Tomb Raider 4 - The Last Revelation Végigjátszás - Egypt - Alexandria

 

 

Tizenhatodik pálya: Alexandria. Titkok száma: 1.

 

 

Secret 1:

Mentések--Savegames

 

Menjünk tovább, lõjük le a támadót, majd menjünk be szembe az ajtón, és fel a lépcsõn

 

Alexandriába érve Lara egyenesen barátja házához siet, aki éppen itt végez ásatásokat.

Jean-Yves: Lara, életben vagy! Aggódtam érted. Mi...
Lara: Von Croynál van az amulett.
Jean-Yves: Ó, az rossz. De még nincs nála a vért. Még mindig van idõ, hogy felkészüljünk Szetre.
Lara: Jean, fáradt vagyok. Adj a lánynak egy kis pihenõt.
Jean-Yves: Kedvesem, ha mindennek vége, nyugdíjba vonulhatsz. De most gyorsan kell cselekednünk. Az embereim az öbölben végeznek merüléseket Kleopátra elveszett palotájának maradványai után.
Lara: Kleopátra?
Jean-Yves: Igen. Õ felismerte a vért fontosságát és ide hozatta. Néhány része azután szétszóródott.
Lara: Mit javasolsz? Hol kezdjem a keresést?
Jean-Yves: Az Alexandria alatti katakombákban. A munkásaim a Nagy Könyvtárhoz kapcsolódó termekre bukkantak. Ez õrizné Kleopátra palotájának igazi helyét.
Lara: Vigyél oda.
Jean-Yves: Van egy probléma.
Lara: Von Croy.
Jean-Yves: Igen. Az ásatásai terjednek. Keresztezve sokat az én aknáim közül is. Az embereim persze nem fognak tovább dolgozni, ha Von Croy gengszterei feltûnnek a színen.
Lara: Ideje, hogy bemutassam magam Von Croy hûséges munkaerejének.
Jean-Yves: Elõször a katakombákba kell jutnod. Von Croy teljesen lezárta, és attól tartok, nemsokára megszerzi a vértet.
Lara: Csak a holttestemen át.
Jean-Yves: Ettõl is tartok. Itt várok rád. Gyere vissza, ha úgy érzed bármiben tudnék segíteni. Sok szerencsét, Lara. Félek, szükséged lesz rá.
Lara: Én vagyok a magam szerencséjének kovácsa.

Lara megkezdi a kutakodást Kleopátra palotája után. Ha néha visszatér Jean-Yves dolgozószobájába, a francia további okosságokkal látja el.

Jean-Yves: Több információ kell, oui? Úgy hiszem a vért néhány része itt lehet a városban. Egy helyi gyûjtõnek volt egy kis kiállítása, és azt beszélték, nála van egy darab. Nehéz kijelenteni, hogy ez igaz. A fickó egy õrült volt. Nem sokkal ezelõtt eltûnt, hátrahagyva a kiállítást. Így ha Von Croy még nem szerezte meg, talán ez jó hely lenne a kezdésre.

Jean-Yves: Lara, utánaolvastam pár dolognak, és nagyon valószínû, hogy a vért néhány része magukban a katakombákban van elrejtve. De vigyáznod kell. Azt hallottam, hogy Von Croy emberei menekültek az alagutakból. Szet jelenései elkezdtek a város felé mozogni, és õsi helyeknél csoportosulnak. Sietned kell, és meg kell találnod a könyvtárat.

Jean-Yves: Légy üdvözölve, Lara! Ne feledd, hogy valahol a könyvtárban lesz a jel, mely Kleopátra palotájába vezet téged! Von Croy nem fogja tudni, hogy már rábukkantál a könyvtárra. De a kapcsolataimon keresztül azt hallottam, hogy új helyi segítséget bérelt, és kétszeres erõvel keres egy másik bevezetõ utat. Jelenleg elõnyünk van, de attól félek sietnünk kell, ha elöl akarunk maradni. Emlékezz, hogy a Nagy Könyvtár olyasmi volt Alexandriának, mint egy egyetem. Tele lesz tudással, feladványokkal és találmányokkal. Fürge észre lesz szükséged, hogy átjuss rajta. Sok szerencsét, barátnõm!

