Kacs@ folytatja riporteri munkáját :)) | |||
2001.01.19 13:56:52 |
folytatás:
Miután elhagytuk az elhunyt lakhelyét, megkerestük egykori tanárát Mr. Von Croy -t. (Minden érdeklődő figyelmébe ajánljuk Mr Croy tanulmányát az indiai vallási szokásokról a magazinunk 1984-es februári számában!) Mint megtudtuk, Mr. Croy jó ismerőse volt haláláig Lara Croftnak, és az ifjú tehetség elhunyta igen mélyen megrázta. Ő volt az aki bejelentette Croft halálát, de erről nem volt hajlandó bővebben mesélni. Annyit sikerült megtudnunk - amit már úgyis mindenki tudott - , hogy kutatásuk során az egyik középbirodalom korabeli piramis (national geographic magazin 1995 június, a piramisok című illusztrált cikkben látható is az épület) a feltárás közben összedölt. A kutató csoportból egyedül Croft kisasszony nem tudott kijutni. Alexandriai munkatársunk segített ki néhány adattal minket. Elmondta, hogy akkoriban különös mód megnőtt a piramisok és más ókori épületek körül a mozgás. Bár, mint megtudta, kutatási engedélyt senki nem kért egyik területre sem. Ellenben több rendőrségi ügy vár még feldolgozásra ebből az időszakból. Számos gyilkosság történt, köztük egy akciófilmbe illő lövöldözés is. A délutáni vonaton (Memphis - Alexandria vonal) tuareg fegyveresek és egy ismeretlen (állitólag női) alak tüzpárbajba keveredtek. Számos más - csodás - jelenségről is suttognak a "jólértesültek". Sáskajárásról, vérszín égről. Szinte teljes egészében megegyeznek pár óegyiptomi mondával az elmondottak. Számos babona és suttogás, találgatás veszi körül Lara Croft utolsó napjainak történetét. A cikkíró valószínűnek tartja, hogy a nagyreményű régésznő halálának valódi okát már soha nem tudjuk meg, hisz láthatóan egyeseknek érdekében áll minél nagyobb ködösítés ebben a témában. Lara Croft jelképes sírja nem csak egy fiatal és életvidám teremtést, hanem egy régésztípust is jelöl. A bátor és kalandvágyó, mindennek utánajáró kalandor is meghalt a Lara Crofttal együtt. Mi maradt akkor nekünk? Nyugodjék békében. sk. [www.nationalgeographic.ini.hu] <<csak írok>> |
||
Petúnia | |||
2001.01.17 19:18:21 |
Kacs@ felnevet: Ld. reagálásomat az OFFTOPICon! És ne nevess!!! | ||
Kacs@ felnevet | |||
2001.01.16 22:00:38 |
Petúnia: OK akkor a félreértést eloszlatom. A national geographic februári száma még nem jelent meg, ezt én csak ide írom, csakhát úgy mintha oda lenne szánva :)))
<<csak játszom>> |
||
Petúnia | |||
2001.01.16 21:53:09 |
Kacs@nak gondolata támadt: Kedves Tőled, hogy pénzt és időt nem sajnálva begépeled a cikket, köszi a többiek nevében is. Szerintem igen érdekes, egyetlen dolgot nem egészen értek. Nevezetesen, hogy a National Geographic úgy állítja be Larát, mintha nem csupán egy "copfos pixellány" vagy "bitkupac" lenne (ahogy egyes PC-s újságok aposztrofálják), hanem élő, pontosabban élt személy. Amúgy igen érdekes így szemlélni! Csak nem tudom, jól értettem-e.
Valamint még az a nem világos, hogy ezek szerint a 80% úgy értelmezte a TR4 végét, hogy Lara biztosan meghalt? Mert én egyáltalán nem. Mondjuk rosszul következtettem ebben, hisz a TR5 is azon alapul, hogy meghalt szegény... A cikk folytatását kíváncsian várom! |
||
Kacs@ morcos egy cseppet | |||
2001.01.16 19:45:55 |
Na az istenit, vagy 5 helyen elcsesztem :(( Azért reméélem érthető :))
Igyexem folytatni, ahogy tudom... Kérem a kritikát! <<csak játszom>> |
||
Kacs@nak gondolata támadt | |||
2001.01.16 19:42:15 |
National Geographic 2001 februar:
"A múlt évezred legnagyobb reményű régésze halott! Nem mindenki ismerte Lara Croftot, a kitűnő régész és kalandornőt. Nem sokan hallottak pár hónapja bekövetkezett tragikus haláláról, melyet még mindig balladai homály borít. A national geographic magazin riportere igyekezett összeszedni mindazt, amit fel lehet tárni a nagyreményű és fiatal tehetség utolsó napjairól. Az elhunyt egyetlen alkalmazottja, Mr. Winston* elmondta a kérdésemre, hogy Lara Croft a tragikus esetet megelőző heteket nem töltötte otthonában. Újabb - relytéjes - kutatóúton vett részt, ezúttal Egyiptomban. Mr. Winston nem tudott semmi további felvilágosítással szolgálni számunkra, ám körbevezetett az elhunyt kastélyában és a kastélyt övező kertekben. Legnagyobb meglepetésünkre azt kellett tapasztalnunk, hogy a régészeti munkához nélkülözhetetlen könyvtár mellett, komoly; szintei katonai szintű kiképző pályát találtunk. Ez meglepett, de a kedves, öreg komornyik - aki (számunkra érthetetlen mód) egy tálcán hozta utánunk a teát és felettébb örült mikor elfogadtuk - elmagyarázta, hogy a megboldogult komolyan sportolt, jól lőtt és remek eredményeket ért el gimnasztikában. A fentieket megerősítette az éppen a kastélyban tartózkodó dr Yves, Croft közeli barátja. Elmondta még, hogy nemsokkal halála elött találkozott Lara Crofttal, aki akkor az életét mentette meg. A két kisérőnk mutatta meg nekünk az elhunyt síremlékét is, ahol még láthatók az elszáradt, de a már friss koszorúk és az örökké égő mécsesek is. (folyt.köv.) <<csak játszom>> Ezt a hírt erősítette meg (Sys, mi a teljes neve, nemtod véletlenül?) |
||
Sys | |||
2000.12.07 03:46:50 |
Kacs@:
A vitát lezártad, én is lezártnak tekintem, szerintem tanulságos volt, csak legyen aki végig bírja majdan olvasni... Vigyázz, én azt írtam, hogy nálunk okosabbak, akik ezzel foglalkoznak, értenek hozzá, stb., stb. Nem tudom elmagyarázni, pontosan hogy' értettem, de nem úgy ahogy gondolod. Szerintem a divatot éppen hogy' azok csinálják, akik nem értenek egy bizonyos dologhoz. Rém egyszerű példákat tudnék erre mondani (pl. zenében)... Én személy szerint egyéni művészi alkotásnak tekintek mindent, amiért valaki szívvel-lélekkel dolgozott, létrehozta, és beleadta egy kicsit a sajátját (ez a lényeg!), vagyis a dolog amit létrehozott egy alkotó munka eredménye... Nekem asszem ez így oks, Neked pedig túl tág, de én elfogadom a Te véleményedet is, lehet, hogy ha szigorúan nézzük, akkor Neked van igazad... Megpróbálok összeszedni pár rajzot (bár az említett site-okon ott vannak), és elküldöm emilbe, de nem leszek túl gyors, asszem, meg ritkán is vagyok neten (heti 1-2-szer)... Zene... No comment... Anima-plakát jöhet, köszi előre is... Még valami: ha azt ajánlod, írjak, nos Neked elhiszem... Sys "I'm sorry. I only play for sport." |
||
Kacs@ | |||
2000.12.05 15:49:01 |
mottó:
"Irányítsatok, végre nincs bennem semmi, Olyan, ami miatt ne tudnék én nektek megfelelni Aki én voltam nincs már, aki én leszek nincs még Szép a tavasz, szép a nyár is, de a legszebb a köztes lét...." (Fogás volt temérdek-részlet) [Lovasi András - Kispál András] Sys: "Ehh, megprószálok most írni még valamit, mer' hát most vagyok online...:)" Na ya, csak én napokig nem tudtam elérni a fórumot se... Ritka idegesítő volt :))) Pedig én mennyit voltam online! Nem szedem már rendbe, kényszerítem számiok mögé a gondolataim. Egyszerűen reflektálok az utolsó szó jogán hozzászólásra... :) És azt is csak hiányosan teszem... Nem tudok mindenhez (vagy nem akarok) még gondolatokat tenni. Sys! Nem tudom, hogy szándékos volt-e... de sikerült keretbe foglalni a TR és művészet vitánkat, azzal, hogy beidézted azt a mondatot. Mint először, most is csak azt tudom ajánlani, hogy írjál. Szerintem van hozzá tehetséged. Közös nevező... Alapjában igazad van. (hányszor írtam ezt már le?) Csak tudod nekem se művészet minden festmény! Sőt! A festmények nagy százaléka max a "csak játszom" csoportba tartozik bele. Múltkorjában... igen, nem rég voltam egy Dürertől Daliig kiállításon. A lényeg annyi az egészből, hogy az egész tárlaton tudnék tán 5, vagy hat képet mondani ami igazán jó volt... Csak az arányok kedvéért. És Sys, nem azért kell művészetnek tartani bármit mert a nálunk okosabbak annak kiáltják ki, az nem a művészet, az a divat... :)) Asszem te is csak elírtál valamit, netán én értelmeztem félre a szavaidat... Oké, megnézem az ajánlott oldalakat és, ha már így felajánlottad légyszi tényleg küldj pár rajzot! Ilyet még csak a nextgen-ből szereztem de azt max mesterségbeli tudásnak hívnám, nem művészetnek. Ez nem lekicsinylés! Én pont ezért nem akarok rajzszakra jelentkezni, pedig tudnád hányan mondják, hogy menj! Nem akarom álltatni magam... :) Zene... Hát igen.. Neked maga a ZENE a fontos, nekem az ének is rendkívül hozzátartozik az egészhez! A hang, az emberi hang! Még ha torzitják is, mint például a Metallica No leaf clover című számában, vagy csak egy az egyben hozzádszól, mint a The Endben, a Doorstól... Életem nagy keserűsége, hogy Doors koncertet soha nem láthatok, Metallicára még van kis esélyem, csak anyagi kérdés, de szerencsémre itt van a Kispál és a Borz, 7végén is megyek a PECSÁba, a koncertre, és nem érdekel, hogy Pesten van :)) Mondjuk oda más is vonz, hál istenek... Szóval oda akartan kilyukadni, hogy számomra hatalmas élmény amikor egy tiszta zenére emberi hang kerül, és főleg ha a szöveg közel áll hozzám.. Ez ide már túl offtopic, abbahagyom... De egyszer gyere el velem egy kispálra, és meglátod mire gondolok! Igérem cserébe mindent megteszek, hogy bármi úton meghallgassam a te zenédet, ha van rá lehetőség élőben is... Bár ezt nagyon hiányolom a mai előadókból! Nincs élő szereplés! Minimum fél-playback... Na yó, tényleg logoff :)) Anima plakát elmegy, corel 8-as szükségeltetik hozzá! Magam részéről is zárom itt a vitát, szintén kiegészítés, mert látod én is szószátyár vagyok... Nem is tudod mennyire:)) <<csak játszom>> |
||
Sys | |||
2000.12.01 03:55:04 |
Hy there!
