Tomb Raider 3 Adventures of Lara Croft Végigjátszás - Nevada

 

II/1. pálya: NEVADA - Nevada Desert (3 titkos hely)

Willard megbízása miatt kezdetét veszi a nagy utazgatás a kövek felkutatásáért. Lara felett kezdésnek két keselyû köröz, hát ez nem valami bíztató. :-) Kígyókkal is összefuthatunk némelyik bokorban, úgyhogy csak óvatosan. A víz mellett lõszer rejlik, és egy járat, ahová menjünk be. Majd az elsõ lecsúszós résznél ne menjünk tovább, hanem essünk le, de lehetõleg a baloldalon, mert akkor nem nyársal fel minket a szögesdrót. Ez az elsõ titkos hely. Ki egy tologatható tömb segítségével juthatunk. Menjünk tovább.

 

Egy nagy fémkonténerhez érünk, egy vadászgép is elhúz a fejünk felett. Cél: bejutni a konténerbe, ehhez körbe kell menni a sziklák szélén a peremen, egy kígyó is akad útközben, essünk egy szinttel lejjebb, vegyük fel az elsõsegély csomagot, majd ugrás át a szemközti sziklatömbre a konténer irányába. Így feljutunk a tetejére, essünk a vízbe, másszunk ki, egy hatalmas és szép vízeséshez érkeztünk. Induljunk el jobbra a kis peremeken ugrálva, míg a létrához nem érünk, ugorjunk át rá, essünk az aljához, onnan jobbra oldalazzunk be a második titkos helyhez. Essünk a vízbe, nézzünk szét alaposan, sok töltény hever a kis tó fenekén. Másszunk ki a vízeséstõl nem mesze, másszunk feljebb, majd ugrás át a túloldalra (ne nyomjuk a kapaszkodás gombot, mert akkor leesünk), ott megint feljebb eggyel, majd vissza a másik oldalra a létrához és irány fel.

 

Újból menjünk a titkos hely felé a másik létrához, de most ne essünk le, hanem kapaszkodjunk fel, és menjünk visszafelé. Vigyázat, a bokor mögött kígyó lapul. Ha ügyesen ugráltunk, egy robbantás helyszíne fogad, de hiányzik az indítókulcs, meg kell szerezni. Nézzünk szét, elsõsegély csomagot találunk meg fáklyát és megnézhetjük a TNT-s ládákat is. Most a vízesés felé kell haladnunk, ugrás, lecsúszás a létrára, eggyel lejjebb esés, irány a másik létra melynek tetejérõl hátraszaltó, pihi. Ugrás a ferde kõre, csúszás közben ugrás elõre, kis elsõsegély csomag, kapaszkodás a résbe és jobbra araszolással a vízesés mögött vagyunk. Ha ráereszkedünk az elsõ kõre a vízen az lejt, úgyhogy vízbeesés elõtt hátraszaltó, pihi. Itt a köveken ügyesen ugrálgatva partot érünk, itt van a harmadik titkos hely is. A kígyótól nem messze kússzunk be a szikla alá, ott felegyenesedhetünk és felfelé kapaszkodva a létrán célba is értünk.

 

Egy járatban leeresztett lift árválkodik, benne van a Detonator Switch kulcs, ami nekünk kell, de ehhez fel kell húzni a liftet. Másszunk fel a gátra, onnan kiérünk egy nagy tisztásra. Ugorjunk a vízbe, elõször menjünk jobbra, a kart meghúzva a rács mögött ajándék vár ránk. Ússzunk most balra, ott is egy kapcsoló a sarokban, ami a két sárga oszlop közötti ajtót nyitja ki a vízben, nagy levegõ, ússzunk be. Rögtön a járat elején egy másik kapcsoló vár ránk, majd haladva elõre egy újabb, végül levegõhöz jutunk. Másszunk ki, kapcsoló aktiválva, erre megfordul a víz iránya, ami felhúzza a liftet. Menjünk vissza le a vízcsúszdán, szedjük fel a száraz medernél a muníciókat, majd menjünk vissza a mostanra már felhúzódott lifthez és bemenve miénk a Detonator Switch. Mehetünk robbantani.

