------------ topic 61-90

Irritating Remarks - TR-kritika rajongói oldalról

bodlac  
2001.06.11 23:14:17
Ha a kovetkezo resz veletlen DVD-n jonne ki, lehetne javasolni nekik (Koreknak), hogy a TR hangjai melle dobjanak fol egy lemez gengszterzolit, britniszpirszet, stb. Azt akkor lehet valogatni.
Sys
2001.06.11 19:08:51
Eddie:


Kétségtelen, hogy kell bele zene is! Pl. imádtam a TR3 "The Puzzle Element"-muzsikját, de ugyanígy király volt a TR4-ben a "Jeep Thrills Max", vagy az a zene, ami "Chambers Of Tulun"-ban, ill. "Temple Of Horus"-ban is szólt! De a TR2 "klasszikusa" ("Lara's Home", "Venice") is nagyon ász volt!

Egy biztos, ha valamikor, valamilyen csoda folytán elkerülnék a TR1 Atlantisába, akkor viszont a torkomban dobogna a szívem, mint Larának is, és nem hiszem, hogy bármiféle dallam menne a fejemben... De épp az Inka-városok, vagy Egypitom kihaltságát és hangulatát is kitűnően érzékeltették az oda illő soundok...

Én el vagyok ájulva az ambient-soundoktól (Jójó, persze ez zenei érdeklődés miatt is van!), de elismerem, hogy kell zene is! De nagyon nem mindegy, hogy milyen, és mikor! Pl. nagyon tetszik a "Jeep Thrills Max", de ha az egész, vagy nagyrészt a TR4 alatt az szólt volna, akkor az már sok lett volna belőle (tudom, erős hasonlat, de csak általános szemléltetés)...

Szerintem az ambient-sound-oknak maradniuk kell, mindenképpen, és valahogy a zenékkel meg kell találni az arany középutat. Szal' nagyjából mindkettő lehet, csak ügyesen kombinálva egymással... Száműzni semmiképpen sem szabad az ambient-eket, az az egyik legnagyobb hiba lenne. Máshol (külföldi TR-siteokon) is olvastam visszajelzéseket, hogy a Rajongók imádják az ambient-eket, és ezt is a játék egyik nagy erősségének tartják (ami igaz is). Szal' szerencsére sokan igénylik azért ezeket a soundokat...
Viszont az egészséges kombinálást tekintve az lenne jó, ha az időnként bejátszódó hangulatzenék (Hallgassa meg mindenki a TR2 CD-n az 59. track-et! Ez az egyik kedvencem ("Authentic TR")!) nem "nyomnák el" az ambient-eket, hanem velük együtt tudnának szólni! Na, az lenne igazán hatásos! És jobb lenne, ha az ambient-ek még hosszabbak lennének, ne 3 vagy 5 perc ismétlődjön, és jó lenne, ha nem lenne érzhető, mikor újrindulnak (csend)...

Az ambient-ek épp arra jók, hogy még jobban bele tudd élni Magad a kalandba! Mintha Te lennél ott! Gondold el: ha egy olyan helyen lennél, mint, amiket Lara megjárt, ha olyan kalandokat élnél át, akkor danogatnál-e Magadban? Szerintem nem. Hanem figyelnél minden zajra, kis neszre, miközben mindenünnen támadásokat várnál. A TR-ekben mi azt halljuk/látjuk/szinte érezzük, amit Lara is hall/lát/"érez" (pontosabban mindez múlt időben)... Ennek ez a lényege...

Végülis én azt mondom, hogy kompromisszum! Legyen ez is, meg az is, és a lehető legizgalmasabban keveredjenek egymással!


Sys "I make my own luck."
Eddie  
2001.06.11 18:45:15
Hmm... hmm...
Megint itt tartunk, de sebaj! Jo téma!
Hát én nem vagyok ennyire elájulva ezektöl az ambient soundoktol. OK néhény helyen tényleg jo és hangulatos de sokkal jobb lenne valami dinamikusan változo zene, amolyan Indy-s vagy Drakan-os stilusu. Mostanában a legtöbb játék már igy készül, remélem a következö TR is. Szoval nem rossz az ambient de "nekünk csak a zene szoljon"!
Petnúia
2001.06.10 11:32:43
Oyama:

Na a kardozós zene - hát az eszméletlen! Soxor csak úgy simán előveszem a kardot, hogy szóljon az a zene... :-)))
(Mél megy ma, már félig kész van, és az éjjel közbejött valami, nem tudtam befejezni. De alakul! :-)))

"I am a big girl now"
Oyama
2001.06.10 02:52:21
Petúnia:

Egyetertek veled, hogy a Pop3-nak jo a zeneje. Raadasul a cselekmennyel egyutt valtozik. Ha eloveszed a kardot (mivel valoszinu irtani fogod az ellent :-) akkor peldaul porgosre valtozik a zene. Nagyon jo.

