Tomb Raider 7 - Legend Végigjátszás - England

 

 

06 - England - King Arthur's Tomb

Fontos! Ha meghalsz, visszatöltéskor újra meg kell szerezned a környéken a pajzsokat.






Mentések--Savegames Full Rewards:

Time Trial Full mentések--Time Trial Savegames

A Hidra utáni mentés---Hidra Finish Savegame:

 

  • Felvehető cuccok: Gránát, gránátvető, gépkarabély, géppisztoly, shotgun, medipackok, lőszerek.
  • Ellenségek: Zsoldosok, vérebek, óriáskígyó.
  • Arany kereszt: 1
  • Ezüst kereszt: 5
  • Bronz kereszt: 9

 

Angliába értél. Leteszed a motort a haveroknál, felmászol az ereszcsatornán, és kezdődhet a kaland a térkép útmutatása alapján.

Egy régész, Worth Professzor alakította ezt az Artúr Királyos vidámparkot, mert állítólag itt fedezték fel Artúr Király sírját.

- Vékonykának tűnik a határvonal a véletlenszerű egybeesés és az irónia között. - jegyzi meg Lara, mikor meglátja az épületre függesztett címert.
- Biztos vagy abban a térképben? - kérdi Zip Alistert.
- Sajnos igen. Pár évvel ez előtt nagy hírverés volt arról, hogy itt fedezték fel Arthur király igazi sírját - amit persze hamarosan cáfoltak. És mégis, új útszéli látványosság született. - Alister.
- Hát akkor lássuk, mit mutatnak. Legalább oktató jellegű lesz. - mondja a mindig bizakodó Lara.

Húzd ki a szellőző alá a ládát, ráállva rántsd ki a rácsot a csáklyával, és felmászva lődd szét a faládát. Benne találod az 1. Bronz keresztet.

Rántsd ki jobbra a szellőző rácsot, bújj ki, és leesve menj a kerítéshez. Előtt jobbra kapaszkodj fel az ablakba, majd fel a falra, és balra csimpizve átjutsz a kerítésen. Leesve kapcsold be a főkapcsolót. Most már van áram. Mássz fel a sarokban levő ereszcsatornán, majd jobbra átjutsz visszafelé a kerítés felett. Az ablakok felső párkányán juss el a száraz részre, és nyisd ki az ajtót. Menj a nagykapuhoz, és stílusosan a kőbe zárt kardot meghúzva nyisd ki. Jobbra, a három páncéllal szemben ugorj az ablakba, mássz be, lődd szét a ládát, és meg is van a 2. Bronz kereszt.

Menj ki és a deszkapadlónál ugorj az első rúdra, majd a másodikra. Az elfordul, sietned kell a mögötted levőt elkapni. Most ugrás a szemközti kis mobil hídra, de gyorsan ugorj vissza a hídról a rúdra. Fordulj meg, és igyekezz átugrani a hídra, amíg megint fel nem emelkedik. Ha sikerült, menj át rajta. Lődd le a kis hidat tartó láncszemet, és juss át a túloldalra. Menj jobbra, és látsz a falon lent, egy rést, illetve talán egy szellőző rését. Gurulj át rajta, és a faládában meg is van a 3. Bronz kereszt.

Látsz megint egy kőbe zárt kardot, de bizony ez nem nyitja ki az ajtót, csak a deszkákat rongálja meg. Viszont most meg tudod csáklyázni a láncot, és fel tudod húzni a kaput. Igyekezz át rajta, és egy raktárba értél. Jobbra a falon van egy szellőzőrács. Rántsd ki, majd menj a targoncára. A gránátgombbal ereszted le, a tüzelés gombbal emeled fel. Előre-hátra meg az irányítógombokkal kezeled. Fogj hát egy ládát, és tedd a szellőző alá. Fogj egy másikat, és rakd az elsőre, vigyél melléjük még egyet, így már feljutsz a kis terembe, ahol meg is van az 1. Ezüst kereszt.

