Tomb Raider 3 Adventures of Lara Croft Végigjátszás - London

 

IV/1. pálya: LONDON - Thames Wharf (5 titkos hely)

 

.

Secret 1-2-3-4-5

Mentések--Savegames:

London háztetõirõl indulunk. Menjünk vissza a fenti fém platform felé, ugorjunk át, majd álljunk háttal a tetõnek, hátraugrás, csúszás közben elõrelendülés és megkapaszkodhatunk az áhított platformon. Innen ugorjunk a lejtõs tetõre, csússzunk le, ereszkedjünk alá, Lara itt mindenképpen veszíteni fog az életerejébõl, de sebaj, lent zöld kristály vár ránk. Menjünk fel a tetõhöz, ugorjunk át a darura, menjünk el a végébe, ahol egy létra tûnik fel a falon. Jussunk a létrához, másszunk le, majd jussunk le a szögesdrótos részig, ahonnan ügyesen lejutva besétálhatunk az elsõ titkos helyhez.

 

Jussunk vissza a daru végéhez, de most a jobbra levõ platform és ne a létra felé induljunk el, így visszajutunk oda, ahol a zöld kristályt vettük fel nemrég. Fel a tetõre, ahonnan a daruhoz ugrottunk, csak most háttal ugorjunk a tetõ felé, hogy visszajussunk a pálya elejére, a lenti fém platformra. Innen jussunk el az alatta levõ kapcsolóhoz (óvatos hátraszaltós megoldás), húzzuk meg, erre a szemben lentebb levõ zöld platform felcsukódik. Menjünk át a csúszókábelhez a fenti létrán, szemben láthatunk egy elsõsegély csomagot, de még ne törõdjünk vele. Csússzunk át, megkapaszkodás, egy szinttel lejjebb esés és megkapaszkodás, a zöld platformon fel tudjuk húzni magunkat. Itt egy katona vár ránk meg egy kapcsoló, ami a zöld platformot engedi vissza. Egy nagy terembe kerülünk, mentsünk. Egy helyen át tudunk ugrani egy leomló platformra, úgyhogy onnan gyorsan tovább is kell ugrani. Itt menjünk be a járatba, lõjük ki a katonát, így miénk a Flue Room Key. Essünk egy szinttel lejjebb, nyomjuk meg a kapcsolót, majd még egy szinttel lejjebb szigonyokat vehetünk fel. Essünk le legalulra, vegyük fel az omladékok alól a kis elsõsegély csomagot és a sarokban a kristályt. Nyomjuk meg a gombot és jussunk fel, onnan vegyük célba a lógó zöld platformot, ott kijutunk oda, ahonnan indultunk.

 

Essünk egy szinttel lejjebb, a lógó zöld platform alá, és másszunk fel a járatba, ott végig a folyosón. Kiérve nyomjuk meg a gombot, így szabaddá tettünk egy kapcsolót valahol a távolban. Menjünk vissza, és kapaszkodjunk a járat melletti lyukhoz, ami üres, és araszoljunk jobbra, a legszélsõ résben van a második titkos hely. Menjünk vissza, ereszkedjünk le az udvar aljára a csúszós tetõ segítségével, nézzünk körül, vegyük fel, amit lehet. Másszunk vissza egészen a tetõre, a kezdõ helyszínhez, menjünk oda, ahonnan a kábellel lecsúsztunk.

 

Ugorjunk a platformra szembe balra, melyre a kábel van erõsítve. Vegyük fel az elsõsegély csomagot, majd a falrésbe kapaszkodva araszoljunk jobbra, majd mielõtt a szabaddá tett kapcsolót aktiválnánk, menjünk oda, ahol a mélyben egy láng ég, ezt kell majd kikapcsolnunk. De most ugorjunk a lyuk túloldalára a láng fölé, ott töltényt vehetünk fel, majd pedig óvatosan ugorjunk le balra, ott a harmadik titkos hely. Miután ez megvan, aktiváljuk a kapcsolót (visszafelé menve, balra fordulva), melyet szabaddá tettünk az imént. Erre a festékes lift feljebb kerül, ugorjunk rá ügyesen, onnan pedig a zárt ajtóhoz, ahol használjuk a kulcsunkat. Bent nyomjuk meg a kapcsolót, ezzel eloltottuk a lyuk mélyén a tüzet (a titkos helynél), oda kell most visszajutnunk. Cselezzük ki a tüzeket, majd visszaugorva a liftre menjünk a járathoz, ahol már átkúsztunk egyszer. Jussunk vissza az udvar aljára, onnan fel a pálya elejére, majd menjünk vissza a lyukhoz, essünk le.

