Tomb Raider 3 Adventures of Lara Croft Végigjátszás - Antarctica

 


16. pálya: ANTARCTICA - Antarctica (3 titkos hely)

 


Secret 1-2-3

Miután összegyûjtötte a Willard által megrendelt összes követ, Lara útra kel, hogy leszállítsa az árut. Már közel járnak az RX-Tech bányáihoz, amikor a helikopter iszonyatos hóviharba keveredik.
Pilóta: ...a bázisnak. Vétel, bázis. Vétel, bázis. Légörvény, hölgyem. Le kell tennem a gépet. Ez túl sok.
De a vihar dobálni és forgatni kezdi a helikoptert, nem bíztatva túl sima landolással.
Pilóta: Kapaszkodjon ott hátul!
Végül sikerül letenni a gépet.
Pilóta: Hohó, hehehe. Ez egy hajszálon múlt.
Furcsán meginog a talaj. Lara rájön, hogy egy jégmezõn landoltak, amely nem elég erõs, hogy megtartsa a gép súlyát. Neki még van ideje kiugrani, de a pilótát a helikopterrel együtt elnyeli a tenger.

 

A feladatunk feljutni a hajóra. A kunyhót egyelõre hagyjuk, irány felvenni a jégpáncél mögötti cuccokat. Ugorjunk át a víz felett, melybe esni nem ajánlatos, csak rövid ideig lubickoljunk benne, a fagyásveszély miatt. Menjünk jobbra felfelé óvatosan, a séta ajánlott a csúszós részek miatt. Itt be tudunk menni a barlangba és miénk az elsõsegély csomag meg a töltény. Menjünk vissza tovább elõre a hajó orrához, ott kezdjünk el felfelé mászni, majd felül függeszkedni, majd ugrás át a hajóra. Ellenségeink pufidzsekibe öltözött katonák lesznek. Essük le, a gép mögött van egy jól rejtõzködõ kar, húzzuk meg, ami a gép elõtt nyit ki egy ajtót a padlón. Menjünk, nyomjuk meg a gombot majd azt is, amely a csónakot pottyantja a vízbe, majd másszunk egy szinttel feljebb, ott fussunk a korlát mentén a hajó bal oldalán, egy helyen, a végén nincs korlát és ott egy barlang, az elsõ titkos hellyel.

 

Menjünk vissza a hajó hátuljához, hátraszaltózzunk a ferde állvány felé, amelyrõl leeresztettük a csónakot, hogy a túloldalán lecsúszva megkapaszkodjunk, majd felhúzódzkodás után hátraszaltó. Ereszkedjünk le és ugorjunk a csónakba. Menjünk a kunyhó felé a hosszabbik úton az orr felé, majd miután elhagytuk a kunyhót, baloldalon lesz egy barlang. Pont mellette parkoljunk, ugorjunk be, vigyázva jussunk fel, a kúszórés kétfelé ágazik. Jobbra van a második titkos hely, balra meg a kivezetõ út, ahol a vízbe esünk, ússzunk vissza gyorsan a csónakhoz. A víz alatt terep nincs éppen a segítségünkre.

 

Menjünk tovább, szálljunk ki a következõ kunyhónál, ugyanis a gát le van eresztve, nem tudunk továbbmenni, ezen kell most változtatni. Ebbe a kunyhóba kellene bejutni, de egyelõre zárva, úgyhogy menjünk tovább. A túloldalán felül függeszkedéssel jussunk el a fémváz túloldalára, onnan pedig a jégfolyosón keresztül a másik épülethez. Itt másszunk fel az állványra, fent kapcsolót húzhatunk meg, ami nem messze egy tetõajtót nyit meg, de a zárt ajtó még akadályoz az odajutásban, tehát ide majd még vissza kell jönni. Még ne ereszkedjünk le a föld alá, ahol a csõ is lemegy, itt több kör alakú szelepet tekerhetünk majd el, kialakítva ezzel a gépházban a megfelelõ nyomást az áramtermeléshez, de nem mindegy melyikeket, úgyhogy ezt egyelõre hagyjuk. Keressük meg a romos helyiséget, ahol rádiójeleket hallani - itt egy, a kísérletek áldozatává vált eleinte halottnak tûnõ piros dzsekis mutáns támad nekünk és fúj ránk mérgezõ füstöt, a késõbbiekben lesz dolgunk még pár ilyennel. Nézzünk szét erre-arra, láthatunk egy szakadékot, melyen híd ível át, itt ha leereszkedünk, töltényt vehetünk fel. Kutyákkal teli kennelek is vannak, kapcsolóval a kerítés oldalán, hagyjuk, úgysincs áram. Célunk az épület, melynek ajtói megállás nélkül ki-be csukódnak, menjünk be, fent megtalálhatjuk a feszítõvasat, a Crowbart, mely nem egy ajtót nyit majd meg nekünk. De minden használat után újra fel kell majd venni a földrõl, mivel igyekszik megszabadulni tõlünk.

