Tomb Raider 2 - Dagger of Xian Végigjátszás - China

Lara otthona:

Első fejezet: A Nagy Fal (The Great Wall)

A történet elõzménye az ókoriba nyúlik vissza. Xian kínai császár az egységes birodalom megteremtése érdekében fegyveresen igázza le az egyes tartományokat. A harcokban azonban nem csak hagyományos katonai egységek szerepelnek. A bevezetõ filmben láthatjuk, amint Xian átalakul sárkánnyá, és ilyen formában kapcsolódik be a harcokba a tibetiek ellen. Egy szerzetes kihúzza a kardot a sárkány szívébõl, mire a sárkány elpusztul, de utolsó leheletével még szénné égeti a szerzetest. Az így megszerzett mágikus erejû kardot a tibetiek egy sziklabarlangban helyezik el, hogy senki ne tudja újra felhasználni. Lara Croft Xian kardjának megszerzése érdekében helikopterrel érkezik a nagy fal tövéhez. Sikerül megtalálnia a kardot rejtõ barlang bejáratát, de az ajtót nem tudja kinyitni; ráadásul egy bérgyilkos is a nyakába pottyan.


A játékban minden pályán három titkos helyet találunk. Ezeket egy-egy apró sárkányszobrocska jelképezi, melyek külön-külön nem érnek semmit, de ha mindhármat összegyûjtjük, rendesen adják a cuccokat (néha még fegyvereket is). A rend kedvéért a játék végére leírom, hogy hogyan lehet sok elsõsegélycsomagot, és fegyvert szerezni, illetve hogyan lehet pályát ugrani. Így ha nem akarod, nem kell megnézni.

 

 

Mentések--Savegames


A helikopter a Nagy Faltól nem messze "tesz ki". Ugorj a vízbe, majd a baloldali sziklára felmászva közelítsd meg a felsõ platformot. Lõdd le a tigrist, majd a nyomvonal végén kapaszkodj fel a felsõ szintre. Néhány másodperc múlva egy újabb látogató érkezik, lõdd le a második tigrist is. Nekifutásból ugorj át a túloldali kiszögelésre. Jobbra megtalálhatod az elsõ bonusz-szobrot, a Kõ Sárkányt. Fordulj vissza, majd két emeletet kapaszkodj fel. Ezek után nekifutásból pattanj fel a baloldali tömbre, innen csak egy ugrás az elsõ õrtorony. A baloldali sarokban a padló egy csapóajtó, rajta keresztül egy medencébe érkezhetsz. Mássz ki a vízbõl, majd a lépcsõket követve ugorj át a szemközti kiszögelésre, hol egy kapcsolót találhatsz, mely a helységbõl kivezetõ ajtót mûködteti. A Nagy Fal tetejére érkeztél. lõdd le az érkezésedre sietõ hollókat, majd a jobboldali résen át ugorj a vízbe. Odalent egy folyosót vehetsz észre, melynek a végén egy kulcs vár rád. Mássz ki a vízbõl, majd nyírd ki a tigrist. A térség bal oldalán, egy helyen felkapaszkodhatsz a falra - használd a kulcsot a második õrtoronyba kinyitásához. lõdd le a pókokat, majd a létrán mássz fel az emeletre. Egy rozsdás kulcs a jutalmad, melyet a földszint bal sarkában lévõ ajtó nyitásához használhatsz fel. Kövesd az utat a csontvázig, ahol néhány lõszert és egészségcsomagot találhatsz. Ja, ha pókot látsz, nyírd ki. A terem végén egy kõkocka állja utad, húzd ki, mire egy lejtõs folyosó tárul eléd, mely egy medencébe vezet. Ugorj a vízbe, majd szlalomozz, el a repkedõ pengék elõl - a jobb oldal a biztonságosabb. Mássz ki a medencébõl, majd indulj a folyosó irányába. Ne ijedj meg túlságosan, a padló leszakad, ami még a kisebb baj lenne, alatta karók állnak ki a földbõl, úgyhogy futás elõre. Mentsd el a játékot, ugyanis ha áthaladtál az ajtón, be fog csapódni mögötted. Baloldalról két sziklagolyó fog feléd görögni, két választásod van: vagy megkísérted a szerencséd, s megpróbálod eltalálni, hány lépés kell ahhoz, hogy a két golyó közt elférj, vagy jobbra szaladsz, s a folyosó végén átugorva a karókat, folytatod utad. A lejtõt követõen kapaszkodj fel a sziklára, majd futás elõre, ugyanis a falak karókkal vannak kiverve, ráadásul össze is akarnak préselni. Jobbra egy folyosó van a falban. Kapaszkodj fel rá, majd végy egy nagy lélegzetet, s kezdj rohanni, mint az a bizonyos állat. Egy: a padló leszakad, kettõ: alatta karók vannak, három: néhány helyen bokamagasságban gyilkos pengék szelik a levegõt, ezeket értelemszerûen ugord át. A folyosót követõen egy kisebb terembe érkezel. Ne nagyon nézelõdj, ugyanis a falak megindulnak, épp csak annyi idõd van, hogy felvedd a földrõl a jádesárkány-szobrot, a Jáde Sárkányt. Futás elõre, a falak folyamatosan közelednek, ráadásnak a padló is leszakadozik. A folyosó végé egy szoba van, melyben már nem újdonság, hogy a falak össze akarnak nyomni, viszont az egyik sarokban a padló is leszakad. Ess át rajta... most fellélegezhetsz egy pillanatra. Egy barlang bejárathoz érkeztél, a barlangban két kör alakú penge gurul jobbra-balra, igyekezz nem alattuk befejezni a játékot. Egy újabb barlangba jutsz, ahol elõször is lõdd szét a szemtelen pókokat, majd a drótkötélpálya alatt nézz egy kicsit körül: ott lesz a harmadik szobor, az Arany Sárkány. Ereszkedj le a szikláról, majd ugorj jobbra, és araszolj függve mindaddig, míg fel nem tudsz kapaszkodni a résbe. Út közben vedd fel a fényrudakat, majd a létrán át ereszkedj a kanyon mélyére. Odalenn egy barátságtalan Tyrannosaurus Rexbe botolhatsz, remélem lesz annyi lõszered, hogy végezz velük... Ha kimúlt, átvághatsz a kanyonon, ahonnan egy sötét ösvény vezet az Arany Sárkányhoz. Ez után vissza kell jutnod a kanyon tetejére, ahol egy újabb õshüllõ akar majd eltántorítani célodtól. A tetõrõl a drótkötélpályán átérkezhetsz a pálya végére, búcsúzóul lõdd le a tigrist, majd menj az ajtóhoz... Ekkor egy kis közjáték következik.

