A hónap a Tomb Raider Legendről szól

| .

legend0Kincsvadászat: Tomb Raider Legend

Ebben az új hónapban nagy örömömre szolgál, hogy a Kincsvadászok rovatunkban a Tomb Raider Legend (2006) legritkább gyűjteményes darabjait tekinthetjük át. A Legend kétségkívül az egyik olyan játék volt, amit az egész franchise-ban a legtöbbször játszottam újra, és könnyen az egyik kedvenc játékommá vált. Itt és most azt a történelmi kontextust fogjuk elemezni, amelyben ez a játék keretbe van foglalva, ha a múlt hónapban lemaradtál a Lara Croft Tomb Raider The Angel of Darkness (2003) című részünkről, most itt az ideje, hogy megnézd és folytasd velünk ezt a túrát. További késlekedés nélkül kezdjük!

 

legend00Annak érdekében, hogy a sorozatot újra a helyes útra terelje és Lara Croftnak jobb jövőt biztosítson a videojáték-iparon belül, az Eidos Interactive a The Angel of Darkness sikertelensége és a munkacsapat lecserélése után az amerikai Crystal Dynamics céggel meghozta azt a nehéz döntést, hogy a Core Designtól mint fejlesztőtől megváljon. A jövőbeli Tomb Raider-játékok fejlesztése új útra indult az angliai Derby kisvárosból a kaliforniai Redwood Citybe.

A Crystal Dynamics, tudatában a nagy felelősségnek, amit a hátukon cipelnek, a Lara Croftért felelős új csapat az első pillanattól kezdve tudta, hogy egy jó és kiegyensúlyozott címet kell kifejleszteniük. A cél az volt, hogy egyszerre készítsenek egy friss és ismerős játékot, amely egyszerre elégíti ki a leghűségesebb rajongókat és vonzza az új típusú közönséget, valamint bővíti a közönség körét. A Tomb Raider már az akkor már tízéves története során is rengeteg rajongót gyűjtött magának. A Tomb Raider-videojátékokhoz csatlakozó közönség nagy részét az Angelina Jolie főszereplésével készült filmek sikere is vonzotta. A Legend egy olyan játék, amelyre erősen hatottak a filmváltozatok, és ezt a hangvételben és a játszható történetben is könnyen értékelhetjük. Másrészt okosabbá akarták tenni Lara Croftot, és kevésbé akarták megmutatni a nyers erejét, a leleményességet és a felszerelésének használatát az erejével szemben előnyben részesíteni. Mindezek elérése érdekében Toby Gardot, a karakter eredeti megalkotóját ismét felfogadták a csapathoz, hogy frissítse Lara dizájnját, és a 21. századba vigye. Toby Gard a Legend számára újramodellezte Lara Croftot, emellett társszerzőként és kreatív tanácsadóként is tevékenykedett. Így magyarázta ezt Chris Peeler-nek a 10 Years of Tomb Raider című dokumentumfilmben: A GameTap Retrospective" (2007) című dokumentumban:

"Azért akartam újra részt venni, mert úgy éreztem, hogy segíthetek a márkát és magát Lara Croftot azon az úton vezetni, amelyet eredetileg az első Tomb Raiderrel kezdtünk el. Megnéztük, hogyan lehetne karikírozott és eltúlzott módon megközelíteni a karakter dizájnját, de megtartva a vonásait és az emberi jellemét." - Toby Gard.

Gard víziójával és részvételével a cím narratívájának kitalálásakor véleménykülönbségek merültek fel. Toby egyrészt Lara-t rideg nőként akarta megszemélyesíteni, aki a saját érdekeire összpontosít, és nem törődik azzal, hogy a céljai elérése érdekében meghúzza a ravaszt. Másrészt ott volt az Angelina Jolie-filmek filmes profilja, egy hősnő, aki hajlandó feláldozni a leletet, amelyet oly nehezen talált meg, ha ezzel ártatlan életeket vagy akár a tettét megbánó ellenségeit is megmentheti.

