TRLE: Legacy of the Gods
Egy régi remekművet mutatnánk be Nektek.
2003-tól, 2005-ig készült ez a tulajdonképpen 13 pályából álló remekmű. és képzeljétek, ez mind egyetlenegy rajongó alkotása.
Készítette: Luis Martins (Jedimaster)
Történet:
Nos, lehet, hogy nehéz elhinni, de ennek a csodaszép, hatalmas pályasorozatnak nincsen hivatalos története. Semmilyet sem találtam, bárhol is kerestem. Csak egy célzás található a LB Tribune-ben: Jedimaster elmeséli pályáihoz a történetet, egy történetet, melyben Lara beutazza a világot, felfedezi szépségét és számos kalandba keveredik a rejtett kincsek vadászata közben. Sajnálom, de ezen kívül csak egy hivatalos információm van: Hogy a bónuszpályával játszhass, csak teljesítened kell a 7. fejezetet; megtalálni mind az öt titkot. Ezek minden esetben egy-egy kapcsolót mûködtetnek, míg a végén megkapod a "SECRET KEY"-t.
Vélemény:
Fantasztikusan jó kaland volt ez a 13 pálya. Bizony nem könnyû, de igazi Tomb Raider kaland. Változatos, helyszíneken kalandozunk. A szabadban, templomokban, barlangokban, másvilági börtönökben. Az ellenségek is változatosak, de van fegyver bõven. És még medipackot sem muszáj elhasználni, még ha nagyrészt a pisztolyokkal is harcolunk. Nem is a harcon van a hangsúly, inkább a továbbvezetõ út keresésében. Már több mint 1100 pályáról írtam leírást, de errõl a 13-ról volt eddig talán a legnehezebb. Sok pályát többször is végig kellett játszanom, hogy az optimális utat megtaláljam, és persze mind a 42 secretet. Egyáltalán nem lineárisak a pályák, sok pálya átjárható, hogy az esetleg elhagyott tárgyakat megtalálhassuk. Ne hagyja ki senki ezeket a remek pályákat, igazi kalandban lesz része.
Pályánkénti vélemények:
Chapter 1: Hát nem semmi ez a pálya. Nem lineáris sok helyen, az 5 Diamond-ot más, és más sorrendben is meg lehet keresni. Viszont fontos elsõre megszerezni a revolvert, és a lézercélzót, mert a pályán két gömböt is meg kell lõni vele. Szerezzük meg a crowbar-t is, bár az elsõ pályán nem láttam értelmét. A feladatok fõleg a platformokon való átjutás, lecsúszós részeken ugrálás. Ellenségek gladiátorok, akik csak a mellükön sérülnek, valamint csontvázak, denevérek, és patkányok. Viszont rengeteg fegyvert is kapunk. UZI, Shotgun, Crossbow, és a Grenade Gun is a miénk, így nem lehet gond. Nem is a harcon van a hangsúly, mert medipackot se kell elhasználni. Inkább a továbbjutás a lényeg. És bizony sokszor be kell járni a pályarészeket, a feladatok megoldásában. Ha nem nyílik ki egy ajtó a háromajtós teremben, csak keress egy másik létrát is. :) Én itt akadtam el egy kicsit. :) A textúra remek, és a hozzáadott hangok is remek válogatás. Két secret van ezen a pályán.
Chapter 2: Ez a pálya sem lineáris. Ha beértél a fõterembe, sokfelé indulhatsz el. Rengeteg kapcsolót, gombot kell megtalálni, tömböket tologatni 4 kapcsolóra, miközben hárpiák, csontvázak, és gladiátorok zaklatnak. Néha bizony többen is, kicsit nehezebb volt megcsinálni a pályát medipack nélkül. :) Igaz, a kispisztolyokat használtam, ahol csak lehetett. Sokáig nem találtam meg az utolsó kapcsolót, nem vetten észre a kis medencében a felrántható csapóajtót. Idõre futás is van a pályán, de nem vészes. Remek pálya volt ez is. Itt is két secretet találtam, és érdemes õket felfedezni, mert rengeteg utánpótlást lehet felvenni ott.