 

Másszunk fel újra a tartályba, ott felfeszíthetjük az ajtót, így elérhetõvé válik egy kis fent-araszolással a lenyílt ajtó. Ide leesve tárgyat nem találunk, de egy fontos információt a falon igen, azt, hogyan kell a szelepeket tekergetni. Kimenve ott is a csõ, ahol leereszkedhetünk, szelepezzünk hát. (Piros, zöld, piros, zöld.) Kimászva a létrán ott a gépház, menjünk be, húzzuk meg a jól rejtõzködõ fali kapcsolót, erre beindulnak a gépek, van áram, mostmár mûködnek a kapcsolók. Gyerünk a kennelekhez, a kerítésen levõ kapcsolókkal jutunk egyre beljebb, majd az épületben miénk a Gate Control Key.

 

A kulcs és a feszítõvas társaságában menjünk vissza oda, ahol a csónakunkat hagytuk. Az ajtót felfeszítsük fel, a kulcsot használjuk a helyén, a kapcsoló aktiváljuk, erre a gát felhúzódik, szabad az út. :-) Akiknek kell a titkos hely, a gáton áthaladva nem sokkal a zászlóval jelölt hely elõtt, a jobb oldalon, a víz mélyén lent van egy falmélyedés, ami a Hut Key-t rejti, ez nyitja a pálya elején a kunyhót, a harmadik titkos helyet. Ha ez megvan, menjünk tovább át a gáton, és végig, ameddig csak lehet használni a csónakunkat. Parkoljunk le a végén, másszunk fel tovább, és ellenfeleinket legyõzve menjünk körbe, majd be a kunyhóba.

 