Végső soron a Legend egy köztes Lara Croft-profil volt, ahol a tettei általában hosszú távú önhasznot hoznak szinte akaratlanul, így kielégítve mindazokat, akik hősként akarták látni őt, mind azokat, akik inkább egy kemény és gátlástalan Lara-akartak.

A Lara Croft Tomb Raider Legend 2006. április 7-én került a boltokba, és a kritikusok és a közönség lelkesen fogadta, általában pozitívan, köszönhetően az újításnak, hiszen sikerült megőrizni a hagyomány lényegét a karakter gördülékeny irányításával, ráadásul egy új történettel, amely egy ígéretes jövőjű trilógiát indított el. Az a pont, amely a legtöbb negatív kritikát kapta, az időtartama volt, így ez volt a legrövidebb játék az egész franchise-ban. A Metacriticben végül 80%-ot ért el. Emellett a játéknak sikerült több díjat is elnyernie, mint például a BAFTA-t a legjobb eredeti soundtrackért, a Golden Joystickot a legjobb karakterért, valamint a Spike Video Game Awards külön elismerését a legjobb mobil akciójátékért.

A Legend az eddigi leggyorsabban fogyó játék lett, mára elérte a 6,4 millió eladott példányt. Az Eidos nehéz döntése új gyümölcsöt kezdett teremni, hála ennek az adrenalininjekciónak egy haldokló franchise-nak.

Az alábbiakban a rajongók által ebben az időszakban leginkább kedvelt kereskedői kiadásokat vesszük szemügyre.

Toby Gard eredeti vázlatai Lara Croft koncepciórajzáról a Tomb Raider Legendhez.

legend01

Ahogy néhány sorral fentebb már kifejtettem, Toby Gardnak, Lara Croft megalkotójának kellett Lara eredeti dizájnját a 21. századhoz igazítania és újragondolnia a Tomb Raider Legend számára, itt láthatunk néhány eredeti vázlatot Toby Gardtól abból a kreatív folyamatból, amelyben megszületett a Lara-Legend.

A vázlaton Lara Croft különböző arckifejezései, valamint a jelmeztervezése és a testarányai is szerepelnek.

Ezek az eredeti vázlatok a Crystal Dynamics által 2018 novemberében szervezett jótékonysági árverésnek köszönhetően kerültek a kezembe. Az aukció célja a San Franciscó-i UCSF Benioff Gyermekkórház gyermekeinek támogatása volt, akik olyan betegségekre specializálódtak, mint a rák, szívbetegségek, neurológiai rendellenességek, szervátültetések...,stb.

 

Egy kép egy bekeretezett Tomb Raider Legend poszterről, amelyet a Crystal Dynamics teljes csapata aláírt 2006-ban.

legend02

Tomb Raider Legend poszter, amelyet a Crystal Dynamics teljes csapata személyesen dedikált 2006-ban. Ezeket a posztereket akkoriban a webmestereknek adták, hogy támogassák az új játék promócióját. Összesen 50 darab dedikált poszter készült. Az általunk látott példány a 6-os számú.

A Tomb Raider Legend ritka kínai kiadása PC-re

legend03

A Tomb Raider Legend kínai kiadása PC-re. Ez a ritka kiadás kivételes csomagolással rendelkezik, és a játékon kívül tartalmaz egy könyvet a Lara Croftot ábrázoló kínai cosplayerekről, egy műanyag Lara Croft-figurát és különböző matricakészleteket. Kétségtelenül egy olyan kiadás, amely nagyon különbözik attól, amit a világ többi részén kaptunk, és kiemelkedik a benne található ajándékok nagy száma miatt.

A Spanyolországban megjelent Tomb Raider Legend PSP konzolcsomag fotója

legend04

Exkluzív csomag, amelyet Spanyolországban az "El Corte Inglés" áruházlánc hozott forgalomba, ahol a PSP zsebjátékkonzolt a Tomb Raider Legend fizikai kiadású játékával együtt hozták forgalomba. Mindezt egy vonzó csomagolásba csomagolva. Lehetetlen ellenállni.