 

Arra menjünk amerrõl jöttünk, a vízesésnél ugorjunk a lapos kõre a csúszós helyett, ugrás ki a kõre a detonátor felé, onnan a létrára, majd fel a detonátorhoz. Ha ez nagyon nem megy, essünk a vízbe és mehetünk körbe megint. Robbantás után elindul felénk a golyó, ugorjunk el elõle. Lent átrendeztük a terepet, de végre tovább tudunk jutni. Másszunk felfelé, egy tisztásra érünk, ahol egy elkerített bázis áll, a kerítés áram alatt van, úgyhogy vigyázat! Itt egy barlang van és egy járat, válasszuk a járatot, ami egy idõ után kettéágazik, mi menjünk a felfelé vezetõ úton. Egy medencéhez érünk, melyben az oszlopon is és a járatban is van egy kapcsoló, aktiváljuk õket, majd menjünk visszafelé, egyelõre hagyjuk a járat másik részét. Irány a barlang, egy tisztásra visz, ott a bunkerben egy kapcsolót húzhatunk meg, ami a járat másik végében levõ magas tartályt tölti meg vízzel, menjünk oda. Másszunk fel rá, és kimászva be tudunk ugrani a védett területre. Kellemes akciózene közepette végezzünk terepszemlét, láthatunk egy kapcsolót a kerítésen, de az áram miatt még nem tudjuk aktiválni.

 

A biliárdasztalos szobában van egy kapcsoló, ahhoz kellene egy aktiváló kártya, amit bedugunk oda bejutva ezzel a szobába, és az ottani kapcsolóval áramtalanítani tudjuk a kerítést. Ez a kártya az egyik bódé tetején van, azén, amelyik falánál egy meredek emelkedõ visz felfelé, ide csak a homokfutóval tudunk felmenni, rajta hát. Fent van a Generator Access, vegyük fel, majd homokfutóstul menjünk le, dugjuk be az ajtózárba. Áramtalanítás, kapcsoló, kapu kinyílik, irány a barlang, ugratás, és Larát sajnos elkapják, és börtönbe vetik

Lara valahonnan olyan értesüléshez jutott, hogy az egyik szobrot egy itteni katonai bázison õrzik. Egy kis robbantgatás és néhány gátõr lelövése árán hozzájut egy homokfutóhoz, amivel megpróbál átugratni egy szigorúan õrzött katonai komplexum elektromos kerítésén. Ez nem sikerül neki tökéletesen, és eszméletlenül terül el a becsapódás után. Hamarosan két katonai rendõr tûnik fel, és ráakadnak az ájult nõre.

Katonai rendész I.: No te eszelõs csodabogár, ez meg miféle mutatvány akart lenni? Na vigyük be.
Katonai rendész II.: Nem úgy néz ki, mintha közülük való lenne. Talán egy öko-terrorista, vagy ilyesmi.
Katonai rendész I.: És azok dögös nadrágot hordanak, mi?

Ezzel felnyalábolják Larát és beviszik az épületbe. Lara egy börtöncellában tér magához, persze fegyverek nélkül.

 


 

II/2. pálya: NEVADA - High Security Compound (2 titkos hely)

 


Secret 1-2

Mentések--Savegames:

 

 

Egy cellában térünk magunkhoz. Sajnos mindenünket elvették, ez nagy kár. Ha az ablakhoz megyünk, egy õr jön be hozzánk, az ajtót nyitva hagyja, használjuk ezt ki. Sajnos nem tudunk tenni semmit az õr ellen, aki ütlegel fegyver híján, de engedjük ki a többi rabot, õk majd elagyabugyálják. Ez így megy a pályán szinte végig, a rabok velünk vannak, õk a "fegyvereink". Egyik cellában tologatható tömbre bukkanunk, toljuk be, amíg lehet, feltûnik egy járat. Másszunk be, toljuk a másikat is elõre kétszer, de még ne másszunk ki, menjünk az elõzõ tömbhöz, húzzuk magunk felé, majd menjünk vissza mögé, ott az elsõ titkos hely.

