Tomb Raider (2013) Végigjátszás - Introduction & Coastal Forest

 

Ha problémád van az indítással, a drtxd-re panaszkodik, vedd ki a pipát az Options-ban az „Exclusive Fullscreen”-ből.

Irányítás alapbeállításai PC-re:

Képeket az F12-vel lehet kiszedni, és a Program Files/Steam/userdata/ könyvtárban van valamelyik alkönyvtárban. Ugyanitt találod a mentéseket is, egy másik alkönyvtárban.

Lara: Egy híres felfedező egyszer azt mondta, a rendkívüliségünket nem az szabja meg, hogy kik vagyunk hanem az, hogy mit teszünk.
Végre megtaláltam célomat, kalandot találni. Bár ehelyett a kaland talált meg engem...

(A sárkány-háromszög, Japán déli része)
(Endurance expedíció - 22. nap)
(23:00)

Lara: Életünk legsötétebb pillanataiban...
Amikor az életünk lepereg előttünk...
Találunk valamit...
Valamit, ami tovább hajt minket...
Valamit, ami előrelök...

Reyes: Ez sok vért veszít!
Lara: Helló?!
Reyes: Szorítsátok el!
Alex: Gyerünk, gyerünk! Lélegezz már!
Whitman: Tudtam, hogy valami ilyesmi fog történni!
Mégis hol a francban vagyunk?!
Reyes: Gyerünk, Doktor! Segítsen már nekünk!
Lara: Reyes! Jonah!
Itt vagyok!

01. Introduction:

Dokumentumok: 0

GPS rejtekhelyek: 0

Ereklyék: 0

Táborok: 0

Kincsek térképen: 0

Sírok: 0

Mentések -- Savegames:

A videók után, egy barlangban, fejjel lefelé lógva ébredsz a tudatodra. Lengesd be magadat, (kurzorokkal) hogy a melletted levő zsák kigyulladjon. Ha leesett, újra lengesd be magadat, mert fent a deszkák is meggyulladtak. Ha meggyulladt a kötél, vagy amibe bebugyoláltak, leesel. Le bizony, de egy vasrúdba. Nyomd a feladatgombot, minél gyorsabban nyomogasd, akkor Lara kihúzza a sebéből a vasdarabot.. Indulj el a barlangban. A kifeszített test mellett jobbra, vedd fel a Fáklyát.

A fáklyát, ha elalszik, mindig meggyújthatod a következő tűznél, az nálad marad örökre. :)

Menj tovább, és gyújtsd meg a sok limlomot, így tovább tudsz menni. A következő kis barlangban ismét gyújtsd meg a fáklyádat ha elaludt volna a vízben, és mássz fel balra az állványra. Gyújtsd meg a ponyvát. A tűz elér a túloldalra, felgyulladnak ott a tárgyak, felrobban a hordó is. Menj oda, és egy sötét rést találsz a falon. Kússz be rajta, de figyelj. Hátulról támad rád valaki, elkapva a lábadat. Tüstént kezdd el nyomogatni, minél gyorsabban a Balra-Jobbra-t, így megszabadulsz tőle. Ha nem vagy elég gyors, annyi neked, táplálék lesz belőled. :)

Ha sikerült, menj tovább. Elérsz egy újabb terembe. Menj rögtön jobbra, és gyújtsd meg a fáklyádat a tűznél. Látod a kis deszkaliftet? Gyújtsd meg mindkét oldalán a kifeszített kötelet, így a magasba emelkedik. Viszont az ellensúlya lejön a vízbe. Menj oda, és gyújtsd meg a kupacot. Menj fel a deszkapalánkot, ugorj a liftre. A súlyod alatt lejjebb megy, viszont a felgyújtott ellensúly a levegőbe emelkedik, és beleborul fent a ketrecbe. Újra menj fel a palánkon, fel a ketrechez. A verekedés (Melee) gombbal lökj a ketrecen egyet. A felgyújtott holmi lezúdul, és megnyitja a kivezető utat a szabadba. Egyébként ebben a teremben sok mindent felgyújthatsz, a vízben úszó holmik közül, de semmi értelme. :)

Na most igyekezned kell, mert a robbanás összeomlasztja a barlangot. Rohanj hát ahogy csak tudsz. Ugrás át a szakadékokon át. Egy helyen megint utolér a barlangi lény, megint elkapja a lábadat. Ugyanúgy szabadulj meg tőle, ahogy nemrég, csak most majd még a verekedés (Melee) gombot is meg kell nyomnod. Így pofánrúgva végleg megszabadulsz tőle. De most sincs megállás, irány tovább, az összeomló barlangban. A lejtőn úgy jutsz fel, hogy folyamatosan, és gyorsan nyomkodod a Balra-Jobbra-t. Ha ez is megvan, kiértél végre a szabadba.