 

Itt az új pályarész elõtt kristállyal és elsõsegély csomaggal kedveskednek nekünk. Essünk le, egy teremben találjuk magunkat kapcsolókkal és egy folyosóval, melyek másik két terembe vezetnek. A közelebbit nevezzük "A" teremnek, ez félig van vízzel, az alján egy zárt ajtó található, a másik, "B" terem egy nagy üres medence. A központi teremben egy használható kapcsoló található, húzzuk meg, mire mindkét terem megtelik vízzel, menjünk a "B"-be, vegyük fel a tárgyakat, majd keressük meg a víz alatti kapcsolót, melyet meghúzva kinyílik az "A"-ban a víz alatti ajtó. Van itt egy másik járat is a felszínen, ez a "C" terembe vezet, ami egyelõre üres, ezt még hagyjuk. Ha most az "A"-ba mennénk és beúsznánk az ajtón, feldarabolna minket az a turbina, ami a vizet a terembe lapátolta. Ezért menjünk a fõterembe, állítsuk vissza a vízszabályozó kapcsolót, így leáll a turbina (ami igaziból még mindig forog, de Lara mégis át tud úszni alatta sértetlenül), irány a járat. Másszunk ki, egy kis kúszás és egy érdekes terembe érünk, ahol óvakodjunk a guruló sárga áramfejlesztõtõl, mert ránk nézve halálos a találkozás. Itt kristályt vehetünk fel, kapcsoljuk fel a villanyt és mehet az egyik sarokban levõ rácskockával a tili-toli, míg el nem érjük, hogy a sárgaság bele nem hajt a középen levõ kapcsolóhoz, kisütve azt, melytõl kinyílik a központi teremben levõ kapcsolót elfedõ burok, húzzuk a tömböt oda hozzá, be a lyukba.

 

Gyerünk fel a létrán, így rögtön a kapcsoló elõtt termünk, melyet aktiválva a "C" terem is megtelik vízzel. De ne feledjük újra megtisztelni az elsõ kapcsolót, hogy a "C"-be vezetõ "B" is tele legyen. Irány a "C" terem. Ezt már erõsebben õrzik, mint a többit, mert jöttünkre beindul a riasztó. Másszunk ki megnyomni a gombot, ami elérhetõvé teszi a fõterem utolsó kapcsolóját is, majd mivel a víz nagy része eltûnt a medencébõl és bezárultak az ajtók, kint a víz mellett keressünk kapaszkodót a fejünk felett, és araszoljunk a plafonon kicsit. Így visszajutunk "B"-be, irány az új kapcsoló a központi teremben. Nyomjuk meg, erre szabaddá válik a "C" és megtelik vízzel, ráadásul az ajtó is kinyílik a medence alján.

 

Vegyünk nagy levegõt, ússzunk át a boltíves terembe, vegyük fel a tárgyakat. Másszunk ki a járatba majd fel a toronyba. Itt két titkos hely is vár ránk. Középen a kõ mozgatható, csak nem mindegy melyik irányból próbáljuk. Húzzuk ki, így lehetõségünk nyílik ugrálni a tetõn, ha ügyesek vagyunk miénk a negyedik titkos hely, azaz a Chatedral Key. Kint ahol a kerítés elkezdõdik a sarkon le tudunk ereszkedni, ott az ötödik titkos hely. Irány a következõ pálya.

Szerencsére pont itt vár egy bérgyilkos, és mint tudjuk, a bérgyilkosok arra valók, hogy tõlük Lara fontos információkhoz jusson. Egy szó, mint száz, Lara megsebzi a fickót, és a harangtoronyban beszélgetésbe elegyednek.

Lara: Kinek dolgozol?
Bérgyilkos: Mi?
Lara: Hallottad, amit mondtam.
Bérgyilkos: Mi? Becsszóra nem hallottam! Mit mondtál?
Lara: Azt kérdeztem, hogy ki a munkaadód.
Bérgyilkos: Sophia Leigh kisasszony.
Lara: Az meg ki? És mivel foglalkozik?
Bérgyilkos: Nem tudom. Tényleg nem! Én csak embereket lövök ki neki.
Lara: Dicséretre méltó munkaerkölccsel, gondolom.
Bérgyilkos: Igen, órákat szánok rá. Ahogy apám és az õ apja tette azelõtt.
Lara: Akkor most mennyi idõs ez a miss Leigh?
Bérgyilkos: Nem tudom. Kései húszas, korai harmincas éveiben járhat.
Lara: Igen...