Ehh, megprószálok most írni még valamit, mer' hát most itt vagyok online... :) Nos, Kacs@, Ulu, asszem, valahol most már mindhárman egyetértünk, pár kis dolog van csak, amikre nem is muszály reflektálni, ha úgy érzitek, hogy nem érdemes ragozni; megpróbálok objektív, közös nevezőre törekvő lenni: csak le akarok még írni pár dolgot a témához... Ulukai: Neked csak röviden... Személyesen is kibeszéltük már a témát, szerintem nagyjából oks minden. A közös nevezőről csak annyit mondanék még, hogy én ezt a dolgot úgy értem, hogy vita közben, az ellentétes részeknél próbáljuk meg a közös dolgokat keresni, és azokat hangsúlyozni, nem pedig az ellentéteket, mert akkor a két vélemény csak még inkább eltávolodik egymástól... Inkább azt mondjuk, hogy nini, mennyi mindenben egyetértünk részben, vagy egészben, mint azt, hogy semmiben sem értünk egyet. Hogy pontosabban érts: nem mindegy, hogy azt mondod: "félig üres a zsebem", vagy pedig azt, hogy "félig tele van a zsebem"... Csak ezt akartam tisztázni, a többi dologban amit írtál nagyjából egy véleményen vagyok Veled, de mint ahogy Te is írtad, nem vagyunk egyformák... Kacs@: Nos, asszem, hogy igazad van, nem érdemes tovább ragozni, de a közös nevező érdekében most idézek tőled egy pár sort: "Én elfogadom, hogy neked rengeteget jelent, többletjelentést hordoz." (mármint a TR); "Hisz mind2 elfogadjuk egymás véleményét... Ennél közösebb meg szerintem már nincs!" Ezekkel a gondolatokkal egyetértek, látod itt a közös nevező: tehát, ahogy Ulu-nak is írtam fentebb, a két ellentétes véleményből kiemeljük a közös elemeket, és ezáltal legalább részben elfogadjuk egymás véleményét... Tehát végülis a Te véleményed is szubjektív, és az enyém is, és így mindkettőnknek külön-külön részben igaza lehet. A kérdés max. az lenne, hogy ha erről szavazást nyitnánk, akkor ki mellé állnának többen, de ez engem személy szerint nem érdekel, mert ez a dolog megint csak emberektől függ ("kinek a pap...")... Szal', Te elfogadod az én véleményemet (legalábbis részben), és én is a Tiédet... Ennél közösebb nevező pedig tényleg nem kell! És ez így szép, bárcsak minden mindig így működhetne... Vitán kívül, csak röviden írok még pár gondolatot kiegészítésképpen az utolsó hozzászólásaidra: Azt írod, hogy nem tudlak meggyőzni. Oké, de én mondtam, hogy nem is akarlak meggyőzni, csak megmásítani a véleményedet, és ez sikerült is: Te azt mondod, hogy számodra nem létezik a számítógépes játék, mint művészeti alkotás, DE már elfogadod, hogy pl. számomra igen... Ez nagyon fontos! Én is elfogadom, hogy nem tudtalak meggyőzni, de azért lehet, hogy később még Te is hasonlóképp vélekedsz majd erről a dologról, csak egyelőre, ahogy írtad egy számítógépes játék sem gyakorolt rád akkora hatást, mint pl. egy festmény. Azt írod, csak játszol, csak a szórakozás-oldalát nézed a játékoknak. Erre én írhatom azt, hogy csak nézegetek, vagy díszítek, és csak ezekre a célokra használom pl. a festményeket, mert rám meg azok nem gyakoroltak akkora hatást, mint mondjuk a TR. Most, ha kötekedni akarnék (de nem akarok, olvasd csak tovább nyugodtan), akkor azt mondhatnám, hogy a festészetet nem tekintem művészetnek, mert pl. nem is gyakorol rám különösebb hatást, max. szép egy festmény, esetleg(?) észreveszek benne valamit (vagy nem), díszítem vele a falat, és kész; de elismerem azt, hogy valaki ezt műveli, és azt, hogy a kultúra része, és, hogy igenis művészet a festészet, mert nálam okosabb emberek, akik értenek hozzá, foglalkoznak vele, kutatják, értékeit keresik, azt mondják, hogy az... A számítógépes játékoknál is ugyanez a helyzet Rád nézve, szerintem, hiszen Terád nem gyakorol akkora hatást, nem mélyedsz bele annyira, mint mondjuk Ulukai, vagy én, csupán külső szemlélője vagy a dolognak. DE ettől még elfogadod az én, vagy a többség azon véleményét, hogy ez is művészet, BÁR Te nem tekinted annak, most még egyelőre (és meg is todod mondani, hogy miért nem, mint ahogy mi is meg tudjuk mondani, hogy mi miért). Na, asszem sikerült kinyögnöm amit akartam. Itt a közös nevező! Ha akarod, akkor tudok Neked emilezni ceruzarajzokat, amelyek a TR-ekről, ill. TR-ekkel kapcsolatban készültek. Pl. létezik a TR1 Gold-hoz, és a TR2 Gold-hoz ceruzarajz, amit a fejlesztők készítettek anno... Sőt, ugyebár a Chronicles-höz is készültek ceruzarajzok... Ha pedig a teljes TR-sztorikra vagy kíváncsi, akkor szörfölj ide: http://www.trinity.westhost.com/tomb/index.html... Egy csoda ez az oldal! Az egyik személyes kedvencem! Végigjátszásokat tartalmaz, de nem ez a lényeg, (én sosem használtam végigjátszásokat, vagy csak max. elolvastam egy mondat felét belőlük, ha már sehogy se találtam meg egy secret-et, persze az is előfordult, hogy a leírás e tekintetben bugos volt, és én javítottam ki, hogy nem is ott van ám az a secret) hanem az, hogy le van írva majdnem az összes TR cselekmény és szövegkönyv (persze angolul), és vannak olyan részek, amelyek bent sem voltak a videókban, cut-scene-ekben sehol! Ezek egy része persze fiktív, de van pár olyan eset is, amikor bizonyos részleteket személyesen Vicky Arnold-tól, a TR-sztorik írójától tudtak meg az oldal készítői! És ezek igazi kuriózumok, mégegyszer hangsúlyozom, olyan nevek, utalások, amelyek nem voltak megemlítve egyik TR-ben sem a játék folyamán! Nos, itt arra akartam kilyukadni, hogy itt konkrét "regényeket" olvashatsz Vicky Arnold-tól (is)... Még a zeneszerzőkről annyit, hogy léteznek pl. Martin Iveson-nak (a TR-ek egyik "zene-felelőse") más, nem TR-témájú zeneművei is (Ő egyébként már más játékokhoz is írt zenéket), csak most nem tudom a címet fejből, de a Tombraiders-ről (www.tombraiders.com) el lehet őket érni... A TR-ekhez alkotott művekből pedig már adtak ki lemezt (nem biztos, hogy Ők!), sőt asszem, hogy saját lemezük is megjelent (ez 99%, de most nem tudok rá linkpéldát mondani, ahhoz búvárkodni kellene egy kicsit a Tombraiders-en)... Mellesleg játékokhoz készítettek pl. zenekarok zenéket (FLUKE -- Atom Bomb (Wipeout 2097 (PSX))... Fenébe, már megint sokat írtam, de fontos volt elmondanom, hogy azok, akik pl. a TR zenéjét szerezték, jeleneteit rajzolták, sztoriját megalkották, igenis művészemberek, akiknek léteznek saját alkotásaik is, csakhát az ember ugye nem megy annyira bele a dolgokba, hogy ténylegesen utánanézzen ezeknek. De én anno, csak poénból is utánanéztem, s lőn csoda... Csak azért szenteltem ilyen sokat ennek a dolognak, mert azt írtad, hogy pl. "odalennék a grafikusukért, ha látnám a ceruzarajzait, vagy a zeneszerzőért, ha hallanám a nem játékhoz írt műveit... De így." Techno: még ide írnék annyit, hogy hát persze, mások vagyunk... Neked az a tutter, nekem meg más. Én az energiát, dinamizmust szeretem a Techno-ban, meg azt, hogy csak a zene van (persze ez nem mindenhol igaz), és persze az elektronikus modern hangzásvilágot, amit lehet élőben is előadni, csak más az egész, és máshogy megy a dolog; meg persze még egy csomó dolgot, de nem akarok már ennél is jobban off-topic lenni... :) Az Anima plakátról meg küldhetnél egy kópiát, megtisztelnél vele... :) Most már aztán befejezem tényleg, de hát látod, ennyire szószátyár vagyok különben... :) Ezeket a dolgokat nem vitából írtam, csak kiegészítésként, hiszen már megegyeztünk, elfogadtuk egymás véleményét, és ennél közösebb nevező valóban nem kell... :) Sys "I'm sorry. I only play for sport." |
||
Sys | |||
2000.12.01 02:25:00 |
Kacs@:
Oks, Kacs@... Várjuk! :) Lehet, hogy én még egy kicsit ripakodok az aktuális témával kapcsolatban is, de meglátjuk... Sys "I'm sorry. I only play for sport." |
||
Kacs@ | |||
2000.11.28 00:10:00 |
Hali!