Szerencsére a kényszerleszállás az RX-Tech bázisához elég közel történt, így Lara gyalog is megérkezhet céljához. Úgy tûnik, a cég embereit nem értesítették a szokatlan látogatóról, ugyanis hõsiesen védik a környéket. Larát kicsit meglepi ez a fogadtatás, de nem habozik túl sokat és legázolja esélytelen ellenfeleit. Komolyabb megrázkódtatást csak az okoz neki, mikor egy furcsa emberszerû mutáns próbálja kénköves leheletével levenni a lábáról. Úgy tûnik, Dr. Willard is belefogott a kísérletezésbe. Lara már az egész RX-Tech bázist bejárta, amikor végül egy barakkban szembetalálja magát az éppen falatozó Willarddal.
Willard: Helló! Jöjjön be! Érezze magát otthon! Egy perc és kész vagyok.
Lara: Érezzem magam otthon?!? Épp most találkoztam egy emberrel, akit éppúgy szörnyszülöttnek is nevezhetnénk.
Willard: Lenyûgözõ, nem igaz?
Lara: Az ön alkalmazottja volt!
Lara az asztalra teszi a köveket tartalmazó táskát.
Willard: Molekuláris biológus volt. Most nagyon érdeklõdne saját maga iránt. Ennek az anyagnak köszönhetõen a homeotikus génjei megtöbbszörözõdtek. Ennek hatására az emberi test összetettsége olyan mértékben növekszik, amit el sem tudunk képzelni. De ez csak egy morzsája az az itt látott lehetõségeknek. A társamra a meteor kráterét borító anyag sugárzása hatott. Az igazi hatóerõ a meteor magjában van. Az ereklyékkel, amelyeket elhozott, hozzáférünk ehhez az erõhöz.
Lara: De nem tudja irányítani ezt az erõt!
Willard: Nem csak mohón burjánzó mutánsokról van szó. Ez az evolúció egy teljesen természetes felgyorsítása. Az élettel foglalkozók valódi, élõ laboratóriuma.
Lara: Nem mindenki akar itt tengerimalac lenni. Akár többlábú, akár nem.
Willard: Nos... nagy kár. Túl sokáig mentek itt a dolgok a véletlenek alapján. Most tökéletes az idõzítés, nem hagyhatom abba. A polinéziaiak tudatlanságukban menekültek el. Darwin féleszû tengerészei szintúgy. A sors fintora, hogy így maga Darwin sem vizsgálta az evolúciót ebbõl a szemszögbõl. Hmmm. De most itt vagyok én. Megvan a hozzáférésem, a tudásom, és az ereklyék.
Lara: Igen, de összefutott velem Indiában, aztán elküldött, hogy találjam meg a köveket, végül idehozatott, hogy ezt a badarságot hallgassam. Az ön felfogása a jó idõzítésrõl... rossz!
És Lara szilárd elhatározással, hogy véget vet Willard terveinek, elõhúzza pisztolyait, és a férfira fogja õket.
Willard: Én nem tudok errõl!
Tiltakozik Willard, majd egy hirtelen mozdulattal Larára borítja az asztalt. Ez után felkapja a táskát, és mégegyszer fejbe kólintja hõsnõnket. Kabátját gondosan magára igazítja, majd kirohan a lifthez, amivel lemegy a bányába. Lara már nem érheti utol, de a lift tetejére ugorva követi.


 

17. pálya: ANTARCTICA - RX Tech Mines (3 titkos hely)

 

 


Secret 1-2-3

 

A lift tetejérõl indulunk. Miután világossá váltak számunkra Willard sötét tervei, keressük õt meg, hogy véget vethessünk ámokfutásának. Kapaszkodjunk fel a járatba, majd miután meguntuk a körbe-körbe futkározást a kinyíló-becsukódó ajtókkal, nézzük meg visszafelé, hogy ha egy ajtó becsukódik, hátha egy járat vált elérhetõvé. :-) Másszunk le a bányába, miután aktiváltuk a kapcsolót a rácson túli jelenetbõl felmérhetjük a helyzetet: szkafanderbe öltözött emberek irtják mutánssá alakult embertársaikat. A szkafanderesek nem bántanak minket, amíg mi sem tesszük ezt velük. Menjünk a sínekhez. Lent alkalmunk lesz kinyírni a pálya elsõ gusztustalan mutánsát, vigyázat, undorító malacröfögéses haláltusája közben kiköpi az összes savat, úgyhogy tisztes távolból végezzünk velük.

 

Ha megfigyeljük, összesen három csille van itt három szinten, válasszuk elõször a középsõt. Irányítani nem tudjuk, de tudunk ütni (akció gombbal), ez a váltóknál lesz hasznos, és le tudunk hajolni (guggolás gombbal), a fék is hasznos (ugrás gombbal), különben némelyik húzós kanyarnál kirepülünk a nagy sebességtõl, viszont óvatosan fékezgessünk, mert ha nincs lendület, nem tudunk a szakadékok felett átszállni. Türelem, kitapasztalás, hajrá. :-) Üssük meg az elsõ váltót, mire megállunk. Cselezzük ki a fúrókat, nézzünk itt alaposan körül egy kis elsõsegély csomagért, és feltöltve elsõsegély csomaggal, háttal csússzunk le, kapaszkodjunk meg, majd eleresztve a biztonságot essünk le. Itt egy barlang nagy erõs mutánst rejt, nem muszáj elõcsalogatni. Essünk egyre lejjebb okosan, araszolgassunk (közben félúton van egy járat, de mutánson kívül semmi sincs ott), a lent dühöngõ mutánssal ne törõdjünk. Mindig araszoljunk a rések legszéléig, úgy essünk lejjebb. Végül felhúzhatjuk magunkat egy járatba, egy mutáns fogad minket. Bent a teremben hagyjuk az overallost, hadd végezze a dolgát, mi meg a hídról vegyük fel a Crowbart.

