Tomb Raider 2 - Dagger of Xian Végigjátszás - Tibet

 

Tizenegyedik fejezet: Tibeti előhegység (Tibetan Foothills)

Kövesd az utat, lõdd le a sast, majd a következõ térségen ugorj el a hógörgeteg elõl. Ugorj át a jégfalon, majd kövesd a jobboldali alagutat, míg ki nem érsz a szabad levegõre. Szemben, a kanyon mögött egy kis házikót láthatsz, elõtte egy motoros szánt. Igen... oda kéne valahogy eljutni. lõdd le a sast, fordulj meg, ugorj le, s kapaszkodj meg a szikla szélében. Ereszkedj le az alsó platformra, majd menj be a folyosóra. A plafonról idõnként néhány erõteljesebb jégcsap igyekszik a fejedre esni (mint az Operaházban a homokzsákok), próbáld meg kikerülni... Az alagútban találsz egy medencét. Menj bele, mire egy pár jégcsap fog leszakadni a plafonról. A folyosó végérõl nekifutásból ugorj a szemközti jégfalra, majd mássz fel rajta. Az alagút végérõl ugorj a vízbe, majd ússz balra, egészen a végéig, ahol egy alacsonyabb sziklán kimászhatsz. Egy-két szikla, s egybõl feljuthatsz a kanyon falán. A házikót két zsoldos õrzi, ezeket rendkívül utálom, ugyanis kiszámoltam, 50 lövés kell ahhoz, hogy meghaljanak. Jobbra egy résben megtalálhatod az elsõ szobrot, a Kõ Sárkányt. Szállj fel a szánra, majd indulj el a nagy barlangbejárat irányába. A széles alagútban feltûnõ zsoldoson nyugodtan hajts át, o is ezt tenné a helyedben. Az út vége egy nagyobb teremféle, melyben körbe rámpák vannak. A bal sarokban felhajthatsz az egyikre. lõdd le a feltûnõ párducokat, majd óvatosan tégy a szánnal a fal mellett egy 270 fokos kört, míg meg nem pillantasz szemben egy magasabban lévõ barlangbejáratot, melynek szájában egy sziklatömb áll. A játék egyik legnehezebb része következik, a rámpáról a sziklatömb és a barlang bal oldala között lévõ résen kell átugranod. Ha melléhajtasz, a szán a zuhanástól felrobban. Úgy a századik próbálkozásra sikerül a pixelre kiszámított résbe betalálni... A termet, ahová jutottál, egy szélesebb rés szeli ketté. Azért kellett ide szánnal érkezni, mert csak ezzel tudod ezt a távolságot átrepülni. Ha sikerült, fordulj balra, s hajts az elágazásig. Szállj le a szánról, majd válaszd a jobboldali folyosót. Vedd fel a gránátokat, mássz fel a létrán, aktivizáld a kapcsolót. Menj vissza az elágazáshoz, s útközben lõdd le a zsoldosokat. Szállj fel a szánra, majd válaszd a baloldali járatot. Hagyd a motoros szánt a barlangbejáratnál, ezt követõen öld meg a feltûnõ zsoldosokat. Menj tovább a járatban, majd ugorj a falban lévõ repedést elkapva jobbra. Húzd fel magad, a másik oldalon ereszkedj le, s vedd fel a második szobrot, a Jáde Sárkányt. Menj vissza a szánhoz, s lõdd le a párducokat a nagy ugrás elõtt. Hajts fel a rámpára, s ha sikerül a túloldalon egy darabban landolni, fordulj balra. Kerüld ki a lezúduló hó-görgetegeket, majd hajts a következõ barlangba. Szállj le a szánról, s indulj rövid felfedezõútra. Balra találsz egy járatot, benne egy kapcsolót egy kapu, s mögötte egy létrát. Mássz le az alattad lévõ barlangba, s vedd fel a kulcsot. Az egyik jégtábla mögül egy zsoldos ugrik elõ, lõdd le, majd vedd kezelésbe a három párducot. Menj vissza a szánhoz, s hajts a következõ barlangba. Jobbra egy hó-omlásra figyelmeztetõ táblát, vehetsz észre, jobbra egy kulcslyuk van. A kulccsal egy összekötõ-hidat aktivizálhatsz. Hajts fel rá, majd kerüld ki a hó-görgeteget. A földszinten a görgeteg egy másik kulcsot tár fel, amit viszont egy igen erõs ellenfél véd, egy zsoldos, akinek gépfegyverrel felszerelt motoros szánja van. Nagyon nehéz végezni vele, de nem lehetetlen. Tehetsz egy kört a szánjával, de bármilyen csábító, nem alkalmas a visszafele útra, úgyhogy szállj fel inkább a sajátodra. Hajts vissza az alagutakon és rámpákon egészen a házikóig, amit a nemrég szerzett kulccsal nyithatsz meg. A házban egy kapcsolót találhatsz, mely a nem messze lévõ ajtót nyitja. Mögüle egy pár zsoldos lép elõ, várd be õket a házikó bejáratánál. Haladj át a nyitott ajtón, majd a legközelebbi létrán mássz fel. Ugrálj el a hó-görgetegek elõl, s szerezd meg az utolsó szobrot, az Arany Sárkányt. Mássz vissza a fõfolyosóra, majd szaladj a hatalmas alagút végére. A messzeségbõl két motorizált zsoldos fog feltûnni, nem ecsetelem milyen nehéz végezni velük. Ha meghaltak, hajts a barlang végbe, s keresd meg a mozdítható kockát a falban. Húzd ki, végezz a feltûnõ zsoldosokkal, majd szaladj jobbra. Egy völgyszerûséget pillanthatsz meg. Egy lejjebbi szinten egy zsoldos vár. A lényeg az, hogy épségben leérj a völgy aljára. Ússz át a vízen a túloldalra, majd kapaszkodj fel az egyik sziklára, ahonnan egy folyosó vezet a következõ pályára...