Mint észrevehettétek leálltam a vitával. Asszem már nincs értelme tovább ragozni. De van pár új gondolatom, ezeket még szépen megfopgalmazom aztán megdobom újra a fórumot :))) <<csak játszom>> |
||
Ulukai | |||
2000.11.23 20:02:07 |
bodlac: a veszekdés és a vitatkozás különálló fogalmak, hát még a kölcsönös véleményfejtés témáakörétől mennyire messze áll a veszekedés. | ||
bodlac | |||
2000.11.23 04:40:18 |
Minek veszekedni, mikor verekedni is lehet... ;) | ||
Ulukai | |||
2000.11.22 21:31:04 |
Kacs@: A számítástecnika valóban nem müvészet, max a müvészet eszköze, olyan mint a festőnek a vászon, mindenki azt csinál vele amit akar. Nem vagyunk egyformák, ahogy már irtam. Játszani nem müvészet, de játékot alkotni......? hmmmm? Attól függ, egy játék a művészet annyi ágát süríti egybe, látvány és zene (ehhez nem értek ugyhogy ne köss bele :)), és a történetvezetés. Bár ez a játékok nagyon kis százalékra igaz. Lehet, hogy azok a játékok, amik hozzád eljutnak nem rendelkeznek eme nemes tulajdonságok mindegyikével (pl. a tomb raider storyk ponyvaregényhez hasonlításában nagyon is volt valami bár néhány harmadik kategóriás akciófilm azért példaértékünek tekinthetné őket) Bár számora számítógépen képet alkotni is müvészet, nem vagyok ilyen szempontból konzervatív én is már a cyberkultura gyeremekének érzem magam bizonyos korlátokig, de annak potenciális leáldozását jelentő trendek hatalmora jutásával kialakulható világ (ha lesz ilyen) sem kizárt hogy a tagadás földje lenne számomra, nem tudom meddig kötödünk gyökerinkhez és mennyire vagyunk fogénykonyak az ujra. Végül is régen volt egy ecset és egy vászon meg egy paletta és a festő neki állt képet alkotni. Hagyta hogy a saját világképe vezesse az ecsetet e kezében és vászonra vetett valamit önmagából és abból ahogy az őt körülvevő világ bizonyos részét látja vagy látni vélni. Ma már leül az ember a gép elé és az egere és a program gombjai segítségével hajlik az önkifejezésre. Ez csak más, de nem biztos hogy rosszabb másfajta lehetőségek, lehet hogy mások által jobban biztosított keretek, néhol visszafogottabb, néhol bővebb kreatívitás, de ez is egy fajtája az önkfifejezésnek, nem utasítom el ezt sem. És egyre elfogadotabb részei lesznek a világnak a számítástechnikai alkotások, és ezek között a játékok nagy helyet kapnak. Mindig sztoryorientáltan közelítek meg egy játékot, amikkel játsztok azok általában elég kis közönséghez jutnak el, a populáris tömeg játék térhódítása tényleg elfojtó hatást gyakorolhat a játékok művészi jellegének kibontakozására, de ugyanígy van a tömegfilmekkel, nem? Miért kéne a játékokat kevesbbe nézni, mint a filmeket, mindkettőnek meg vannak a maga műfajai és alágai amelyek más és más jellemzőkkel rendelkeznek, nem lehet őket nagy egészként teljes általánosításban jellemezni, de vannak amik nem csak a közöség hanem a szakma elismerését is elérik, és megértő közöséget követelnek. Ahogy Sys barátom előrejósolta a TLJ-t (gy.k.: The Longest Journey) fogom felhozni példának. Annyi többletjelentés, ki nem mondott de szándékos gondolat, összefüggéssek többlet jelentés van amit eme remek magában hordoz. De erről nem is fecsérlem tovább a szót (ha érdekel a véleményem erről a játékról és a hozzáhasonlóan nemes társai a játékvilág egészére gyakorolt hatásáról akkor:http://kapocs.trefort.net/reviews/thelongestjourney.html) Főleg a kalandjátékokat tartom olyan szinvonalunak amik a jövőben több odafigyelést érdemelnének. Ezek a játékok nagyszerü történetekkel rendelkeznek gyakran mély mondani valójuk vannak és a karakterjellemfejlődés sem elhanyagolható mozzanat, ráadásul a filmek lapos passzívitásába csempészet interaktívitás, a történt teljesebb mértékü megértésének elengedhetetlensége az igényesebb közönség osztályrészévé teszi ezeket a müveket (nem véletlen ez a szó) A tomb raider tényleg nem a megfelelő játék ezen vitához (bár imádom) Talán a számítógépes játékok Baywatchának nevezném: sok értékes dolgot tarlmaz magában, bár vannak viszonylag gyenge történeti elemei másokhoz viszonyítva, de elég átfogó mozzanati is, mégis a törszközönség nem erre figyel, és ennek a kiadó is tudtában van, ezért terelik olyan irányba Ms. Croft menedszelését (bár ez csak külső értékelés a játékról) Belüről nézve (ahogy sys mondja egy virtuális világ /nagyon király megfogalmazás/ színterein játszodó kalandként is láthatunk jobbat, de ezen jobb játékok bionyos mozzanatinak és külső tulajdonságaik kialakulásának és jobbáfejlődésének gyerekkorát jelenti a tomb raider jelenség világhódítása. Műfajteremtő és csúcsratörő klasszikus saga, ami leáldozni látszik saját műfajának új generációja által, de nevét örökre beírta a játékok nagy könyvébe, és ki tudja a next gen után még mit hoznak ki belőle, reméljük csak kamilázni fogunk majd. Szóval a játékok művészetként való említése nem egy idegen fogalom számomra nem utasítom el, de az alkotó a művész a játékos csak a célközönség. Bár kinek a feladat megitélni hogy mi az a művészet? Szerintem az nem más mint önkifejezés a belső világunk külvilág felé való kifejezésre jutattása saját eszközzel. Ez csoportban elveszik, tehát ebből a szempontból a játékalkotás nem müvészet, hiszen korlátolt keretek között folyik, de akkor a film és a mai zenék nagy része sem az, de végszóként a játok semmivel sem érdemelnek kisebb odafigyelést, hiszen ha klasszikus értelemben vett művészetként nem is, de kúlturális alágként befurakodtak életünkbe. Ezt el kell fogadnuk. Ez az én véleményem.
Legyetek Rosszak! Ulukai - The most popular Messiah of Adelpha |
||
Kacs@ | |||
2000.11.22 10:55:31 |
Ulukai: Na, kaja megvolt, szunya megvolt, lássuk!
Mottó: mintha lenne más csak annyit álmodok zárom ujjaim a fényes hold körül lélek láboson a fedõ megremeg nem kell használni amit csak lehet hétfõ megfeszül vasárnap ellazul nincsen több hibád tévéd is megjavul örökre itt maradsz hogy ne zavarjalak felhõs földemen a fényes ég alatt mintha lenne más csak annyit álmodok zárom ujjaim a fényes föld körül lélek láboson a fedõ megremeg nem kell használni amit csak lehet /lovasi-kispál/ Na az jó lesz, ha belépsz a vitába, hisz épp ideje lenne a friss erőnek! A tma kezd kicsit megzakkani :)) Én már mondtam Sysnek, hogy kezdünk nem a TR-ről beszélni, egyre inkább, de ez "nem baj, mert így is jó". Szerintem ilyen a jó vita. Mikor megállunk, hogy igyunk egy kortyot a borunkból és mikor letesszük a poharat egymásra meredve azt mondjuk, hogy: - Bazzmeg! Honnan kezdtük? Nem? :)) Na ya. Mondom én, hogy nehéz lesz közös nevezőre jutni más világképpel :)) Nézd, amit te mondasz, hogy engedjünk egyformán... Kacs@ elgondolkodik egy pillanatra Hát figyi, én már igen sokat engedtem amióta elkezdtem ezt a vitát, és Sys is. De azt is írod (sysnek)hogy lesz olyan ami más a világképünkben, az ütközni fog. Na mi már idáig értünk. Mert kedves Sys és Ulukai, én soha nem fogom elismerni művészetnek a számítógépes játékot, amíg az ilyen szintű mint most. Sajnálom. Mondhatnám azt, hogy igen, bazzeg, tigris igazatok van! Ez művészet, de akkor se így gondolnám. Sokmindenben már megvan az 1~-, de ez lesz az örök különbség... "De ez nem baj. Hisz így is jó..." Na yó. Tovább-tovább! Igen. Jó is talán, hogy nem Laráról beszéltél először... De gyere és csapj szét! Van még vitázni valónk, de jómagam már egy ideje hangoztatom, hogy ennél jobban a művészet tárgyában nem tudtok meggyőzni. De hisz annyi minden van még.... <<csak játszom>> |
||
Kacs@ | |||
2000.11.22 01:21:44 |
Ulukai: Mamám! Én erre csak reggel egy jó kaja után merek válaszolni :)))
<<csak játszom>> |
||
Ulukai | |||
2000.11.21 23:46:31 |
Welcome to te RE ALL world!
Sys már tényleg úgy harangozott be itt engem, mint egy messiást :), ez persze illik az Ulukai imagehez (lsd: Outcast), de bevallom ezért egy kicsit félve is léptem a fórum mezejére, hogy vajon mit várnak el itt tőlem és miért. A fórumot megváltalni nem tudom, de beszállhatok harmadiknak a páratlan párosotok keserű keselyűharcába (ez persze igy csak race-ben igaz). Elfigyeltem itt a szubjektív véleményeteket a szubjektívitásról, és a közös nevezőre való törekvéseteket a közös nevezőre való törekvés témájában. (Bazz fél órámba beletelett mire mindenen végigértem, azt hiszem gyakrabban kell idejárnom, ha meg akarom magam kimélni a jövőben a szokásosnál hosszabb szemtornától :) Meg kell hagyni szépen elkanyarodtatok a témától, és azt hiszem a megfelelő irányba (ez is szubjektív volt :)) De ez igy van rendjén. Elkezdesz beszélni valamiről és egész máshova lyukadsz ki, azt hiszem így lehet legjobban megismerni a másikat. És ha már itt tartunk: megismerni a másikat A másikat soha nem ismerhetjük meg igazán. Mert nem lehetünk ő. Akármennyire is ismerünk valakit, sosem fogjuk annyira ismerni mint magunkat. És magunkat sem fogjuk soha ugy ismerni mint, ahogy másokat ismerünk. Kivülről és belülről más a világ. És bizony minden ember egy külön világ. Ezek a világok aztán rendesen eltérnek egymástól, de közösen képezik részhalmazát egy nagyobb egésznek, annak a világnak, amit valónak hiszünk. Az egész is kihat a részre és a rész is az egészre, és az hogy hogyan az mindenkinél más más hatást eredményez. Másképp éljük meg a dolgokat (és más dolgokat is élünk meg), másképp dolgozzuk fel az eseményket, minden egyes érzékszervekkel felfogható érzés (vagy érzékcsalódás) befolyásolja apró léptekben a belős világunkat és kitudja hogy hova tartunk, hova jutunk, de bizony változunk. Mivel közös világban vélünk élni a másikkal, a belső világink találkozása is hatással befolyással lehet a egymásra és teszi is. kacs@ szerintem ezt nem szabad elutasítani, tehát a közös nevező felé haladás hosszu, sőt végtelen utján ne szégyeljünk elindulni. Bár ez az út sosem vezet tökéletes eredményre. Meg meg pillanthatjuk a célt, talán megis érinthetjük, de sosem érünk oda. Mert nem lesz két ember teljesen azonos véleményen semmiről. Sysnek: Közös nevező? Egy gondolat ami két egymástól eltérő gondolati világ elemeit tartalmazza vegyítve a másikkal, ezt is belerakja és azt is. De mi lesz azokkal a részekkel amik ütköznek? vegyülnek másulnak? módosulnak? és milyen irányba? Tényleg el tudjuk fogadni ezeket a módosulatokat vagy azért bökik a csőrünket. A közös nevező az van hoyg a jobb megoldás reményében kikényszerített dolog, de fosztja az egyéniségét a véleményalkotásnak. Elvesz valamit az előbb említett szubjektívitásból, abból aki vagy és egyre jobban azzá tesz aki leszel. (vajon milyen lenne későbbi önmagunkkal vitatkozni?) Mindent más oldalról közelítünk meg, a pirosat sem fogjuk ugyanolyan pirosnak látni és itt gyökredzik a szubjektívitás. Tehát a közös nevező felé való úton azt veszünk el az út mellől ami nekünk tetszik, ami belefér még a mi világunkba és amikor már közelérünk akkor megnézhetjük, hogy a felvett dolgok hogyan változattak meg minket az út eleje óta, és lehet hogy már másképp is látjuk azt a célt. De mindketten más úton mentek, lehet hogy ezt is a másik oldalráról látjátok meg és ezt is másképp nézitek, mert nem ugyanazt vettétek oda, és nem lehet biztosra venni hogy egyenlő mértékben osztoztatok a felvett és az eldobott dolgokból. De legalább megismertél egy másik világot és meghallgattál egy más véleményt is, ami jobb esetben (pl. most is) alá volt támasztva. Erre jók az ilyen fórumok, ki ad az ember valamit a lényéből, belős világából a másiknak, azzal hogy állást foglal egy támában én azt hiszem ezt csak legközelebb teszem meg. Most megpróbáltam egyenlőre Lara Croft és a Tomb Radier említése nélkül megmutatni valamit az én belső világomból. Még visszatérek és szétcsapok köztettek :). De legyen ennyi elég mára. Addig is legyetek rosszak! Ulukai - The most popular Messiah Of Adelpha |
