Tomb Raider Angel of Darkness Végigjátszás - The Vault Of Trophies; Boaz Returns; The Lost Domain; Eckhardt's Lab


 

The Vault Of Trophies

 

 

Mentések--Savegames (v42-v49-es ) A v52-es patchot feltéve, ezek nem mindenkor muködnek.

 

v52-es mentések--Savegames

 

Kövesd a folyosót balra. Menj elore a karókon át (ússz fel a plafon irányába, éppen a karók elé. Amikor a felso karók visszahúzódnak, ússz át). A keresztezodésnél ússz felfelé. Itt csak épp' annyi hely van, hogy vehess egy nagy levegot. Egyenesen, a zölden megvilágított terület irányába - az áramlat nem fogja átengedni Larát. Ha a zöld folyosóval szemben vagy, menj balra. Ússz tovább körbe a folyosón (még két balkanyar). Egy újabb keresztezodéshez fogsz érni. Ússz fel, és végy levegot.

Ússz tovább egyenesen. A folyosó végén balra van egy lyuk. Ússz tovább. Fordulj jobbra. Kövesd a fa ajtókereteket. Ha jobbra mész, egy kis barlangban fogsz kilyukadni, és fel tudsz venni egy egészségcsomagot és egy vízitüdot. Távozz, és ússz a T-alakú támaszhoz. A T-alakú támasz után menj egyenesen. Kövesd ezt az utat, míg el nem érsz egy téglafalhoz. Lara be fogja rúgni.

Ússz a terem közepéhez, és felfelé. A falon látni fogsz egy foltot, ami eltéroen néz ki - ez egy téglafal részének a körvonala. Ez nagyon hasonlít arra a téglafalra, amit Lara berúgott, hogy be tudjon jönni a terembe. Rúgd be, és egy másik területre jutsz. Ha beúszol, majd felfelé, akkor lesz ott egy terem, ahol levegot tudsz venni. Olvasd el a jegyzetfüzetedet. Azt írja: "Rendezd át a szobrokat, ok jelentik a kulcsot." Ússz vissza ki a nyíláson, majd le. Van itt egy dísztábla, amin a jegyzetfüzetben lévo szavak állnak: Fratibus collates ianuate patent. Lara azt mondja: "A fivérek újra találkozva nézik, amint a kapuk megnyílnak". (Feltéve, hogy ezt jelenti a fratibus collates ianuate?)

Minden esetben, minden lovag mögött, egy név van a dísztáblán. Nézz a táblára, amin a mondás van. A tábla valójában egy könyvön van. A könyv tartja a kulcsot. Két fivér vagy lovag van ott, a kardjuk összeér. Felettük egy L és egy V betu van. Nézd meg, hogy mely lovagok neve kezdodik L-lel és V-vel. Húzd meg a láncaikat. Egy vágókép következik. Kék fények villannak fel a kardokról. Ússz felfelé. Egy újabb vágókép következik. Lara felúszik. Kimászik, és levetkozik, de úgy dönt, hogy még mindig szüksége van az úszószemüvegére (talán a vízitüdot nézték szemüvegnek? - a ford.). Most egy barlangban van. Kövesd az utat a zúzósziklához. Csinálj egy nekifutásos ugrást, hogy átjuss a sziklán. Jobbra van egy kar. Húzd meg. Repülo platformok jelennek meg. Ugorj az éppen veled szemben lévo platformra. Várj amíg az elotted lévo platformok eltunnek. Sétálj a peremhez, és szaltózz oldalra, a szilárd platformra. (Észrevettük a peremet jobbra felettünk, de úgy döntöttünk, hogy inkább nem arra próbálunk menni). Három platform jelenik meg. Mi az utolsóra ugrottunk. Ezután a barlang bejáratához ugrottunk. Kövesd a barlangot egy terembe. Ebben a szobában lovagok vannak, akik meg akarnak ölni. Csábítsd oket balra a faliképhez, majd sprintelj az ellenkezo falhoz, és húzd meg a kart. Az erod noni fog. Fuss az asztal bal oldalához (ha háttal az asztalnak állsz), és vedd fel az egészségcsomagot az asztaltól jobbra lévo fülkébol.