Lara leszámol a gengszterekkel, majd visszatér Jean-Yves dolgozószobájába.

Jean-Yves: Á, Lara. Ez alkalommal igazán kibabráltál Von Croy-jal. Ha az események nem lennének ilyen katasztrofikusak, most nagyon boldog lennék. De mivel azok, most még inkább óvatosnak kell lennünk. Még elszántabb és így még veszélyesebb lesz. Légy résen. Használd az ereklyét, hogy bejuss Kleopátra palotájába, és találd meg a vért hátralevõ részeit. Járj nagyon óvatosan, és... ne túlozd el a nézelõdést, rendben?

Vegyük fel a tárgyakat, és a leendõ egyik fontos tárgyat, a LaserSight-et (lézertávcsövet). Menjünk ki az erkélyre, és balra fordulva lõjük le a ránk támadókat. Ugorjunk át, majd jobbra fordulva a cseréptetõre is ugorjunk át, kapaszkodjunk meg rajta. Oldalazzunk jobbra, és a sarkon is forduljunk be. Itt kapjuk el a kart, és ezzel ki is nyitottuk az alattunk lévõ épületben az egyetlen titkos hely (44/70) ajtaját. Lõjük le a támadóinkat. Kutassunk körbe mindent, és vegyük fel a tárgyakat, a ránk támadókat pedig lõjük le. Jean-Yves házának bal oldalán egy motort találunk bezárva, késõbb erre is szükségünk lesz. Folytassuk az utunkat Jean-Yves házától jobbra, lelõve az ellenfelet.


 

Tizenhetedik pálya: Coastal Ruins. Titkok száma: 0.

 

 

 

Mentések--Savegames

 

Kanyargós utunkat folytatva menjünk tovább. A térre érve menjünk be jobbra, és keressük meg az Egyptian Adventure feliratot a bedeszkázott bejáró fölött. Lõjük be a deszkákat, és menjünk be. Itt egyenesen fussunk tovább, és a móka kedvéért közelítsük meg a szarkofágot a lépcsõk között, majd fussunk balra fel a lépcsõn, és keressük meg a következõ bedeszkázott bejárót. Ezt is lõjük be, menjünk be, és a lépcsõrõl nézzük meg jobbra a tükörképünket. Így láthatóvá válik a ránk váró csapda. Ezeket kerüljük el ügyesen, és szerezzük meg a nyílpuskát. Menjünk ki, és vissza a lépcsõn a kis piramishoz. Itt álljunk meg, vegyük elõ a nyílpuskát, és kombináljuk a LaserSight-tel. Csússzunk le jobb oldalt a piramis melletti járaton, és a távcsõ segítségével (numpad 0, és a guggolás gombbal nagyíthatunk is) gyorsan lõjük ki a célpontokat. Nem sok idõnk van, de ha sikerült, hatástalanítjuk a csapdát. Menjünk a fejhez, amelybõl kigurul a Token, ezt vegyük fel, majd oldalt a kúszórésbe felugorva jussunk ki. Menjünk fel újból a lépcsõn, és a második ajtón menjünk be. Itt találunk egy automatát, amelybe ha bedobjuk a Token-t, a kígyóbûvölõ zenélni kezd. Ennek a hatására a kosárból elõjön egy kötél, és mire a gép elromlik, a kötél mászhatóvá válik. Másszunk fel rajta, és vegyük fel a seprû elõl a Broken Handle-t, majd feszítsük ki a falból a Wall Hook-ot. Másszunk le, és jobbra szaladjunk ki, majd fel a lépcsõn. Itt a tábla elõtt kombináljuk két új szerzeményünket. Az így kapott Hook and Pole segítségével nyúljunk be a rácson. Vegyük fel a kihorgászott Gate Key-t.