||
Kacs@ | |||
2000.11.21 11:24:43 |
Sys:
Végignéztem a fórumodat, hát nem sokan írnak rajtunk kívül. Pont olyan, mint az enyém :))) <<csak játszom>> |
||
Kacs@ | |||
2000.11.21 11:21:48 |
Sys:
Mottó: "Tizet találtam, tíz hibát Az életemben eddig Nem hibáztak én elöttem Még sohasem ennyit Ha meghalok az angyalok A dossziém láttán Fejüket csóválják Hogy bizony ez csúnya látvány" Lovasi-Kispál Prológus: Akkor győzködd kicsit Ulukait, hátha ketten meggyőztök egy hitetlen Tamást... :))) (innen elhagyom a régi számozást, mert néhányat már úgy átrágtunk, hogy csak egy smile maradt belőle :)) ) 1. Nézd... Szerintem arról van szó, hogy nem csak a felfogásunk, a stílusunk is más. Én támadó mód vitázok, és látod így is mennyi pont kiesett már? Na ott már megvan a teljes közös nevező. 2. Úristen... Na jó igyexem erre a részre összeszedni magam. Tehát. Te az összes számítógépes játékról beszélsz? Mamám... Tod, kicsit nagyot harapunk:)) Mind1. Én nem tudok Veled egyetérteni, sajnálom... Itt soha nem lesz meg a közös nevező. Teneked rengeteg mindent jelent a TR, nekem csak egy játék. Te ebben keresed a művészetet, a számodra fontos elemeket innen emeled be a saját körödbe. Én nem. Most lehetnénk olyanok, mint a vallásháborúk franciái, ugye? De minek? Én elfogadom, hogy neked rengeteget jelent, többletjelentélst hordoz. De ezzel máshogyan vagyunk. Hát maradjunk ennyiben... De én egy picit viszatérnék a szétválasztott részekhez... Teneked fontos a TR egysége... de tudod te is, hogy én <<csak játszom>>, néha oly későn, hogy nem is használhatom a hangot, mert zavarnám a többieket. Így én tudom, hogy kitünően - sőt még izgalmasabban - is lehet ilyenkor játszani... Igen. Te azt állítod váltig, hogy a számítógépes játék, mint műalkotás létezik. De nem tudsz meggyőzni erről, sajnálom. Nincs olyan játék (még) ami nekem megadta volna azt a többletet, amit én egy festmény, vagy egy RPG közben/láttán érzek. Figyi... te mikor visszagondolsz az első TR játékodra eltölt vmi melegség, nem? Nos engem nem... Viszont pontosan le tudom írni, hogy milyen volt az a '93-as tavaszi szünet mikor Samutól megkaptam a MAGUS könyvemet! És játszottunk... És tudom milyen volt mikor először láttam egy Toulous-Lautrec képet... Hát igen. Kacs@ elmosolyodik. Itt a vitánk rákfenéje. Mondhatod, hogy szabadságot ad a játék Neked, mert különböző sorrendben szedsz össze dolgokat, vagy ettől könnyebb/nehezebb lesz... De a lényeg az, hogy a sztori attól ugyanaz marad... Lehet, hogy a teamnek okozott kis fejtörést míg ezt megoldották. Sőt! Lehet, hogy odalennék a grafikusukért, ha látnám a ceruzarajzait, vagy a zeneszerzőért, ha hallanám a nem játékhoz írt műveit... De így. Igenis kimondom, hisz ezt érzem, mindketten igen közepeset alkottak. Mindemelett a TR jó játék, hisz nem játszanám, hga nem így érezném... Csak én nem misztifikálom túl a valós keretein. Nem, én a Kispál és a Borzot misztifikálom túl... Mindenkinek kell vmi ilyen, ugye? Tudod mi a kedvenc játékom (lehet anyázni, megvetni, etc.) A Warcraft 2. Annál jobbat még nem láttam! De! Hangsúlyozom, de, még az sem művészet... 3. Khmm... A techno... Igen, a nagyjukat mind ismerem amiket felsoroltál, sőt (nem hencegésből), de az Anima legutolsó pécsi koncertjének a plakátját én csináltam, itt van a gépemen :)) Azt szeretem is... De maradjunk csak a hagyományos zenénél, ez az én jelszavam... :) Tudod az az érzés felülmúlhatatlan számomra mikor kigyúlnak a fények a PEK-ben, bejön a zenekar, Lovasi motyog vmt a mikrofonba és belekezdenek... Az tutter. De ezt úgyis tudod Te is... 7. A wishlistet valóban nem láttam. sorry. Epilógus: IRC-t meggondolom :)) Tudunk ennél közösebb nevezőt? Hisz mind2 elfogadjuk egymás véleményét... Ennél közösebb meg szerintem már nincs! <<csak játszom>>> |
||
Sys | |||
2000.11.21 01:22:14 |
Kacs@:
Prológus: csak annyi a bajom, hogy én ezeket a párhuzamokat elismerem, csak Téged, "hitetlen Tamást" próbállak igen nagyon nehezen meggyőzni... Több-kevesebb sikerrel/kudarccal... És nem járunk egyedül, már szóltam Ulukai barátomnak, hogy szálljon be a vitába, remélem jelentkezik majd... Lehet, mindkettőnket lesöpör, ahogy ismerem...! :) 1. :) 2. Na ez az! A vita így igenis műxik, ha igazi példát akarsz, akkor mondok egy pontos címet a Gamekapocson, ahol Ulukai barátommal vitáztunk igen hosszan, és szenvedélyesen, és képzeld el, hogy a végén sikerült megegyeznünk, pedig az elején totál más véleményen voltunk... Tehát ez a dolog igenis műxik, és így kellene vitáznunk, ill. vitáznod, mert szerintem Te még mindig nem a közöst keresed... 3. Hiénának pediglen tökéletesen igaza is van! (C) az övé. A számítástechnika nem minden oldala művészet - természetesen. Tovább tovább! Vigyázat, félreértesz! Én végig a számítógépes játékokról beszélek! A TR ezeknek csak egy része. Ami igaz az egészre, nem biztos, hogy a részre is igaz, vagy nem ugyanolyan mértékben! TR alapsztori: Oks, ez ponyva, rendben van, még nem érte el a teljesen igazi építő jellegű mondanivalót, bár valahol már igencsak megközelítette. A TR ösztönöz... Sokmindenre... (Olvass a sorok közt!) De pl. a The Longest Journey története nemigen ponyva, és velős tartalma, és mondanivalója van... Ha akarod, akkor elküldöm Ulukai TLJ preview-ját, meg fogsz lepődni! Nincs kilőve! Zene: Méghogy elhanyagolható a játék szempontjából?! Mindjárt dobok egy hátast, de komolyan! Akkor Te mostantól azonnal kapcsold ki az audiót a TR4-ből! Vagy nézz némafilmet/FMV-t! Nem is írok ehhez többet... Nincs kilőve! Rajz, grafika: OK. Meg kell rajzolni/tervezni, ki kell találni... Nincs kilőve! FMV: A sztori része, elő kell adni, meg kell rajzoni/tervezni, a hangokat, zenét kreálni kell valahogyan hozzá... Nincs kilőve! Megmondom Neked őszintén, hogy semmi értelme nem volt ezeket a komponenseket szétválasztani, mert annyira függnek egymástól, annyira egymásba ágyazódnak és összeolvadnak, hogy ha külön-külön beszélünk róluk, akkor bajban leszünk... Az egészet kellene nézni... A számítógépes játék, mint műalkotás létezik, ez vitathatatlan! Művészet kinek mit jelent: U R right... TR novella: Ismersz talán Te minket?! Honnan tudod, hogy mit reagálnánk? Ezt a témát nem szabadna emiatt függőben hagynod! Különben is: magadnak alkotsz, nem? Én is magamnak írom az esszéket, ide csak azért bátorkodom kitenni, mert úgy érzem, hogy akik olvassák, azok megérdemlik, tudniuk kell, nem maradhatnak le róla... Történetalakítás: Hát, a TR-ekben éppen elég nehéz példát mondani, mert a cselekmény túlontúl lineáris... Halvány csírái vannak csak itt meg ennek a dolognak, pl. Alexandria vagy Kairó nem lineáris, vagy a TR3 nem volt lineáris abból a szempontból, hogy Te választottad ki, hogy milyen sorrendben keresed meg a köveket... Talán egy jobb példa a TR4 elejéből: Angkor Wat-on, ha megtalálod az összes Secret-et, akkor Lara egy keményebb versenyt vív Von Croy-jal, ha nem, akkor lazábbat... Vagy, ha megnyered a versenyt, akkor másképp kezdődik a dialógus... Tudom, ezek most elég lapos példák, de pl. az Outcast-ben, vagy méginkább az Omikron-ban igen nagy szabadságot kaptál abból a szempontból, hogy mit és milyen sorrendben, stb. TR szerepjáték: Go ahead! Részletekről viszont írj bővebben majd... 4. OK. 5. Ez az ötös pont meg ezután csak töltelék lesz... :) 6. Elhiszem, hogy látod a számtech-ben a lehetőséget, hiszen maga az Inernet is az. Gépzene: útálom ezt az elnevezést, ha lehet írd ki nyugodtan az elektronikus zenét, a Techno-t meg jobb, ha nem használod, mert ettől az elnevezéstől a legtöbb ember berzenkedik, holott azt sem tudja mi az, honnan jött, hová tart, stb. A Techno nálam (és annál, aki rajtam kívül még hallgatja) gyűjtőfogalomként használatos, és ekvivalens az elektronikus zenével, márpedig ide elég sokminden belefér: Madonna, Massive Attack, Anima Sound System, Neo, Fatboy Slim, Chemical Brothers, Yonderboi, a Freshfabrik (progresszív rockegyüttes) Freezing című száma, Westbam, Marusha, stb., stb., stb. Tehát, vigyázz, mert nem biztos, hogy tudod, hogy mi a Techno, amit pedig nem ismersz, arról ugyebár nem is mondasz véleményt; ez utóbbit éppen Te mondtad, és tökéletesen igazad is van... 7. Nono! Te még nem láttad ama Wishlist-et! És addig... 8. Látod-látod, én a közöst keresem, de azért látom valamennyire Te is... Epilógus: Kár, hogy az IRC-t nem rakod fel, mert Bogival számítunk rád is... Ha nem népesül be a csati, amit Bogi létrehozott a -------------nak, és jelenleg csak ketten "lakjuk", akkor kész, vége... Szóval most reklámozzuk mindenkinek, hogy jöjjön, mert lenne sok előnye: pl., ha valaki elakad, akkor azonnal tudnánk neki segíteni... Ezt Hamster is beláthatná... A levlista is jó ötlet, Extasy már felvetette, és én támogatom ezt is! Közös nevező: Hááát, nem tudom... Én megpróbálom a közöst keresni, csak arra hozok fel ellenérveket, amikkel tényleg nem értek egyet... Légyszíves ne hívj mesternek/mettre-nek, mert nem esik jól... Azért őszintén remélem, hogy megtaláljuk, vagy amennyire lehet megközelítjük ama "közös nevezőt"... Új vita nyitása: Hááát... Tudod, igazából nem is szeretek vitázni (megvan az oka, hogy miért nem)... Még valami: ebben a vitasorban is van egy nagyon nagy hiba, amit Te is és én is elkövetünk: nem vesszük figyelembe a saját előző, illetve azelőtti beírásainkat, pedig a közös nevező érdekében ezt is meg kellene tennünk... Sys ------------------------------------------- "I'm sorry. I only play for sport." |
||
Kacs@ | |||
2000.11.20 20:58:45 |
Sys: Na akkor mostan fél napi fejtörés után (fájós fejjel [heveny torokgyula]:(( ) nekilátok reflektálni...