Sprintelj a csarnok ellenkezo végébe, és balra. Van itt egy lánc. Húzd, amíg a falikép teljesen el nem tunik az útból. Ugorj fel a fal felfedett részére, majd mássz fel, és jobbra. Kapd el a peremet, és folytasd a függeszkedést körben jobbra. Mássz fel, és állj a faplatformra. Fordulj meg, és állj a szoba felé. Van egy másik fémplatform veled szemben. Ugorj át. Nézz fel. Egy fém állványzatot fogsz látni. Ugorj fel, és kapd el az állványzatot. Egy platformra fogsz leesni, és az lesüllyed. Egy vágókép megmutatja, hogy egy könyvespolc elmozdul a faltól. Kapd el újra a fém állványzatot, és térj vissza arra a platformra, amelyen eredetileg voltál. Juss le a központi szintre. Fuss az asztalhoz. Jobbra van egy kis fülke az Obscura festménnyel. Ragadd meg, és kússz át a tuzhelyen. Sétálj elore a kis, vizes medencéhez. Ugorj bele. Le kell úsznod. Balra. Elore, jobbra. Le jobbra. Balra. Jobbra. És fel. (Azt hiszem).

Vágókép. Eckhardt amazonnak nevezi Larát. Nekik gondjuk volt az Obscura festmény kihozásával. Nála van Kurtis, és Kurtis sérültnek tunik. Eckhardt a festményt követeli, és így Lara odadobja neki. Gunderson kiengedi Boaz-t. Eckhardt itt hagyja Müller-t, és Boaz felfalja. Kurtis fellendíti Larát a felette lévo platformra, és azt mondja neki, hogy jusson ki innen. O majd gondoskodik Boaz-ról. Boaz Kurtis után fut. Itt az ideje, hogy megöljük Boaz-t. Ne veszítsd el a kedved. Mi egy órán át próbálkoztunk sikertelenül.

 


Boaz Returns

 

 

Boaz megölése nagyon nehéz volt számunkra. Azt olvastuk, hogy a Gurulás-gombot (alapbeállításon, PC: END, PS2: NÉGYZET) kell használnod, hogy célpontot változtass. Mi azt csináltuk, hogy Boaz oldalára álltunk, és addig lottük oldalba, míg a gubófedelek kinyíltak. Az elso ketto automatikusan ki lett love. Ezután tovább lottük oldalról (és nem szembol). Röviden megnyomtuk a Gurulás-gombot, és úgy tunt, hogy muködik, bár némi erofeszítést azért igényel. Hogy kissé könnyebbé tegyük ezt a pályát, mi minden kilott gubófedél után mentettünk.
Ha loszerbol kifogytál, a homokban találsz mindig egyet, ha üres a tár!)

Mentések--Savegames (v42-v49-es ) A v52-es patchot feltéve, ezek nem mindenkor muködnek.

Vágókép. Kurtis azt mondja: "Ez nem is volt olyan nehéz." Kurtis nagyon szemérmes. Boaz elhagyja a gubóját és kirepül belole Kurtis felé. Ez elég rossz nekünk, mert nincs se életeronk, se egészségcsomagunk. Viszont képesek vagyunk addig loni ot, amíg mozdulatlan nem lesz. Menj az élettelen test fölé, és nyomd meg az Akció-gombot. Kurtis lo egyet, majd hátat fordít Boaz-nak. Boaz, mint minden jóravaló gazember, nem halott, de elég ero van benne ahhoz, hogy felálljon, és átdöfje Kurtis mellkasát. Kurtis elröpteti a Chirugai-át, és levágja Boaz fejét, itt hagyva minket azon merengve, hogy miért nem ezt a fegyvert használta elsodlegesen.

Könnyebb megoldás:

Mikor kezdodik a pálya, rögtön fuss a szemben lévo bal sarokban, majd ott állj meg, onnan lodd Boazt. (A videóban ez a módszer is le lett vezetve.)

