Boldog 20. Évfordulót, Tomb Raider!!!
Hogy repül az idő... Pontosan 20 éve történt, hogy megjelent a Tomb Raider franchise első része, először még csak Sega Saturn-ra, majd pár héttel később PC-re és PlayStation-re is. Ha létezik olyan videojátékos karakter, akinek a nevét legalább a fél világ ismeri és szereti, akkor az minden bizonnyal a mi Hősnőnk, Lara Croft! Ő a nagybetűs IKON, hiszen nemcsak a videojátékok terén tört fel a csúcsra, hanem popkultúrális jelenségként is számon tartják. Számos játék, de - többek között - két mozifilm, rengeteg kereskedelmi termék (akciófigurák, kártyajátékok, ágynemű! stb.), az igen megtisztelő "Az első valódi 3D-s videojáték" titulus és egy róla elnevezett út (Derby városában) is a legendájához tartozik. Még a Prodigy is lemondta egyszer a koncertjét, csak hogy Larával játszhasson. :) A rajongók szeretete mindmáig Larával van, melyet mi sem bizonyít jobban, mint az a több ezer rajongói szerkesztett pálya, melyekbe nagyon sok munkaórát fektettek a szerkesztők. De hogyan is született meg Lara Croft?
A Core Design még 1993-ban látott neki a Tomb Raider megtervezésének. Hosszú hónapok munkája után meg is született egy koncepció, amit azonban elvetettek, mert túlságosan hasonlított Indiana Jones-ra az ötlet. Illetve a Core előző játéka, a Rick Dangerous is egy nagyon hasonló sírrablós típusú játék volt, így érthető volt a változás, hiszen a fejlesztők nem akarták megkockáztatni azt, hogy a rajongók azt mondják, "Ez csak egy újabb Indiana Jones másolat". Ezért felkérték a fiatal, ámde nagyon tehetséges grafikusukat, Toby Gard-ot, hogy gondolja újra az egész koncepciót. Egy hét múlva Toby előállt azzal az ötlettel, hogy mi lenne, ha szakítanának a hagyományokkal és az eddigi férfi karakterek helyett most egy nő lenne a főszereplő? Nagyon tetszett az ötlet a fejlesztői berkekben, így ezen a úton haladtak tovább. Tudatosan építették fel Lara karakterét. Nemcsak művelt és intelligens, hanem egyben atletikus és sportos is lett. Majd jött a hátizsák, a csizma, a haj és végül a kultikus dupla pisztoly. Egy új Hősnő született, Laura Cruz. Laura Cruz? Igen, előszőr még úgy hívták. Azonban ez a név nem volt megfelelő, mert inkább az angolosabb hangzást szerették volna előtérbe helyezni. Ezért Ian Livingstone, akit legtöbben talán a hazánkban is nagy népszerűségnek örvendett Kaland-Játék-Kockázat könyvsorozat egyik megalkotójaként tisztelhetünk, egy angol telefonkönyvvel való közelebbi megismerkedése során megadta a végleges nevet. A többi már történelem. :)
Lara első szinkronhangja Shelley Blond volt, aki csodálatosan keltette életre őt. Kis érdekesség, hogy Shelley újabban rengeteg alkalommal segítette a rajongók kisebb-nagyobb projektjeit, legutóbb például ebbe a kis ünnepélyes videóba segédkezett be. És akkor még nem is beszéltünk Nathan McCree, a Tomb Raider 1-3 zeneszerzőjének örökérvényű főtémájáról - még ma is libabőrt képes okozni!
A Crystal Dynamics lehetőséget adott, hogy megoszthassuk a kedvenc TR élményünket. Annyit kell csak tenni, hogy Facebook-on vagy Twitter-en a #TombRaider20-t kiírjuk és mehet is a nosztalgiázás. Kis érdekesség a végére: Larának nem csak a dupla pisztolya, hanem a jellegzetes háromszög alakú idomai is legendássá váltak. Az ehhez kapcsolódó háttértörténet mindössze annyi, hogy egy puszta véletlen folytán az egyik cszúszkát kicsit túlhúzták a kelleténél, ámde annyira tetszett mindenkinek a végeredmény, hogy... :)
Nagyon sok Boldog Születésnapot kívánunk Neked Tomb Raider, ajándékoztass meg minket még rengeteg ötletes fejtörővel, kegyetlen csapdával és lélegzetelállító kalanddal!