 

Másszunk ki a szabadba, az elsõ drótot ugorjuk át, utána oldalt araszoljunk, majd sétálva közelítsük meg a kapcsolót, végül másszunk le a létrán a résig. Egy vezérlõterembe érünk. Várjuk meg, míg az õr elsétál, menjünk az üvegfal mögé és nyissuk ki az ajtót. Rabok szabadulnak be, hatástalanítják az õrt, akitõl elvehetjük a Keycard Type A-t, használjuk is a nagykapunál. Menjünk be, a mosdón keresztül egy raktárhelyiségbe jutunk, a plafonon két járat van, bennünket a bejárattól nézve a bal oldali érdekel. Toljuk oda a tömböt, ez eltart egy darabig. Fent a kapcsoló vízzel árasztja el a szobát, így a másik feljárón is feljutunk úszás után. Másszunk ki, de még ne essünk a konyhába, sült Lara lesz a vége. Menjünk tovább, nyissunk ki egy ajtót, hogy a rabok szabadon járkáljanak, majd egy másik kapcsolóval zárjuk el a gázt, és irány a konyha. Menjünk ki, nyissuk ki elõbb a jobb, majd a bal oldali ajtókat, csaljuk az õrt az ebédlõbe, ahol egy rab már rohan is a segítségünkre. Tiszta a levegõ, még egy kis elsõsegély csomagot is nyerünk a dologgal. :-)

 

Menjünk be oda, ahonnan az õr kijött, itt egy kapcsolóval kinyílnak a konyha szellõzõrácsai. Óvatosan sétáljunk be a kinyílt rácsnál a ventillátorlapátok közé, jussunk le jobbra a kis járatig, majd másszunk fel, itt egy rab járkál egy kis bunyóra éhesen, és kinyitja nekünk a fenti ajtót, másszunk fel. Induljunk el, míg egy õrbe nem botlunk. Meneküljünk elõle jobbra, majd a következõ helyrõl kiérve balra, míg egy lefelé vezetõ lépcsõzetes részhez nem érünk, lent egy zárt cella van, nyissuk ki. A felkelés híre ide is eljutott, a rab könyörtelenül végez az õrrel, vérfröcsögés, halálnyögés, és miénk a Keycard Type B. Ne lépjünk a sárga csíkos padlóra, mert a mozgásérzékelõ beindítja az automata fegyvereket. A Keycard-dal bejutunk a vezérlõbe, ahol kikapcsolhatjuk a mozgásérzékelõt, irány a sárga padló. Egy nagy udvarba érünk, irány le a cellákhoz kiszabadítani a rabokat, azok elpáholják az õrt, akitõl elvehetjük a Yellow Security Pass-t. Ez illik is a közelben levõ zárba. Itt megtekinthetjük a néha a fejünk felett elhúzó vadászgépek egyikét.

Óvatosan haladjunk elõre, kússzunk be a járatba, majd lopakodjunk a kapcsolóhoz, ami aktiválja a lézersugarat kinyírva ezzel az õrt. Az ajtó is kinyílt az aktiválással, és sajna be is záródik, ha kikapcsoljuk a lézereket, úgyhogy azokat átugorva kell bejutni az ajtón. A szabadba kiérve egy felfelé vezetõ csigalépcsõféleséghez érünk, de mielõtt felrohanunk a tetejére, félúton balra egy kicsit lentebb ügyeskedjük be magunkat a járatba (mellette lentebb egy platform van, onnan ugorjunk be), és a szobába beesve a kapcsolóval arrébbhúzott radar alatt feltûnik a továbbvezetõ út. Ha felértünk mentsünk a vízbeesés elõtt. Lent erõs áramlat fogad, mégis próbáljunk kimászni felfelé a partra. Lógassuk le Larát a radar oldaláról, majd essünk a vízbe, így a platform ahová ki tudunk kapaszkodni, szembe fentre esik nekünk. Célozzuk be, és lapátoljunk, nem egyszerû. Ha kikapaszkodtunk cél a zöld járat. (balra ugrás, tovább elõre az alsó vízszinteshez, onnan fel a szürkére, onnan a felsõ laposra, onnan helybõl a zöld járathoz). Másszunk be, aktiváljuk a kapcsolót, így megszûnik a lenti erõs áramlat és kinyílik egy ajtó. Essünk a vízbe, ússzunk be az egyetlen oldalsó járaton. Kúszórés van elõttünk, kússzunk, várjuk meg, míg látjuk, hogy az õr elsétál balra, majd másszunk elõ és lopakodjunk jobbra. Itt van egy gomb, amivel becsukhatjuk az ajtót, de ha kell a titkos hely, ne csukjuk be.