Irány balra, lefelé az ösvényen. Sétálj át a fatörzsön, ugord át a szakadékot, majd elérsz egy fülkével lefelé lógó repülőgéproncshoz. Ugrás rá. Ha megbillensz kapaszkodás közben, a feladatgombbal tudod korrigálni magadat. Mássz fel, ahol hiányzik egy létrafok, ott ugrás feljebb. Mássz jobbra, majd jobbra ugorva kapd el a repülőgépszárnyat. Kapaszkodj jobbra, majd leesel a szakadék túloldalán. Menj tovább a keskeny ösvényen, Elérsz egy elhagyott táborhelyhez. Kiveszed a táskából a videokamerát, egy doboz gyufát, és egy rádió adóvevőt.

Továbbmenve próbáld átugrani a szakadékot. Nem sikerült mi? Nem is baj. Leesve, lecsúszva a következő pályára értél:

2. Coastal Forest

Dokumentumok: 3

GPS rejtekhelyek: 5

Ereklyék: 5

Táborok: 3

Kincsek térképen: 1

Sírok: 0

Mentések -- Savegames

Menj lefelé az ösvényen. Egy kialudt tábortűzhöz értél. Tüzet kéne rakni, de egy szál gyufád van csak. Sikerül vajon? Hááááát……sikerült! Melegedj fel kicsit, közben elő a kamerával, és nézd végig a felvételt.

Lara: Elhagyatottnak tűnik.
Lara: Hall valaki? Kérem válaszoljanak.
Lara előveszi a kamerát, és megnézi a felvételt:

Sam: Itt látható a hamarosan világhírű archeológus,
Sam: Lara Croft az ő természetes környezetében.
Sam: Jamatai elveszett birodalma után kutat,
Sam: mely a csodálatos Himiko otthona, aki mítikus Nap Királynő...
Sam: és egyben mindannyiunk őse.
Lara: Sam... ez most komoly.
Sam: Óh, kislány, tudom.
Sam: Csak próbálom feldobni a hangulatot.
Sam: Mindenki olyan feszült.
Sam: Miért vagy ilyen ideges?
Lara: Közel járok valamihez.
Lara: Biztos vagyok benne.
Lara: Csak nem tudom, hogy a többiek hallgatnak-e majd rám...
Lara: Vagy hogy egyáltalán kellene-e nekik.
Sam: Lara, te jobban ismered ezt az egészet, mint bárki más!
Sam: Komolyan!
Sam: Nem csak azért mondom, hogy jobban érezd magad.
Sam: Bízom benned... Roth is bízik benned!
Sam: Jó vagy.
Sam: Na lazítsunk egy kicsit, oké?
Lara: Oké, oké!
Lara: És Sam... köszönöm.
Sam: Tudják, nem mindig ilyen komoly ám.
Whitman: Lara, mégis, hogy állíthatsz olyat, hogy nem vagyok elkötelezett az expedíció iránt?
Whitman: Nem csak Sam családjának pénzéről van szó, az én megtakarításaim is benne vannak.
Reyes: Mindannyian vállaltunk valamilyen kockázatot.
Reyes: És az a pénz nem tart ki örökké.
Lara: És épp ezért kellene kelet felé indulnunk, és nem nyugatra.
Whitman: Senki sem hiszi, hogy Jama...
Whitman: ...senki sem hiszi, hogy Jamatai annyira keleten van.
Whitman: Semmi nincs a könyvekben, ami ilyesmit támasztana alá.
Sam: Hát, akárki is írta azokat a könyveket, nem találta meg Jamatait.
Lara: Beszéltem erről Roth-tal is.
Lara: Nincs semmi okunk arra, hogy mások nyomait kövessük, Dr. Whitman.
Whitman: Nem fogom a hírnevemet a te megérzésed miatt kockáztatni!
Whitman: Én vagyok itt a vezető archeológus.
Grim: És mikor is járt utoljára terepen anélkül, hogy egy TV stáb követte volna minden lépését?
Whitman: 30 évnyi tapasztalat áll a hátam mögött. Két PhD, az egyik kelet-ázsiai történelemből.
Whitman: Szóval miért nem marad a ladikoknál, Mr. Grim?
Grim: Hajó, Dr. Whitman. Ez egy hajó.
Grim: Ezt PhD nélkül is tudni lehet.
Lara: Nézze. Kelet felé egyenesen a Sárkány Háromszögébe jutunk.
Lara: Arra kell mennünk.
Jonah: Lara, kismadaram...
Jonah: Követnélek szinte bárhova, de az a hely rossz energiát sugároz.
Alex: Inkább csak durvák a viharok, ami mellet a Bermuda Háromszög, Disney Worldnek tűnik. Én benne vagyok.
Lara: Himiko királynő, a róla szóló történetek szerint, képes volt viharokat idézni.
Lara: A mítoszoknak általában van valamilyen valóságalapjuk.
Lara: Mi van, ha Jamatai valahol a Háromszögben van?
Alex: Nézzétek, ez egy műholdkép a Sárkány Háromszögének belsejéről.
Sam: Nem fest túl jól.
Grim: Ha folyékony, én tudok hajózni rajta.
Whitman: Ne mondják, hogy komolyan fontolóra vesz...
Roth: Elég!
Roth: Reyesnek igaza van, nincs elegendő pénzünk, hogy céltalanul bóklásszunk.
Roth: Most, vagy soha.
Roth: Lara friss ötletekkel állt elő, és egy tervvel.
Roth: Én vagyok a kapitány, így én döntök.
Roth: A Sárkány Háromszögébe megyünk.
Whitman: Miért vagyok egyáltalán itt?
Roth: Gyere... nézzük át a terveidet.

