Kép, és videó galériák |
Tomb Raider Anniversary: Végigjátszás
11 - Egypt - Sanctuary of the Scion: Végigjátszás videón (Wmv 58 MB) (by eScenCe)
Az Egypt pályákon látható Cut Scene (Wmv 25 MB by CroftGeneration.com)
Mentések--Savegames(original):
Mentések--Savegames Time Trial (original):
Relic:
Statisztika:
Time Trial:
Kills: 24 (28 ha újra felmész a repülő múmiákhoz)
Supplies: 10 (plussz a párr Mini SMG pisztoly a secretben)
Artifacts: 2
Relics: 1
Additional Secrets: 1
[Checkpoint] Menj fel a lépcsőkön, öld le a két múmiát, és egy terembe értél. Hátul vedd fel a Kis Medipack-ot, és a Shotgun Lőszer-t. Nézz körül. Négy forgatható oszlopot találsz a teremben, és a falakon három képet. Nézd meg a képeket jól. Az oszlopokat úgy kell forgatnod, hogy a képek előtti két oszlopon ugyanaz a jel nézzen egymás felé. Annyit segítek, hogy a bejárattól nézve jobb oldaliakat jobbra, a baloldaliakat balra forgasd. Viszont érdekes, de nekem más kombinációban is felemelkedett az oszlop. Azt is figyeld meg, hogy a forgatáskor, egy mindig áll, tehát csak három forog egyszerre. Szóval csak tekergesd, forgasd őket, míg felemelkedik középen egy oszlop. Kapaszkodj fel a peremeken, ugorj hátra a létrára, és mássz fel a folyosóra, emi egy mozgó ajtóhoz vezet. [Checkpoint] Itt ugorj a baloldali ajtó előtti platformra, de gyorsan ugorj a fali peremre. Ugorj feljebb, majd jobbra a skarabeuszmintás kapcsolóra. Ugorj hátra a másikra, és gyorsan felfelé a fali peremre. Ugorj balra, az ajtó utánira, csimpizz balra, majd hátra a következő folyosóra, ami egy Szfinx elé, illetve mögé érsz. [Checkpoint]
Terület a nagy Szfinx-nél: Egyelőre nem tudod elérni a kapcsolókat a két oldalon. Mássz hát le a baloldali létrán, vedd fel a sarokban a Shotgun Lőszer-t, és az 50-es Lőszer-eket, és továbbmenve a Szfinx elé, balra, egy beugróban, egy Nagy Medipack-ot találsz. Lődd le a két patkányt, és mássz fel a létrán a Szfinx-l szemben. Itt kétfelé lehet menni, mindegy a sorrend.
A baloldali út a létráról: Kapd el a fali peremet, és ugorj le balra, a törött lépcsőkre. Ugorj át a másikra. [Checkpoint] Mássz fel jobbra, a sziklára, fel a párkányra, és újra fel balra, a következőre. Csússz le e lejtőn, és kapd el a szemközti peremet. Mássz fel, és menj fel az utolsó oszlopig. A túloldaláról rá tudsz ugrani az oszlopon levő résre. Ugorj feljebb, csimpizz körbe, a lényeg, juss el a harmadik oszlopra, onnan pedig a fali peremre kell hogy hátraugorj. Ugrálj feljebb, a végén ismét egy hátraugrás következik, és végre felértél a tetőre. Fegyvert a kézbe, mert két hárpia támad rád. Vigyázz, mert könnyen a mélybe lökhetnek a tűzgolyóik. Ha végeztél velük, ugrás a rudakon keresztül a fali peremre, majd hátraugorva meghúzhatod végre az egyik kart. [Checkpoint] Ha be akarsz gyűjteni még két gyilkosságot, töltsd vissza itt a mentést, menj fel ismét a tetőre, és ismét lelőheted a két hárpiát. Ha megvan, ismét menj a lépcsőhöz. Menj fel rajta, juss át az első mozgó falnál, de a másodiknál nincs időd átugrani közöttük. Viszont ha a kis párkányoknál leguggolsz mindig, és onnan ugrasz tovább, akkor könnyű a feladat. Ha sikerült, egy újabb, mély terembe értél. [Checkpoint]
Terem négy obeliszkkel a vízben: Egyelőre ne húzd meg a kapcsolót a falon, előbb fel kell emelni a négy obeliszket a vízből. Ugorj a vízbe, vedd fel a Kis Medipack-ot, és mássz ki a kis platformon. A törött faldarabról ugorj a fali, hosszú, függőleges kapcsolóra, és gyorsan ugrálj fel egészen a felső kapaszkodóig. Lara súlya lehúzza, és a végén a kapcsolók biztosítják, és mögötted felemelkedett az első obeliszk.
