Tomb Raider: The Prophecy (GBA)

Tomb Raider - The Prophecy (GBA)Megjelenés: 2002

Platform: GameBoy Advance
Nézet: Furán izometrikus, 2D-re leképezett "hamis 3D"... :)

Végigjátszás

Mentési lehetõség: Nincs. Ha késõbb folytatni akarjuk a játékot, akkor be kell írnunk az adott helyszín kódját, amit a program ad, ahogy haladunk elõre. Ennek borzasztó hátránya, hogy ilyenkor az Inventory is teljesen az alapállapottal indul, az új helyrõl.
Mozgások: Nagyon lebutították õket, nincs semmi különösebb újdonság, igen gyér számú mozgással rendelkezik Lara ebben a részben, és azok közül is sok automatikus...
Fegyverek: Pisztolyok, Uzik és a Golden Gun (egy misztikus energiafegyver)...
Medipackok: Vannak kis és nagy medik is, akárcsak az elõzõ két részben...
Egyéb tárgyak: Kapcsolók és karok, használható ereklyék, kulcsok és hasonlók...
Ellenfelek: Farkasok, csontvázak, mágusok, fekete szellemek, illetve ezek különbözõ változatai, és a legvégén Lith mint fõellenség...
Helyszínek: Svédország hegyei, Heort király sírja; Angkor Wat; Dél-Olaszország, Laconia szigete; a Teg-Du-Bhorez nevû mágustestvériség gyülekezõhelye...
Tereptárgyak és környezet: Többnyire a szokásos dolgok, alig van egy-két igazán új és jó ötlet. A Secretekrõl meg megint csak azt tudom mondani, mint amit az elõzõ két részhez is...
Jármûvek: Nincsenek...
Bugok: Elsõsorban különféle grafikai és megjelenítési hibák...
Játékmenet: Borzasztóan egyszerû - a legnagyobb nehezítés talán a perspektíva hiánya és a buta harcrendszer -, kevés az igazi kihívás, könnyûek a helyszínek, a 32 szint ellenére hamar végigjátszható. Ahhoz képest, hogy milyen platformra készült, eddig talán ez a leggyengébb GameBoy-epizód. Viszont vannak persze remek dolgok ebben is, mint pl. a havazás az elején, Lara kommentjei, és az, hogy végre megjelentek már a PC-s részekben az elejétõl fogva megszokott ambient-soundok (szélzúgás, barlangkongás, stb.) is...

Történet:
A történet elmesélését ezúttal egy nem túl meggyõzõ megoldással oldották meg: statikus, egységenként alig változó állóképek elõtt egy-egy upscrollban olvashatunk a történésekrõl. Még a történethez sorolhatjuk Lara játékbeli kommentjeit is, valamint a kis közjátékokat. A történet eleje röviden...
Lara Ezekiel Elveszett Könyve alapján nyomozásba kezd a mágia létezésének és titkainak felderítése érdekében. Kalandos útjairól idõnként haza-hazatérvén, folyamatosan fordítja a Próféciát az újabb részletekért, és az olvasottak alapján utazik el a Világ különbözõ pontjaira; közben több õsi helyet is feltár és összesen három mágikus követ gyûjt össze (Fekete, Vörös, Fehér). Továbbá fel kell számolnia még egy Teg-Du-Bhorez nevû szektát is, amelynek tagjai szintén a köveket akarják, és amelyekkel végül a gonosz istennõjüket, Lith-et akarják megidézni, a Világ végzetének beteljesülése érdekében...

Képek:

Pályák kódjai:

(A játék főmenüjéből kiválasztva a Load Game menüpont alatt tudod ezeket a kódokat használni!)

Wolf's Fang Peak: GAZE,MEDI,HAXE,PATH,BONE,TREE,LINK

Angkor Wat: KURZ,HELL,WEFX,MEMO,HEAR,FITZ,ELRC,CLIK,MGSL

Lacronia Island: ROMA,MONK,AEON,TIME,OLIM,LAND,DART

Teg-Du-Bhorez Headquarters: HILL,CHEX,STLK,MECH,ARKD,MUSH,SPOK,LITH

Minden fegyver kód: fel,bal,a,a,b,b,b,jobb,bal,a,a,a,a,a,b,b,b,b,b,b,b,b,b,bal,jobb,jobb,bal,bal.

Twitter response: "Could not authenticate you."