Mottó: "Egyedül járok s nem messzire De ez még nem baj, Mer' így is jó" Lovasi András - Egyedül járok (zene: Kispál 'sa Borz) Prológ: Mi igyexünk a művészet és a számítógépes játékok közti párhuzamokat megtalálni, Sys mester s jómagam úgy tűnik ezzel egy kicsi csoportot képviselünk. De tudjátok, ha egyedül is járunk, hát nem bay, mer' így is jó! 1. Hogy jól feladom e a leckét, Mettre? Nem tudom, igyexem, ha sikerül hát csak örülök... 2. Okés, akkor ne ellentéteket keressünk, hanem a közös nevezőt... De ne feledjük! A vita így nem müxik teljesen, ill. sehogy, tehát csak csak ütközünk majd :)) 3. Hajtsunk fejet a programozók elött! Valóban mesterek... De egy igen jó cimborám (minden este megtaláljátok a chat.gyalogló.hu -n), Hién@ azt mondta nekem, hogy a számítógéphez való értés nem annyira tudás, mint sámánizmus, egyfajta megérzés. És ebben tökéletesen egyetértek vele, a copyright azonban az övé! Tehát, azt mondjuk a mai tudásunkkal, hogy a művészet gyökere a sámánizmusban, a törzsi hitben lelhető fel. Konklúzió: a számítástechnika művészet? Cáfolat: nem minden oldala, de mint már említettem az is tud lenni... Tovább-tovább! A TR alapsztorija, mint művészet... Nézzük, vegyük bonckés alá. Azt mondod ezzel, hogy irodalmi értékű alkotás, ugye? Hisz mi másba tudnánk besorolni? Vagy nevezzük technoszínháznak? Hmmm... Ha irodalmi alkotás, akkor nem jut tovább a ponyva, vagy a kalandregény színvonalán. Ezt lássuk be, akár fanok vagyunk akár nem... (bocsi, tudom ez nagyon szvsz) De! Ha a most megalkotott új művészeti ágra tekintünk akkor legyen művészet. Legyen technoszínház. Egy előre megírt, kiszabott ösvényen gördülő darab, melyben az improvizácíó halvány csírái felfedezhetők! Ha ezt megnézzük, Mettre, hát ez se igazán kielégítő. Jó. Ez a 2 megbukott! Nézzük mégis a többi művészeti ágat. Zene. Jó esetleg... De a zene ebben az esetben mégis elhanyagolható összetevő a játék szempontjából... Hisz megy anélkül is! kilőve... Rajz, grafika. Igen. Jó. Erről óvatosan beszélek, bár jobban otthonvagyok mint a többiben. Khmm. Maradjunk az 5letesnél, illetve az adott kereteken belül mindent megtettek megállapításnál. Sajnos engem még egy számítógépes játék grafikája sem tudott igazán elbűvölni. Persze biztos lehetne tuttert csinálni de ahhoz olyan kapacitású gépek kellenek! Belátom itt korlátozva vannak, hát nem is minősítek... Mozi: Igen! Ez valami! Megnéztem a saját szaggatós változatomat és meg kell mondanom ügyesek! Ez is a grafikához tartozik de bennem külön él, hát külön veszem... Csapnivaló kritikusként! Mint rajzfilm tökéletes! Realisztikusak... míg Lara meg nem jelenik, míg az emberek meg nem jellenek.. Vajh a pé'z fogy el ilyenkor? kilőve :( Azt mondod merész vagyok, hogy merem a művészetet definiálni. Nézd, valljuk be, akit egy cseppet is érdekel, az igyexik definiállni, hogy neki mi a művészet... Van akinek tágabb, van akinek szűkebb kör fér bele... Ki ki más elemeket emel magának be. Hát ezért is van a vita. :)) Ez mindig volt, mindig lesz. Egy szubjektív dologról igyexünk egymást meggyőzni, de csak mi tudjuk (ezt szűröm le bodlac hozzászólásából), hogy ezt valójában a saját örömünkre tesszük. Más... Nagyon örülök, hogy tetszet a honlapom. Güriztem vele és most épp frissíteni fogom, kérlek, hogy majd gyere el akkor is és mondj véleményt. Az, hogy közelebb állok a művészethez... Nem, nem hiszem... Én nem tartom magam jó írónak vagy festőnek. Csak igyexem csinálni. Íróként kevés a tapasztalatom, hogy írhassak jót, festőként kevés a tudásom, hogy jól fessek. De mindkettőn dolgozom... Hogy a Pulp Fiction-ből idézzek: "De igyekszem, Ringó, keményen igyekszek, hogy megváltozzak!" :)) Khmm, Tomb Raider novella? Igazából gondolkodtam, de ti meg lennétek lepve rajta... Félek ide kitenni... Más... Miért nem írod le, hogy mit is tudsz alakítani a történetben? Légyszí írd meg mert így nem tok mit mondani rá! Szerepjáték... Nézzétek, teszek nektek egy ajánlatot... Én már évek óta dolgozom egy RPG rendszeren, ami egyszerű, gyors, és bármilyen világra elég könnyű rászabni. Hát tisztelt Fórum, Tisztelt Sys Mester! Én felteszem a netre az első magyar Tomb Raider szerepjátékot szilveszterig, ha (nyomatékosítok!), ha januárban összeülünk tesztelni... Tiétek a választás. 4. Mettre! Bocsáss meg nekem, hogy megnéztem a játék végét. Tudod megtaláltam az oldalt, elkezdtem veled vitázni, úgy én nem mondhatok véleményt semmiről, hogy nem láttam, nem ismerem! Ennyi... Egyébként nekem se szokásom a végén kezdeni a regényt! 5. no komment 6. Én jómagam látom a számítástechnikában a lehetőséget. Hjaj, hogy eltávolodtunk már Larától, ugye?! De mint már mondtam még átmeneti példány vagyok... Zenében is csak az emberi... Nem nézem le a gépzenét, a te általad technonak nevezettet, de nem szeretem. Ki ki hallgassa a sajátját. "Berendeztem én már a világom És kirándulok benne mint egy bölény Akinek azér' van a rezervátom Mert úgy szeret lakni ahogy én" Lovasi-Kispál 7. Az imidzs... Nos nehogy azt hidd, hogy az a wishlist igazából számít valamit, márcsak azér is mert mint mondod a rajongók se akarnak mást... Tényleg, tudtad, hogy a wish átkot is jelent? .) Ez esetben különösen! 8. thx. Epilógus: a chatről: icq-n, ha online vagyok, mindig megtalálsz... tudod én invisiblere állítottam, mert egy lány miatt van ez a progi elsősorban, de csak küldj egy levélkét rajta és bállítalak, hogy te is láss mindig... Egyébként az esték kilencvenkilenc százalékában a chat.gyaloglo.hu -n vagyok (ha nem a barátnőmmel vagyok épp) és ilyenkor keresd McDuck -ot a Kacs@ szobában, vagy a Kill krimójában... Ott tudni fogják merre vagyok. Az IRC-t már nem rakom fel, bocsi. Körbeszaglásztam és állítólag még megbízhatatlanabb mint a gyalog, pedig az nagy szó! Szarból már van elég :))) Asszem, ha igazán akartok itt is el tudtok érni. Hamsternek meg üzenem, hogy tényleg kéne egy normál chat! Esetleg egy levlista! Utóbbira, ha van érdeklődő, vállalkozom. Elmegy mégegy a mostani kettő mellé :)) közös nevezőről: ez a vita lassan eléri ezt a közös nevezőt, Mettre, lassan nyithatunk újat! <<csak játszom>> |
||
Sys | |||
2000.11.20 03:27:46 |
bodlac:
Szerintem se volt a Kacs@ hozzászólása cinikus... Egyszerűen kissé másképpen gondolkodik. Bizonyos dolgokban. És talán igaza is van... Mi a számítógépes játékok (cyberkultúra) vs. művészet/kultúra dologról filózunk... És ez bizony egyáltalában nem veszett ügy... Hasznos dolgok: mecseki kirándulás helyett max. kutyázás a Gébárti-tónál, de ma nem volt szép idő; pálya pedig számomra egyértelműen fujj (suszter-kaptafa szindróma), bár, ha valaki egy normális sztorit is kreál hozzá, esetleg a novelláihoz kreál normális, és nem nyakatekert, végletektől hemzsegő helyszíneket, akkor hasznos a dolog, de a "tucatveszély" azért inkább fennáll... Tényleg, bodlac, még mindig nem kalandoztam végig a novelládat, csak belenéztem még, de ígérem, hogy végignyomom majd... :) Kacs@: Hát, Kacs@, Te is jól feladod itt a leckét... :) 1. 1~: ez jó rövidítés. Ebben itt biztosan 1~-on vagyunk... 2. Vélemények... Az a szép, ha adott két fél, akik lehet, hogy totál más véleményen vannak, de egy vita során nem az ellentéteket, hanem a közös elemeket keresik a véleményeikben, és a végén rájönnek, hogy tulajdonképpen mennyi mindenben pedig egyetértenek... Tehát cél egymás véleményét úgy formálni, óvatosan, hogy a végén elérjük a közös nevezőt... Megígérem, hogy megpróbálok e szerint reflektálni... 