Nagyon éhes vagy, valami kaja után kell nézni. Elérsz egy fellógatott emberhez, akinek egy íj lóg az oldalán. Mindjárt oda rohannál mi? És lőnéd a szegény állatokat mi? Zabánál kétpofára mi?

No hát vadászatra fel. De csak nyugodtan. Cserkészd be az első szarvast, várd meg amíg megáll. Nem baj, ha több idő kell hozzá, csak nyugodtan. Az egész játékban ez a lényeg. Nyugodtan célozz, és fejbe lőni. Így egy lövés elegendő. Szarvasnak, embernek egyaránt. EZT JEGYEZD MEG!!!

Menj vissza a tábortűzhöz, és egyél, igyál, pihenj. Ne felejtsd el, mindig a tábortűznél tudsz magadnak adni tulajdonságokat.

Lara: Roth!
Roth: Lara!
Lara: Hát te élsz!
Roth: Nyugi, nyugi. Jól vagy?
Mi történt?
Lara: Emlékszem a tengerpartra... aztán minden elsötétült, és egy barlangban ébredtem fel...
Volt ez az őrült ember, Roth... és egy holttest.
Roth: Istenem... Hol vagy most, Lara?
Lara: Annyira rémes volt. Az egész az én hibám, ez mind az én hibám -
Roth: Lara, figyelj ide!
Küldtem egy SOS-t az Endurance-ről, mielőtt otthagytam.
Remélhetőleg valaki vette.
Beszéltem a többiekkel.
Az én táboromnál találkozunk.
Lara: Kérlek gyere értem...
Roth: Itt kell maradnom.
Meg tudod csinálni Lara.
Emlékszel amikor megmásztuk Snowden-t?
Azt mondtad az a kulcs, hogy nem állhatsz meg...
Emlékezz mindenre amit tanítottam Lara!
Készen állsz.
És hagyd bekapcsolva a rádiódat!
Lara: Oké.

