Tomb Raider - kérdések és válaszok

A hivatalos Tomb Raider fórumról:

Üdv mindenkinek!

Ezeket Karl helyett küldöm e hónapban, mivel ő épp külföldön van, pár szuper titkos üzleti dolgot intéz.

Jó pár fantasztikus kérdést kaptunk ebben a hónapban. Hogy egy kis magyarázatot adjak arra, hogy miért választottam pont ezeket a kérdéseket, eddig elkerültem azokat (még az ismételt kérdéseket is), amelyek a következő médiahullámmal megválaszolásra kerülnek. Nem akartam lemondani a lehetőségről, hogy megválaszoljam az elvontabb kérdéseket. Rengeteg szuper specifikus kérdés könnyen meg lesz válaszolva, mikor legközelebb látod Larát akció közben! Továbbá, kiválasztottam hat kérdést.

Lássuk csak!

1. kérdés Saman-tól: Lesz arra lehetőség, hogy a Tomb Raider 2012 játékra elő lehessen fizetni vagy meg lehessen vásárolni a Steamen?

Karl Stewart: A Square Enixnek fantasztikus kapcsolata volt eddig a Steammel a múltban, a legtöbb katalógusunk elérhetőségét tekintve a platformon. Nem láthatunk előre semmiféle változást ebben a kapcsolatban a jövőben!


2. kérdés Rai-tól: Én nem igazán értem, hogy működnek a Bázisok. Ezek a bázisok egyszerűen csak területek, amiket felfedezhetünk és bejárhatunk vagy vannak-e összekötő területek/ösvények, hogy bázistól bázisig juthassunk vagy gyors utazásmódot fogunk használni?

Karl Stewart: a bázisok hatalmasak, megnyitnak területeket a szigeten, amik felfedezésre várnak. Lara mehet a saját útján ezeken keresztül, kivéve, ha az a bizonyos ösvény el van zárva valamiféle eszköz szükségessége miatt, és visszatérést igényel, mikor Lara jobban felszerelt. Ezeken a bázishelyeken táborhelyek vannak, amikkel ezelőtt még alig foglalkoztunk. A táborhelyek lehetővé teszik Lara számára, hogy gyorsan utazhasson bázisok között, amiket már korábban meglátogatott. Ez a mechanizmus lehetővé teszi a játékos számára, hogy gyorsan visszatérhessen, hogy egy kihívást teljesítsen vagy meglátogasson egy területet, ami korábban nem volt elérhető. Erről szólva, nem leszel két bázis közé láncolva ahogy a történet halad – kicsit több lineáris út vezet bázistól bázishoz, ahogy az elbeszélés feltárul.


3. kérdés Lukass-tól: Szeretném tudni, hogy láthatjuk-e majd Lara teljes testét játék közben, mint az előző játékokban, vagy csak a teste felét, mint az E3 demó nagy részében? Azért kérdezem ezt, mert számomra (és gondolom nem csak nekem) nehéz úgy ugrani, ha nem látom a karakter lábát, és úgy gondolom, hogy furcsa megváltoztatni a kameraállást minden ugrás előtt.

Karl Stewart: Mint a legtöbb third-person akció/kaland címnél, látható lesz Lara egész teste az idő nagy részében. Erről szólva, van egy lelkes csapatunk, ami határozott célt tűzött ki, hogy átállítsák a kamerát, hogy dinamikusabb és filmszerűbb legyen. A zártabb helyeken a kamera ráközelít Larára úgy, hogy a játékos érzi, amit Lara érez. Tehát a nyitott területeken a kamera távolabb kerül, és a játékos láthatja a talajt. Az E3 demó első része többnyire zártabb folyosókon játszódik, ez az oka a közeli nézetnek. A menekülési jelenet során az összeomló barlangban viszont teljes testi nézetre váltott. Megnyugtatásként, a célunk az, hogy a kamera sose vesz el a játszhatóságból.


4. kérdés Lara Rocks2-től
: Mivel Lara tapasztalatlan, ez meg fog mutatkozni harc közben úgy, hogy valamilyen mértékben “kevésbé reagál”?

Karl Stewart: Nem szeretnénk megakadályozni a játékost aláfejlesztett vagy félszeg irányítással. Lara tapasztalatlansága és karaktere inkább a történet és az egyre nehezebb események során fog megmutatkozni, ahogy az általunk ismert nővé cseperedik.


5. kérdés Semongartól: Képes lesz majd Lara olyan akrobatikus mutatványokra, mint az előző játékokban? Ugrások, szaltók, gurulás, stb.

Karl Stewart: Míg Lara még mindig rendkívül kisportolt, a mozgástere korlátoltabb és hihetőbb, mint a korábbi Tomb Raider játékokban. Azonban a lenyűgöző képessége, hogy kemény és változó terepen átvágjon, még mindig érintetlen.


6. kérdés Dribertől: az IO meghirdette, hogy az új Hitmannek lesz egy “tiszta módja”, ahol a segítő ikonok, ösztön mód (vagyis a TR túlélő módja) és más vizuális tippek ki lesznek kapcsolva. Várhatunk egy hasonló “hardcore módot” a TR9-ben, hogy a tapasztaltabb játékosoknak is eleget tegyenek?

Karl Stewart: Már megvitattuk, hogy a Tomb Raider több nehézségi fokkal dicsekedhet, hogy a játék szélesebb körben elérhető legyen. A “tiszta mód” így nem szükséges, a tapasztalt játékosok azt is megtehetik, hogy nem használják a választható túlélő módot, ha a játékot több kihívással szeretnék játszani. A célunk az, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a játék kihívásokkal teli még a legtapasztaltabb Tomb Raider játékosok számára is.

 

Fordította: Matie