 

A játék betöltodik, és megjelenik a jegyzetfüzet-ikon. A jegyzetfüzet azt írja: "Találd meg Eckhardt régi laboratóriumát. Szükségünk van a harmadik Szilánk Talizmánra."

Jobbra és balra is tudsz menni. Menj jobbra. Sétálj óvatosan, mert folyosó végén van egy kis lejto, úgyhogy készülj fel, hogy megnyomd az Ugrás-gombot, mihelyst csúszol. Ezután mi visszasétáltunk ennek a kis földdarabnak a középso részéhez, hogy eloreugorhassunk. Ne ugorj túl messze, mert a platform hátulja lefelé lejt. Miután átjutottál erre a platformra, menj a leghátsó részéhez (el a veled szemben lévo kapcsolótól). Csinálj egy elore, ugrás és kapaszkodás kombinációt. A lábaid erosödni fognak. Húzd meg a kart. Egy vágókép az ajtót mutatja, ami a jobb oldaladon volt, amikor elkezdtél átugrálni. Fordulj meg, és balra toled lesz egy fából készült út. Menj végig rajta az egészségcsomaghoz. Távozz balra, és a keresztezodésnél menj balra.

A következo rész egy idozített esemény. 11 másodperced van, hogy átjuss a másik oldalra. Húzd meg a kart. Sétálj a peremhez. Lara azt mondja: "Úgy érzem a lábaim most erosebbek. Azt hiszem, meg tudom csinálni ezt az ugrást." Errol a helyrol ugorj az elotted lévo platformra. Neki kell futnod, és egyenesen átugrani a másik oldalra. Mi a sprinteléses-ugrásos módszert használtuk, mert különben úgy találtuk, hogy csak akkorát tudunk ugrani, hogy elkapjuk a peremet, mintsem a tetején landolnánk. A peremek elkapása túl sok idobe kerül. Lehet, hogy a második ugrás után szünetet kell tartanod, hogy meggyozodj róla, jó irányban állsz.

Kövesd a folyosót a pokol üregéhez. Csinálj egy rövid szökellést az alattad lévo platformra (a rövid szökellés a Séta- és az Ugrás-gomb). Ugorj balra, és mássz fel a létrán a platformra. Mássz fel a következo szintre. A fahíd ketté van törve. Lara könnyedén átugorja. A látvány elárulja, hogy a híd vége lejt. A kis faplatformhoz kell átugranod, ami feletted jobbra található. Csússz le, és nyomd meg az Ugrás- és az Akció(Kapaszkodás)-gombokat. Húzd fel magad, és találsz egy kart. Húzd meg a kart, és a koajtó két oldalán lévo szobrok felett lévo lángok el fognak aludni. Ess le a platformról az alattad lévo koplatformra. Ugorj a lépcso aljához, és menj fel. Egy vágókép megmutatja, amint az ajtókat kettévágva kinyitja oket a tuz. Sétálj át a nyitott ajtón. (Az ajtón egy oroszlánfej-embléma van).

 


Eckhardt's Lab



Mentések--Savegames (v42-v49-es ) A v52-es patchot feltéve, ezek nem mindenkor muködnek.

 

v52-es mentések--Savegames

 

A folyosó vége lejt, de balra van egy kis koplatform. Miközben csúszol lefelé nyomd meg az Ugrás-gombot, hogy a platformon landolj. Ezután mi a jobbra lévo peremhez mentünk, és eloreugrottunk az utolsó karócsoport mögé. Ezzel a mozdulattal talán vesztettünk valamennyi életerot. Kövesd a folyosót a szobába. Ez Eckhardt laboratóriuma. A bejárattól balra van egy kapcsoló. Ez elhúzza a padlón lévo rácsot, és felemeli a toled balra, a második szinten lévo faplatformot. Menj fel a baloldali lépcson, és a szerkezet mögött és alatt egy kis egészségcsomagot találsz. A szoba bal oldalán, hátul, van egy asztal. Egy üvegcse van rajta Tiszta Oxigénnel.