Menjünk ki, és tovább arra, ahol bejöttünk az Egyptian Adventure feliratnál. Forduljunk jobbra, és szaladjunk ki a jobb oldali kapun, le a lépcsõn. Ugorjunk a vízbe, másszunk ki, majd irány a kúszólyuk. Menjünk tovább, másszunk fel a falon, és jussunk ki a szabadba. Itt a dombhoz közeledve egy felülnézeti animációt láthatunk a tájról. Ugorjunk fel a hosszúkás dombra, és az animáció végén látható épület felé vegyük az irányt. Itt belépve két csontváz kel életre, ha leérnek lõjük le õket nyílpuskás robbanós lõszerrel. Menjünk fel arra, amerrõl õk jöttek, és használjuk az ajtóban a Gate Key-t. Menjünk be, majd a szobában forduljunk jobbra, és nyomjuk meg az emberfejjel jelölt fali gombot. Ekkor láthatjuk, hogy valahol feljött egy kis padlódarab. A célunk ennek a megkeresése. Láthatjuk, hogy itt a padló alattunk is besüllyed, célunk ennek a megakadályozása. Menjünk vissza teljesen oda, ahol a csontvázakat lelõttük. Másszunk le a függõ golyó mellett a falon, és a lépcsõrõl vegyük fel a fáklyát. Gyújtsuk meg a tûznél és menjünk a golyót tartó kötél végéhez. Ugorjunk fel, és gyújtsuk meg a kötelet. A golyó lezuhan, így továbbmehetünk a kúszójáraton. Feszítsük fel az ajtót, és menjünk tovább. Itt találunk egy oszlopot, amelyet húzzunk rá az elõzõleg feljött sötét színû padlóra, ezzel megakadályozzuk, hogy a felettünk lévõ teremben a padló lesüllyedjen. Másszunk vissza teljesen oda, ahol a fali gombot megnyomtuk.


Tizennyolcadik pálya: Catacombs. Titkok száma: 4.

 

Secret 1-2-3-4:

 

 

Mentések--Savegames

 

Húzzuk ki az oszlopot, majd toljuk át teljesen a szobán. Az ajtó kinyílik, de egy szellem is elszabadul, akitõl viszont nekünk kell megszabadulnunk. Fussunk be az ajtón és jobbra haladva a lépcsõn keressünk meg a madárszobrot. Melléállva várjuk meg, amíg a szellem el nem pusztul. A további szellemek ellen is ezt a bevált módszert alkalmazzuk. Menjünk vissza a helység elejére a mászható rúdhoz, és ereszkedjünk le. Fussunk végig a kinyíló ajtón át, majd húzzuk meg a kart. Ekkor a falak eltûnnek és egy nagy teremben találjuk magunkat. Ugorjunk át az elsõ kötélrõl a másodikra, és balra fordulva egészen fent láthatunk egy kúszórést. Ugorjunk be ide, itt találjuk az elsõ titkos helyet (45/70).

Másszunk le és egybõl jobbra szaladjunk fel a lépcsõn, majd csússzunk le a lyukban. A vízbõl másszunk ki, és jobbra ugorjunk át a kapcsolóhoz. Húzzuk meg, mire újabb oszlopok jönnek ki a falból. Ugráljunk át rajtuk a vázáig, ezt kilõve lõszert kapunk. Közben a megelevenedõ csontvázakat ki is nyírhatjuk. A plafonon lévõ kapaszkodón másszunk át a túloldalra. Ekkor egy újabb szellem támad ránk, de elõször húzzuk meg a kart. Utána ugorjunk le a vízbe, és szemben, kicsit jobbra beúszva egy újabb madárszobrot találunk, így ismét megszabadulunk egy szellemtõl. Másszunk vissza, ugorjunk a középsõ nagy platformra, és az újabban kiemelkedett oszlopokon folytassuk az utunkat. Ugorjunk be, majd a bal oldali résen folyamatosan végigkapaszkodva menjünk tovább. Egy újabb terembe jutunk, célunk a középen látható tárgy megszerzése. A kötélrõl ugorjunk el jobbra, és az idõközben megelenevedõ csontvázakat lõjük le. Innen ugorjunk át, és vegyük fel a Trident-et. Ugorjunk tovább, forduljunk jobbra, majd másszunk fel a létrán. A csontvázat lõjük le, és vegyük fel a második Trident-et.

