Back to Basics 2016: Perzsia

btb2016.jpg

A pályaszerkesztők számára immár szabad a regisztráció a trle.net-en évente megrendezett Back to Basics versenyre, melynek idei témája Perzsia.

A Tomb Raider és a Prince of Persia között hosszú időn át vontak párhuzamot. Ezúttal Lara Croftnak itt az esélye, hogy bejárja a Perzsa Birodalom egzotikus palotáit. Továbbá Lara uruk, arab, asszír vagy sumér kultúrákból származó romokat fedezhet fel, hogy megfejtse azok rejtett titkait. Csakis a szerkesztők képzeletén múlik, hogy mit alkotnak meg a megadott eszközök használatával.

 

A Back to Basics 2016: Perzsia szerkesztői csomagján 2016. január eleje óta folyik a munka a BtB 2016 csapata által. Valamivel több időbe telt elkészíteni, mint a korábbi epizódokét, most azonban elérkezett a végső tesztelési fázisba, és készen áll arra, hogy a regisztrációs periódus befejeztével a regisztrált szerkesztők kézhez kaphassák. Egy igazán lenyűgöző csomag került összeállításra, ugyanis minden évben a csapat igyekszik az előzőnél jobbat készíteni. A szerkesztői csomag tömve van pompás új tárgyakkal és textúrákkal, és igen átfogó, egyedi zenei szerzeményekkel szolgálhatnak, melyeket a csapatukból négy fő írt és adott elő.

Ez egy izgalmas téma, mellyel rengeteg rajongó örömmel játszik majd, és reményeik szerint sok szerkesztő is lesz, akik pályát készítenének a versenyre.


Ütemterv:

(fontos megjegyezni, hogy ezek a dátumok a versenyre beküldött pályák mennyiségétől függően változhatnak)

  • 2016. október 17. – 2016. november 16: pályaszerkesztők regisztrációs periódusa
  • 2016. november 17. – 2017. március 25: pályaszerkesztés időszaka (körülbelül 4 hónap és 1 hét; a béta tesztelési időszak is beletartozik!)
  • 2017. március 26-31: üres marad a pályák előkészítésére, végső javításokra és újabb tesztelésekre, illetve a megjelenésre való felkészülésre.
  • 2017. április 1: a pályák névtelenül publikálásra kerülnek a trle.net-en
  • 2017. június 1. – április 1: a játékosok versenyének időszaka
  • 2017. június 2: a verseny győzteseinek kihirdetése

Regisztráció:

Ahhoz, hogy regisztrálhass a pályaszerkesztő versenyre, a trle.net közösségi fórumának regisztrált tagja kell, hogy legyél. A Back to Basics-re való regisztráció privát üzenet formájában történik, melyet MichaelP-nek kell elküldened.
Az üzenet témája: BtB2016-Persia Registration

Az üzenetben az alábbi adatokat kell megadnod:

  • A nicked, család- és keresztneved
  • Egy valós e-mail cím
  • Egy valós lakcím
  • és ezt a szöveget kell csatolnod:

"Please accept this PM as my registration application for the BtB 2016-Persia builder's competition. I will not release the BtB package or any component of it or information about it to anyone prior to June 2017, when it will anyway become publicly available. This is also applicable in case I choose to drop out of the competition."
[Fordítás: „Kérlek, tekintsd ez az üzenetet a regisztrációra való jelentkezésemként a BtB 2016 – Perzsia pályaszerkesztő versenyére. Nem fogom publikálni a BtB csomagot vagy annak bármely elemét, és nem adok ki róla információt senkinek 2017 júniusa előtt, amikor egyébként is publikusan elérhetővé válik. Ez abban az esetben is fennáll, ha kiszállok a versenyből.”]

A regisztrációs kérelem akkor tekintendő sikeresnek, ha felkerülsz a résztvevők listájára. Ha egy-két napon belül nem kerülne fel a neved a listára, próbálkozz újra.

Regisztráció után nem kapsz azonnali hozzáférést a Back to Basics 2016: Perzsia alfórumához és a csomaghoz. Az alfórum a versenyen résztvevő szerkesztők számára lesz elérhető a regisztrációs periódus végén. Erről e-mail emlékeztetőt fogsz kapni a TRLE közösség egyik adminisztrátorától, aki tájékoztatást ad, ha a privát szerkesztői alfórumhoz és a szerkesztői csomaghoz tartozó letöltési linkhez hozzáférést kaptál.

A szerkesztői csomaggal mindent megkapsz, amire szükséged van a pályád felépítéséhez. Egyszerűen csak ki kell csomagolnod azt, és már bele is vághatsz a szerkesztésbe.
A szerkesztői eszközök mellett a csomagban rendelkezésedre áll majd egy teljes wad lista a készítők nevével, és instrukciókkal a különleges összeállításokhoz, egy képekkel ellátott kész referencia minden wadban található elemről, és egy teljes egyedi zenei lista a készítők nevével ellátva.

back_to_basics_2016.jpg

Akik számára újdonság a Back to Basics:

A „Back to Basics” kihívása az, hogy egyetlen pályát készíts körülbelül egy órányi játékidővel, ahol minden szerkesztő csak a kézhez kapott wadot és textúra szettet használhatja.