3. Asszem, lehet, hogy félreértettük egymást, mert Te a saját játékodra, végigjátszásodra gondolsz, asszem, az első pár sorban. Az RPG esetében az a poén, hogy a játékos (is) művész lesz, bizonyos fokig. Ez bizony tényleg nem semmi. Én az alkotók oldaláról közelítettem meg a dolgot elsősorban, tehát eszerint a TR egy szellemi termék, amelyen egy team dolgozik, ők a művészek, bizonyos fokig. Nem azt mondom, hogy mindenki, de tudod én programoztam/programozok (bár manapság ritkán), és a programozást egy bizonyos fokon csinálni is művészet, azt mondják a szakavatottak; és a programozás még csak egy része a TR-nek, ott van pl. a sztori, ami tulajdonképpen egy előre megírt novella, és Te ebbe avatkozhatsz bele... Mit nevezünk művészetnek? Hát szerintem, ha egy asztalos megcsinál egy asztalt, és ízlésesen díszíti, megtervezi, akkor ő is alkotott, és amit létrehozott, az valahol egy művészi alkotás. A TR semmiképpen nem esik ki a Te nulladik szintű "pongyola" megfogalmazásodból sem. Nem is indokoltad, hogy miért esne ki. Abban meg már megállapodtunk, hogy pl. a "Nightmare In Vegas" helyszínen felfedtem (vagy megpróbáltam felfedni) pár többletjelentést... Az most egy dolog, hogy az szándékos volt-e. Ha akarom, akkor elhihetem, hogy szándékos volt. Mellesleg persze egy versben is lehet olyan összefüggéseket találni (pláne, ha a mai viszonyokhoz mérjük), amelyekre akár még szegény költő bácsi sem gondolt, vagy akkor még nem is gondolhatott, mert nem volt olyan... Jó Neked, hogy megpróbálod bizonyos fokig sikeresen definiálni a művészetet, műalkotást, kultúrát, mert én nem tudom, képtelen vagyok rá, asszem. Szerintem ugyanis minden nézőpont kérdése, és nem merek teljesen fixen kijelenteni semmit, max., csak akkor, ha úgy gondolom, alá tudom érvekkel támasztani, amelyek meggyőzik a kételkedőket; de ez sem könnyű. Teljes valójával kirukkolni egy fórumon tényleg lehet, hogy kevés, ha akarod akár emilbe megteheted, kérdés, hogy van-e értelme ennyire belemenni. Ha úgy gondolod, hogy igen, akkor én tanulni fogok Tetőled, mert sokkal inkább Te vagy művész, mint, főleg, azért is gondolom ezt, mert Bogi jóvoltából volt szerencsém látni kettő darab saját site-odat... Tényleg: nem gondolkodtál még esetleg TR novellákon sosem? Pedig olyanokkal is megpróbálkozhatnál akár... Na, vissza... Itt is írod, hogy "az a játék válik csak művészetté, amit te alkotsz, te alakítasz", és ebben igazad van, csak én tényleg nem innen közelítettem meg a dolgot, ahonnan én megközelítettem, abban pedig bizony 1~-on vagyunk: egy lentebbi pontban, ha odérsz, akkor részletezem, hogy miért, bár lehet, hogy már most is érted. Igen, igaz, a TR-ekben előre meghatározott dolgok történhetnek veled, de Te alakítod, hogy pontosan mik. Ezt fentebb kifejtettem: tehát adva van egy történetfolyam, amibe Te beleavatkozhatsz, de magából a történetfolyamból tényleg nem léphetsz ki... Ki tudja, talán maga az élet is ilyen? Honnan tudjuk, hogy mi nem valakinek a játékszerei vagyunk?! Erről Ulukai barátom tudna többet regélni, de én is ezt a nézetet vallom. Semmi sem biztos, és mi sem tehetünk meg mindent, "valónak hitt" világunkban... Bizonyos fokig bírom alakítani Larát ("Elég sokat fantáziálgatok TR-ekkel kapcsolatban olyan dolgokról, hogy ha elmondanám, mindenki hülének nézne..."), sőt egy novellát is az ember maga ír, és nem a fejlesztők. Mindenki neki tetszően alakítja azokat a részleteket, amikről nem szól a fáma... Persze a szerepjáték ettől ég-és föld, le a kalappal, tényleg a játékok királya lehet, bár én még nem szerepjátékoztam eleddig... 4. Halál. Oks, ebben a témában igazad van, de azért nekünk elvakult fan-eknek jó, hogy Lara életben maradt (és nem feltámadt, meg hasonlók, mert erről szó sincs, hisz nem is láttuk soha meghalni (na jó, max., ha játék közben hibáztunk, de az más!))... De miért nézted meg előre a TR4 végét?! Én ilyet soha nem tennék, az biztos! Szerintem nagy hiba volt! Milyen pl. az, ha egy filmnek odapörgetsz a végére, megnézed, aztán elkezded elölről nézni?! Így semmi értelme! Engedd, hogy sodorjon a történet, sodorjon oda, ahhoz a katartikus végkifejlethez, mert odáig egy út vezet, és a végkifejlet úgy éri el igazán a hatását, ha ezen az úton szépen végigmész, ahogy következnek az események! Én soha semmit nem akarok előre tudni a TR-ekből, magam akarom kitapasztalni, mert úgy sokkal, de sokkal nagyobb élmény az egész... Komolyan, hidd el! 5. Lé+Lola: ha lesz alkalmam rája, akkor megnézem. Egyébként az a valaki is csak poénból szokta mondani az elmaradottságot, mert ő már látta, de persze nem kell komolyan venni... :) 6. Akkor tényleg félreértettelek. Ok. Akkor ebben 1~-on vagyunk, mint ahogyan azt fentebb is említettem. Ennek nagyon örülök, mert vannak "begyöppösödött" emberek, akik csak abban hisznek, hogy pl. csak az zene, ami csak és kizárólag akusztikus hangszereket tartalmaz, vagy elutasítják akár még az írógép használatát is az íráshoz, a mai filmek technikai effektjeiről nem is beszélve... Annak csak különösképpen örülök, ha Te személy szerint nem vagy ilyen. Ez pedig igenis felvilágosult, önmegvalósító gondolkodásra vall. Szerintem (is)... Azért is görcsölök mindig ennél a témánál olyan sokat, mert az elektronikus zene (Techno, így gyűjtőfogalomként értem) a másik nagy szerelmem Lara mellett, és nagyon a szívemre veszem, ha maradian állnak hozzá, és nem fogják fel, hogy az eszköz nem számít igazán, mert mindig a "mester alkot"...! 7. Én azt mondtam, hogy az image-et jól kihasználják, és nem hagyják abba. Ezért volt ott a "sajnos". De Lara image-ét én magam is alakíthatom, fantáziálhatok, ahogy tetszik, és nem érdekel, hogy mások elfogadják-e ezt, mert hiszen lehet, hogy mások más image-et fantáziálnak ki maguknak. Ha fantáziálnak... De, ha nagyon szőrszálhasogató akarok lenni (márpedig sajnos az vagyok!), akkor mondhatom, hogy évről-évre készül egy "Wishlist", amely a rajongók Larával kapcsolatos "óhajait" tartalmazza. Ezt láthatod akár a Tombraiders-en (www.tombraiders.com) is. A fejlesztők pedig megkapják ezt a "Wishlist"-et... Csakhogy, ha a rajongók többsége nem akar mást... 8. Okay, ebben megint igazad van. Én is gondolkodtam már azon, hogy Lara felül helyezi magát mindenen, és ez igaz is, ha megnézünk pár jelenetet, akkor világosan láthatjuk... Az is igaz, hogy Ő választotta a régész-kalandor-szuperhős "pályát"... végül: Dehogy is foglalsz el pesszimista, cinikus álláspontot! Van egy jó, és egyéni véleményed/hozzáállásod, semmi bajom ezzel, sőt éppen ilyenek miatt nyitottam ezt a topicot! Emilt kaptam, tényleg előfordul, hogy egy időben vagyunk neten, éppen ezért lenne nagyon hasznos az IRC... Valahogy' be kéne lőnöd, és akkor on-line is cseveghetünk, nomeg persze iszonyúan ráférne ez a lehetőség a site-ra, láttam helyeket, ahol ez a dolog igen jól műxik (pl. Gamekapocs). Tényleg örülnék annak is, ha ezt Ham' is belátná, bár lehet, hogy be is látja, csak esetleg nem ér rá, nemtom... Mindenesetre pedig jó dolog lenne az a csati... Bár most látom, hogy van ICQ-d is... De a fórum is iszonyú jó, mert megtanítja az embert értelmes módon vitatkozni: először meghallgatom a másikat; összegyűjtöm, átgondolom az érveit; amikkel bizonyos fokig egyetértek, azokban kiemelem a közös dolgokat (amelyekkel egyetértek); amikkel nem értek egyet, azokra pedig normális ellenérvekkel próbálok reagálni... Az egészet addig finomítom, amíg el nem érem a célt, a "közös nevezőt", és hiszem (tapasztalatból), hogy ezt a célt mindenkivel el lehet érni... Sys ------------------------------------------- "I'm sorry. I only play for sport." |
||
Kacs@ | |||
2000.11.20 00:04:36 |
bodlac: Hát a mecseki kirándulás az nap közben megvolt... Szerintem pedig elég cinikus... :))
<<csak játszom>> |
||
bodlac | |||
2000.11.19 21:57:19 |
Kacs@: Hat ez szerintem korantsem annyira cinikus, mint lehetne.
De ami nekem a legfurcsabb, az az, hogy hogy vagytok kepesek ennyit irkalni egy ilyen veszett ugyben, mint Lara Croft versus muveszet filozofia. Miert nem kezdtek valami hasznosba, pl. palyaszerkesztes, kirandulas a Mecsekbe, ilyesmik. |
||
Kacs@ | |||
2000.11.19 18:35:11 |
Sys: Huh, megint adtál nekem bírkózni valót, hát nekilátok...