Másszunk fel a rúdon, útközben vegyük fel a tárgyakat, és menjünk feljebb. Menjünk tovább, és ki a kinyílt ajtón. Lõjünk le a csontvázat, majd másszunk le a rúdon. Itt újabb csontvázak várnak bennünket, lõjük le õket. A jobb oldali létra segítségével jussunk le teljesen. Fussunk tovább, és a második oszlop utáni kis létrán másszunk fel, majd le a lépcsõn. Itt egy nagy terembe jutunk, kutassuk át a tárgyakért. A lépcsõ után balra folytassuk utunkat, és menjünk tovább, majd a nagy oszlopot megkerülve jobbra lõjük ki a korsókat, vegyük fel a tárgyakat, és másszunk fel a falon. Menjünk be, és ugráljunk át szembe teljesen, közben kõjük a csontvázakat is. Itt találunk a bal oldalon egy létrát, ezen másszunk feljebb. Menjünk a létrának háttal a lõszer felé, ezt vegyük fel, majd utána a harmadik Trident-et is. Ugráljunk át tovább kicsit jobbra tartva a kötélhez. Ugorjunk át róla, majd balra a kúszórúdhoz, ezen másszunk fel. Itt egy létrát találunk, ezen is másszunk fel, majd itt lõjük szét az összes csontkupacot, majd a negyedik Trident felvételekor megelevenedõ csontvázakat is. A csontok szétlövésével kinyílt a negyedik Trident termében egy csapóajtó, itt találjuk a második titkos helyet (46/70).

Ha ide bejöttünk, láthatunk egy kinyíló ajtót, ehhez menjünk vissza a rúdhoz, és csússzunk le. Itt ugorjunk ki, majd balra ugráljunk át. Menjünk be, mert itt van a harmadik titkos hely (47/70).

Innen menjünk le teljesen addig a lépcsõig, ahonnan ebbe a nagy terembe beérkeztünk. Itt menjünk tovább egyenesen arra, ahol a padló furcsán vibrál. Ez egy lift. Beszállva automatikusan felvisz minket a negyedik titkos helyig (48/70).

Menjünk tovább, majd leugrás után balra a létrához, és innen vissza a negyedik Trident lelõhelyéig. Itt másszunk fel a létrán, lõjük le a csontvázakat, feszítsük fel az ajtókat, és menjünk ki a szabadba. Itt menjünk jobbra, majd a dombra felmászva a már ismert dombon menjünk vissza a legelsõnek meglátogatott helyre. Itt újból menjünk vissza ahhoz a kapuhoz, ahol a szellem támadt ránk, menjünk a csúszórúdhoz, és csússzunk le teljesen. Itt másszunk le ismét a jobb oldali létrán, és szaladjunk végig a termen a lépcsõhöz, ezen menjünk fel, hogy a következõ pályára jussunk.



Tizenkilencedik pálya: Temple of Poseidon. Titkok száma: 1.

 

Secret 1:

 

 

Mentések--Savegames

 

Itt továbbmenve újabb madárszobrot láthatunk, másszunk le az itteni létrán. Menjünk be a legközelebbi lejtõs résznél. Lõjük le a csontvázakat, majd ugorjunk le, és hátrafordulva menjünk be a bal oldali kúszórésbe. Itt találjuk az egyetlen titkos helyet (49/70).