Menj le, ismét a törött faldarabról ugorj az obeliszkre, ugrálj egészen fel a csúcsához, és ugorj hátra a kis platformra, ami a falból jött ki. Ugorj onnan jobbra a fali peremre, majd a második kapcsolóra. Húzd azt is le, majd ugorj hátra a második felemelt obeliszkre.
Ugrálj fel a csúcsához, mássz át a jobb oldalához, majd ugorj a kis hídra. Menj balra, futás, ugrás, csáklya elő, és a falonfutás végén ugorj a szemközti falon levő peremre. Onnan jobbra ugorva lehúzhatod a harmadik kapcsolót is, majd hátraugorhatsz a felemelt obeliszkre.
Irány fel a tetejére, ismét ugrás a kis hídra, onnan pedig a most még zárt ajtóhoz. Ugorj balra a rúdra, de gyorsan ugrás a következőre, majd a fali peremre, mert a rudak lesüllyednek. Ha sikerült, akkor balra ráugorhatsz az utolsó kapcsolóra, ezzel felemelve az utolsó obeliszket is.
Ha közben a vízbe esnél, az első felemelt obeliszken keresztül mindig feljuthatsz a kis hídra. Most azonban az első obeliszkről ugorj ismét hátra a kis fali párkányra, de most balra indulj el, a baloldali falon levő peremre, onnan pedig a létrára. A létrákon ugrálva feljutsz a magasba, és két fali peremen át a bejárathoz. Menj le a lépcsőn, és most húzd meg a kart. Látod, kinyílt az emeleten az ajtó. [Checkpoint]
Ugrás a vízbe, az első obeliszken át a hídra, és menj be a kinyitott ajtón. Öld le a múmiát, és vedd fel az 1.Ankh Key-t. [Checkpoint] Kinyílt a víz felett a rács. Ugorj hát a vízbe, és mássz ki ott. Menj végig a folyosókon, és visszaérsz a Szfinx-hez. Vigyázz, mert egy kentaur ront rád. Végezz vele, majd menj ismét a létrához, de most jobbra indulj el.
A jobb oldali út a Szfinx előtt: Mássz fel a létrán, ugrás jobbra a fali peremre, majd a rudakon átjutsz a jobb oldalra. Mássz fel a létrán, majd először balra indulj el, és vedd fel a Shotgun Lőszer-t, és a Nagy Medipack-ot a párkányokon. Irány most jobbra, ugrás a fali peremre, majd a másikra, végül jobbra átjutsz egy párkányra. Ugorj le az alattad levőre, menj a jobb oldali oszlophoz, és kapd el a rést rajta. Kapaszkodj jobbra, ugrás feljebb, megint jobbra csimpi, végül feljutsz a tetejére. Öld le az újabb két repülő múmiát, majd menj a felső párkány túloldalára.
Secret: Menj jobbra, a Szfinx feje felé. Ugorj, csáklya elő, és lengj át a fejére, és vedd fel a Dual Mini SMG Pisztoly-okat, a secret-ben. A kötélen át juss vissza a párkányra.
Menj jobbra, ugrás a rúdra, majd a túloldali falon végigmenve ugrás a fali peremre, és leesve húzd meg a kapcsolót, ez kinyitja ott melletted az ajtót. [Checkpoint] Ha visszatöltöd a mentést, és felmész ismét az oszlopon át a tetőre, ismét kinyírhatsz két repülő dögöt, a killeket gyarapítva. :-) Menj a folyosón, juss át a mozgó ajtókon, a mozgó rúdon keresztül, az elsőn egyet fordulva, és a túloldali folyosó egy újabb terembe vezet. Ha közben leesel, vissza tudsz jutni a fali peremen keresztül a folyosóra. [Checkpoint] Itt mindenképpen ments egyet.