Oyama
Petúnia  
2001.06.09 19:21:23
1etértek az előttem szólókkal. Asszem' ezt már írtam korábban, de sztán' rájöttem, hogy mégis jobb, hogy nincsen konkrét zene a játék alatt, hanem ezek az "amibent sound"-ok (azt sem tudtam idáig, hogy ezeket így hívják :-))). Valóban, engem már az első játékkor, vagyis tavaly nyáron a TR1 alatt megfogott, főleg a ciszternákban az a patkányos hang, nagyon tetszett! És mindezeken felül nagyon jól érvényesül a többi zenei hatás, pl. a veszélyt jelző zene, vagy amikor jó úton haladsz stb. Szal' a hangulat, ugye...
Viszont vannak játékok, amelyeknél kifejezetten pöpecül eltalálták az aláfestő zenét - itt most csak a Prince of Persia 3d-t tom' idézni ugye, ahol az a keleti éneklés és szitárzene nagyon hangulatkeltő, olyan realitás-ízt ad a játék világának. Meg mondjuk annak a játéknak talán jóval kevesebb köze van a mi mostani világunkhoz, mint a TR-nek, és ezért jól találták el a zenéjét. Szal' ha ambient sound-ok lennének alatta, lehet, hogy nem lenne olyan jó.

"I am a big girl now"
Sys
2001.06.09 18:18:23
bodlac:


Egyetértek...
Már régebben akartam én is ide reflektálni, ezzel kapcsolatban, csak gondoltam, hogy elscrollozódott már a topic, szal', ha újra előjön a téma, akkor...

Hát, részemről én imádom a TR-ek ambient-soundjait! És soha nem győzöm elégszer hangsúlyozni, hogy a hangulatnak ez mennyire jót tesz... A személyes kedvencem a teljes TR-sorozatból még mindig a TR1 Inka helyszínein is hallható ambient-sound... De a többit is imádom, mert mindegyik maximális telitalálat! Például nem semmi a London-sound sem: ha egy szürke, esős, októberi éjszakán sétál egyet az ember a városban, akkor igencsak ismerősek lehetnek bizonyos hangfoszlányok (már, ha valaki szokott egyáltalán ilyenekre is figyelni TR és valóságszinten egyaránt)...
A TR3-ban (de már a TR2-től előjött) idegesített is az, hogy nem bírta megjegyezni, hogy hol minek kell szólnia: ha pl. "Temple Ruins"-ben a templom belsejében visszatöltöttünk, akkor megint a dzsungelzajokat lehetett hallani... Szerencsére a TR4-től ezt már kijavították... A TR5 ambient-jei pedig összességében a talán a legjobbak és a legváltozatosabbak (szinte minden helyszínen másfajta szól) a teljes sorozatot tekintve is...
Néha persze jót tesz egy kis hangulatzene is, de nem szabad, hogy a teljes játék alatt az menjen... Az nagyon sokat rontana az összhatáson, persze sokan csak akkor vennék észre, ha kipróbálnák. Részemről soha nem jött még csak szóba sem az, hogy esetleg zenét hallgassak TR-ezés közben (TR3 alatt Ganxsta?! Na ne! És hogy jön az Indiához, vagy egy sötét templomhoz?!). Nagyon nem tudnám élvezni, sem beleélni magam...
Anno a TR1, TR2-t is RIP-ben vittem végig először. Amikor megszereztem full-ban, és kipróbáltam, hogy így milyen, akkor emléxem, hogy a "Caves" elején majdnem "ideggörcsöt" kaptam, annyira tetszett a sound! Egyszerűen tökéletes! Már csak ezért is 1000szeresen megérte a full-verzió...
Jah, és még mindig azt mondom továbbra is, hogy fejhallgatósok előnyben!

Egyébként az Ambient, az elektronikus zenéhez tartozik, tehát, mint zenei stílus, létezik... Szal' a TR-ek alatt valóban állandó "muzsika" szól... Volt szerencsém némely elvontabb rádiókban Ambient-eket hallgatni, és bizony csodálatos zene ez... Az Ambient az egyik véglet a Techno-n belül: a leglágyabb stílus, míg a másik véglet a Hardcore... Az Evo Sonic Radio-ban anno épp ezt a két végletet tették egymás után (először HC, aztán Ambient)... Egyébként tudja itt valaki, hogy Paul McCartney is kiadott 1998-ban egy Ambient-Techno albumot?

Szal', éljenek a TR-ek ambient-soundjai! Remélem, hogy a "Next Gen"-ben is legalább ennyire fontos szerepük lesz, és még izgalmasabbak lesznek!


Sys "I make my own luck."


Hozzászólás szerkesztve Sys által - 2001.06.09 18:15

Hozzászólás szerkesztve Sys által - 2001.06.09 18:18
bodlac  
2001.06.09 17:26:22
A zenehiannyal kapcsolatban: Amikor az elso TR kijott pont azt is felhoztak egyik pozitivumanak, hogy ez az elso jatek, amiben "igazi" hangok vannak. Azaz barlangban huzat es kongas zaj stb. Nem pedig valami tinglitangli zenere kell ugralni, mintha gyerobik edzesen lennenk.
Egyebkent viszont nekem eddig a Quake2 zeneje tetszett a legjobban.
Sys
2001.05.25 02:43:07
bodlac:


Bodlac, mennyire igazad van! Érdekesek ezek az anomáliák...
Amiket felvetettél, nekem is feltűntek anno, de talán a második még inkább. Lara télleg elmondta, hogy talált egy könyvet, és az Atya később bevallotta, hogy ezt kereste, de nem találta, s később jött csak rá, hogy Lara épp ezt találta meg. Hát, nemtom', talán az Atya jobban el volt foglalva azzal, hogy Larát biztonságban tudja, no meg ne feledd, időközben még meg is őszült, szal' biztos keresztülment egy-két dolgon. Talán épp akkor jött rá a dologra, amikor Vladimir össze-vissza hajigálta?! :D Valszeg' elsiklott a fontosabb részletek(?) mellett. Hát, ennél jobb magyarázat most nem jut eszembe...
A búváros dologra meg aztán pláne nem. Talán a többi búvárruha nem működött? Passz. Bár az út egyenesen a búvárruhákhoz vezet, s út közben megtaláljuk a fontos részegységeket. Lara meg azt gondolja, ha már megtalálta, akkó' mé' ne hasznájja ki? :)
Különben érdekes, hogy soxor megtalálunk dolgokat, aztán fogalmunk sincs, hogy mire jók. De eltesszük őket. Nem hinném, hogy pl. a "Fekete Szigeten" a gumit ne dobtuk volna el, szal' jó lenne néha valami támpont, hogy Lara hogyan gondolkodik. Mert a fene se gondolja, hogy ki akarja lőni azt a szeget a falból, hogy lezuhanjanak a harangok, azt' összetörjék az akadályt. Poén lett volna, ha Lara, ha előbb járunk ott, akkor közli, hogy mi is a terve...

A TR4-ben egy haverom mondott egy érdekeset. Ha akarja az ember, akkor kihagyhatja a teljes Jean Yves-es beszélgetést, akár az összeset is. De akkor Von Croy miért éppen a könyvtárban hagy üzenetet, ha egyszer Lara be sem tette oda a lábát?

Szintén a TR4-ben, Lara hazudik Azzizas Őrmesternek, "Citadel Gate"-en. Az Őrmester az embereire kérdez, mire Lara csak annyit mond, hogy jah, beléjük botlottam, többnyire a kijáratokat őrizték (mellesleg kinyírtam az összeset - önvédelemből)... A "main activity"-re meg egyszerűen visszakérdez, nem érti, hogy mi a fenétől van, meg mér' ződ az ég, meg hasonlók. Hát, nemtom', ha elmondta volna ez a Leány a teljes igazságot, vajon akkor is szóba állt volna Vele Azzizas?

És akkor még ott van a TR3Gold "rettentő" történeti bugja is! Nevezetesen, az a bizonyos dátum, a "Shakespeare Cliff"-hez tartozó képen: 2000.01.31. - nah, ez lehetetlen! Az a dátum egy évvel korábbi (lehet, hogy EIDOS-ék, ill. CORE-ék gépe sem Y2K kompatibilis? :D) kell hogy legyen! Hogy miért? Több okból is! Először is, azért mert, mint köztudott, a TR4 anno a Milleniumkor játszódott, 1999 decemberében, hiszen Larának még a Millenium (vagyis az évezred számának váltása, nem az évezredforduló!) előtt meg kellett fékeznie Szétet! Egyébként a TR4-ben, ha jól odafigyelünk, akkor a legeslegelső Jean-nal lezajló beszélgetésben ott láthatjuk a naptáron, hogy december van (igaz, a napok sajnos nem stimmelnek 1999-hez)! Namost Lara ugyebár bent maradt Hórusz templomában, és nem hiszem, hogy egy hónap leforgása alatt már "Shakespeare Cliff"-nél kolbászolna, pláne nem a TR4 felkavaró eseményei után! Ehhez jön még az a tény, hogy a TR3Gold a TR3 után, szinte azonnal kezdődik, legalábbis történetileg. A TR3 1998 őszére tehető, egészen pontosan október végére, több erre utaló jel is van (a londoni idő szerintem elmegy egy tipikus, szürke, őszi hétköznap estének, no meg Lara otthonában is "rozsdásak" már a fák), de a legszembetűnőbb az "All Hallows" - "Mindenszentek", ami ugye igazából november elseje, amikor gyertyát gyújtunk halottainkért (Halottak Napja hivatalosan november 2.), és emez kis epizód meg ugye szintén a TR3 után azonnal játszódik. A TR3Gold pedig mindezek után kezdődik csak, s a "holt idő", ami 1999.01.31-ig eltelik, abból adódik, hogy Lara nem talált semmit Willard kastélyában, csak azt a radioaktív folyadékot, miközben a "Hand Of Rathmore"-t valaki ellopta, s Lara várakozásra kényszerül (a dolog függőben marad - egyelőre)! Aztán a január 31-ediki újságban olvas a "Chunnel Tunnel"-ben történt robbanásról, meg a radioaktív anyagról, és ekkor már pontosan tudja, hogy ott kell tovább keresgélnie! Szal' az a dátum, akár tetszik akár nem, bizony nem 2000.01.31., hanem 1999.01.31., csak el lett írva... Remélem, hogy a sztori ismeretében ez a dolog sokak számára érthető volt. A dátumot nyilván mindenki látta, ki játszott már a TR3Gold-dal...