1. Az egy hullámhossz (ezentúl a saját rövidítést használom: 1~-), nézzük, szerintem még mindig inkább 1~-on vagyok veled, mint a többiekkel, ahogy nézegetem a fórumokat... 2.A véleménynyílvánítás szabadságáról: :)) tehát természetesen a véleményem a sajátom, és mivel ilyen tmk-ban csak neked volt eddig, azért vágtam bele a vitába. Másrészt láttam előre és én az ilyet úgy élvezem... 3. A valódi tma. Asszem elmondhatjuk, h mi igazából a játék és művészet kapcsolatáról beszélgetünk. Ez számomra mindig fontos volt, hisz a kedvenc játékom, az rpg (role-playing game [szerepjáték]) szerintem művészet, az improvizáció művészete. Ám! Először meg kéne állapodnunk abban Sys mester, hogy valójában mit nevezhetünk már művészetnek. Van a legegyszerűbb, és talán a legpontatlanabb jellemzés, az pedig vmi ilyesmi lenne: a többletjelentést tartalmazó/sugalló/hordozó műalkotás. Nézd, ha ezt vesszük alapul, akkor a játék, a TR már kiesik. DE! Ezt én se fogadom el... Szal, a saját művészet fogalmam vmi olyan lenne, hogy nem szándékosan többletjelentést tartalmazó műalkotás, (hisz a direkt versek a legrosszabak, ugye?)hanem az a műalkotás, amely bizonyos érzéseket keltenek benned. Ami megmozgatja benned azt amitől gondolkozni és végül örülni kezdesz, vagy bármely más érzelmet vált ki... Ez is pongyola megfogalmazás, tudom, de a fórum nem akkora, hogy kirukkoljak teljes valójával. Azt, ha érdekel levélben, netán személyesen szívesen megosztom veled. :) A játék mint művészeti alkotás, igen-igen. Elismerem, hogy a játék művészet... A Játék. De, asszem az a játék válik csak művészetté, amit te alkotsz, te alakítasz. Te magad írtad, hogy a TR-ben adott dolgokat FELHASZNÁLVA haladsz előre. Nincs rá lehetőséged, hogy TE magad szabd meg merre hogyan... Ki tudsz mászni a pályáról? Nem. Erről beszélek... Te mit tennél meg Larával, merre vinnéd? A legszívesebben mit látnál még, a lövöldözésen kívül? Nem néznéd meg, hogy hogyan vásáról, mint annyi más nő? Hogyan iszik meg egy kávét egy bárban, egy moziba hogyan mene el? Valószínűsítem, h te mint fan igenis szeretnéd... De nem teheted meg! Nincs rá lehetőséged. Tudom, lehet, hogy azt kell írjam: még. De, és ezt erősen kihangsúlyozom, szerintem nem is tudsz soha ilyet megtenni vele. Sajnos. Nem te csinálod, formázod a karakterét. Ok. Én fanatic szerepjátékos vagyok... A játékok királya után nem is lenne jogom talán más játékot lebecsülni, de asszem nem is teszem... Csak rávilágítok más oldalakra, amit talán mégse látsz. Igaz én talán azt a nagyon sokat nem látom amit te igen. 4. A halál. Az élet velejárója, hogy Terry Prattchet-et idézem, nincs a halálnál valóságosabb. Ez tény, ugye? Ez a játék (sőt egyetlen számítógépes játék sem) tartalmazza a hős halálát. Hisz save & load... Én megnéztem előre a lezáró filmet. HGa itt leállnának az tutter lenne. Én azt mondanám, igen, a TR már nem egyszerű játék. Talán azt mondanám, hogy művészet, bár ezen még rágódnék, hisz igenis meghal a végén. De a TR5-tel elcseszik a dolgot... Ezért már itt is vagyunk a Dallas motívumnál. Bobby halála álom, de Lara is ugyanabban a cipőben jár! Sorry... 5. A Lé meg a Lola. Jó film. Ajánlom a figyelmedbe. Szerintem nem vagy elmaradott :))) 6. Műember... Én elismerem a számítástechnika művészeti oldalát! Sőt! Jómagam szeretném használni is! Félreértettél. 7. Azt mondod Lara a kiadó miatt lett virtuális cica. Igaz. Ezzel alátámasztod, hogy nem a felhasználók alakítják ezt a bűbájos lányt, igaz? Hát hol szólsz te bele ebbe a "művészetbe"? Másrészt a virtuális cica már nem változik. Ez bejött a kiadóünak, hát azthiszed abbahagynák ezt az "imidzst" :)) 8. Szuperhős. Hát kell hívni egy szuperhőst? A legtöbbjét nem, hisz ők tudják hol a baj. Lara kalandor, és valójában törvényenkívüli. Vagy egyszerűen anarchista. Felülhelyezi magát mindenen... Elveszik a tömegben. Persze, mert ezt választotta, mert szuperhős. Ő nem predesztinálva lett erre, ő ezt választotta! Tán ezért lehetne vele vmi egész tűrhető szerepjátékot csinálni... végül: én azt hiszem én itt egy meglehetősen cinikus és pesszimista álláspontot foglalok el, ugye? de jusson eszedbe mindig, hogy: <<csak játszom>> |
||
Sys | |||
2000.11.19 17:19:08 |
Kacs@:
Hááát, nemsemmi amiket reflektáltál, felvetettél... :) Örülök is a temérdek érdekes, értelmes és velős, izgalmas témákat boncolgató hozzászólásoknak, bár lehet, hogy még mindig nem leszünk teljesen egy hullámhosszon... :) Véleményed természetesen a sajátod, nekem egyáltalán nem lehet célom azt megváltoztatni, maximum megmásítani, hogy a lényeg megmaradjon, de egy kicsi más is belejöjjön... Be kellene azért látnod azt a tényt, hogy a játékok is művészi és szellemi alkotások, ugyanúgy, mint a könyvek, vagy a filmek, stb. Mégvalami tény: a filmek művészi alkotások; a mai játékok pedig olyan filmek, amelyeknek cselekményeibe beleavatkozhatsz! Ebbe elég sok minden belefér, csak olvass a sorok között... A játékok sztorijait, a párbeszédeket bizony úgy írják meg előre, szóval használják a kis agyukat a fejlesztők. Ugyanez a helyzet a helyszínek tervezésével, vagy a játék zenéjével (a zene ugyebár művészi alkotás szerinted is) kapcsolatban is... A mai játékoknak forgatókönyve van... Beismerhetnéd azért, hogy egy esetlegesen több évig is készülő "immateriális javnak", amelynek egyes részletein (helyszínek, sztori, szereplők, zene, filmbetétek, stb.) egy egész team dolgozik, igenis van néminemű köze a művészethez, alkotáshoz! Ezért is sajnálom, hogy akárhogyan próbállak győzködni, egyszerűen nem akaródzik "megmásítódni" a véleményed a "számítógépes játékok vs. művészetek, kultúra" témával kapcsolatban... Pedig győzködlek még asszem, mert millió érvet lehet még felhozni a "számítógépes játékok"="kultúra, művészet" javára... Ezer bocsi, ha félreértettelek volna, és Te úgy gondolod, hogy a játékok lehetnek ugyan művészi alkotások, de Te nem foglalkozol velűk ilyen szinten, hanem inkább kikapcsolódsz velük... Akkor vissza minden... Igen-igen, Te gámer vagy, én viszont már nem igazán... Elég sokat fantáziálgatok TR-ekkel kapcsolatban olyan dolgokról, hogy ha elmondanám, mindenki hülének nézne... :) Ha én alkotni akarok, akkor segítségül hívom a technikát (is)... 00111010 00101001 De ettől én még nem vagyok műember, ahogy senki más sem! Ez egyszerűen rugalmasság, és haladás a korral, ami nem megy át az ellentétébe: ha az ember nem viszi túlzásba, akkor nem is esik át a ló túlsó oldalára (robotok uralkodnak felettünk, meg hasonló agyament baromságok)... Hát bizony, a játék engem már tényleg nagyon elbűvölt, talán túlságosan is függő lettem TR irányba, talán egy absztrakt virtuális világba menekülök valónak hitt világunk deviáns karaktereinek debil megnyilvánulásai elől... Lara halála... Bobby sem halt meg a Dallaszban, csak Pamela álmodta az egészet, nem...? :) Amennyire mi, TR-fan-ek elvakultak vagyunk, mi is látunk olyan dolgokat, amelyeket pedig Te nem látsz. :) A Lé meg a Lolát eleddig még nem láttam, sajnos (na most valaki szerint jól elmaradott vagyok :) )... Lara magánéletéről szerintem még relatíve sokat tudunk, mondjuk belső lelkivilágával, jellemével szemben... Ahogy mondod, Lara eléggé egy hideg gyilkológép benyomását keltette itt-ott, de azért befolyásolható érzelmileg: lehet, még nem tartasz ott, de majd ki fogja szabadítani Jean-t... A "Next Gen"-nel kapcsolatban én megpróbáltam foglalkozni Lara magánéletével ("Folytassa Ms. Croft..."), és remélhetőleg a "Next Gen" jobban kitér majd eme témára is, és persze a jellemábrázolásra (akkor aztán tényleg méginkább igazi mű lesz eme műremek)... :) Igaz, hogy Lara szuperhős, de mégsem az a tipikus szuperhős, legalábbis az elején még nem volt így. Az elején magányos kalandornő volt, épphogy ismerték a könyveit, kalandjai során nőtte ki magát szuperhőssé, "virtuális cicává" (ahogy egyesek mondják), és ezt valakik (EIDOS, CORE) igen jól ki is használják... Sajnos... Viszont bizonyos értelemben még mindig nem az a tipikus szuperhős, akit hívnak, ha baj van; Lara elveszik a tömegben, magányos... Talán ezért merészeltem azt állítani, hogy nem szuperhős, holott fizikai képességeit figyelembe véve bizony valóban az... Nem tud kapcsolatot teremteni? Van benne valami, eddigi kalandjai során inkább ilyennek ismertük meg. Talán a "Next Gen"... Sys ------------------------------------------- "I'm sorry. I only play for sport." |
||
Kacs@ | |||
2000.11.15 10:03:40 |
bodlac: Nem tom, hogy bele tudna e egyáltalán húzni. :)))
<<csak játszom>> |
||
bodlac | |||
2000.11.15 04:38:48 |
Kacs@: Igen, bele kellene huznia kicsit, mert mar nem mai csirke. | ||
Kacs@ | |||
2000.11.15 01:20:02 |
Na má megén rontom a levegőt... :))
Szal máma néztem meg kitudja hányadszorra a Lé mag a Lola című nagybecsű filmetűdött. Nekem vhogy erről a rohangálós, nagy tétre menő filmről mindig Lara jutott eszembe. Nem tudnám megmagyarázni, hogy pontosan miért. Talán a főszereplők hasonlítanak? Lehet. Lola és Lara egyaránt mernek fegyvert használni, tudják, hogy futni kell, idő nincs! Mindkettő megfelel a mai kor sexszimbólumának, igaz, hogy mind2 más célból cselexik. Na és itten tenném fel a költői kérdésemet... Mit tudunk Lara magánéletéről? Erről nem szól a fáma, ugyebár. (esetleg bodlac barátunk próbálkozott a Winston - Lara téma feszegetésével, de ezt természetesen vitzesen tette) Szal, Bodlacon kívül ki foglalkozott ezzel? Senki... Természetesen a tudásom hiányos, hisz még csak alexandriában tartok, lehet, h megjelenik vki a LRT-ben, aki Lara szeretőjeként lehet elkönyvelni. Én még nem láttam ilyet... Mi lehet ennek az oka? Egyrészt, bár ezt Sys tagadja, de Lara szuperhős. Egy nem létező szuperember, akit talán nem is érdekelnek az érzelmek... (?) De lehet e ilyen? Ha Lara tényleg ilyen, akkor ő egy hidegfejű gyilkológép, nemde? Márpedig szeretjük azt gondolni, hogy nem az. Mint szuperhős Lara nem is tud kapcsolatot teremteni. Ebben biztos vagyok. Nem képes rá. Akkor elveszti azt a fontos tulajdonságát, ami most megvan: érzelmileg nem befolyásolható! Ez persze túlmegy a játékon, de ahogy olvasgatok itt a next-genről, hát szerintem ezen is érdemes elfilózni picit. Talán... Vagy ne? Inkább csináljunk úgy mint Lola, vagy mint mikor Lara valamit nem jól csinált? Esc. Load. Happy. <<csak játszom>> |