Kõsárkány: Az elsõ motoros szántól jobbra van, egy rács elõtt, egy magaslaton.

 

 

Jádesárkány: A nagy ugrató elõtt megállva át tudunk ugrani érte a jobb oldalra.

 

 

Aranysárkány: A második motoros szánunkkal, ha átmegyünk az egyik folyosó szakadékának a szélén, szálljunk le, és ereszkedjünk vissza a szakadékba, és odalent némi hógolyó-akrobatika után megkaparinthatjuk a szobrot.

 




Tizenkettedik fejezet: Barkhang kolostor (The Barkhang Monastery)

Mentések--Savegames


Egy nagy adag zsoldos vár a templom elõtt. Mielõtt harcba bocsátkoznál, hagyd, hogy a szerzetesek - akik utálják a zsoldosokat - elintézzék õket helyetted. Ha nem bántod a tibetieket, ok sem fognak megtámadni... egyelõre. Ha támadóid meghaltak, fordulj balra, s mássz fel a létrán. lõdd le a madarat, ugorj jobbra, majd balra, míg ki nem érsz egy platformra, mely egy sziklacsoportosuláshoz vezet. A sziklákról próbálj a kolostor emeletére érni, ahonnan az épületbe az ablak kilövésével juthatsz. Balra egy szerzetesbe botolhatsz, nem kell vele törõdni. A másik ablakon egy zsoldos ugrik be, mutasd be a tibetinek, Menj vissza a hallba, s fordulj balra. Mássz fel a létrán, mire a fõterem emeletére juthatsz, ahol megtalálod a Fõterem Kulcsát. Innentõl nem nagyon maradnak barátságosak a szerzetesek, így készülj fel mindenre. Kövesd a folyosót, kerüld, el a legördülõ tömböket, majd keresd meg a mozgatható ládát ott, ahonnan a második tömb jött. Told meg, majd menj a medencéhez, s ugorj bele. A baloldalon találsz egy alagutat, mely egy folyosóra vezet, ahol néhány acélajtó ki-be csapódik. Számítsd ki a futás hosszát, s haladj át az ajtókon, míg egy létrához nem érsz. Mássz fel rajta, egy szobába érsz, ahol az egyik szerzetes épp egy zsoldossal hadakozik. A túlélõvel gondoskodj, majd vedd magadhoz az elsõ Imatekercset. A tekercshez egy kis ugra-bugrával juthatsz, mely egy pár padló-égõn átvezet. Menj vissza a fõterembe a galérián keresztül. Három szerzetessel fogsz találkozni, míg a kulccsal megnyithatod a további utat. Egy pap és két szerzetes segít a zsoldosok elleni harcban, de ne hagyj tanúkat. Menj jobbra, majd a folyosó végén balra. Jól kiszámított ugrásokkal kerüld ki a bokamagasságban lévõ pengéket, majd a baloldali ajtón betérve szerezd meg a kulcsot, melyet egy szerzetes õriz. A hall folyosóján térj balra, míg meg nem találod a kulcslyukat, melybe passzol a kulcs. Keresd meg a tetõ Kulcsot, majd menj arra a folyosóra, ahol bejöttél a kolostorba. Egy elágazás egy terembe vezet, ahol két körpenge közlekedik jobbra-balra. Kerüld ki õket, majd szaladj a szoba bal sarkába. A kulccsal megnyithatod a további utat, mely egy folyosóban végzõdik. Az út végén egy tér vár. Az aranyszobrok mögött egy kapcsolót találsz, mely rövid idõre kikapcsolja a padló-égõket. Sietve ugrálj át az égõk felett, mielõtt ismét beindulnának. Balra egy kisebb tért találhatsz, ne foglalkozz a szerzetesekkel, inkább mássz fel a létrán. Mire felérkezel, megérkezik egy pár zsoldos is, akiknek a figyelmét lekötik a tibetiek. Az erõnyerõvel küzdj meg a biztonságos magasból, majd ereszkedj le a földszintre. Haladj tovább a folyosón, míg egy fõtérhez nem érsz, ahol egy kapcsolót találsz. A kapcsoló egy csapóajtót nyit meg, amin át leereszkedve egy kisebb szobába érkezhetsz. Az egyik oldalon egy üvegfallal védett termet pillanthatsz meg. lõdd be az üveget, majd vedd fel az ott lévõ két drágakövet. A fal mellett állólétrán mássz ki a kis terembõl. A fõtéren az aranyszobrok között egy ajtószerûség vár, ami egy drágakõvel nyitható. Odabent egy mozgatható tömböt találsz, amit kétszer meg kell húznod, hogy megszerezhesd a Második Imatekercset (már csak hármat kell megtalálni...). Menj vissza a fõterembe, ahol a nagy szobor van, majd válaszd a pengés szobától balra nyíló átjárót, mely a szobor fejével egy vonalba vezet. Ugorj át a szobor bicepszére, onnan a fejére, majd a jobb kezérõl