Szal' elég sok ilyen kis baki van a TR-ekben, sajna... És sokszor elég nehéz is "kimagyarázni" őket... ;)


Sys "I make my own luck."
bodlac  
2001.05.24 20:26:53
Van ket megrazo bukfenc a TR5-ben, legalabbis amit en eszrevettem.
1. Mi a fenenek kutakodunk egy fel palyan keresztul (a tengeralattjaron) az egyetlen rosz buvarruha kontrol nemtommicsidaja utan, mikor az osszes tobbiben benne van.
2. Miert hazudik az atya a demon megdermesztese utan, hogy ugy sejtette Laranal van a bestiarium, mikor pontosan tudta, hogy nala van. Es ha tudta, hogy a neve felolvasasaval meg lehet dermeszteni a demont, akkor miert hablatyolt korabban arrol, hogy a konyv haszontalan. (Igaz Lara csak a pentagrammrol beszelt neki, ami csak lokalisan ved a demon ellen, de a pap nyilvanvaloan tudta, hogy a nevek is benne vannak.)
En a korabbi reszekben nem emlekszem ilyen alapveto hulyesegekre. (Ettol meg persze lehetnek bennuk. No nem olyanokra gondolok, hogy miert allunk tehetetlenul egy kornyatag ajto elott hatizsakunkban egy garanatvetovel.)
Eddie  
2001.04.05 18:12:51
Drakan zenéje nagyon sirály szerintem, de azért a POP-jé sem kutya. Általában a többi 3rd person játékban is OK a zene. A haverom egyébként Limp Bizkitet hallgat alatta meg hasonlokat akciodus részeknél tök jo, de néha inkább csak idegesitő. Régebben amig csak TR3 rip verzioja volt meg addig Ganxstát hallgattam alatta.
Tényleg a Heavy Metall FAKK-nak milyen a zenéje? Remélem nem csak gitártépés.
Blink  
2001.04.05 15:50:29
Igen igen, a zenét én is kevésnek tartom -bár ami kevés van, az frankó. Én is gondoltam arra, hogy megpróbálom pótolni a zenét, de eddig egyik muzsika sem jött be...a hangulat, a hangulat...ez a legfontosabb.
1ébként a Minotauruszos résznél a zene tényleg marha jó volt!
Petúnia
2001.04.04 22:13:02
Eddie: Na, a zene-dolog az én problémám is. Vagyis tényleg tehettek volna valami jó zenét a játék alá, mint pl. a POPknél. Nem rossz az a szélzúgás, patkányvinnyogás stb. sem, de annyira jó a főzenéje, hogy télleg' valamit kreálhattak volna alá.
És a haverod mit hallgat alatta? Mert azért az sem mindegy...
Eddie  
2001.04.04 18:21:39
Hát Kacs@ te tudod de nekem a TR4 nem nagyon teccik bár még nem nyomtam ki. Voltak jo helyek amik tényleg teccetek (pl. fél orája voltam a minotaurusznál, nagyon jo volt (az a hely ahol idöre kell bejutni egy létrához és fel kell mászni rá)) de mivel ugyanakkor szereztem meg a Drakant mint a Tr4-et, a Drakan elhomályositotta. Most már azért egyre jobban "jön föl" a TR4, de nálam még mindig az utolso a TR ranglistán. Ami most éppen igy néz ki:
1.:TR5, 2.:TR3, 3.:TR1, 4.:TR2, 5.:TR4

Más. Multkor kifelejtettem valamit amit NAGYON hiányolok a TR sorozatbol és minden más "rivális" játékban benne van: ez a ZENE. Jo TR-ben is van elvétve valami kis vinnyogás amibol némelyik talán még teccik is, de azért az összkép elég lehangolo. Az egyik haverom ezt ugy oldotta meg hogy rip verzioval jáccik és közben betesz a CD-be valami igazi zenét.
Kacs@ védi Larát
2001.04.04 09:23:32
Eddie: Szvsz, a TR4-et nem hasonlítanám össze semelyik másik tomb játékkal. Annyira egyedülálló a maga nemében. Lara ruháinak változatossága megtörik, a kevés típusú jármű... és hát ha már itt tartunk, szvsz épp hogy fejlődés, gondolj bele még "turbózhatod" is a motorod! Hol volt ilyen elötte?

<<csak úgy mondom>>
Eddie  
2001.04.04 09:01:29
Nekem egy bajom van a TR sorozattal: nincsenek IGAZI nagy ujitások, sot néha visszafelé is fejlodnek (TR3-ban tokéletes volt a jármuvek irányitása, ez a TR4-ben nem igy van), meg aztán hiányzik az igazi nagy grafikai áttorés. Egyébként a felsorolt bugok a TR5-ben nekem is mind megvolltak.
robika  
2001.03.28 23:24:11
Atus:
Nekem is örömet okozott,különben nem is játszottam volna végig az összeset.
A kérdés inkább arra vonatkozott,hogy pl. miért ilyen gyengék az árnyékok, miért nincsenek tükröződő felületek,miért nincsenek görbült felületek (az objekteket ebbe ne vegyük bele),meg ilyesmik.
Atus
2001.03.28 20:34:21
robika: 1 és 2: szerencsére nem találkoztam velük.
Más: nem!
Kérdés: ennek ellenére nekem örömet okozott.
Kelly
2001.03.28 20:13:41
robika:
Hi!
Ezek a hibák a red alert pályán nekem is ugyanígy bejöttek,de még másik kettővel is találkoztam.
1. A magas, szűk helyiség után amibe' a plafonról lő a gépágyú, és egy rosszarcú őr is lesben áll, jön a lift, ami levisz a fő terembe. A liftezés előtt csináltam egy mentést, de ettől, amikor megérkezett a lift, sajna nem nyilt ki az ajtaja.
2. A fő teremben, ahol a jobb oldali kötélről ugri szembe az oszlopra, onnan egy rács mögött folyosó. Először a rácsos ajtó kinyitottam, erre a nyakamba zuhant egy másik rosszarcú őr, és lepuffantott. A következő kísérletnél mentettem egyet a nyitás előtt, erre: rács nem nyílik, de át tudtam mászni rajta, mintha ott se lett volna, az őr meg sehol. Visszafele jövet a robotok kinyírása után ugyanez.
Ja és nekem a második robot az első és az utolsó gödörbe is beleesett attól függően, hogy hol mentettem utoljára.
Hát ez van.
robika  
2001.03.27 22:03:48
Szevasztok!