||
bogi | |||
2000.11.12 16:45:18 |
Sys: Húúúúú Sys, ez naon szép volt. | ||
Kacs@ | |||
2000.11.12 11:53:49 |
Sys:
1. Ezt a fórumot tartom a legépkézlábabbnak az összes közül, ezért is ide írtam. 2. Azt írtad, hogy a játékok képesek pluszt, többletet nyújtani... Háát. Valóban. Tudod Sys, az az igazság, hogy kinek mit. Én úgy vagyok vele, hogy egy nagyon nagy élmény számomra, mikor leülhetek, és ahogy Apa jellemzi "kergetem azt a csajt" :) Laraval iszonyú jól lehet szórakozni. Az iogazi művészeten iszonyú jól lehet szórakozni... De attól ezt ÉN még nem tartom művészetnek. Nem akarom azt mondani, hogy nem lehet Neked is igazat. Tisztelem, hogy ennyire foglalkozol ezzel. Mint fan :) talán a legjobb lehetsz, de én csak gémer vagyok. Hát itt a különbség látod.. Ha én alkotni akarok előveszem a festő palettát, vagy leülök és novelláimat szaporítom. Ez lehet köztünk a különbség.., Te már teljesen a cyberspace gyermeke vagy, én még csak 3/4-ig... Bár már engem is sokan műembernek tartanak :) De eltértem a témától! 2. Igen sokkal "poénosabb" az álmos sztori. Ha ne, lenne az, akkor nem is reflektáltam volna rá. De énnekekem megmarad a véleményem. És ne hidd, hogy ezt negatívumként élem meg. Én is lusta vagyok :))) 3. Mikor elkezdtem játszani a TR4-gyel újra feliratkoztam a HIX JATEK-ra. Ott találkoztam egy sráccal, azóta levelezünk. Ő figyelmeztetet rá, hogy vigyázzak, mert el tud bűvölni a játék nagyon! Sys, most én mondom! Vigyázz, mert el tud bűvölni a játék nagyon! Mert jó játék! :) 4. Lara halála. Tudod kicsit olyan ez mint Boby halála a Dallasban, nem? A fanok követelik, hogy éljen. Pénz is lehet belőle, hát kinek nem éri meg? 5. Nem vagyok ám én ennyire szkeptikus, csak asszem, mert nem vagyok annyira elvakult látok olyat is amit Ti nem. Ettől még nem biztos, hogy nekem van igazam! Szia! És írd tovább az esszéket, mert nagyon érdekelnek! Kacs@ PS: Sys, ha e-mailben akarsz reflektálni, légyszíves két címre küld! a kacsa@dravanet.hu és a kacs@dravanet.hu címekre. Köszi. Kacs@ |
||
Sys | |||
2000.11.12 04:59:08 |
Kacs@:
Köszönöm, hogy reflektáltál az esszékre, végre valaki írt ide is! :) De, mégis azt kell mondanom, hogy az ilyen hozzáállást nem szeretem: "Tudod ez egy játék, ami arra való, hogy kikapcsolódjunk, nem egy művészeti alkotás amely képes mondanivalót sugározni." Na ez nagyon nem tetszik! Mert a mai játékok már nem azon a szinten vannak ám, mint a régi C64-es korszak (80-as évek) játékai! Igenis tudnak pluszt nyújtani, és jópár gámnak célja is ez! Csakhogy valaki vagy odafigyel, vagy pedig egyszerűen nem figyel oda! Valaki pedig így értelmezi, más pediglen amúgy! Ennyi! Egyébként pedig aki játszani akar, az játsszon, aki pedig gondolkodni akar, az meg gondolkodjon, esetleg tegye mindkettőt, mint én! Ugyanis így sokkal tartósabb marad a játék: én a mai napig fedezek fel olyan dolgokat bármelyik TR-ben, amiket eleddig még nem tudtam, mindegy, hogy játék, vagy történet szempontjából nézzük a dolgokat! Én is kikapcsolódom, amikor játszom a TR-ekkel, csak számomra ez már nem csak játék, hanem egy igazi nagy virtuális kaland, egy virtuális világban (ezért helytelen a "pálya" szó!), ahol kissé mások a szabályok, mint "valónak hitt" (Ulukai) világunkban... A mai játékok igenis művészi alkotások, egyre komolyabb mondanivalóval és többlettartalommal, sőt komoly jellemábrázolással, amelyekről komplett elemzéseket, és könyveket lehet írni (TR-ekről is jelent már meg jópár!)! Képzeld el azt, hogy az irodalom, a zene, a filmek is mind művészi alkotások, de csak szimplán ki is lehet velük kapcsolódni! Ez ilyen egyszerű! Ha esetleg érdekelnek komplett játékelemzések (igen hosszúak), akkor nézd meg a Gamekapocs-ot (kapocs.trefort.net), és keress ott cikkeket Ulukai barátomtól (The Longest Journey, Fakk 2, stb.), vagy esetleg tőlem (Kíberszerelem, Áttekintés). Ha ezeket végigolvasod, akkor ledöbbensz, hogy mennyi mindent le lehet vonni egy-egy játékból! A számítógépes játékok a cyberkultúra részei... Mi a cyberkultúra? Nézd meg a GAME ONE-t! Amit a GAME ONE-on látsz az mind a cyberkultúra része (elektronikus zene, számítógépes játékok, sci-fi irodalom, Internet, stb.; mindegyiknek megvannak a maga tendenciái és mondanivalója)! A számítógépes játékokra Ulukai barátom mondott egy igen jó hasonlatot nekem régebben: régen volt a körte, fán terem, meg lehet enni, stb., ma pedig itt van a villanykörte, ami világít! A játékokkal ugyenez a helyzet! Egy baj van: az emberek többségének, ha meghallják a játék szót, akkor tényleg csak a puszta játék jut az eszükbe, csak a puszta kikapcsolódás, unaloműzés, stb. Pedig a számítógépes játékok ennél már többet nyújtanak, és persze itt most nem a kvékre, a szarmageddonra, és társaikra gondolok... Valljuk be, hogy eredetibb, és poénosabb az "álmos" sztori, mint pl. az, hogy Lara odatleportálódott Vegas-ba, vagy az, hogy "nem tudjuk az igazi sztorit", meg hasonlók... Én egy lentebbi hozzászólásomban is említettem, hogy lehet, hogy a vegasi álom nem volt tudatos és szándékos a készítőktől! Ez viszont megintcsak elszomorító. Persze, hogy Neked is igazad lehet abban, hogy: fogták és összegányoltak egy "pályát" az eddigiekből, de én mint fan ezt fel nem foghatom! Higgy inkább Te is az álom-teóriában! Egyébként mindenki úgy értelmez pl. egy verset is, ahogyan akar! Ez nagyon fontos! Egyéni értelmezés! Érted? Neked ezt mondja, nekem pedig azt! "Kinek a pap...", stb., stb.; nem ragozom tovább. Lara halála... Hát... Végülis igazad van abban, hogy ha meghal az is szép, mert Larához nem is illik az, hogy szépen megöregszik, és végelgyengülésben hal meg... Én azért hullajtottam pár könnyet a befejező FMV láttán, és ezt nem is szégyenlem ideírni, ország-világ elé. Szóval nálam a "meghalt meghalt" inkább így hangzik: "meghalt... meghalt?"... Larát nem tekintem szuperhősnek, egyszerűen nem evilági teremtmény, egy virtuális világban él, ahol mások a szabályok... Na jó, ez elég dekadens magyarázat, de egyébként utolsó bekezdésed szerintem reális. Larát pedig hagyhatjuk pihenni egy csomó rajongó, meg persze jomagam is, ezt még nem akarja... Nekünk még szükségünk van Őkelmére... Évről-évre... Sys ------------------------------------------- "I'm sorry. I only play for sport." |
||
Kacs@ | |||
2000.11.12 00:27:05 |
bocsi a hibákért, mámint helyesírás, nagyon éjjel van má... :(( | ||
Kacs@ | |||
2000.11.12 00:25:10 |
Hello Sys!
Minden tiszteletem a tied az esszéidért. Összeszedett és jó stílusú írások. Mégis a tartalmukkal nem értek száz százalékosan egyet... 1. a rémálomról szóló esszében többlettartalmat vélsz találni. Hát, nem tom... :) Tudod ez egy játék, ami arra való, hogy kikapcsolódjunk, nem egy művészeti alkotás amely képes mondanivalót sugározni. Az, hogy annyi minden egyszerre megjelenik az előző pályákból nemlehet, hogy egyszerűen a kényelmesség és az új iránti kiváncsiság eredménye. Mármint, hogy milyen minden ellenségét összegyúrni és egy pályára (elnézést) helyszínre bepakolni, hogy így is elbír e velük? Hm? 2. A Lara (állítólagos) halála, illetve a jövője. Hát nézd... Itt újra az jön elő, hogy ez játék. Szerintem jó játék és mégis azt mondom a !. után meg kellett volna állni. Tod, ha meghalt meghalt. Jó vége volt, a halála szép lenne, hisz saját hibáját javítja ki vele. Van egy elméletem, hogy a szuperhősök úgyse élnek soká. Az egyszerű emberek igen. De aki belead apait anyait, mégcsak nem is kell szuperhősnek lennie, az két oldalról égeti a gyertyát! Hagyjuk inkább pihenni a lányt, nem? Rászolgált... |
||
Sys | |||
2000.10.21 01:13:34 |
Hamster:
Köszi, Ham'! :))))))))))))))))) |
||
Hamster | |||
2000.10.20 21:27:38 |
Nincs mindenkinek ilyen eszes tagja mint nekünk, ezért nem várhatjuk el tőlük, hogy felismerjék az összefüggéseket. :-))) | ||
Sys | |||
2000.10.20 21:24:16 |
Egy kis megjegyzés a Vegas-os esszéhez...
Szal, én nem tudom, hogy a fejlesztők alapban milyen többletinfókat helyeznek el egy helyszínbe, de az én teóriám a "Nightmare In Vegas"-sal kapcsolatban - nos, hogy úgy mondjam sajnos egyedülálló... Külföldi site-okon ugyanis még csak nem is feltételezik, hogy ez esetleg álom lehet, pedig így, hogy álom, mennyivel érdekesebb és izgalmasabb az egész! Így van benne spiritusz... Erre mit olvasok külhonban?! Egy lehetséges sztori nagy vonalakban: néhány rosszfiú kiállítást akar szervezni, az egész cselekmény nappal játszódik, és Lara feladata, hogy véget vessen ennek az esztelenségnek... Végülis ez a sztori is rendben van, van létjogosultsága, DE figyelmen kívül hagy egy csomó olyan utalást, amire az esszében rávilágítottam (Pl. Jeeves, Bartoli kép, stb.)... Szóval lényeg az, hogy szerintem az álom-sztori sokkal eredetibb, és jobban belepasszol a történetbe... Sys ------------------------------------------- "I'm sorry. I only play for sport." |
||
Sys | |||
2000.10.13 00:39:13 |
Hy All!
Ide várok bármilyen kiegészítést, hozzászólást és egyéb dolgot az eddigi esszéimhez, sőt Ti magatok is írhattok ide, erre a topic-ra egyéb magas röptű gondolatokat, és értekezéseket. Nomeg persze én is ideírom azt, amiről úgy érzem, hogy kimaradt valamelyik írásomból... Legelőször viszont: köszönet Ham'-nek, hogy lehetőséget adott arra, hogy kifejthessem "Larás gondolmányaimat" a site-on, és Ex'-nek, hogy megoldotta a kitétellel kapcsolatos design-kérdést... Kritika: a menüsorban kár, hogy csak az van, hogy "1. esszé", "2. esszé"; jobb lett volna, ha látszik a cím is (bár lehet, nem fért volna ki). Az esszék szövegeinek tagolása, megjelenése nagyjából okay, bár itt-ott még ez is hagyna kívánnivalót maga után. Összességében: nagyjából így képzeltem el az egészet, ahogyan most látom, sőt! :) Szal, köszi mindent mégegyszer, és ígérem, még írok majd, ahogy "megszáll az ihlet"... :) Sys ------------------------------------------- "I'm sorry. I only play for sport." |
||