Újabb terem négy obeliszkkel a vízben: Itt NAGYON FONTOS, hogy először NE ugorj a vízbe, nem mindegy melyik obeliszket emeled fel elsőnek. Mert az elsőt, csak innen, fentről tudod elérni, viszont ha a vízbe ugrasz, ide nem tudsz visszajutni.
Menj először jobbra, ugrás a fali peremre, majd a létrára. Mássz le, ugrás balra a másik létrára, és itt is mássz le. Ugrás balra a fali peremre. Ess le egyet, majd még egyet, és most hátraugorj a rúdra, de nehogy megállj, ugrás a rudakon végig, egészen a túloldali fali peremre. Ha közben leesel, töltsd vissza a mentést, másképp nem fogod tudni folytatni a játékot. Ha sikerült, ugorj jobbra az első függőleges kapcsolóra, és a súlyoddal húzd le. Ugrás a mögötted felemelkedett obeliszkre.
Legegyszerűbb, ha beugrasz a vízbe, és partra mászol a zárt rács előtt. Ugorj a vízben levő oszlopra, majd a fali peremre. Ugorj feljebb, és balra rántsd le a második függőleges kapcsolót. Ugrás hátra az obeliszkre, fel a tetejére, át a jobb oldalára, és ugrás a kis hídra.
Balra menj, a híd végén ugorj jobbra a rúdra, onnan a fali peremre, és jobbra ugorva lehúzod a harmadik obeliszket is. Ugrás hátra az obeliszkre, fel a tetejére, és a jobb oldaláról visszajutsz a hídra. Menj végig rajta, és a végéről balra ugorj a rúdra, de úgy, hogy a rúd egészen baloldalát kapd el. Ne várj, gyorsan ugorj tovább a következőre, majd a fali peremre. Most balra ugorj, és máris lehúztad a negyedik obeliszket is.
Juss fel ismét a hídra, menj végig a zárt ajtóig, ismét balra ugorj a rudakon keresztül a fali peremre. Ugrás a legfelső peremre, mássz ki a jobb oldalára, és NE jobbra akarj ugrani, hanem hátra, és a létrára jutsz. Mássz fel a létrán, ugorj a másikra, majd a fali peremeken át visszajutsz az emeletre a bejárathoz. Most már lemehetsz a lépcsőkön, és meghúzhatod a kart. Kinyílt az ajtó. [Checkpoint]
Juss fel a hídra, legjobb ha a vízbe ugorva oldod meg, és menj be. Öld le a múmiát, és vedd fel a 2.Ankh Key-t.
Artifact 1: Menj ki a hídra, menj ismét jobbra a két rúdon át a fali peremre, majd a létrára. Ugorj most jobbra, kapd el az ajtó feletti peremet. Csimpizz át a jobb oldalára, és máris felveheted az 1.Artifact-ot.
Ha most a vízbe esel, és átmész a kinyílt rácson át, a Szfinx-nél újabb két kentaurral kell megküzdened. De ha arra mész vissza, amerről jöttél, át a mozgó ajtókon, akkor ezek nem tűnnek fel. Szóval lényeg, hogy menj vissza oda, menj fel a lépcsőkön, és a két kulcsodat tedd a foglalatokba, és kinyílik a kapu. [Checkpoint]
Menj be a kapun, és menj lefelé a lejtőkön, közben gyilkold le a patkányokat, vedd fel a Shotgun Lőszer-t, és a terembe érve a Kis Medipack-ot. A lejtő elején egy lelökhető golyót is találsz, de én nem tudom mire való.