a fali kiszögelésre, ahol egy szerkezetet találhatsz. A szerkezet a beléhelyezett drágakõvel egy csapóajtót nyit ki nem messze, de mielõtt odamennél, a szobor fejérõl ereszkedj le a háta mögé, ahol megtalálod az elsõ bonusz-szobrot, az Arany Sárkányt. Menj a fõterembe, intézd el a szerzetest, majd a jobboldali átjárón keresd meg a hordókkal teli szobát. Odabent egy tibeti vár. Ha végeztél vele, tologasd a ládákat mindaddig, míg meg nem találod a szigonyokat. Hagyd el a termet, s a folyosón kaszabold le a három szerzetest. Balra egy szobát találsz, mely jelenleg egy nagy medenceként funkcionál. A víz alatt egy bejáróban megtalálod a második szobrot, a Kõ Sárkányt. Ússz vissza a felszínre, majd keresd meg a csapóajtót, melyet nemrég nyitottál meg a drágakõvel. Kövesd a folyosót, míg egy kapcsolót nem találsz, mely egy kisebb szobába enged betekintést. A mozgatható ládát tologasd a kis csermelyre, ez úgymond leereszti az elõzõ medence vizét. Keresd fel a száraz-medencét, majd told el az egyik oszlopot, mely a Harmadik Imatekercset rejtette. A nagy hallból kivezetõ folyosó végén balra a játék egyik leggonoszabb része, következik, ami nagyon hasonlít az alacsony költségvetésû hongkongi filmek kiképzõ részleteire. A padlón égõ, a levegõben két szöges inga, mögötte körpenge, s mindezt szorozd meg kettõvel. A padló-égõ elõtti panelre lépve rövid idõre szüneteltethetjük a lángok kitörését. Ereszkedj le a föld alatti járatba, mely a szöges ingáknál kezdõdik, majd a folyosó végén mássz ki belõle. Kerüld ki a körpengét, majd ismét ereszkedj le a szöges ingák alatt, kezdõdõ járatba. A végén mássz ki a jobboldalon. Kerüld ki a körpengét, majd a szobában keresd meg a kulcsot. Ha meg akarod szerezni a harmadik szobrot is, akkor kövesd a körpenge útvonalát, majd a pengét az útközben lévõ beugrókba sietve kerüld ki. A folyosó végén három csapkolódó acélajtó vár, mögöttük a Jáde Sárkány. Ajtó kivár, penge elkerül, alagút le, inga elõl elszalad, hipp-hopp a fõterembe érhetünk. A teremben néhány zsoldos van, nincs mit tenni, lõdd le õket. A baloldalon lévõ kulcslyukba passzol a nemrég megszerzett kulcs. Mássz fel a létrán, majd keresd meg a kapcsolót, mely a fõteremben egy duplaajtót nyit meg, mögüle egy pár zsoldos ront be a szobába. Végezz velük, majd fordulj balra, ahonnan egy járat vezet a szabad ég alá, a sziklák közé. A tömbök mögött balra, egy létrát találhatsz. Mássz fel rajta, majd fordulj a függõhíd felé. lõdd le a sasokat és a zsoldosokat, majd szaladj át a hídon. Egy kisebb térre érkezhetsz, ahol meg kell küzdened egy hollóval, ezek után a fali kiszögelésrõl ugorj át a kis kápolna tetejére. A csapóajtón át ereszkedj le a kápolnába, ahol megtalálod a Negyedik Imatekercset. Az ajtó mellett lévõ kapcsoló segítségével hagyhatod el a termet. Egy pár perc szaladgálás után elérkezhetsz abba a szobába, ahol a szigonyokat találtad a ládák tologatása után. Kövesd a benti folyosót, ugord át a padlón lévõ csapóajtót, ha nem akarsz szétplaccsanni a lyuk alján. A járat egyik elágazása egy üvegablakhoz vezet, de mielõtt odaérnél, három, vagy négy zsoldos veti rád magát. Ezt lehetõleg nem várd meg, hanem az ablakból ereszkedj le a belsõ udvarba, ahol nem jobb a helyzet, ott ugyancsak meghatározhatatlan számú szerzetes feni rád a fogát. Szaladj jobbra a kapcsolóhoz, s nyisd meg az utat a zsoldosok elõtt, hagy ismerkedjenek meg a tibeti harcmodorral. Az erõnyerõt intézd el te, majd menj a terem jobb sarkában lévõ létrához. Mássz fel a torony legtetejére, mire megszerezheted az Ötödik Imatekercset. Ha megvan mind az öt tekercs, szaladj a fõterembe, majd a nagy szobor mögötti Imatekercs Terembe. Ha jól figyelsz, láthatod, hogy öt tekercs hiányzik a falról. Egészítsd ki a sort, majd menj át a megnyíló ajtón, mely egy szobába vezet. A szfinx szobrot helyezd az aranytábla közepébe, mely egy kijáratot nyit meg, mely a következõ pályára vezet...