A férfi hirtelen felkapja a fegyverét, és Larára szegezi, miközben lassan hátrál.
Bérgyilkos: Igen. Néhány emberért, mint te is, különleges jutalmat kapok.
Lara: Ez hízelgõ.
Bérgyilkos: Úgy értem, a fejpénzedbõl még nyugdíjba is vonulhatok.
Lara: Akkor talán gondolhattál volna... a harangra. Kellemes nyugdíjba vonulást! - kiált Lara vidáman a férfi után, akit a harang lelök a mélybe.

 


 

IV/2. pálya: LONDON - Aldwych (5 titkos hely)

 


Secret: 1-2-3-4-5

 

Mentések--Savegames:

 

Miután Lara megtudta, hogy Sophia Leigh akarja õt kivégeztetni, a nyomába ered. Csúszva kezdjük a pályát, zuhanva egy beugróban kapaszkodhatunk meg, ha ez sikerül töltényekhez jutunk, ha nem azonnal a vízbe csobbanunk. Másszunk ki, irány fel, de a beugrónál álljunk meg és lõjük ki a vasszellõzõt, ide bemehetünk és másszunk fel. Ezen a pályán eltakart arcú hajléktalanok és rossz bõrben levõ kutyáik támadnak ránk úton-útfélen. Szöges bunkósbot a fegyverük, némelyik ég, ezek minket is fel tudnak gyújtani. Viszont hatástalanítva õket a hajléktalanoktól sok elsõsegély csomagot vehetünk el. A bejáraton kívül itt még egy lyuk található meg egy beugró, ahol egy tömböt húzhatunk arrébb, tegyük ezt meg, így az létrát képez nekünk a továbbjutáshoz. Nézzünk szét, lõszereket vehetünk fel. Ereszkedjünk a jegypénztárra, onnan a másikra, onnan pedig másszunk felfelé az odatolt tömbön. Egy kis szobába érünk, itt felvehetjük a Maintenance Key-t, meg egy elsõsegély csomagot.

 

Menjünk ki a kasszákhoz, két metrólejárót láthatunk. Menjünk a jobb oldaliba, próbáljunk meg nem leesni a szakadékba, és a túloldalon az ajtónál használjuk a kulcsunkat. Menjünk be, ott egy kapcsoló fényárt varázsol a metróban, ami láthatóvá teszi az eddig láthatatlan pénzérmét az ajtóval szemben a másik sarokban. Vegyük fel tehát az Old Pennyt, majd essünk le a szakadékba és menjünk be az egyik oldalon levõ járatba, vigyázzunk a száguldó metróval, fussunk be hamarabb. Itt egy magas szoba fogad ládákkal, jussunk fel a tetejére (lejtõrõl létrára ugrás, plafonon kapaszkodás), és mielõtt lecsúszunk, nézzünk szét. Felülrõl egy kõtörõ gép várakozik, alul pedig szakadék. Mentsünk. Háttal essünk le, kapaszkodjunk meg, majd essünk egy szinttel lejjebb.

 

Mielõtt leszakad a kõ, ugorjunk balra a lejtõre, onnan csúszás közben elõre, kapaszkodjunk meg a résben, de ne essünk le rögtön a darabos padlóra, hanem araszoljunk jobbra, ott essünk le, kapaszkodjunk meg. Csússzunk le, megkapaszkodás, majd húzzuk fel magunkat, de mielõtt újra lecsúsznánk nyomjunk egy ugrásgombot, miközben Lara repül a levegõben, nyomjunk egy fordulás gombot, és egy kapaszkodás gombot, mindezt egymás után, sorrendben, nem egyszerre. Megkapaszkodunk, essünk lejjebb kétszer, amíg fel nem tudunk kapaszkodni az elsõ titkos helynél.