 

A falban van egy kúszórés, de nem érjük fel, viszont tõle jobbra a fal mentén van egy kis dombocska, na annak a jobb szélérõl felugorva megkapaszkodhatunk a falban és odaaraszolhatunk a réshez, melyben egy kapcsolót megnyomva egy ajtó nyílik ki, ez lesz a második titkos hely ajtaja valahol távolabb. A kupacokon türelmesen, és pontosan ugrálva eljutunk a létrához, haladjunk felfelé legyûrve az akadályokat. Menjünk vissza a kocsihoz, mentsünk mindenképpen. :-) Üssük meg a váltót, visszajutunk a fõterembe. Feszítsük fel az ajtót ezen a szinten, így a miénk lesz a Lead Acid, akkumulátor. Menjünk legfelülre a házba, az ablakból láthatunk egy rést a falban. Másszunk fel a ház tetejére, ahol lehet, hátul lógassuk le Larát, majd araszoljunk a lyukkal szembe, ott van egy létra. Másszunk le rajta, a legalsó fokáról egy hátraszaltó, közben fordulás majd megkapaszkodás. Menjünk be, és az elsõ titkos hely rögtön jobbra, a második titkos hely szemben, az az ajtó, amit kinyitottunk lent.

 

Essünk le, irány a legalsó csille. Hajoljunk le az akadályok alatt, és a váltót állítsuk át. Kiszállás után haladjunk egyenesen elõre, nyissuk ki az ajtót, bemenve lõjük le az óriási mutánst, majd továbbhaladva a kúszórésben tárgyakat találunk, a folyosó végén pedig majd egy létrát, amin másszunk fel. Az elsõ gomb a csilléhez való visszajutást szolgálja. A második gombot használjuk elõször, menjünk be, majd a kúszórésbõl kiérve láthatjuk az ablakon keresztül, hogy egy újabb óriási mutáns tör ránk. Így az ajtóval nem, de vele meggyûlik a bajunk. Legyõzve õt, haladjunk tovább, a türelmetlenek az elsõ ajtó melletti gombbal újabb óriási mutánst szabadíthatnak magukra. Itt újra csak a csilléhez juthatunk majd vissza. De elõször menjünk ki a szabadba, és egy kis tóhoz érünk, melynek az alján lapul a Winch Starter. Szerezzük meg, majd a másik ajtón át jussunk vissza a kocsinkhoz. Továbbhaladva húzódjunk le, ahol kell, fékezzünk is, a váltónál pedig mindegy, merre megyünk, ha átállítjuk, energiakristályhoz jutunk. Irány újra a fõterem, és a legfelsõ csille, valamint az utolsó utazás.

 

Egy kis terembe érünk, ahol egy emelõszerkezetbe belehelyezve egyik oldalról a Winch Starter-t, a másik oldalról a Lead Acid-ot, a sárga tengeralattjáró leereszkedik a mélybe. Ez azért jó nekünk, mert nagyon mélyre kell úszni, egyszerre nem bírná ki Lara, megfagyna. Mindenképpen mentsünk, majd ugorjunk a vízbe. Az elsõ állomás lefelé úszva egy barlang a falban a vas berakás mellett. Ott nyerjük vissza testhõmérsékletünket, majd irány újra a víz, a sárga tengeralattjáróba alulról tudunk beúszni. Pihenõ után gyerünk még lejjebb, ott beúszva az ajtón, a hosszú felfelé úszás elõtt még van jobbra egy pihenõ. Ha felúsztunk, egy nagy terembe érünk. A hídon átkelve a bal oldalán ereszkedjünk le, a szakadék két oldalán lévõ sziklákon ugráljunk át a túloldalra, itt lesz a harmadik titkos hely. Visszafelé ugráljunk a híd felé, majd kapaszkodjunk fel rá. Menjünk be az ajtón, vége a pályának.