Terem skarabeuszos rejtvénnyel: Ugorj a vízbe, és a két szobor között, a mélyben, húzd meg a kart a falon, ezzel leengedve a vízszintet. Visszafelé úszva mássz a partra a jobb oldalon, a fal melletti lábon át juss fel a párkányra, majd kapaszkodj fel balra, a falra. Ugorj feljebb, majd hátra a rúdra, és rögtön ugorj tovább, általában jobbra irányítva, és kapd el a másik falon a peremet. Csimpizz áűt a jobb oldalra, ugrás, csáklya elő. Menj éle a kötélen, és úgy add elő a falonfutást, a végén a létrához ugorva. Mássz fel teljesen, és most NE nyomd egyik irány se, csak az ugrást, így elkapja a baloldali falon a peremet. Kapaszkodj balra, ugrás a másik peremre, majd fel, ismét balra csimpi, és felérsz a skarabeuszrejtvényhez.
Az első rejtvény: Nem nehéz a feladat. Nézd meg a padlólapokat. A
fali bogaraknak úgy kell beállniuk. Ja? Hogy hogyan? Hát célzottan lőj bele
a bogarakba. A jobb oldaliak jobbra forognak a lövésektől, a baloldaliak balra.Az
egyik képen is megnézheted, de itt a megoldás: A jobb oldali felső: lefelé,
jobb oldali alsó: jobbra, baloldali felső: balra, baloldali
alsó: felfelé.
Ha sikerült, feletted kinyílt az ajtó, és meghúzhatod a kart, felemelve ezzel
a vízszintet. Bár ez lehet, felesleges is, hisz mindjárt leeresztjük. :) [Checkpoint] És most
menjünk, gyűjtsük be a relikviát, illetve először nyissuk ki az ajtaját. Azért
most, bár előbb is meg lehetett volna oldani, mert így itt van a mentés, és
könnyebb megoldani.
A relikvia ajtajának kinyitása: Ugorj a vízbe, és a legelső karral engedd le a vizet. Juss fel ismét az első skarabeusz rejtvényig. Mássz fel a létrán, ugrás jobbra a fali peremre. És most figyelj, kihagyjuk az időre úszást rohanást, így sokkal egyszerűbb megoldani a következő feladatokat. Nyilván azért olvasod ezt a leírást, hogy könnyebbséget találj. Nos tessék: :-) Kapaszkodj jobbra a fali peremen, és ahol a túloldalon már egyenes a perem, onnan ugorj hátra, és a másik szobron landolsz. Figyeld meg a képet fent, az mutatja, honnan kell elugranod. Máris ott vagy a második skarabeusz rejtvénynél, de még NE oldd meg. Menj le jobbra a ládához. Ha így csinálod, most a ládát sem kell a vízbe löknöd, kihagyod az egész nehézséget. Ugorj inkább a szobor lábához, és elkapod a peremet rajta. Gyorsan kapaszkodj meg, csimpizz jobbra, és jobbra ugorj rá az Ankh kapcsolóra, ezzel kinyitottad a relikvia ajtaját.
A második rejtvény: Ismét juss el a másod szoborra, a második rejtvényhez.
Ha lemászol a mélybe, meglátod a padlólapokon a megoldást, de azért ideírom.
Jobb oldali felső: balra. Jobb oldali alsó: lefelé. Baloldali
felső: felfelé. Baloldali alsó: jobbra.
Ha megvan, mássz fel a kapcsolóhoz, és húzd meg, ezzel ismét felemeled a vízszintet.
Ússz át az első rejtvényhez, ússz be a kapcsolónál a rács alatt, és felúszva
kimászhatsz a vízből. [Checkpoint]
Kapaszkodj fel jobbra a skarabuszra, gyorsan ugorj feljebb, majd hátra a rúdra. Gyorsan ugorj a másikra, majd a másik fali peremre. Kapaszkodj jobbra, és felmászhatsz a párkányra. Kapaszkodj fel jobbra a fali peremre, ugorj feljebb, és feljebb, végül felérsz a szobrok tetejére. Most középen leránthatnád az utolsó Ankh kart, de még ne tedd.
Relic: A jobb oldalon futva ugorj át a túloldalra, majd a fali peremeken át lejutsz a kinyitott ajtóig, és lent felveheted a Horus Idol-t.