Másszunk vissza az emeletre, és menjünk a következõ szobába. Ott szemben a kúszólyukat használva jussunk be, és tegyük a szobor kezébe az egyik Trident-et. Megindul a vízfolyás, amelyen úszkáljunk ki, és menjünk a kezdõterembe. Itt menjünk balra, és bent, egészen balra a sarokban a mászható falon másszunk fel. Itt is tegyük a szobor kezébe az egyik Trident-et. Mennyünk visszafelé. Amikor lemászunk a falról, egy szellem támad ránk, másszunk fel a létrán, és ugorjunk a madárszobor mellé egy hátraszaltóval. A szellem elhalálozása után menjünk be a szemközti terembe. Itt csak úgy tudunk bejutni a bal oldali kúszórésbe, ha nekifutásból kapjuk el a rés szélét, ha ez nem sikerül, elégünk. Kússzunk be, és tegyük a szobor kezébe az újabb Trident-et. Kifelé lõjük le a csontvázakat, és menjünk az utolsó terembe. Itt menjünk be, kússzunk fel a rúdon, és használjuk az utolsó Trident-et is. Kifelé újból lõjünk csontvázakat. Menjünk vissza a központi terembe, és mivel már mind a négy irányból folyik a víz, bátran beleugorhatunk a közepébe. Ússzunk le, majd tovább az oldalsó járaton, és ki a vízbõl. Fussunk tovább a csontvázat lõjük le, és szaladjunk fel a lépcsõn. Itt ugorjunk le, és a szellemekkel nem törõdve fussunk a szemben lévõ ládához, és vegyük ki belõle a Left Gauntlet-et, aminek hatására két oldalt kinyílnak az ajtók. Szaladjunk be az egyiken, majd középen húzzuk fel magunkat a kúszórésbe, és menjünk tovább a következõ pályára.


Huszadik pálya: Lost Library. Titkok száma: 3.

 


Secret 1-2-3:

 

 

Mentések--Savegames

 

Menjünk tovább, be a kúszórésen. A terembe érve menjünk be a bal oldali ajtón, és lõjük le a két páncélost a mellükön található zöld rombuszra való pontos lövéssel. Itt láthatunk egy félig látható tekercset, ezt majd akkor vehetjük fel, ha teljesen látható lesz. Menjünk be a bal oldali második szobába is. Itt ügyesen csússzunk le a rúdon úgy, hogy a lehetõ legkevesebb sérülést szenvedjük el. Menjünk tovább, majd a következõ rúdon mászunk fel. Itt is lõjük le a páncélost. A szemben lévõ feszítsük ki a Golden Star-t a foglalatából. Ezután szembeállva a bejárattal a jobb oldali fogaskerék mögött másszunk le a létrán, itt találjuk az elsõ titkos helyet (50/70).

Menjünk vissza fel, és az oszlop oldalán lévõ létrán másszunk fel. Menjünk tovább, majd le a rúdon. Itt újabb két páncélost tegyünk ártalmatlanná. Menjünk végig a folyosón, és másszunk le a létrán. Itt egy lovára felülõ páncélost találunk, amelyik oldalán a bárd van, könnyen lelõhetõ. Ezután már nem lovagol, a szokott módon lõjük le. Vegyük fel az ott maradó Horseman's Gem-et. Ezután fussunk el balra teljesen a termek végére. Ott egy szerkezetet találunk, amit a sarokból a lézertávcsõvel kell eltalálnunk. Célozzuk meg a gömböt, és lõjünk rá. A mellette kinyíló ajtón menjünk be, és itt találjuk a második titkos helyet (51/70).