 

Másszunk fel az elsõ létrán, így a radarállvány aljánál kötünk ki. Keressük a létrát a túloldalán, másszunk fel, és jobbra elosonva, szerencsétlenebb esetben magunkat lövetve szedjük ki a résbõl a Yellow Security Pass-t. Jegyezzük meg magunknak ezt a szobát a minket kegyetlenül lövõ õrrel, mert ide még visszatérünk. Menjünk vissza és használjuk azt a létrás szobában, erre a vízben levõ középsõ lyukban elhárul a bedarálásveszély, bár az áramlatok újra elõjönnek. Másszunk fel a másik létrán, essünk a vízbe, cél a középsõ lyuk. Ússzunk, kar meghúzása, ajtó kinyit, óvatosan jöjjünk a felszínre, mert a víz felett lézercsapda van, és ha ezekhez érünk piros lesz a víz körülöttünk. Ugrás át, újabb úszás, másszunk ki. Rögtön balra másszunk fel a dobozokon, le az ajtóhoz, de mielõtt kinyitnánk, vegyünk mély levegõt: megható pillanat következik melyet lágy zene kísér, Lara a szobában újra magához veheti a pisztolyokat, plusz a Desert Eagle-t.

 

És most eljött a kegyetlen bosszú ideje. Lara visszaúszik oda, ahol nyitva hagyta az ajtót, felmászik az elsõ létrán vissza oda, ahol felvette a Yellow Security Pass-t, elõrántva az Eagle-t beront a szobába, és mielõtt az õr felfogná mi történt, lelövi, és elszedi tõle a Keycard Type B-t, melyet felhasználva bejut a folyosó végében levõ szobába. Itt találjuk a második titkos helyet.

 

Mostmár nyugodtan visszaúszhatunk az új terembe. Felfelé menet rántsuk elõ fegyverünket, és ne kíméljük az õröket meg szegény kutyust. Az egyik õr elejti a Blue Security Pass-t, amit a kis létrán felmenve a helyére is rakhatunk. Így bejutunk a vezérlõterembe, ahol két kapcsolót megnyomva elindul a futószalag, dobozokat juttatva ezzel a nagyterembe a létra alá, szuper. Kapaszkodjunk fel tehát a létrához, araszoljunk el az elsõsegély csomagért majd a mozgó kampó irányába, ami szerencsére nem tud nekünk ártani. Kapaszkodjunk fel, végezzünk az õrrel, nála van egy újabb Yellow Security Pass. Ezzel a lent levõ kaput nyithatjuk ki. Itt még vár ránk pár õr, a dobozok között lõszert találunk, a pálya vége a kamion rakterében van.

 

Lara elbújik a teherautón. Az õrök bezárják a teherautó ajtaját. Kibont egy dobozos Colát, inni kezdi, amikor elindul a teherautó. Amilyen szerencséje van a mi Laránknak, a teherautó éppen az Új-Mexikói Area 51-be tart, ahol a következõ ereklyét õrzik. Ez a támaszpont arról híres, hogy állítólag itt rejtegetik egy lezuhant UFO roncsait, így nem csoda, hogy Lara ebben az UFO-ban találja meg a második ereklyét.


 

II/3. pálya: NEVADA - Area 51 (3 titkos hely)

 



Secret 1-2-3

Mentések--Savegames:

 

A kamion célba ért, szálljunk ki és végezzünk az õrrel. A dobozok között elsõsegély csomag vár ránk. Menjünk a folyosó végén a fegyverterembe és vegyünk fel mindent. Az ottani kapcsolót hagyjuk, aki kíváncsi húzza meg, de elõtte mentsen. Kint a folyosón a kapcsolót aktiválva másszunk be a résen, vegyük fel az elsõsegély csomagot, majd másszunk tovább fel a járatba. A lézercsapdát kerüljük el. Itt lõjük ki az õrt, mielõtt a telefonhoz rohan és hívja a haverjait. Balra egy cellából rabot engedhetünk ki, bent elsõsegély csomag vár ránk. Ne menjünk a kiterült õr felé be a folyosón, hanem menjünk jobbra be a járatba, így elkerüljük a mozgásérzékelõs fegyvert. Bent is végezzünk az õrrel, mielõtt telefonálna. A rácsos ajtónál a kart meghúzva leesünk, azonnal végezzünk az õrrel, mert ha riaszt, oda a titkos hely. Ha végeztünk vele, essünk le, húzzuk meg a kart, ami a továbbjutást akadályozó rácsot húzza fel egy szinttel lejjebb, de még ne arra menjünk, hanem a kristály felé, ott az elsõ titkos hely.