Aranysárkány: A szobor mögött található. Essünk le a szobor alatt, (elöl) és némi futkorászás után egy vízzel elöntött teremnél leszünk.




Kõsárkány: A vízzel elöntött szobában van, a víz alatt, jobbra egy barlangban. Kimászva, és jobbra haladva a szobor alatt megint visszajuthatunk.

 

 

Jádesárkány: A tûz-súly kerék csapdák mögött, az utolsó keréknél a kerék járatában van néhány kisebb beugró, amelyeken el lehet jutni a folyosó végére, ahol befordulva és két szelõajtón átugorva felvehetjük a szobrot.

 




Tizenharmadik fejezet: A Talion katakombák (Catacombs of the Talion)

Mentések--Savegames


Szaladj a lépcsõk felé, kapaszkodj fel a fal repedésébe, majd araszolj el addig, míg fel nem húzhatod magad. Vedd fel az elsõ szobrot, a Kõ Sárkányt. Menj vissza, s ereszkedj le a létrán. Öld meg az elsõ jetit, majd aktivizáld a szoba végében lévõ kapcsolót. Mássz vissza a létrán, majd egy hátra szaltóval ugorj a mögötted lévõ platformra, ahol egy leopárd vár. Nyírd ki, majd végezz a nagy barlangból elõbújó zsoldosokkal. Ha jobban körülnézel a helyszínen, néhány leopárddal növelheted vadászzsákmányod. A bejárattól balra esõ sarokba szaladj be. Vigyázz, a padló leszakad alattad, s odalent karók várnak. Nekifutásból ugorj elõre, s kapd el a létrát. Mássz fel a tetejére, majd ugorj hátra. Oldalazó ugrással próbálj a hótömbök közé bekerülni. Aktivizáld a kapcsolót, majd fordulj balra. Fuss a lejtõn, mögötted a legördülõ hótömbökkel mindaddig, míg az utolsó pillanatban fel nem kapaszkodhatsz a felsõbb platformra, melynek több elõnye van, egyrészt kikerülheted a hógörgeteget, másrészt a lábad elõtt hever a tibeti Halálmaszk. Vedd fel, majd ereszkedj le a barlang földszintjére. Menj a középen lévõ medencéhez, amibõl az elõbb engedted le a vizet. Középen egy csapóajtót találsz, ereszkedj le rajta óvatosan, ugyanis a padlón néhol karók állnak ki a földbõl. A folyosó végén találsz egy ajtót, melyet a Maszk nyit. A legördülõ hótömböket a baloldali sziklára ugrással, kerülheted ki a legkönnyebben. A feltûnõ négy leopárdot öld meg, majd Egy újabb hógörgeteg vár, s ha sikerül elkerülni, jobbra keresd meg a létrát. Odafent néhány gránátot találsz, valamint egy ajtót, melyhez egy másik Maszk szükségeltetik. Vissza a falon lévõ repedéshez. A résnél négy leopárddal kell megküzdened. A gleccser mellett további leopárdok várnak. Haláluk után irány a baloldalon lévõ szikla. Mögötte egy medencét találsz. Ugorj a vízbe, s keresd meg a második Halálmaszkot. Ússz vissza, a létránál váró zsoldosokkal végezz, majd futás arra a helyre, ahol a Maszkot használhatod. Egy roppant sötét terembe érsz, ahol - nem kell megijedni - négy bezárt jeti hörög összevissza. Gyújts pilácsot, majd az emeleti rácsok