Fussunk teljesen vissza arra a helyre, ahol az elõzõ két páncélost lõttük le. A rácsos ajtó mellett egy foglalatot találunk, amiben használjuk a Horseman's Gem-et. Menjünk be, és húzzuk meg a láncot, ezzel az alattunk vízben lévõ ajtót nyitottuk ki. Menjünk vissza a fogaskerekes helységig, és ott folytassuk az utunkat a lengõ láncok felé, mondjuk a bal oldali kapu felé. A fogaskerékig beérve a padlón egy ajtót láthatunk, melléállva nyissuk ki. Ússzunk le, és teljesen szembe a lánccal kinyitott kapun keresztül. Itt feszítsük ki a foglalataikból a Golden Star-okat, majd a lengõ láncokon, és a kúszórudakon keresztül jussunk vissza a sok ajtós fõterembe. Itt menjünk a szemközti középsõ ajtóhoz, és menjünk be rajta. Itt két tüzes szellem támad ránk, fussunk tovább, majd jobbra, és a medencébe ugorva várjuk meg, amíg végük lesz. Másszunk ki, és a medence mellett találunk egy mintás padlót, ahonnan Lara felnéz. Vegyük elõ a távcsövünket, és nézzünk fel mi is, a CTRL-lel éjjellátó üzemmódba kapcsolhatunk. Jegyezzük meg, hogy melyik szín hol is helyezkedik el (kívülrõl befelé: sárga, piros, zöld, szürke, a föld a középsõ).

Ismét térjünk vissza a fõterembe, és vegyük az irányt a bejárattól számítva a jobb hátsó ajtóhoz. Ugyanazt láthatjuk nagyban, mint az elõbb a távcsõvel. Feladatunk, hogy mindegyik Golden Star-t tegyük bele egy foglalatba, ezáltal az összes bolygót ábrázoló bábut a helyére tudjuk húzni. Tegyük ezt, és ha jó helyen van, a tetején egy kis gömb jelenik meg. Amikor mindet a helyére toltuk, a bolygók együttállásának következtében kialakult fénysugár hatására kinyílik egy ajtó, ezen menjünk be. Menjünk tovább a folyosón, és a balra a nyissuk ki az ajtót, majd menjünk vissza az elsõ szobába, ahol a tekercs már látható, és vegyük fel. Így a Fire Circle Scroll-lal felvértezve menjünk vissza az elõzõ ajtón, és menjünk tovább. Itt karokkal ellátott kígyókat találunk, a Fire Circle Scroll segítségével pedig megfejthetjük, hogy sorban meg kell húzni az összes kart a kígyókon az óramutató járásával ellenkezõ irányba. A jobb oldalon található kis kiemelkedésre ne lépjünk, csak akkor, ha mindent alapállapotba akarunk állítani. Ha jól dolgoztunk, akkor középen kiemelkedik egy oszlop, mai segítségével jussunk feljebb. Fussunk végig a folyosón, majd a szobába érve kétszer balra fordulva fussunk tovább, át a következõ szobán, és a folyosó végén nyissuk ki az ajtót. Menjünk jobbra körfolyosón, és jobbra az elsõ ajtón menjünk be. Ugorjunk le, és csúszás közben ugorjunk fel a létrára. Másszunk fel, és innen ugorjunk jobbra a tárgyakhoz, itt találjuk a harmadik titkos helyet (52/70).

 