 

Másszunk ki felfelé, majd fel a létrán, cselezzük ki a tüzeket. Újabb létrán kell felfelé mászni, de félúton ugorjunk hátra aktiválni egy kapcsolót, ami a kõtörõs teremben kinyit egy tetõajtót, és mellesleg újjáéleszti a tüzeket. Ugorjunk vissza a létrára, fent guggolva vegyük fel a töltényt, majd menjünk, míg a rácsos padlóhoz nem érünk, kutakodjunk egy nagy elsõsegély csomag után. Essünk le óvatosan, újra a szakadéknál találjuk magunkat. Irány a kõtörõs elõtti terem, de ne a kinyílt ajtón menjünk fel, hanem vissza a kõtörõhöz, ugyanis róla felkapaszkodva miénk az elsõ Solomon's Key. Visszajutunk a szakadékhoz, ismét a kõtörõ elõtti terem a cél, de most kapaszkodjunk fel a lenyílt ajtón. Egy terembe érünk, jobbra egy csukott ajtóval, a pálya vége felé ide majd még vissza lehet jönni a titkos helyért. Öljük meg a ránk támadókat, majd essünk le középen, a beszakadós résznél, húzzuk el a tömböt, erre lenyílik a vasajtó, másszunk ki, majd a lenyílt ajtón le. Egy kisebb labirintusban találjuk magunkat ajtókkal, kapcsolókkal. A megoldás: (javaslom, hogy mentsünk a kapcsolók elõtt, így ha nem sikerül a bejutás, újra elkezdhetjük) elõbb a jobb oldali kapcsolót aktiváljuk, a körülnézés gombbal ne hagyjuk, hogy az ajtók kinyílásának animációja idõt vegyen el tõlünk, rohanjunk az ajtókhoz, a két kinyílt közül a legmesszebbit válasszuk, bent nyomjuk meg a gombot.

 

Irány vissza a kapcsolókhoz, megint a jobb oldalit nyomjuk meg, most a középsõ ajtó a cél. Itt másszunk fel a lenyílt ajtón, újabb kapcsoló, erre az elsõ teremben felnyílik egy tetõajtó lehetõvé téve ezzel, hogy mi majd késõbb plafonos kapaszkodással átaraszoljunk rajta. Irány a bal kapcsoló, ügyes sprint az elsõ ajtóhoz, plafonon függeszkedés után miénk a második Solomon's Key. A vízbõl kikapaszkodva a járatot használva visszajutunk a jegypénztárakhoz, az egyikbe beledobva a pénzünket, jegyet kapunk cserébe. Menjünk a bal oldali metrólejáróhoz, rögtön szemben, ha kilõjük a szellõzõrácsot, miénk a második titkos hely.

 

Itt kétfelé is mehetünk, egyelõre hagyjuk a lépcsõt, menjünk jobbra az alagútba, de óvatosan, mert metróveszély van. Jussunk be az ajtón a pasi után, majd a gombot megnyomva az elõzõ ajtónál is körülnézhetünk, de utána menjünk a következõ ajtóhoz, mentsünk. Itt egy labirintus vár ránk teli titkos ajtókkal és kapcsolókkal. Tapasztaljuk ki, melyik kapcsoló melyik ajtót, vagy ajtókat nyitja, amíg egy tapétás szobába nem érünk. (Menjünk be egyenesen, balra a hátsó kapcsolóhoz, nyomjuk meg, erre kinyílik két ajtó a bejáratnál, ugyanarra a teremre nyílnak, itt nyomjuk meg a bal oldali kapcsolót és szabad az út az említett szobába.) Bent egy szép terem fogad hat oszloppal, négy oszlopon a helyükre vannak forgatva a jelek, kettõn nem, itt a kulcsunkat használva elforgatjuk õket és lenyílnak a kardok a zárt ajtó elõtt. Vigyázzunk a tüskékkel, és az egyik labilis padlónál, ahol nincs tüske a lila függöny mögé beugorva egy aranycsillagot, az Ornate Star-t vehetjük fel. A kinyílt kardos ajtó mögött pedig a Masonic Mallet vár ránk. Kinyílt egy másik ajtó is, itt ússzunk ki, és kapaszkodjunk fel. Ugorjunk a réshez, menjünk a korlát mögé, kapaszkodjunk fel, tetõaraszolás, és a metróbejárónál használhatjuk a jegyünket. Menjünk be, balra az ajtót ki tudjuk nyitni az Ornate Star-ral, ez a pálya harmadik titkos helye.