mentén keresd meg a kapcsolót, mely a rácsokat felemeli. Ne menj át a rácsokon, kintrõl intézd el a jetiket, majd a sarokban lévõ kõtömböt az egyik rács alá ráncigálva biztosítsd, a kifelé vezetõ utat. A rácsok, amint áthaladsz alattuk bezáródnak. Szerencsére a kõtömb megakadályozza õket ebben. A rácsok mögötti szobában egy kapcsolót találsz. Hagyd el a szobát, majd nézz szembe a rideg ténnyel, néhány zsoldos vár odakint. A nyitott ajtó felõl egy hógörgeteget kell csak kikerülnöd, utána szabad az út a függõhíd felé. Nekifutásos elugrással elkaphatod a létrát, mely a gleccser tetejére vezet. A közelben találsz egy medencét. Ugorj a vízbe, majd a barrakúda megölése után ússz balra, míg egy újabb terembe nem érsz. A teremben találsz egy létrát, mely csak úgy lóg a mennyezetrõl. Mássz fel a tetejére, majd ugorj hátra, majd oldalt. Ha ügyes vagy, megtalálhatod a második szobrot, a Jáde Sárkányt. Mássz le a létrán, majd menj a terem végébe, ahol egy zárt ajtót találsz. Mellette egy sziklatömb hever. Mássz fel rá, majd egy nekifutásos ugrás segítségével kapaszkodj meg a szemben lévõ létrában. Mássz fel a tetejére, s ugorj hátra. Ha minden klappol, egy kõhídra érkezel. Balra egy kapcsolót találsz, mely kinyitja a zárt ajtót. Mássz le, s irány az ajtó mögötti ismeretlen. Balról néhány leopárd támad rád. Ha meghaltak, aktivizálhatsz egy kapcsolót, mely az elsõ Maszk környékén kinyit egy ajtót. Menj át az ajtón, mire egy keresztezõdéshez érsz. Szemben és balra egy-egy hótömb vár ugrásra készen, a padlón repedések vannak, melyeken át a földszintre juthatsz. Innen, a biztonságos magasból lõdd le az alant vicsorgó leopárdokat, majd mássz le. Az egyik fal mentéén egy kapcsolót találhatsz. Mikor aktivizálod, a pálya utolsó leopárdja ugrik elõ, végezz vele. Mássz vissza az „emeletre", majd provokáld ki mindkét hógörgeteg lezúdulását (egyszerûen közel kell menni hozzájuk, majd oldalt ugrani.). A baloldali görgeteg a nagy lendülettõl vezérelve át fogja törni az útjában lévõ jégfalat, próbálj meg nem ott lenni. Az áttört falon át egy újabb szobába érkezhetsz. Maradj a baloldalon, majd keresd, meg az eltérõ színû padlólapot, mely kinyitja a baloldali ajtót. Menj át rajta, vigyázz, a szoba tele van karókkal. Menj a jobboldali ajtóhoz, mire az kinyílik. Ne ereszkedj le a földszintre, mert az ajtó becsukódik, hanem próbálj a fenti platformra felkapaszkodni. Odafent megtalálod a harmadik szobrot, az Arany Sárkányt. Az ajtónyílásból ugorj elõre, a hótömb irányába. Egy olyan padlólapra érkezel, mely a karós szobában lévõ ajtót nyitja ki egy pár pillanatra. Fordulj meg, mássz fel a párkányra, s haladj át a két ajtón. Ha sikerült, mássz le a létrán, s kövesd a folyosót, mely a következõ pályára vezet...