Ha kész vagy, menj vissza a völgybe. Ha akarod, most vadászhatsz, van lőszer bőven hozzá, ha fejbe lövöd a vadakat. Van szarvas is, nyuszi is. Egy idő után, ha sokat levadásztál, kiírja a játék, hogy vége a vadászatnak, és nincs több vad az erdőben. :)

No de keresd meg a rengeteg felvehető tárgyat, egy kis könyvben-térképben meg is nézheted, hogy hol vannak, ha azt megtaláltad. GPS helyeket is találsz. Sőt, úgynevezett challenge-k, is lógnak a fákon. Ezek amolyan kis koponyás ékszerek, és le kell lőni őket. Ezeket jelzi Ghost Hunter-nek a játék. Egy helyen egy faládikát is találsz, de ehhez még nincs meg a baltád, ezért vissza kell jönnöd majd, ha akarod. Sőőt, két kis bokrot is találsz az erdőben, ehető gyümölcsökkel. Mindezek persze nem fontosak. Lényeg, hogy a kis ház ajtaja most nyitva van. Menj be, fogd a fáklyát, gyújtsd meg, mássz le a létrán, és haladj végig az alagútban. Egy kis teremben gyújtsd meg balra a sok kacatot, így hátra tudsz menni, és felvenni a Csákányt. Azért figyeld meg az első teremben a kis ládikát is. (Hannya Mask relikvia) Menj vissza az első terembe, és a jobb oldali ajtót nyisd ki a csákányoddal. Nyomogasd gyorsan a feladat, az akció gombot. Most akár vissza is mehetsz az első területre, de majd a táborok között is lesz átjárás.

Menjünk tovább. Az alagút végén mássz fel a létrán. Kiértél egy újabb erdőbe. Óvatosan menj. Találkoztál Sam-el, és egy idegennel. Mire felébredsz, egyedül vagy. Indulj hát megkeresni őket. De csak óvatosan! Ajajjjjj, hát nem megmondtam. Most beleléptél egy csapdába. Ráadásul farkasok támadnak rád. Elő az íjat. Célzás, lődd le őket. Ha végeztél velük, a barátaid is megjelennek, és kiszabadítanak a csapdából.

Indulj tovább. Whitman barátod előre ment. Vigyázz, farkasok lesnek az erdőben. Három csapat is rád fog támadni. Ha megjelenik a figyelmeztetés, elő az íjat, és lődd őket. Ha mégis elkap egy, akkor pedig interaktív játék következik megint. Villámgyorsan nyomogasd a jobbra-balra-t, és kellő időben a Harc gombot. Nincs rá gyógyír, tanuld meg kinyírni őket. Türelem, menni fog. :) Egyébként, ha egy fa mellé állsz, akkor nem tud feldönteni a farkas, akkor csak beléd mar, így lőheted tovább.

Kutasd át az erdőt, itt is rengeteg cucc lapul a sűrűben, és a fákon. De bizony újabb farkasok is. Ha végeztél, menj fel az emelkedőn, a kapuhoz, ahol már vár a társad. De gyenge még a kapu kinyitásához a csákány. Keresd hát meg a ládikákat, cuccokat. Egy híd alatt megtalálod a Female Noh Mask-ot, egy kis barlangban, egy hulla mellett pedig az Oni Noh Mask-ot. Ha elég cuccot vettél fel, menj vissza a táborhelyre, és erősítsd meg a csákányodat. Mindjárt a kis fal mögött kipróbálhatod a nagy ládán, nyomogatva a feladatgombot. No ha beleuntál a kincskeresésbe, menj vissza a nagykapuhoz, és most már kinyithatod, átmenve társaddal a következő pályára.

Dokumentumok:

Fordította: sgtGiggsy

Harci hírszerzés #1 - Katona: Oni megfigyelők
Egy katona naplójából. Megemlíti az onikat, a japán folklórban szereplő démonokat. Vajon ez mi lehetett igazából?


Meg… megint megtörtént. Kosuke közlegény. A kapunál volt szolgálatban múlt éjjel. Senki nem hallott semmit. Erre ma reggel megtalálták a sisakját... semmi mást. Nincsenek lábnyomok, hogy távozott volna, nincs vér, töltényhüvelyek, semmi!

A többiek a kínai partizánokat emlegetik, vagy az amcsi katonákat. Szánalmas idióták! Fogalmuk sincs, hogy mi történik itt. Az onik járnak a nyomunkban. A nyughatatlan, gonosz szellemek, akik a sziget öreg romjai közt élnek. Birtokháborítók vagyunk itt, és ők figyelnek minket. Várnak.