Ugorjunk le, majd a lejtõrõl átugorva húzzuk meg a kart. A középen kiemelkedõ oszlopra másszunk fel, és onnan ugorjunk a fal melletti oszlopra, arról pedig másszunk fel a járatba. A járat túloldaláról pedig ugorjunk át a sárkány homlokára, onnan másszunk feljebb a fejére a lánchoz. Húzzuk meg, majd a homlokáról a fejével szemben oldalra csússzunk le, és jussunk be a szájába. Másszunk fel a rúdon, és menjünk be a bal oldalon nyíló ajtón. Balra vegyük fel a fáklyát, és a rácsra lépve beindíthatjuk a kis oszlopon a tüzet. Itt gyújtsuk meg a fáklyát, és menjünk tovább. Itt a következõ szobában dobjuk a fáklyát a deszkapallókra, és várjuk meg a hatást. Ha elégett, akkor ugorjunk le, és vegyük fel azt a tekercset, ami nagyon fénylik a padlón, ez a Music Scroll. A járaton és az ajtón keresztül jussunk megint vissza a központi terembe. Menjünk vissza a szemközt lévõ jobb oldali ajtón át a tüzes kígyós termen keresztül az oszlopot használva a körfolyosóra. Ismét jobbra induljunk el, és most fussunk el az utolsó ajtóig. Menjünk be, és a ránk támadó tüzes szellem kísérete mellett nyissuk ki a kis oszlop melletti csapóajtót. Másszunk le gyorsan a létrán, és hátrafordulva szaladjunk a védelmet jelentõ medencébe. Amikor a szellemnek vége van, másszunk vissza létrán, és vegyük fel a Pharos Pillar-t. Menjünk vissza a körfolyosóra, és a másik oldali utolsó ajtón menjünk be. Itt a hárfa melletti kottatartóra tegyük rá a Music Scroll-t, erre Lara játszani fog egy rövid dallamot, ami kinyit egy ajtót. Menjünk be rajta, majd húzzuk meg a láncot, amely kinyitja a központi terem nagy kétszárnyú ajtaját. Jussunk le, és menjünk be az ajtón a következõ pályához...


Huszonegyedik pálya: Hall of Demetrius. Titkok száma: 1.

 


Secret 1:

Menjünk tovább, és a nagy terembe beérve menjünk jobbra, majd fel a folyosón. Vegyük fel a kis oszlopról a Pharos Knot-ot. Ezután fussunk le, majd fel a szemközti folyosón.

 

Lara a parti romokon át rátalál a katakombákra. A katakombákon keresztül jut Poszeidón templomába, ahol megtalálja Hórusz egyik páncélkesztyûjét. A templomból egy létra vezet az elveszett könyvtárba. A könyvtárban és Demetrius onnan nyíló csarnokában megtalálja Ízisz templomának kulcsait. Demetrius csarnokában egy õsi tekercsre is rátalál. Mikor olvasáshoz lát, váratlanul feltûnnek Von Croy és emberei.

Lara olvas a tekercsrõl: A tábla visszatért a homokhoz, melybõl sarjadzott... Saladin fellegvára alatt az õsi Kairóban, megjövendölve az idõt, mikor a távoli ezredfordulón az Orion csillagai együttállnak. A szertartást végrehajtják és Szetet sírba zárják.

Von Croy: Hahó, kedvesem! Egy újabb váratlan látogatás. Látom megtaláltad a tekercset, melyet kiástunk. Érdekes olvasmány, mi?
Lara: Csak akkor érdekes, ha tudod mire vonatkozik.
Von Croy: Igen, igen. Pontosan, kedvesem. A vért önmagában nem más, mint egy ritka lelet. De az amulettel és a szertartástáblával együtt a Bibliánál évszázadokkal korábbi fontos történelmi ereklyévé válik.
Lara: Nagyobb dolog ennek a tétje, mint pusztán a részek összessége. Hallottál valaha az Armageddonról? Az nagyon kellemetlen, még a te normáid szerint is.
Von Croy: Lekötözni Szet lelkét, az évezredforduló éjjelén ráhelyezni a vértet a szoborra, satöbbi, satöbbi. Sosem hittem az efféle mágikus hókusz-pókuszban.

Lara megszökik, mire az üldözõk lövöldözni kezdenek.

Von Croy: Ostobák! Utána!

 

És ezzel eltûnik egy rejtekajtón.