Engem a TR5-ben két dolog idegesített igazán.Mégpedig 1:
az első robothoz bementem,szétlőttem,ahogy illik,de sajna leestem az oszlopról és megb....tt az áram.Elég távol mentettem innen,úgyhogy a második próbálkozásnál mentettem egyet a létra elött.Másodszor is megdödlöttem,jött a töltés s láss csodát a teremben ahol a robot van (itt ugye még nem jártam,hisz mégcsak most másztam fel a létrán)le volt lőve a tolózár (vagy csap,vagy tekerentyű,vagy...).Namondom ezzel se kell foglalkozni.Igen ám,de mikor kipurcant a robot fent nem nyilt ki a rács!!!Mondanom se kell,előző mentéstől újra (még jó,hogy nem azt írtam felül)

2:Ez még bosszantobb volt.Szintén robot csak most a második.Az a kib....tt fémkupac az istenért sem akart utánnam jönni,pontosabban jöt,csak az utolsó lyukba mindig leesett és onnan nemigen akart kijönni.Ezzel a produkcióval legalább vagy egy óráig szórakoztatott,míg végre hajlandó volt elfoglalni megérdemelt testreszabott szobácskáját(lehet,hogy félt a bezártságtól?).

Más.Világvégét nem csak a 4-ben lehet látni.Ott van pl. az UB.Abban egy kicsit másabb,tötrénetesen az ég csak a mennyezetre van festve.Ez azért elég szűkös világ nem?!

Kérdés:Mi a véleményetek arról (amit egyébként elég sokan kifogásolnak),hogy tulajdonképpen 5 rész alatt "semmit sem fejlődött" a játék.(konkrétumot azért nem írok,hogy jobb legyen a vita)

Egyenlőre ennyi
Petúnia
2001.03.22 21:52:44
HPisti: Hát azért az király, ha mellette van pályaszerkesztőd, mert látod, hogy mi mi. Bár egy idő után én is kitalálgattam...
Hivatkozások? Nálam ilyen nem volt. Biztos gázos lehet!
HPisti
2001.03.22 10:39:08
Petúnia: köszi. Okok alább...
HPisti
2001.03.22 10:38:26
bogi: tündér vagy, de én már eleve HTML-ben dolgozom. Sajna azért vagyok elúszva, mert a Satelit-ben is hajtás van és otthon is tornyosulnak a fordítanivalók... (az még fizetős is, de közel sem annyira izgalmas, mint a TRLE fordítása). És a nagy titok: fordítás közben próbálgatom a Pályaszerkesztő használatát. Csakhogy: időnként hivatkozás van 30 oldallal későbbre, így kénytelen vagyok azt is kijegyzetelni... Hát lehet így haladni??? :-)
Petúnia
2001.03.21 21:46:00
HPisti: Akkor az oroszlánrésszel már megvagy! Szívesen segítenék egyébként, de most hajtás a végkimerülésig van nálam májusig...
bogi
2001.03.21 12:26:10
HPisti: Ha lefordítod, én szívesen legépelem az eredeti formátumban.
HPisti
2001.03.21 10:50:50
Petúnia: és mit szóljak én? Még 11 oldalam van hátra a bevállalt 30-ból... :-(((
Petúnia
2001.03.20 22:19:17
bogi: Viszont a gépelésben (is) nagyon király(nő) vagy! Na, akkor mostmár télleg' igyexem 1-2 napon belül korrektúrázni (van ilyen magyar szó egyáltalán...?), már ég a pofám miatta, hogy még mindig nincs kész 100%-ra.
bogi
2001.03.20 20:45:45
Petúnia: Én köszönöm, ha segíthettem, fordítani uccsetok, gépelni meg van időm.
Petúnia
2001.03.20 19:13:42
bogi: Na akkor ezt a problémát Sysnek kell kiboncolnia. Még annyit 4 U, hogy sirályul műxik a küldeményed, köszike!
bogi
2001.03.19 21:39:50
Petúnia: Igen, bár először a Rippel vittem végig, az előbb volt meg. :-)
Petúnia
2001.03.19 21:36:21
bogi: És ugye Te eredeti TR5-tel játszol?
bogi
2001.03.18 21:43:13
Nálam is csak akkor beszél már Zip, amikor lezuhantam a lifttel.
Petúnia  
2001.03.18 21:06:18
Ahogy visszaemlékszem, mintha nálam sem kiabált volna Zip a liftes bulinál. Ugye, ez azelőtt volt, mielőtt lezuhant Lara a lifttel? Amúgy máig sem értem, hogy lehetett egy akkora zuhanást túlélni. De tökre tetszett Lara hangja, amikor megszólalt, azért is, mert azt hittem, na itt vége a filmnek.
Sys
2001.03.16 21:41:50
Hamster:

Na, akkor majd az origi! Lehet, hogy nekem azér' nem volt jó, mert "biztonsági másolatról" játszottam... Hmm... Ha az origivel sem fog Zip ordibálni, akkor az felvet majd pár érdekes kérdést... :)

Sys "I make my own luck."
Hamster  
2001.03.16 07:16:33
Sys!