 

A szobában kapaszkodjunk fel, járatokon át egy kristály a jutalmunk. Menjünk vissza a harmadik titkos hely felé, de most jobbra menjünk lefelé a beomlott mozgólépcsõn, és a bal oldali ajtót a Masonic Mallet-tal tudjuk kinyitni. Bent a kapcsoló egy ajtót aktivál, és vele szemben fent van a negyedik titkos hely. Menjünk tovább, lent kanyarodjunk balra, ahol egy hajléktalan ront ránk a hídon. Itt egy metrót láthatunk elrobogni alattunk, érdekes. :-)

Ha továbbmegyünk, a másik metrólejáróhoz jutunk, de ez már nem érdekes számunkra. Menjünk tovább, de ne essünk még le a lyukba, hanem ugorjuk át. Menjünk le a lépcsõn, itt a kocsi tetején is és a kocsival szembeni sziklák között is ajándékok várnak ránk, sõt a hajléktalan is elejt egy elsõsegély csomagot és egy kristállyal is feltöltekezhetünk, kész fõnyeremény. Menjünk vissza, essünk le a lyukba, majd kapaszkodjunk fel a kocsiba, és nyomjuk meg a gombot. Erre nagy rázkódások közepette a kocsi elindul. Larának ez nem nagyon tetszik, mert sikít ijedtében. :-) Nahát, nahát.

 

Szálljunk ki, és egy teremben találjuk magunkat lecsúszási lehetõségekkel, de ne éljünk vele egyelõre (akinek nem kell a titkos hely, csússzon le, és vége a pályának). Egy hajléktalan rohan elõ, de ne lõjük le, ügyet sem vet ránk, a társaihoz rohan és kinyit egy ajtót, ami két kapcsolót rejt. Kövessük, nyomjuk meg mindkettõt. Vissza a kocsihoz, újabb sikítós utazás, másszunk ki, irány a függõfolyosó, ahol a múltkor elrobogott a metró alattunk, menjünk a kõtörõs terembe és sokadszorra jussunk fel a lenyílt ajtóhoz. Ismerõs terembe érünk, de kinyílt a múltkor még csukott jobb oldali ajtó. Menjünk be, itt az ötödik titkos hely. A töltények felvétele mellet ne felejtsük el megnyomni a szobában levõ kapcsolót. Jussunk vissza a metrókocsihoz, újabb sikítós utazás vissza a lejtõkhöz, ahol immár le is csúszhatunk.

Bob: Szóval miss Leigh után szimatolsz?
Lara: Nem jókedvembõl, üzleti ügy.
Bob: De nyilvánvalóan nem bosszúból, kisanyám. Cseppet sem olyan az arcod.
Lara: És neked olyan?
Bob: Hörrr! Ez meg miféle hülye kérdés, he? Nekem nincs is arcom, kisanyám. Eljövök munkát keresni, és mit találok? Miss Leigh kozmetikai cégét és a labor asszisztensi állást. Gyakorlat nem szükséges. Jó fizetés. Szállás intézve. Végül napokra bezárva egy bûzös sziruppal teli tartályba. És mikor kikerültünk onnan, mert sokunkat használtak, nem volt arcunk vagy húsunk, kisanyám! A hulladék elvezetõ csatornában eresztettek le. Halottnak hittek!
Lara: Olyan félresikerült kísérlet féle?
Bob: Ja, eléggé! És további megaláztatásként, mikor ki akartam oltani az életemet, észre kellett vennem, hogy egyszerûen nem megy.
Lara: Úgy érted, Sophia valamiféle halhatatlanságot adó erõvel is kísérletezik? A saját arckrémei mellett?
Bob: Bizony, kisanyám. Az örökkévaló szépség. Nyilvánvalóan még nem dolgozta ki teljesen. A legjobb eredményeket magának tartogatja. Nézd, nem érdekel, miféle üzleted van vele. Nem lehetsz ügyefogyottabb, mint õ. Szóval a magam módján megpróbálok segíteni. Az után, hogy te is megteszel nekünk valamit.
Lara: Nagylelkû vagy. Mit akarsz?
Bob: Egy üveget azzal a múmia tartósító micsodával. A Természettudományi Múzeumból.
Lara: Balzsamozó folyadékot?
Bob: Hát, a rothadó húsra nincs jobb, kisanyám. A múzeum nagyon érdekes, azt hallottam. Tetszeni fog.
Lara: Akkor miért nem mész magad?
Bob: Van ott egy egyiptomi hölgyike, aki kissé felhúzta az orrát, mert nem úgy kapta meg a halhatatlanságot, ahogy akarta. És ha látná, hogy ez nekünk jobban megy, mint neki a kiállító teremben... Nem akarom elképzelni, milyen átok lehetne rosszabb, mint ami már ver bennünket. De te jó leszel, cicus. Te könnyen halsz.
Lara: Kösz!

 

IV/3. pálya: LONDON - Lud's Gate (6 titkos hely)

 

.