Most menj le a targoncával a lejtőn, ha útban vannak a dobozok lökd félre őket. Törd át a szemközti kriptát, és meg is van a 2. Ezüst kereszt.

Balra törd át a falat a két ládánál, és hajts át rajta. Hajts végig a csapdákon, a targoncán nem sérülsz, majd emeld meg a targival a vaskaput. Menj tovább, ismét törd ripityára a csapdákat, majd újabb falat törsz át. Itt interaktív rész jön, meg kell nyomnod a lefelét, hogy ne zuhanj le a targival.

Nézz jobbra, csáklyázd meg a fali beugróban, és rántsd magadhoz a 4. Bronz keresztet.

Balra menve, a lépcső tetejéről ugyanezt tedd a szemközti beugróban levő 5. Bronz kereszttel.

Ugorj most a baloldali falon levő peremre, majd onnan jobbra a másikra. Most már igyekezned kell, mert leomlik minden. Kapaszkodj hát gyorsan jobbra, ess le a lépcsőre, de ott se totojázz, ugrás át a mélység felett, majd ugrás jobbra, a rúdra. Ugrás a szemközti fali beugróba, majd lekapaszkodva jobbra csimpizz. A következő perem szintén leszakadós, tehát igyekezned kell. NE ess le a sarokban, hanem mássz fel a kis ablakba, mert végigmenve a szűk folyosón felveheted a 6. Bronz keresztet.

Leesve a lépcsőn menj le, és ugrás a kötélre, majd kicsit jobbra fordulva ugorj át a törött lépcsőre. Igyekezz itt is átugrani a következő lépcsőre, majd balra, a fali peremre. Csimpizz jobbra, ess le, és végre leérsz a mélybe. Menj fel a lépcsőn, a tüzes résznél ugorj át a lépcsőre, majd az első tüzes folyosórészen a csáklyával rántsd magadhoz a ketrecet. De csak addig, hogy rá tudj ugrani, és róla átérsz a túloldalra. Figyeld meg a sávot, ahol kissé szünetel a tűz, így megúszod a feladatot. Ha átértél, húzd magadhoz a ketrecet, és told a másik tüzes részhez. Ott is ugyanúgy juss át, majd ott is rántsd magadhoz a ketrecet, hisz jobbra tolva, ráállva átjutsz a kapu felett. Most egy hármas elágazáshoz értél, mindhárom út járhatatlan, forgó pengék akadályoznak.

Húzd meg a kart, és a kapu felnyílik. Húzd át a ketrecedet, és told be a baloldali pengékhez. Menj át a megállt pengék alatt, és meg is van a 3. Ezüst kereszt.

Menj ki, és most told át a ketrecet a szemközti, a jobb oldali pengékhez, de a jobb oldalon, mert majd még egy ketrecet kell onnan kihozni. Húzd is ki, és told be a középső pengék alá, de ezt is oldalra. Menj vissza a másikért, és told át a pengék alatt a másik terembe. Most told jobbra az oszlopok mellé, és rajta keresztül feljutsz az emeletre, és megnyomhatod a hatalmas fali gombot, amin II.-es római szám van. Most a másik oldalra, pont szembe told át a ketrecet, ott egy picit magasabb a talaj, így ott is feljutsz az emeletre, és megnyomhatod az I.–es fali gombot.

Told most a ketrecet, a következő pengék alá, és visszamenve a másikért, azt told a tüzes részre. Állj rá, majd egy nagy ugrással juss át a tűzön, és jobbra a karral nyisd fel az ajtót. Siess át alatta, mert bezárul. Menj fel a lépcsőn, és egy súlykapcsolóval kinyitod lent, a szemközti ajtót. Igen ám, de ha lelépsz róla, akkor az ajtó bezárul. Kéne valami erre a kapcsolóra. Egy hulla esetleg? Na, menj balra, ugorj a vízbe, majd mássz ki jobbra. Csáklyázd meg a csillárt, majd belendítve, elengedve az lerántja a fali rácsot a keresztnél. A csáklyával meg is szerezted a 7. Bronz keresztet.