Nekem mondta...
Sys
2001.03.15 21:10:44
Hamster:

Jah, pedig sajna tele van ez a rész is bugokkal... Főleg a vége...

Pl. erre válaszoljon valaki: az "Escape With The Iris" névvel fémjelzett helyszínen Lara ugyebár felmegy a lifttel, és amikor kinyílik 3 fegyveres ront Rá, az egyikük sugárfegyverrel... Szal' itt Zip állítólag azt ordítja a headset-be, hogy "Close the door! Close the door! Close the door!"... Meghallgattam, tényleg szerepel ez a hangfile a CD-n... De akkor ott játék közben nekem nem szólt, pedig kellett volna! Kinek mi a tapasztalata e téren?

Sys "I make my own luck."
Hamster  
2001.03.15 08:58:21
Azon gondolkozom, miért nincs még javítás (Patch) a TR5-höz.
Mert eddig a megjelenés után elég rövid idő alatt kiadták a javításokat, de most?
pedig elég sok kritikát kaphatnak emiatt...
Petúnia
2001.02.26 21:41:17
Sys: Jóvanna', fogjuk rá, de én még így sem értem igazán...
Sys
2001.02.26 01:34:41
Petúnia:

Talá' olajfoltok lehetnek a vízen, tehát csak ott ég, ahol olajos, de nem mindenhol olajos, így azokon a helyeken pedig nem ég, és ott eloltja a nénit...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.02.25 22:19:30
Sys: Igen, nekem is többször is sikerült úgy elugrálni a tűz fölött, hogy nem gyulladtam meg, csak amikor már x-edjére mászkáltam össze-vissza az utolsó titkos helyet keresve (amire végülis nem bukkantam rá, szégyen-nem szégyen), nem volt türelmem kicentizni az ugrásokat.
Jaj, persze, hülyén fogalmaztam. Nem a tűz oltotta el a vizet, hanem a víz a tüzet, pontosabban Larát, ahogy kigyulladt szegény.
Egyébként itt azt nem értem, hogyha ez olajos víz, és frankón ég a felszínén a tűz, akkor hogy képes eloltani az égő Larát. (Tudom, ez már a "bolhából elefánt" klasszikus esete, de vicces elhülyülni ilyen dolgokkal!)
Sys
2001.02.25 17:04:53
Petúnia, aquana:

Simán el lehetett felettük ugrálni, csak a fal mellől kellett ezt megcselekedni, megfelelő távolságból, így Lara elfért, és egy haja szála sem pörkölődött... :)
"a tűz eloltotta." - Petúnia mi a "rossebet"? A vizet? :)))

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.02.24 21:23:11
aquana: Úgy érted, hogy a tűz fölött fejes? Mert nekem sikerült sima átugrással is. Az a megoldás egyébként nagyon tetszett, hogyha esetleg meggyulladt Lara (ami nálam mondjuk gyakori volt), a tűz eloltotta.
aquana  
2001.02.24 20:49:26
I'm back! Mellesleg én is végigugrálgattam a víz fölött, de csak úgy lehet +csinálni, ha fejest ugrasz...
Petúnia
2001.02.15 22:04:25
Sys: Igen, a tüzekre biztos ez a magyarázat, mert a TR-pályaszerkesztőben is így van írva, mármint hogy ezek speckó olajos vizek. Hát igen, az áramos vízbe én sem léptem volna, ha tudtam volna, hogy ki lehet kapcsolni az áramot. De nagyon ötletes volt!
Sys
2001.02.15 03:50:40
Petúnia:

Hja, ilyenek vannak... Az ilyeneket megpróbálom elkerülni, ha élesben játszom (nem gyakorlok): pl. én nem léptem bele az áramos vízbe, meg lehet csinálni, elég nehéz, de így igazán szabályos...
Egyébként a vízen járás nekem is bejött. A vízben égő tüzekre esetleg mondhatjuk azt, hogy olajos lett a víz, és az olaj égett... De ennél jobb magyarázat, most /pill nem jut eszembe rá.

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.02.14 19:23:19
Sys: Ja, ja, fejleszteni kell magunkat mindig!
Na de hogy egy kis szemétkedésnek is hangot adjak, tekintve a topic címét, a TR5-ben kissé ellenkezik a fizika törvényeivel az, hogy amikor a tengeralattjárón még áram van a vízben, Lara belelép és mozog is addig, amíg el nem fogy az életerereje. (Én így vettem fel a konyhában az aranyrózsát, mer' akkor még nem tudtam, hogy ki lehet kapcsolni az áramot.) Viszont ha jól tudom, ez úgy van, hogyha megráz az áram, lebénulsz, nem tudsz megmozdulni...
Szintén érdekes a víz felszínén égő tűz. Bár ha már a vizes dolgoknál tartunk, és az abszurditásoknál, nekem eszméletlenül tetszett a TR4-ben, amikor Lara a vízen járt, tök jó volt!
Sys
2001.02.14 03:24:52
Petúnia:

Hát régebben, többször előfordult, hogy agykontrollos megoldással sikerült elmulasztanom a fejfájásomat... Aztán valahogy elhagytam ezt a dolgot. Végülis nem alkalmazom, pedig ki kellene próbálni egyszer...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.02.12 19:45:34
Sys: Miért, Te alkalmazod? Bevallom, én még ilyesmikkel nem próbálkoztam, de hiszek sok olyasmiben, amiben a "normális" emberek általában nem.
Sys
2001.02.12 00:21:29
Petúnia:

Hát, ezekhez a dolgokhoz biza' gyökeres szemlélet, életmód, és egyéb váltásokra lenne szükség... Az első lépés az lenne, hogy mindenki alapban elkezdené alkalmazni az agykontrollt, és megpróbálna egy kissé hinni ezekben a dolgokban...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.02.11 18:45:46
Sys: Egyetértek. Ez alapján szerintem nem hülyeség az az elmélet, hogy a jövőben (ha meglesz még az emberiség egyáltalán) magasabb agyi szintekre leszünk képesek eljutni, bár ehhez tényleg több ezer évre lesz szükség. Ami olyan hihetetlen, mert én már most kételkedem, hogy megérjük-e akár a következő évezredet.
Sys
2001.02.11 15:45:30
Petúnia:

Nah, ez most tényleg jó példa volt, szerintem ez is bizonyíték erre az elméletre. Meg pl. az is, hogy hipnózissal, meg egyéb ilyen trükkökkel olyan tárolt információkat csalogathatnak elő az agyunkból, amelyek létezéséről addig nem is tudtunk...

Nem baj az off-topicság egyébként... Asszem, hogy most tényleg ez a topic a favorit nálam, hihetetlen jó témák vetődtek fel itt, bár ez mostanság valóban igaz az egész TR.hu-fórumra is, aminek szívből örülök...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.02.11 13:00:19
Sys: Én is úgy gondolom, biztos valós az, hogy nagy részét nem használjuk ki az agyunk kapacitásának. Én erre csak egy példát tudok felhozni, az álmot. Vagyis én szerintem egy Übermensch-féle vagyok ebből a szempontból, ugyanis szinte az egész alvásomat REM szakaszokban töltöm (=Rapid Eye Movement = gyors szemmozgásos szakasz = amikor álmodunk), ami azért nem normális, mert egy felnőtt embernél max. 30% a REM-szakszok aránya a nREM-ekéhez képest. Na és ugye annyira élénkek szoktak lenni ezek az álmaim, hogy tök élesen látom azokat az embereket is, akiket így éber állapotban feleannyira jól sem tudok felidézni. A történetekről meg ne is beszéljünk! Kérdésem az, hogy az ember miért nem tudja éber állapotban ezeket produkálni? Vagyis szerintem az agyunk képes rá, de tudatos állapotban mégsem, és ha jobban ki tudnánk használni az agyunk potenciális kapacitását, ilyen és ehhez hasonló dolgokra is képesek lennénk.
Na de ez most tényleg abszolut offtopic, de miért ne?
Sys
2001.02.11 03:58:11
bodlac:

Én szeretnék hinni benne, hogy nem baromság. Mert akkor az azt jelenti, hogy a jelenlegi képességeinknél többre is képesek lehetünk. Egyébként lehetséges pár mp alatt elolvasni egy könyv egy oldalát, elmulasztani a fejfájást; ez utóbbi nem is nagy szám: nekem, és több haveromnak is sikerült már...
Szal' azért lehet benne valami. Azért valld csak be Te is, jó lenne, ha lenne... :)

Sys "I make my own luck."
bodlac
2001.02.08 06:54:15
Hat nem tudom, ezek az agykontrolos fiuk honnan veszik az at. De az alapjat azt hiszem nem elettani kutatas, hanem marketingmunka kepezi. (Hany szazalekra hanyat kell igerni, hogy tanfolyam dija * resztvevok szama = max)
Szoval ez egy baromsag. De van egy biztos receptem. Ha valaki lecsokkenti a napi alvasi adagjat 5 orara, es az igy eloalt idonyeresegben fejben integral (vagy egylabon ugral), akkor jelentosen javul az agya kihasznaltsagi foka.
Sys
2001.01.21 05:58:51
Petúnia:

Nemtom' biztosra az 5-6%-ot, ezt már régebben hallottam, lehet 15-16% is, de állítólag az agykontroll segítségével is mindössze 30-35%-át bírjuk az agyunknak kihasználni, ez biztos... Ez azért elég kevés...

Sys "I make my own luck."
Petúnia
2001.01.20 19:42:03
Üdvözöllek Sys! (Hol voltál idáig?) Csak annyi kérdéem lenne, hogy tényleg az agyunknak csupán az 5-6%-át használjuk ki? Én is tanulgattam valami ilyesmit, de arra nem emlékszem, hogy ennyire kicsi lenne az arány. De ha Te mondod!
Ami a rész-egész viszonyt illeti, osztom az elméletedet. Számomra pl. annyira érdekes, mégha nem is tudom felfogni, hogy végtelen a világmindenség...
Sys  
2001.01.20 19:29:24
Hy there!

