk vissza a bal oldali középsõ rácshoz, ahol a kódokat néztük meg. Itt mindegyik kódot tartalmazó résnél van egy fali tartó, ahová helyezzük be a megszerzett tárgyinkat. A kinyíló rácson menjünk be, és a mennyezeten függeszkedve jussunk át a szakadék túlodalára. Az itteni rácsos ajtón bemenve gyorsan szedjük össze a kétoldalt található négy Holy Scripture-t, erre kinyílik a továbbjutást megakadályozó rács. Visszafordulva láthatjuk a forgó pengés csapdát, amit sikerült megúszni. Fussunk tovább, és a következõ szobába ugorjunk be, mert egy csapda vár minket, majd pedig ugorjunk ki. Balra fordulva a szakadékot újra függeszkedve küzdjük le. Fussunk tovább a következõ pályára.


Harminckettedik pálya: Menkaure's Pyramid. Titkok száma: 1.

 

Secret 1:

 

Mentések--Savegames

 

Menjünk tovább, majd balra mászunk fel, ugorjunk fel, és nyissuk ki az ajtót. Másszunk fel. Lõjük le a két óriási skorpiót, majd menjünk jobbra, és a szakadékot balra ugorjuk át. Itt újabb óriási skorpiót lelünk, lelõve menjünk a következõ szakadékhoz. Itt ugorjunk át a nagyjából szemben lévõ laposabb részre, az újabb skorpiót lõjük le, és jobbra szaladva a szkarabeuszt is. Itt a piramis szélérõl ugorjunk át a ferde részre jobbra, majd onnan tovább a másikra, arról pedig a harmadikra, majd a szakadék túloldalára. Itt újabb szkarabeuszt lõhetünk, majd jobbra menjünk be az ajtón. A katonával küzdõ skorpiót lõjük le úgy, hogy a katona azért életben maradjon.

Miután itt sikeresen átverekszi magát a számtalan csapdán, Mükerinosz piramisához jut. A piramis közelében belép egy barakkba, ahol egy katona egy hatalmas skorpióval küzd. Lara segít leteríteni a jószágot, ami miatt a katona igen hálás lesz.

 

Katona: Allahnak hála. Egy pillanattal korábban még azt hittem a biztos halál vár. Saját biztonságod érdekében vedd el ezeket a kulcsokat, és rejtõzz el Mükerinosz piramisában. Mentsd magad ezektõl a férgektõl.

A katona neki adja az összes kulcsát, Lara pedig megfogadja a tanácsot, és kis ugrálás után be is jut a piramisba. De nem tölti itt az egész napot, hanem kijön a másik oldalon, és a masztabákon keresztül Kheopsz piramisához ér.

 

A tárgyakat szedjük össze, majd balra menjünk vissza a lejtõs részekhez, ahol átugrottunk a szakadékon. A jobb oldalon kapaszkodjunk fel a falra, és balra függeszkedjünk vissza a szakadék túloldalára. Itt a piramis jobb oldalán kezdjünk el felugrálni, a laposabb részeket használjuk. A szkarabeuszokat pedig mindig lõjük le. Másszunk feljebb, és ugorjunk balra. A hosszú lapos rész túlsó végén fussunk neki, ugorjunk egy nagyot, és nyugodtan csússzunk le a legalsó lapos részre. Innen másszunk teljesen fel, amennyire csak lehet, majd jobbra ugorjunk át az ajtóba. Nyissuk ki a kaput a katonától kapott The Guards Keys-t használva. Ezután menjünk kintebb, és az ajtó elõtti résztõl tovább ugorjunk lejjebb. Innen másszunk fel, és ugorjunk át a kapu melletti részre, itt vegyük fel az elsõsegély csomagot, majd a kapu másik oldalán a Revolver-t, ami a pálya egyetlen titkos helye (65/70). A szkarabeuszesõ elõl meneküljünk be a már nyitott ajtón.

 


Harmincharmadik pálya: Inside Menkaure's Pyramid. Titkok száma: 1.