Chapter 3: Ez a pálya sem lineáris. Fõ feladat, hogy megszerezzük az 5 Trident-et, és persze a pálya végén a Neptune Key-t. Sokfelé elindulhatunk, sokféle feladatot kell megoldani. Itt is van egy fõterem, ami körül sok-sok járat, feladat van. Vannak zsákutcák is, csapdák, ahonnan nincs visszaút. :) Az ellenségek, nagy zöld bogarak, csontvázak, de van bõven fegyverünk ellenük. Fontos, észrevenni a vízben, a növényekkel takart, lehúzható kapcsolókat, és persze az oroszlánfejekben a kilõhetõ köveket. 2 secret van ezen a pályán is.
Chapter 4-1: Ezen a pályán a két secret mellett, fontos megszerezni a Bag of Sands-ot és a Prometheus Stone-t. Ehhez azonban rengeteg kart, kapcsolót kell megtalálni. Egy fõterem, egy gyönyörû kert a központ. A karokat meg kell keresni az oszlopokon, a vízben a fák tetején, miközben vaddisznók, denevérek, nagy zöld bogarak zaklatnak. Fontos észrevenni a fák tetején két lerántható kart is, és a növényekkel takart átjárót. Ez a pálya sem lineáris, többfelé lehet elindulni. Kicsit már unalmas volt annyiszor feljutni a magasba, de ha elsõre felemeled a tömböt a központi emelvényen levõ karral, sok utat spórolsz meg.
Chapter 4-2: Nem volt könnyû pálya. Talán nem is a feladatok nehézsége, sem az ellenségek, amik csontvázakból, patkányokból és tüzes szellemekbõl állt, hanem inkább a továbbjutás megkeresése volt nehéz. Egyáltalán nem lineáris a pálya, de persze van célszerû útvonal, máskülönben bizony összevissza lehet szaladgálni a pályán. Egy-egy ajtót több kapcsoló nyit, néha 5-öt is meg kell találni, mire kinyílik. Egy Trident-et, és két Stone-t kell meglelni, mielõtt a vízben úszva a következõ pályára lépnénk. 3 secret is van a pályán, ezek is külön feladatok, egyikhez egy kis idõre futásra is szükség van. Összességében, mikor már kidühöngtem magamat, a sok kóválygás miatt, tetszett. Változatosak a textúrák, remek hangulata van a pályának. :) Van egy út, a medence környékén, ami visszavezet az elõzõ pályára, ha netán valamit ott elhagytunk.
Chapter 4-3: Ezt a pályát sem volt könnyû teljesíteni, hát még a 7 secretet megtalálni. Ezek bizony külön feladatok voltak. Többször végig kellett mennem a pályán, hogy meglegyenek. Ez a pálya is átjárható, vissza lehet menni az elõzõ kettõre, ha elhagytunk valamit. Ellenségek csupán csontvázak, de van fegyverünk ellenük bõven, a tüzes szellemek elõl menekülve pedig a víz oltalmaz meg, ami mindig a közelben van. Itt is van tömbtologatós feladat, és idõre futások is. Nagyon tetszett a nagy gomb, amit egy tömb odatolásával lehet csak megnyomni. A három idõre futásos, emeletes teremben is találtam egy ilyent, de ott nem tudtam mihez kezdeni vele. Csak becsapás volt? :) Mozgó pengék, lengõ, tüskés zsákok nehezítik meg a dolgunkat, és persze ugrálni is tudni kell, fõleg a tûzfújós tömbökön. Sötét labirintusban is járunk a fáklyát megkeresni. Remek kaland volt, változatos, remek textúrákkal. A végén visszatérünk a 4-1-es pályára, onnan megyünk a következõ szintre.
Chapter 5-1: Ez a pálya is remek. Nem hiányzik ebbõl sem a tömbtologatós rejtvények, az idõre futások, ugrások, fõleg a potyogós padlós folyosókon nehéz ez. :) 5 secret van a pályán, illetve 6, de a hatodikat majd a visszatéréskor szerezhetjük meg. Ezek külön feladatok. A kapcsolókat remekül elrejtette a készítõ, fõleg, az utolsó helyszínen, a plafonon kapaszkodva kell megtalálni a növényekkel takart lerántható fali kart. 3 Athena Soul-t, kell megtalálni, hogy a következõ pályára léphessünk. Ellenségek ókori harcosok, patkányok, és hárpiák.