Secret 1-2-3-4-5-6

 

A föld alatt vagyunk, itt a hajléktalanok -miután a fõnökükkel egyezkedtünk - már nem ellenségek, ameddig a fegyverünket nem sütjük el. Balzsamot kell szerezni a fõnöküknek, hát gyerünk. Menjünk a hajléktalan után, majd válasszuk a bal oldali járatot, csússzunk le, a szöges plafon elõl kapaszkodjunk fel. Kiérve ereszkedjünk le a köveknél a szögesdrótokhoz, melyeken sétáljunk át a túlsó sarokig, ahol fel tudunk kapaszkodni az elsõ titkos helyhez.

 

A titkos helynél a plafonon levõ lyukon keresztül távozhatunk, visszajutunk a kapcsolóhoz, aktiváljuk. Másszunk felfelé, a mászható fal bal oldalán. Tapasztaljuk ki hol - odáig ahol balra egy rács van szerelve a falra - ugorjunk hátra, közben forduljunk is meg, majd kapaszkodás, megkapaszkodunk egy másik létrán, ami szemben van a fallal, felmászunk a töltényhez. Lara nem óhajt felkapaszkodni, úgyhogy engedjük el egy pillanatra a kapaszkodógombot, és mielõtt újra megvetné a lábait a létrán, húzódzkodjunk fel. Ez a második titkos hely.

 

Menjünk vissza a fõfalra, másszunk feljebb, a következõ olyan részig, ahol egy csík van a létrában. Úgy álljunk, hogy a csík Lara kezei felett legyen, így ugorjunk hátra, nem kell megfordulni. Ha jól csináltuk, megáll a járatban, fel tudjuk venni a kristályt meg a töltényt. Mostmár felmászhatunk a falon, kússzunk be a járatba. Egy hatalmas terem tárul fel a rácson túl egy piramissal. Ez a Természettudományi Múzeum, amirõl a hajléktalanok fõnöke beszélt. Másszunk a járat végébe, ahol töltényt vehetünk fel, másszunk vissza oda, ahol kiegyenesedhetünk, és kapaszkodjunk fel. Egy szobába érünk, melyet õrök védenek. Nyissuk ki az ajtót, egy járat van benne jobbra, de egy nagy kõtömb torlaszolja el - a szobában a mozgatható tömböt húzzuk el a másik falhoz, erre a nagy kõtömb elhúzódik az útból. Egy kis tisztásra érünk, szemben egy bejáróval, kapaszkodjunk fel az elmozdult kõtömbre. Fentebb egy kapcsolót láthatunk, hagyjuk egyelõre. Jobbra egy fenti kapaszkodós rész van, de egyik része lelóg, ezt kell majd felcsukni. Menjünk be elõször a járatba, toljuk el a kockát, erre felcsukódik ugyan az ajtó, de a kõtömb is visszakerül a helyére lent a tisztáson. Sebaj, ugorjunk rá, onnan kapaszkodjunk eggyel feljebb, oda a párkányra, ahol egy felsõ járatba tudunk kapaszkodni kúszással. Ez kivisz a kis teremhez, ahol elõször mozgattuk a tömböt, rakjuk vissza a helyére, újból elhúzódik a tömb.

 

Menjünk a tisztásra, a tömbrõl láthatjuk a kapcsolót, ami becsukja a falon az ajtót, folytonossá téve ezzel a fali létrát, húzzuk végre meg. De még ne másszunk fel, hanem a mozgatott tömbrõl vegyük észre a fejünk feletti kapaszkodót, ugorjunk rá, araszoljunk balra, ott ajándék vár ránk, majd araszoljunk jobbra, ott egy kapcsoló meghúzása a feladat. Most felmászhatunk a folytonossá tett fali létrán, fel a plafonhoz, útközben töltényeket vehetünk fel. Csúszással egy ajtóhoz ugrunk, ezt nyitottuk ki az imént. Menjünk be, mentsünk. (Akit nem érdekelnek a titkos helyek, és nem akar segíteni a hajléktalanoknak a balzsammal, itt a vízbe tud esni óvatosan, néha megkapaszkodva, és olvassa tovább az 1 bekezdéstõl.) Csússzunk a leomló platformra, várjunk míg Lara megáll rajta, és még mielõtt leomlik ugorjunk egyet elõre helybõl. Végre felvehetjük az Embalming Fluid-ot, a balzsamot, amiért jöttünk.