18. pálya: ANTARCTICA - Lost City Of Tinnos (3 titkos hely)

 



Secret 1-2-3

 

Ez egy szellemváros, szerintem eléggé hátborzongató hangulatú. Másszunk fel a létrán, húzzuk meg a kapcsolót, lent a létra melletti ajtó kinyílt, menjünk be, onnan fel tudjuk venni az Uli Key-t. Használjuk a túloldalon a zárnál, erre kinyílik a rács, másszunk fel az újabb létrán, majd húzzuk meg a rács melletti kapcsolót, ne menjünk be, hanem a ferde ablaknál ereszkedjünk ki a peremre, és ott húzzuk meg a másik kapcsolót, majd menjünk vissza, csússzunk le, ott a túloldalon egy harmadik kapcsoló vár. Menjünk át szembe a bal oldali terembe, melynek a tetején most már elérhetõvé vált az öt gomb. Az alattunk levõ rácsot kell kinyitni, lehet próbálkozni. :-) (Balról az elsõ kettõ meg a jobb legszélsõ gomb kell, hogy világítson.) Egy nagy hídhoz érünk, amely középen beszakadt. Méhek támadnak ránk, ezek nem fogynak el, mindig lesz egy-egy új. Menjünk a híd végéhez, és balra ugorjunk át a havas részhez, na meg a kristályhoz, majd onnan jobbra felfelé ugorjunk, majd kapaszkodjunk fel a peremre.

 

Ugorjunk át a hídra, és akinek nem kell a titkos hely, ereszkedjen le, akinek kell, annak láthatatlan peremek lebegnek a levegõben, melyeket a méhek fullánkja, vagy ha közel kerülünk hozzájuk, a mi kézben tartott, esetleg eldobott fáklyánk tesz láthatóvá. Az elsõ a két hídrész között van fent középen, onnan ugorjunk a híd másik feléhez, majd onnan a méhek fészke elõtti láthatatlan perem a cél, arról pedig a fészek a cél, ami az elsõ titkos hely. Ha ide beérünk, nemsoká a méhek is elfogynak.

 

Menjünk vissza a hídra és ugorjunk le, majd irány kicsit jobbra a barlang. Kössük fel a gatyánkat, mert két szörny ront ránk, éles karmaik mellett a farkuk tûzgolyókat is dobál ránk. Fussunk tovább, és kerüljük el a tüzes lengõ csapdákat. Menjünk be a fõterembe, itt láthatunk egy létrát a falon, de nem érjük el, ide majd még visszanézünk. Forduljunk balra a járathoz. Mikor beértünk a terembe az ajtó becsukódik, és szörnyek szabadulnak ránk, szerencsére csak egyesével. Cél a bal oldali ketrecben levõ kar meghúzása, így felnyílik mellette a platform, melyre a tömbrõl ugorhatunk, elérve ezzel a terem másik oldalában egy kúszóréshez. Bent egy nagy terem fogad, mi legfelül vagyunk. Szemben és jobbra a kúszórésekben meghúzásra váró karok vannak, balra töltény. Itt is kerüljük el ügyesen a lengõ tüzes csapdákat, majd húzzuk meg a karokat. Egy szinttel lejjebb a hídon is van egy kar, ezt most nem kell meghúzni. Lényeg hogy valahogy lejussunk a terem aljába, ott meghúzzuk a kart, mire fentebb felnyílik egy platform, azaz egy újabb kar lesz elérhetõ, húzzuk meg azt is, ne lepõdjünk meg, hogy az alattunk lévõ visszazárul, és leesünk.