Kõsárkány: Rögtön a lépcsõ utáni teremben vehetjük fel, ha a fali repedésen végig kapaszkodunk, és bemászunk egy kis terembe.

 

 

Jádesárkány: A tavon átkelve, és hátrafordulva van elrejtve egy létra, azon kell felmenni


 

 

Aranysárkány: A lépõkõvel nyíló bal oldali szobában, a bal oldalon fel lehet mászni a falra.

 

 



Tizennegyedik fejezet: Jégpalota (Ice Palace)

Mentések--Savegames


Lõj a harangba, ami kinyitja az ajtót, majd menj a terembe. Odabent van egypár, eltérõ színezetû padlólap. Ezek rugók segítségével feldobhatnak a felsõbb emeletekre. Vigyázz azonban, ugyanis, ha visszaesel rá, életenergiád csökken. Na. Keresd meg a jobb sarokban lévõ lapot, mely felsegít az emeletre. Találsz egy-két, felvehetõ dolgot. Ereszkedj vissza, majd a másik sarokban ugorj a lapra. Miközben felfelé repülsz, vedd elõ a fegyvert, s lõj bele a harangba, mely egy duplarács egyik felét fogja felemelni. A földszinten menj a duplarugós padlólaphoz, majd ugorj rá. Az emeletek egyikén találsz egy kapcsolót, mely szabadon engedi a ketrecekben, lézengõ jetiket. Öld meg mindet, majd a sarokban lévõ ketrec belsejébõl kapaszkodj fel a folyosóra. A folyosón találhatsz egy mozdítható kõtömböt, melyet az útból eltaszigálva egy termet pillanthatsz meg. Odabent található az elsõ szobor, az Arany Sárkány. A szobor egy magas oszlop tetején hever, alatta a mélység. Ne ijedj meg, az oszlophoz láthatatlan híd vezet. A folyosó egy kisebb szobába vezet. Benne egy kapcsolóra lelhetsz, mely egy fali padlólapot aktivizál. Menj vissza a rugós lapokhoz, majd kapaszkodj meg a fali lapban. Húzd fel magad, majd lõj bele a harangba, ami a duplarács másik felét emeli fel. Menj át a rács alatt, a padlólap segítségével kapaszkodj fel az emeletre, majd a két lejtõ között ugrálva elõre-hátra, lõj bele a harangba. Menj vissza a kiszögelléshez, majd fordulj balra. A nyitott ajtó mögött egy létrát kell találnod. Balra egy terembe érsz. Öld meg a jetit, majd a szemben lévõ átjárón át menj a belsõkertbe. Néhány tigris támad rád. A sötét részen megtalálod a második szobrot, a Kõ Sárkányt. Kövesd a feljárót, majd a jobboldali ajtón át menj tovább. A folyosón egy-két tigrisbe botolhatsz. Haláluk után keresd meg a Halálmaszkot, majd menj az elõzõleg zártnak talált ajtóhoz. Most már nyitva találod. Mögötte egy terembe érsz, melynek padlója gerendákból áll. Biztonságos magasból lõdd le az alant vicsorgó jetit, majd a szoba közepén ereszkedj le óvatosan az alsó szintre. A padlón, több helyen karókat fogsz találni, próbálj ne bele akrobatikázni. A terembõl két kijáratféle van, az egyiknél használhatod a Halálmaszkot. Egy elõzõ pályára hasonlító helyre érsz (lehet, hogy pont az.). Szemben találsz egy kapcsolót, ami a terem közepén lévõ izzó acéllal teli tálat „aktivizálja". Magyarul a forró acél beleömlik a jégtóba. Értelemszerûen az felolvad, úgyhogy irány az olvadt tó. Útközben néhány tigrissel kell összemérned az erõdet. Ugorj a vízbe, s öld meg a barrakúdát, mielõtt felveszed az izzó acél produktumát, a Gong Kalapácsot. A víz alatti járatot követve elérhetsz egy barlangba, ahol négy jeti vár. Ez még nem is akkora baj, de a mennyezetrõl lelógó jégcsapokra is érdemes figyelni. Ha mindenkivel végeztél, jobbra találsz egy átjárót, ami többé-kevésbé a Jégpalotához vezet. Ügyelj arra, hogy útközben kikerüld a több hullámban lezúduló lavinákat, ezt a jobbra lévõ sziklára való ugrással teheted meg. Az átjáró egy lejtõhöz vezet. Háttal csússz le rajta, s kapaszkodj meg a végében. Araszolj balra egészen a végéig, húzd fel magad, s egybõl ugorj hátra. Ha minden igaz, egy platformon találhatod magad, melyrõl egyenesen vezet az út egy szakadékhoz. Ugord át, s kapaszkodj meg a jégfalban. Mássz fel a tetejére, s kövesd a folyosót, míg egy padlóba vágott lyukig nem érsz. Óvatosan ereszkedj le rajta, s zuhanás közben vedd elõ a Kalapácsot, s kondítsd meg az Óriás Gongot. Ezzel sikerült kinyitni a kijáratot, de még nem vagyunk készen. Az oszlopos terem bal végében egy létrát találsz, mely a mélybe vezet. Mássz le rajta, majd a baloldalon keresd meg a kapcsolót, mely a palotától jobbra egy rejtett ajtót nyit ki. Mögötte megtalálod a harmadik szobrot, a Jáde Sárkányt. A palota egyik oldaláról be lehet mászni az oltárhoz, melyen a pálya lényege a Talion, valamiféle medalion hever. Vedd fel, majd készülj fel az egyik legdurvább ellenfél támadására. Amikor elhagyod az oltárt, az oszlopok közül elõbújik a Talion õre, az Óriás Szárnyatlan Héja (vagy valami hasonló). Barlangjában találszelsõsegélycsomagot és gránátot...

Aranysárkány: Az elsõ teremben, a keskeny jetiketrecben van egy mozgatható fal, ami mögött egy láthatatlan híd vezet a szoborig.

 

 

Kõsárkány: Miután a pálya elsõ tigrisét megöljük forduljunk jobbra, és ott lesz egy sötét hely, ahol a fáklyával észrevehetjük a sárkányt, de már az elõzõ terembõl is látszik.

 

 

Jádesárkány: A gongos teremben van egy levezetõ létra, ami egy kapcsolóhoz vezet. Ezt mûködtetve kinyílik a gongos terem egyik kicsi ajtaja. Itt van a sárkány elrejtve.

 

 

Animáció: Megvan hát a Talion, mely a Nagy Falnál lévõ kaput nyitja, amit az elsõ pályán már láttunk. Lara nem teketóriázik sokat, elköt a Bartoli-táborból egy dzsipet, lerázza az üldözõket, és egyenesen a falhoz hajt, ahol a Talionnal kinyitja az ajtót, és belép a szentélybe.