A Back to Basics megfelelő mind a tapasztalt, mind a kezdő/új szerkesztők számára egyaránt. A privát, szerkesztők számára létrehozott alfórum remek környezetet biztosít a pályaszerkesztők számára, hogy segítsék egymást, és személyre szabott technikai tanácsokat kaphassanak a pályaszerkesztéshez.

A Back to Basics 2016 során az NGLE egy régebbi verzióját használják a pályák megépítéséhez (ami sokkal stabilabb, mint az eredeti szerkesztő, de nem támogatja az új TRNG-s funkciókat) egy TREP segítségével patchelt exével, hogy az exe kezelni tudja a nagyobb méretű pályákat és részletesebb tárgyakat, illetve pár előre meghatározott flipeffekttel is rendelkezhessen.

A zenei fájlok, tárgyak, textúrák, stb. a BtB csomag részét képezik, melyet a pályaszerkesztők letöltenek. Az egyedüli eszközök, amiket a versenyre szánt pályád megalkotásához használhatsz a csomagban található NGLE verzió, konverter és tomb4. Az egyetlen kivétel ez alól a 64-bites Win7, Win8, Win10 rendszerekkel rendelkező szerkesztők esetében a DOS-Box lehet, amivel a scriptjüket összeállíthatják.

Fontos: a TRNG egyáltalán nem használható. Ez azt jelenti, hogy az NG Center használata is mellőzendő, és nincs lehetőség különleges flipeffektekre vagy scriptelésre.
A hagyományos TRLE módszerrel szabhatod testre a scriptedet. (script.txt és English.txt), pl. módosíthatod az eszköztárban található tárgyak nevét, vagy egyedi színt adhatsz az égnek.

A pályád beküldése a versenyre úgy történik, hogy elküldöd a szerksztett pályád végleges TOM fájlját és a script.txt és English.txt fájlokat. A projekt fájlokat minden pályához MichaelP állítja össze a megjelenés előtt, ezzel biztosítva, hogy a pályák csak és kizárólag a megadott wadot, textúrákat és zenéket tartalmazzák.

Verseny:

A Back to Basics verseny két összetevőből áll.

  • A pályaszerkesztők versenye – azok a pályák, kerülnek ki győztesként, melyek a legmagasabb átlag pontszámot kapják a trle.net-en a verseny időtartama alatt. (Adminisztratív okok miatt a Levelbase és az AspideTR értékeléseit NEM vesszük figyelembe az értékelés során.)
  • A játékosok versenye – „találd ki, ki készítette”-verseny. A játékosok beküldhetik a tippjeiket, hogy szerintük melyik szerkesztő melyik pályát készítette.

A verseny során a pályák névtelenül lesznek publikálva, készítőként „BtB2016” lesz megadva. Így a játékosok mindenféle befolyás nélkül küldhetik be az értékelésüket. A játékosok versenye 2 hónapig tart. A pályaszerkesztők kiléte a verseny végén lesz felfedve. Addig azonban senki nem adhat ki semmiféle információt arról, hogy ki melyik pályát készítette. A legmagasabb pontszámmal rendelkező szerkesztő nyeri a pályaszerkesztők versenyét.
A játékosok tippeket küldhetnek be arról, hogy szerintük melyik pályát ki készíthette, és azok a játékosok nyernek, akik a legtöbb pályát és pályaszerkesztőt eltalálták.

Béta-tesztelés és bizalmasság:

A pályaszerkesztők pályái még megjelenés előtt át kell, hogy essenek a béta tesztelésen. Ne hagyd az utolsó pillanatra. Ennek a szerkesztés utolsó hónapjában kell megtörténnie, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre a javítások elvégzésére a tesztelési fázis során. A szerkesztők kötelesek megadni a tesztelőik nevét a privát alfórumban. A tesztelés a privát szerkesztői alfórumban is véghez vihető, akár más pályaszerkesztők által, vagy a rendelkezésre álló tapasztalt fórumbéli bétatesztelők által. A szerkesztők külön is teszteltethetik a pályáikat, de nyilatkozniuk kell arról, hogy kik a tesztelők. A külső tesztelőnek szintén tiszteletben kell tartania a szerkesztők és pályák anonimitását, és nem lesz hozzáférésük a pályaszerkesztők alfórumához. A külső tesztelők részt vehetnek a játékosok versenyén, de nyilvánvalóan az általa tesztelt pályák nem számítanak bele a pontszámukba, mivel már tudják az általuk tesztelt pály(ák) szerkesztő(inek) kilétét.

Időpazarlók:

A regisztráció valamilyen szinten a TRLE közösség őszinteségén és becsületességén alapszik. Ha nincs komoly szándékod arra, hogy pályát készíts a versenyre, akkor gondold meg, mielőtt regisztrálnál.

Üdvözlettel, sok szerencsét kíván a szerkesztéshez:

Scott (EssGee) a BtB 2016 csapatának nevében.

Twitter response: "Could not authenticate you."