 

Utána a cél a középen levõ híd aljára felkapaszkodni, de ehhez az alatta levõ platformot fel kell nyitni, és oda kell jutni. Szóval menjünk vissza a bejárattal szembeni legfelsõ kapcsolóhoz, ez lesz most a segítségünkre. Húzzuk vissza, majd a híd elõtti platformra jussunk át. Álljunk a közepére arccal a falnak, majd egy oldalugrással a híd alatti platformon vagyunk, vagy egyet hátralépve a szélétõl sima kis ugrással is odajuthatunk. Függeszkedjünk át a következõ kapcsolóhoz. Ha azt is meghúztuk, kinyílik lent a nagykapu. Óvatosan essünk le, ajánlatos szétnézni és gyakorlatozni, mert most idõre kell majd lefutni a hídon levõ kapcsolótól, ha kell a titkos helyig. Szóval, menjünk át a nagykapun, a tócsás terembe, itt kerüljük meg a szárazon a tócsát, és jobbra nézzünk alaposan szét, miénk lehet az Uli Key. Ha alaposan átkutatunk mindent, két lelõtt szörnnyel gazdagodhatunk. Ezután fussunk a terem bal hátsó részéhez, a létrához, másszunk fel rajta.

 

Kapcsoló meghúz, kulcs használ, méhek lelõ, futás tovább, a fény mellett jobbra elhaladva fussunk fel a lépcsõn, majd felérve válasszuk a jobb, lefelé vezetõ járatot, így kiérünk a terembe, ahol már voltunk. Most menjünk vissza a kapcsolós terembe, a hídon levõ kapcsolóhoz, amit annak idején hanyagoltunk. Ha meghúzzuk a kapcsolót, mutatja, hogy megnyílik a titkos hely ajtaja, futás! Jussunk le, majd futás be a nagy ajtón. A tócsás termen már csak át kell rohanni ugye, a kulcsot már megszereztük. Rohanjunk a létrához, a méhekkel ne sokat törõdjünk. Fussunk vissza a fényes terem utáni terembe, ott fussunk el balra, amerrõl elõször jöttünk a lengõ tüzes csapdákon át, az itteni híd végénél ugorjunk le jobbra, jussunk le teljesen, és ha még nyitva van az ajtó, akkor a miénk lehet a második titkos hely. A kapcsolót kétszer kell meghúzni a kijutáshoz. Menjünk vissza a feltörõ fényhez lentre, ott láthatjuk, hogy négy maszk formájú kulcslyuk vár ránk, ez négy maszk megszerzését feltételezi. Menjünk fel, a sorrend mindegy.

 

A mocsaras teremben menjünk a mocsárba, míg ki nem tudunk kapaszkodni a lépcsõre, menjünk fel a hídig. Mielõtt bemennénk a maszkos szobába, és úgy gondoljuk, hogy kell a titkos hely, akkor menjünk a híd bal oldalához, függeszkedve essünk lejjebb, és ide-oda ugrálva, és közben oldalazva ugorjunk át a rés elé, amely a híd alatt található. Onnan a lyukba kapaszkodva egy kar vár ránk, húzzuk meg. Irány újra jobbra a mocsár, a lépcsõ, menjünk, és vegyük fel az Oceanic Mask-ot. Földrengés támad, óvatosan menjünk visszafelé amerrõl jöttünk, sziklák akarnak a fejünkre hullani és a terep is átrendezõdött kissé, de néhány ugrással kijutunk innen. Lara ugyanúgy irányítható, mint bármikor, csak a tájékozódást nehezíti a földrengés. Ha kijutottunk irány fel a létrán, lengõ tüzek, kar meghúzása, újabb létra, majd a rácsos ajtón visszajutunk a fõterembe. Menjünk le a központi terembe a létrához, amit mostmár el tudunk érni a kapcsoló által odaejtett kõtömböt odatolva és felkapaszkodva a létrára miénk a harmadik titkos hely. Menjünk vissza a fényes terembe, és jöhet a következõ fenti ajtó.

