Kép, és videó galériák  

Tomb Raider Anniversary: Végigjátszás

01 - Peru – Mountain Caves 05 - Greece - St. Francis' Folly 09 - Egypt - Temple of Khamoon 12 - Lost Island - Natla's Mines
02 - Peru – City of Vilcabamba 06 - Greece - Coliseum 10 - Egypt - Obelisk of Khamoon 13 - Lost Island - The Great Pyramid
03 - Peru – The Lost Valley 07 - Greece - Palace Midas 11 - Egypt - Sanctuary of the Scion 14 - Lost Island - The Final Conflict
04 - Peru – Tomb of Qualopec 08 - Greece - Tomb of Tihocan    
Mozgáskombinációk Cut Scenes England - The Croft Manor  

08 - Greece - Tomb of Tihocan: Végigjátszás videón (Wmv 42 MB) (by eScenCe)

 

 

A Greece 4 pályáján látható Cut Scene (Wmv 45 MB by CroftGeneration.com)

Mentések--Savegames(original):

Mentések--Savegames Time Trial (original):

Artifact 1-2:

Statisztika: Time Trial:

Kills: 8
Supplies: 12
Artifacts: 2
Relics: 0
Additional Secrets: 0

[Checkpoint] Midas palotájában ugorj a vízbe, és ússz le a mélybe, ússz át a folyosókon, egy helyen jobbra felúszva levegőt vehetsz, majd folytatva az úszást átúszol  erre a pályára. Kimászva a vízből, egy kis terembe értél. [Checkpoint]

 Told át a ládát a másik terembe, öld meg a patkányt. Told a ládát a kar alá, és felmászva húzd is meg, ezzel kinyitva egy csapóajtót. Öld meg az újabb két patkányt, és a csapóajtón át leértél a ciszternába. [Checkpoint]

A Ciszterna: Itt a fő feladat, a földszinten, a medence mélyén kiszabadítani egy kis tutajt, és felhozni a vízzel a magasba, hogy tovább tudjunk haladni. De ez persze nem egyszerű. :) Menj először jobbra. Ugorj a rúdra, majd pörgés után ugrás, elő a csáklya, és egy falonfutás után kapd el a jobb oldali falon a peremet. Csimpizz balra, kapd el a mögötted levő peremet, és leesve felveheted az 50-es Lőszer-eket. Ugorj fel a fali peremre, csimpi jobbra, majd jobbra ugorva elkapod a platformot, ahol UZI Lőszer-eket vehetsz fel. Menj vissza a párkány szélére, futás, ugrás, csáklya elő, és egy újabb falonfutás következik. Ugorj a fali párkányra, majd átugorva a leszakad részt, futás körbe a hídon, és a túloldalon vedd fel a Shotgun Lőszer-t. Menj tovább, ugrás a rúdra, majd a túloldali párkányról lökd a mélybe a ládát. [Checkpoint]

Felfelé kapaszkodj a fali peremre, majd még feljebb, ugrás balra a rúdra, majd a következőre, végül a következő párkányról is a mélybe lökheted a másik ládát. Most le kell jutnod a földszintre. Menj visszafelé, lekapaszkodva a falon, majd jobbra ugorva, most már lejjebb esve a falon, lejutsz a földszintre. Keresd meg a sötétben a Kis Medipack-ot, majd egy forgatható kart. Forgasd is meg, és leeresztetted a vizet teljesen a teremből.  [Checkpoint] Jegyezd meg ezt a kart, mert még vissza kell térni ide. :)

Menj körbe a földszinten, öld le az újabb krokodilt, és lökd a mélybe a ládákat. Most már lemehetsz a leengedett víz helyére. Gyorsan ugiorj fel az egyik ládára, és végezz a két krokodillal. Itt is keresd meg a Kis Medipack-ot, majd told a két ládát, a két súlykapcsolóra. Ezzel kiszabadítottad a kis tutaj, már csak fel kell emelni a vízzel a magasba. Találsz ott egy ferde oszlopot. Ugorj rá, majd ugrás, csáklya elő, falonfutás, és ugrás a sarokban levő kis oszloptöredékre. Kapaszkodj fel a fali peremre, csimpi balra, ugrás a másik peremre, majd a rúdra, pár pörgés, és fel fogsz jutni újra a medencéből, menj ismét az előbbi karhoz, és engedd tele a medencét vízzel. [Checkpoint]