Térj vissza a létrához, ami két szinttel feljebb vezet. A terem harmadik szintjén vagyunk. Fuss körbe az Obeliszkhez, és helyezd bele az üvegcsét. Ha akarod, egészségcsomagot találhatsz a gerendán. Az Obeliszk hátuljánál egy rés van a korláton. Ugorj a fagerendára, húzd fel magad, és menj balra az egészségcsomagért. Visszamehetsz a létrához, amin feljöttél erre a szintre. Helyezkedj el úgy Larával, hogy a létrával szemben, a kalitkának háttal legyen. Csinálj egy hátraszaltót (Ugrás-gomb és Lefelé-nyíl). Ha a létra észak, akkor sétálj kissé nyugatra, és egy csapóajtó fog kinyílni. Ugorj le, és ragadd meg a második Alkímiai Fiolát (Tiszta Hidrogén). (Figyeld meg, hogy a rejtvény-tárgyak kék színnel villognak. Igen, majdnem az egész játék kellett ahhoz, hogy ezt kigondoljam. Szóval, hogy összegezzem: piros = loszer, zöld = egészségcsomag, kék = rejtvénytárgy).

A kalitka el fog kezdeni lefelé mozogni. Helyezkedj el úgy Larával, hogy a kalitka peremével szemben álljon, és mássz fel és balra, majd ki a kalitka tetejére. Sétálj ahhoz a falhoz, amelyikben a nyitott fülke van. Ugorj fel, és húzd be magad. Ragadd meg a harmadik, és utolsó Alkímiai Fiolát (Tiszta Só). Hagyd el a nyílást a peremhez mászva, és megnyomva a Sprint-gombot és Felfelé-nyilat. Mássz fel a falak egyikén, és amikor eléred a tetejét, csinálj egy hátraszaltót. ki a nyílásból.

Egy vágókép fog következni, megmutatva amint víz folyik a terem közepén lévo csatornában, ami a vizes medencébe vezet. Ugorj a medencébe, és a fenekén megtalálod a Szilánkot. A vágókép a laborban lévo kapuajtó kinyílását mutatja. Mássz ki a vízbol, és menj át a nyíláson. Csússz le az ösvényen az ajtóhoz, és nyisd ki. Most egy barlangban vagy. Fuss át a padlón. Larán most napszemüveg van. Egy vágóképet látsz, amiben Eckhardt összerakja a mágikus, fém szimbólumokat, hogy felébressze az Alvó-t. Megjegyzi, hogy Lara még életben van és hogy milyen rugalmas. O halhatatlan, és nyilvánvalóan testrészeket lop, hogy megalkossa az Alvó-t. Most meg kell ölnöd Eckhardt-ot.

 

ECKHARDT

 

Eckhardt csapdába ejti Larát egy elektromos fénykörben. Eckhardt legyozése meglehetosen egyszeru. Erokitörésekkel próbál megölni téged: elektromossággal és tuzzel. Hogy ezeket elkerüld, egyszeruen hasalj le a katonai pozícióban, és kússz a belso körbe. Nézd Eckhardt-ot a Sprint-gomb és az nyílbillenyuk segítségével. Eckhardt alkot egy kék fénybol álló oszlopot, és három fenevadat. Ekkor állj fel és lépj ki kissé a belso körbol, meggyozodve arról, hogy Lara olyan helyzetben van, ahol nincs a három fenevad útjában.

Ez a három fenevad a kör belsejébe fog futni, és át fognak alakulni Eckhardt-tá. Várj, amíg a tuz, a piros lézervonalak, vagy az elektromosság és a kék vonalak eltunnek, majd sétálj elore. Lehetsz vele szemben, vagy a háta mögött is. Várj úgy egy-két másodpercet, míg összegörnyed (és a tuz vagy lézerek mind teljesen eltuntek), majd rúgd meg egyszer, és egy vágókép következik. Lara eloresétál, és beledöf Eckhardt-ba egy Szilánk Talizmánt. Eckhardt felemelkedik a kék fényhez, és az elektromos fénykörön kívül jelenik meg. Feküdj le a kör közepén lévo körre, és várj, amíg Eckhardt újra megcsinálja a fenevadakat.