Lara Croft szobra a Tomb Raider Legendből, amelyet a Studio Oxmox és a Muckle Mannequins készített.

legend05

A Studio Oxmox és a Muckle Mannequins minden játékhoz szokás szerint elkészítette ezt a szobrot, amely Lara Croftot ábrázolja a Tomb Raider Legendben. A 2 méter magas szobor (az eddigi legmagasabb) műgyantából és üvegszálból készült. Larát egy szikla alakú talapzatra emelték, amelyen a játék logóját különböztethetjük meg. Ez alkalommal nem készült exkluzív vagy alternatív modell, csak a standard kiadás.

A Sideshow Collectibles 1:4 méretben festett Lara Croft figurájának fotója a Tomb Raider Legend című filmből.

legend06

Az amerikai Sideshow Collectibles cég 2006-ban készítette el ezt az 1:4 méretarányú, kézzel festett szobrot a Tomb Raider Legendből. Két kiadása van, egy 750 darabos standard számozott változat és egy 500 darabos exkluzív prémium kiadás, amely tartalmazza a figura sziklás talapzatán található intarziás Excalibur kardot. Részletként meg kell jegyezni, hogy minden Lara Croft-ruha a legmagasabb szabványokat követő szövetből készült.

A szobrot a Sideshow Collectibles kreatív részlegének következő művészei készítették: Tony Cipriano, Tim Miller, Mat Falls, Jared Chapman, Mike Arbios, Heath Hammond, Gidget Earl, Anthony Mestas és Seth Rinaldi.

Az Inno-Wear által az Eidos Interactive licencével készített, Lara Croft és Tomb Raider Legend témájú ágyneműszettről készült fotó.

legend07

Ezt az ágyneműgarnitúrát az Inno-Wear készítette az Eidos Interactive licencével. Ez ugyanaz a cég, amely a Tomb Raider Underworld törölközőt is készítette, és együttműködött a Himmersion márkával a Tomb Raider 10. évfordulós pólók kifejlesztésében.

Ennek az ágyneműgarnitúrának minden egyes darabját külön kellett megvásárolni, és a teljes garnitúra a következőkből áll: 2 párnahuzat, ágyneműhuzat és paplanhuzat. Lara Croft több sziluettjét mutatja be fekete és fehér színekben, valamint az ő aláírását. Az ágyneműgarnitúra 100% pamutból készült.

Ez volt az utazás a Legenden keresztül és azoknak a tárgyaknak az elemzése, amelyeket a legritkábbnak és legvonzóbbnak tartok erről a hihetetlen játékról. Rodrigo Martín Santos vagyok, és ha szereted a Tomb Raider-t és / vagy a gyűjtést, arra bátorítalak, hogy kövess engem a www.tombraidercollection.comor weboldalamon a Facebookon keresztül, a támogatásod sokat segít nekem, hogy növeljem a gyűjtők és a szeretett Lara Croft rajongók közösségét. A következő hónapban a Tomb Raider Underworld (2008) mélységeibe merülünk. Naptári okokból ki kell hagynunk a "Tomb Raider Anniversary" (2007) remake-et, hogy egybeessenek a Crystal Dynamics által a Tomb Raider 25. évfordulójának megünneplésére biztosított naptárral.

 

 

Forrás:

Twitter response: "Could not authenticate you."

SZERZŐI JOGOK

Az oldalon található tartalom a TombRaiderS.hu szellemi tulajdona. Másolni és terjeszteni csak a szerző(k) beleegyezésével, valamint a lapra, mint forrásra utaló egyértelmű hivatkozás feltüntetésével lehet.
Az oldalon fellelhető tartalmak, melyek nem a TombRaiderS.hu csapatának alkotásai a jogtulajdonosok/alkotók beleegyezésével kerültek közlésre, illetve a public domain részét képezték felhasználásuk időpontjában. A weboldalon megjelenő védjegyek és logók azok jogtulajdonosainak tulajdonát képezik.