 

A vizes pályánál óvatosan essünk le ügyesen, ha kimászunk a két penge közti peremre és bekúszunk a lyukba, elsõsegély csomagot kapunk. Ússzunk le középen a járatba, itt négy járat közül választhatunk. Vigyázva a pengékkel ússzunk be a bal oldaliba, ott húzzuk meg a kart, így a jobb oldaliba kinyílik az idõzített ajtó, ahol fel tudunk úszni, ha elég gyorsak vagyunk. Legfelül tudunk levegõt venni. Utána ússzunk a pengéken át a járat felé, ússzunk le a girbegurba folyosón, lent egy kapcsoló vár ránk, majd ha meghúztuk, ne visszafelé ússzunk, hanem tovább a rés felé, így kikeveredünk a négy járatos kis terembe, vegyünk levegõt valamelyikben, majd ússzunk vissza a girbegurba járaton fel, itt kinyílt az ajtó a másik penge felõli oldalon, és ott felvehetjük a következõ Oceanic Mask-ot. Mellette egy kar van, húzzuk meg. Ússzunk vissza a négy járatoshoz, legalul a kinyílt ajtón pedig ússzunk be, majd a szárazon a karhoz érve húzzuk meg azt, és kiérünk a fényes terembe a szokott rácsos ajtón keresztül. Irány a következõ terem, ami egy labirintus.

 

Keresgélés közben töltényeket vehetünk fel. Keressük a termet, amin egy lejtõs út visz felfelé. Ezt úgy találjuk meg legkönnyebben, hogy a bejövettõl elõször jobbra, majd balra fordulunk az elágazásnál, ezután pedig mindig jobbra. Menjünk fel rajta. Itt "csaljuk le" a tüskés farönköket, elugorva az útjukból, majd menjünk fel az Oceanic Mask-ért. A módszer, hogy az elinduló farönk elõl ugorjunk át oldalra, majd ha elment, ugorjunk vissza. Legyünk szemfülesek, amikor felugrunk a maszkért, a jobb oldalon kinyílik egy idõre az ajtó, ott jussunk ki gyorsan. Jöhet a következõ, az utolsó terem.

 

Itt a tûzzel fogunk játszani, bejutva trükközhetünk kicsit, aki szemfüles és felmászik a tömbre, a plafonon a tüzes állványok térképét veheti szemügyre. És ha ott állva fáklyát gyújt, a térképen fényleni kezdenek a veszélytelen állványok. Ezeken ugrálva, és végül az elsõsegély csomagosat használva (ez ugyanis késõbb gyullad meg), jutunk a terem végébe. Itt, ha elég gyorsak vagyunk, a kezdeti csapóajtót átugorva egy elsõsegély csomaggal lehetünk gazdagabbak a tüskés farönk elõtt. Ugorjunk le a következõ terembe, ahol a faliszobrok tüzet köpnek, mellyel megvilágítják az amúgy láthatatlan platformokat. Rajtuk ugrálva jussunk el a terem túlvégébe, a jobb oldali kar meghúzásával. Álljunk a párkány szélére, helybõl ugrással kapaszkodjunk meg a láthatatlan platform szélében, de csak akkor nyomjuk meg a felhúzódzkodás gombot, amikor a fej elkezd tüzet köpni - így mire Lara felhúzza magát, pont végez, és helybõl ugorjunk a következõ platform felé, melynek ismét a szélében kapaszkodhatunk így meg, az eljárás ugyanaz, míg a végére nem érünk. A szobában cselezzük ki a tûzcsapdát, vegyük fel az utolsó Oceanic Mask-ot, és hagyjuk el a kinyílt ajtón a helységet.

 

Ha megvan mind a négy maszk, tegyük õket a helyükre a fényoszlop lábánál, erre az oszlopok elfordulnak, a fény kialszik, és irány a kialudt fény helyén keresztül a következõ helyszín.


19. pálya: ANTARCTICA - Meteorite Cavern (0 titkos hely)

 

Mentések--Savegames:

Láthatjuk amint Willard óriáspókká alakul, de csak úgy megölni persze nem lehet, le kell gyengíteni a lövésekkel (Desert Eagle-val 10-12 lövés), és amíg hever kiszedegetni a foglalatokból a köveket, amiket ellopott tõlünk. Ne engedjük a közelünkbe, mert akkor eléget. Szerencsére nem változtat irányt menet közben, csak ha a nagy futásban utolérjük, akkor megfordul és nekünk végünk, így cselezgetni nem kell. Fussunk körbe-körbe, néha lõjünk bele, és amikor elgyengült, futás be a kõért de gyorsan, hogy mire visszaérünk akkor térjen magához. Ezt játsszuk el négyszer. Ha megvannak a kövek, már csak egyszer kell végezni vele, többé nem tud feléledni.