 


Secret 1:

 

Mentések--Savegames

 

Fussunk tovább. A lengõ csapdákat kerüljük el, és fussunk lefelé a lépcsõn. Lara felnéz róla a lépcsõ felé, itt egy csillag található, ezt célzott lövéssel találjuk el. Erre a kõkoporsó alján kinyílik az ajtó. Lõjük le a múmiákat, és a denevéreket, majd ugorjunk be a kõkoporsóba. Menjünk le, majd a kötél segítségével ugorjuk át a pengés csapdát. A múmiákat, és a denevéreket újból lõjük le, és menjünk a jobb oldali kötelekhez. Ugorjunk át az egyikrõl a másikra, majd tovább. Javasolom, hogy az elsõ kötélen lentebb csúszás nélkül lengjünk be, a másodikról már megtehetjük ezt. Itt húzzuk meg a kart, amely egy ajtót nyit. Ugorjunk át a kötelekkel megint. Most a bal oldali kötelek felé menjünk. Ugorjunk át itt is az elõbbi módszerrel, majd a már kinyitott ajtón másszunk fel. A ránk támadó múmiakirályt tegyük ártalmatlanná néhány robbanós lõszerrel, majd feszítsük ki a falból a Western Shaft Key-t. Ennek a hatására a lépcsõ két oldalán egy további járat nyílik. Ugorjunk vissza a köteleken, majd tovább a másikon is. Másszunk ki a kõkoporsóból, és szaladjunk fel a lépcsõn. Az oldalánál látható járatban csússzunk le. Fussunk tovább, majd amikor a pengéket meghalljuk, vessük magunkat négykézlábra. A pengék elhaladása után fussunk tovább. Nyissuk ki a csapóajtót, és másszunk fel.

Lõjük le a két óriási skorpiót. Fussunk jobbra, majd balra a két piramis közé, majd forduljunk balra, és nyomjuk meg az itt található gombot. Erre a mögöttünk lévõ piramis teteje eltûnik. A célunk, hogy jussunk fel ide. Fussunk ki a két piramis közül, lõjük le a skorpiót, és forduljunk balra. Másszunk fel a piramisra, onnan feljebb, majd ugorjunk tovább. Innen másszunk fel teljesen, és a piramis tetejérõl belül másszunk le. Fussunk tovább, majd ugorjuk át a csapdát, a következõn pedig a mennyezeten függeszkedve jussunk át. Ezután mindhárom lengõ pengés csapdát is ugorjuk át. Itt találunk egy láncot, ezt húzzuk meg, majd ugorjunk egy csapdával visszább, majd a mennyezeten kapaszkodva haladjunk jobbra. Fussunk be a rácsos kapun, és csússzunk le. Csúszás közben a csapdánál ugorjunk jobbra, másszunk le, és vegyük fel az Uzi-t, így megtaláltuk a pálya egyetlen titkos helyét (66/70).

Másszunk ki, és csússzunk le, majd ugorjunk is le. Itt induljunk el felfelé, és kijutottunk a Szfinx lábai elé. Itt forduljunk jobbra, és a szakadék bal oldalánál ugorjunk át. Menjünk a kapuhoz, nyissuk ki, és menjünk be. Ezzel meg is érkezünk a következõ pályára.

 


Harmincnegyedik pálya: The Mastabas. Titkok száma: 1.

 

Secret 1:

 

 

Mentések--Savegames

 

Lõjük le a sakált, majd lõjük ki a szemben lévõ deszkát az ajtó elõl. Bemenve a denevéreket is lõjük le. Bent gyújtsunk meg egy fáklyát, így jobban lehet látni a padlóban lévõ csapóajtót, ezt nyissuk fel, majd másszunk le. Vegyük fel az elsõsegély csomagot, és a miénk lehet így a pálya egyetlen titkos helye (67/70).