Ha már újra irányíthatjuk Larát, lõjük le ellenfeleinket, és menjünk vissza a folyosón oda, ahol Von Croy eltûnt. Itt húzzuk meg az állólámpát az ajtó felé, mire az kinyílik. Menjünk Von Croy után. Ugorjunk a lyukba. Itt találhatjuk az egyetlen titkos helyet (53/70) is.

Másszunk ki a vízbõl, és vegyük fel a tárgyakat, többek között Von Croy szemüvegét is a Broken Glasses-t. Másszunk fel az oszlopok közötti létrán, és menjünk ki a szabadba. Ugorjunk a vízbe, és ússzunk kicsit tovább, majd jobbra a kúszórés nagyságú nyíláson ússzunk be. Kanyargós utunk a következõ pályában folytatódik.



Huszonkettedik pálya: Pharos, Temple of Isis. Titkok száma: 0.

 

Mentések--Savegames

Ússzunk be, és a cápát elkerülve ússzunk az épület bal oldali járatába. A cápától meneküljünk el, de lesbõl le is lõhetjük, ha utánunk úszik. A bal oldali járatban a Pharos Knot-ot, átúszva a jobboldaliban a Pharos Pillar-t tegyük be a foglalatba. Erre kinyílik középen a továbbhaladást akadályozó ajtó az építmény legalján. Ússzunk be, és menjünk tovább a lépcsõn. Ugorjunk le a két szobor között a vízbe. Ússzunk elõre, és a következõ részen nyissuk ki a jobb oldali ajtót. Idõnként aranyszínû madarak próbálnak minket akadályozni, lõjük le õket. A három lépcsõsor közül válasszuk elõször a bal oldalit. Menjünk be, és a terem bal hátsó sarkában feszítsük ki a Broken Beetle-t. A jobb hátsó sarkába átjutva feszítsük ki a Black Beetle-t is. A szkarabeuszokat lehetõleg kerüljük el minél inkább. Fussunk vissza a terem közepéhez, és mindkét oldalon másszunk fel a kiemelkedett oszlopokon keresztül, és nyomjuk meg fali gombokat.

Ekkor kinyílik a terem közepén egy csapóajtó, ahová ugorjunk le. Forduljunk meg, és fussunk a szoba végébe. Ott a ferde oszlopra kapaszkodjunk fel, és szaltózzunk róla hátra. Itt nyomjuk meg a gombot a falon, amely a terem bejáratát lezáró ajtót nyitja ki ismét, és vegyük fel a Winding Key-t. Menjünk fel az elõzõ terembe, és a nyitott ajtón át ki a lépcsõs terembe. Itt menjünk fel a középsõ lépcsõsoron. Kissé balra tartva menjünk be a következõ helységbe. A ránk támadó csontvázakat lõjük le szorgalmasan. A középsõ piramis alakú szerkezet körül három lejtõs részt találunk. Kezdjük a jobb oldalival. Itt gyorsan kerüljünk át a gyúlékony folyadékon, mert rögtön meggyullad. Feszítsük ki a falból a szkarabeuszt, majd oldalt fussunk vissza, ugorjunk át a tûz fölött a bejáróba, és mászunk ki. Most vegyük az irányt a középsõ csúszós részhez. Csússzunk le itt is. Itt szintén gyorsan kerüljünk át a gyúlékony folyadékon. Itt is feszítsük ki a falból a Black Beetle-t, és szintén oldalt fussunk vissza, és ugorjunk ki a folyosóra. Másszunk fel, és menjünk a megmaradt csúszós részre. Itt is jussunk ki hamar a gyúlékony folyadékból, de itt jobbra tudunk kimászni belõle. Itt rögtön feszítsük is ki a falból a szkarabeuszt, majd kicsit arrébb a falból a harmadok Black Beetle-t is. Oldalt megint menjünk végig, és ugorjunk ki, majd másszunk fel. Fussunk ki a lépcsõs teremig, és menjünk fel az utolsó (jobb oldali) lépcsõsoron.