 

Ugorjunk fel a létrára az egyik bejárat mellett, majd haladjunk felfelé a plafonba csimpaszkodva, és a köveken ugrálva, és felmászva, majd lecsúszva. Itt végezzünk az összes ellenséggel, vigyázva, nehogy megpörköljenek minket. Majd menjünk a helikopter felé, ha leszállt, a kapu akkor nyílik ki. Lara birtokba veszi a gépet, és veszélyes manõverek közepette elhagyja a helyszínt.

 

Azoknak, akik nem gyûjtötték be az összes titkos helyet, itt a VÉGE!

 

+1. pálya: BONUS LEVEL - All Hallows (0 titkos hely)

 

 

 

Mentések--Savegames:

Az összes titkos hely megszerzéséért jutalomként mászkálhatunk kicsit a katedrálisban.


A platformokon haladjunk felfelé oda, ahol fáklyát szedhetünk fel, és ugorjunk középre, a magasabb oszlopra a két kerítés közé, majd fenti kapaszkodással menjünk majdnem végig, essünk a csúszós platformra. Mielõtt leesnénk, töltsük fel az életerõnket, majd zuhanjunk le a beszakadós részhez, onnan pedig tovább egy nagy terembe. Vegyük fel az elsõsegély csomagot, majd ugorjunk át a fáklyához, onnan pedig balra egy szinttel lejjebb, majd onnan át a kerítéses részhez, ahol a járatban egy kapcsolóhoz tudunk felkapaszkodni. Húzzuk meg, majd ereszkedjünk lentebb a platformra, onnan ugorjunk át a szemközt levõre középre, a síremlék oldalához, majd onnan a másik falon kapaszkodóréses részt szúrhatunk ki, ugorjunk oda. A végén egy újabb kapcsoló vár ránk, mely lent nyit ki egy ajtót, úgyhogy kapaszkodjunk visszafelé, majd jussunk le.

 

Menjünk be a túlsó sarokban kinyílt ajtón, újabb kapcsoló, visszafelé felül-kapaszkodással tudunk kijutni a járatból. Ez a kapcsoló az elsõ kapcsoló feletti felül kapaszkodós részt tette folytonossá, úgyhogy másszunk fel vissza az elsõ kapcsoló réséhez, onnan kiugrással kapaszkodjunk meg a plafonba, majd araszoljunk fel, onnan meg másszunk felfelé. A kapaszkodós csúszdát még hagyjuk, másszunk fel teljesen visszafordulva a falon, és miénk a Vault Key. A csúszdával jussunk ki onnan, de vigyázzunk mikor engedjük el, mert a mélybe zuhanhatunk.

 

Ugorjunk a réshez, kússzunk be, majd ereszkedjünk le, a jelenlétünkre megnyílik egy titkos ajtó a falban, másszunk be! Felülkapaszkodással jussunk át a túloldalra, de nem kell kimenni a tüzes platformra, hanem elõtte essünk a vízbe. Ússzunk át a járaton, de vigyázat, kalapácsveszély. Másszunk ki a vízbõl, elõször kússzunk a kapcsolóhoz, majd másszunk fel a létrán, átugrással kerüljük el a leesõ aranyajtót. A kapcsoló egy ajtót nyitott le a teremben oldalt, rögtön oda is lyukadunk ki szerencsére, másszunk fel, majd rögtön essünk bele a vízbe. Kimászva alkalmunk van használni a kulcsunkat, bemenve a megnyílt ajtón essünk a vízbe. A vízihullákat kerülgetve másszunk ki a vízbõl, végezzünk a játék utolsó ellenfeleivel, majd a létrán felmászva vége is a pályának.

 

Vége.

 

Írta: Blink

Szövegkönyv: bodlac

Videóvégigjátszás: badassgamez

Twitter response: "Could not authenticate you."