Másszunk fel, és menjünk ki, majd jobbra a benzinkúthoz. Itt újabb sakál, és a Jerrycan vár minket, ez utóbbit vegyük fel. Menjünk visszább, majd a bal oldali épület oldalán lévõ ajtón menjünk be. Itt is nyissuk ki a csapóajtót, és másszunk le. Menjünk tovább, és a sakálokat idõnként lõjük le. Az elágazásnál forduljunk balra, és egy olyan szobába érünk, ahol a falon oroszlánfejeket láthatunk a szájukban drágakõvel. Lõjük ki a szájukból ezeket a köveket célzott lövésekkel. Az így kinyitott ajtón menjünk be. A múmia lelövése után vegyük fel az üres Small Waterskin-t. Menjünk vissza, és az elágazásnál forduljunk balra. Menjünk tovább, a sakáloktól szabaduljunk meg, majd másszunk ki. Itt a denevéreket, és a skorpiót is lõjük le. Fussunk ki, és menjünk jobbra. A szakadékot ugorjuk át, és lõjük be a bedeszkázást az ajtó elõtt. Nyissuk ki az ajtót, kicsit lövöldözzünk, majd nyissuk ki az újabb csapóajtót. Menjünk le, és fussunk tovább, majd jobbra az elágazásnál. Itt is egy oroszlánfejes szobába jutunk, tegyük azt, amit az elõzõben, a múmiákat se kíméljük. Vegyük fel a Bag of Sand-ot, és fussunk visszafelé, az elágazásnál pedig jobbra. Fussunk tovább, majd a bal oldali járatban sakált, és tárgyakat találhatunk, továbbmenve szintén sakál vár minket. De leküzdve a nehézségeket itt újból kimászhatunk. Ám itt megint denevérek várnak bennünket. Ha végük van, akkor nyissuk ki az ajtót, majd a változatosság kedvéért most belülrõl lõjük ki a deszkákat. Menjünk a szakadékhoz, majd a jobb oldalára a fal melletti kis háromszög alakú részre ugorjunk át, és innen ugorjunk jobbra tovább. Menjünk be, a skorpiókat leküzdve pedig menjünk le az itteni csapóajtón is. Fussunk tovább, és az elágazásnál válasszuk a bal oldalit. A szobába érve sakálok, és denevér fogad bennünket, ne kíméljük egyiket sem. Az oroszlánok szájából itt is lõjük ki a köveket, és menjünk be a kinyílt ajtón.

Itt három kõoltárt találunk, mindegyiken egy jellel. A jobb oldalinál használjuk a Bag of Sand-ot, a középsõnél a Jerrycan-t, a bal oldalihoz pedig menjünk az oltárok mögé, és a vízben állva használjuk a Small Waterskin-t. Ezt a bal oldali oltárnál újból alkalmazzuk, így mindegyik oltárunkon van neki megfelelõ anyag. Fussunk vissza a folyosóra, és az elágazásnál fussunk egyenesen. Lõjük le a sakált, és vegyük fel a fáklyát, amivel fussunk vissza az oltárokhoz. Itt gyújtsuk meg a fáklyánkat, és ezzel gyújtsuk meg a középsõ oltáron a benzint. Erre kinyílik a bal oldali ajtó, ezen szaladjunk be, a múmiákat nyírjuk ki, és feszítsük ki a falból a Northern Shaft Key-t. Erre kinyílik a másik ajtó is. Mielõtt azonban kimennénk, az oroszlánok szájából lõjük ki a drágaköveket. Fussunk át a másik ajtóhoz, és menjünk be rajta. Az itteni oroszlánfejeken ismételjük el a már megszokott mûveleteket, menjünk tovább, és lõjük le a sakálokat. Az elágazásnál balra elsõsegély csomagot, majd sakálokat, továbbmenve a kijutást lehetõvé tévõ járatot találjuk. Másszunk is itt ki. A ránk támadó skorpiók után menjünk a szakadék bal oldalára, ott ugorjunk át, majd ugorjunk át balra. Innen ugorjunk át szembe. A szakadék szélét elkapva húzzuk fel magunkat, és menjünk az ajtóhoz. Nyissuk ki, majd a denevérek kinyírása után a csapóajtón menjünk le. Itt skorpiók lesznek az ellenfeleink, az elágazásnál balra lõszert, továbbmenve a kijutást találjuk. Másszunk ki, menjünk tovább, lõjük le a sakált, majd a deszka kilövése után menjünk be az ajtón. Itt újabb unatkozó denevérre bukkanunk, lõjük le. A csapóajtót itt is vegyük igénybe. Az elágazásnál jobbra elsõsegély csomag van, balra sakálok, denevér, és egy újabb szoba. Itt a már megszokott módon számoljunk le az oroszlánfejekkel. A kinyílt ajtón menjünk be. Itt három majomszobrot láthatunk a nem hall, nem lát, nem beszél szimbólumokat jelezve. A jobb oldali, (nem beszél) elõtt húzzuk meg a kart. Erre egy majom jelenik meg, amely kis idõ múlva felmászik a szemben látható emelvényre, majd meghúzza a kart. Ezzel kinyílik a jobb oldalon egy ajtó. Menjünk be, és lõjük le a múmiákat. Feszítsük ki a Southern Shaft key-t a falból, és az oroszlánfejeket itt is intézzük el. Menjünk keresztül a kinyílt másik ajtóhoz, és menjünk be. Ebben a szobában is intézzük el az oroszlánfejeket, majd fussunk tovább. Csússzunk le, másszunk feljebb, fussunk fel, és tovább a következõ pályára.