Most a másik csillárral rántsd le a másik rácsot a koporsónál. Rántsd ki a koporsót, ugorj rá, ne törődj most a hullagyalázással, és a fali égőket megcsáklyázva vontasd magadat a partra, a súlykapcsolóra. Mondtam én, hogy egy hulla kell rá nem? :)

Menj most már át a kinyílt kapun, fel a lépcsőn, majd a folyosó végén ugorj a vízbe. Ússz át a kis oldalterembe és a mélyben megtaláltad a 8. Bronz keresztet.

Húzd meg most már a vízben a kart, mássz fel a koporsóra, majd a sodrás elvisz a folyosón. Ugorj fel jobbra az átjáróba, és ott is ugorj a vízbe. Balra ússz, és húzd meg ott is a kart, így a koporsó megint a hajód lesz. Most figyelj, jobbra lesz egy átjáró, amerről ide beúsztál. Ott kell megcsáklyázni a lámpát, és odavontatva magadat a fali beugróban felveheted a 4. Ezüst keresztet.

Most vontasd magadat vissza, a szemközti részhez, és ugorj a falra. Ugorj a vízbe, és hagyd, hogy a sodrás vigyen, amerre akar. Egy hatalmas templom előtt mászol a partra. Két égőt látsz. Csáklyázd meg a jobb oldalit, és rántsd magad felé. Menj el balra, be a templom mellé. Kapaszkodj fel a peremeken, majd onnan csáklyázd meg a másik lámpatartót, és azt is rántsd meg. Ugorj a rúdra, onnan a lejtőre, majd rá az elfordított lámpavasra. Ugrás közben a csáklyával jutsz át a másik lámpavasra, és mivel az is elfordul, átugorhatsz a templom másik felén levő peremre. Mássz fel, majd a fali peremeken folytasd az utadat. Jobbra haladva ugorj a láncra, és mássz fel rajta. Ugorj rá a tetőre, és a túloldali sarkában megtalálod az 5. Ezüst keresztet.

Ugorj rá a kupola alatti kötélre, és csússz le a templomba. Ott vannak bizony a kerekasztal lovagjai, kőkoporsókba zárva. És ott van maga a király, Artúr is, de ő egy kristályba zárva.

- Gyenge a jel, Lara. Mit látunk? - kérdi Zip.
- A mítoszt. Csakhogy igaz. Mind itt vannak - az egész cameloti udvar.
- Biztos vagy ebben? Arthur király? - kérdi Alister.
- Nincs kétségem a sír eredetiségében, Alister. Arthur egy XI. századi történelmi alak volt, aki legendává vált. Az egykori és eljövendő király olyan valós volt egykor, mint a levegő, amit beszívok.
- Hát nem tudom, Lara. - kétkedik Alister.
- Excalibur. A kard a kőben. Ez áll a történetben, igaz?
- Hogy? - Alister.
- Kardok kövekben, Alister. Egy közös mítoszhoz tartoznak. Nem csak egy Excalibur vagy egy Merlin volt. Azért botlunk folyton kardokba és varázslókba, mert mindenütt ott voltak.
- Szóval azt mondod, hogy ahova csak mentek, királyokat neveltek fel, ezáltal formálva az emberiség történelmét. - kapisgálja Alister.
- Hát ez egy lehetőség.
- De kicsodák? És mi történt velük és a kardjaikkal? - kérdi Zip.
- Talán Avalonban vannak, az is van olyan jó hely, mint bármi más. Kivéve, hogy a mi Merlinünket megölték, és az Excalibur darabjai a helyiek kezébe jutottak.
- De hol van Avalon? - kérdi Zip.
- Nem tudom. Talán a látcső túloldalán.