 

Másszunk a járatba, lõjük le az õröket, és a tömbök mögött a szfinx tetejéhez eshetünk. Essünk a fejére a függeszkedésbõl, és keressünk lentebb egy állványt, amire rá kell ugrani, ha kell a titkos hely. Sétáljunk a tetõ széléhez, forduljunk a célállvány felé, ugorjunk egyet hátra, majd helybõl egyet elõre. Mielõtt lecsúsznánk, rugaszkodjunk el, és levegõben fordulással az állványra érkezünk. Nehéz, de lehetséges. Onnan ugorjunk a csúszós részhez, onnan csúszásból a párkányra, ott a harmadik titkos hely a másik oldalán.

 

Jussunk le, egyszerûen ugorjunk a szfinx oldalára és csússzunk le. Nézzünk szét lent, töltényt vehetünk fel. Menjünk fel a lépcsõn, végezzünk a ránk támadókkal, majd kapaszkodjunk fel fent a párkányhoz. Itt egy tologatható tömb vár, de elõtte vegyük észre szemben a járatot, ez a negyedik titkos hely.

 

Most már mehet a tili-toli, húzzuk ki a tömböt, ezzel létra lesz belõle. Másszunk fel, a tömb és egy másik tömb közé jutunk. A létratömbünket toljuk eggyel arrébb, majd az új tömböt húzzuk ki kettõvel, ismét létrázás, de így már szabad az út tovább. Visszajutunk a kezdõhelyszín utáni helységbe, menjünk vissza a kiindulási szobába, ott a kék lámpa alá tegyük le a balzsamot, nem felmászva arra a helyre, így megnyílik a továbbvezetõ ajtó. Itt a vízbe csobbanunk, egy sárga kis motor vár itt ránk, vegyük igénybe. Mindenképpen mentsünk. Egy nagy víz alatti terembe érünk, jobbra a matricás doboz alatti kis barlangban van levegõvételi lehetõség. Sajnos két krokodil is nehezíti az életünket, végezzünk velük. Kutassuk át a termet, mielõtt a sodrás kivinne onnan, sok mindennel megrakhatjuk a puttonyt.

 

1. A sodrás oda visz, ahová jutottunk volna egybõl, ha a balzsam felszedése helyett a vízbe esünk. Itt mindenképpen mentsünk, és egy darabig ne. Essünk a vízbe, és húzzuk meg a kart, ami kinyit a vízben egy ajtót a plafonon. Ússzunk oda, ott pedig egy gombot nyomhatunk meg, ami egy másik ajtót nyit ki. Ha mindeközben mentünk elõfordulhat, hogy hiába nyílt ki az ajtó a víz alatt, nem tudunk átúszni rajta, mert a játék bezártnak minõsíti. Ússzunk ki, de ne bukkanjunk fel, mert akkor észrevesznek és beindulnak a szirénák. Ússzunk ki elõször balra, ott vegyünk levegõt majd vissza, tovább, míg két víz alatti réshez nem érünk, melyek nagyjából egymás mellett vannak. Az egyikben töltény van, ez az ötödik titkos hely.

 

A másikban kapcsoló és elsõsegély csomag vár ránk. Ha ez megvan, ússzunk vissza oda, ahol levegõt lehet venni, és másszunk is ki. Itt aztán lopakodjunk végig, mert ha észrevesznek, lõttek a következõ titkos helynek. Másszunk fel, essünk le a vizes lyukba, onnan másszunk ki, majd kúszva menjünk balra, ahol takarásban vagyunk, hagyjuk az õrt, vessük magunkat a vízbe, ússzunk a hatodik titkos helyhez, és öljük meg a békaembert, különben bezárja a titkos helyet. Mielõtt továbbmennénk, másszunk ki és végezzünk a kint rohangáló õrrel, akit az ablakból a békaemberrel láttunk, mert nála van a Boiler Room Key.

 