Felemelted a tutajt. Menj balra, át a falon, és a csáklyával, ha kell először a fal tetejéről, húzd be teljesen a kis csatornába, mindegy hogy melyik oldalon húzod be, lényeg, hogy teljesen húzd a parthoz. Menj tovább balra, és ahol egy krokodillal találkoztál nemrég, egy szikláról felkapaszkodhatsz egy létrára. Mássz fel teljesen, majd jobbra ugorj a fali peremre. Gyorsan nyomd meg a feladatgombot, ha bizonytalanul kapta el a hősnőnk. Csimpi balra, ugrás a másik peremre, majd feljebb, és feljebb, végül felérsz oda, ahonnan az első ládát a mélybe lökted. Irány most oda, ahonnan a másik ládát lökted a mélybe, ismerős az útvonal, nem írom le külön. Ha átjutottál a rudakon, fali peremeken oda, most a leszakadt hidat átugorva, jobbra menve elérsz a felső szinten levő forgó kapcsolóhoz.. Forgasd meg, és a ciszterna megtelik vízzel, és felemeli a kis tutajt is. [Checkpoint]

Most gyűjtsünk be pár felvehető cuccot, mielőtt továbbmennénk. Ugye láttad, hogy milyen, rácsos csöveken áramlott a víz a ciszternába? Nos három ilyen a vízben rejti a cuccokat. Az elsőhöz a kis hídról balra ugorj a vízbe, kicsit ússz le, és a rács felett beúszva egy Nagy Medipack-ot vehetsz fel. Most a szemközti oldalhoz ússz. A baloldalon szintén kissé leúszva, a rács alatt beúszva egy Kis Medipack-ot találsz, majd a jobb oldali falnál, pont szemben a vízemelő karral, Shotgun Lőszer-t találsz.

Artifact 1: Most keresd meg az egyik oszlopon a vízi kart, és húzd meg. Lent a mélyben, ahol a ládákat tologattad, kinyílt a rács, és leúszva felveheted az Artifact 1.-et, és mellette 50-es Lőszereket is.

Most már ússz fel, mássz fel a felemelt tutajra, és ugorj róla a partra. A csáklyáddal húzd úgy, hogy rajta keresztül fel tudj kapaszkodni az átjáróba. Kapaszkodj is fel, és egy terembe érsz, egy újabb medencéhez. [Checkpoint]

Ugorj a vízbe. Az áramlat elkap, hagyd magad sodortatni, sőt néha be is segíthetsz úszással. Végül leesel egy kis tóba. [Checkpoint] Mássz ki a partra, és vedd fel a Shotgun Lőszer-t. Ugorj ismét a vízbe, keresd meg a víz alatti járatot, és egy templom elé érsz. [Checkpoint]

A Tihocan templom kívül: Mássz ki a templommal szemközti oldalon először, és vedd fel a Shotgun Lőszer-t, és az 50-es Lőszer-eket is. Ússz át a templomhoz.

A templommal szembe nézve, balra ugorj a vízbe, és keresd meg a kis barlangot, ahol kimászva a vízből egy kart húzhatsz meg. Ez nyitja ki a templom ajtaját. [Checkpoint]

Artifact 2: Ugorj a vízbe, és visszafelé úszva most szemben, egyenesen ússz, és meglátod a fénylő Artifact 2-őt a vízben. Veddd fel, és úszás felfelé, mássz ki a vízből a templom előtt.

Nézd meg a két kentaur szobrot, hamarosan meggyűlik velük a bajod, de most még ártalmatlanok. Nézd meg a terepet is, itt kell majd harcolnod. Most még begyakorolhatod az Anniversary speciális harcát, az oldalugrásos lövést. De erről majd kicsit később. Menj be a templomba. [Checkpoint]

A filmbejátszásban Lara bemegy a templomba, megközelíti a Sciont.

Itt nyugszik az Tihocan, a király, és isten, egyike a triumvirátusnak, akik a három Sciont őrzik, a nagy árulás után, amikor Atlantis arra kényszerült, hogy elvesszék a habok között.

Larafeltárja a sírt, de ott nincs semmi, üresen tátong. Megjelenik viszont Pierre, aki fegyvert fog rá.

Pierre: Nos Mademoisille az Ön megérzései, kutatásai, a Scion két darabjába kerülnek. És az életébe, ha nem adja ide önként.

Lara: Ezt az árat nem adom meg ezért. És persze a Scionok sem lesznek az Öné.

Pierre: Ne legyen bolond. Nincs az a kincs, amiért érdemes lenne meghalnia.

Lara: De igen, van!

Lara leüti Pierre-t, fedezékbe vonul a lövések elől, majd megtámadja Pierre-t. A filmben most újabb interaktív feladat következik, időben, gyorsan nyomd meg a megfelelő nyilakat, amiket a képernyő mutat.

A templom elér érnek, ahol megelevenedik a két szobor. Pierre halálosan megrémül.