Az egyik koporsó sötét színű. Ez Bedwyr koporsója, olvasd az írást:

- Az áll rajta, Bedwyr visszahozta az Excalibur egy darabját Arthurhoz, miután a lovagok széthordták a többit. - olvassa fel Lara a sírfeliratot.

Nos, vegyük számba, mik is vannak a teremben. Van egy láncon lógó csillár, van egy kötélen lógó csillár, van egy kötélen lógó súly, és persze a kötélen lógó harang. Nos, a harangot kellene megkongatni.

Szentségtelenítsük meg Bedwyr sírját. Úgy sincs benne, toljuk a koporsó egy darabját a kis oszlop elé, a lógó súly mellé. Menj a királyhoz, és a kötélen lógó csillárt rántsd magadhoz. Engedd el, rohanj a kis oszlophoz, és a sírdarabon át juss fel rá. Ugorj jobbra, a súlyra, és az felemeli a harangot, és a csillár beleér. Megszólal a harang, és a rezgéstől szétpattan a király kristályburka, és meg is szerezted a kardja markolatát.

- Arthur Pendragon, britek királya. Nem venném el az Excaliburt, ha nem lenne rá ekkora szükségem. Remélem, megbocsájtasz.
- Lara, valami történik idefent... te látod, Alister? - kérdi Zip.
- Micsodát? - Alister.
- Az istenit, el a kezekkel! Hagyjál már! - dulakodás hangjai hallatszanak a rádióból.
- Zip! Alister! Zip, mi történik?

Kinyílt a templom ajtaja, és egy rohadt nagy kígyó, egy hidra tombol kint. Ezt se lehet lelőni, így mást kell kitalálni. Ráadásul maró anyagot is okád, arra is figyelni kell. Az sem nyerő, ha a vízbe esünk, akkor is fogy az életerőnk, mire partra kerülünk ismét.

Menj hát ki a templomból. Négy nagy harang van, az oldalukon egy-egy kar, és fent egy-egy kosár. Lőj a harangba egészen addig, míg a dög odamegy, és megnézi. Akkor gyorsan tedd el a fegyvert, csáklyázd meg a kart, és rántsd le. A kosár a fejére esik, és elveszti életereje negyedét. Igen, ezt összesen négyszer kell megcsinálnod, minden harangnál. Nekem az utolsó volt a legnehezebb, ott csak rövid ideig bambáskodott a dög.

Ha sikerült, akkor már úszkálhatsz egyet, nem fog senki megzavarni. Ússz a jobb oldali belső harangmaradványhoz, mássz ki a vízből, juss fel a kígyó testére, majd a túloldalon kapaszkodj fel a sziklára. Fent menj be a járatba. A szakadéknál a csáklyával jutsz át, majd a következő rúdon pörgéssel. Lecsúszás következik, ugord át az első szakadékot, majd a másodikat, …… és megjelenik előtted a dög, ezek szerint csak elkábult. Interaktív rész jön megint, nyomd a megjelenő irányt, és csak egyszer, és csak a kellő időben, és a végén bezárod magad mögött a rácsot, nem ér el többet a hidra.

Lődd le a kapu feletti bilincset, a pajzsokon át feljutsz a tetejére. Középen tudsz a tetejére felmászni. Ugorj le mögé, és vedd fel a 9. Bronz keresztet.

Juss fel ismét a kapura, ugrás a kötélre felfelé, majd megfordulva, belengetve juss el a fenti ajtóhoz. Nyisd ki a karral, majd lecsúszva egy kis harc következik. Ha végeztél velük, a ketrec segítségével juss ki a forgó pengéknél, majd a tüzes részen is juss át a segítségével. Lődd le a következő fegyverest, meg azt is aki a tüzes résznél átugorva, az udvarban fogad. Még ne ugorj fel a rácsra. Balra nyomd be a falon, a III.-assal jelzett gombot, és bemenve a megnyíló ajtón, meg is szerezted a pálya Arany keresztjét.