Ezek a roncsok, a romok… az egész sziget egy temető. Csak idő kérdése, hogy az onik mikor jönnek el értünk.


Endurance legénység #1 - Sam: Családi történet
Ez Sam története a Napkirálynőről és Jamatairól. Kétlem, hogy ilyesmire számított.

Egyszerűen nem hiszem el, hogy tényleg expedícióra indultunk, hogy megtaláljuk az őseim otthonát. Mióta csak meséltem Larának Himiko történetét évekkel ezelőtt, ezt a helyet keresi. Soha eszembe sem jutott, hogy ez a sztori akár igaz is lehet.

A nagymamám úgy mesélte ezt a történetet, mintha csak a saját emlékei lennének...

Többezer évvel ezelőtt Himiko királynő uralta Jamatai földjét. A Nap az ő parancsára kelt fel, és mindent ő uralt, amit csak a sugara megérintett, a hegyektől a tengerekig, és még tovább. De egy nap Jamatai egyszerűen eltűnt a Föld színéről, és az idő homályába veszett.


Endurance legénység #2 - Sam: Filmkészítő
Whitman nagyon megnehezítette, hogy Sam a munkáját végezze. A jó doktor szépen kimutatta a foga fehérjét az út során.

Whitman akkora egy díva. Hihetetlen, mekkora hisztit rendezett a filler felvétele közben. Mármint, ez a munkája, vagy nem? És nem mintha bármit hozzátenne az expedíció kutatási részéhez.

Amint megtaláljuk Jamatait, és a kamerák forognak, le fog higgadni. Lehet, hogy egy hatalmas barom, de tudja hogyan kell viselkedni a kamera előtt. Csak végeznem kell a munkámat, és megőrizni a hidegvérem. Lara nem tudja, de róla is készítettem felvételeket. Mindenképp gondoskodni akarok róla, hogy megkapja az elismerést, amit érdemel. És amúgy meg állati jól néz ki a felvételeken. Istenadta tehetség. Valószínűleg Whitman sárgul majd az irigységtől, de mire rájön, mi már Telluride-ben leszünk a film premierjén!


Endurance legénység #3 - Sam: Nyugtalan érzések
Ez Sam naplójának egy darabja. Valami nagyon zavarta őt. Talán volt valami rossz előérzete az expedícióval kapcsolatban?

Lara önbizalomhiánnyal küszködik, úgyhogy az ő kedvéért igyekszem vidámnak mutatkozni. De valami nagyon nyugtalanít ezzel az expedícióval kapcsolatban. A gyomromban is érzem. Ahogy közeledünk a Sárkány-háromszöghöz, egyre idegesebb vagyok. És nem az izgatottságtól.

Mégis mi a fene bajom van? Izgatottnak kéne lennem. Fantasztikus lesz ez az út. Csak meg kell szabadulnom a rossz érzésektől.

Talán meggyőzhetném Larát, hogy lazítson egy kicsit, és igyunk valamit kettesben.


Endurance tisztek #1 - Whitman: Ne hagyj el
Egy levél Whitman jegyzetfüzetéből. Annyira önző egy ember. Hihetetlen, hogy valaha úgy csodáltam.

Drágám, gondolkodj! Gondolkodj, mielőtt aláírod azokat a papírokat. Az utolsó filléremet is beleöltem ebbe az expedícióba, de ez tízszeresen fog megtérülni. Ha most elválsz tőlem, egy petákot sem látsz majd belőle.

Már akkor velem voltál, mikor még csak egy senki voltam. Tudod, hogy mekkora lehetőségek rejlenek bennem. Nem vesztettem el a képességeimet, csak egy kicsit rossz passzban vagyok, hát nem látod? Most igazán nyomon vagyok. Lara, emlékszel rá. Az ifjú védencem… komoly érvekkel alátámasztott teóriával állt elő, de ő nem rendelkezik az én hozzáértésemmel. Az én nevem fog ott állni a felfedezésen, és az én arcomat mutatja majd a kamera. Ha minden jól alakul, ez a műsor hatalmas siker lesz!

Ha ezek után is el akarsz hagyni, megígérem, nem ellenkezem. De kérlek… várj még egy kicsit. Nem rongálhatja efféle publicitás a megítélésemet. Kérlek!

Mountain Temple & Mountain Village >>

Twitter response: "Could not authenticate you."