Petúnia, Kacs@:

A TR5 valami olyat tud, amit a többi főrész nem: összefüggés két rész története, és szereplői között, emiatt is gondolom azt, hogy ez már bizony közelít a "Next Gen"-hez, amelynek éppen ez lesz a fő erőssége... Én mondtam: a kaland, a történet a lényeg, ez (is) teszi igazán szavatossá a TR-eket!
Petúnia, amit az eszmefuttatásomra írtál, azt én korrektül úgy gondolom, úgyhogy asszem nem is fűzök hozzá sokat, örülök, hogy ebben is passzol a felfogásunk!
A lényeg, amire a Mátrix is, és Ulukai barátom ("való(nak hitt) világunk") is rámutatott: semmi sem biztos, van egy csomó olyan dolog, amit a primó kis agyunkkal teljes egészében fel sem bírunk fogni (idő, tér, végtelen), pláne nem úgy, hogy mindössze kb. 5-6%-ban használjuk a "központi egységünket"... Szal' szinte biztos, hogy mi is valami nagyobb résznek, a részei vagyunk, darabkái egy nagy egésznek, amely pedig egy mégnagyobb egész darabkája, meg hasonlók...
Iszonyúan tetszett ez a Jean Michael Jarre Oxigene-es klippjében, ahogy nagyították a világot: mindig valami új jött ki a kis valamiből... Ki tudja, talán mi is valamely felsőbb hatalom vinyóján tárolódunk, vagy éppen egy hatalmas élőlény részecskéi vagyunk, meg hasonlók... Semmit sem szabad kizárni... Még Larát sem!

Sys "I make my own luck."
Kacs@ is mesél tüzes kalandjairól...  
2001.01.15 23:30:45
Csak annyi, hogy néha tényleg nagyon következetlen.. Volt olyan, hogy ha ugrottam, kapaszkodtam a fáklya mellett akkor semmi bajom nem lett, de mikor a times level-ben csináltam ugyanezt akkor megsültem, és szegény Larát még a skarabeuszok is felették miután megsült :(((

Kacs@ felettébb szomorú volt és vigyorogva nyomta az F6-ot :))

<<csak játszom>>
Petúnia  
2001.01.11 18:28:51
Hali Sys! Tegnap elfelejtettem aztán hozzászólni az Általad felvettett problematikához, de most megteszem. Szóval, először a tüzes dologról. Igen, nekem is volt olyan élményem a TR4-ben, hogy nem gyulladtam meg ott, ahol meg kellett volna. Bár mintha ott is lett volna olyan hely, ahol meggyulladtunk... Na mindegy, szal' a TR5 ebben is elsőosztályú, ugyanis itt a tengeralattjárós helyszínen van egy konyha, ahol lábasokban valami zöld trutyi (főzelék vagy mi a ROSSEB) fődögél. Én meg ott ugrándozok össze-vissza a tűzhelyen (észrevettétek már, hogy a tűzhelyek, mosdókagylók, ágyak, vécék nem normális emberre vannak méretezve?), és elég egy rossz lépés, hogy frankón meggyulladjak a lábasok alatt égő tűztől. Azért ez nem semmi, ugyi?
Ami a Lara világára vonatkozó fejtegetésedet illeti, úgy gondolom, minderre tökéletesen ráillik a lehetséges világok elmélete. (Tudjátok, annyi világ létezik, amelyet elképzelünk, és a múltbeli idők is ide tartoznak bla-bla-bla...) Valamint épp tegnap olvastam egy Eco-cikket a fenomenológiai apóriáról, amely arról szól, hogy egy műalkotás nyitott dolog és ezért mobil is egyben, vagyis ezerféle interpretáció lehetséges vele kapcsolatban, ezért állandóan változik, ugyanakkkor megőrzi megismételhetetlen egyediségét. Kicsit ellszállt dolog ugyan, de a cikk olvasása közben végig a TR-re reflektáltam (szegény Eco, forog a sírjában), és mivel elfogadom azon tézisedet, Sys, hogy a TR is a cyberkultúra része, és értelmezhető műalkotásként, szerintem végülis minden jellemző rá, ami egy műalkotásra. És itt kapcsolódik a lehetséges világok elmélete és a Te hozzászólásodban írottak is.
Még annyit, hogy Kacs@, én teljesen el vagyok szállva a TR5-től, vagyis full-time TR5-játszás van nálam, hacsak nem tanulok. Szal' nem értem, mi nem teszik benne azoknak, akik lehúzzák, mert nagyon ötletes, érdekes, izgalmas és látványos. A különböző helyszíneknél (pl. Róma, orosz bázis) van alaptörténet és háttér. Nem is beszélve Laráról, az új akrobatikus elemekről (nekem különösen a kötelezés és a fiókok húzogatása, polckutatás tetszik), meg a frankó ruhatáráról. Szóval szerintem van olyan jó, mint a TR4! Bár Sys, azért nagyon kíváncsi leszek a Te véleményedre is, de annak is örülök, hogy más is van, nevezetesen Kacs@, akinek szintén tetszik.
Kacs@ eltöprengett  
2001.01.10 22:25:31
Szal ez itt a kitika helye ugyebár és arra gondoltam ide fér be leginkáb a pozítiv kritika is :)) Szal asszem a tr5 nem lett olyan rossz, mint amit így előzőleg hallottam róla. Lehet, hogy rövid meg ilyenek de azért szvsz, így hogy játszom, szal tetszik. Mindenképpen szervesen kapcsolódik a történetbe amit a tr4 elkezdett és amit a nextgenről mondtatok talán mondhatjuk az nek :)), pont ezért. Persze ezt egyszer asszem Sys már elmondta. No de lényeg a lényeg, tényleg tetszik.

<<csak játszom>>


előző következő



------------ topic 61-90