Csináld meg ezt még kétszer, és le fogod gyozni Eckhardt-ot.

A harmadik alkalom után egy vágókép következik. Eckhardt az egyik oszlophoz támolyog. Lara odafut, és elohúzza a harmadik Szilánkot, hogy megölje. Hirtelen egy férfi tunik fel mögötte. Karel? - mondja Lara. Eckhardt azt mondja neki: "Öld meg." Lara eloveszi a fegyverét és Karel-ra céloz vele. O megfordul, és Eckhardt homlokába döfi az utolsó Szilánkot. Kiderül, hogy Karel valójában nem is Karel, hanem egy Nephilim. Meghívja Larát, hogy legyen egy új, üdvös világ része. Karel elmondja Larának, hogy o segítette különbözo emberek alakjában, mint pl. Bouchard - Luddick - Kurtis.

Karel kinyújtja a kezét, és Lara meglát rajt egy szimbólumot. Visszaemlékszik Von Croy gyilkosára. Karel ölte meg Von Croy-t, amikor Von Croy azt mondta neki, hogy túl veszélyes számára az ötödik festmény helyének megtalálása. Von Croy ezután Lara felé fordul, aki a padlón fekszik, és azt mondja, hogy Lara képes lesz megszerezni az utolsó festényt. Karel újra Von Croy felé fordul, és megöli ot. Ezután szimbólumokat festett a falra.

Lara visszautasítja Karel ajánlatát, erre Karel ezt válaszolja: "Ostoba halandó. Hát legyen." Ezután zöld fénnyel borítja el magát, és zöld lézereket lo Larára. Fuss Eckhardt-hoz, és vegyél fel mellole egy tárgyat. Ez Eckhardt kesztyuje, a Mérhetetlen Ero Kesztyuje, A Jobb Kezekben.

Az Eckhardt-tól balra lévo oszlop hátulján (ha Eckhardt-tal szemben állsz) van egy hely, ahová beteszel valamit. Nem tudjuk, hogy Lara mit tett oda be, vagy hogy ez csak egy kapcsoló volt-e. Minden esetben, ez a cselekedet leereszti a létrákat a terem másik oldalán. Fuss a létrák egyikéhez, és mássz fel a második szintre. Óvakodj Karel-tol, mert ha a lézergolyói eltalálnak, akkor lecsapnak a létrákról vagy a platformok szélérol.

A létra mellett, ami a következo szintre megy fel, várj, amíg Karel elhalad melletted, majd kezdj el mászni felfelé. A létra tetején menj balra. Fuss körbe, amíg meg nem találod a létrát egy oszlop mögött. Menj újra balfelé. Jobboldalon lesz egy platform, ami kiáll az Alvó irányába. Egyszeruen sétálj a platform végére, és ugorj az Alvó felé. Nem kell közel lenned. Egy vágókép következik, ami Larát mutatja, amint az Alvó lába végén függeszkedik. Elhelyezi a kesztyut a lábon, és biztonságos helyre lendül. Egy fény lövell le az Alvó-ból, és átfúródik Karel-en. Lara elszalad, és a terem egy kék/fehér fényu robbanásban tör ki.

Egy pillanattal késobb Lara a hasát fogva (mintha megsérült volna) visszatámolyog a terem közepére. Észreveszi Kurtis pengéjét, amint egy vértócsában hever, és felveszi. A penge kinyílik, és az ajtó felé húzza Larát. Lara kissé elmosolyodik, és besétál a sötétségbe.

 

Sajnos a tervezett trilógiának csak ez az egyetlen része készült el. Nyugodj békében Core Design!

 

Vége.

 

Fordította, kiegészítette: Lacek

Videóvégigjátszás: Darius320

Twitter response: "Could not authenticate you."