A lépcsőről ugorj a liftre, menj fel vele, lődd le a fickót, majd a lépcső felé lengesd be a liftet úgy, hogy a szemközti rács mögötti koporsót megcsáklyázod. Lengés közben ugrás a lépcsőre, és most már felmehetsz rajta. Kifelé menet még lesz harc, nyírj ki minden fegyverest, a pajzsosakat a dupla ugrásos módszerrel a legkönnyebb. A lépcsőn felmenve is vár még pár fickó, majd filmbejátszás következik. A két barátot tartja sakkban egy fickó.

- Jake? Morgan? Mi történik? - kiált hátra a zsoldos. Felnyitja a raktár bejáratát, erre Lara lecsap a katonára.
- Helló, fiúk.
- Helló Lara, mi a pálya? - kérdi Zip.
- Nem léptek meg a hitelkártyáitokkal, igaz? Minden rendben? Alister?
- Hát... rendben vagyok, csak ez nem a szokásos esti programom. - Alister.
- Akkor gyerünk haza.

A fegyveres felnyitja az ajtót, belép, de repül is ki hamarosan. :) Visszaindultok a kastélyba, ott veszitek szemügyre a szerzeményedet.

- Briliáns! Ez egyszerűen briliáns! Arthur valódi személy volt. A kerekasztal lovagjai valósak voltak. És most az Excalibur itt fekszik előttünk. Az oxfordi fafejeknek feláll majd a hátán a szőr, ha ezt meghallják. - lelkendezik Alister.
- És nem is csak erről van szó, Alister. Amit Arthur Excaliburnak nevezett, az egy mágikus ereklye, mely nála egy évezreddel ősibb.
- De még mindig darabokban van. Ki hozott pillanatragasztót? - jópofizik Zip.
- Mikor Ghánában voltam, kértelek nézz utána a Ghalali kulcsnak. Nincs meg véletlen?
- Nem volt édesapja gyűjteményében. - felel Winston.
- Vagy a leltárában. - Zip.
- Ghánában sem volt, hacsak nem Rutland... Hé, mi ez? Hisz én már láttalak korábban. Várjunk csak... meglepő a hasonlóság, nem gondoljátok? - kérdi Lara a kulcs lenyomatát a szüleit ábrázoló festményen látható brosshoz hasonlítva.
- A bross édesatyja ajándéka volt. Nem tudtam honnan származik, mostanáig. - közli Winston.
- Hol van most? - kérdi Alister.
- A Himalájában. Anyámnál volt...Zip, Alister, megyek Nepálba. Kérlek, tegyétek meg a szokásos előkészületeket.
- Máris intézkedünk. Gyerünk. - Zip.
- Nem mintha feltételeztem, Lady Croft, de mertem remélni, hogy nem szándékozik használni a kardot az után, ami az édesanyjával történt. - akadékoskodik Winston.
- Kihúzta a kardot - ez végzett vele. Nekem nincs szándékomban ezt tenni. Ha apám tudott volna erről... Annyit próbálkozott. És gyűlölték emiatt.
- Senki sem gyűlölte őt, Lara. - mondja Winston.
- De hogy nem szerették, az is biztos, nem igaz? A jó hírneve odaveszett. Több dolog is van, amit megmenthetek azon a hegycsúcson.

Irány a következő pálya, Nepál.

Jutalmak a Time Trialért:

  • Special - Bulletproof
  • Outfit - Goth

Jutalmak az ereklyék megszerzéséért:

  • Cinematics - 5 új bejátszás
  • Location Concepts - England
  • Object Models - England
  • Outfits - Biker, Biker Red Jacket, Biker No Jacket, Special Forces, Urban

 

Végigjátszás: OBig

Szöveg: bodlac

Videó végigjátszás: cesaritox09

 

 

Twitter response: "Could not authenticate you."