Pattanjunk fel új víz alatti motorunkra, és irány az ötödik titkos hely medencéjében levõ lenti hosszú járat. Békaember állja utunkat, végezzünk vele. Egy hatalmas víz alatti csarnokba érünk, levegõt a jobb fenti helyiségbõl nyerhetünk, ez lesz a bázis. Végezzünk a krokóval, majd fedezzük fel a terepet, kapcsolóról kapcsolóra és szobából szobába haladhatunk itt szépen sorban. Figyeljünk a színekre. Elõször balra lentre menjünk, a járat mellé, ahonnan érkeztünk, láthatjuk, hogy ez zöld színû vízben nyit ajtót, ez a bejövõ járat felett van. Ott is egy kapcsoló vár ránk, amely a lila színt jelzi. Irány a lila, ez pont szemben van a levegõs teremmel, itt feltöltekezhetünk kristállyal, nem hiába, ugyanis két búvár szabadul ránk. Utolsó elõtti a kék, itt sokat kell majd úszni, fõleg felfelé. Egy kisebb terembe érünk, a medencében, ha meghúzzuk a kart, elalszanak fent a tüzek. Ezek után fent a kialudt tûzhányó platformokon ugrálhatunk, az egyik baloldalon töltényeket rejt. Cselezzük ki a kalapácsokat, majd plafonon csüngés következik a vízesés felett. Egyelõre hagyjuk a lyukat a vízesés felett, kapaszkodjunk végig, vegyük fel a tárgyakat, de ne essünk le egy szinttel lejjebb, mert kezdhetjük elölrõl.

 

Feljebb mászva egy nagy szakadékhoz érünk, itt még semmi dolgunk, menjünk vissza araszolni a plafonra, és most már essünk be a lyukba a vízesés felett. Ott tudjuk használni a kulcsunkat, ami egy kapcsolóhoz vezet, ami piros ajtót nyit meg. Majd csobbanjunk a vízbe, hatalmas levegõ és mentés, irány vissza a víz alatti terembe, a piros szoba pont szemben van. Ott is felfelé kell úszni, a levegõ eléggé ki van számítva. Cselezzük ki a lengõ pengéket, az olajba ne essünk, mert nincs kiút. A folyosó végén újra a hatalmas szellõzõaknánál vagyunk, de inkább forduljunk vissza, a folyosó elején fel tudunk oldalt kapaszkodni. Szellõzõakna, ugrás elõre, eggyel lejjebb esés, mászás, újabb ugrás elõre, vége is a pályának.


 

IV/4. pálya: LONDON - The City (1 titkos hely)

 



Secret 1

Mentések--Savegames:

 



Sophia: Ahhh! Croft kisasszony. Ezt úgy veszem, hogy készen áll leszerződni.
Lara: Mire?
Sophia: Nos, a katalógusomba. Nézze, az életstílusával ön lenne a legjobb reklám a termékeimnek. Csak gondoljon bele. Többet nem lenne szüksége azokra a csúnya fegyverekre.
Lara: Nem, de talán az arcom túl ronda hozzá, legalábbis a korábbi kísérletei alapján ítélve.
Sophia: A micsodáim alapján?
Lara: Ó igen. Még mindig élnek. Túlzottan is. Én csak az ereklyét akarom.
Sophia: Remek! A következő életedben.

És a követ magában rejtő jogart felkapva kirohan a hátsó ajtón.

Lara: Majd meglátjuk! - ezzel fegyvert ránt, és Sophia után veti magát.

Sophia Leigh irodaházában vagyunk, feladatunk megszerezni tõle a következõ követ, melyet a jogaron tárol. Nézzünk szét a szépen berendezett irodában, de sajna sehol semmi. Fegyverre itt úgysem lesz szükség, mert Sophián nem fog a golyó, trükkel fogjuk hatástalanítani. Ahogy kiérünk, nézzünk fel, fent van egy bejáró, az lesz a pálya egyetlen titkos helye. Mentsünk, mielõtt nekivágunk a kalandnak, Sophia nem fog kímélni minket. Másszunk fel a lejtõs rész felé, araszoljunk vissza a plafonon, majd ha szerencsésen átértünk mentsünk. Feljebb egy szinttel ugorjunk balra a titkos hely felé, ahová kapaszkodással és lejjebb eséssel jutunk.

 

Ha megvan, mehet elölrõl az egész, de most menjünk tovább felfelé, át a hídon, a kapcsolót nyomjuk be, erre lenyílik a zöld ajtó, így fussunk vissza, és tovább tudunk felfelé kapaszkodni. A résen kússzunk át, majd felkapaszkodás, és át tudunk ugrani szembe (nem Sophiához, hanem a saját térfelünkön), ott van a biztosíték, azt lõjük szét. Sophia erre megsemmisül az áramütéstõl, most át kell jutnunk az õ térfelére, de úgy, hogy fémpadlót nem érintünk, mert mi is a sorsára jutunk. Ugorjunk vissza, fentrõl könnyedén átugorhatunk, keressük meg a kapcsolót oldalt, azt benyomva áramtalanítsuk a terepet, és így gond nélkül felvehetjük a harmadik követ, az Eye of Isis-t.

Twitter response: "Could not authenticate you."