 


Harmincötödik pálya: The Great Pyramid. Titkok száma: 1.

 

 

Secret 1:

 

Mentések--Savegames

 

Másszunk ki, lõjük ki a deszkákat, majd az ellenfelünket is. Ugorjunk át a szakadékon balra, menjünk be az ajtón, és lõjük le az ellenfelünket, valamint a szkarabeuszt is. Fáklyát gyújtva látható lesz a padlón egy csapóajtó. Nyissuk fel, másszunk le, és vegyük fel a Grenade Gun-t a pálya egyetlen titkos helyéhez (68/70).

Lõjük ki a deszkákat, majd a támadónkat is. Az ajtón bemenve újabb támadót találunk, lõjük le ezt is. Az itteni csapóajtó csak csapda, ne is nyissuk ki. Az ajtót kinyitva megint ránktámadnak. Védjük meg magunkat, majd fussunk tovább. Az itt lévõ ajtón bemenve két szkarabeuszt, és tárgyakat találhatunk. Ha kifosztottuk, menjünk a szakadék felé. Itt rövid animációban láthatjuk a ránk váró újabb feladatot, ami a piramis megmászása. A szakadék szélén a kinyúló részrõl ugorjunk át szembe. Menjünk balra, kicsit csússzunk lejjebb, majd ugorjunk át a szikla szélét elkapva. Húzzuk fel magunkat, és menjünk feljebb. Itt sorozatosan szkarabeuszok támadnak majd meg minket, mindet küldjük el az örök vadászmezõkre. Másszunk feljebb jobbra, majd ugorjunk át tovább. Itt hatalmas szikla szakad le a magasról, a nagyobbik rész mögé rejtõzve megúszhatjuk, hogy agyonnyomjon bennünket. A további sziklákkal is cselekedjünk majd így. Ugorjunk tovább, majd megint, és újból szikla jön. Másszunk feljebb, és ugorjunk tovább jobbra, majd még egyszer. Itt egy kis ugrással ugorjunk tovább, és nyugodtan csússzunk lejjebb, az újabb sziklát pedig kerüljük el. Menjünk le a szakadék szélére, és onnan ugorjunk át. Itt már láthatjuk a balra következõ helyen a szkarabeuszt, mielõtt odaugranánk, lõjük le. Ugorjunk át, és onnan vissza kicsit jobbra a szakadékon keresztül. Húzzuk fel magunkat, másszunk feljebb, majd még feljebb. A szikla elõl bújjunk el, majd innen átugorhatunk az elsõsegély csomagért. Ugorjunk vissza, és onnan balra felfelé, majd újra balra felfelé. Innen balra ugorjunk át, és a szkarabeuszt küzdjük le. Másszunk feljebb, ameddig lehet. Innen ugorjunk át jobbra, és ugorjunk át mégegyszer. A szikla elõl bújjunk el. Menjünk feljebb, és balra, ahol a szkarabeuszok tanyáznak, arra folytassuk az utunkat. Itt ugorjunk egy nagyot tovább balra, és nyugodtan csússzunk lejjebb egy kicsit. Itt ugorjunk tovább balra, majd másszunk feljebb, a szkarabeuszt lõjük le, és ugorjunk tovább balra egy nagyot. Egy lépéssel többet hagyjunk rá az ugrásra, mint általában, hogy sikerüljön. Innen rögtön ugorjunk is tovább feljebb, mert másként nem ússzuk meg a sziklát. Innen megint ugorjunk tovább balra, és nyugodtan csússzunk lejjebb. Innen ugorjunk tovább, és egy kicsit lejjebb, majd innen tovább és felfelé. Az újabb szkarabeusz után másszunk feljebb teljesen. Innen ugorjunk egy nagyot balra felfelé. Innen megint ugorjunk tovább balra, majd ezt ismételjük meg. Innen ugorjunk egy utolsó nagyot balra, és csússzunk le a piramis lábához, ami a következõ pályát jelenti nekünk.


