A Computer Bild Spiele Magazin tartalma

SPOILER-es!!!

(A cikkben ezek a képek nem voltak benne csupán azért vannak, hogy élvezhetőbbé tegyék az olvasást)

A kezdet

Gyermekként, Lara elkísérte szüleit számos régészeti expedíción. Cambridbe-ben szerzett diplomát, és most alig várja, hogy végre egyedül felfedezhesse a világ ősi titkait, és a háta mögött hagyja a poros könyvtárakat. Első ilyen felfedezése Conrad Roth vezetésével indul, aki az "Endurance" nevű kutató hajó kapitánya.

 



1. nap: Az expedíció kezdete:

A cél egy rejtélyes Japán sziget a sokat emlegetett "Ördög-tenger"-en, ahol állítólag legendás ereklyék lapulnak. Ám közben baleset történik, ugyanis egy vihar elöl menekülve a kutatók hajótörést szenvednek egy ismeretlen sziget partjainál. Lara, utolsó erőfeszítéseivel bejárja a partot és ez az a pont ahol a harc a túlélés kezdetét veszi. A történet, Lara szigeten töltött napjait meséli el, minden egyes nap egy újabb részt jelöl a játékban, ez persze nem azt jelenti, hogy egy nap csupán egyetlen pályából áll.


Karl Stewart elmondás szerint minden egyes nap tartalmaz fő- és mellékküldetéseket.
Egyelőre úgy tűnik, hogy az első napot csupán egy videón élezhetjük, és maga a játék a második napon kezdődik.

2. nap: A barlang

Lara fejjel lefelé lógva ébred egy sötét barlangban, megkötözve, csapdába ejtve. Ezek szerint valaki megtalálta és elrabolta hősnőnket?
Szerencsére, Lara azért rendelkezik már némi mozgékonysággal, így oda-vissza hintázva képes elérni egy kisebb lángot, ami meggyújtja az őt fogva tartó kötéseket, Lara hangos sikoly közepette a földre zuhan. Ugyan súlyosan megsérült mégis igyekszik minél előbb kikeveredni a barlangból. Arcán az érzelmek, és törékeny fizikuma nagyon élethűen lett létrehozva, a játék hangulatát az ijesztő hangok nagyon is élvezhetővé teszik.
Ez az első alkalom, mikor Lara nem egy szinte "műanyag-cicababa" ként lesz jelen, hanem mint nagyon is valóságos személy.

Egyetlen fegyvere egy fáklya, ami sötétben fényforrás, olykor pedig segít a különböző feladatok megoldásában (különböző tárgyak felgyújtása, stb.) Lara a kiutat keresve rábukkan egy oltárra, ahol a kutatók egyikét rituálisan feláldozták. Mialatt a testet nézegeti, hirtelen zajt hall "közeledik" valaki vagy valami vadászik rá!



Lara az életéért szalad, ám hirtelen egy gödörben találja magát, nyakig érő vízben. Ezek a jelenetek már éppen eléggé klausztófóbikus érzetet kelthet a játékosban, ám csak most jön a java: az üldöző kirántja Larát a gödörből és a harc az életéért elkezdődik. Speciális gombokat használva a játékosnak ki kell védeni a támadásokat, ha valamit rosszul csinál Lara halott. Lara halála ebben a játékban nagyon látványos, amiről az új animációk gondoskodnak, a játékos ezúttal biztosan nem fogja hideg vérrel végignézni, ahogy hősnőnk elhalálozik.


A menekülés jár most csak Lara eszében, ám, hogy kijusson a barlangból egy trükkös feladványon kell előbb túljutnia. (A kezdőket segítendő, lesz egy speciális lehetőség a játékban, amit bekapcsolva a játék kijelöli a környezetben azon tárgyakat melyeket Lara használni tud a feladat megoldásában)
Az itteni fejtörő lényege, hogy uszadék fadarabokat kell meggyújtani és a vízesésen túl juttatni, ám erre a játékosnak kell megtalálni a megoldást, melynek több módja is van. A fejtörő megoldása után egy újabb vad hajsza várható a kijáratig.



4. nap: Az alaptábor:

Míg a 3. nap egyelőre titok, az biztos, hogy a 4. napon Lara megtalálja a több sebből is vérző Roth kapitányt az alaptáborban. Az igazi kaland innen kezdődik, mert innen a sziget összes szegletébe el lehet jutni. Lara feladata, hogy orvosságot találjon, és keresse meg a rádióadót, amit egy farkasveremben állítottak fel. Ám, hogy a játékos oda jusson, számos nyakatekert ugrás, kúszás-mászás áll még előtte, és óvatosnak kell lenni, ha egy darabban szeretne odajutni. Egy esetleges halál esetén sincs gond, a játék rengeteg mentési pontot tartalmaz. Miután Lara megtalálta az orvosságot, egy hatalmas farkas támad rá, és egy idegtépő harcot láthatunk. Lara utolsó erejét is bevetve puszta kézzel öli meg a fenevadat.

Visszatérve az alaptáborba, ellátja Roth kapitányt, ami megmenti a férfi életét. Hálája jeléül Roth egy hegymászó csákányt ad Larának ami a sziget újabb részeit oldja fel.


Az alaptábor fontos része a játéknak. Lara itt gyakorolhatja az új mozdulatokat, kombinálhatja, illetve módosíthatja a felvett tárgyakat, fegyvereket, ez által tovább fejlesztve azokat. Később lehetőség lesz a táborok közötti mozgásra, ezáltal a melléküldetések között kevesebbet kell talpalni. A játék egyes részei még nem ismertek (harc, kamerák), ezekről talán később lesz információ.

Fordította: wdavid

Twitter response: "Could not authenticate you."