Chapter 5-2: Ez bizony már nehezebb pálya. 5 Star-t kell megtalálni, hogy az elõzõ pályán a helyükre tegyük, közben több követ is be kell gyûjteni a továbbjutáshoz. Egy elsüllyedt templomban, lávás termekben kalandozunk. Itt is többször be kell járni a terepet, hogy továbbjussunk.. Bizony vannak nehéz idõre futások, ugrások, tûzfújók, és lávás termekben. Sok helyen kapaszkodás nélkül kell ugrani, hogy elérjük a célt. Az ellenségek itt is ókori harcosok, hárpiák, és a végén két szörnyeteg. 3 secretet találtam, míg a 6. pályára léptem. Remek itt is a hangulat, a textúrák változatosak, és persze ez a pálya sem lineáris, de persze van logikus útvonal, ennek a megtalálása a fõ feladat. :)
Chapter 6: Sötét, és félelmetes helyszínnek látszik elsõre a pálya. De nem olyan vészes. Egy alvilági börtönben találjuk magunkat. A kulcsainkat elvették, azokat kell visszaszereznünk. Ebben félistenek akadályoznak, pár szellem, és a pálya végén egy megölhetetlen, óriás harcos, a fõnök maga. A fõ feladat, az ajtónyitó karok megtalálása, jól nézzünk körül a falakon. Köteleken kell átugrani, és lengõ zsákokon, tûzfújókon átjutni. Egy secret van a pályán.
Chapter 7-1: Ez a pálya is tetszett. Itt oroszlánok az ellenségek, néha falkában jönnek, és egy bosszantó bika, no meg a pálya végén a kalapácsos isten. 4 secret van a pályán, mindegyikben egy gomb is található, ami késõbb fog nyitni egy másikat, tehát fontos megnyomni õket. Talán a bikánál nehéz kicsit a feladat, de meg lehet oldani sérülés nélkül is, csak mielõtt hozzánk ér, amikor úgy három padlólapnyira jön, egyet ugorjunk fel, utána már menekülhetünk elõle, nem fogunk sérülni. A pálya elején, ha lövünk, miközben lecsúszunk, és persze ha el is találjuk a gömböt a magasban, könnyebb a dolgunk, mert berohanhatunk a kinyílt ajtón.
Chapter 7-2: Egy barlangban, és kis templomokban kalandozunk ezen a pályán. Félistenek, és szellemek zaklatnak közben. Érdekes, hogy a fehér szellemek is eltûnnek, ha a vízbe ugrunk, nem kell a kis szobrocskák mögé bújni elõlük. 5 Hades Jewel-t kell megtalálni, és összesen 5 secretet is találunk, mivel egy kicsit vissza kell mennünk az elõzõ pályára. Ezen a pályás is van idõre futás, köteleken ugrálás, és vázatologatás, még egy kis vízi labirintusban is gyakorolhatjuk az úszást, mire mind a három kapcsolót megtaláljuk.
Chapter 8: Nem könnyû ez a pálya. Sok idõre menõ feladatot kell megoldani, tûzfújók, lávás platformok, potyogó padlólapokon át. 4 secretet is begyûjthetünk a pályán. Közben sok denevér, két félisten, és a pálya végén maga a szárnyas fõisten is zaklat, akit megölni lehetetlen, csak elfutni lehet. De hidd el, mindezt medipack nélkül is meg lehet oldani. :) A fõ feladat a karok, gombok megtalálása ezen a pályán is.
Chapter 9: Ez a pálya sem könnyû. Sok benne az idõre futás, még a két secret közül, az egyiket is így szerezhetjük csak meg. Ellenség itt is pár félisten, és megjelenik maga a Szárnyas Fõellenség is, akit viszont simán bezárhatunk. :) Ha az eddigi pályákon megszereztük a Secret Key-t, akkor mehetünk csak a hosszabb úton, máskülönben hamar vége van. Remek kaland volt, és van folytatása.