Harminchatodik pálya: Khufu's Queen Pyramid. Titkok száma: 1.

 

Secret 1:

 

 

Menjünk tovább, vegyük elõ a fegyverünket, és lõjük le az óriási skorpiókat, ha a katonák is meghalnak közben, az sem baj. Menjünk be balra az elsõ ajtón, lõjük szét a dobozokat, és vegyük fel a tárgyakat. Menjünk be a következõ helységbe, ott nyissuk ki az ajtót az Armory Key segítségével. Menjünk be, és máris miénk az egyetlen titkos hely (69/70).

Lõjük szét a dobozokat, és vegyük fel a tárgyakat. Kijövet újabb óriási skorpióba botlunk, ezt is nyírjuk ki. A bal oldali piramis mellett ugorjunk át a két piramis közé, és lõjük le itt is a skorpiót. Ugorjunk át a bal oldalról szembe a szakadékon át, és lõjük le a szkarabeuszt. Innen jobbra ugorjunk fel, másszunk feljebb, és ugorjunk egy nagyot balra úgy, hogy ne nyomjuk közben a kapaszkodás gombot. Innen ugorjunk tovább egy kisebbet. Errõl a részrõl ugorjuk át a szakadékot kicsit jobbra, és a szikla szélérõl húzzuk fel magunkat. Innen ugorjunk át jobbra, és lõjük le a szkarabeuszt, majd a skorpiót is. Itt forduljunk be balra, és a kocka alapú, csapott tetejû sziklát húzzuk el teljesen a piramis végéig. Erre kinyílik a piramis oldalán az ajtó, ahol menjünk be. Nyissuk fel a csapóajtót, és menjünk le. Fussunk tovább, a rács becsukódik mögöttünk, de ne ijedjünk meg ettõl. Az egyszerûség kedvéért mindenütt ahol lehet, forduljunk jobbra, de át lehet kutatni a teljes labirintust is. Az elsõ résbe benyúlva elsõsegély csomagot vehetünk fel, de a többiben leggyakrabban csak szkarabeuszok vannak. Tehát tartsunk mindig jobbra, és lõjük le közben a skorpiókat is. A labirintus végén befutva a szobába újabb múmiakirály támad ránk, adjunk neki a robbanós lõszerrel. Ezután nyugodtan kifeszíthetjük a falból az utolsó, Eastern Shaft Key-t. Ennek hatására a rács kinyílik. Forduljunk meg, és fussunk visszafelé, elõször egyenesen, majd jobbra, utána balra, megint balra, és jobbra. Fussunk ki a rácson, és másszunk fel. Ugorjunk át a szakadékon a bal oldalról, majd ugorjunk tovább balra. Itt kapaszkodjunk fel, és kicsit függeszkedjünk balra, hogy fel tudjunk mászni. Tegyük ezt meg, és menjünk még feljebb. Utána ugorjunk egy nagyot balra felfelé, majd ezt ismételjük meg. A lehulló sziklákat kerüljük el. Innen ismét ugorjunk egy nagyot balra felfelé, és menjünk feljebb, ahol lõjük le a ránk támadó szkarabeuszokat. Nyissuk ki a kulcsunkkal az ajtót, és menjünk be a következõ pályához.


Harminchetedik pálya: Inside The Great Pyramid. Titkok száma: 1.

 

 

Secret 1:

 

 