 

Most már megnyugodva szétnézhetünk fent is, keressünk töltényeket. Majd menjünk vissza a titkos hellyel szemközti járatba, ott is lõszereket találunk, menjünk tovább. Haladjunk elõre, engedjük ki a rabot, aki segít leszámolni az õrökkel, a cellájában pedig egy járatban elsõsegély csomagot rejteget. Haladjunk felfelé, míg ki nem nyílnak az ajtók és két õr nem ront ránk. Próbáljuk meg nem a rabot lõni. Nyissuk ki a kis rácsot, kússzunk be, menjünk felfelé. Itt kis erkélyek vannak, az egyiken egy õr járkál, lõjük ki és a kerítést átugorva majd a létrán megkapaszkodva jussunk oda hozzá, nála van a Code Clearance Disk. Menjünk vissza a folyosóra, és most a másik irányba induljunk. Egy rakétaterembe érünk, fussunk a számítógéphez a falon és használjuk a disket. Ugorjunk fel oda, ahol a csörlõ száguldozik ide-oda, kerüljük ki, majd kilõve a gyanús szellõzõrácsot és bemászva oda miénk a második titkos hely.

 

Utána másszunk fel a létrán nekifutásból, fent végezzünk az õrrel és miénk a Hanger Access Key. Menjünk vissza a kilövõszobába, essünk le, és menjük tovább, de még ne a létrán, hanem a kulcsot használva egy áramfejlesztõhöz érünk, sínre felmászni tilos, alatta közlekedjünk! Két létra van itt, menjünk elõször a szélsõhöz, nyomjuk meg a kapcsolót, erre a másik létránál vonat jelenik meg, fentrõl ugorjunk rá. Kapaszkodjunk fel, a lenyíló rácsok ellen felülkapaszkodással védekezhetünk. A folyosón futás a gépfegyverek elõl a dobozok mögé, majd lõjük le az õrt. A középsõ számítógéprendszerre felmászva jobbra-balra egy-egy kapcsolót kell aktiválni, hogy kinyíljon a nagykapu. De idõre megy a menet, úgyhogy siessünk, a sorrend sem mindegy. De ha ügyesek vagyunk, simán bejutunk. Itt öt kapcsoló vár ránk, csak azokat kell meghúzni, amelyek aktiválására mutatják a nagy szürke kaput. (balról a második, jobbról az elsõ kettõ) Irány a kinyílt kapu. Bent egy UFO látványa tárul elénk.

 

Nyomjuk be a kapcsolót, majd másszunk fel a létrán. A rácshoz ugrálva onnan essünk az UFO-ra, ott van a Launch Code Pass. Menjünk tovább a folyosón, ha fáklyát gyújtunk, feltûnik egy szoba, egy vizsgálóasztal, de csak egy lábat látni, vajon kié? :-) De nem itt van dolgunk, menjünk vissza a már bejárt úton a sínekig a vonathoz, ki a folyosóra és másszunk le a létrán a lyukba. Itt a kártyát használva elérhetõvé válik a startgomb, amit ha megnyomtunk, rohanjunk fedezékbe a kinyílt ajtón, különben a rakétából kiáramló tûz áldozatává válunk. Most hogy eltûnt a rakéta a terembõl másszunk ott felfelé, míg egy járathoz nem érünk, vigyázzunk a piros lézerrel. Kiérve lõjünk le mindenkit, a szobában húzzuk meg a kart, majd raboljuk ki a katonákat, megvan a Code Clearance Disk is. Ereszkedjünk le a kinti állvány mellett, lézershow, majd irány az UFO. A lemezt bedugva megnyílnak az ajtók, kiderül kié az a láb. Guszta. :-) A másik teremben egy akváriumot láthatunk delfinekkel meg egy ép ufonautát lehet, hogy épp kommunikálnak?

 

Mielõtt bemásznánk az UFO-ba, másszunk fel ismét a létrán a titkos helyért, ugráljunk fent a tartógerendákon, majd nekifutásból ugorjunk be a kinyílt ajtón a falhoz. Ott a harmadik titkos hely, és bejutunk a delfinek közé, hallgathatjuk, ahogyan énekelnek, szép. :-) Mostmár beszállhatunk az UFO-ba alulról, kapaszkodjunk felfelé kétszer, míg a pilótafülkében rá nem lelünk az Ora Dagger-ra.

Twitter response: "Could not authenticate you."