Pierre: Átgondoltam a dolgot. A kincsek Önt illetik. Sok sikert hozzájuk.

Odadobja Larának a Sciont, azt gondolva, hogy így megússza a halált. Lara el is kapja, de a kentaurok így is végeznek Pierrel. Larának nincs más választása, végeznie kell a dögökkel.

[Checkpoint] Készülj fel a harcra. Állítsd be úgy a billentyűket, hogy minden, ami kell, kézre essen. Én nem használtam az egeret, de persze mindenki úgy harcol, ahogy akar. A lényeg: Fel kell bőszíteni a kentaurokat. Amikor az alsó csík, a düh csíkja megtelik először, akkor kővé akarnak változtatni, ez ellen egyszerűen használd a csáklyát, és dobd rájuk kétszer, háromszor. (egyszer nem elég) Ez arra jó, hogy abbahagyja a kõvé dermesztést. :) A második felhergelésre, amikor másodszor is megtelik a dühcsík, akkor neked fognak rohanni, hogy legázoljanak. Ekkor egy kis zöld kör is megjelenik a fejük felett. Nos ekkor vigyázz. Rohanj oldalra, majd amikor közel érnek, és megjelenik a négy kék nyíl a képernyő jobb sarkában, nyomd meg az oldalra gomb mellett a guggolás, bukfenc gombot is, Ezzel kitértél előlük, és amikor a kék nyilak összeérnek, megjelenik a piros célkereszt. Nos akkor lőj egyet a fejükbe. Ezzel lebénítod a kentaurt. Most gyorsan rohanj a közelébe, csáklyázd meg a pajzsát, gyorsan nyomd meg a feladat gombot, és rántsd magadhoz. Ez a lényeg, hogy legalább az egyiktől megszerezd a pajzsot. A másikkal már nem kell ugyanezt eljátszanod, elég egy pajzs is.

Ne felejtsd el: Mindig kétszer kell felhergelni őket. Először kővé akarnak változtatni, a másodikra lerohannak. Most az a lényeg, mivel már megvan a pajzs, hogy a lerohanáskor felre szaladj. De légy mindig a pajzs közelében, mert amikor kővé akarnak változtatni, akkor gyorsan a feladat gombbal kapd fel, ezáltal a sugár visszamegy a feladónak, és a kentaur válik kővé. Ilyenkor tedd le a pajzsot, és lődd őket. Persze az egészségcsíkot is figyeld, nehogy közben elfogyjon az életed. Bátran adagold a medipackot, amíg nem gyakorlod be, van belőle bőven, és érdekes, hogy a harc végén a mentés visszatöltésnél meglesz újra mind, a lőszerekkel együtt. :) Én kérek elnézést ezért a hibáért Crystal Dinamics. LOL

A gyengébb idegzetűek megtehetik azt is, hogy el sem mozdulnak a pajzstól, csak lőnek. Néha egy, egy medipack, majd kellő időben felkapni a pajzsot, és lőni a megkövesedett dögöket. Így is meg lehet oldani, a tűzbombák ellenére is. :)

Tehát a mozgáskombináció a kék nyilak megjelenésénél: Oldalra futás, utána plusz guggolás-bufenc gomb, és a piros célkereszt megjelenésénél lövés.

Mozgáskombináció a pajzzsal: Lőni a kentaurt, majd amikor kővé akar változtatni, felkapni a pajzsot a feladat gombbal, (alaphelyzetben "E") majd amikor kövé vált, a feladatgombbal letenni a pajzsot, és lőni ezerrel.

Az én billzetkiosztásom, (csak javaslat :) : Jobb kézre: Kurzorok, jobb kisujjra a numpad0-án a csáklya, numpad1-en a feladatgomb, amivel elrántom a pajzsot.

Bal kézre: Lövés-Space, bal CTRL guggolás-bukfenc. A medipack adagolást, ha kell, állítsd be magadnak hogy kényelmes legyen, és ne kelljen nézni közben a billzetet, arra nincs idő. :)

Ha végeztél a kentaurokkal, Lara összeilleszti a Scion két darabát, és jön a látomás. Látja a három uralkodót, a három Scion őrzőjét. Qualopec, és Tihocan, és, és a harmadik egy nő. Már tudja, a cél Atlantisz.

A látomás végén Lara felveszi a Sciont, és elindul tovább, hogy megtalálja a harmadik darabot. Most Egyiptom a cél. [Checkpoint]

 


Tomb Raider & Tomb Raider The Last Revelation & Tomb Raider Chronicles & Lara Croft © ™ Core Design Limited 2000. © & Kiadja az EIDOS Interactive Limited 2000. minden jog fenntartva. Az oldalon közölt fényképek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TombRaiders.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.