A szakadékot ugorjuk át a bal oldalon, és lõjük le a támadónkat. Ezután menjünk jobbra felfelé, és ha ránk támadnak, védekezzünk. Fussunk tovább, majd be a két emelkedõs rész között. Itt újabb csapda vár minket, ügyesen küzdjük le az oldalra mozgó sziklákat. Bemenve a sakálokat is lõjük le. Menjünk a törött kõkoporsó mögé, ott menjünk belülre, és vegyük fel az elsõsegély csomagot, valamint a fáklyát. Ezt gyújtsuk meg, és ezzel az összes fali fáklyát gyújtsuk meg körben. A bal oldalon kinyílt ajtón menjünk be, és húzzuk meg a kart, ezzel az emelkedõs részek között fent kinyitottunk egy ajtót. Induljunk el kifelé, és lõjük le a sakálokat, majd a csapdát újra leküzdve menjünk ki. Szaladjunk fel, és menjünk be. Kis animációban láthatjuk a következõ helységet és magunkat is. A feladatunk, hogy a fali foglalatokba tegyük bele az összes Shaft Key-t, és a kart is húzzuk meg. Erre kinyílik a rács, és újabb támadók jutnak be rajta. A betörõ fény segítségével az alattunk lévõ terem átalakul. Menjünk vissza le, útközben pedig lõjük le a támadókat. Itt a jobb oldalon nyílt ajtón menjünk be, és húzzuk meg a kart. Ennek hatására kinyílik egy rács lentebb, amelyet majd meg kell keresnünk. Menjünk vissza, és ki a rácsos ajtón, majd folytassuk az utunkat. Fussunk lefelé, és majd jobbra, itt lõjük le a támadóinkat, és a denevért is. Ugorjuk át a szakadékot, de ügyeljünk, hogy ne ugorjunk túl nagyot. Innen ugorjunk át kicsit jobbra, lõjük le a támadót, majd forduljunk meg. A szakadékban szembe le tudunk ugrani, tegyük ezt meg. A Crossbow felvételével meg is találtuk a pálya egyetlen, és a játék utolsó titkos helyét (70/70).

Ugorjunk vissza szembe, és menjünk tovább. Ugorjuk át a szakadékot, itt menjünk lejjebb, és vegyük fel az elsõsegély csomagot. A következõ szakadékot is ugorjuk át, és menjünk be. Lõjük le a denevéreket, majd másszunk le a fényfolyosón, és be oldalt a járatba. Menjünk tovább, ugorjunk le, és itt következik az utolsó pálya.


Harmincnyolcadik Pálya: Temple of Horus. Titkok száma: 0.

 

 

 

Mentések--Savegames

Mentések 2 - Savegames 2

Menjünk tovább, és be a következõ terembe. Balra a rács mögé zárt szörnnyel ne törõdjünk, menjünk jobbra. Itt Lara megnézi a falra festett jeleket. Vegyük fel a földrõl a Large Waterskin-t. A mérlegen lévõ korsóba annyi liter vizet kell töltenünk, ahány hullámvonal található a falon. Töltsük meg a Large Waterskin-t (ezeket csak az Inventory segítségével lehet most elérni, és használni is, az áttöltögetéshez pedig kombináljuk az egyiket a másikkal), ebbe öt liter víz fér. Kombináljuk a Small Waterskin-nel, ebbe három liter víz fér. Így két liter maradt, ezt töltsük bele a korsóba a mérlegen. Erre a mérleg egyensúlyba kerül, és kinyílik a csapóajtó. Menjünk le, és tovább, majd lõjük le a denevéreket. A következõ szobában újabb csapda vár minket, a rúdra kapaszkodjunk fel, és a pengék eltûnésekor csússzunk lejjebb. Itt újabb denevérek találhatóak. Továbbmenve balra újból egy szörny van, menjünk jobbra, és itt négy liter vizet kell a korsóba töltenünk. Töltsük meg a Large Waterskin-t, öntsünk át belõle a Small Waterskin-be, majd ezt ürítsük is ki. A megmaradt két litert megint öntsük át a Small Waterskin-be. Töltsük meg újra a Large Waterskin-t, majd ebbõl töltsük tele a Small Waterskin-t. Ekkor négy liter vizünk maradt, ezt töltsük a korsóba. A mérleg egyensúlyba kerül, a csapóajtó kinyílik, így továbbmehetünk. Itt megint denevérek, és a rúdnál pengés csapda vár minket. Küzdjük le õket, és menjünk tovább. Itt egy liter vízre lesz szükségünk. A Small Waterskin-bõl töltsük át a benne lévõ három liter vizet a Large Waterskin-be. Töltsük meg újra a Small Waterskin-t, és töltsük meg belõle a Large Waterskin-t. Így egy liter vizet sikerült kimérnünk. Töltsük bele a korsóba, és a mérleg egyensúlyba kerül, a csapóajtó pedig kinyílik.

Menjünk le, és másszunk le teljesen a fényfolyosón, majd jobbra másszunk ki. Ekkor kis animációt láthatunk az újabb teremrõl, a középpontban a fényben fürdõ Hórusszal. Ugorjunk le jobbra a vízbe, majd mászunk ki középen. Menjünk a Hóruszt övezõ négy oszlophoz, és helyezzük rájuk a Holy Scripture-ket. Lara mindegyiknél kijelenti, hogy "No", de ne zavartassuk magunkat. Menjünk oda Hóruszhoz.


