ROTTR újdonságok a Gamespottól (frissítve)

Ezen a héten a Gamespot egy úgynevezett "Reveal Week" keretében a hét minden napján egy-egy újdonságot oszt meg velünk a Rise of the Tomb Raiderrel kapcsolatban.

Az első három napon kaptunk kilenc új koncepciós rajzot, videóval szemléltetve felvázolták a fejlődési lehetőségeket, és kicsit beleláthattunk Lara fejébe, az őt érintő pszichológiai háttérbe. A részletekért olvass tovább...

24.jpg

1. Lara fejében

Hétfőn Lara elmeállapotát taglalták: már korábban is említették, hogy sokan kételkednek Lara Yamatai-on megélt kalandjai hitelességében. Ami végtére is teljesen érthető, hiszen ami vele történt, az valóban nem mindennapi sőt, természetfeletti, ami rátette a bélyegét a mentális állapotára is. Az első trailerben látott pszichoterapeuta ezt hivatott jelképezni, aki úgy gondolja, Lara csupán hallucinál és az összes borzalom, amit yamatai szigetén átélt csupán képzeletének szüleménye. Kedvenc hősnőnket mégsem hagyja nyugodni a gondolat, hogy az, amit a szigeten megpillantott a világból, az csak a jéghegy csúcsa - tud valamit, amit senki más, és ami megváltoztathatja a világot. Immár képtelen normál életet élni, és annál is inkább emlékeztet a franchise korábbi részeiben megismert vakmerő, kissé önző duplapisztolyos Croftra. Ám nem csak ezért keveredik szinte szándékosan bajba újra és újra, hanem mert így próbál megbirkózni a múlt eseményeivel, a barátai elvesztésével. De a legfontosabb az, hogy már látja a valóságot a mítoszok mögött...

Részletek: Gamespot 1. nap

2. Képességek

A keddi napon egy videót kaptunk, melyben öt elsajátítható képességet emeltek ki. Míg az előző részben fokozatosan kellett feloldani őket és így lehetett elérni a többi képességfát, most a három alapvető csoport azonnal elérhető, és választhatunk, milyen stílus áll hozzánk a legközelebb.

  • Brawler - agresszív játékstílus, innen a "Death from Above" skillt említették meg, ami lehetővé teszi, hogy Lara egy fáról leugorva meglepje és megölje ellenfelét. Eleinte lassabb és hangosabb a folyamat, de amint megszereztük a kést, már jóval csendesebben tehetünk el láb alól egy-egy utunkban álló személyt.
  • Hunter - a vadászat és gyűjtögetés kategóriája, legérdekesebb innen a "Double Shot", amivel Lara két ellenfelet egyszerre tud becélozni és tud lelőni.
  • Survivor - az eszközkészítés és a felfedezés tartozik ide. Az itt megszerezhető "Body Trap Specialist" képesség elsajátítása után Lara olyan bombát tud készíteni, amit hullákba rejtve odavonzza az ellenfeleket, majd felrobban és gázfelhő lepi el a területet.

Továbbá megemlítendő az "Eye for Detail", ez azoknak kedvez, akik szeretnek 100%-osan teljesíteni. Kiemeli a begyűjthető tárgyakat a környezetben, így segít a megtalálásukban. Illetve helyet kapott a játékban egy bizonyos nyelvi rendszer is. Lara különböző idegen nyelveken írott szövegekkel találkozhat fesményeken, naplókban, melyeket a nyelvi készségeket fejlesztő skill aktiválása után le is fordíthat. Ezek a szövegek segítik majd különböző begyűjthető tárgyak, érmék megtalálásában.

3. Tervrajzok

Szerdán egy csokor tervrajz érkezett. A Crystal Dynamics csapata Törökországba látogatott, szétnéztek Isztambulban, Kappadókiában és Epheszoszban, ezáltal megihletve alkották meg pl. az elárasztott archívumot is. A Kityezs bejáratát képező nagy jégsírt a Hagia Szophia inspirálta, a szíriai falu képét pedig erősen befolyásolta az epheszoszi romok látványa. A sziklába vájt épület, amit a próféta sírjából való meneküléskor látunk, a Petrában található hasonló nevezetességre emlékeztet.

thumb_24~0.jpg thumb_23~0.jpg thumb_22~0.jpg thumb_21~0.jpg thumb_20~0.jpg thumb_28.jpg thumb_27~0.jpg thumb_26~0.jpg thumb_25~0.jpg

Részletek: Gamespot 3. nap

4. Lara nem egy szuperhős

Egy újabb videó arról, hogy Lara hogyan reagál a környezetére. Az előző játékban kapott sebei is meglátszanak, didereg, ha fázik, tábortűznél dörzsölve melegíti a kezét, és a fejlődő technológiának köszönhetően sokkal jobb hajat, és élethűbb animációkat kap.

Twitter response: "Could not authenticate you."