 

- Elnézést, ha csak az ajtót próbálta kinyitni nekem.
- He he. Hát persze. Gépfegyverrel az oldalamon.
- Azokat elfelejtheti…
Csak Ön után.
- A módszerei... nem éppen szerzeteshez méltóak.
- De talán hatékonyabbak.
Na adja át a tőrt, és talán életben hagyom.
- Az ajtók a megfelelő emberre várnak.
Aki a megfelelő időben érkezik.
És akkor a tőr pengéje megtiszteli azok szívét, akik hisznek.
Szóval, amíg nem fogad Maga is hűséget…
- Mégis kinek?
- Marco Bartoli bűneire és sikerére!

Claudio előkap egy flaska mérget, meghúzza és meghal.

- Azt hiszem még várnék vele.

Lara visszasétál a barlangban lévő laptophoz, és elkezd benne keresgélni, hátha többet megtud erről a Bartoliról. Meg is találja, amit keresett.

- Aham. Gianni Bartoli
Via Caravelli, Velence.

Kõsárkány: Rögtön a kezdõhelyszín tetején van, fent, félúton a fal bejáratától jobbra fordulva lehet elugrani odáig.

 

 

 

Jádesárkány: Az elõrenyomuló tüskés falak elõtt található, és nagyon gyorsan kell felvenni. Fent, ha rohanni kezdünk, ne álljunk meg, ugráljuk át a pengéket, majd fussunk végig a folyosón szorosan a fal mellett, amíg egy kis terembe nem érünk. Itt essünk le a padlón át. A körpengéket kikerülve szaladjunk tovább.

 

 

Aranysárkány: A csörlõ kezdeténél, ha a csörlõtõl jobbra hátast leereszkedünk, leesve, majd megkapaszkodva eloldalazhatunk egy beugróig. Innen a létrán lejuthatunk a völgybe, ahol a sárkány található két T-Rex társaságában. A létrán ugyanúgy fel is juthatunk. A csörlõbe kapaszkodva suhanjunk át a szakadék felett a másik oldalra. Menjünk tovább az alagúton, egészen addig, amíg egy kapuhoz nem érünk.

Animáció: Amikor ki akarjuk nyitni a kaput, egy rosszarcú fickó megtámadja Larát, aki erre lefegyverzi õt. A pasas tört angolsággal közli, hogy a tõr szent dolog, majd elejt néhány megjegyzést a fõnökérõl, aki olasz, azzal öngyilkos lesz. Lara kikeresi a laptopja nyilvántartásából az olasz fickót és így jut a következtetésre, hogy Velencében kell tovább keresgélnie, ha ki akarja nyitni az itteni ajtót.