A piramis mélyén találja meg Hórusz templomát. Ráhelyezi a vértet a szoborra, helyére illeszti az amulettet, Hórusz pedig már jönne is... de Szet egy sáskafalka képében kiüti a jófiút, és maga kel életre helyette.

Szet: Bûnös unokatestvérem ismét visszatért a csillagok közé. Én vagyok, aki újra uralni fogja ezt a világot. Gyere, térdelj és hajolj meg istened elõtt, mielõtt kioltja értéktelen életed.


Láthatjuk, amint az amulett beleesik a vízbe.

Szet energiasugarai elõl ugorjunk jobbra a vízbe, és vegyük fel az Amulet of Horus-t, még ha megvan is az Inventory-ban. :-) Innen ússzunk át a terem bal hátsó részére, és itt a vízszinttel egy magasságban lévõ részre másszunk ki. Balra fussunk fel az emelkedõn, és be jobbra a szobába. Itt húzzuk meg a kart, majd az így kinyitott másik oldali ajtóhoz jussunk át. Ússzunk el a terem jobb elsõ részéhez, itt másszunk ki a szintén víz színéig érõ részre, és fussunk fel az emelkedõn a szobába. Az itt lévõ kart is húzzuk meg. Ennek hatására a fentebb lévõ teremben bekapcsolódik az ajtózáró szerkezet, és a falból kijön egy kis falrészlet, amely segítségével majd feljebb tudunk jutni. Ugorjunk vissza a vízbe, és ússzunk vissza az elsõ kimászás helyéhez. Itt másszunk ki, fussunk fel az emelkedõn, és a szoba elõtt ugorjunk tovább. Kicsit fussunk ezen a részen is, majd a végénél ugorjunk tovább a kiemelkedett faldarabra, kapaszkodjunk fel rá, és ugorjunk tovább. Másszunk feljebb, ezt ismételjük meg, majd ugorjunk feljebb jobbra. Innen forduljunk visszafelé, és ugorjunk át megkapaszkodva. Húzzuk fel magunkat, és menjünk a platform végéhez, itt a középen kiálló szikla mellé balra ugorjunk be. Fussunk tovább, majd ugorjunk át a kúszóréshez. Kússzunk át rajta, majd fussunk tovább, ugorjunk át, és menjünk tovább. Itt ugorjunk át a fényfolyosó felé a falra, ahol meg tudunk kapaszkodni. Másszunk fel, és tovább a fényfolyosón.


Lara ugrik egy hátraszaltót, majd az amulettet behelyezi az ajtózár foglalatába, így bezáródik az ajtó, foglyul ejtve Szetet.

Forduljunk meg, és fussunk felfelé a rácsos ajtón keresztül a lépcsõn. A mozgó csapdákat kerüljük ki, és menjünk tovább. A következõ részen idõnként felnézve haladjunk tovább. Ahol halálfejet látunk, az alá a rész alá ne menjünk a lezuhanó oszlopok miatt. Menjünk elõre, majd jobbra. A szakadékot a jobb oldalon ugorjuk át, majd balra kerüljük ki az oszlopot. Ugorjuk át ezt a szakadékot is, akár szembe, és a résen jobbra függeszkedve is. Menjünk tovább, és jobbra. Itt ugorjunk át, majd függeszkedve menjünk középre, itt másszunk fel, és fussunk ki gyorsan.


Ahogy ezt már megszokhattuk, minden elkezd összedõlni, a kitikkadt Lara nagy nehezen mégis elér a kijárathoz. Ott viszont kissé visszahõköl, mivel Von Croy vigyorog a lépcsõ tetejérõl.

Von Croy: Gyorsan, leányom. Még mielõtt rád omlik!


Lara: Újra te vagy, Werner? Nincs többé Szet?

Von Croy: Nincs erre idõ! A kezed, Lara. Add a kezed!

Von Croy: Fogd meg a kezem. Kihúzlak onnan.

Lara: Jó téged újra látni, Werner!

Von Croy: Nem tudlak itthagyni!

A járat beszakad, maga alá temetve Larát...

Vége.


Írta: TranSam

Videó-végigjátszás: Tombrunnerh9

Szövegkönyv: bodlac

Twitter response: "Could not authenticate you."