Menj vissza, fel a szobrok tetejére, és rántsd le az Ankh kapcsolót, ezzel teljesen felemeled a vízszintet, és végre kimászhatsz a platformon. Menj végig a folyosókon, és egy oszlopos terembe értél. [Checkpoint]
Vedd elő a komolyabb fegyvereket, mert két múmia, és két kentaur ront rád. Ha végeztél velük, kapaszkodj fel az első, jobb oldali oszlopra, ugrás feljebb, át a másik oldalára, hogy átugorhass a második oszlopra. Ott is kapaszkodj feljebb, majd jobbra kapaszkodj amíg lehet. Ugrás jobbra, csáklyát elő, és lengj át a kötélen a baloldali oszlopsorhoz, a szemközti oszlopon elkapva a peremet. Nem írom le pontosan az oszlopon levő réseket, adják azok magukat.
Artifact 2: Lényeg, hogy eljuss a baloldali fal mellett levő utolsó oszlopra, és a legmagasabb résből hátraugorva a kis fali fülkében felveheted a 2.Artifact-ot.
Ugrás vissza az oszlopra, át a másikra, és most balra ugorj a kis emelvény előttire. Ott kapaszkodj jobbra, és a legmagasabb résből ugorj a foglalathoz és tedd a helyére az egyik szerzeményedet. [Checkpoint]
Ess le a földszintre, irány megint az első oszlop, majd a második, de most jobbra ugorj a fal mellettire. Kapaszkodás jobbra, elugrás, csáklya elő, és falonfutás következik, aminek a végén el kell kapni balra az oszlopot. Újra kapaszkodás a réseken, ugrás a következőre, és a végén eljutsz a másik foglalathoz is, és kinyithatod végre a másik rácsot.
Bemenve filmbejátszás következik, amiben Lara felveszi a Scion harmadik darabját.
Lara kirohan vele a szabadba, és látomása lesz. A szereplők: Qualopec, Tihocan, és Natla.
Qualopec: Engem fogsz látni a rémálmaidban is.
Tihocan: Van valami a mentségedre?
Natla: Az isteneknek talán volna, de nem a tanácsnak.
Qualopec: Pedig ez a tanács fog most ítélkezni feletted.
Natla: Ti nem ítélkezhettek felettem. Atlantisnak vége, romokban hever, és nem lehet semmit sem tenni ellene. Mindennek el kell pusztulnia, csak akkor jöhet el a Hetedik kor.
Qualopec: A rossz utat választottad.
Tihocan: Az árulásodért, és mert a Scion tudását rosszra használtad, ellenünk uszítva hadainkat, a szent hármak nevében örök időkre jégbörtönbe zárunk, hogy vezekelj, és bándd meg bűneidet!
Lara ekkor pillantja meg Natla arcát. Megdöbben.
Natla: Nem tudtok megállítani! Már késő, befejezem amit elkezdtem!
Közben Tihocan és Qualopec végrehajtja az ítéletet. Natla pedig jégbe fagy. Lara felébred, elfogják, Natla pedig elveszi tőle a sciont.
Lara: Te voltál! Te voltál Atlantisz királynője!
Natla: Valaha.
Lara: És a scion őrizte meg a történetét.
Natla: Sokkal többet tud annál. Az ősök minden tudását. Olyan tudást, amiről még fogalmad sincs, olyan hatalmat.
Lara: És mi az a hetedik kor?
Natla: Mit tennél meg ezért a tudásért? Nem eleget azt hiszem. Öljétek meg, igyekezzetek, dolgunk van!
Kid: Ezt élvezni fogom.
Kold: Élvezd, nézd, majd ahogy én kinyírom
Egy kis interaktív játék következik, csak nyomogasd a megfelelő nyilakat, irányokat.
Lara elszökik, beugrik a vízbe, majd motorra pattan, végül megcsáklyázza a hajót, felmászik rá, és elbújik a fedélközben.
Tomb Raider & Tomb Raider The Last Revelation & Tomb Raider Chronicles & Lara Croft © Core Design Limited 2000. © & Kiadja az EIDOS Interactive Limited 2000. minden jog fenntartva. Az oldalon közölt fényképek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TombRaiders.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.